GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak to jest z tym prawem serwisowym a sklepem?

07.05.2007
13:37
[1]

Vegetan [ Zbieramy pieniążki ]

Jak to jest z tym prawem serwisowym a sklepem?

Kupiłem w lipcu dwa lata temu nagrywarkę LG, z gwarancją na dwa lata. Jakiś czas temu padła, wysyłałem, za drugim razem przysłali nową, zepsutą, odesłałem, teraz znowu dostałem nagrywarę i wszystko wskazuje na to, że znowu padła. Czy po 3 razach mogę żądać od sklepu zwrotu 215 zł, które wydałem? Problem w tym, że reklamowałem nie przez sklep, bo gościu umył ręce odsyłając mnie do door2door i mówiąc, że nie on wystawił kartę gwarancyjną tylko producent, więc muszę sobie radzić sam.

Więc, od kogo zażądać zwrotu i czy w ogóle mogę?

07.05.2007
20:50
[2]

Vegetan [ Zbieramy pieniążki ]

Ap

07.05.2007
21:01
smile
[3]

Agent Microsoftu [ Chor��y ]

Po 3ech naprawach, możesz żaać zwrotu pieniędzy lub wymiany na fabrycznie nowy towar. Od woli sprzedawcy zależy czy zwróci Ci pieniądze czy wymieni na nową... Kartę gwarancyjną wypełnia sprzedawca i to on "gwarantuje" towar. On sam towar zakupuje np. w hurtowni. U nas w sklepie są różne gwarancje - z reguły odsyłamy do hurtowni bezpośrednio a oni wymieniają (Nawet nie wiesz ile teraz sprzętu się psuje, a ile przychodzi już uszkodzodzonych [vide ostatnio - Kości Kingstona oryginalne]). Czasem jest gwarancja zewnętrzna (producenta) - i wtedy wysyłamy do producenta bezpośrednio pomijając hurtownika...

Jednak mimo tego czy gwarancja jest zewnętrzna czy wenętrzna - to my zawsze załatwiamy sprawy reklamacyjne i koszta wysyłki bierzemy na siebie - my sprzedaliśmy, to my potem się tym zajmujemy... Zresztą sprzedającego obejmuje prawo rękojmi - niezalezni czy jest gwarancja czy jej nie ma. Więc walcz o swoje... Może poproś o wymianę na nowy, lepszy model - skoro ten jest widać fabrycznie słaby - ma wady konstrukcyjne...

No i pamiętaj o tym że Ty masz paragon/fakturę VAT na ten sprzet - wystawiony przez sprzedawcę... A sprzedawca ma fakturę VAT na sprzet zakupiony w Hurtowni/Producenta...

Więc jak pisałem - walcz o swoje. Zawsze można postraszyć federacją konsumenta :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.