bladyk [ Promyczku boska jestes ]
Chciałbym zacząć... kształcić się w zakresie grafiki komputerowej!!!
Od zawsze interesowałem siętworzeniem grafiki 3d.Chciałbym związać z tym przyszłość , ale nie wiem z jakimi programami (darmowymi) powinienem zacząć tą przygodę.Za parę miesięcy będe uczęszczał do liceum więc nie jestem jeszcze taki stary , a więc doradzcie mi od czego zacząc.Proszę o sensowne odpowiedzi.
PatriciusG. [ Legend ]
Hmm... a zastanawiałeś się nad jakimiś kursami? Albo w szkole nie ma jakiegoś kółka zainteresowań?
To by mogło Ci dac jakieś podstawowe informacje jak, czym, i co.
eMMeS [ Bukmacher ]
3d studio max
miałem kiedyś taką książeczkę z komputer świata o podstawach, jak chcesz to mogę poszukać jej i Ci przeskanować trochę stron
bladyk [ Promyczku boska jestes ]
Tylko , że ja uczęszczam do takiej szkoły gdzie nie ma takich kursów. A pozatym po co zaczynać w gim skoro zaraz idę do liceum.Chodzi mi tylko o nazwy programów i jakieś proste rady , tyle mi wystarczy :)
eMMeS rozumiem , że od tego można zacząć ? Jak tak to oczywiście taka pomoc wyjątkowo mi się sprzyda :)
Logadin [ People Can Fly ]
Blender, Wings -> obecnie są tak rozwinięte, że spokojnie można ich używać zamiast drogich komercyjnych programów (przesiadka zaś jak sie już coś potrafi robić to kwestia 2-3tyg)
PatriciusG. - kursy itp. to STRATA pieniędzy. Jedyna w miarę dobra forma jak sie nie chce na początku walczyć samemu to zapłacić komuś za prywatne lekcje podstaw programu.
edit : bladyk - pamiętaj, że 3D Studio Max ma jedynie 30-dniowego triala.
edit2 - crac - nie istnieją w POLSCE, żadne dobre studia kształtujące w kierunku grafiki 3D. Skolei zaś na zach. jest ich garstka bardzo elitarnych jak chociażby VFS (90% absolwentów takowych szkół tuła się z portfolio po kraju/świecie i żyje z czegoś innego)
crac@ [ WBA ]
wybierz liceum o profilu związanym z informatyką tam zdobędziesz jakieś podstawy w tej dziedzinie
a potem studia
BBC BB [ Leg End ]
To co eMMeS. Mój kumpel ma rozszerzoną informatykę w liceum i uczą takich głupot. Jakieś modele mebli, budynków itp. A wszystko opisane w podręczniku szkolnym :)
eMMeS [ Bukmacher ]
Logadin - dobra, niedoczytałem :P mówię, że niedoczytałem, czemu się czepiasz ;)?
edit: co do książki - odezwij się do mnie w weekend na gadu, poszukam, pokseruję :)
Logadin [ People Can Fly ]
eMMeS - a skądże mam to wiedzieć ? :) Wątpię czy od moich czasów LO się jakoś specjalnie zmieniło jeżeli chodzi o profile (ot więcej tego, mniej tego). Bardzo, żem ciekaw czegóż w dziedzinie grafiki 3D się ktoś w LO nauczy :D
bladyk [ Promyczku boska jestes ]
eMMeS oczywiście nie ma problemu :)
D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]
Tak wtrące swoje, że jeśli nie masz talentu/zmysłu plastycznego to nie bedzie z ciebie dobry grafik 3d.
req_ [ shalom ]
Dokładnie. Same techniczne umiejętności używania każdej funkcji w programie będą do niczego, jeżeli nie masz talentu.
Logadin [ People Can Fly ]
req - czy stolarz MUSI mieć talent?
Przy mocnym zaangażwaniu i pracy - można zostać dobrym RZEMIEŚLNIKIEM 3D (taka osoba spokojnie może wykonywać assety jako podwykonawca). Nie musi mieć frontpage'a na serwisach 3D czy też wyznaczać nowych dróg w modelowaniu/teksturowaniu.
bladyk [ Promyczku boska jestes ]
Zmysł przestrzenny i rysunki... jak chcę to naprawdę potrafię :)
Misio-Jedi [ Legend ]
Nie trzeba miec talentu zeby byc grafikiem. Ale to pomaga ;)
A wogole rysowac umiesz ?
Dominik1991 [ Bezimienny ]
bladyk----->No narpiew odpowiednie liceum, potem studia i masz. Sam chcę z tym związać przyszłość.
Lutz [ Senator ]
Logadin, co kto lubi. Jasne jest ze firmy lubia specjalizowanych pracownikow, ktorych mozna szybko wymienic, jednak nie oszukujmy sie to nie sa kreatywni, maja za zadanie zrobic cos wg wytycznych i robia. Jak komus odpowiada taka praca to prosze bardzo, ale postep w oprogramowaniu jest na tyle duzy, ze kreatywni maja duzo wieksze szanse od przecietniakow.
Moja propozycja to wziac kursy z podstaw rysunku i grafiki, cwicz fotografie, operowanie swiatlem, absolutnie nie pakuj sie w kursy informatyczne. Nie wiem jak z wrazliwoscia plastyczna u ciebie ale z tego co widze duzo latwiej ludziom z zacieciem "artystycznym" opanowac grafike 3D, niz operatorom 3D zlapac wrazliwosc plastyczna. Po ogolniaku startowalbym na ASP na twoim miejscu, ale zaczynac warto jak najwczesniej, bedzie latwiej na egzaminach.
Golem6 [ Gorilla The Sixth ]
POV-Ray
Programujesz obraz.
Fajna sprawa. Daje dużo radochy :] Na początek powinno wystarczyć (chociaż zaawansowani tworzą prawdziwe cuda).
Chacal [ Senator ]
Z darmowych, to jest np taki program Blender. Jest niestety strasznie niegramotny i skomplikowany i w sumie musiałbym ci źle życzyć, żeby go polecać, ale tak czy inaczej jeśli chcesz zdobywać wiedzę w tym zakresie to na pewno na złe ci nie wyjdzie, jak się nim pobawisz.
Z komercyjnych, wręcz zajebisty jest Autodesk Inventor. Szczerze polecam, jeśli pójdziesz na uczelnię techniczną, to może będziesz miał z nim doczynienia.
Pamir [ Generaďż˝ ]
Dwa linki które mogą Ci sie bardzo przydać:
- znajdziesz tu wiele ciekawych tekstów/tutoriali głównie dotyczących 3dstudio ale nie tylko. Możesz zobaczyć prace zawodowców jak i kompletnych amatorów - pogadać , poprosić o rady dotyczące Twoich dzieł. Ogólnie rzecz biorąc znajdziesz tam mnóstwo ciekawych rzeczy.
- strona magazynu twórców gier. W dziale download darmowe numery archiwalne. Oprócz tekstów dotyczących programowania, znajdziesz wiele ciekawych mówiących o grafice. Bardzo polecam!
Pozdrawiam,
Pamir
bladyk [ Promyczku boska jestes ]
Może jakieś dodatkowe porady ? :)
Lutz [ Senator ]
Moze sie wez do roboty zaniast siedziec na forum ?