GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Polskie tłumaczenie BG II/TDD + dodatek do BG I

30.07.2002
16:08
[1]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Polskie tłumaczenie BG II/TDD + dodatek do BG I

Czas na nowy wątek.


Poprzedni poniżej.

30.07.2002
20:46
[2]

Drizzt/GT/ [ Junior ]

1

30.07.2002
22:34
smile
[3]

PC_Maniac [ Konsul ]

Cześć. Wyszedł Angielski dodatek do BG1 stworzony nieoficjalnie przez producentów gry. Niestety po zainstalowaniu tego dodatku, dostępny był nowy rejon, ale wszystkie texty w grze zmieniły się na Angielskie. Czytałem, że jakaś grupa zapaleńców zaczęła tłumaczyć ten dodatek. Czy może trafił ktoś z Was gdzieś na jakieś nowe informacje, że już jest dostępny po Polsku ten dodatek?

30.07.2002
22:37
[4]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Jezeli chodzi ci o DSotSC to jest to własnie ta grupa zapaleńców :)) Do sciągniecia ze strony cdprojektu :›

30.07.2002
22:39
[5]

Regis [ ]

Ktos kiedys powiedzial, ze na tym forum mozna wszystko znalezc :) Nie pomylil sie :)

30.07.2002
22:46
smile
[6]

PC_Maniac [ Konsul ]

Sorki, pytanie już nieaktualne. Dostałem info od Drizzt'a, że ten dodatek jest na stronce CD-Projektu w wersji PL Dzięki Drizzt (uważaj na słońce) PC_Maniac

30.07.2002
22:48
[7]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Przypominam tylko, ze tłumaczenie to zrobili ludzie z tego wątku, a własciwie Aurelinus !!

30.07.2002
22:58
smile
[8]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Oczywiscie wspomnec nalezy o oficjalnej stronie tej Lokalizacji (wpisujcie sie do ksiegi gosci!)

30.07.2002
23:58
[9]

Mr_Baggins [ Senator ]

Korzystając z okazji, że zaglądają tu miłośnicy BG... może ktoś mógłby mi przesłać plik z dodatkowymi sprzedawcami do BG2? Chodzi o tego handlarza przedmiotami z Icewind Dale... I gdzie trzeba ten pliczek umieścić :)

31.07.2002
00:02
[10]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Jak ci nikt nie pomoze to zgłoś się do mnie to poszukam tego pliku, bo o ile pamietam to nawet dodawali go na płytce do orginalnego bg2 :))

31.07.2002
00:47
[11]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Bagins bagins a wiesz ze to nielegalne?:P jak cos do do mnie na gg

31.07.2002
10:42
smile
[12]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Panowie - temat dodatku. Dzis przerywam pracę ponieważ muszę wykonać testy - już mówię o co chodzi. Grjgori---------> Luremaster----> Powtarzam w czym problem. Kiedys próbowałem zrobić Drizzta jako NPC i... wszystko było cudnie, ąż do momentu Save Game. W przekonaniu o swej miernocie i totalnie zjebany na forum TeamBG olałem to, aż do wczoraj. Wczoraj udałem się na swój nowy obszar (konsolą) i przywołałem do ekipy Jetlaję i gra wypier**** się przy save'ie. Jak z Drizztem... Moje wnioski: 1. Wszystko jest w porządku, bo by tak się nie działo trzeba grać normalnie tzn. Działania na konsoli uszkadzają pliki z dodatku. Drizzt wtedy także da się przyłączyć i zapewne pojawi się przywołany skryptem zamiast updatowania Baldur.Gam 2. Coś jest nie tak. Nowe NPC nie dają się savować po przyłączeniu - tu potrzebna jest pomoc graczy, czyli np. Luremaster. 3. Możliwość inna to to, że mam gównianą instalację , a np. u Luremastera nie stanie się to co u mnie - Luremaster wykonaj proszę to co wysłałem ci w mailu. Co ciekawe ten problem z savej podkreślam dotyczy nowych NPC, natomiast starzy - patrz niżej II. Problem drugi. Wchodzę na nowy obszar i między lokacjami brykam jak smigiełko - można wejść na nowy obszar do podziemi, budynku. Niestety tylko w pojedynkę, ponieważ gdy jest grupa to... dupa. Gra się zawiesza przy ładowaniu nowej lokacji. W drużynie miałem tylko starych NPC. GRJgori - ten II problem związany jest chyba z jakąś historią o której coś czytałem na forum. Być może opcja PARTYREQUIRED załatwi sprawę. COŚ O TYM WIESZ? Prosiłbym szanownych współpracowników o bycie on-line w celu wymiany poglądów w w/w sprawach, by określić przyczyny i podzielić zadania testowe na popołudnie w celu ich eliminacji. Jakie macie pojemności skrzynek?. Mogę po kawałku wysłać wam aktualny stan dodatku. (łącznie 137MB bez Zipa)

31.07.2002
10:47
[13]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Myślę, ze powinieneś im udostępnić ftpa co jest banalnie łatwe i oszczędziło by ci rozsyłania.

31.07.2002
10:51
[14]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Jak to zrobić?

31.07.2002
10:55
[15]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Najlepiej ściągnij program : Bullet Proof FTP Server ...

31.07.2002
10:56
[16]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Najlepiej ściągnij program : Bullet Proof FTP Server ...

31.07.2002
13:12
[17]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Panowie jeśli nie wiecie co jest - scroll up. Wiięc z moich ustaleń wynika, że żle pracuje sam dodatek i plik Baldur.Gam - spójrzcie na forum BG I część 23. Luremaster----> miałeś podobne kłópoty co Valencis? To może byc ten problem, który zauważyłem wcześniej, że pliki z dodatku trzeba wrzucac do Override, bo inaczej Near Infinity ma kłopot z ustaleniem o co nam chodzi... Muszę bezwzględnie updatować Baldur.GAM od zera i zobaczyc co wtedy. Prawdopodobnie ten kłopot z pojawianiem sie postaci i z savem po konsoli to to samo >>>Baldur.GAM. Moje spostrzeżenia: Pole startowe ma nr inny niż CanleKeep używane w grze, wię prawdopodobnie po wyjściu z Candlekeep jesteśmy skryptem przenoszeni do pola gdzie jest Imoen, a na mapie pojawia się wtedy właściwe Candle. Więc testy konsolowe trzeba wykonywać po wyjściu z Candle... Mało logiczne, ale kto wie czy to nie o to chodzi. Sprawdzę wieczorem. GDZIE SIĘ PODZIALIŚCIE? POTRZEBUJĘ WAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

31.07.2002
13:18
[18]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Ja jestem ale raczej nie pomoge :)) Luremaster pewnie się opala :))

31.07.2002
13:28
[19]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

a gdzie jest grjgori? W końcu on jest GURU.

31.07.2002
13:33
[20]

@@@ [ Generaďż˝ ]

grjgori tez się pewnie opala :))

31.07.2002
14:09
[21]

-grjgori- [ Konsul ]

Już jestem :) Widzę, że brakowało wam mnie. sorry ale ze względu na problemy techniczne nie mialem dostępu do internetu od poniedziałku wieczorem. Ale jestem już cały i zdrowy. Mogę pomagać i doradzać. Narazie sytuacja musi się jeszcze ustabilizować: 1) nie mam jeszcze BG1; 2) moj ojciec robi coś do pracy całymi dniami i nie zabardzo mam dostep do kompa; 3) muszę wszystko przejrzeć i przeanalizować; Jutro powinno wszystko być już w porządku.

31.07.2002
14:28
[22]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Cudownie - zapoznaj się z moiimi wynurzeniami pytająco - ogłupiającymi i spróbuj dokonać analizy i wyciągnij właściwe wnioski. Mówię ci po tym co wczoraj przeszedłem dostałem szaleju w ogon. Same problemy - jak wyżej.

31.07.2002
15:29
smile
[23]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Caly opalony i wypoczety wlasnie wrucilem znad Raby. @@@: z kad wiedziales?:) Aurelinus zaraz zrobie to oco prosiles w mailu

31.07.2002
15:50
[24]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Kochany chłopak. Mógłbyś wcześniej informowac o swoich planach.? Ja tu szaleję z rozpaczy, a ty się wylegujesz. To oburzające. Czy spróbować ci przesłać stan dodatku na tę chwilę? Luremaster i grjgori----------> ***wa nawet nie wiecie jak przesrane jest zrobić takie drzwi jak w wieży Durlaga - wszystkie rodzaje drzwi przy nich bledną! Dwie noce porównywałem pilki i...............zrobiłem!!!!

31.07.2002
16:07
[25]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ruszam jużdo domu pracować dalej. Panowie obmyślcie dla mnie co się dzieje, ponieważ jeśli to BUG, to z dodatkiem możemy sie pożegnać. Luremaster -----> wprowadź swój obszar do gry fizycznie i sprawdź jeszcze raz moje rewelacje - jeśli nie wiesz jak już podaję : Otwórz IETME i załaduj CreateNew/Switch to area editing. Załaduj plik itd odpal add area to map i wrzuć go byle gdzie / popraw na ikonce wszystkie dane które tam znajdziesz. Możesz olac te dotyczące wejśc i wyjść z obszaru. Odpal grę teleportuj się i ściągnij ekipę wg mojego zestawienia, a sprawdzisz czy to tylko ja mam kłopot czy .... praca nad dodatkiem już jest ukończona. Przypominam : przy przejściu z pola do budynku/podziemia w grupie (więcej niż 1) gra się wiesza beznadziejnie. Po sprowadzeniu NPC z dodatku gra się wywala do windowsa w momencie gdy próbujecie dac Save'a. Spróbujcie dojść co się dzieje. Luremaster-----------> czy umiałbyś zrobić miecz który petryfikuje przeciwnika, bo ja wczoraj zrobiłem i petryfikuje właściciela, czyli do dupy. Potrzebna będzie (jeśli da się zrobic) strzała translokacji która teleportuje przeciwnika z dala/ gdziekolwiek z pola walki, bo są miejsca gdzie roi się od wrogów i słabsi moga sobie nie radzić... Dzieki i do dzieła. grjgori - mam nadzieję, że coś ustalicie z Luremasterem do jutra rana. Jeśli dam radę to wskoczę dziś na wątek ok. 21 bo czas goni. Ale nie obiecuję.

31.07.2002
16:34
[26]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

ojojoj wezwalem sobie letlaye w candlekeep, sprobowalem wejsc z nia do gospody i bęc, hop do windowsa. wyszedlem z candlekeep. wezawalem ja i siup..po 2 sekundach znika...dziwna sprawa sprawa z pertyfikacja jest prosta jak drut :) O ile kozystasz z ItemMakera w InfinityEngineEditor Pro to w zakladce gdzie dodajesz efekty, w polu Target dla efektu wybierasz z listy nie 'Self' a 'Pre-Target'... Nad strzala jeszcze pomysle bo wiem ze w IWD cos takiego bylo wiec jest duza szansa ze da sie to zrobic

31.07.2002
20:41
[27]

-grjgori- [ Konsul ]

Witam ponownie. Zaczynam przegladanie tego co tu omawialiście. Strzala translokacji nie byłaby problemem pod jednym warunkiem -> jeśli w BG1 znajduje się efekt odpowiedzialny za dzialanie tej strzaly w IWD. To narazie tyle. Aurelinus -> Jeszcze jedno czy nie miałeś mi przeslać tch plików do BG1 (wiem nadal nie mam BG1 ale kumpel komóś porzyczył i powiedział że postara mi się załatwić najpóźniej do poniedziałku bo wtedy wyjeżdza, jeśli nie będe miał gry do tego czasu to wątpię abym mógl wam w czymś pomóc). I jeszcze ostatni rzecz, czy dostałeś moje skrypty(cutscenki) do teleportującego się maga? Jeśli tak to czy jest to o co ci chodzilo?

31.07.2002
21:16
smile
[28]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Udalo sie! Wlasnie skonczylem testowanie tej Strzaly Translokacji. Aby dzialala w Bg1 musialem 'uciac' z niej efekty graficzne ( wiadomo ze pomiedzy efektami z iwd i bg1 jest koloSalna roznica jakosciowa..) - zaraz poszukam jakis odpowiednik w bg1(chyba dobry bedzie efekt czaru: dzwi przez wymiary), Oprucz tego wszystko dziala dobrze.

31.07.2002
21:29
[29]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Cholera zla wiadomosc:( W BG1 nie da sie tak dodawac efektow wizualnych do itemow jak to odbywa sie juz w IWD...Z efektu czaru "dzwi przez wymiary' wiec nici:( Ale jak to juz mowilem wczesniej strzala jako-taka dziala poprawnie...

31.07.2002
21:31
[30]

-grjgori- [ Konsul ]

Dobra chyba przejrzalem już wszystko ;) Co do problemu z NPCami to wiele niepomogę. nie kojarzę sobie też tego topicu o którym wspominałeś (a jak narzazie to wiele niepomogę z tym problemem). Tu musiałbym miec grę aby zobaczyc co się dzieje i jak można by temu zaradzić (siedzenie w bugach TDD też czegoś uczy, niewyobrażacie soibie pewnie ile się dzięki tej grze nauczyłem ;)) A tak pozatym to przypominam poraz któryś (albo mówię to poraz pierwzy :/). Nie mam BG1 i niewiele edytowałem w tej grze (=wcale, poza pisaniem skryptow :P). Nie mogę pomagać więc zabardzo w bugach w tej grze. Jesli bylby to mod do BG2 to mógłbym się wykazać/pomóc/naprawić/napisać/cokolwiek, ale nie z BG1.

31.07.2002
21:41
[31]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Aurelinus: nie wiem czy ta strzale mam ci wyslac na maila? Bo cos wogole plikow zadnych nie odierasz..ani o sciptach grigorija ani o dyskietce nic ani slowem nie wspominales wiec nie wiem: doszlo to do ciebie czy nie???

01.08.2002
08:39
[32]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

A więc potwierdzają sięmoje przypuszczenia, że DSotSC just źlezrobiony tzn prowizoryzm tego dodatku udziela się w postaci takich bugów... Luremaster - miałeś jeszcze sprawdzić co jest z Savem Jetlayi ale domyślam się, że nawala tak jak u mnie. Gdy tylko skończę grafikę, a jeszcze troche z nią walczę to poprawię plik Baldur.Gam i zobaczę co jest. Grjgori - podałem ci kilka postów wyżej skład ekipy do questu - wszystkie postacie są w oryginalnym BG I + komplet dialogów. Nic nie muszę ci wysyłać. Zdobądź BG I bo ja sam i tak na pewno nie skończę w przyszłym tygodniu, jeżeli mam testować te bugi z BG I. Może jednak z Luremasterem wyślemy ci BG I? W sprawie plików. Dziękuję, wszystkie dostałem i dlatego siedzę cicho bo z reguły robię aferę gdy coś jest nie tak. Mam nadzieję Luremaster, że testujesz te BAM-y, ponieważ BG I nie wszystkie lubi (np te z BG II nie chcą chodzić). Niestety albo stety wasze przesyłjki idą na końcu, bo tak to sobie ustaiłem, dlatego nie przeglądam ich jeszcze tylko składam i wiem co jeszcze będę potrzebował. Miecz petryfikacji - nie miej mnie za wariata - zrobiłem tak, jak mówisz i po wciśnięciu na ikonie miecza (nakaz ataku) gość zamienia się w kamień. Zrób tak, (jak ci się uda) by dawał 35 % szans na udane skamienienie po trafieniu. Przeslij mi oba pliki w postaci ITM, + w tekście ew. opisy, chociaż opisy mam. Przepraszam, że nie byłem wczoraj o 9,00, ale codziennie siedzę nad tym do 2-gie w nocy... i szlag mnie trafi, jeśli nie będę mógł skończyć - byćmoże trzeba będzie zapomnieć o kompatybilności z DSotSC...

01.08.2002
08:42
[33]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Luremaster - wysyłam ci po kawałku istniejący stan gry - po 6 MB... co ty na to? Wpakuj wszystko do Override i pomaszeruj po obszarach.

01.08.2002
08:50
[34]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori ----> faktycznie nie ma tego posta... Podaję skład ekipy do Questa z Satosem - pliki CRE: (istnieją w grze) Satos Laerta Hastenback i Utor Pique dowódca straży Eldoth ( plik Edotd, albo coś takiego, bo jest NPC o takim samym imieniu) Boss - poznasz z przebiegu dialogu. Strażnicy - musisz ich namierzyć, bo ja nie zdązyłem powinni wypowiadać kwestię przed questem i po (ta przed jest na pewno) Ustaw przebieg questu by boss nie pojawił się dopóki nie przegada się ze wszystkimi (tu dojdzie skrypt). Pique cos wręcza - ten przedmiot dodam potem.

01.08.2002
11:57
[35]

-grjgori- [ Konsul ]

Przesyłanie BG1 mailem... no cóż nie mam zbyt dużej skrzynki i zajełoby to trochę czasu. Raczej poczekam i zobaczę czy mojemu kumplowi uda sie to załatwić, a jak nie to pomyslimy o czymś innym. W każdym razie nie liczcie na moją pomoc za bardzo. A jak będę miał juz BG1 to będę musiał pomyśleć nad wolnym miejscem (dwie instaliki BG2 to ok 6,5 GB do tego jeszcze BG1...) Co do pomocy z tymi dialogami i ustawieniem tego wszystkiego, nie powinienm miec problemu (o ile zdobędę BG1).

01.08.2002
12:55
[36]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

grjgori - w tym temacie bardzo liczę na ciebie. Zaoszczedzisz mi dwa dni roboty. Jak do poniedziałku nie dostaniesz BG I to wyślęci wydruk dialogów i ręcznie naniesiesz te komendy(action/trigger). Jeszcze jedno. Czy w BG I da się stworzyć dodatkowe profesje lub rasy i haterace? Takiego pliku, jak w BG II (HATERACE) nie ma wogóle... Co byśpotrzebował, by to sprawdzić i zrobić?

01.08.2002
16:03
[37]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Panowie - na pewno nie będe dzis wieczorem uchwytny - Luremaster - zrób mi te itemy i wyślij w formie ITM, ale dokładnie przetestuj - odpal też swoje obszary na próbę oficjalnie w grze i przetestuj ten Save z nowymi NPC (na obszarach istniejących i tych nowych=twoich - wskazówki są wyżej. MUszę wiedzieć czy te kłopoty z CLUA dotyczą całej gry (ludzie mówią, że przyłączają sie normalnie ale też zanikają czasem) Ja przy okazji Drizzta przeszedłem ten kawałek do jego lokacji, ale dupek po przyłączeniu do drużyny wysypywał grę przy Save'ie. Grjgori wyślęci mailem jutro teksty postaci do questu z Satosem. Chyba że wyręczy mnie w tym Luremaster, co byłoby miłe. Znajdź (Luremaster) tego strażnika, który mówi, że nie są tu mile widziani (nasza drużyna). Ciężko tak pracować, gdy cały dzień nie ma was na linii.

01.08.2002
16:40
[38]

-grjgori- [ Konsul ]

Sorry że tak rzadko się tutaj pojawiam, ale są wakacje :P A poważnie to gram z bratem w Age of Wonders 2 na jednym kompie i jakoś niemożemy przerwać. Nie masz się jadnak o co martwić. W poniedziałek cała moja rodzina wyjeżdza i zostaję przez tydzień sam w domu, więc będe mógł robic co tylko będe chcial i jak długo będe chcaiał (tygodniowa sesja przed kompem bez zadnej przerwy 8)... nie to jest ponad moje siły). Dalej - nie jestem pewien jak to moze wygladac z wrogami rasowymi (hateraces.ids) Co do profesji to raczej nie da się robic nowych mozna by jednak pewnymi metodami symulować np. podklasy itp

01.08.2002
16:49
smile
[39]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

No jestem juz :) Miecz zrobilem, prawdzilem...DZIALA bez zadnych problemow. Zgodnie z twoim zyczeniem szanse na pertyfikacje ustawilem na 30 %. Wyslalem ci wlasnie na maila razem ze strzala i opisami do itemow.. Zaraz zabieram sie za testowanie tych save'ow...

01.08.2002
16:56
[40]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Zaraz wysle tez grjgoriowi te materialy zwiazane z satosem..

01.08.2002
17:35
[41]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Wziolem ta druzyne save'a dostarczonego z DSotSC (chyba oto chodzilo?) i poprzemieszczalem sie w rozne ciekawe miejsca (w tym moje obszary). Wszedzie robilem save i nie bylo zadnych problemow...

01.08.2002
18:06
[42]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

WIęc jakie wnioski? wygląda (teoretycznie na to, że ten problem z save'ami pojawia się gdy używa sie Clua co należy uznać za jakiś tajemniczy Bug, który pojawia się przy instalacji DSotSc? To jakieś dziwne. Luremaster - czy bez problemów dowolnadrużyną przemieszczasz się pomiędzy starymi i nowymi oraz nowymi-nowymi obszarami? U mnie grupa zawiesza grę gdy próbuję wejść z area do budynku lub podziemi - to , co ty miałeś gdy chciałeś wejść do oberży... Pliki odbiore rano, bo jestem w kafei z powodu braku kluczy do własnego mieszkania... wszystko przez nadmiar obowiązków... Odezwijcie się jestem na łączach co najmniej do 19,00...

01.08.2002
18:28
[43]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Qrde gubi mnie chaos... Luremaster - czy jest problem z save'ami (wcześniej potwierdzałeś mój problem z przekroczeniem drzwi oberży)? Jeżeli nie ma to zabierza sięporządnie za Drizzta jako NPC. Grjgori pomoże ci. Najpierw sprawdź czy przyłączy się (na pewno) tam gdzie jest (Ar4800) - pamiętaj o update Baldur.GAM. Gdyby gra się wtedy wysypywała spróbuj updatować wszystkie postaci z dodatku po kolei + Drizzt korzystając z oryginalnego pliku Baldur.GAM. Druga wersja - jesteś na za niskim dla Drizzta poziomie (to tylkow głowie) i umawiamy się z nim np. w Beregost gdy będziemy już na odpowiednim poziomie. Można to rozwiązać na dwa sposoby: 1. Umieszczasz Drizzta odpowiednim skryptem dla obszaru Beregost i to wszystko - jeśli się pojawi tam natychmiast to OK. Prawdopodobnie musisz wtedy poprawic tylko plik DialogP.2da interdia.2da i NPClevel. Można też nałożyc nowy Beregost z Drizztem na nim - update pliki jak wyżej + Baldur.GAM. Zauważyłem, że nie wiadomo po co DSotSc ma mnóstwo kopii plików z oryginału - to może wskazywać, że twórcy wykorzystali mój 2-gi pomysł i "nakładają na sieebie obszary... ale w ich wypadku zawierają one oryginalny Numer... Nie wiem jak to zrobili i czy to możliwe.

01.08.2002
18:35
smile
[44]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Drizzt - kontynuacja. W przypadku gdy przyłączamy go na oryginalnym AR4800 należy do oryginalnego Drizzt.CRE dorobić przynajmniej jedną postać typu NPClevel (np Drizzt16) i poprawić plik NPClevel.2da Postać w wersji przyłązcalnej musi być Drizztem z klasą typu normalna (oryginał jest innocent) - ranger i trzeba usunąć dziwne przedmioty typu nie istniejący hełm oraz z dłoni czaszki które zadają obrażenia. Dla bezpieczeństwa można wy**** wszystko. Najważniejsza jest Death Variable - ta nazwa musi być TAKA SAMA. Czy potrzebujesz jeszcze jakichś wyjaśnień?

01.08.2002
19:50
[45]

-grjgori- [ Konsul ]

Ja tylko na chwilkę ;) Na waszym miejscu zabardzo bym się nie opierał na tym jak wygląda DSotSC i co jest tam pozmieniane. Jak już kiedyś wspominalem to gra robiona byla w czasach gdy edytowanie bylo w powijakach i tego powodu wystąpic moglo wile błędów i niezrozumialych terz sytuacji.

01.08.2002
21:21
[46]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

SPrawa wyglada tak: Gdy przez konsole wzywalem postacie, gra sie wieszala. Kiedy kozystalem z tamtego savea wszystko bylo ok...Tak jak mowil grigori-to bylo robione kiedys hex-edytorem... Kombinowalem kiedys przy drizzcie i zupelnie nic mi nie wychodzilo:( Watpie zeby teraz byl jakis postep w tej sprawie... Niewiem czy w zlych odleglosciach dawalem od siebie 'dane' w plikach 2da (bo tam nie ma prostych kolumn (mowie o edytowaniu notatnikiem bo w nearinfinity nie da sie,albo nie umiem, wprowadzac nowego NPC.. odnosi sie to zwlaszcza do pliku Baldurs.gam, ktorego normalnie nie da sie edytowac w edytorze textu a w near trzeba 'wykasoac' istniejacego npc zeby wprowadzic nowego...) Jezeli jest cos czego nie wiem prosze o info...

01.08.2002
22:19
smile
[47]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

sorry za ten belkot, mam nadzieje ze jednak wiadomo oco chodzi:)

01.08.2002
22:47
[48]

-grjgori- [ Konsul ]

Luremaster --> Postacie można dodawać do Baldur.gam za pomocą IEEP. Pozatym zwykły edytor tekstów może być używany jedynie do zmiany plików IDS i 2DA (chociaż śa wśród nich pewne wyjątki, nie wiem dokładnie ktore ale takie rzeczy słyszałem). Najlepiej pliki edytować za pomocą hex edtora jeśli nie ma się pod ręką rzadnych programow. Tylko trzeba wiedzieć co i jak mocno uderzyć. Pomocna w takich sytuacjach może okazać się IESDP, który jest niezywkle pomocny przy jakimkolwiek edytowaniu i urzywaniu hex edytorów (mozna także wspomnieć ze calym projektem opiekuje się Polak, występujacy pod pseudonimem Manveru (mam nadzieję, że nie przekręciłem nicka ;))

02.08.2002
08:33
[49]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Tak jak mówi grjgori, update NPC dokonuje się przez IEEP - nowa wersja na głównym panelu ma funkcję NPCTBGmaker - lub trzeba go przywołać skryptem w czasie gry (WERSJA GDY ÓMAWIAMY SIĘZ NIM NP. W BEREGOST) - WTEDY PLIK BALDUR.GAM JEST NIEPOTRZEBNY. PROBLEM POLEGA NA TYM, ŻE wszystkie pisane przeze mnie skrypty ni cholery nie przywoływały palanta ( za wzór brałem postacie w Naskel (AR4800).

02.08.2002
09:56
[50]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Near Infinity nie obsługuje wogóle pliku Baldur.GAM - ale plik 2da bardzo sprawnie. W edytorach textu nie można modyfikować zawartości plikłów, które zawierają elementy notacji szesnastkowej np. Animate.IDS. Nie w tym rzecz. Chciałbym, aby Drizzt pojawił się skryptem w Beregoście po gadce z nim. To co jest pewne, to to, że nie można użyć postaci Drizzta z AR4200. Musi być nowa + 1 lub 2 wersje drizzta "przyłączalnego czyli z poziomem doświadczenia i bez dziwnych sprzętów. Luremaster - wykaż proszę żyłkę ambicji - doprowadź przynajmniej do tego, żeby cholerny sobowtór Drizzta pojawiał się w Beregost lub gdziekolwiek indziej. Wypakuj też całe DSotSC do Override i sprawdź czy dalej są kłopoty z Savem/konsola (tzn zaistaluj dodatek do Override a nie do BIFF) - użyj do tego programu o nazwie winbiff albo winbiffFE (ten z DOS-owym dodatkiem) by wypakować DSotSC z BIFF-a.

02.08.2002
12:55
[51]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

dobra tylko wyslij mi pliki *.cre z drizztem, bo przeciez nie bede robil ich jeszcze raz bezsensu??

02.08.2002
13:01
[52]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

a to dlatego ze zniechecony tamte pliki skasowalem..:(

02.08.2002
13:08
[53]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Skopiuj oryginalnego Drizzta pod nazwą np. Drizzt2 i zmież mu Death Variable + doprowadź do tego ,żeby kutas =Drizzt2 pojawiał się w Beregoście we właściwym momencie. Dalej będziemy myśleć jak to się uda.

02.08.2002
13:09
[54]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

zmież = zmień mu Death Variable.

02.08.2002
14:41
[55]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

W zasadzie teoretycznie powinien się pojawiac nawet w oryginalnej wersji... Zrób tylko tyle - żeby sie pojawiał i jak już mówiłem wtedy będziemy myśleć co dalej. Pamiętaj, że trzeba poeksperymentować z dodatkiem (folder Override) i sprawdzić przy okazji czy dalej NPC sie wysypują po Savie. Być może trzaba będzie przejrzeć i poprawic niektóre pliki z dodatku DSotSC. Ale zostawiam to na koniec. Chyba że znajdziecie czas na to z grjgorim. COŚ PODEJRZEWAM, że trzeba będzie ten DSotSC włączyć do naszego dzieła. ZAUWAZCIE ZE: 1. dodatek jest wrzucony do BIFF jako całe jeden punkt klucza, a nie odpowiednie pliki do odpowiednich BIFF-ów. To może rodzić konflikty, co widać, gdy otwiera się Near Infinity - pliki są zdublowane, zamiast działać tak, jak Override. I to o czym nawijam - stąd kłopot ma gra.

02.08.2002
15:58
[56]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Panowie - bądźcie jutro na forum około 9.00 - musimy wreszcie normalnie pogadać.

02.08.2002
22:14
[57]

-grjgori- [ Konsul ]

W sobotę o 9.00. To juz chyba lekka przesada. Wątpię abym mógł o tak wczesnej porze pojawić się na forum, najwcześniej w sobotę wstaję o 10.00. A co do tego problemu z Drizztem to chciałbym wam pomóc ale bez gry ani rusz.

03.08.2002
12:54
[58]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Oczywiście chodziło mi o piątek... A to juz sobota... Nie nie nikogo budzić nie chcę - sam też spię, po prostu uciekł mi jeden dzień... Luremaster-----> zrobiłeś strzałę translokacji, która przenosi strzelca, a mi chodzaiło o to , by znikał zaatakowany... Do poniedziałku... Będę od 8.30 czekał na was. PS. Jestem już prawie pewien, że to taki sposób instalacji gry wywołuje te problemy. Gdy tylko wróci forum TeamBG trzeba będzie zgłosić Kenowi ten problem. Wczoraj zrobiłem jeszcze test błędów w plikach DLG i pokazał mi 150 błędnych triggerów i akcji... z tego 15 dotyczyło oryginału,a reszta DSotSC. A oni nawet nie przymierzają się do patcha... Do tego jeszcze to znikanie i kłopoty z save'm (to jest akurat ewidentnie problem instalacji...). Wszystko wskazuje na to, że by grać w dodatek niezbędne będzie włączenie DSotSC do naszego... chyba że na forum coś wymyślą. Swoją drogą ciekawe, jak sobie radzą ci od Dark Awakenings...

03.08.2002
13:11
[59]

-grjgori- [ Konsul ]

Rozumiem mi też dni często szybko leca i się gubię. Zgoda w poniedziałek o 8.30, albo później ;) a teraz sprawa DSotSC. Co do błedów które wykryłeś to dziwne. Z pewnoscia twórcy zaieliby sy się tym problemem już dawno. Gdyż wersja 1.03B jest dostępna od dość długiego czasu. A co do problemów to raczej kontaktuj się z osobami, które tworzyły DSotSC a nie Kenem (chyba, że on jest jedną z tych osób), który chyba zajmuje się tylko 'dystrybucją' i robieniem instalek do modów.

03.08.2002
13:18
smile
[60]

-grjgori- [ Konsul ]

Niemal zapomniałem forum TeamBG wróciło.

03.08.2002
19:02
[61]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

niech cholera wezmie tego cwela drizzta! Czemu mi nic nie wychodzi?? Siadlem dzis nad tym pozadnie, od 2 godzin probuje i GOWNO ehhh ale nic, probuje dalej! Strzala Translokacji: Nie rozumiem cie. Strzala ta dzialala na takiej zasadzie (w IWD) ze sprowadzala goscia w miejsce gdzie stoi potwor. Mozna tez zrobic tak zeby trafionego potwora przenosilo pod nos strzelca. Natomiast jezeli chodzi ci zeby ofiara 'znikala' to trudno takie cos nazwac translokacja :)

04.08.2002
14:25
[62]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

PANOWIE! Eureka! No więc niestety. TO JEST PROBLEM Z INSTALACJĄ DSotSC. Jeżeli wyeksportujecie jakikolwiek plik z dodatku do folderu override zobaczycie, że odbywa sie bardzo dziwne maskowanie: (to będzie trudne do zrozumienia) - pliki w Override zastępują wszystkie o identycznej nazwie w BIFF-ach, ale kiedy użyjecie Near Infinity stwierdzicie, że można je edytować zarówno z BIFF-ów jak i .... foldera Override! To jest ten błąd - tzw maskowanie zwane po angielsku Override odbywa sie w niwłaściwy sposób - taki plik w NI powinien być dostępny wyłącznie z BIFF-ów, a tym czasem zachowuje sie tak, że gra uważa go za NOWY i jednocześnie używa go do maskowania. To potwierdza moją teorię,że taki sposób pakowania nie zmienia nic, dopóki nie zacznie się robić czegoś z plikami czyli np. tworzyć sequela - tak jak ja. Luremaster -----> nic ci nie wyjdzie dopóki nie zainstalujesz dodatku w folderze Override, a jednocześnie nie usuniesz go z BIFF. Jedyny sposób to: 1. ZAinstaluj dodatek. 2. Użyj jakiegoś exstraktora BIFF i przebnieśą cały BIFF pod nazwą DSotSC w dowolne wolne miejsce- ten plik to cały dodatek (polecam WINBIFF-a) 3. Odinstaluj dodatek 4. Wrzuć wyekstraktowany dodatek do Override - teraz wszystko będzie w najlepszym porządku (nie zapomnij podstawić polskiej wersji Dialog.TLK!) TO I TAK BĘDZIE KONIECZNE, PONIEWAŻ ZA ZGODĄ HLIDSKIALFA ZMIENILEM KILKA SPRAW W DSotSC, TAK, BY SKOORDYNOWAĆ TO Z MOIM DODATKIEM. Grjgori-----> LUDZIE MAJĄ RACJĘ, w plikach dialogów nowych NPC jest pełno kwestii FALDORN i dlatego gadaja jej kwestie - nie wiem co z tym zrobić - zapytam KENA. Potwierdzam również te błędy skryptowe - roi suię od nich. I również dziwię sie autorom, że to olewają...

04.08.2002
14:44
[63]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori --------> nie mogę wejśc do siebie na forum Teambg, gdybyś dzisiaj miał kontakt z KENEM (lub go wykonał) zgłoś mu moje uwagi. Na pewno pamiętasz moją ostra rozmowę z Hlidem w sprawie pliku Baldur.Gam --- TO JEST WŁAŚNIE TEN PROBLEM I ZNIKA PO ZAINSTALOWANIU DODATKU DO OVERRIDE ZAMIAST DO BIFFA. Byc może teraz załapią o co mi chodzi i przetestują łaskawie moje rewelacje - ja je testowałem całą noc i jestem pewien tego, co mówię, ale nie znam powodów czemu tak się dzieje. Prawdopodobnie jest coś nie tak z CHITIN.KEY - jak mówię, jeżeli używasz samego dodatku nie ma problemu, ale gdy próbujesz na swój nowy obszar wstawić CRE z DSotSC nie pojawi się dopóki nie wrzucisz jej do Override - tak nie powinno być. I to jest powód dlaczego źle updatuje się plik Baldur.gam a ani ja ani Luremaster nie możemy wstawić tego j******** Drizzta... Zapytaj też ew. jak sobie radzą ci od Dark Awakenings, bo muszą! mieć te sam problem. I co ztymi Dialogami? (Faldorn! - inni tez się pojawiają - zapewne chcieli oszczędzić czas i wstawiali te rozmowy dla przyspieszenia, ale polska wersja zawiera IMIONA i Jetlaya wyrzucona z drużyny mówi textem Faldorn, albo co gorsza w rodzaju męskim textem Eldotha...) Ja jutro od rana będe tu i jednocześnie spróbuję pogadać z Kenem.

04.08.2002
14:47
[64]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori ----> zapomniałem - z Kenem, bo jak wiesz rozmawiałem już o tym z Hlidem i wybluzgał mnie, że mu dupę zawracam - tymczasem to wszystko, co zgłosiłem to prawda. Oczywiście puszczę też jeszcze raz ten temat Hlidowi, ale... nie lubię, kidy wmawia się mi, że jestem niedorozwinięty (w sprawie edycji).

04.08.2002
16:14
[65]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Zacznijmy od początku, bo nie wszystko rozumiem. Jakie kwestie w dialogach masz na myśli w związku z tą Feldorn? I o jakich błedach w skrypach mowisz? Nie za bardzo rozumiem o co ci w tym wszystkim chodzi i jeśli jeszcze mialbym się kogos o coś pytać to nie wyszłoby z tego nic dobrego. Lecimy dalej jak to nie mozesz wyjsc do siebie na forum TeamBG. Co masz przez to na myśli? Co do Hlida to nie będę wypowiadał się na temat kłótni między wami.

04.08.2002
21:08
smile
[66]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Przylaczam sie do apelu grigorija...Mozesz zaczac od poczatku i pokolei wszystko wyjasnic bo ja sie tez juz pogubilem w tym nawale informacji od Ciebie..:)

05.08.2002
06:28
[67]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus -> No właśnie skoro już jesteśmy przy tym wszystkim to ponawiam swoja/naszą prośbę abys spróbował zdobyć GaduGadu albo jakieś podobne urządzenie aby było nam łatwiej sie komunikować (jesli nie sprawiłoby ci to kłopotu).

05.08.2002
08:47
[68]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Dzień dobry! O g-g zapomnijcie. Korzystam z internetu w pracy, więc na nic więcej liczyć nie mogę. Dialogi. W dialogach nowych postaci, które mogą przyłączyć się do drużyny znajdziecie kwestie wzięte z dialogów innych postaci. Tzn. ponieważ autorom najprawdopodobniej nie chciało się pisać nowych, więc korzystali z istniejących kwestii i wstawiali je do dialogów tych przyłączalnych NPC. Jeżeli nie rozumiecie to otwórzcie dowolny dialog Jetlayi, Bardo (Jeanna jest uszkodzona i nie można jej otworzyć). W zasadzie bez takich skrótów jest jedna albo dwie postacie - Cuchoinenach i chyba Ferthgil - szczerze mówiąc załamałem się, gdy otworzyłem dialogi Jetlayi i Bardo i dalej sprawdzałem już pobieżnie. Po prostu zamiast mieć własny diałog typu: "Do zobaczenia, będę tu czekał/ az będę potrzebny/a" mówi kwestię: Pamiętajcie czego was uczyłam, okażcie swą wściekłość każdemu wrogowi matki natury..." - najgłupsze jest, że pojawia się to we wszystkich typach dialogów postaci (?). Natomiast tzw. STATE_CHARM Bardo mówi: Jestem Faldorn, druidka .... a Jetlaya: Jestem Eldoth, łowca... itd. Tak są ustawione dialogi i jeżeli ktoś wykorzystuje te opcje to widzi dialogi dziwnej treści... Oprócz tego ok. 140 błędów w triggerach i akcjach dialogów - szczegółow nie pamiętam - zróbcie test w Near Infinity a wszystko zobaczycie. To w kwestii dialogów - czy są inne pytania?

05.08.2002
08:49
[69]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

PS. Wczoraj byłem w kafei i nie mogłem wejść na swój login - to chyba problem forum, bo dziś znowu padło...

05.08.2002
08:53
[70]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Do dialogów- być może autor przerabiał dialogi istniejących pastaci i zapomniał te kwestie wykasować lub świadomie je pozostawił, bo po angielsku nie były tak jednoznaczne ( przynajmniej część gdzie nie występują imiona). Nieszczęście zapewne polegało na tym, że dialogi Jetlayi były tworzone na dialogach Eldotha...

05.08.2002
09:43
[71]

-grjgori- [ Konsul ]

No cóż u mnie forum działa bez zarzutu. Chociaż czasem pojawia się informacja "your memory has exceded..." lub coś w tym stylu. ale kilka reloadów później wszystko wraca do normy. Co do dialogów to nie mam jeszcze BG1 więc się tym nie zajmę, a pozatym odkąd wróciło forum i ludzie napostowali o bugach to zajmuję sie tylko tymi problemami.

05.08.2002
09:50
[72]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

U mnie jest komunikat "The forum are down..." Grjgori ---------> Czy mam nawijać dalej o tych problemach - czy wyłączasz się już z tego tematu? Czy zrobisz te komendy do dialogów Satosa i spółki?

05.08.2002
10:08
[73]

-grjgori- [ Konsul ]

Możesz mówić przecież jest jeszcze Luremaster. Co do dialogów to zrobie jak tylko będe miał BG1. Spróbuj wejśc przez stronę teambg.com. Forum zostalo przeniesione i moze dlatego cos ci nie łapie.

05.08.2002
10:17
[74]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

To co jest najważniejsze, to to, że sprawa kompatybilności obu modów przestała istnieć, ponieważ przeniosłem jeden z obszarów dodatku w inne miejsce ( zastępował on oryginalny obszar) tzn przywróciłem w ten sposób oryginalny taki jak był, a ten "nakładany" otrzymał nowe miejsce i oznacza to, że cały dodatek musi stanowić część mojego. Nie wiem, czy się to będzie wszystkim podobało, ale nie ma wyjścia, akurat to, co jest w DSotSC moim zdaniem było głupie, a teraz jest i fajnie i zgodnie z prawda "historyczną" - ten obszar to był elfi las umieszczonyw DSotSC na południu, podczas gdy znajduje się on na północy...

05.08.2002
10:39
[75]

-grjgori- [ Konsul ]

To sa te zmieny o których wspominałeś i o które pytałeś się Hlida. Zgadza się? No coz w DSotSC nie grałem ale chętnie zobaczę co ci z tego wszystekigo wyszło (jak załatwię TDD i zdobędę BG1). PS. I co dotarłeś na forum?

05.08.2002
10:59
[76]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Owszem dotarłem i wszystko gra. Postawiłem też posta na forum, choć nie wiem po co, skoro już wiemy o co chodzi ( chociaż nie wiem dlaczego). Wygląda na to, że MOD w SUMIE zajmie ok. 220 MB ( tzw używanych więcej). Powiem tylko tyle, że jestem b. zadowolony z nowych lokacji, ale usuwanie tych problemów i poprawianie DSotSC zajmuje mnóstwo czasu - wczoraj pięć godzin spędziłem na poprawieniu kreatury orka szamana, który ewidentnie zawieszał grę - oryginal ny awatar pólogra nie ma animacji czarów... itd. Ciekawe czy Luremaster po przeinstalowaniu dodatku odpali tego Drizzta... DAJ ZNAĆ, Inaczej jeszcze ja spróbuję... O ile przygotujesz tego Satosa to skończę ok. 12.08.

05.08.2002
11:05
[77]

-grjgori- [ Konsul ]

O ile będe miał BG1 to zrobie ;) A usuwanie bugów jest trudne sam wiem bo robię. Chociaż łatwiej jest usunąc buga gdy sam go znajdziesz niż szukanie i usuwanie bugów, które zgłaszają gracze.

05.08.2002
11:16
[78]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zgadza się, ale niektóre są tak ewidentne, że zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie sa usuwane do tej pory (jak te dialogi). Cieszę się, że łatwo dzis o kontakt z tobą. Potrzebuję porządnej informacji o tym Satosie. Czy Luremaster wysłał ci te dialogi? Zamierzam poprawic te błędy, dlatego muszę pogadać z Kenem, bo już wcześniej zgłaszał jakieś wątpliwości do tego co mówię... ale teraz mam dowody, że mówię prawdę. Ten MOD może byc fajnym prezentem dla czekających na IWD II...

05.08.2002
11:40
[79]

-grjgori- [ Konsul ]

No coż Luremaster nie przysłał mi tych dialogów gdyż nie za bardzo wiedzieliśmy o co ci chodiz. Teraz to i tak nie ma znaczenia gdyż zajmuję się bugami. A do tego jak jakiś kleś podaje mi niby buga to mozna <cenzura>. Przez pol godziny przeglądałem pliki aby dowiedzieć o co chodzi i dowiedziałem się koleś poprostu nie miał klucza. w takim momenci <cenura>. No coz wracam do pracy. Oczywiście będe tu zaglądał i zycze powodzenia w rozmowach z Kenem.

05.08.2002
11:49
[80]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Czy jeśli wyślę ci te wydruki dialogów nałożysz te zmienne? Jak możecie nie rozumieć - wyedytować dialog z opcjami i zamienic to na plik TXT...

05.08.2002
12:14
[81]

-grjgori- [ Konsul ]

Jesli mi wyślesz to zobacze co da sę zrobic. I bez nerwów zaglądam tutaj tylko jak coś robie to nie mogę tu siedzieć cały czas.

05.08.2002
12:20
[82]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ja się nie denerwuję... spx. Jeżeli chodzi o te bugi to wiele wyjaśnia forum DSotSC - 80% pytań nie ma odpowiedzi - oni to centralnie zlewają... sprawdź sam.

05.08.2002
13:36
smile
[83]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Zeby nie bylo ze ja nic nie robie :) Chyba udalo mi sie rozwiazac problem z drizztem. Wiecej szczegulow za chwile, tylko przeprowadze ostatnie testy :)

05.08.2002
13:46
[84]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Witaj - czekam z niecierpliwością...

05.08.2002
13:57
[85]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori - twój pomysł z założeniem strony i "klubu" edytorów IE jest dobry. Pytanie brzmi co tam będą robić jego członkowie?

05.08.2002
14:07
smile
[86]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Jest OK, wszystko dziala! Stoi tam gdzie stac mu kazalem, bez problemu przylacza sie a gdy robie save'a wszytko jest spoko.... Jako ze jednak robilem ta postac od poczatku, musze jeszcze dopiescic wszystkie detale (dzwieki, kolory ect) ale to juz nie zajmie wiele czasu. Narazie postac ta kozysta z dialogu i portretu ajantisa. Dialog zostawie tobie zebys zrobil tak jak bedziesz chcial ja zas poszukam jakiegos fajnego portreciku dla niego... A tak to sie przedstawia :) ---->

05.08.2002
14:10
[87]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Luremaster ---> porteret mam (podobno oryginalny!), ale może znajdziesz ciekawszy. Czy tak jak mówiłem wrzuciłeś DSotSC do override? i spraw by ukazywał się w Beregoście...

05.08.2002
14:11
[88]

-grjgori- [ Konsul ]

No tak już o tym zapomniałem. Chodziło mi o założenie czegoś podobnego do TeamGB tylko w polsce. Zajmowalibyśmy się np. tworzeniem nowych modów do gier IE oraz np. tłumaczeniem tych które już wyszły. Wszyscy razem mamy dość duże doświadczenie w tłumaczeniu(to raczej wy) i edytowaniu gier.

05.08.2002
14:22
[89]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Mógłbyś sie w to zagłębić? Wiesz, że chodzę wokól tematu TC - dlatego zabrałem sie za dodatek do BG I - jest najstarszy i najtrudniejszy (wbrew pozorom do rozwalenia).

05.08.2002
14:24
[90]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Aurelinus: za godzine powinienem wszystko skonczyc i sprawdzic

05.08.2002
14:28
[91]

-grjgori- [ Konsul ]

W jakim sensie zagłębić. 1) opisać dokładniej - no cóż nie mam jakiegoś wilekiego pomysłu; to była tylko propozycja czy wspólnie bysmy sie za coś takiego nie zabrali; 2) przygotować strone itp. - jeśli punkt pierwszy będzie przygotowany i jakieś dokładne plany to mozemy cos takiego zrobic

05.08.2002
14:30
[92]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ja się na to piszę, ale od strony internetu jestem 0. A ty uwolnij sie od TDD (czytaj - skończ pomyślnie). Wkrótce bedzie sie czym pochwalić...

05.08.2002
15:19
[93]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Luremaster ----> wracam jeszcze do tematu srzały translokacji czy jak ją zwał - taki efekt przenoszenia losowego postaci występuje w Trials of Luremaster w tym labiryncie, gdzie trzeba znaleźć te klucze do otwarcia grobowca tych czterech rycerzy - tam jak sie nadziewałeś na któregoś z potworów to tak cię przerzucało, ale nie pamiętam dokładnie który to był potworek --->szkielet lub revenant - sprawdź to, proszę (ja też to zrobię, ale może będziesz to jeszcze kojarzył, bo ja musze odpalić grę). I o taki efekt mi chodzi...

05.08.2002
15:19
smile
[94]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Sprawa sie skomplikowala. Wiadomo przeciez ze avatar Drizzta ma zawsze 2 miecze w lapie (bez znaczenia czy ma je w zeczywistosci) i jezeli dodamy mu do ekwipunku prawdziwy miecz, wtedy 'na zewnatrz' wyglada to tak jakby w lapach trzymal TRZY miecze..:) Sa 2 mozliwosci rozwiazania tego problemu: 1) Zrezygnowanie z avatara drizzta i zastapienie go standartowym avatarem elfa z czarna skura (tak jak viconia). 2) Zabawa z niewidzialnymi przedmiotami. Niestety oznacza to wtedy zupelna niefunkcjonalnosc poniewaz nie mozemy w czasie gry zmieniac przedmiotow na inne (bo na avatarze bedzie to wygladalo komicznie...) Decyzje pozostawiam tobie Aurelinus. Nie ukrywam ze sposub nr 1 jest latwiejszy do przeprowadzenia a pozatym w czasie gry daje mozliwosc np zmianu oreza (sposub 2 to zupelnie wyklucza)

05.08.2002
15:20
[95]

-grjgori- [ Konsul ]

Ja na stronach znam sie tylko trochę. Podstawy i takie tam. Jeśli będe miał jakś projekt to zrobienie strony nie bedzie(nie powinno) stanowiło dal mnie problemu. Co do bugów wTDD to sam wiesz ile robi się jeden item, czar itp. Tyle samo czasu zajmuje kazdy bug (jesli nie wiecej). Najpierw trzeba przeleciec przez cale gromady plikow (jesli akurat nie za bardzo jest sie zorientowanym w problemi). Pozniej trzeba sprawdzic jak mozna naprawic blad. A do tego dochodza jecszcze falszywe alarmy ktore i tak trzeba sprawdzic.

05.08.2002
15:23
[96]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ja juz mam to rożwiązanie jeśli chodzi o Drizzta - on w ręku na tarczę musi mieć przedmiot na stałe, bo ten avatar nie ma animacji strzeleckich i jak umożliwisz wsadzenie mu łuku albo kuszy to gra sie wyje***. Tak więc w lewej ręce będzie miał tzw. czaszkę z ikoną sejmitara, a z prawej z animacji usunie się ten sejmitar, tak by widać było tylko jeden.

05.08.2002
15:26
[97]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

rozumiem ze wybrales bramke numer dwa?:) ok jak chcesz, zaraz to zrobie :)

05.08.2002
15:35
[98]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

PS Wyslij mi te portrety to je wzuce od razu

05.08.2002
15:41
[99]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ta czaszka - sejmitar powinien odpowiadać mniej więcej żagwi mrozu - którą w przyłączalnej wersji trzeba usunąć - można ja wstawić do gry jako normalny przedmiot w innym miejscu - tak jak IWD, gdzie nie jest to żadna własność Drizzta. Szybki jesteś bo ja to chciałem zrobić już sam - ale dzięki. Animacje drizzrta mają nazwę UDrizz<coś tam> i znajdziesz je w CreAnim, ale do exportu BAM polecam bardziej Near Infinity... Nie dałęś mi nadal tych nazw postaci do małych guestów - przydałoby się, bo nie mam czasu szukać teraz... Czy obejrzysz ten guest z translokacją w ToL do IWD? (patrz wyżej - strzała translokacji...) Gdzie masz teraz DSotSC? Override czy BIFF?

05.08.2002
15:47
[100]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

po pierwsze moja standardowa rada: czytaj dokladniej moje posty po drugie: potrzekaj momencik bo ja nie potrafie paru rzeczy naraz robic. Zaraz jakk skoncze z drizztem zajme sie sie strzala

05.08.2002
15:54
[101]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Pisze wszystko na raz by nie smiecic za dużo, ale to nie znaczy, że ty masz robić wszystko na raz... Portrety ----> nie mam przy sobie. Najwczesnie jutro rano...

05.08.2002
16:09
[102]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ja już gonię HOME, jutro rano odpalę nowy wątek. Luremaster -------> powodzenia! Liczę na ciebie.

05.08.2002
16:16
[103]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Jutro bedzie wszystko gotowe (strzala tez!)

05.08.2002
19:44
[104]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Dobra, koncze na dzisiaj zabawe z Drizztem. Sprawa jak mowilem wczesniej jest dosc skomplikowana a pojawia sie kolejne pytanie: Czy bron i zbroja maja byc na stale zwiazane z drizztem? Mi to rozwiazanie wydaje sie oczywiste poniewaz z uwagi na ograniczenie avatara nie mozemy pozwolic graczowi na zmiane miecza, czy zbroi. Jedyny sposub ktory znam to oblozenie przedmiotu klatwa - choc jest to rozwiazanie polowiczne: przeciez mozna pojsc do swiatyn i rozproszyc klatwe... Interesuje mnie wiec bardziej sposub podobny do tego jaki wystepuje w przypadku Boo czy naszyjnika Edwina ( nie mozna ich zdjac a w oknie pojawia sie cos w tym stylu: " Lapy z daleka!") Niestety nie udalo mi sie odkryc zasady dzialania tego sposobu...Moze ty bedizesz wiedzial??? Ogolna lista 'życzen': -miecz zwiazany z wlascicielem, inne gniazda w 'podrecznej dloni' nieaktywne (probowalem to robic przy pomocy niewidzialnych, przekletych 'czaszek'-jednak nic z tego nie wyszlo bo wylatywalo do Wina..) -w jednym gniezdzie na pociski, czaszka z ikona 'zagiew mrozu',przymocowana tam na stale, pozostale gniazda zablokowane - nieaktywne miejsce na Hełm wysylam to co dotychczas udalo mi sie zrobic... Zreszta wysylam wynik mojej pracy

05.08.2002
22:16
[105]

-grjgori- [ Konsul ]

Luremaster --> Co do przedmiotów których nie można ruszać to wystarczy, ze nie maja one zaznaczonego 'Droppable' Item-flag, który odpowiada za podnoszenie i poruszanie przedmiotów (sprawdziłem to w NI nie pamietam jak nazywa się to w IEEP).

05.08.2002
22:45
[106]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

grigori: sprawdze to jeszcze raz ale mam wrazenie ze odznaczylem ta wielkosc gdy to robilem...

06.08.2002
08:46
[107]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Można to yeż załatwić skryprtem, tzn ustawić petlę, że jak mu się to zabierze, to będzie odłączał się od drużyny i zabierał swoje fanty. Z tą zbroją to dyskusyjna sprawa, bo w efekcie może sie okazać, że gościu będzie łatwy do pokonania. TU TEŻ MIAŁBYM ZADANIE DLA GRJGORIEGO. STWORZYĆ SKRYPT JAK W BG II dla Imoen, żeby zaczynał diałog i opuszczał drużynę, jeśli jego poziom HP spadnie poniżej 10%(5%)... W końcu jest herosem i nie może zadawac się z cienkimi bolkami. Poprawiałem wczoraj te błędy w dialogach... 4 godzinyz głowy i 50 szt. usunąłem. Dziwna rzecz. W pliku instalacyjnym DSotSC plik SPELL.IDS miał rozszerzerzenie LUA... Zmieniłem na IDS, ale czy to wystarczy?

06.08.2002
10:38
[108]

-grjgori- [ Konsul ]

Witam. Ledwo człoweik tu zajrzy a ci maja dla niego nowe zadanie ;) No cóż taki skrypcik mozna zrobić. Tylko, że z Imoen jest to troche inaczej. Posiada ona bowiem swój magiczny pas, ktory ochrania ją przed śmiercią i zaraniem ostatniego punktu zycia. Zaś opuszczenie druzyny działa w ten sposób: 1) Najpierw uruchamiany jest skrypt: IF HP(Myself,1) Global("ImoenRunning","LOCALS",0) THEN RESPONSE #100 SetGlobal("ImoenRunning","LOCALS",1) StartDialog("ImoenP",Player1) END 2) Zaczyna on dialog, w którym jest opcja jeśli Imoen ma 1 HP. ACTION połączony z tą wypowiedzią powoduje, że Imoen opuszcza druzynę: LeaveParty() Wait(1) GivePartyAllEquipment() EscapeArea() To tyle nie zabardzo wiem jakbyś to chcial rozwiązać. Bo może się przecież zdarzyć przypadek, że ktoś rzuci czar natychmiastowej śmierci albo bohater będzie miał 11% pounktów życia i nagle zgarnie jakiegoś krytyka, który mu je wszystkie odbierze. Może wpadnę jak to rozwiązać, aby wszystko ładnie dzialalo, ale może ty wymyślisz coś wcześniej.

06.08.2002
11:43
[109]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori ----->nie odpowiedziałeś na inne pytania. I spróbuj pomyśleć. Luremaster --------> rozumiem, że nie próbowałeś opcji z pojawianiem sie Drizzta w Beregost... Jeśli chodzi o dialogi i przedmioty, to tu mam temat opanowany - poradzę sobie. Nadal nie podałeś mi tych postaći do świecy i czegoś tam... Liczę na tą strzałę... Spróbuj wydrukować lub cokolwiek te dialogi i przekaż Grjgoriemu, bo nigdy nie zrobimy Questu z Satosem... W zasadzie skończyłem zabawę z Area - zaczynam pisać dialogi i tworzyć postacie - okazuje się, że to jest równie upierdliwe co robienie map (niektóre obszary jeszcze sie trochę wysypują, ale powoli czyszczę wady) - mówię wam och***** można, tym nie mniej ok. 12-15 powinno być po wszystkim. Musicie jednak okazać cierpliwość i w miare sprawnie pomagać - jak z Drizztem i Satosem - wszystkiego nie dam rady zrobić. Myślę, że nie rozczarujecie się efektem pracy ( choć dyskusyjna jest sprawa ilości wrogów w paru punktach).

06.08.2002
12:04
[110]

-grjgori- [ Konsul ]

No cóz inne pytania.... Taki skrypt z zabieraniem przedmiotu nie byłby trudny do zrobienia. Tylko pewnie trzeba by poinformować graza o tym, że nie należy zabierać danemu NPCowi przedmiotów bo nas opuści. Np. jak pierwszy raz zabierze to NPC mówi żeby nie robil tego więcej bo nas opusci. Co do IDSa. Zamiana rozszerzenia powinna wystarczyć. Nie jest to jakiś niezwykly plik aby coś aiego nie mozna było zrobić.

06.08.2002
12:18
[111]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ciekawe tylko jak w czasie instalacji dochodziło do zamiany tego LUA na IDS...? W sprawie dialogów Satosa wpadłem na taką myśl - ściągnij polskie TLK do DsotSC i wstaw do BG II - Luremaster ( mam nadzieję prześleci te pliki DLG odpowiednich postaci - kiedy wrzucisz je do Override BG II i wyedytujesz w IDU powinno byc dobrze... Wstaw wtedy te zmienne zgodnie z moimi zaleceniami - chodzi głównie o to, by żadna z postaci nie powiedziała zadnej istotnej kwestii zanim nie spyta sie poprzednika - zaczyna Satos, a kończy Kapitan Eldoth - potem skryptem powinien się pojawic na obszarze zewnętrznym (bo wszystkie postacie są w Cytadeli) Boss (Krotan) + paru kolesi do towarzystwa. Jeżeli jakaś postać nie ma opcji typu "nic nie wiem" ( tzn dopóki poprzednik nie pogada) to się tym nie przejmuj - uzupełnię te braki na końcu. Zajmij się tez proszę skryptem do itemów - chodzi o Obrońcę +5 i jego kolczugę+4 - w BG II mają te same nazwy oraz item o nazwie guenhaywr czy coś takiego - figurka pantery. Luremaster----> prześlij plik DLG do Satosa grjgoriemu - zestawienie postaci jest wyżej. Poczekam aż odpowiecie i założę nowy wątek.

06.08.2002
14:44
[112]

-grjgori- [ Konsul ]

No dobra to srypt będzie gotowy na jutro(dzisjaj pewnie nie zdarz ci go przeslac zanim nie wrocisz do domu :P). Chba ze sie szysbko uwine, ale sie zobaczy.

06.08.2002
15:53
[113]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

1)dostales drizzta? to fajnie nie probowalem z nim w beregoscie ale z tego co widzialem to wydaje mi sie raczej oczywiste ze pojdzie w kazdej innej lokacji. ps. nie rozpakowywalem dsotsc.bif do override-wszystko szlo dobrze wiec stwierdzilem ze nie ma potrzeby) 2)kurna, pisalem juz kiedys ze jest tylko swieca z itemow, i 2 odzywki. Czy to taki problem przejechac liste itemow w NI i znalesc ta swiece? Odzywkami, jeszcze raz powturze nie trzeba zaprzatac sobie glowy - nalezy napisac cos nowego, ciekwaszego! (sam chetnie sluze pomoca przy pisaniu dialogow!) 3)nad strzala nie zdazylem wczoraj sie zajac, dzisiaj siade... 4) dialog satosa i dialog.tlk z dsotsc grigorijowi wysle..

06.08.2002
16:11
[114]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

No no - bez nerwów - nie widzę przeszkód w sprawie dialogów do świecy ( rozwin istniejące) - zostawiam ci wolne strrefy od nr 27300 - możesz pisać, bo na razie jadę wstawianie postaci do gry, byle w miarę szybko. Teraz pytaniez gatunku ciężkich : znalazłem w dodatku dwie postacie Mo(j)rik i Jeanna - to sa NPC, ale nie ma ich w żadnych plikach gry, chyba że są przywoływane skryptem (w co wątpię) dialogów Jeanny nie otworzysz bo sa error, a ten Morik bredzi jak poparzony (tzn. tradycyjnie używa kwestii i)nnych postaci - chcę je wyrzucić, bo zajmują tylko miejsce. Jest jeszcze martwy dialog Jetalya.DLG, który juz wyrzuciłem. Czy jesteś lub będziesz w stanie potwierdzic moje zdanie w tej sprawie? Chciłbym też, byś poprawił dialogi (korzystając z wolnych strrefów) innych npc - tzn wyrzucił te bzdurne kwestie Faldorn i innych lub napisał coś z sensem - warto by było popatrzeć do innych gier i podłożyć im polskie wokale - nawet, gdyby trzeba było zmienić im wypowiedzi w stosunku do oryginału, które nota bene rewelacyjne nie są... Co ty na to - ja już zrobiłem porządek z Bardo, Keirią i w zasadzie Jetlayą...( są z nią problemy, bo ma dużo dialogów i nie do końca wiem, czy poprawnie usunałem pewne kwestie...

06.08.2002
17:03
smile
[115]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

O jakich nerwach mowisz? kto tu sie denerwuje JA SIE K**** PYTAM KTO TU SIE DO K*** NEDZY DENERWUJE???? NO KTO???? ;)) j1) jak robimy z tymi dialogami? Ja je pisze jako txt, ty sprawdzasz i wprowadzasz do gry czy ja mam od razu wszystko zrobic?? 2) wyslalem pliki grigoriemu 3) co do poprawiania kwestii. Chodzi ci o zawartosc Bnpc.dlg, rozumiem? Nie ma sprawy, popatrze i pokombinuje.. PS. Czym najpierw sie zajac? PUNKTEM 1 czy PUNKTEM 2? JA SIE K*** PYTAM :)

06.08.2002
20:51
[116]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

hmm poogladalem sobie te kwestie Fandorn (i nie tylko..) i za bardzo nie wiem co ci sie niepodoba?? W koncu to druid cienia, z dziczy wiec raczej trudno od niej oczekiwac textow w stylu "Sexmisji" czy "Misia".

06.08.2002
23:53
[117]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Myślałem, ze te dialogi beda łatwe do ustawienia. A to co dostalem powala mnie na kolana. Co ja mam niby z tym zrobić nie jestem jakimś czarodziejem. Pozatym powiedziąleś, ze Laerta ma związek z questem a patrząc na plik Laerta.dlg nie wynika ze jest tu jakies powiazanie. A wracając do samego problemu to kilka pytan co do tego questu: - skad druzyna sie o nim dowiaduje; - gdzie to wszystko ma miejsce czy we wspomnianej Twierdzy; - gdzie znajduja sie poszczegolne osoby z tego questu (Satos, Utor, Kotar, itd.); - kto jest tym bossem i gdzie est jego dlg;

07.08.2002
08:30
[118]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Grjgori ---------> Zgodnie z tym co mówi Satos zadanie powierza ks. Eltan, zanim wyśle do Candlekeep. Boss=Krotan. Laerta jest częścia questu - mówi o zaginionym Montgomerym. Stworzyłem do tego specjalnie Cytadelę - Satos jest w głównym hallu a w pozostałych pomieszczeniach pojedynczo postacie ( tylko Hastenback i Utor są razem, ale Utor przy spotkaniu odpala Panikę i biega bez sensu. Pique wręczy przedmiot o nazwie KEYPB04.ITM - potrzebny do innego questu. Moim zdaniem najprościej jest ustawić to tak, jak mówiłem czyli po sznurku. Eldoth stoi na zewnątrz, przy bramie wejściowej. Z tyłu za cytadelą będzie tzw mauzoleum czyli pole rozrywkiz Bossem. Satos w dialogu wita Ajantisa - olej to, poprawię to na <CHARNAME> jak skończysz (oby szczęśliwie) Jeszcze jedno - two skrypt Drizzta posługuje sie kwalifikatorem OR, którego nie ma BG I. Podaj mi rozwiazanie a sobie poradzę z tym.

07.08.2002
08:36
[119]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Luremaster--------> 1. Strzała translokacji (wg ToL) scroll up 2. Twoje nowe dialogi - wolałbym wersje DLG + odp fragment TXT ze streffami 3. Nie chodzi o dialogi Faldorn tylko o to, że inne postacie (te z dodatku) klepią jej kwestie - a przynajmniej znajdziesz je we wszystkich wersjach dialogów NPC i nie tylko jej. To trzeba wy***** lub zmienić na bardziej oryginalne.

07.08.2002
08:46
[120]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Obaj Panowie ----> prosze was o pomoc, bo zależy mi na wydaniu dodatku zanim wyjdzie IWD II, bo wtedy to premiere mozna odłożyć na jesień. Teraz wiecie co ja przeżywam, a roboty mam od ***ja, dlatego też proszę was o pomoc i wyrozumiałość - pewne kwestie pojawiaja się w ostatniej chwili... ale koniec wygląda na bliski (o ile pomożeta chłopy)...

07.08.2002
09:21
[121]

-grjgori- [ Konsul ]

Wiedzialem, ze to było za łatwe. No cóż można ten skrypt troche przerobić. IF HasItem("sw1h16",Player1) !HasItem("sw1h16",Myself) THEN RESPONSE #100 StartDialog("drzitems",Player1) END IF HasItem("chan06",Player1) !HasItem("chan06",Myself) THEN RESPONSE #100 StartDialog("drzitems",Player1) END To powtórzyć dla każdego Playera. W dialogu ustaw dwie kwestie. Jedna z triggerem NumTimesTalkedTo(0) a deruga !NumTimesTalkedTo(0). W pierwszym dialogu daj jakis tekst o tym aby Player nie zabierał wiecej przedmiotów. Ustaw Action DestroyItem("xxx") dla obu przedmiotów i po nich GiveItemCreate("item","drizzt") dla obu przedmiotów. A w drugim dodaj jeszcze pozniej LeaveParty(). Mam nadzieje ze teraz wszystko bedzie tak jak trzeba. Sprobuje sie zajac tym dialogiem, ale ta Laerta to na pewno nie jest z tego questu. Jest to dziewczynka, która w mieście wraz ze swoim bratem boi sie Gervisa. Taki mały quescik. Mam nadzieje ze pamietasz.

07.08.2002
09:35
[122]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Owszem, pamiętam - ta Laerta o która mi chodzi zaczyna od kwestii:" Na Ilmatera... odeslijcie go.." czy cóś takiego. Sprawdzę nazwę wieczorem - chyba, że jeszcze pojawi się Luremaster.

07.08.2002
09:44
[123]

-grjgori- [ Konsul ]

No cóz wygląda na to że sa dwie Laerty ;) Mam nadzieję że zdbęde ten dialog. W tej chwili zajmuje się TDD wiec moze pozniej sprobuje zaczac te dialogi. PS. Mozna by założyc nowy topic bo ten czasem troche dlugo mi sie wczytuje. a jak dojdzie tu jeszcze z kilkanascie postow....

07.08.2002
09:53
smile
[124]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

W takim razie jest juz nowy:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.