GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate 1 - część 19

26.07.2002
10:40
[1]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Baldur's Gate 1 - część 19

Witajcie wędrowcy!Baczcie by na szlaku tego wątku z raz obranej drogi nie zbaczać.Gdyż niebezpieczne bestie tylko na to czekają.

Najczęściej uczęszczający w wątku

-Valencis
-Aschman
-Xalloss
-@@@
-Attyla
-Ayertienna
-BarD
-Ines
-iza
-Regis
-Mr. Kalgan

26.07.2002
10:41
smile
[2]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam nadzieje ,że teraz jest wszystko dobrze.

26.07.2002
10:54
smile
[3]

Earina [ Konsul ]

Bardzo dobrze, tylko ja się przemieniłam, jak feniks można by powiedzieć :) @@@---> uważaj, żebym ja Cię nie przechrzciła na Zdisławę Attyla ---> nie pokłóciłam się, tylko miałam nieszczęście spotkać wczoraj kompletnie odmóżdżone stworzenieo tym imieniu i zanim udało mi się nawiązać jakąkolwiek nić porozumienia o współpracy nie wspomnę zwątpiłam w cały rodzaj ludzki

26.07.2002
10:57
[4]

Earina [ Konsul ]

No i zapomniałam o najważniejszym: Zabiłam Dritzzta, coż to dla mnie Drizzt :) wcześniej co prawda on rozwalił mnie milion sto dziesięć razy, no może milion sto :)

26.07.2002
10:57
[5]

@@@ [ Generaďż˝ ]

A fee, myślałem ze przybiezesz jakieś imię o staropolskich korzeniach: Kunegunda albo Henryka :)))))))

26.07.2002
11:02
[6]

Regis [ ]

Helmenegilda tez by bylo ladnie :)

26.07.2002
11:03
smile
[7]

Attyla [ Legend ]

Earina - jak to zdrobnic? Do diabla - moglabys to lepiej przemyslec! W koncu jezyk polski zawiera niesamowita ilosc zwrotow adresatywnych - a takie imie niemal to wylacza!:-))))) A tak swoja droga imie Iza moze nosic tylko okolo polowy populacji ludzkiej. Nie ma wiec powodu, ba zwatpiac w calosc:-)))))))

26.07.2002
11:03
[8]

Regis [ ]

Oczywiscie chodzilo o HERMENEGILDE

26.07.2002
11:05
[9]

Regis [ ]

Earina czytamy Irina (powiedzmy), czyli bedziesz Irenka :)

26.07.2002
11:06
smile
[10]

Attyla [ Legend ]

Albo Renia!

26.07.2002
11:09
[11]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Witaj Reniu !! ... A teraz wynieś śmieci i zrób pranie :›››

26.07.2002
11:09
[12]

Earina [ Konsul ]

jeśli Maria może być imieniem męskim to i iza też, mamy w końcu równouprawnienie :) nie naśmiewać się proszę z mojego nowego nicka, komplement jakiś pragnęłabym raczej usłyszeć :) Regis---> o Hermenegildzie pomyślę jak mnie kiedyś zbanują, swoją drogą, jak niby chciałbyś to zdrabniać?

26.07.2002
11:11
[13]

Regis [ ]

Earina --> Hercia, Hermencia :) Wymysli sie cos :)

26.07.2002
11:12
[14]

Earina [ Konsul ]

do wynoszenia śmieci wytresuję sobie małpkę :)))

26.07.2002
11:13
[15]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Na Canal+ leciał taki minicartoon pod nazwą STEFAN I IRENKA... hehe nawet lubiłem te głupoty. Atylla----> zajrzyj na stronę www.teambg.com, ale bez wiedzy z zakresu ocierającego się o hakerstwo (no, może to lekka przesada- znajomość programowania w st. podstawowo-średnim) + j. angielski + bardzo szczegółowa znajomość struktury gier opartych na silniku IE - nie ruszysz ani kroku. Sątam programy umożliwiające edycję podstawowych danych i plików gier, ale by coś zmieniać trzeba wiedzieć co i gdzie. To jest poważna wada ich strony i wszystkich innych, że nie ma pełnego kompendium załączonego do tego zestawu. Ale powoli metodą prób i błędów + upierdliwe pytania na ich forum - po pół roku uważam, że jestem dobryw te klocki. Profesor rehabilitowany Aurelinus Trąbka Nie chciałem, żeby to wyszło tak patetycznie.

26.07.2002
11:15
[16]

Regis [ ]

Aurelius --> Heh... Stefan i Irenka bylo ql :) Takie pierdoly glupie ze hej ! :)

26.07.2002
11:30
[17]

Attyla [ Legend ]

Aurelinus - heh zmartwiles mnie. Nauczylem sie robic przedmioty i nawet niezle mi to wychodzi, ale calej reszty nawet nie ruszylem... Moze jakis maly kurs?:-)))))) Np. jak stworzyc nowego kita do gry? Straszliwie chcialem zrobic sobie wiedzmina ale - ani rusz. Mam jakies dwa edytory ale jeden nie dziala (chce podania scierzki dostepu do Override a podanej nie przyjmuje) a drugi jest tak straszliwie uproszczony, ze nie mozna z tym nic zrobic. W kazdym razie ja tez mialem swego czasu ambicje zrobienia jakiegos moda. Jezeli jednak chcesz jakichs przedmiotow, to chetnie sluze swoim arsenalem:-))))))

26.07.2002
11:30
[18]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

BarD, Regis ------>>> Nie dysponuję save z Vampiric Sword, jak rozumiem nie chciało wam sie wejść na strone z solucją Simpsona, więc specjalnie dla Was przekopiowałem własciwy fragment. 13b. Firewine Ruins (AR 5201) ------------------------------------------------------------------------------- Note: What makes this dungeon tough isn't the type of enemy you fight, it's how many of them there are. Not only are there a lot of Kobold Commandos to start with, but they constantly re-spawn making it hard to get anywhere. Enemies: Kobold Commandos, Ogre Mage, Kobolds, Ogrillons Plot: - The only real thing to do here is to find the Ogre Mage (x 575 y 250) and kill him. The easiest way to do this is described in the Gullykin section under the Jenkal subquest. Subquests: - The Ancient Armor In one of the corridor's you will encounter an undead knight who asks you to strike him down and take his armor. Do so. Later in the passage you will encounter a Ghost Knight which asks for the armor. The armor and the ghosts vanish and you get your reward: 1500 exp. Note: If you want to pick up the Vampiric Sword, be sure to keep the Ancient Armor, and take this item as well as the Idol of Kozah to Ulcaster, there talk to the Ghost of Ulcaster to exchange the two items to get the Vampiric Sword. (You must also kill the Doomsayer when you get the Idol) Knight: Firewine Ruins (x 1450 y 360) Ghost Knight: Firewine Ruins (x 730 y 985) Other: - Lendarn the Mage This bugger will attack you without even giving you his Evil Rant. Now where's the fun in that? For killing him you get 1400 exp, Robe, 4 Spells, 2 Potions, 150 gp. Lendarn: Firewine Ruins (x 355 y 533)

26.07.2002
11:33
smile
[19]

Attyla [ Legend ]

Reniu - nikt sie nie nasmiewa! To potwarz! My poprostu szukamy nowych mozliwosci!:-)))))))

26.07.2002
11:33
[20]

Regis [ ]

Ja nawet adreesu nie zauwazylem :) Ale dzieki :)

26.07.2002
11:43
[21]

Earina [ Konsul ]

iza miała jednak pewne zalety, przynajmniej nikt nie wymyslał zdrobnień :)))

26.07.2002
11:46
[22]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Renia do pracy zamiast się obijać !! :››

26.07.2002
11:58
[23]

Earina [ Konsul ]

bardzo ciężko dziś pracuję od rana i załatwiłam całe mnóstwo zaległych spraw, tak więc w poniedziałek zastanę tylko pół tony papierów na biurku i będę się czuła niemal jak na urlopie. A teraz akurat jem jogurt i spędzam z Wami moją przerwę śniadaniową. Chcesz banana? :)))

26.07.2002
12:03
[24]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Pewnie, wyjątkowo bardzo lubię BANany :›

26.07.2002
12:19
[25]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Atylla---->akurat na KIT-ach znam się najmniej, za ofertę dziękuję. Mnie interesuje głównie rozbudowa obszaru gry i przygody/zagadki połączone z rozrywką rozłupania kilku animków. Dlatego nie dodaję nowych NPC, bo i tak mam ból głowy kim grać i to samo dotyczy przedmiotów z zakresu walka. DSotSC dodaje ich dość (jednych i drugich) a efekt dorzucania nowych powoduje tak jak przy dodatkach do BG II, że po kilku akcjach masz 150.000,00 szt na koncie i to jest ewidentne naruszenie zasad balansu gry. Poza tym, gdzie to włóżyć w BG I, bo ztego co słyszę to sakwy z dodatku lubią nie działać prawidłowo. PRZYPOMINAM, ŻE PRZEDMIOTY TYPU >SAKWY< NALEŻY MONTOWAĆ DO PODRĘCZNYCH PRZEDMIOTÓW _ ALE DLACZEGO - TEGO NIE WIEM....

26.07.2002
12:22
[26]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

PS> Kurs obsługi edytora tekstu - podstawowe narzędzie - jest na naszym wątku o tłumaczeniu DSotSC i TDD. Spytaj ----->@@@

26.07.2002
12:26
[27]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Lekcja 1. 1. Zainstaluj i odpal BG2tlkedytor(bez kommentarza, hehe) 2. Wyskoczy okno z głównym panelem. 3. Możesz przez plik lub z koperty (okienko na głównym panelu) otworzyć dowolny plik dialog/dialogF.tlk z zainstalowanej gry IE. program otwierając będzie analizował wszystkie struny tekstowe ładowanego pliku. Musisz wiedzieć, że TLK jest plikiem formatu szesnastkowego, ale automatycznie przy otwieraniu jest przeliczany na system dziesiątkowy. Dlatego teks widać w podglądzie i można też zobaczyć go w notatniku, ale żadna zmiana w tej formie nie zostanie przyjęta lub spieprzy plik. Plik TLK jest zbiorem wszystkich informacji textowych, które ukazują się w grze i korzystają z niego wszystkie inne pliki zawierające odwołania do niego, np. itemy (ITM) lub dialogi (DLG). Struna to pojedyncza informacja - niekoniecznie linijka - np. jedna wypowiedź w dialogu lub nazwa itema, informacja na drzwiach. Te struny nazywane są strrefami. Lekcja 2. Przy otwieraniu i analizie na pewno zdarzy się, że edytor przerwie pracę i wyskoczy okienko z prośbą o ustalenie właściwej wartości strrefa. Kiedy razwiniecie okienko do wpisu, pokaże wam możliwe wersje tzw wejścia czyli textu, który powinien znajdować się tam. Z reguły czepia się textu w <> takich nawiasach lun zapisu NO TEXT, który oznacza, że stref jest aktywny, ale nie zawiera żadngo łańcucha tekstu np. w czasie dialogu gdy rozmowa przeskakuje z jednej postaci na drugą (pytanie-odpowiedź), wtedy silnik gry wykorzystuje NO TEXT jako pauzę i znak do przeskoczenia do innego miejsca dialogu. Ponieważ nam nie jest to potrzebne, wystarczy, że gdy wywali takie okienko klikniecie mu Skip all i poleci dalej o nic już nie pytając. OK. Lekcja 3. Wracając jeszcze do analizy, to wyłapuje też błędy typu CRANAME zamiast CHARNAME - takie poprawiajcie, bo potem będzie to powtarzał przy każdym otwarciu. Jesteśmy już po otwarciu. W menu plik znajdziecie funkcje Export i Import. za pomoca exportu można plik wysłać w dowolne miejsce na twardzielku, ale co najważniejsze, to to, że znajdziecie go w wersji Dialog.TXT i oto chodzi. Dodatkowo jest jeszcze plik .Bin to znaczy dziesiątkowy zapis tego textu i nie wolno w nim grzebać. Praca w pliku textowym to juz prawie bajka i chyba nie muszę jej opisywać. Tu też dotarliśmy do pytania o to jak tłumaczyć itemy i spelle. Proste. Dodatki mają to do siebie, że czesto są bałaganiarskie, bo robione przez wiele osób. W TLK dowolny czar lub item pojawia się kilkakrotnie i często ma przekręconą nazwę lub inne parametry i opis. Poprawienie nazwy jest proste, opisy należy unifikować tak, by były zawsze takie same. Gorzej z parametrami. Te trzeba porównywać z odpowiednimi plikami itemóf i speli, chyba, że wiecie co powinno być lub nie macie takich wątpliwości. (najczęstrze błędy to poziom czaru lub zasięg, albo w itemach dane do obrażeń tudzież róznice w specjalnych). Przy pomocy Znajdź lub Znajdź/Zamień można opierdolić cały plik za jednym zamachem i czar/item z głowy. Zanim wróce do samego edytora kilka uwag o pracy z tekstem. Kiedy otworzycie plik dialog.txt zobaczycie coś takiego <xxxxx>Blabalabala<END> itd. w nawiasach na poczatku zawsze jest kolejny nr porządkowy, a na końcu ślad po skrypcie, którego uzywa gra. Tych numerów ani <END> nie należy dotykać. Numaracja ma takie znaczenie, że najpierw od nr 000000 do bodajże 62138 ida dialogi i inne informacje z SoA, potem od 62139 do (?) gdzieś koło 84000 daialogi z ToB, a potem idą teksty z TDD, czyli to, co nas interesuje. By plik odciązyć otwórzcie sobie najpierw oryginalny dialog.TLK z ToB i spawdźcie jaki numer ma ostatni strref. W tłumaczeniu TDD istotny jest tekst, który wystąpi w dialogu.TLK po tym numerze. Cały wczesniejszy wygodnie jest usunąć (niestety ręcznie - kupa zabawy, chyba że Luremaster ma jakis lepszy sposób albo wy) i zachować zmiany. Numeracji nie ruszajcie. W zależności od kompa możecie wtedy przekopiować cały tekst z dialoga ToB lub używać go osobno do przenoszenia tylko tych potrzebnych danych - strrefy należace do TDD na pewno zawierają powtórzenia z cześci ToB, wieć zamiast tłumaczyć i popełniać błędy można je skopiować z tamtąd i zastąpić angielskie o ile je zidentyfikujecie (tzn znajdziecie to po polsku w polskiej częsci czyli ToB)- akurat z bronią i czarami nie powinno być problemu. Trzeba znaleźć też wszystkie powtórzenia i też je zastąpić. Z uwagi na funkcje Znajdź Znajdź/Zamień lepiej jest mieć TDD i ToB osobno, bo wyszukiwanie w takim wielkim pliku może was wykończyć. Z tego co wiem, to juz na początku części TDD jest błąd Bo nazwa pierwszego czaru - Elemental Strike = Uderzenie Żywiołu powtarzała się jakieś 5 strrefów dalej i miała błąd w nazwie - było chyba napisane Alimental? Tzw. wejścia to te numery, numery wraz z textem = strref (string refference). Gdybyście zapragnęli grać a angielskim TDD i polskim ToB to już możecie. Wystarczy importować plik tekstowy (zawierający dodaną /po usunięciu oryginału/ polską i istniejącą angielską cześć) i wykonać Save as i odpowiednia nazwa. Zanim Zasejwujecie musicie jednak usunąć stary dialog- lub dialogF.TLK; dla bezpieczeństwa najlepiej dołożyć rozszerzenie np. dialog.TLK.00. Jeżeli zgubiliście przy przepisywaniu lub innych takich jakiś numer, <> te znaczki lub END Albo machneliście np. tak: <xxxxx>Blablabalalala<END><xxxxx>bla... to edytor przerwie import i powie coś w stylu "runtime error". Lekcja 4. i ostatnia - o samym edytorze. Służy on głównie do dopisywania nowych strrefów dla wielbicieli dodatków czyli nas - ale stworzono go głównie z myślą o unitaryzacji dodatków (kompatybilności) i do właśnie tłumaczeń. Ma on tą przewagę nad IDU lub IEEPro, że NADPISUJE Strrefy a nie tworzy nowych (to tez może robić) W każdym razie jeżeli ktoś już grzebie w edytorze to zobaczy białe okienko gdzie można wpisać lub przescrollować do interesujacego na wejścia (nr strrefa) i po kliku na Retrieve Entry zobaczycie jego treść. I tu można ją zmienić dowolnie, byle z sensem. Jak juz uznacie, że ten wpis jest taki jak chcecie klikacie Update Entry> trzeba to zrobić zanim przejdziecie do następnego strrefa, bo stracicie zmiany. Na dole jest klawio Write changes, który robi to samo co Save tznzapisuje zmiany trwale - Update entry tylko je zapamiętuje. Po write/save edytor zrobi nowy plik dialog/F.tlk, a staremu przydzieli rozszerzenie >old, co jest dopustem bożym, bo jak czasem sięcoś spiepszy... Następne zapisywanie poprzedzi komunikat z pytaniem czy ma nadpisać dialog.tlk.old - tak. Ten komunikat nie pojawi się jeśli będziecie na bierząco wychrzaniać plik >old do kosza. Stworzenie nowego strrefa odbywa się przez klik na New entry. Przycisk Search pod okienkiem z numerami robi to samo co Znajdź w każdym pliku tekstowym i umie zapierdzielać po całym pliku dialogu, tzn jak bedziecie chcieli wiedziec ile razyw tescie pojawia się słowo np. Minsc - to po kolei je wyświetli. MADE IN AURELINUS :››

26.07.2002
12:54
[28]

Earina [ Konsul ]

@@@---> wykrakałeś, nawet mi zjeść nie dali i kawa mi wystygła :(

26.07.2002
12:57
[29]

Earina [ Konsul ]

a Twój podręcznik sobie skopiowałam na przyszłość :)

26.07.2002
13:50
[30]

-grjgori- [ Konsul ]

Atylla --> Aby stworzyć nowego kita najczęściej potrzebna jest znajomość i umiejętność robienia czarów (<-zdoloności specjalne, itp). Oraz albo znajomość plików 2DA potrzebnych do kitów lub KitEditor(za którym nie przepadamam).

26.07.2002
13:54
[31]

Attyla [ Legend ]

Specjalnych zdolnosci to ja nie bede robil, bo nie znosze magii. A KitEditor nie nadaje sie do niczego:-(((( Nie ma czegos innego?

26.07.2002
14:11
[32]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Chyba właśnie wyszedł najnowszy model tego edytora...? Może warto sprawdzić?

26.07.2002
14:12
[33]

Attyla [ Legend ]

Sprawdze.

26.07.2002
15:18
[34]

-grjgori- [ Konsul ]

Przykro mi ale nie nie posiadam najświeższych informacji jeśli chodzi o edytory. Zwłaszcza o Kit Editora, wolę jednak ręcznie edytować potrzebne pliki niż uzywać KE do dodawaia kitów.

26.07.2002
15:24
[35]

@@@ [ Generaďż˝ ]

No i zacząłem grać w TDD :›› Skopiowałem sobie odpowiednie streffy tak ze oprócz angielskiej partii materiału którą wnosi sam dodatek reszte mam po polsku :) Nawet zauwazyłem, ze na końcu są podziekowania grjgoriego za prace nad kompatybilnością z Tob-em :›

26.07.2002
15:34
[36]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Szkoda, że przy okazji całej tej zabawy z kompatybilnością TDD nikt nie wpadł na pomysł, by wreszcie poprawić te wstrętne mapy - wchodząc do Espurty trudno oprzeć się wrażeniu, że jesteś w...Beregoście lub trafiasz nagle do... obozu bandytów i musisz sobie wyobrazić, że to jest coś innego...itd. To poważna wada, która powoduje, że nawet nie chciało mi się tego skończyć. Zresztą nie widziałem w końcu dobrego moda do żadnej części sagi tzn. takiego, który nie nasuwałby pytań o logikę i sens (w TDD każą nam wierzyć, że malutka Espurta może zagrozić Athkatli - to troche takie dodawanie na siłę wg zasady lepiej taki niż żaden...hm... nie wiem. Mam nadzieję, że mnie lepiej to wyjdzie.

26.07.2002
15:37
smile
[37]

Earina [ Konsul ]

wierzymy w Ciebie

26.07.2002
15:45
[38]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

PS> Są tam jeszcze takie dwa ciągi, gdzie włazisz pod ziemię i wędrujesz pojakichś kompletnie nie zgranych lokacjach - trafisz nawet na lodowe olbrzymy, choć twórci dobrze znają rozkład populacjiw Faerunie - lodowce są na pólnocy i Hurgan Kamienne Ostrze - gość od questu z BG I i sympatyczny koleś Nalii okazuje się... byc kimś zupełnie innym. Ten drugi ciąg to szybki i równie nie jasny przelot po lokacjach z IWD. Błłłłeeee. Bardzo niesmaczna całość choć główna intryga jest bardzo dobra. Szkoda, na prawdę szkoda.

26.07.2002
15:49
[39]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Earina---> dziękuję, aż się chce pracować. Ale potrzebuję pomysłu jak 100MB szybko wam rozesłać? TO JEST PYTANIE DO KAŻDEGO ZAINTERESOWANEGO >>>> Ja na modach może sie zna, ale z internetu jedynka z minusem.

26.07.2002
15:54
[40]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Nie ma co tak narekać. W końcu jest to pierwszy taki wielki mod do BG2. A co do wersji kompatybilnej. To miała ona na celu umozliwienie grania z zainstalowanym ToBem a nie wprowadzanie jakichś zmian. Poza tym twórcy tych dodatków pracują teraz nad nowymi grami i z tego co wiem jest na co czekać :) @@@ --> Miło, że ktoś to zauważył ;)

26.07.2002
15:59
[41]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Moje zdanie jest takie, że po prostu Aurelinus założysz ftp-a z hasłęm na swoim kompie, wrzucisz na niego moda i każdy kto otrzyma uprawnienia do jego ściągnięcia (czytaj:hasło) będzie mógł go zassać. BTW. Fajna jest ta zabawa z TDD. Przetłumaczyłem sobie nawet kilka kitów, i tak powolutku tłumacze niektóre rzeczy zeby bardziej sobie klimat wprowadzić. Fajne podklasy wprowadzili do tego dodatku.

26.07.2002
16:03
[42]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Ja najlepiej lubię warlocka Tylko dlaczego jest to podklasa kapłańska ?

26.07.2002
16:04
[43]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

grjgori----> to nie jest narzekanie a odstręczanie od popełniania podobnych błędów w przyszłości. Sam przyznasz, że to żadna sztuka nawrzucać nieprzytomną ilość broni albo "bezczelnie" zerżnąć lokacje z innych gier, które już widziałeś grając w nie. Też czekam na te nowe produkcje i jak wiesz przymierzam się, by przyłączyć się do tego nowego trendu, ale jeszcze nie skończyli stripteasu. Poza tym nie odnoś się zawsze do moich słów z takim sceptycyzmem. Jak widać po własnych działaniach, jestem krytykiem konstruktywnym. I co by nie mówić - jakikolwiek sequel czy nowa gra na tym silniku (IE) zawsze będzie porównywana do sagi, a jak dotąd żadna z istniejących nie jest tak dopracowana pod kątem fabuły i fajnych pomysłów jak BG I. W końcu to wątek o BG I!

26.07.2002
16:07
[44]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

BO SZAMAN TO ZNACHOR czyli kapoń i prosze uprzejmie wrócić do BG I lub przenieśmy sie na forum BG II

26.07.2002
16:10
[45]

@@@ [ Generaďż˝ ]

A tak wogóle to kto tłumaczy kity ??

26.07.2002
16:11
[46]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Wszystkim Życze miłego Łikendu!!! PA - do pon.

26.07.2002
16:12
[47]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

@@@ - ty - tylko nie zapomnij tego mi przemailować!!

26.07.2002
16:14
[48]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Chyba całkowicie zgupiałem albo nie wiem o co chodzi ?? Czego przemailować ??

26.07.2002
16:56
[49]

-grjgori- [ Konsul ]

@@@ --> chyba chodzi o to abyś wysłał Aurelinusowi opisy kitów, które przetłumaczysz. Aurelinus --> Spróbuję zmienic swoje nastawienie do tego co mowisz. Ale będzie ciężko. Mamy bowiem przeciwne nastawienie. Ty wyrażasz zawsze swoje "najgorsze" opinie. Czyli mówisz, że to jest nie tak dlatego a tamto też jest głupie bo znowóc coś innego. Ja natomiast staram się patrzeć na to co osiągamy dzięki modom a nie na ich błędy czy niedociągnięcia.

26.07.2002
17:05
smile
[50]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Czy komuś udało się otworzyć wszystkie skrzynie w koszarach w Nashkell ?

26.07.2002
17:43
[51]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Nie ładnie okradać uczciwych żołnierzy w koszarach :›› BTW. NIe ma tam nic specjalnego

26.07.2002
17:51
[52]

Valencis [ Transmuter ]

W jednej ze skrzyń jest chyba krótki miecz +1, ale nie warto się po niego fatygować - znajdziemy kolejny magiczny krótki miecz w skrzyni Mulaheya i jeszcze jeden zostanie po Nimbulu (czy ten Nimbul nie ma czasem głosu Xana?).

26.07.2002
18:06
[53]

Belt [ 210 backstab damage ]

Tak ma

26.07.2002
18:19
[54]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Widze, że wszystkich gdzieś wcięło :››

26.07.2002
19:20
smile
[55]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

- - - - - - ->

26.07.2002
19:21
[56]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

czy to prawda?

26.07.2002
19:25
[57]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Ashman jak długo siedziałeś na słońcu i czy ci niedługo przejdzie ??

26.07.2002
19:43
[58]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Sorki że tak długo mnie nie było,ale czasem mam cośik innego do roboty niż granie lub net:) (BTW gram 1 godzine dziennie,więc mnie zapewne wyprzedzicie) Mr.Kalgan-->Mea culpa,istnieje Vampiric Sword-"Zemsta Wampirów ",tylko że jest tylko 1 Starożytna Zbroja ,i aby się upewnić się na 100% czy jest czy nie jest musiałem użyć GK... Aschman-->Ja to wszystko napisałem,i zapewniam ,że jeżeli zgrasz wszystkie instalki i DSotSC będziesz to miał,a jaskinia w lokalizacji z martwym niziołkiem ,który miał dać wiadomość Mirianne istnieje w podstawowej wersji.Zwiedzaj mapę dokładnie,a nie:P

26.07.2002
19:51
smile
[59]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Siedziało sie na słoneczku, lecz aż tak mocno nie grzało wiec lepiej odzwe sie dopiero jutro.

26.07.2002
19:59
[60]

Valencis [ Transmuter ]

W DSotSC coś nie gra z czarami... oto jak u mnie wygląda kapłański zwój Kivana -->

26.07.2002
20:00
[61]

Valencis [ Transmuter ]

A Edwin nie może się zdecydować, ile ma czarów po założeniu Pierścienia Czarów. :/

26.07.2002
20:26
[62]

-grjgori- [ Konsul ]

Valencias --> Nie jestem pewien co do tego błędu z Kivanem ale z tego co pamiętam to błąd z czarami występowal także w zwykłej grze.

26.07.2002
20:53
[63]

Valencis [ Transmuter ]

-grjgori- --> Rozumiem skojarzenia, ale nie przekręcaj mojego nicku.

26.07.2002
21:23
[64]

-grjgori- [ Konsul ]

Sorry literowka :P

26.07.2002
22:22
[65]

Ines [ Ines ]

a to Kivan mogl poslugiwac sie kaplanskimi czarami? u mnie zawsze mial te zwoja zaciemnioe, wiec wywnioskowalam, ze nie jego to dzialka. ja nie gram aktualnie w BG, bo wlasnie nie chce mi sie od nowa instalowac 1,5 godziny wszystko :(

27.07.2002
01:07
[66]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Straszne mi utrudnienie (), instaluj i na nic się nie oglądaj! Paladyni od 9., a łowcy od 8. poziomu zdobywają sloty na zapamiętywanie czarów kapłańskich. Chociaż limit doświadczenia pozwala łowcom władać czarami dopiero na końcu OzWM, a paladynom w ogóle, to ekran kapłańskiego zwoju łowcy lub paladyna nigdy nie powinien być nigdy zaciemniony. Ten DSotSC niebezpiecznie zwiększa ilość wrogów, aż komputer sobie z tym nie radzi (), zawędrowałem na Jarmark i w jego północnych regionach, po eksploracji każdego kawałka ziemi wychodzi mi zgraja koboldów podobna do tej...:/

27.07.2002
01:08
smile
[67]

Valencis [ Transmuter ]

ps. Po chwili wygląda to tak:

27.07.2002
01:28
[68]

Valencis [ Transmuter ]

Spotkałem jednego z nowych NPC... nie dość, że ma poziom, jakby właśnie skończył podstawowe BG1, to jeszcze na 6. poziomie maga ma czary 5. kręgu. :/

27.07.2002
20:55
[69]

Valencis [ Transmuter ]

Witam wszystkich w ten piękny pora... ech, wieczór (). Czemu zawdzięczam taką niecodzienną aktywność forum? Dla mnie jest dzisiaj normalny dzień - przerobiłem lokację nad warownią gnolli, DSotSC usunął stamtąd wszystkich ludzi (nie wiem ilu, pamiętam tylko takiego szlachcica, który przestraszył się niedźwiedzia i w nagrodę za jego ubicie dawał jakieś buty, chyba Buty Północy - sam misiek został) i urządził las elfów - zdaje się, że każdy taki elf ma przy sobie (zabiłem jednego na próbę) łuk +2, strzały +2, Strzałki Zranień i zbroję skórzaną +1, a jak zechcesz je zaatakować, to dowódca od razu wezwie cały legion takich wojowników. Zostawię sobie ten teren na przyszłość, dla mojej drużyny na 3.-5. poziomie to na razie za dużo dobrego. :)

27.07.2002
21:33
smile
[70]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Co to watek prawie nietknięty dzieki Valencis że przynajmiej ty jestes aktywny.Ja byłem we Wrocławiu zobaczyc jak tam z cenami gier.Hmm to ciekawe z tymi elfami.Jutro sobie troszke pogram.Valencis dobrze sie gra takim wieloklsowcem?to chyba wszystko,wątpie ze ktos dzisiaj coś napisze wiec dobranoc.

27.07.2002
22:00
[71]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Mam taki trochę niesmak, że jestem aż trzyklasowcem - w tym miernym magiem, który miał zapamiętywać "Identyfikacje", bo poza mną w drużynie czarami miał władać tylko Edwin, tymczasem od dawna trzymam Xana, co prawda on tylko grzeje miejsce dla Corana, ale zapamiętuje dla mnie czary Poznania w całkiem sporej ilości (ten Skeezer, NPC z DSotSC, miał Pierścień Czarów, dokładnie taki sam, jaki jest ukryty w stosie kamieni przed godpodą "Pod pomocną dłonią" - oczywiście mu go zabrałem i teraz korzysta z niego Xan), a moje zdolności magiczne są w świetle tego bezużyteczne, a fakt, że jestem wieloklasowcem o aż trzech klasach sprawia, że mam dużo niższy poziom niż moi towarzysze (jako czarodziej nie mam nawet jeszcze czarów drugiego kręgu). Aktualne poziomy w moim składzie: Ja - 3./2./3. Kivan - 5. Montaron - 3./4. Viconia - 4. Edwin - 5. Xan - 4.

27.07.2002
22:49
[72]

Valencis [ Transmuter ]

Kojarzycie lokację 5000 - to ta, na którą wychodzimy z kopalni Nashkel. Normalnie tam była jedna ankheg - teraz jest sześć. :)

27.07.2002
22:51
[73]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Heh ja mam 7\7\7,i jestem w Knieji Otulisko.Tylko że ja gram solo. A ta lokalizacja z Elfami-->jest tam też fajowy piesek:) A Valen,próbowałeś zabić Drizzta?Ja mając ten poziom myślałem,że mu sprostam(przedewszystkim cios w plecy),i jak go zaatakowałem to pojawiła się jego drużynka(ta co była w BG II)a wdodatku zaczyna sobie gwizdać wnajlepsze,przywołując tym jakieś diabelskie psy:) Niestety niewiem,jakie oni mają przedmioty,ale udało mi się szczęśliwym przypadkiem zabić Drizzta i miał standart+20 mikstur leczniczych,antidotum i cosik jeszcze. Valen-->Znalazłeś wogóle Kerine Silverstone?Bo ja do kaduka nie mogę. Jeszcze jedno,w knieji otulisko jest cały zestaw dla druida(częściowo łowcy),teraz ten arcydruid ma extra sprzęt,ci ziomkowie koło drzewa i ten gość koło mostu także, A teraz z sentymentu szukam zestawu dla Barda.Większość stworzył niejaki Morrind.Dla barda ja odnalazłem miecz,płaszcz i 1 pierścień.Gdybyście cokolwiek znaleźli,dajcie znać:)

27.07.2002
22:54
[74]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis-->To teraz idź do góry,i rozwal tą drużynę,co się szwenda koło Gullykin,są nieźli,ale warto:)

27.07.2002
23:29
[75]

Valencis [ Transmuter ]

BarD --> Na razie kończę lokacje, które musiałem częściowo odkryć po drodze, a jeszcze ich nie skończyłem. Na lokacji z Drizztem jeszcze mnie nie było i zostawię ja sobie na deser. Poza tym, boje się, że jak zbiorę za dużo doświadczenia, Coran będzie miał jakiś wysoki poziom, gdy go spotkam i straci PŻ do optimum, nie mówiąc o jakiś przypadkowo dobranych biegłościach. O co chodzi z pieskiem na lokacji z elfami - widziałem go, nawet go zabiłem na próbę (), ale nie wiem czemu on się tam kręci. Keiria jest na Jarmarku, stoi przy ognisku, to w południowo-wschodniej części lokacji. Ma pierścień czarów barda (może go używać każdy bard), chyba z tego zestawu, o którym wspomniałeś. ps1. Jakich nowych NPC już spotkałeś - ja widziałem Buba, Keirię, Skeezera i wiem jeszcze, że kapłanka Jat'laya dołączy do drużyny w piątym rozdziale, bo swego czasu DSotSC był zamieszczany w sieci z save'em z piątego rozdziału i ja ten save mam. ps2. Valen to wampirzyca z BG2. :)

27.07.2002
23:37
[76]

Valencis [ Transmuter ]

BarD --> Ile PŻ ma Twój bohater, ja przy kondycji 17 mam 30 na poziomach 3./3./4.. I jakie masz czary 3. kręgu - ja nic nie kupuję, a w czasie gry znalazłem tylko "Rozproszenie magii", "Ochronę przed pociskami" i "Błyskawicę". Z wyższych kręgów nic nie mam.

27.07.2002
23:47
[77]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis-->Mój bohater ma z pazurem Kazarotha 50,a bez niego ok.65,mało.Cholera nigdy niemogę za wiele wyciągnąć-taki już los. z 4 mam przepis leczniczy jakiegoś mnicha(nowy),ale zmienie na kamienną skórę,na 3 mam chyba 2 kule ognia(bardzo pomocne do wybijania tych hord tasloi & kobold) Acha,co do Korana-->to przy moich poziomach miał chyba 5 i 8:)taki los,dlatego gram solo. A wszystkie lokalizacje sprawdzam z pedantyczną dokładnością,więc się dziwie,że nie odnalazłem Keriny,a jakiś nowszych NPC oprócz tych których wymieniłeś nieodnalazłem. A ten piesek to tym Elfom służy A tak ,wiem o Valen.A w dodatku jest bardzo słaba i jedynie 8000exp.;):) P.s.Jak grałeś na początku,to jak czar wybrałeś?Bo ja od razu wybrałem tajemniczy Dym:)

27.07.2002
23:59
[78]

Valencis [ Transmuter ]

BarD --> Przetestowałem ten dym na strażnikach w Candlekeep - dziwny czar ofensywny, neutralna ofiara nie zachowuje się wrogo, gdy zostanie nim potraktowana. Ale ja sam go nie mam. Może sprzeda mi go Thalantyr? Ja też dokładnie odkrywam każdy obszar, na który trafiam. Tak sobie myślę, Ty swoim bohaterem solowym musisz zostwiać prawie wszystko, co upuszczają umierający wrogowie, nie? Ja uważam, że nic nie może się zmarnować i pewnie mam dlatego więcej złota od Ciebie. :) A jakiej rasy jest Twój bohater - elf, półelf czy jakaś teoretycznie niemożliwa hybryda?

28.07.2002
00:08
[79]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Valencis-->Elf-jak na kozaka przystało-chaotyczny neutralny. A bat'ku,Thalantyr Ci tego czaru nie sprzeda,ale jako rekompensatę masz 5 innych. A kasy mam dużo-bo i dużo nie potrzebuję.I tak mam jej w bród,cały czas mógbym chlać i chlać-bez opamiętania. Zbieram tylko przedmioty magiczne(no bo po cholere mi jakiś jaspis?) Przykro mi,ale niedługo przerzucam się na BG II-doprowadzę go do końca. Moglibyśmy zaaranżować jakąś grę w necie,ale o tym kiedy indziej. Dobrej nocy.

28.07.2002
00:15
[80]

Valencis [ Transmuter ]

BarD --> No prawie jak bracia, też jestem chaotyczny neutralny i elf. W BG2 zacząłem jakiś czas temu grać niziołkiem złodziejem/magiem (niemożliwe? Wiem :)), ale zrezygnowałem na rzecz DSotSC. Gdy skończę, raczej na pewno nie wyeksportuję mojej postaci z BG1 do BG2, bo gra postacią takiej klasy będzie dla mnie nudna. Mam zablokowany port, z którego korzysta BG, więc nie mogę grać w sieci. Mówiac szczerze jestem całkowicie zielony w tych sprawach i tylko tyle mogę powiedziec o mojej sytuacji.

28.07.2002
00:18
smile
[81]

Valencis [ Transmuter ]

Czy galareta musztardowa ma przód i tył? Bo nie wiem jak jej zrobić cios w plecy. :)

28.07.2002
01:43
[82]

Valencis [ Transmuter ]

Viconia awansowała na 5. poziom i chciałem przetestować jej czary - te nowe, wprowadzane przez DSotSC. Gdy po raz pierwszy chciałem rzucić zaklęcie, wywaliło mnie do Windowsa (), ale tylko raz mnie tak gra potraktowała. :) Mam uwagę - czemu ona ma na trzecim poziomie kapłańskiego zwoju czar "Kamienna skóra", który twierdzi, że jest formułą z czwartego kręgu? I jeszcze jedną - czemu rzucanie czaru "Ostrze Selune", który uważa się za Inwokacje/Wywołania wygląda jak rzucanie czaru z kanonu Przywołanie/Sprowadzanie, a "Kamiennej skóry", ponoć z Przemian, jak Poznania? :/

28.07.2002
10:22
smile
[83]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Yipee ! Witam ponownie ! Moje 12 dniowe wczasy w Chorwacji się skończyły i znów będę was męczył ! Hahaha !

28.07.2002
12:05
[84]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Witam wszystkich.Grałem sobie troszke i zauwazyłem wiele czarów kapłanskich.Na jeden poziom druida sa 3 nowe czary i te standardowe.A można eksportować postac z nieoficjalnego dodatku do bg2?

28.07.2002
12:12
smile
[85]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Elo ! Mam pytania: 1. Czy dodatek do BG 1 jest tylko jeden (nieoficjalny) DSotSC ? 2. I czy jeżeli ściągnę go ze strony CD Projektu razem z patchem to będzie już wszystko ? 3. Czy mogę go zainstalować na BG + ToSC ?

28.07.2002
12:47
[86]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

1.Jest tez oficjalny dodatek Opowieści Wybrzeża Mieczy. 2.Musisz miec zainstalowanego bg1+plus dodatek Opowieści Wybrzeża Mieczy. 3.Niestety nie łapie sie w skrótach od czego jest ToSC?

28.07.2002
12:56
[87]

@@@ [ Generaďż˝ ]

ToSC = OzWM Tales of Sword Coast = Opowieści z wybrzeża mieczy :))

28.07.2002
15:36
[88]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Heh ckłopcy i dziewczęta,ale jaja;DDDD Po przejściu kopalni i po zwycięskiej potyczc z Deaveronem (już mam level 8\8\8 a życia,żebym znowu sie niepomylił mam 59(63?)a bez pazura ok.85.)dostajesz 2 dodatkowe listy:) Nie ma sensu zamieszczanie ich treści,w każdym razie pojawiają się chyba lokalizacje,a już na pewno po spotkaniu z Elfią kapłanką-Jal'ya(czy jakoś tak).Znajdują sie one na wschód od Peldvale-to fakt,bardzo ładnie je widać. Tylko że w żaden sposób nie można do nich dojść:))) Próbowałem,ale bez skutków.Naobchodziłem naokoła-żadnego dojścia. Acha miałem jeszcze spotkać Tranziga z sakwami,ale niestety biedaczek był już w Krainie Wiecznych Łowów:) Ale z tą lokalizacją to nieźle,będę próbował wieczorem albo dopiero jutro:) Narazie:)Teraz ide grać w tenisa,-nie swoimi rakietami,piłeczkami ,ani siatką,nie na swoim boisku i wszystko za darmo i ile chcę:P

28.07.2002
16:38
[89]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Ashman ---> Tak jak @@@ wyjaśnił ToSC = OzWM. Czyli muszę mieć BG + dodatek oficjalny i wtedy mogę zainstalować DSotSC ? Dzięki.

28.07.2002
17:18
smile
[90]

Dark Elf [ Konsul ]

cainoor-------> tak:)

28.07.2002
21:32
smile
[91]

Valencis [ Transmuter ]

Czy taka lokacja normalnie jest na mapie?! Trafiłem tam przypadkiem - chciałem opuścić Peldvale ze wschodniej strony i bez żadnego ekranu mapy świata od razu wsadziło mnie tam (). Ale czy to jest nowy obszar, podobno lokacje dodawane przez DSotSC są dostępne dopiero w piątym rozdziale, a ja ,jak widać, jeszcze nie byłem nawet w obozie bandytów.

28.07.2002
21:42
[92]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Valencis popraw screena :)) Ja się zabiorę za DSotSC jak wyjdzie dodatek (albo chociaż beta) Aurelinusa, podobno ma bić DSotSC na głowę. Tymczasem zabieram się za przygodę w świecie Ultimy :)

28.07.2002
21:48
[93]

Valencis [ Transmuter ]

@@@ --> Co jest na tym screenie? Ja widzę tylko taki czerwony krzyżyk...

28.07.2002
21:50
[94]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Ja też widze czerwony krzyzyk. Albo screen za duzo ważył albo po prostu wystąpił błąd podczas wysyłania posta.

29.07.2002
00:47
[95]

Valencis [ Transmuter ]

Może teraz obrazek się dobrze wpisze.

29.07.2002
01:12
[96]

@@@ [ Generaďż˝ ]

No to fajnie, a co jest w tej nowej lokacji ??

29.07.2002
01:56
[97]

Valencis [ Transmuter ]

Na dwie, trzy długości ekranu od brzegu wygląda jak zwykły bezimienny obszar. Dalej nie sprawdzałem, zaczekam aż Jat'laya mnie tam wyśle.

29.07.2002
08:14
[98]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Witam was w ten piekny (piekelny-bo pewnie bedzie znowu gorącą)poranek.Ide spróbować wojownika.Jednak wole jednoklasowca bo przynajmiej NPC są od 1 poziomu.

29.07.2002
08:31
smile
[99]

Bullzeye_NEO [ Boodnock Saint ]

Może ktoś dać linka gdzie można znaleźć info o DSotSC ?

29.07.2002
08:53
[100]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Jest juz nowy watek

29.07.2002
09:07
[101]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Wygląda na to, że mój dodatek, to będzie ok 150- 180 MB... w porównaniu do DSotSC, które ma 39 MB... Powiem wam, że testowo zajrzałem do mojej ulubionej i sztandarowej lokacji i po wejściu trzech takich twardzieli... nawet nie zdążyłem opracować taktyki, bo już nie żyłem. Co ważniejsze zawodzi taktyka wejdź-atak-wyjdź, bo gonią dalej. Niby wiem ( sam to zrobiłem ) ale to była szybka i bolesna śmierć - błe. Ok. 12.08.2002 bedzie gotowy o ile tfu... nic się nie wydarzy.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.