Rae [ Legionista ]
Strategie podział!
Strategie dzielą sie na STRATEGIA:
- RTS (Warcraft 3)
- RTWG (np sunden strike)
- RTT (realy time tactic np. commandos)
- ekonomiki (zoo tycoon 2)
- TBS <turowki> (heros)
...czy to jest dobrze!?
Kłosiu [ Senator ]
Nie, to jest zle.
Nie uwzgledniles na przyklad Combat Mission, ktora jest jedna z wazniejszych gier wojennych, a ma system hybrydowy (najpierw wydaje sie rozkazy, a potem przez minute obserwuje sie efekty bez mozliwosci ingerencji i da capo).
Zreszta strategie to bardzo nieprecyzyjny podzial. Wrzuca do jednego worka gry strategicznie, ekonomiczne, taktyczne , RTSy i gry wojenne (wargames).
Super Kotlet [ Schabowy ]
W sumie to strategie dzielą się tylko na 2 "części", RTS'y i turówki.
Rae [ Legionista ]
Wie ktoś jak to ma być!?
Mam drugi podział:
- RTS
- TBS <turówka>
- ekonomiczna
..może to ten jest!?
Behemoth [ Ayrton Senna ]
Ja zawsze żyłem w przekonaniu, że podział gier strategicznych wygląda następująco:
- RTS (Real Time Strategy)
- Turowe
- Ekonomiczne
mons [ FLCL ]
tak jak Behemoth ^^
Rae [ Legionista ]
Behemoth>>> no to ten mój drugi podział jest dobry!
Behemoth [ Ayrton Senna ]
Nie wiem czy dobry. Ja takiego używam, ale czy w ogóle istnieją jakieś sztywne ramy podziału gier strategicznych to nie mam pojęcia. Generalnie tego co ja podałem i ty post wcześniej najlepiej się trzymać :)
mEdyt [ Legionista ]
...i niech tak będzie! Ja się tego trzymam! :D
Dizy [ Konsul ]
Strategie dzielą się na dwie grupy:
RTS i Turowe - przy czym jak w większości obecnych gatunków trudno jest jednoznacznie szufladkować poszczególne tytuły. Strategie mogą być zorientowane na ekonomię, na walkę, na dyplomację mogą się odbywać w świecie fantasy lub w przyszłości mogą być symulacją historii, mogą mieć elementy rpg. Gatunkowość gier zaciera się i ciągle powstają nowe gatunki z połączenia poszczególnych, niektóre nie mają nawet nazwy.
mEdyt [ Legionista ]
Tu masz jeszcze uwzględnione strategie ekonomiczne! >>>