GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice... # 99

30.03.2007
22:26
smile
[1]

matchaus [ sturmer ]

Close Combat i okolice... # 99

Witamy na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego spod znaku CLOSE COMBAT.
Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych, iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie... może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój?
Może myślisz sobie teraz - "co wy wiecie o Bastogne, Normandii, Stalingradzie?".
A ja ci powiem, że my tam kiedyś byliśmy... (a potem żyliśmy długo i szczęśliwie... :P)

Strony, które należy koniecznie posiadać w folderze z ulubionymi adresami:



(polska liga Close Combat)

Obecnie wątek chwilowo przeżywa jakby nieoczekiwaną reaktywację, ponadto trwa operacja online jak poniżej. Szumne zapowiedzi głoszą, że to tylko wstęp do czegoś większego, ale do lata pewno tradycyjnie wszystko pogrąży się niebycie...:p
(wszystko zależy od zaangażowania piszących i grających - przyp. by matchaus :-)

AKTUALNA OPERACJA H2H (w ramach Close Combat 5, mod "Utah")
(koniec 4-tego dnia)

"Celem Amerykanów jest zdobyć Carentan i Point L'Abbe, są to kluczowe skrzyżowania i ich zajęcie umożliwi zniszczenie Niemców pod Raids. Zadaniem strony Niemieckiej jest utrzymać się i ewentualnie przejść do kontrataku, nie będzie to łatwe ponieważ przeciwnik ma przewagę w broni pancernej."
Siły:
a) US:
506 PIR 101 AB - chyba każdy wie dlaczego :D Silna grupa piechoty z dość mocnym lecz nielicznym wsparciem.
4th Cav. Recon Squadron - trzon Amerykańskiego natarcia bogaty w piechotę zwiadowczą i lekkie czołgi.
507 PIR 82 AB - średniej klasy oddział ale niewiele ustępujący 101 AB.
12 IR 4 ID - pułk piechoty idąc z odsieczą z plaży, jego rolą będzie przeważenie w kluczowym momencie na najgorętszym odcinku frontu. Czołgi i dużo piechoty czyli dla każdego coś miłego.
b) Wehrmacht:
I.6 FJR - czyli niemieckie elitarne oddziały spadochronowe broniące Carentan, potężna siła o niskiej mobilności co predysponuje ich do roli obronnych.
1057/91 LLD - silny pułk piechoty z improwizowaną bronią pancerną stacjonujący w centrum.
897/266 GD - piechota... Lepsza od Osttruppen ;) Walka tą jednostką będzie największym wyzwaniem dla Niemieckiego dowódcy.
37/17 SS PGD - zmotoryzowana piechota SS, czy trzeba pisać coś więcej ?? Ich zadaniem będzie przechylić szalę zwycięstwa. Albo załatają dziury w obronie albo będą stanowić trzon sił uderzeniowych.

US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone - t_bone#interia.pl
4th Cav. Recon Squadron ---> Lim - akizuki#poczta.fm
507 PIR 82 AB ----> DevNull - fenrisek#o2.pl
12 IR 4 ID ----> Olivierpack - psll#wp.pl

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy - krwawy#teldom.pl
1057/91 LLD ----> Yaca - yaca21#poczta.onet.pl
897/266 GD ----> Matchaus - matchaus#interia.pl
37/17 SS PGD ----> Diuk - (adres zna tylko matchaus :D)

1. Dla bezpieczeństwa wyłączajcie przyspieszenie DirectX w dxdiag. Pomocny ku temu program:

2. Alianci mają prawo uzupełnić stany ('reinforce') jednej, wybranej przez siebie formacji.
3. Ustawienia gry to 30 minut, 2 minuty jeśli zdobędzie się flagi, elite vs elite.
4. Zapisujcie grę na ekranie po bitwie a następnie dawajcie 'command' - cofając się tym samym do 'network screen'.


Link do poprzedniej części:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6184630&N=1



Oraz link do wątku, który przypomina, że miłośników militariów, wojskowości i historii nie brakuje na forum:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6145044&N=1 - zapraszamy serdecznie !


30.03.2007
22:40
[2]

T_bone [ Generalleutnant ]

Może mi Mat powiedzieć skąd ty bierzesz te statystyki jak było przed ?? Masz jeszcze sava z pierwszej bitwy ??

30.03.2007
22:53
smile
[3]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Mam całą operację jaką dostałem od Ciebie :)
Stąd umiejętne posunięcia i można dostać skład początkowy KAŻDEJ formacji :)

30.03.2007
23:10
smile
[4]

Lim [ Senator ]

Pojawił się problem z save związany z podziałem mapy występujący u wszystkich graczy w trybie multi - jest już nowy save i rozpoczynamy bitwę.
Pozycje wyjściowe aliantów są tragiczne, niemcy góruja nad bagnem z którego nacierają alianci, bitwa się zbliża i będzie krwawa ;)

31.03.2007
00:12
smile
[5]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Nie ma stracha. W przyrodzie nic nie gnie i w Close Combat też. Wystarczy wypakować te jednostki z tego dziwnego slotu i wszystko ale to wszystko będzie się zgadzać.

31.03.2007
00:16
[6]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim się utrzymał :P

Oli--> Jak to wypakować ?? :D

31.03.2007
00:23
smile
[7]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Zaglądałem do tej jednostki Yacy. Było tak jak piszę Matchaus, pod slotem jednej z drużyn kryją się brakujące jednostki wystarczy je zwrócić po kolei do Force Pool, rzeczywiście dziwna rzecz. I dobrze, że Lim się utrzymał.

31.03.2007
00:29
smile
[8]

matchaus [ sturmer ]

"Wypakowanie" = strata doświadczenia oddziałów :)

A Yaca zmył się po angielsku :)
Ani sejwa, ani słychu, ani widu :)

31.03.2007
00:48
smile
[9]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto sytuacja strategiczna ---->
Wrócił DevNull, nasza radość była tak wielka że niestety nie udało się utrzymać tej informacji w tajemnicy.
Oto nasze możliwości ruchów, liczę na opinie każdego dowódcy odnośnie tego co właśnie widzicie. Żadne ostateczne decyzje co do ruchów nie zostały na razie podjęte. Następnym razem mapę będę przesyłał na maila każdemu z graczy opatrzoną klauzulą Top Secret wraz z materiałem zwiadu lotniczego poszczególny map.

31.03.2007
01:46
smile
[10]

matchaus [ sturmer ]

A ja jestem zdruzgotany...

Raz - respawnem zarówno Aliantów, jak i (możliwym) Niemców
Dwa - sytuacją strategiczną, a w zasadzie jej... idiotycznością :)

Okazuje się, że manewr odcięcia sił Allies od zaopatrzenia był błędny... Wojna na wyniszczenie - to jest jedyny i podstawowy cel Niemców. W tej czy innej kampanii opartej w tym modzie.
Przykra prawda jest po prostu taka, że jakieś kombinacje z wpychaniem się między wódkę a zakąskę są niepotrzebne - należy zabić dużo więcej Amerykanów. Najlepiej się broniąc. I to broniąc gdzieś na tyłach.
Odcinanie zaopatrzenia, kiedy jednym kliknięciem myszki można w to zaopatrzenie 'wleść' jest... co najmniej utrudnione i nie warte poświeceń.

Tyle odemnie.

Walczymy oczywiście dalej, ale czy z równym zapałem? Sam nie wiem...


P.S. Czy ktoś potrafi sensownie wyjaśnić sytuację z formacją Yacy?
Utrata TYLU jednostek bez walki? Z jakiego powodu?

31.03.2007
02:06
smile
[11]

matchaus [ sturmer ]

Powiem tak - mam już w głowie nowy plan, związany z moją nieznajomością zasad jakie obowiązują w CC5.
Ale czy uda się nadrobić popełnione wcześniej błędy?
Tego powiedzieć nie umiem... A w zasadzie, to jak bym na to nie patrzył, zawsze odpowiadam na to pytanie przecząco...

Najbardziej mnie podłamuje całkowicie zagadkowa utrata jednostek przez Yacę - jeśli jest to spowodowane uderzeniem w kierunku zaopatrzenia Allies, to podaję się do dymisji i chce grać nową kampanię.

Bo jeśli Yacol stracił gross swoich sił z powodu przebywania (li tylko!) w izolacji, to na cholerę było pchać Go na tę Waszą plażę?!
Głupota w najczystszym wydaniu...

Jeśli jednak stracił je z innego, równie tajemniczego powodu, to po pierwsze - będzie je tracił nadal, a po drugie - nie ma lekarstwa na przeciwdziałanie temu procesowi.

A'propos dymisji - respawn w punkty zaopatrzenia po wydaniu komendy "disband" (w pełnym składzie jednostki!), burzy wszelkie wysiłki, jakie podjęli do tej pory wszyscy dowódcy Axis...
Patrząc z tej perspektywy, nasze wysiłki były idiotycznym marnotrawieniem sił i środków na cel, którego tak naprawdę nie byliśmy w stanie osiągnąć...

31.03.2007
09:26
smile
[12]

Yaca Killer [ Regent ]

Sorry za tę natychmiastową "ucieczkę" po bitwie, ale zmusiły mnie okoliczności.

Zaraz wysyłam save i zamieszczę krótki reportaż.

Wszystkim obecnym wczoraj na ts dziękuję za okazaną pomoc i zaangażowanie, a Tobie Limie za wspanialą potyczkę :)

31.03.2007
09:37
smile
[13]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Oki ... mysle ze od niedzieli bede mógł powrócić do służby

31.03.2007
11:48
[14]

Yaca Killer [ Regent ]

Zacznę od końca (wyniki), bo mam pewne obawy co do umieszczania screenów z pola bitwy. W końcu wywiad czuwa, a kto wie czy nie przyjdzie mi walczyć kolejnej bitwy na tej plaży. Lepiej będzie więc, jak lokacje przynajmniej częsci moich oddziałów pozostaną tajemnicą.

31.03.2007
11:48
[15]

Yaca Killer [ Regent ]

I zbiorczy wynik naszaj kampanii.

31.03.2007
11:53
[16]

Yaca Killer [ Regent ]

Pierwsza krew polała się dość szybko. Lim postawił trzy swoje pojazdy w zasięgu operacyjnym mojego PaK-a. Ogniomistrz nie dał im żadnych szans :)

31.03.2007
11:56
[17]

Yaca Killer [ Regent ]

Trzy kolejne znajdowały się po drugiej stronie drogi. Lim jakoś nie pałał chęcią zepchnięcia mnie do morza, więc musiałem wysłać moich myśliwych na bagna. Niestety, nawet po dosłaniu "myśliwym" posiłków w postaci pzschreka, udało się tylko uszkodzić jednego Stuarta.

31.03.2007
11:59
[18]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> mapa w poście [9] nie uwzględnia wszystkich możliwych wariantów ruchów po stronie Axis.

Zaczynam Wam już pomagać (szczerze), bo po wczorajszej lekcji na temat CC jestem po prostu załamany...

31.03.2007
12:00
[19]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat---> Ona nie uwzględnia nawet naszych wszystkich ruchów :D Efekt rysowania o 1 w nocy.

31.03.2007
12:02
smile
[20]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Zgadza się, ale pominąłeś niezwykle istotne ruchy... Specjalnie? :>

31.03.2007
12:03
[21]

Yaca Killer [ Regent ]

Gdyby moje siły nie były tak uszczuplone, mógłbym pokusić się o przekucie tego sukcesu w początkowej fazie bitwy w total victory. Niestety, przyszło mi dowodzić garstką wojowników i nie chciałem uszczuplać swoich stanów osobowych jeszcze mocniej.

Czekam na rozkazy z OkW.

31.03.2007
12:04
smile
[22]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat---> Jakie ruchy :D:D Och nie :D

Musisz przyznać Mat że mimo tego całego bałaganu są pewne pozytywne strony tego wszystkiego, dawno nie siedzieliśmy z Limem na TS i nie gadaliśmy do 1 w noc tak żywo :P Właściwie to był pierwszy raz heheh

Acha i jak to jest z tym niemieckim savem, Yaca może wydobyć te ukryte jednostki, stracił coś w końcu ??

31.03.2007
12:04
[23]

Yaca Killer [ Regent ]

Jeśli planujecie prowadzić jakieś dywagacje strategiczne, chętnie dołączę na TS. Podajcie tylko czas i miejsce :)

31.03.2007
12:06
[24]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Te uszczuplone siły nadal są, tylko ukryte pod którymś slotem drużyny.

31.03.2007
12:09
[25]

Yaca Killer [ Regent ]

Oli --> ja dobrze wiem, że one są ukryte pod jednym slotem :) Pod slotem dowódcy pierwszego plutonu po bitwie znajduje się kilka jednostek, i za każdym razem je z tamtąd wyciągam.

Chodzi mi o uszczuplenie Force Pool-a.

31.03.2007
12:12
[26]

T_bone [ Generalleutnant ]

No forcepool nie pokazuje jednostek wybranych do gry więc to chyba te bo są tak traktowane he ?? :P

31.03.2007
12:16
[27]

Yaca Killer [ Regent ]

Bone --> nie rozumiem co chcesz mi przekazać :)

Proszę rzucić okiem na ostatnie posty Maćka z poprzedniego wątku i tam poszukać odpowiedzi. Gdyby nie to, że nie mam dostępu do jednostek, których nie straciłem w bitwie a zniknęły mi z Force Poola-a, to bitwa potoczyłaby się inaczej.

31.03.2007
12:17
smile
[28]

matchaus [ sturmer ]

Jaja sobie robicie?

Wątek - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6184630&N=1
Posty 201 i 202

A po trzeciej bitwie Yacy (wczoraj), aż strach będzie zajrzeć do 'force pool'...

31.03.2007
12:22
[29]

T_bone [ Generalleutnant ]

Trudno mi się wypowiadać bo nie zaglądam do niemieckiego Forcepool.

31.03.2007
12:34
[30]

T_bone [ Generalleutnant ]

W ramach ustalania przebiegu sytuacji zamieszczę jak wygląda forcepool Yacy.
Dla porównania z tym co było w poprzednim wątku, tutaj wypakowałem jednostki z tego dziwnego stosu.

31.03.2007
12:35
smile
[31]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Ale co czym Ty mówisz?? Czytaj w takim razie:


Oto wnikliwa analiza formacji Yacy po dwóch ówczesnych bitwach (jakie stoczył).

Wymieniam składy początkowe, składy końcowe, oraz to co zostało:

Kpfuhrergruppe - 4 - 1 (strata 3)
Zugfuhrergrupp - 10 - 6 (strata 4)
Snajper - 7 - 2 (strata 5) (!)
Panzerschrek - 7 -1 (strata 6)
Aufklar - 7 - 7 (bez strat)
Grenadiere - (1 rodzaj) - 9 - 7 (strata 2)
Grenadiere - (2 rodzaj) - 10 - 10 (bez strat)
Fusiliere - 2 - 2 (bez strat)
Stostruppen - 5 - 1 (strata 4)
Pioniere - 3 - 1 (strata 2)
MG42 - 13 - 12 (strata 1)
Schweres - 6 - 2 (strata 4)
Moździerz - 6 - 0 (starta 6)
PaK40 - 2 - 2 (bez strat)
PaK43 - 2 - 1 (strata 1)
FlaK38 - 2 - 0 (strata 2)
FlaK36 - 2 - 0 (strata 2)
PaK40(sf) - 2 - 0 (strata 2)
PzKpw IIIH - 1 - 0 (strata 1)
Pz B2 740 (f) - 1 - 0 (strata 1)



W ciągu dwóch bitew Yaca stracił... 46 oddziałów!!! Mogąc na jedną wziąć 15!!! Dodatkowo - cały ciężki sprzęt poszedł się jeb...

Bone ---> Czy teraz (bez zaglądania w force pool) możesz się wypowiedzieć?

31.03.2007
12:43
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tak wyglądał Yaca 22, jego jednostka jest już na plaży ale jeszcze nie walczyła --->

31.03.2007
12:45
smile
[33]

matchaus [ sturmer ]

Będąc mądrzejszy o post Bona, poswolę sobie zamieścić obecny skład formacji Yacy:

Kpfuhrergruppe - 4 - 1 (strata 3)
Zugfuhrergrupp - 10 - 5 (strata 5)
Snajper - 7 - 2 (strata 6) (Jacek ich wogóle nie brał!!!)
Panzerschrek - 7 -1 (strata 6)
Aufklar - 7 - 7 (bez strat)
Grenadiere - (1 rodzaj) - 9 - 6 (strata 3)
Grenadiere - (2 rodzaj) - 10 - 9 (strata 1)
Fusiliere - 2 - 2 (bez strat)
Stostruppen - 5 - 1 (strata 4)
Pioniere - 3 - 0 (strata 3)
MG42 - 13 - 11 (strata 2)
Schweres - 6 - 2 (strata 4)
Moździerz - 6 - 0 (starta 6) (!)
PaK40 - 2 - 1 (strata 1)
PaK43 - 2 - 0 (strata 2)
FlaK38 - 2 - 0 (strata 2)
FlaK36 - 2 - 0 (strata 2)
PaK40(sf) - 2 - 0 (strata 2)
PzKpw IIIH - 1 - 0 (strata 1)
Pz B2 740 (f) - 1 - 0 (strata 1)


W ciągu 3 bitew Yaca stracił 54 jednostki. Średnio 18 (sic!) na bitwę...
Nie posiada już praktycznie NIC z broni p-panz.

W zaistniałej sytuacji nie pozostaje mi nic innego, jak podać się do dymisji, prosić o rozpoczęcie nowej kampanii i wnikliwie zanalizować zasady walki w CC5...

31.03.2007
12:49
smile
[34]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Może ci żołnierze zdezerterowali albo dostali się pod ogień z Pancerników?

A poważnie to potwierdzam, to co się dzieję z tą jednostką to są jakieś niezłe jaja.

PS. To nie zasady walki w CC5, to pewne niedopracowanie moda Utah.

31.03.2007
12:49
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Niestety edytować tego wszystkie w trakcie się nie da --->

Mat, rozumiem i obawiam się że w tym przypadku gra nas pokonała. Mieliśmy proponować rezygnacje z reinforce ale to może trwać i zjeść jednostkę Yacy niczym wirus. Nie wątpliwie ma to związek z cudami w tym oddziale, dziwnym stosem i paroma innymi dziwactwami.

31.03.2007
13:07
smile
[36]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Pod rozwagę. Jeżeli przyjmujemy że coś się delikatnie zjeb... i z tego powodu nie ma sensu grać, to należy się zastanowić czy przy takim założeniu jest sens zaczynać coś nowego. To są mody, przy grze w takiej ilości osób, na różnychn platformach sprzętowych i systemach, z bałaganem w mapach, plikach, pluginach, pathach, programach wspomagających, nawet nie zakładajmy że przy najstabilniejszym modzie gra będzie się toczyć bezproblemowo, bo nie będzie.

31.03.2007
13:10
[37]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dla tego ja grałbym w CC4 gdzie nie ma forcepool, i są może dwa mody VetBoB i Truegreen :P Problemów z mapami też tam takich nie ma.

31.03.2007
13:13
[38]

matchaus [ sturmer ]

Olivier ---> Będzie, ale musimy wykazać więcej czujności.
Wszak 'jaja' z umieszczaniem pod jednym slotem kilku oddziałów, już powinny nam dać do myślenia, ale nie dały...
Nikt nie pomyślał, że Yacol może mieć zżerane oddziały przez program, a w zasadzie przez te jajca (jestem co do tego przekonany!)

A więc tak - należy wykonać screena na starcie bitwy (to co mam). Dobrym byłoby również 'zescreenować' skład oddziałów pod koniec danej bitwy.
OBOWIĄZKOWO należy robić screeny z podsumowania bitwy - ilu naszych i ilu 'niemilców' poszło do piachu :)
Niestety - gra zaczęła od nas wymagać wzmożonej dyscypliny i systematyczności... ale czy my tego juz nie poznaliśmy? Vide Medal? :))

31.03.2007
13:16
[39]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat---> I po zrobieniu screena jak stwierdzimy że coś jest nie tak anulujemy kampanie i zaczniemy trzecią :D

31.03.2007
13:23
smile
[40]

matchaus [ sturmer ]

Bone --> A wiesz? To dobry pomysł!

31.03.2007
13:55
smile
[41]

koxkox [ Centurion ]

Ja byłbym za modem SAS

To fikcyjny mod, ale zabawa będzie większa.

Wybieramy jednostki jakie chcemy, dowództwo rozstawia je tam gdzie chce i będzie ubaw!

31.03.2007
14:33
smile
[42]

koxkox [ Centurion ]

Zmieniłem zdanie, jestem za TrueGreenem pod CC4 obiema ręcami się podpisuje :)

31.03.2007
14:54
smile
[43]

koxkox [ Centurion ]

Pograłem chwilkę i TrueGreen ma dziwne błędy graficzne... Strach myśleć jak się musi sypać w środku kampanii.

Jebać te wszystkie mody niestabilne! Trzeba czekać na wznowienie CC4 czy 5, a na pewno reedycja będzie hulać bo COI działa jak marzenie :).

31.03.2007
15:07
smile
[44]

Yaca Killer [ Regent ]

A może na Parteitagu dowództwo wyposaży nas w CoI i na tej "bazie" ruszymy z kampanią?

31.03.2007
15:08
smile
[45]

matchaus [ sturmer ]

Kox ---> To sobie czekaj :)
(prędzej osiwiejesz :)

Albo gramy jakąś kampanię w CC, albo... w Theatre of War :-)

31.03.2007
15:23
smile
[46]

matchaus [ sturmer ]

Widzieliście ostatni film?



P.S. Będzie też demo, dostępne jednak w okolicach premiery gry... :

31.03.2007
15:51
[47]

T_bone [ Generalleutnant ]

Yaca----> CoI nie ma fazy strategicznej, równie dobrze można grać w CC3.

31.03.2007
16:48
smile
[48]

koxkox [ Centurion ]

Nie równie dobrze można grać w CC3. Zresztą nie grałeś... tylko powtarzasz jak papuga za nielicznymi malkontentami, dla których najważniejsze są ikonki pojazdów, LOL.

31.03.2007
17:40
[49]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dobrze że nie jak kaczka Kox bo bym się obraził ;p

31.03.2007
18:02
smile
[50]

matchaus [ sturmer ]

Panowie... potrzebna jest szybka decyzja...

Jednostka Yacy zaraz przestanie istnieć z powodu... niewyjaśnionych dezercji :))
Bone ---> Może zamiast ruchów strategicznych, ułożymy dziś nową kampanię?
To oczywiście tylko propozycja, ale wymyślmy coś do cholery, bo grać trzeba :)

31.03.2007
18:15
[51]

T_bone [ Generalleutnant ]

Matchaus---> Możemy ale czy nie będzie to bubel ?? Mamy grać na tym samym modzie ?? Kto będzie w niej grał i ile jednostek ?? Operacje układa się w 5 minut ale inne rzeczy trzeba wcześniej przemyśleć ;) Myślę że wieczorem będę na TS to można podyskutować, może do czegoś dojdziemy i coś ułożymy albo chociaż poczynimy wstępne założenia. Podejrzewam że wiele osób nawet nie wie że kampania ma problemy (tak mam na myśli Lima) :D

31.03.2007
18:47
smile
[52]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Jeszcze raz powtórzę - jest tutaj pełno 'weteranów', którzy powinni wiedzieć co i jak :)

Jeśli nie wiedzą, to ich 'weteranizm' jest co najmniej wątpliwy :)

Udam się zaraz na fora zaprzyjaźnionych lig CC :-), by czegoś (?) się w tej materii wywiedzieć...

31.03.2007
18:55
smile
[53]

matchaus [ sturmer ]

To ma być kopalnia wiedzy o kampaniach i operacjach w ramach wszystkich modów?!



Tyle lat.. tyle cześci CC, a ja się czuję jak absolutny begginer :-)
Mam wrażenie, że to całe 'modowanie' to jakaś 'twórczość radosna'...

31.03.2007
18:57
[54]

matchaus [ sturmer ]

Oto jedyne co znalazłem pomocnego...

31.03.2007
19:42
[55]

diuk [ Generaďż˝ ]

matchaus --> skąd ta panika? ;-)

1. nie marudź wodzu, sytuacja strategiczna Axis jest dobra - nawet z umoczeniem Yacy na plaży - zwróć uwagę na umiejętnie odcięte na południu jednostki Alies - zginą wszystkie najdalej za dwie tury.
2. dziwne zachowanie CC5 - zaginięcie jednostek Yacy - potraktujmy to jako efekt przewagi lotniczej Alies (tak przecież było - Pancer Lehr straciła chyba z 50% stanów po drodze na plaże).
3. Gramy dalej - bogatsi o doświadczenia...

Jedynym innym wyjsciem jest kampania niemodowana - tylko taka zapweni nam (po reinstalacji gry przez wszystkich) grę bez technicznych niespodzianek...

31.03.2007
20:00
smile
[56]

matchaus [ sturmer ]

diuk ---> Ta panika wynika :) z tego, że Yaca może się za chwilę skichać, jak Olivier kliknie "disband' i pojawi się u niego na plaży.
Opór Yacy będzie równy oporowi, jaki stawiła ludność na Tiananmen :)
Już obecnie jednostka Yacy to obdartusy ;) a za chwilę nie będzie jej wogóle.
Tu ewenement - rozpłynie się bez podejmowania jakiejkolwiek walki :)

Sytuacja Axis wcale nie jest dobra. Jest zła. A wynika to nie tylko z tego co się stało (i dzieje!) z jednostką Yacy - już wyjaśniałem, że opanowywanie zaopatrzenia przeciwnika, kiedy samemu traci się swoje, jest.. co tu dużo mówić - głupie :)

Możemy oczywiście grać dalej, ale czy jest tego jakikolwiek sens, skoro znamy już dziś rezultat?
Głupio mi się gra w cokolwiek, jeśli wiem, że nie mam szans na sukces :)
Niemniej - możemy walczyć dalej, ja się nie upieram. Granie dla grania... jak chcecie :)


A LEHR to jednej nocy praktycznie przestała istnieć :))

31.03.2007
20:04
smile
[57]

matchaus [ sturmer ]

Proponuję naradę bojową wszystkich zainteresowanych grą w jakąkolwiek kampanię (tę lub inną) dziś wieczorem na TS.

Start za... małą godzinkę.

Wszystkich, którzy nie mają namiarów na tymczasowego TSa zapraszam na GG :)


31.03.2007
20:11
smile
[58]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Zwróć uwagę na umiejętnie odcięte na południu jednostki Alies - zginą wszystkie najdalej za dwie tury.

Przyszłość klarowna nie jest, ale dałbym głowę, że prędzej śnieg w czerwcu Normandię przykryję...

31.03.2007
22:37
[59]

diuk [ Generaďż˝ ]

Uwaga techniczna - przed chwilą nie mogłem (wielokrotne próby!) odpalić CC5 - ciemny ekran, zero reakcji, tylko muzyczka ...

Sejw od Yacy? - niemożliwe....

Chwie pogłówkowałem - i doszedłem!
Wczoraj zainstalowałem nowego SubEdit Playera. Z kodekami. No więc teraz odinstalowałem.

No i poszło!

Ku przestrodze innym :-)

31.03.2007
22:43
[60]

diuk [ Generaďż˝ ]

olivierpack --> uważaj z tym śniegiem i głową, mamy ostatnio anomalie pogodowe...

Jednostki Alies na południu (obie) mają już teraz połowę paliwa i amunicji, każda napotkana zostanie rozbita w jednej turze (a spotka się np w pełni zaopatrzona 17SS z 4ID mającą połowę amunicji...). Zajęcie NASZYCH składów paliwowych w tej turze bedzie skutkowało obniżeniem naszych zapasów, ale dopiero od nastepnej... ZDĄŻYMY rozwalić Alies...

31.03.2007
23:57
[61]

Lim [ Senator ]

Koledzy się rozpisali na temat problemów kampanii – czy ktoś nie przykłada znaczenia do tych widocznych w modzie odwzorowań kampanii w normandii ? Bynajmniej NIE ;)
Ile (set)postw temu pisałem o potężnych siłach niemieckich i ich możliwościach starcia aliantów w każdej z kolejnych rund? Pisałem że mam nadzieję, iż realizm zgodny z historycznymi uwarunkowaniami (doskonała jakość niemieckich oddziałów!) będzie trochę choć przychylny dla aliantów. Nie oponowałem (zbytnio) gdy ograniczyliśmy możliwość użycia reinforce do jednej jednostki na kampanię a nie do jednej możliwości na jedną jednostkę. Dziwię się że odwodząc elitarnymi i potężnymi jednostkami lepszymi w każdym z parametrów nie zakładamy możliwości odczucia przez axis przewagi materiałowej i liczebnej nad wyposażeniem i jakością oddziałów.
Ponadto przeprowadziłem wczoraj niewielką symulację starć w przyszłej turze i uważam ze alianci są w sytuacji niebywale ciężkiej, nie zmienia ich np. spodziewane(!) osłabienie jednostki Yacy. Któż z nas zakładał ze zgrupowanie tak opisywane: 1057/91 LLD - silny pułk piechoty z improwizowaną bronią pancerną stacjonujący w centrum będzie ruchem konika szachowego przemieszczało się z całym ciężkim sprzętem po mapie nawet w kierunku…plaży wcześniej zdobytej przez aliantów ?
Wyobraźmy sobie taką sytuację, - dowodzący pułkiem piechoty Her Yaca raportuje do sztabu – kontratakowałem w kierunku plaży i zająłem pozycję miedzy kanałem a siłami aliantów i jestem chwilowo odcięty, straty w czasie przemarszu ograniczyły się zagubionej manierki i kartonu francuskiego wina ;)
Całkowicie rozumiem i akceptuję zastrzeżenia sztabu axis co do zdziwienia zaistniała sytuacją, lecz jak wspomniałem w rozmowie z Bone na GG – spodziewałem się takich komplikacji – jednakże Axis posiadają przewagę i mogą zniszczyć aliantów w ciągu kilku najbliższych rund. Kwestia jest taka – czy chcemy to sprawdzić czy liczymy na brak takich ,,niespodzianek’’ w następnej kampanii ?

01.04.2007
00:00
[62]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mimo tego całego defetyzmu, narzekania wykonaliśmy kolejną turę.

Save poleciał do Lima i Yacy, mapkę sytuacyjną zamieszczę jutro, kolejna bitwa po tej to 17SS vs 4 DP.

01.04.2007
00:16
smile
[63]

matchaus [ sturmer ]

Jak już powiedziałem Bonowi - nie cierpię próżni, więc wykonaliśmy ruchy.
(sejw poleciał do wszystkich Niemców :)
Zaraz opiszę moim dowódcom swoje zamierzenia i przewidywania co do rozwoju działań bojowych.

01.04.2007
09:24
smile
[64]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Yaca kiedy walczycie ?? jest juz jakiś wyznaczony termin ??

Tak dla przypomnienia jakby ktoś zabył: jesli w jakiejś plutono-kompani brakuje w slocie dowódcy to nie możemy wstawiać tam żadnych jednostek. Wystarczy uzupełnić pierwszy slot jednostką dowódczą i ponownie sloty plutonu/kompani można wypełniać. To tyle :D

01.04.2007
11:43
smile
[65]

matchaus [ sturmer ]

Krwawy ---> Strasznie to pokrętne... Możemy a nie możemy? :)
Nie mamy jednostek dowódczych a mamy? :))

Z grubsza kojarzę, że chyba (?) chodzi Ci o to, że nie mając 'jednostki dowódczej' na samej górze (w trakcie składnia swojego wojska na ekranie wyboru jednostek), nie będziemy mogli wypełniać slotów danego plutony wojskiem?

O ssssooooo chodzi? :)

01.04.2007
12:20
[66]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Taaa... wygrał pan uśmiech kierownika odciśnięty w betonie zbrojonym po zęby :D

01.04.2007
14:52
[67]

Yaca Killer [ Regent ]

Krwawy --> jeszcze nic nie ustalałem z Limem. Jestem poza domem i wrócę dopiero późnym wieczorem, więc dzisiaj raczej odpada. Może jutro? Zobaczymy co powie mój Szanowny Oponent :)

Tak się zastanawiałem przez chwilkę i wpadłem na pomysł, żebyśmy z Limem skorzystali z naszych sejwów i zrobili ruchy strategiczne. Ograniczy to mozliwość wysypania się bitwy i zminimalizuje ilość czasu poświęconą na szukanie "baboli".

01.04.2007
16:46
[68]

DevNull [ Konsul ]

No tak, już nowy wątek, a ja się dziwię, czemu nikt w starym nie pisze.
Widzę kolejne problemy z modem? Ten błąd ze znikającymi jednostkami Yacy to ewidentny bug. Nie ma co szukać dla niego realistycznych wytłumaczeń.
Fajnie, że niedobitki mojej 82 wróciły, pomysł z przejściem do obozu wroga był trochę... dziwny :)
Ostatnie wydarzenia nieco podratowały amerykańską sytuację, ale nadal widać kto dominuje na polu walki.
Może skupmy się na załataniu dziur w maksymalnym stopniu i zakończeniu operacji z honorem oraz nadzieją na kolejną, bardziej udaną ofensywę aliantów?
Wczorajsza narada na temat kampanii odbyła się? Niestety nie wiedziałem o niej. Oczywiście por. Dev zgłasza akces. Zawsze walczę do ostatniej kropli krwi moich żołnierzy <evil grin>.

PS. Wszyscy zauważyli znaczące cyferki w nazwie wątku? Szampany i markietanki gotowe? Proponuję uczcić to wielkie wydarzenie w Bawarii. Bawaria posiada wyjątkowe walory.

01.04.2007
18:52
[69]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Dev te znikajace jednostki to nie jest zaden bug. Yaca jest odciety i jako taki jego kompania nie dostaje pełnych uzupełnień. Tak było w czystym CCV/CCIV.

01.04.2007
19:35
smile
[70]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Tak może być. Mało grałem z komputerem i mało grałem w gołe CCV, jak się okazuje nie tylko ja, stąd ta ostatnia psychoza strachu.

01.04.2007
21:48
smile
[71]

matchaus [ sturmer ]

Dev ---> Wkleiłeś zdjęcie bardzo bliskie memu sercu :))

Chodzi mi oczywiście o markę piwa :)
Mój niemiecki wuj pije już od lat Spatena. To jedno (obok Lowenbrau oraz Paulaner) z najpopularniejszych monachijskich piw.

BTW - Spaten wystawia jeden z większych namiotów na Oktoberfest :)
I oczywiście odwiedziłem ich 'firmową' piwiarnię w Muchen.
(nie jest co prawda tak słynna jak HB, ale równie urokliwa :)

Szczerze polecam! :)

01.04.2007
23:30
smile
[72]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Jutro przypada ważna rocznica śmierci, mianowicie proroka psychodelicznej pieśni antywojennej.

01.04.2007
23:33
smile
[73]

matchaus [ sturmer ]

Tak sobie pomyślałem, że chętnie sprawdzę ten mod GJS.

Ale... co ja mam stąd wziąć? Wszystko? :)


(Chyba najlepiej jak wezmę tylko GJS 4.4 German Vet Mod + Allies + ew. jakieś dźwięki)

No i jeszcze mapy... Pewnie zaraz będą z nimi jaja (w kontekście naszej kampanii)...
Ale (i znów) - brać te wszystkie?


Nie ma jakieś paczki dla tego wszystkiego?
Przecież branie każdej mapy z osobna jest dość.. dziwne :)


P.S. Olivier ---> Teledysk dość 'statyczny' jak na dzisiejsze standardy :)
Obejrzałem z łezką w oku :)
(tylko szkoda, że video 2x wciągnęło taśmę - na szczęście nie na długo :)

01.04.2007
23:38
[74]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Towarzyszu matchaus.



Brać mapy, brać plugina. Jaj z mapami nie będzie wystarczy przed grą w danego moda wypakowywać mapy pod niego, czyli pod Utah zestaw z CCV.

01.04.2007
23:41
[75]

matchaus [ sturmer ]

Olivier ---> Już się rejestruję :D

A oryginalne mapy są na płytce z CCV? Pytam się pod kątem przyszłej podmiany.
(swojego czasu zdaje się, pisałeś o tym)

01.04.2007
23:45
smile
[76]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Jawohl, mapy z CCV... są na płytce z CCV.

02.04.2007
00:08
smile
[77]

matchaus [ sturmer ]

Olivier ---> Nijak nie mogę skorzystać z Twojego linka. Zapewne musiałbym byc zalogowany jako Olivier :))

W każdym razie - powinienem wziąć GJS4.4 Map Pack oraz GJSv44.zip, prawda?
(już ściągam, za jakieś 25 minut przeprowadzę testy)

(a oryginalne mapy sobie właśnie zapakowałem i przerzuciłem w bezpieczne miejsce :)

02.04.2007
00:23
smile
[78]

matchaus [ sturmer ]

Ale kicha... mapy szły pięknie z prędkością około 400 Kb/s i nagle coś się stało...
Prędkość spadła 10-cio krotnie! W tym tempie, to dziś nic nie potestuję :/
(62%... w normalnych warunkach już bym kończył pobieranie...)

02.04.2007
08:19
smile
[79]

matchaus [ sturmer ]

Serwus!

Mapy już mam i dziś będę testował tego całego moda.
Sprawdzę w praniu które niemieckie formacje mają uber czołgi - nie ukrywam, że jestem zainteresowanym tym modem pod kątem jakiś przyszłych walki H2H.

Yaca ---> Twój oponent jeszcze nic nie odpowiedział...
(Lim -> cały czas odnoszę się do forum a nie prywatnej korespondencji, gdyż nie mam zdolności telepatycznych, a żywo interesuję się przebiegiem całości walk).

Być może dziś dostaniemy jakieś informacje.

02.04.2007
08:45
smile
[80]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Mat... myśle sobie i tak myśle aż mnie głowa boli :D no i wymyśliłem :)

Może tak starym komunistycznym zwyczajem przy tej nowej kampanii byśmy wyznaczyli jakąś wolną pule jednostek (może dla 3 graczy) i oddali do dyspozycji panów z polskiego CC. Oczywiście z terminem potwierdzenia chęci przystąpienia do gry.

Gracze wszystkich części CLOSE COMBAT łączcie sie !!!

02.04.2007
08:58
smile
[81]

matchaus [ sturmer ]

Krwawy ---> A masz tam jakiś znajomych? Jeśli nie, to wolałbym tego uniknąć :)
Już sama nasza kampania wskazuje na notoryczną utratę tempa.
Jeśli do tego dojdą 'obcy', którzy po pierwsze - nie będą chcieli pisać na GOLu, a po drugie - być może nie są aż tak wyrozumiali do opóźnień, to...
Może to przynieść więcej złego niż dobrego :)

Ale jeśli masz znajomych, z którymi chciałbyś zagrać, to przecież nikt z nas (tak zakładam) nie powinien mieć żadnych 'ale'!
(ja w każdym razie na pewno nie :)
Jest tylko pytanie na ile dobrze się 'znacie', ale to już nie moja sprawa :-)


P.S. Nie bardzo rozumiem dlaczego ta krótka myśl zaabsorbowała Ci tyle... zasobów systemowych ;D

02.04.2007
09:12
[82]

Ward [ Senator ]

czy w CC5 można przerwać bitwę tak jak w COI czy trzeba czekać aż przeciwnik albo komputer się na to zgodzi ?

02.04.2007
09:20
smile
[83]

matchaus [ sturmer ]

Ward ---> Myślisz o poddaniu się? Jeśli tak, to nie, ale jest opcja 'zawieszenia ognia', a że gramy z włączonym TS, więc zawsze można się dogadać.
To na temat gry H2H.

Jeśli chodzi o walki z AI, to już lekkie obicie kopa wiąże się z chętnym przystaniem na zawieszenie ognia :-)

Oczywiście klawisz 'Esc' działa - można wyjść z bitwy zarówno z AI jak i z człowiekiem (bez zapisu), przy czym w tym drugim przypadku radziłbym tego nie stosować :-)

02.04.2007
09:24
smile
[84]

Ward [ Senator ]

muszę zainstalować cc5 i sam sprawdzić ;->
dziwne że tej opcji nie ma w nowszych częściach a w COI jest - w CC3 też chyba , to było dość logiczne ze poddawało się jakąś mapę żeby wygrać później kampanię

02.04.2007
09:27
smile
[85]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Mat... znam tych ludzi jak i Ty :D ot tak zaświtała nadzieja stworzyć wielka brać CC... i ja jako główny generalissimus KRWAWY :))))))))))


ale skoro nie widze i nie słysze entuzjazmu ... dalej pozostanę szarym bezbarwnym miłośnikiem CC <płacze łkając i smarkając w rękaw>

edit : jakby co GJS4.4 mam w całości

02.04.2007
09:28
smile
[86]

matchaus [ sturmer ]

Ward ---> Ależ w CC5 mamy do czynienia z zupełnie nowym spojrzeniem na kampanię!
Walkę podzielono na część strategiczną (przemieszczanie formacji po mapie) i taktyczną (walkę danych oddziałów wybieranych z puli przynależnej danej formacji)!

Stąd brak przycisku 'fled' - poddając się, likwidowałbyś całą formację...

02.04.2007
09:38
smile
[87]

matchaus [ sturmer ]

Krwawy ---> Piękna idea!
Tylko ja Ci coś powiem... W wątku CC nie było jak do tej pory dobrego animatora, a co dopiero generalissmusa o jakim prawisz :-)
Dlaczego wątek podupadał, dlaczego został wyciągnięty z zapomnienia?
(nie - nie mam na myśli siebie :D, ale ideę + aktywny udział wielu ludzi :)

Dyspozycyjność, wszechstronna pomoc, życzliwość, ale przede wszystkim ZAANGAŻOWANIE.
Oto cechy bez jakich nie ma co się za to zabierać.

Chcesz się podjąć?
Ja Ci w takim razie życzę wszystkiego najlepszego! :-)

Czyń swoją powinność! :)

02.04.2007
09:50
[88]

Ward [ Senator ]

Matchaus - pewnie ale nie tak całkiem , jak tu czytam nawet jak formacja jest wybita do nogi to sie gdzieś respawnuje
no ale zrobili to , jak zrobili :->
zastanawiałem się tylko co zrobić w szybkim żeby skończyć szybciej mapę w CC5 , bez przerwania gry a komputer nie chce się zgodzić , wychodzi na to że trzeba wygrać albo przegrać bo jednym ''klik''się tego nie zrobi jeśli nie ma mozliwości w grze

fajny wątek ?
ale to po angielsku ;->

02.04.2007
09:51
smile
[89]

matchaus [ sturmer ]

Jaki ciekawy watek! :-)




OK, już jestem przekonany do tego GJS! :DDD

02.04.2007
10:02
smile
[90]

matchaus [ sturmer ]

Ward ---> Ha! I tak się buduje plotka :)

Otóż formacje z jakimi mamy do czynienia, to zbiór wieeeelu oddziałów.
Nawet jak stracisz w kilku bitwach wszystkich, których do danej bitwy przygotowałeś (max 15 oddziałów na jedną bitwę), to formacja nadal reprezentuje jakąś siłę bojową (na starcie masz kilkadziesiąt różnych rodzajów wojska - z nich budujesz sobie oddział do danej walki).

Przegrywając, owszem - formacja się respawnuje w punkcie zaopatrzeniowym przynależnym danej stronie.

A teraz (tadam!) podaję prosty sposób na szybkie przegranie danej bitwy z komputerem.

(sposób bardziej oryginalny)
1. Układasz oddział wybierając jednego snajpera. Wybiegasz z krzaków z dzikim okrzykiem 'banzai!' DUP! i masz po bitwie :D
(sposób mniej oryginalny)
2. Klikasz na danej formacji 'disband' - cała formacja znika i odradza się na początku kolejnego dnia w punkcie zaopatrzeniowym.
Jeśli masz linię frontu odległą od tego miejsca, to będziesz musiał znów mozolnie maszerować ku kolejnym victoriom :)

P.S. Zupełnie serio, to musisz najpierw zobaczyć o co chodzi a dopiero później oceniać :)
Tu nie ma prostych 3 mapek znanych z CC2, czy CC3, gdzie jak się wycofałem z jednej, to trafiałem na kolejną :)
Jak to dobrze porównać?... Wyobraź sobie sytuację, że w operacji 4-o mapowej, poddając się na pierwszej mapie, wskakiwałbyś od razu na 4-tą :)
I już by nie było tak fajnie :))

02.04.2007
10:10
smile
[91]

Ward [ Senator ]

Matchaus - o co chodzi to z grubsza wiem , albo może wiedziałem tylko zapomniałem :->
przez ostatni rok-dwa zagrałem tylko parę razy i COI znowu mnie trochę nakręcił na CC
a butonik poddania mapy w kampanii by nie zaszkodził w takim CC5 , chyba ;->

02.04.2007
10:32
smile
[92]

matchaus [ sturmer ]

Ward ---> Rozumiem, że jesteś 'kolejnym do brydża'? :))

Gramy niebawem kampanię w CC5. Im będzie nas więcej, tym to 'niebawem' stanie się bardziej 'niebawem' :D

02.04.2007
10:41
smile
[93]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Masz już pytanie na GG, ale przypomnę się też tutaj - poproszę o Twój adres, gdyż konwój już jest załadowany, tylko czeka na koordynaty :)

02.04.2007
11:46
[94]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto mapa, może się przydać jakby Lim musiał powtarzać ruchy strategiczne.
4DP przemieściła się do Chef du Pont a 506/101 DPD do Raids. Lim i DevNull pozostali na pozycjach :)

02.04.2007
12:05
[95]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Jeśli można, to ja poproszę tego alianckiego sejwa na maila.

Taa mod GJS jest tak zbalansowany, że w przyszłości ułożenie operacji powinno zająć nieco więcej czasu niż 5 minut, jeżeli brytyjczycy mają pożyć dłużej niż kilka rund. Do tego przy braku limitu na czołgi nie widzę możliwości by wogóle wystąpiły w tej operacji czołgi Panther.

02.04.2007
13:31
[96]

diuk [ Generaďż˝ ]

Yaca --> sprawdziłem na sejwie dla Ciebie - jak się odpowiednio poklika i przywróci jednostki dowódcze na górze, możesz wybierać wszystkie jednostki :-)'

Na początku musisz tylko cierpliwie "odklikać" środkową jednostke dowódczą...

02.04.2007
13:36
smile
[97]

Yaca Killer [ Regent ]

diuk --> ależ ja dobrze o tym wiem :)

Jak "wyklikasz" mi mój czołg albo działa samobieżne, hmmm ... to będzie wyczyn.

02.04.2007
13:39
smile
[98]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Yaca jak odblokujemy droge to sie szybciutko znajda :D

02.04.2007
14:16
smile
[99]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli---> Paszło na maila wpierod :P

02.04.2007
14:28
smile
[100]

matchaus [ sturmer ]

Krwawy ---> Czego jak czego, ale straconych jednostek to Yaca nie otrzyma :)
Byłby to bug gry większy od tego z ich utratą :D

Yaca ---> Lim się odzywał?

02.04.2007
14:37
[101]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nie ma rzeczy niemożliwych, grając kiedyś w GJS 4.3 z Olivierem po zakończeniu bitwy braliśmy next co jak przeczytałem później na CSO powodowało anomalie w zapisywaniu składów jednostek :P Efekt był taki dostałem bonus w postaci 8 Pz IV, a innym razem się chyba nawet jakiś Tygrys zdarzył :>

02.04.2007
15:04
smile
[102]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Sugerujesz klikanie 'next'? ;)))


Zacząłem oglądać '300', chcąc choć troszkę zweryfikować swoje wyobrażenia na temat filmu.
Hmmmm... za wiele to się nie różni od tego, czego się spodziewałem :)

I przy okazji - czyż dla Was nie jest zagadką, że to homoseksualne 'bractwo'... wręcz zakon, przetrwało aż tyle (set) lat?!
Tja... intrygujący temat :)

02.04.2007
16:52
[103]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mi się 300 bardzo podobało, oczywiście cały czas miałem na uwadze że jest to ekranizacja komiksu i tak jak w Sin City bohaterowie przeżywali 100 kulek tak tutaj byłem przygotowany na coś podobnego. Niezłe były również smaczki mówiące o wyszkoleniu, dyscyplinie zachowania szyku Spartan itp. itd. Dużo krwi, siekanina, teksty zagrzewające do walki tego się spodziewałem i to dostałem. Miałem wprawdzie chwile zwątpienia przykładowo w pierwsze bitwie, gdzie Spartanie zepchnęli pierwszą falę przeciwnika i pojawił się tej rój strzał przed którymi uchroniły ich tarcze, w tym momencie przyłożyłem rękę do głowy i rzekłem do kumpla siedzącego obok "Ja pier**" :P Mimo to ogólne wrażenie po wyjściu z kina było pozytywne, szybka efekciarska piłka gdzie nie ma się co doszukiwać sensu. A jak już ktoś się zacznie tego sensu doszukiwać to odkryje że Sparta to tak naprawdę US and A więc lepiej poprzestać na stronie wizualnej ;)

Nie mogę zaprzeczyć że naszła mnie ochota na coś w klimatach mieczy i strzał --->
Jak na razie powiem tylko że kiepsko zarządzam gospodarką, może weteran DevNull mógłby dać jakieś rady jak zostać milionerem.

Jedna z najlepszych scen poza tańcem wyroczni :P

02.04.2007
16:59
[104]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dobrze że dziś mamy efekty komputerowe :D

02.04.2007
17:08
[105]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

<smerf maruda> Nie cierpię komiksów Franka Millera ani ich ekranizacji.

Tak Bone dobrze, dobrze. Szkoda tylko, że ten Bluebox taki mały.

02.04.2007
18:23
smile
[106]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

oj... Bone, Bone toż od dawien dawna najlepiej jest napadać i grabić... następnie oddaje miasto jakiejkolwiek frakcji (podnosząc ich milość ku mojej wysokości :D ), a kapitał ładuje w rozwój swoich miast i zamków.

edit: obrona włości :D

02.04.2007
19:55
[107]

Lim [ Senator ]

Matchaus --- tak , Lim się odzywał i to 2 razy
Wczoraj Yaca nie miał czasu, dzisiaj ja mam około 22.00 i wtedy stoczymy bitwę.
Do usłyszenia za 2 godziny.

02.04.2007
19:58
smile
[108]

matchaus [ sturmer ]

Lim ---> Dzięki za info!

Panowie... mapy podgrane, mod wrzucony tym menedżerem (wcześniej odinstalowałem Omahę) i.. dupa!

Nie może odtworzyć video i prosi o reinstalację CC... Jest jakaś metoda?

Już wiem (dzięki Bone!) - pusty katalog 'videos'... koszmar i dziadostwo :D

02.04.2007
20:21
smile
[109]

Tygrys205 [ Konsul ]

Mógłbym się dowiedzieć o co w tym chodzi? Mam ten sam problem a aż tak się nie znam :) Byłbym wdzięczny za pomoc.

02.04.2007
20:32
[110]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat--- > Naprawdę straszny burdel narobiłeś w tym managerze hyhy

Tygrys---> Chodziło o stworzenie folderu Videos w katalogu z grą. Instalując CC5 jest on tworzony ale często w wyniku różnych zabiegów takich jak mody gdzieś tam umyka i znika.

02.04.2007
20:49
smile
[111]

Tygrys205 [ Konsul ]

Dziękuje Bonie! Oczywiście działa. Teraz tylko muszę pościągać mapy i będę mógł potestować :)

02.04.2007
21:31
[112]

diuk [ Generaďż˝ ]

Witam z wieczora.

Ma ktoś chęć na partyjkę? Czekam na TS (157.158.....)

02.04.2007
21:35
smile
[113]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Oki... GJS 4.4 zainstalowane i działa. Widze ze zmienili chyba tylko mapę w oknie ruchów strategicznych oraz ikonki.

Bone a jak ma sie mod Omaha ?? Tam pamiętam były ciekawe mapki (rajdy komandosów na klify) itd. Ale coś tam przy H2H iskrzyło czyz nie??

02.04.2007
22:32
smile
[114]

matchaus [ sturmer ]

Lim ---> Minęły 2 godziny i... 37 minut :)))

02.04.2007
22:40
[115]

T_bone [ Generalleutnant ]

Krwawy---> Graliśmy z Olivierem 2 kampanie, pierwsza po premierze moda miała wiele niedoróbek i gra się sypała potwornie, po wyjściu z plaży krytycznych errorów było tyle że nie dało się grać. Druga kampania w wersji 1.2 trwała trochę dłużej, tym razem mapy miały już połączenia hehe, niestety znowu jakaś tam mapa wywalała się za każdym razem po wejściu na nią.
Dodam że kampanii w GJS 4.4 też nie ukończyliśmy, też coś wywalało chociaż nie pamiętam już dokładnie co aczkolwiek mam savy... Może kiedyś do niej wrócimy.

Z całkowicie ukończonych kampanii mam zrobione GJS 4.3, VetBoB CC4, Stalingrad i 90 % Meuse mod (weny nam zabrakło ale droga do Paryża była otwarta hehe).

02.04.2007
23:02
smile
[116]

Lim [ Senator ]

Matchaus ---> a teraz 3 godziny. Po zabawie z ustawieniem opcji w TS rozpoczynamy grę.
Ciekawe czy tym razem Yaca wymiecie aliantów ze skrawka mapy ;)

03.04.2007
00:05
smile
[117]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Nom, mod Omaha to poezja. Pod względem klimatu bije wszystkie mody do CCV.

03.04.2007
00:25
smile
[118]

matchaus [ sturmer ]

Czy Lim i Yaca mają ustawiony inny limit czasu niż wszyscy? ;)

(dobra, dobra - już nie będę :D)

03.04.2007
00:37
smile
[119]

Yaca Killer [ Regent ]

Sieg!

Tyle było emocji, że aż nie porobiłem screenów.

P.S. Bagna sprzyjają Germanii :)

03.04.2007
00:42
smile
[120]

matchaus [ sturmer ]

Yaca ---> Pięknie! :-)
Najważniejsze, że trzymamy tę plażę!

Wysłałeś sejwa?

03.04.2007
00:44
[121]

Yaca Killer [ Regent ]

Mat --> Ja! Sejwy poszły w pierwszej kolejności.

03.04.2007
01:06
smile
[122]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Kameraden Diuk, zapraszam dziś wieczorem na ubitą ziemię.

03.04.2007
01:12
smile
[123]

Lim [ Senator ]

Mat ---> nie będziesz? Cóż za krotochwile? Przecież wiemy, że będziesz , wiemy ;)

Droga na plaże utrzymana choć sytuacja jest krytyczna. Kilka drużyn Yacy pełznąc w stronę VL zniszczyło nieomal całkowicie broniące lewego skrzydła oddziały. Nie daję gwarancji utrzymania się w następnej rundzie. Niemiecka piechota walcząc w zwarciu w trudnym terenie jest niezwyciężona, zarówno mając przeciw sobie słabe formacje, jak i lepiej wyposażone oddziały. Minimalny teren zajmowany od 2 rund jest pod obserwacją i ostrzałem wroga i pozycja ta nie daje żadnych gwarancji na powodzenie. Można by zaryzykować szarżę lekkich pojazdów ale ani teren ani etap gry nie skłania ku takiemu wątpliwemu przedsięwzięciu. Broniąc drogi odcinającej Yacę od zaopatrzenia poniosłem ciężkie straty –a Yaca ma chyba świadomość, że mógł wygrać opanowując VL. Tym razem jeszcze przetrwałem ;)
Jednak moja broń jest nieskuteczna, widoczność nieomal zerowa a pozycje beznadziejne - pewnym zrównoważeniem dla tego byłoby użycie reinforce dla każdego z alianckich oddziałów, stety/niestety umówiliśmy się na jeden jedyny dla wybranej jednostki.
Jakiś obrazowy scren jutro/dzisiaj ;)

03.04.2007
07:51
smile
[124]

matchaus [ sturmer ]

Wszyscy dowódcy (oprócz Yacy) dostali właśnie save'a.

Ja zaraz spadam w teren, do usłyszenia!

03.04.2007
10:19
[125]

diuk [ Generaďż˝ ]

olivierpack --> na 90% będę do dyspozycji tradycyjnie o 21.00 :-)
Niestety, istnieje ta 10%-owa szansa, że nie będę mógł, ale dam znać...

03.04.2007
15:12
smile
[126]

matchaus [ sturmer ]

A więc 'nocny łowca' - Sturmbannführer Diuk znów spotyka się z Olivierem...
Cóż wyniknie z tego spotkania? Jakie założenia taktyczne uda się zrealizować?
Dowiemy się już niebawem :)

Bone ---> Bądź wieczorem gotów do wykonania ruchów.
Im szybciej, tym lepiej :-)
(np. Lim i Yaca raczej nie grają 'z marszu', więc nie chcę by czekali z przyczyn formalnych :))

03.04.2007
15:22
smile
[127]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Pewne jest tylko to, że z krzaków nie wyjedzie już sześć dział szturmowych.

03.04.2007
16:18
smile
[128]

Yaca Killer [ Regent ]

Jeśli Diuk i Oli rozegrają swoję bitwę o rozsądnej godzinie i ruchy strategiczne będą wykonane w miarę szybko, to nie widzę przeciwskazań, żeby wejść do bunkra na plaży jeszcze dnia dzisiejszego. Wszystko w Waszych rękach, no i oczywiście w rękach Mości Limonidesa :)

Mat --> puść mi jakiś znak-sygnał jak będziecie mieli zamiar przystąpić do fazy strategicznej, chętnie dołączę.

03.04.2007
16:21
smile
[129]

diuk [ Generaďż˝ ]

olivierpack --> "cokolwiek stamtąd wyjdzie, większe szanse mamy trzymając się razem!" :-)

(CNN) Informacja z ostatniej chwili: jak donoszą kręgi zbliżone do dobrze poinformowanych, elitarny oddział SS został wyposażony w sześć samobieżnych sześciolufowych kuchni polowych o wydajności sześć plutonów na dobę. Budzi to zrozumiałe zaniepokojenie w dowództwie sił sprzymierzonych, szczególnie uczulonym na cyfrę "sześć".

03.04.2007
18:22
[130]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli---> Nie wiem skąd masz ten zamieszczony obrazek ale to idealny materiał w przypadku tworzenia pojazdów do CC ;p Aż się prosi wsadzić to do gry.

03.04.2007
18:34
smile
[131]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

T_bone -> Ja tam bym miał zastrzeżenia... Krótkolufowe StuGi III nie były oparte tylko na kadłuba Pz. III G/H. A to oznacza, że dodatkowe pokrywy na klapach silnikowych nie pojawiły się przed wersją F StuGa III. No i StuG IV nie był jednorodną konstrukcją. Można wyróżnić przynajmniej 3 podtypy.

03.04.2007
18:38
[132]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> W skali malutkich czołgów widzianych z góry takie szczególiki nie mają większego znaczenia.

P.S Wozu jak grasz jeszcze w CoH to chętnie się zmierzę :D :>

03.04.2007
19:08
smile
[133]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

T_bone -> Jak masz czas ok. 0.00 to bardzo chętnie. Często nam brakuję 4-tego, 6-tego lub 8-mego :P. Próbujemy grać teamplayowo... ostatnio nie stosując rushy (a w takich grach ciężko jest powstrzymać się przed tym). Poza tym gramy na zniszczenie, a nie na punkty - co oznacza, że taktyki są nieco inne - zamiast bronić do upadłego wyimaginowanych punktów, walczymy do końca... czasem nawet do remisu :D.

03.04.2007
19:15
[134]

yasiu [ Senator ]

hmm gdzies przegladajac ten watek rzucil mi sie w oczy problem, przy uruchamianiu CC:CoI ekran robi sie czarny i nic sie dalej nie dzieje... na jednej ze stron o CC znalazlem info, co by kodeki indeo zainstalowac, ale to niewiele (zeby nie powiedziec nic) zmienilo... any hints?

03.04.2007
19:19
[135]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Dziś jestem trochę wypompowany a godzina trochę późna :P Zobaczymy, może jakieś namiary :> :P

03.04.2007
19:41
[136]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Namiary to moje GG (numer w profilu)... czyli tak jak zawsze :). Mamy serwer TS, więc z komunikacją podczas walki nie ma problemów. Jakby coś, to wszelkie dane na GG przekażę.
Jakbyśmy zaczynali wcześniej, to dam znać.

03.04.2007
19:49
[137]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oki :P

Trwają ostatnie narady przed bitwą, napięcie rośnie :P :D

03.04.2007
21:08
smile
[138]

matchaus [ sturmer ]

yasiu ---> Identyczny problem ma mój kumpel i do tej pory nie umiałem mu pomóc...
To co piszesz wiele wyjaśnia...


diuk ---> Trzymajcie się! Wysyłam Wam dwa plutony SS! ;))

03.04.2007
21:14
smile
[139]

diuk [ Generaďż˝ ]

olivierpack --> własnie zdarzyło się te negatywne 10% :-(

Proszę o przełożenie spotkania na jutro.

Informuję dopiero teraz, bo wcześniej nie miałem dostępu do komputera...

03.04.2007
21:15
smile
[140]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Wprawdzie zaczątki jakiejś infekcji, gorączka i katar...ale czwarta piechoty nie pęka! Ciepłe kapcie i kubek gorącej herbaty rozgrzeje każde żołnierskie serce!

03.04.2007
21:19
smile
[141]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

A niech to...Właśnie napisałem to co wyżej. No trudno, trudno. W domu już pachniało czarnym prochem. Nawet jeśli jutro mi się pogorszy to do bitwy stanę.

03.04.2007
21:33
[142]

yasiu [ Senator ]

hmm wiec jednak musze przekopac stos plyt w poszukiwaniu CC... a tak mi sie nie chcialo :/

03.04.2007
22:36
smile
[143]

matchaus [ sturmer ]

OK, przeoczyłem post diuka.

Dobrze zatem - czekamy.

04.04.2007
20:16
smile
[144]

matchaus [ sturmer ]

Czy czołgi już wyjeżdżają na pozycje, czy zacni wojownicy dziś pauzują?


Bone ---> Otrzymuję rozliczne sygnały z zapytaniem odnośnie nowej, większej kampanii :-)
Tłumaczę, że wszystko zależy od Ciebie.. :D

(myślimy coś, czy kończymy tę obecną, nie próbując nic 'równoległego'? :)

04.04.2007
20:18
[145]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Ja czekam na posterunku i nie wyobrażam dziś sobie żadnej pauzy.

04.04.2007
20:36
[146]

T_bone [ Generalleutnant ]

Matchaus---> To zależy raczej od całego grona graczy, ja nie mogę ot tak powiedzieć kończymy zabawę ludziom którzy włożyli pot i łzy w zdobywanie trudnego normandzkiego terenu :P
Mogę zrobić rozpoznanie, zaciągnę GJS 4.4, liczyłem na twoje spostrzeżenia odnośnie konstrukcji moda ot takie pierwsze wrażenie :P

04.04.2007
20:47
[147]

diuk [ Generaďż˝ ]

Już jestem! Do boju! Na koń (Nach PanzerPferdWagen!)

04.04.2007
21:04
smile
[148]

matchaus [ sturmer ]

A więc starli się w pancernym uścisku...

Będę za jakiś czas na TS i posłucham - diuk lubi mieć głośniej ustawioną grę - będę słyszał komendy oberscharführerów, zdobywających kolejne strategiczne punkty...

04.04.2007
21:13
smile
[149]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Pierwsze wrażenie z moda - super!
Drugie wrażenie - nie wiem... już go nie mam :DDDD

Nie wiem (i chyba nie chcę wiedzieć) jakież to 'sztuczki magiczki' należy odczynić, żeby gra czytała POPRAWNIE mapy, jakie z takim mozołem ściągnąłem z sieci :)
Miałem walczyć na plażach a to zastałem, to jakieś znane z podstawy krzaczory :D
ZERO morza! :D

Wiem, wiem, wiem - coś tam poszło nie tak (nie wiem co prawda co :D) i niektóre mapy się niepoprawnie podczytują.

Ale... ja to mam w głębokim poszanowaniu :D

Jeśli zajdzie konieczność, to WYMUSZĘ na WETERANACH instrukcję instalacji moda, potem napiszę własną ;D i będzie git ;)

04.04.2007
21:36
[150]

diuk [ Generaďż˝ ]

Gra zakończona. Zadanie niewykonane: Olivierpack przeżył...

Stan przed bitwą.

04.04.2007
21:36
[151]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Mat mapki działaja w 4.4 przykładowe dwie z plaży

04.04.2007
21:37
[152]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

następna

04.04.2007
21:38
[153]

diuk [ Generaďż˝ ]

Mniej więcej po 15 minutach: olivierpack ciągle jako ten przyczajony tygrys, ukryty smok....

04.04.2007
21:38
smile
[154]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Bitwa rozegrana. Wielkiego przełomu nie ma. Raport później.

04.04.2007
21:40
[155]

diuk [ Generaďż˝ ]

Tuż przed końcem - skrajne wyloty dróg (płd-wschód i płd-zachód) przechodzą z rak do rąk...

04.04.2007
21:43
[156]

diuk [ Generaďż˝ ]

Zwycięstwo Axis, przy wyrównanych stratach obu stron, mapka ogólna po bitwie.
Wyloty dróg zadane przez wodza zdobyte i utrzymane...

04.04.2007
21:54
[157]

diuk [ Generaďż˝ ]

Jeden z moich oddziałów został przez podstępnego wroga wybity do przedostatniego...

No cóż, wróg wprawdzie nie został zniszczony, ale mamy chociaż świetne pozycje wyjściowe do następnej tury :-)

edit: matchaus --> sejw wysłany, wodzu prowadź!

04.04.2007
22:16
[158]

diuk [ Generaďż˝ ]

Wg danych z mapnika zabitego oficera taki był tajemny plan wroga:

1. Zająć punkty A i utrzymać
2. Wydzielone siły umieścić w ukryciu w pobliżu punktów B, NIE ZAJMOWAĆ, czekać w zasadzce na akcję wroga.
3. Zająć wyznaczone punkty dopiero na minutę przed upływem limitu czasu :-)

04.04.2007
22:35
smile
[159]

matchaus [ sturmer ]

diuk ---> Wykonałeś zadanie, choć poniosłeś ciężkie straty.
Zginęło więcej Niemców... ta ilość mnie wręcz przeraża ;)

Ale - zadanie było najważniejsze! Brawo!

Wykonam niebawem ruchy z Bonem. Jeszcze tylko kawka i zaraz melduję się na TySy :)

04.04.2007
22:44
smile
[160]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Do zastępcy dowódcy 1. Armii Amerykańskiej w Normandii, Generała Theodora Bone'a
Od dowódcy 1. Batalionu 12 Pułku 4. Dywizji Piechoty Amerykańskiej, Pułkownika Oliviera

Dnia 23. o świcie po uprzednim nocnym przegrupowaniu batalionu na południe od Chef Du Pont, kompania B ze wsparciem pancernym została wysłana naprzeciw spodziewanego ataku dobrze znanej 17. D. Grenadierów SS. Po zaobserwowaniu obecności wroga w północnej cześci miasteczka, oddziały zajęły dogodne pozycje obronne, na południe od skrzyżowania, oraz przy drogach wylotowych. Świadomy obecności niemieckich dział szturmowych oraz przewagi jakościowej piechoty wroga, zakazałem aktywnej walki oczekując na dogodnych pozycjach ewentualnego ataku Niemców.

Dalsza walka miała miejsce na trzech kierunkach.

Zachód. Moja niedoświadczona piechota dostała się pod ogień niemieckich kaemów, ponosząc spore straty, na plus należy uznać że stawiała opór do końca, niestety ostrzał wroga prowadzony przez nich wyglądał marnie. Pod koniec walki grenadierzy przypuścili szturm na wylot drogi zabezpieczając go.

Centrum. Początek był fatalny, gdyż od ognia moździerzowego lekki czołg stracił gąsienice. Rozpoznawczy szturm niemieckiej piechoty został odparty przez saperów, wspierał ich Stug który połasił się na Shermana prowadzącego emocjonująca wymianę ognia ze Stugami na wschodzie, tym samym wpadł w sidła stanowiska bazooki, efektownie eksplodując. Niestety Sherman poległ później mimo iż powaznie uszkodził Stuga szarżującego na wschód (strzał wszedł w stuga na godzinie piątej zabijając jednego załoganta i raniąc dwóch, stug się obrócił mimo ostrzału i posłał biedny czołg usiłujący manewrować do piachu.

Wschód. Nastąpił nieskoordynowany atak trzech-czterech drużyn grenadierów. Został odparty przez dwie drużyny zielonej piechoty wspieranej dowódczym Shermanem, niestety Sherman później poległ nie za bardzo wiem jak (granat ppanc?) bo chwilowo koncetrowałem się na akcji w centrum. Wylot drogi pozostał finalnie neutralny mimo końcowej akcji niemieckiego Stuga.

Pozostałe szczegóły w załącznikach.

Podpisano.
Płk Olivier

04.04.2007
23:01
[161]

T_bone [ Generalleutnant ]

Następna bitwa to DevNull vs Yaca.

JUTRO roześlę do alianckich dowódców sava i dokładną mapę.

04.04.2007
23:03
[162]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Pozycje w centrum. Moi zniecierpliwieni chłopcy jak i niemieccy grenadierzy dążą do konfrontacji.

04.04.2007
23:04
[163]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Przypadkowa wymiana ognia Shermana ze Stugiem. Było kilka rykoszetów z obu stron aż pojazdy odstąpiły, a zasadniczo Sherman odstąpił.

04.04.2007
23:05
[164]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Starcie w centrum i zniszczony niemiecki Stug.

04.04.2007
23:06
[165]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Bohaterski czołg prowadzi skuteczny ogień. Niestety kołnierze boczne niemieckiego działa okazały się nazdwyczaj skuteczne, Sherman mimo dalszego ostrzału niemieckiego wozu, zwyczajnie zginie.

04.04.2007
23:07
[166]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Znani już bohaterowie dołączeni do nowych kolegów po walce.

04.04.2007
23:11
smile
[167]

matchaus [ sturmer ]

Wygląd formacji DevNulla wg. danych niemieckiego wywiadu :))

04.04.2007
23:12
smile
[168]

matchaus [ sturmer ]

A tutaj wygląd formacji Deva z sejwa Allies... KOSMOS :D

04.04.2007
23:17
[169]

T_bone [ Generalleutnant ]

Hostować muszą alianci bo Niemiecki save ma błąd powodujący że DevNull ma totalny respawn forcepool czyli M-10 i tak dalej. U Aliantów jest paradoksalnie ok :P

Przeobrażenia jakim ulega ta gra są niesamowite :D:D

04.04.2007
23:19
smile
[170]

matchaus [ sturmer ]

Yaca ---> Skład formacji Deva.

04.04.2007
23:28
smile
[171]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Wywiad melduję że Grenadierzy Pancerni SS, strwożeni obroną amerykańskich dzieciaków, uciekli po południu z miasta na swoje zaplecze.

05.04.2007
00:00
[172]

Yaca Killer [ Regent ]

Mat, Bone --> nie zdążyłem się pożegnać b ootrzymałem nagły telefon ... spoza linii frontu ;)

DevNull --> jakie terminy Ci odpowiadają?

05.04.2007
00:35
[173]

w o y t e k [ Gavroche ]

Dobry wieczór,

coś mi mam wrażenie że umknęło:) Zgodnie z teorią mnogości jeżeli dwa zbiory mają te same elementy to są to te same zbiory <drapie się po głowie>

To teraz piszemy tutaj?

05.04.2007
00:42
smile
[174]

matchaus [ sturmer ]

Woytek ---> "Piszemy" ma się w zasadzie nijak do tego co robimy :))

Panowie! Misja zakończona sukcesem :))
(jak na pierwszy kontakt + całkowitą 'ślepotę' eskorty Bona - całkiem niezły wynik :D)


P.S. Więcej w wątku 'macierzystym' ;)

05.04.2007
00:49
smile
[175]

T_bone [ Generalleutnant ]

woytek----> Tutaj mimo wszystko staramy się ograniczyć do CC i kampanii ;p

05.04.2007
00:57
smile
[176]

matchaus [ sturmer ]

I jeszcze (dla równowagi :) wklejam skład formacji Yacy.

Bitwa będzie na pewno zacięta...

05.04.2007
07:49
smile
[177]

PaZur76 [ Gladiator ]

Hej, panowie-generałowie - znajdzie się tam jeszcze w tej nadchodzącej nowej, wielkiej kampanii jakaś mała Kampfgruppe/Taskforce/Battlegroup dla kaprala PaZura? Myślałem, że nie będę miał wolnego czasu by zagrać ale wygląda na to, że będę go miał aż nadto. I dlatego chętnie przyłączyłbym się do polowania na tego szczwanego "lisa żywopłotów" Matchausa ;-P. Mogę zagrać na GJS 4.4 lub Bloody Omaha.

05.04.2007
08:04
smile
[178]

matchaus [ sturmer ]

Pazur ---> 'Lis żywopłotów' (zapewniam - przereklamowany tytuł ;) jest niezmiernie rad z takiego obrotu sprawy :-)

Wierzę, że zmusi to naszego 'operation makera' Bona do rewizji poglądów na temat przyspieszenia nowej kampanii (Mackay także wyrażał swoje żywe zainteresowanie :)


P.S. Jak znajdę chwilę, to spróbuję zaraz 'wysmrodzić' maila do moich podkomendnych :)

P.S.2. Świetne zdjęcie! :D


05.04.2007
08:35
smile
[179]

matchaus [ sturmer ]

Moi dowódcy otrzymali właśnie maila z wytycznymi technicznymi dot. obecnego etapu.

Najpierw walczą Dev z Yacą - życzę powodzenia!


Słówko wyjaśnienia na temat nazewnictwa save'a.

Obecny nazywa się CC08-strateg.
Cyfra 08 wskazuje na numer etapu jaki jest obecnie. Rozpoczęliśmy 20VI - teraz jest 23VI po południu - ósmy etap naszych zmagań z 22, jakie musimy rozegrać (nie jesteśmy nawet na półmetku walk..).
Opis wskazuje czego dany save dotyczy. (określenie 'strateg' wyjaśnia, że mamy do czynienia z ruchami strategicznymi, ale już np. CC08-mat wyjaśnia, że to sejw po mojej walce).

Wcześniejsza 'nomenklatura' była błędna - źle policzyłem etapy :))

05.04.2007
11:40
[180]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ściągnę GJS 4.4 i zobaczę co da się zrobić. Myślałem jednak o kampanii w SAS mod.

05.04.2007
12:20
[181]

T_bone [ Generalleutnant ]

Save wysłany do DevNulla.

Oto mapa ----->
SS zostało rozwiązane i pojawi się w następnej turze w Raids na punkcie zaopatrzeniowym. Olivier ma drogę wolną, Lim musi się znowu dwoić i troić tym razem w walce z Krwawym a DevNull spotka się na plaży z Yacą. Mój oddział... On wie co robi :>

05.04.2007
12:39
[182]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Piękny collage. Z taką poprawką, że Yaca wychodzi na Devnulla od strony bunkra/plaży nie od strony drogi.

I co to jest ten SAS? To jakiś królik z kapelusza? Testował ktoś wogóle tego moda? Omaha jest już w trzecim wydaniu, GJS w wersji 4.4, a ten SAS to jakaś dywersja, żeby kampania wogóle się rozwaliła zanim się zacznie?:p

Jeżeli miałbym proponować coś na przyszłą operację to byłaby to Omaha, ewentualnie GJS.

05.04.2007
13:18
[183]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli---> Tak testował, to wersja 2.0. Jego zaletą jest mały rozmiar bowiem używa starych map CC5 plus parę zmodyfikowanych do tego ma ciekawy zestaw jednostek. To jeden z lepszych modów, małe zainteresowanie nim wynika głównie z tego że nie prezentuje nowej kampanii.

Mimo to ściągnę GJS.... bo to lubią wszyscy.

05.04.2007
13:20
smile
[184]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> To co napisał Oliver, to raz.
A dwa - masz mojego sejwa, więc możemy grać w otwarte karty - zielona strzałka dot. posunięcia Oliviera wskazuje, że spotka się z moją formacją.
(Informacja o pojawieniu się Deva była niezamierzonym przeciekiem od Was, ale teraz zrewanżowałem się tym sejwem. W łamaniu szyfrów mamy 1:1 :D)

Owszem, przyznaję - moja formacja posiada małą wartość bojową, ale nie nazwałbym jej 'wolną drogą' :-)
Przynajmniej postaram się, aby tak nie było :)
BTW - 'Kryterium uliczne' do jakiego może dojść w St. Mere Eglise jest mi bardzo na rękę :))


P.S. Tylko żebyś nie myślał, że całkowicie naiwnie przyjmuję sugerowanie mi Twojej 'niewiedzy' ;)
Wszystko jest dla mnie swoistą 'grą psychologiczną', którą uwielbiam :))
Olivier tak samo jak SS może się rozwiązać, może pójść na zachód (mało prawdopodobne) oraz zaatakować 6-tą FJ :)

05.04.2007
13:33
smile
[185]

matchaus [ sturmer ]

A ja dziś zakupiłem w księgarni dość kontrowersyjną pozycję.

David Irving - 'Wojna Hitlera'

O autorze można poczytać w linku (ale któż o nim nie słyszał :) -

05.04.2007
13:34
[186]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Ja bym polemizował czy 650 MB plugin to mały rozmiar, ale chętnie wysłucham opinii czym się ten modzik wyróżnia.

Co do GJS to biedni ci anglicy oj biedni, ale przy rozsądnych ustawieniach, doborze map i jednostek chyba dałoby się jakoś zagrać.

05.04.2007
13:34
[187]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat---> Strzałka ma raczej oddać fakt zniknięcia oddziałów SS ;p

Olivier----> Bo on się tak powiększył, jak grałem poprzednią wersję to było 50 MB <lol>

05.04.2007
13:40
smile
[188]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> 'Wolna droga' w kontekście jeżdżenia (sobie) po mapce?

Ach ci alianccy analitycy sztabowi... Nigdy ich nie zrozumiem... ;DDD

05.04.2007
13:42
[189]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mat---> W kontekście takim że mamy całe Chef Du Pont i możemy decydować nieblokowani co dalej. Ale jestem przekonany że te uszczypliwe pytania to element wojny psychologicznej mającej na celu wyprowadzenie mnie z równowagi hehehehe

05.04.2007
13:56
smile
[190]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Jeśli chodzi o 'wolną drogę' w kontekście przyszłych posunięć, to już prędzej bym zastosował 'wolną rękę', gdyż wolnej drogi to Wy jeszcze jakiś czas mieć nie będziecie ;))


P.S. Wyprowadzać z równowagi wolę swoimi posunięciami niż tymi niewinnymi 'przytyczkami' ;)

05.04.2007
13:57
smile
[191]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Dobry zakup Herr matchaus. Posiadam nieco starsze wydanie, prawdę mówiąc jestem w trakcie trzeciego czytania, choć wolałbym przeczytać dla równowagi np. biografię autorstwa Kershawa. Książka jest dobra, choć miejscami obiektywizm mocno nagina na stronę Niemców, szczególnie w kwestii wiedzy/niewiedzy Hitlera na temat eksterminacji na wschodzie. Ale ogólnie pan Irving hamuje w niej swoje niezdrowe fascynacje. Ostatnio autor chyba siedzi w areszcie w...Austrii oczekując na wyrok w sprawie kłamstwa holokaustu czy czegoś w tym rodzaju. Swoją drogą należy Austrii pozazdrościć, umiejętnie się wybieliła w ostatnim półwieczu, ale chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że ten kraj z sentymentu do utraconego mocarstwa, był w czasie wojny bardziej nazistowski niż Niemcy.

05.04.2007
14:08
smile
[192]

matchaus [ sturmer ]

Olivier ---> Dość powiedzieć, że stos. ilości żołnierzy służących SS do liczby mieszkańców Austrii był (co tu dużo mówić)... znaczący :D


P.S. Domniemywam ;), że Irving jest w pewien sposób zakochany w Niemczech
(warto wiedzieć np. o tym, że przed rozpoczęciem kariery naukowej, powodowany pragnieniem nauczenia się języka niemieckiego oraz poznania życia i zwyczajów Niemców, pracował jako wytapiacz w Zagłębiu Ruhry).
A znam doskonale to uczucie z autopsji :)
Postaram się o krytyczną ocenę po lekturze.

05.04.2007
16:54
[193]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto mój pierwszy zamysł drugiej kampanii --->
Mod Gold Juno Sword, wybrałem najciekawszy odcinek frontu czyli północ i centrum, nazwy takie jak Villers-Bocage mówią same za siebie.
Liczba jednostek na razie 6vs6 ale nie ma problemu żeby to zmienić. Oddziały jakie wybrałem to oczywiście najsilniejsze oddziały brytyjskie pancerne lub piechota z silnym wsparciem pancernym i tak na przodzie mamy np. 7 Dpanc. "Szczury pustyni" która ma na stanie 15 Cromwellów i 4 Firefly'e, pozostałe oddziały prezentują podobny poziom chociaż mają głównie Sherman II i III. Niemcy... Tu jest oczywiście ten problem że Niemcy są w GJS diabelnie dobrze wyszkoleni, mają masę sprzętu pancernego i piechoty często pierwszorzędnej jakości i alianci padają przez to jak muchy :> Nie ma się co dziwić, jest to historycznie poprawne. Wybrałem więc jeden pułk 10 SS bogato wyposażony w piechotę i wsparty 9 Stugami i dużą liczbą dział AT, pzschrecków. Pułk 12 SS z podobnie liczną elitarną piechotą lecz zamiast StuGów mamy Jagdpanzer IV. Dwa pułki piechoty ze średniej jakości piechotą, pzschreckami, działami i 4 lub 6 StuGami oraz Marderami. Poważne wsparcie pancerne zapewnia pułk PzLehr z dużą liczbą grenadierów i 18 Pz IV wspartymi 3 Tygrysami, do tego jako ciekawostkę umieściłem 101 Batalion Czołgów Ciężkich w Villers-Bocage który ma 19 Tygrysów :>
Na mapie pokazane są wszystkie jednostki, myślę o rzuceniu niektórych w formie posiłków oraz dodaniu dodatkowych w zależności od liczby chętnych. Oczywiście wszystko jest tu do omówienia a jednostki do wymiany. Na jakieś specjalne życzenie mogę się pokusić o bardziej szczegółowe omówienie składów grup bojowych. Operacja rozgrywałaby się na ustawieniach Niemcy elite vs Alianci recruit.

Na pytanie czemu Tygrsy a nie Pantery odpowiadam "Bo tygrysy są o wiele słabsze :P".

05.04.2007
17:01
[194]

T_bone [ Generalleutnant ]

Grenadierzy SS ---->

05.04.2007
17:02
[195]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Zarys może być, należałoby to jeszcze poważnie dopracować pod kątem historycznym bo te jednostki są wzięte z kosmosu. Służę radą i literaturą.

05.04.2007
17:02
[196]

T_bone [ Generalleutnant ]

Średniej jakości piechota ---->

05.04.2007
17:07
[197]

T_bone [ Generalleutnant ]

Olivier---> Historycznym... Równowaga sił a realizm historyczny są moim zdaniem nie do pogodzenia, gdyby chciał do tego dążyć to byśmy grali jedną z zawartych w grze kampanii albo stworzył coś w oparciu o "Caen: Drogę do zwycięstwa". Ja tu historycznej kampanii nie układam ale droga wolna może sam coś zaprezentować.

P.S Nie chce potem słuchać że nie daliśmy Niemcom szans albo że biją nas pionierzy z wolfensteina :> Historycznie wszystko to musiałoby mieć miejsce.

Przeciętna jednostka brytyjska --->

05.04.2007
17:16
[198]

T_bone [ Generalleutnant ]

W piechocie wyrównania raczej nie będzie, jak widzę 10 Brenów vs 26 MG-42 to przewaga jest po jednej stronie :P Taki to mod...

05.04.2007
17:34
[199]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Bone. Wątpliwe by alianci tak, siak czy inaczej wygrali tą kampanię, jesli wogóle przetrwają do jej końca. Jak ma mnie rozjechać 15 Tygrysów to wolałbym, żeby dokonało się to na historycznym polu bitwy. Jeśli już wariant na prawo od Caen to rajd 7. D. Panc, ze wsparciem 50.D. na lewej flance kontra Panzer Lehr, 12 SS i jakieś tam niedobitki, oczywiście wszystko powinno zacząć się w odpowiednim momencie tzn. przy w miarę równym podziale map, itd. Niestety autorzy stworzyli tylko wykastrowaną operację Exploiting the gap.

05.04.2007
20:03
[200]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Historycznie tak mniej więcej wyglądała Operacja Perch czyli szerzej znana bitwa o Ville Bocage nieodparcie kojarząca się z Tygrysami i niejakim Wittmanem. Niespodziewany manwer szczurów pustyni czyli 7. D. Pancernej, która pojawia się na flance przegrupowywanej dywizji PanzerLehr powstrzymującej 50. Dywizje Piechoty. Następnego dnia przybywa jeszcze batalion pancerny PanzerLehr oraz pułk 50. D. Piechoty. Sytuacja strategiczna wydaje sie sprzyjać brytyjczykom, cóż to jednak w obliczu silnych niemieckich grenadierów. Oczywiście to tylko przykład ukazujący, że warto zerwać z frontem w linii, ponieważ zanim brytyjczycy przegrają będzie przynajmniej coś się działo. Poza tym więcej niż pluton Tygrysów w bitwie to oczywiście już kabaret nie walka.

05.04.2007
20:07
[201]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Bone ... przy takim zawężeniu mapki ponownie trudno bedzie wypracować jakiekolwiek plan strategicznego uderzenia/obrony. Nie bedzie mozliwości ani obejść , ni odciąć zaopatrzenia silniejszych jednostek. A wszystko bedzie sie rozgrywało na 2, góra 3 mapkach... a fe !!!

05.04.2007
21:20
[202]

T_bone [ Generalleutnant ]

Krwawy---> Mylisz się, wystarczy że któraś jednostka zostanie zniszczona a z łatwością będzie można wchodzić na tyły czy przeprowadzać uderzenia z wyprzedzeniem. Jakieś strategiczne odcinanie w ogromnej skali czy obejścia to można w CC między bajki włożyć (disband, brak logiki w zaopatrzeniu oddziałów). Rozumiem że chcesz przeprowadzić pełną kampanie ?? No cóż powodzenia hyhy.

P.S Akurat to co ująłem u siebie to spory obszar całej mapy GJS.

Olivier---> Jest to pewna alternatywa, ja nie mam nic przeciwko, JA nie muszę grać żeby wygrać dla mnie liczy się walka :P Wiem jedna że niektórzy chcą mieć szanse :>

Oczywiście można spróbować Bloody Omaha, tam Niemcy na pewno nie będą mieli szans a walka rozegra się na plażach bez żadnych manewrów :] Historyczny realizm, dostosowanie do liczby graczy, ciekawe manewry, balance of power jak wszystkim dogodzić :P

05.04.2007
22:36
smile
[203]

Lim [ Senator ]

Zanim krótko nawiążę do sprawy kampanii - widział ktoś DevNulla?
Czy bitwa została rozegrana? Jeśli nie to miałbym wcześniej dwa słowa, no i Matchaus nie niepokoi(ł) się drobnym ,,opóźnieniem’’ – słowny jest nasz drogi Mati ;)

05.04.2007
22:44
[204]

T_bone [ Generalleutnant ]

Właśnie się dziwie czy to jakaś przerwa świąteczna ?? ;p

05.04.2007
23:17
[205]

Yaca Killer [ Regent ]

Ja dopiero wróciłem z pracy ... a wychodziłem rano :|

... i chyba już nie mam siły na myślenie strategiczne, ale może chwycę na chwilkę jakiś karabin i pobiegnę na Berezinę, hmmm?

05.04.2007
23:19
[206]

T_bone [ Generalleutnant ]

No ja sobie siedzę na TS, liczyłem na Mata i SH4 ale coś go nie widać :P

05.04.2007
23:21
smile
[207]

Lim [ Senator ]

No tak, gdzie jest wódz Axis ??
,,Znowu'' czekamy przez ... kogoś ;))
<dokuczacz>

Yaca --> a nie z teczuszką ?

05.04.2007
23:33
smile
[208]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

T_bone -> Nie zapominaj o CoH po północy :D. Okręty skośnookich zatopisz kiedy indziej :P.

05.04.2007
23:44
[209]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Bone spokojna głowa. Chcesz to spreparuję ci operację Epsom, Charnwood czy nawet Goodwood, no dobra Goodwood nie bo Niemcy się wk..urzą.

05.04.2007
23:45
smile
[210]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziś już wszystko odpuszczam nawet SH4... CoHa spróbuje zawitać może jutro lub w sobotę kto wie, dziś nocne granie mi nie pasi.

Olivier---> Powiedz jeszcze że poprowadzisz kampanię a mamy deal wehehe

05.04.2007
23:56
[211]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Nic nie poprowadzę. Natomiast mam koncepcję, że to wcale nie alianci muszą atakować ale generalnie Niemcy kontratakować...

06.04.2007
08:03
[212]

DevNull [ Konsul ]

Odebrałem przed chwilą save. Herr Yaca, kiedy?
Dziś wieczorem? Jutro też mogę.

06.04.2007
08:21
smile
[213]

matchaus [ sturmer ]

Zapraszam do jubileuszowo - świątecznej edycji wątku Close Combat!

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6228252&N=1


© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.