Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
Szybkie pytanie: Toyota Avensis czy Volvo V70?
Mam 40-50 tysięcy na wydanie i upatrzyłem sobie dwa modele aut tzn.
Toyotę Avensis, taką jak np. ta:
Oraz Volvo V70, takie jak np. to:
Mam swojego faworyta, ale nic nie sugeruję. Piszcie swoje typy. Moja rodzina obstaje za jednym autem, ja za innym. I mamy małą wojnę :P
I jeszcze pytanko - czy napęd 4x4 w takim autku to duży atut?
Pozdrawiam.
albz74 [ Legend ]
V70 to jakby oczko wyżej ale dam Ci radę, jeżeli nie chcesz być częstym gościem w serwisie to weź Avensis.
ProteZ [ (= Suofnik Miszcz =) ]
Ja bym wybrał Toyote Avensis
gladius [ Subaru addict ]
To nie jest prawdziwe 4x4 tylko zwykły haldex, załącza się, jak przednie koła tracą przyczepność. Obrazowo mówiąc, zimą na zakręcie może wyprzedzić cię własna dupa. Avensis z silnikiem 1.8 jest trochę mułowata.
kocher [ Konsul ]
Zdecydowanie Toyota. Szczególnie jeżeli kupujesz samochód do jeżdżenia po naszych drogach i na naszej benzynie.
OzOr [ Generaďż˝ ]
Toyota ale nie wierz wystawcy tego auta za bardzo ja mam Toyote corolle 1.4 i pali 7l/100km musisz sie liczyc ze spalaniem w okolicy 9-10 litrow. Co do Toyoty to jest naprawde bezawaryjna ale jak coś Ci walnie to licz sie z kosztami...
wysia [ Senator ]
1.8 benzyna "troche" mulowata? W porownaniu do 2.4 turbodiesla? LOL. Z tego powodu z tych dwoch bralbym volvo..
albz74 [ Legend ]
Toyota z tym silnikiem to taki dyliżans- wygodnie acz statecznie. Ale to Volvo też trzeba nieźle rozkręcić żeby jechało.
Jeździłem jednym i drugim uprzedzając pytania.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
albz74, sugerujesz, że Volvo są awaryjne? ;o
ProteZ, bo? :)
gladius, znaczy się Volvo XC70 to pic? Bo z tego co widzę to ma haldex właśnie, ale wyczytałem, że napęd jest rzeczywiście dynamicznie dzieliony. Nie w ten sposób, że daje na dupę 50% mocy, gdy przód straci przyczepność. W przypadku braku/zmniejszonej przyczepności tylna oś przylepia się do jezdni (co powinno w zasadzie niwelować wyprzedzanie dupą). Wiem, że to nie Subaru ;) ale niestety tylko na to mnie stać i chciałbym wybrać jak najlepiej :) Muszę o tym jeszcze poczytać, ale mówisz, że pic na wodę? Tutaj jakieś Volvo pseudo 4x4:
kocher, nasza benzyna jest gorsza? Volvo to auto na autostrady? WTF? Jest wręcz przeciwnie. Volvo to auto na wszystkie drogi i w porównaniu do niego Avensis to bardziej kanapowiec (choć bardzo mi się podoba :)).
OzOr, akurat to, że Toyota jest bezawaryjna doskonale wiem. Niestety problem wyboru polega na tym, że Volvo również (choć czekam na wypowiedź albz74 :)).
wysia, ano... W zasadzie Volvo ma średnio kilkadziesiąt koni mechanicznch więcej, bo Avensisa brałbym coś około 2.0L (2.2L już drożyzna) a Volvo można wyrwać nawet 2.5 czyli 116 HP Avensis i jakieś 190 HP Volvo.
Tylko nie wiem czy aż tyle potrzebuję, bo jak dotąd latałem autami od 70 do 120 HP i te ostatnie już naprawdę były dość dynamiczne, więc nie wiem za bardzo co się może dziać przy 190 HP.
Niestety czytałem, że Avensis nawet przy 2.0L jest mułowata w co nie chce mi się wierzyć. Podobno ponadto powyżej 130 km/h komfort jazdy strasznie spada (wycie silnika, do tego fotele o słabym trzymaniu bocznym itp.). Czekam na wypowiedź stansona odnośnie tego autka.
albz74 [ Legend ]
Andrzej Lepparkour - ano są. U mnie w firmie jest po kilkadziesiąt Avensis i Volvo od S60 w górę i nie uwierzyłbyś żeby w takim 'szwedzkim' aucie co kilka miesięcy przepalały się żarówki ?
Zdarzają się też większe usterki- jakiś wyciek oleju np. A Avensis - nic absolutnie, tylko paliwo i materiały eksploatacyjne. I cisza.
OzOr [ Generaďż˝ ]
Gdyby nie V40 i V70 servisy Volvo by padły...
VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]
v70 - jeżdżę i nie narzekam, jakbym miał zamienić to na takie same. Fakt jest faktem, że miałem serię wymiany żarówek ale to grosze.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
albz74, kurna, to mnie teraz zaskoczyłeś, bo słyszałem, że Volvo są jeszcze mniej awaryjne niż Toyota :o
Po Twoim przedostatnim poście nic już nie wiem :P To, że auto o mocy 120 koni jest mułowate jakoś dziwnie mi brzmiało, ale, żeby na rozbujanie budy o mocy prawie 200 koni trzeba było się nieźle rozkręcać? Eee, no ludzie, dajmy spokój, uprzedzam, że na Gallardo mnie nie stać :P
Jak oceniłbyś komfort jazdy Toyotką i Volvem?
OzOr, XC70 kosztuje tyle samo, i nad nim też dumam (o ile jest sens pchać się w 4x4). O ile to robi jakąś różnicę :D
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Niestety czytałem, że Avensis nawet przy 2.0L jest mułowata w co nie chce mi się wierzyć.
Więc uwierz. Mam jeden model 2.0 w rodzinie, dzięki czemu skutecznie się z niego wyleczyłem :>
Cytując:
Toyota z tym silnikiem to taki dyliżans- wygodnie acz statecznie.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
Paudyn, ło kutwa, to bardzo niedobrze, bo ja chcę kupić samochód a nie dyliżans. I sam już nie i wiem czy lepiej wymieniać żarówki w sypiącym się Volvo czy patrzeć śmierci w oczy podczas wyprzedzania Avensisem :/
Madril [ I Want To Believe ]
Zawsze można zrezygnować z wyprzedzania... :P
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
Madril, na zachodzie bardzo chętnie.
OzOr [ Generaďż˝ ]
Wiesz co, u mnie w rodzinie jest teraz Toyota i Najnowsze mondeo (30tys. km przebiegu) Mondeo 2.2 TDCI ok 160KM, idzie jak burza choć nie polecam tego auta, wiec jakoś mi sie nie chce wierzyć że Toyotka z silnikiem Benzynowym o mocy 120KM bedzie mulowata...
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Z tą śmiercą aż tak bym nie przesadzał. Wujek jeżdzi sporo po trasie i jeszcze żyje ;o) Ja jednak znacznie pewniej czuję się w swoim Bravo 1.6, niż w jego Avensis 2.0 ;oP
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
OzOr, mi też. Sam sprawdzę, na razie rozpoznanie :)
Paudyn: Ja jednak znacznie pewniej czuję się w swoim Bravo 1.6, niż w jego Avensis 2.0 ;oP
Buhaha, to było wredne :P :D
Volk [ Generaďż˝ ]
Ze wzgledu na motor bralbym Volvo. Jezdzilem Avensisem w starszej budzie w wersji benzynowej 1.8l i bylo strasznie slabo jak na taka moc. W porownaniu ze Stilo 1.9 diesel to blado wypada.
albz74 [ Legend ]
Andrzej - jakieś 20 lat temu to Volvo może i były niezawodne :P Teraz na pewno nie dorastają Toyocie do pięt w tym względzie.
Jeżdżę Avensis 2.0 i jest ok - lepiej niż w wersji 1.8. Kiedyś 2l silnik był do niczego ale w nowych (od 2003) jest spoko. To jednak 150 koni więc rezerwa jest. Choć dobrze idzie rozkręcona do 3-4 tys. Wcześniej jest bardzo miejsko i bardzo elegancko :) Cichutko w środku, a nawet na wysokich obrotach praca silnika jest ok. Przy normalnym obciążeniu na trasie jedzie się i wyprzedza bez najmniejszego kłopotu. Przy 130 km/h ciężko się zorientować że się jedzie z taką prędkością - później to już nasze drogi skutecznie przypominają żeby nie szarżować.
Marcin_Wojcik [ Pretorianin ]
Bierz, Toyote, z Mercem by nie wygrala ale z Volvo i resztą napewno, bierz toyote, mam 7 letni model powypadkowy , przejechalem nim sporo- ok 20 tysięcy km od dwóch lat i nadal chodzi bez reperacji! polecam, a im nowsza tym lepsza ;)
wysia [ Senator ]
"Bierz, Toyote, z Mercem by nie wygrala ale z Volvo i resztą napewno"
Z mercem by nie wygrala w jakiej kategorii? Awaryjnosci??? ROTFL. Bezawaryjne to mercedesy byly. Jakies 10-15 lat temu, nowe sypia sie jak liscie z drzew jesienia. Po drugie, nic nie przejechales, bo nie masz prawa jazdy. A auto jest rodzicow.
Marcin_Wojcik [ Pretorianin ]
wysia-> a skad ty wiesz ile mam lat? mogę podejrzewać ze moje akta są w IPN i bylem/jestem szpiegowany? ponato z moim wiekiem i tak nie trafiłaś
edit: bierz toyote, przejechałem nią do angli w to i z powrotem
gargigosu [ Centurion ]
ja bym bral toyote :-) Tylko nie kupuj silnika 1.8 ... dla takiego cacka przydaloby sie jakies 2.0. 130KM dla takiego auta to wcale nie duzo :)
-bezawaryjna
-bezpieczna
-bardzo lubie avensis :D
pozdrowienia
m.
gacek [ FISHKI dot NET ]
A ja mam zamiar kupić Mazdę 6. Czy ktos z forumowiczów porusza sie takowym pojazdem. Powiem że stosunek ceny do wyposażenia jest bardzo atrakcyjny. 2004 rok z pełnym wyposażeniem, nawet WEBASTO, można kupic za 55-60 tyś.
Andrzej Lepparkour > może zastanó się nad ta marką ?
gladius [ Subaru addict ]
gacek - całkiem fajne auto
andrzej lepparkour - haldex to taki właśnie pic na wodę, nie prawdziwy napęd AWD. Z błota wyjechać specjalnie nie pomoże.
Mój znajomy kupił za 55.000 zł fajne auto - Audi S4 kombi, podkręcone przez 300 KM mocy, quattro. Co prawda 2000 rocznik, ale kawał wozu :)
Jakbyś chciał kupić samochód, a nie dyliżans, to szukaj czegoś takiego ;)
Garbizaur [ Legend ]
gacek ---> pewnie dlatego takie tanie, bo z tego co mi wiadomo w Polsce nie ma oficjalnie sieci dealerskiej Mazdy. A co do samego samochodu - super wygląd, fajnie jeździ i raczej się nie psuje. Imho bardzo ciekawa propozycja. :)
W kwestii topicu - chyba wolałbym jednak Toyotę, będzie mniej awaryjna niż Volvo i w razie czego serwis jest tańszy. :)
wysia [ Senator ]
Marcin_Wojcik -->
"a skad ty wiesz ile mam lat? mogę podejrzewać ze moje akta są w IPN i bylem/jestem szpiegowany? ponato z moim wiekiem i tak nie trafiłaś"
Patrz obrazek. Jeszcze sie nie zorientowales, ze na tym forum jest kilka zasad - miedzy innymi Yoghurt ma zawsze racje, a ja wiem wszystko (oraz mam racje)?
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6195562&N=1
"29.03.2007 13:20 [8]Marcin_Wojcik [ Pretorianin ]
a czy paczkę za pobraniem moga wysyłac nieletni? nigdy tego nie robilem dlatego pytam"
gacek --> Ta mazda to ford - ja sam uwazam opinie o autach na F za bzdury straszne, no ale prawdziwy japonczyk to to nie jest.. Jak juz brac cos wolnego, to lepiej tego avensisa..:)
gacek [ FISHKI dot NET ]
wysiu >>> zgadza się silnik diesla 2.0 ma 136 KM i to jest jednostka forda, jednak w tej samej konfiguracji ford ma tylko 130 KM to o czyms śwaidczy.
Jednak japoniec to japoniec, przynajmniej tam składany. Ale mimo tego silnika jest na pierwszym miejscu bezawaryjnych aut.
W skórze wygląda pięknie
BTW strasznie trudno wyrwac ten model. Juz się kręciłem koło takiego na pełnej opcji, zdjęcie z poprzedniego mojego posta. Gościu wysłał mi zdjęcia ksiązki serwisowej, troche pogrzebałem w internecie i co się okazało , jeżdziła w firmie w niemczech co wypozycza auta. Czyli nie wiadomo kto jak o nią dbał
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
gacek, właśnie przeglądałem te Mazdy i powiem Ci, że na pierwszy rzut oka wykończenie w porównaniu do Avensis nie wspominając o Volvo V70 jest średnie, a ponadto nie znalazłem żadnego kombiaka o mocy powyżej 150 KM, także mimo, że to Mazda to chyba wciąż "dyliżans". Pewnie Avensis 2.0 160 KM jest duużo bardziej dynamiczna, więc za tą Mazdą chyba nic nie przemawia. Może wygląd zewnętrzny i to, że będzie młodsza o rok ale zarówno pierwsze jak i drugie aż tak bardzo do mnie nie przemawia, bo auto i tak pójdzie do Żyda po 3 latach.
stanson [ Szeryf ]
Volvo jest o wiele bardziej komfortowe, nie mowiac o przyjemnosci z jazdy, wygodzie i mocy silnika. To inna bajka.
Avensis z silnikiem 1.8 nadaje sie do jazdy po zakupy co najwyzej, w trasie sie kompletnie nie sprawdza (a jak obciazony to juz tragedia). Jego bezawaryjnosc to mit, akurat ten model Toyoty (nowy Avensis) jest jego najbardziej awaryjnym produktem. Szczerze przyznam, ze nie wiem jak jest z awaryjnoscia tego Volvo, ale jakby nie bylo - jak wczesniej napisalem, te dwa samochody to dwa inne swiaty. Jesli ktos mial okazje sie przejechac i Volvo i Avenem to wie o czym mowie.
wysia [ Senator ]
Andrzej -->
"Pewnie Avensis 2.0 160 KM jest duużo bardziej dynamiczna"
Porownaj jeszcze momenty obrotowe, nie tylko moc. Za przyspieszenie odpowiada wlasnie moment, ilosc koni przeklada sie najwyzej na predkosc maksymalna.
stanson [ Szeryf ]
Mocne diesle i mocne benzyniaki niektorzy zupelnie zle porownuja, patrzac na przyspieszenie "do setki" i moc silnika - to nie jest przeciez wyznacznik dynamiki auta. Liczy sie moment obrotowy co za tym idzie elastycznosc - beznyzniak musi byc naprawde BARDZO BARDZO mocny, zeby dorownac w tym elemencie dobremu turbodieslowi. Nie mowie juz o tym jaka przyjemnosc daje z jazdy po trasie dobry nowoczesny dieselek :)
Azzie [ bonobo ]
Co do awaryjnosci:
Avensis:
Volvo V70:
Czyli
Avensis 2003: 7,7 %
V70 2003: 18,0 %
Wynik jasny :) Ale to tylko liczby... Jak sie trafi nie wiadomo nigdy, az nie odpadnie kolo na autostradzie ;)
Ale lepsze porownanie rocznika 2000:
Avensis: 17,2%
V70: 58,8% wow :D
gromusek [ Street View ]
mam mazde o ktorej mowicie diesel chyba 140 koni naprawde nie jest zamulony i bardzo dobrze sie prowadzi samochod.
gacek [ FISHKI dot NET ]
Powiem wam że dyskusja sprowadziła mnie trochę w kierunku Avensis :)
Jaki silnik diesla wchodzi ewentualnie w grę? Myślę o roczniku 2004 w górę oczywiście w kombi
wysia [ Senator ]
gacek --> Nowy 2.2. Tylko. O starym 2.0 w ogole zapomnij.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
Racja, trochę się wygłupiłem z tą mocą, ale akurat była pod ręką ;)
Dzięki stanson za wypowiedź, na Twojej zależało mi najbardziej jako, że jesteś pracownikiem Toyoty i na pewno Avensisa katowałeś nie raz, nie dwa ;) Skoro Ty mówisz, że to gówno to chyba wcześniejsze pochwały były nieco na wyrost na wzór Marcina_Wojcika (tata ma Toyotę Corollę, więc Avensis też jest cool bo to Toyota itp.).
No nic, robię jeszcze rekonesans na forum Volvo i Toyoty i będzie masakra :D
A 18 awarii na 1000 w stosunku do 7 na 1000 mnie jakoś nie przeraża, zważywszy na to, że w V70 95% awarii to przepalone żarówki :P
gacek [ FISHKI dot NET ]
A takowe Volvo V50 trochę mniejsze bo V70 trochę jak karawan wygląda :0
sasquath_ [ Konsul ]
jezdzilem tylko v70 w automacie i pamietaj, ze to 2.4 pije jak szalone. dla szwedow jest ok bo benzyna niewiele drozsza niz w polsce. chyba, ze akurat to nie problem dla Ciebie.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
gacku, IMO z tym karawanem to gruba przesada. Może kobietom się to nie podoba, ale każdy facet powinien wiedzieć, że to unikatowy styl Volvo, który jest po prostu klasowy, tak jak choćby starsze designy Mercedesów.
Natomiast Avensis podoba się bardziej kobietom, ale... czym dłużej patrzę na Volvo tym mniej podoba mi się - dość pospolita i nie wyróżniająca się specjalnie na tle dzisiejszych samochodów - bryła Toyoty.
Chciałem uniknąć wrzucania zdjęć tutaj, żeby nikt nie sugerował się wyglądem, ale jak dotąd oceny są tak rozbieżne i dalekie od obiektywizmu, że chyba niczego nie stracę :)
Avensiska.
Andrzej Lepparkour [ Konsul ]
I Volvo. IMO z brzydotą to ma niewiele wspólnego, wręcz przeciwnie.
sasquath_, z tego co czytam to trzeba się liczyć z tymi 10-11l/100km przy ciekawszych opcjach. Jeszcze sprawdzę jak to wygląda przy Avensis.
gladius [ Subaru addict ]
Zależy, co chcesz mieć w tym budżecie - auto nowsze, czy mocniejsze. Prawie zawsze nowsze = lepsze. Jakbyś zszedł z rocznikiem, to na pewno da się znaleźć coś przyzwoitego z lepszymi osiągami niż te dwa, ale to raczej będzie ok. 2000 r.
Boroova [ Lazy Bastard ]
gladius --> ja rozumiem, ze dla ciebie liczy sie tylko staly naped na 4 kola + dyferencjal, ale Lepparkour szuka auta bardziej rodzinnego od A4 300KM. Moc, osiagi, wszystko pieknie, ale trzeba pamietac o takich "pierdolach" jak ubezpieczenie, paliwo, czy pojemnosc bagaznika.
gacek [ FISHKI dot NET ]
Boroova >> to fakt , ale mozna to chociazby pogodzić wybierając dobrego diesla z wysokim momentem obrotowym, który pozwoli na dynamiczna jazdę w granicach umiarkowanego spalania.
Mojej żonie osobiście kombi się nie podobają, ale jak wracaliśmy np. z NImiec i bagażnik był zapakowany pod sufit + dziecko z tyłu, czyli oczywiście wózek obowiązkowo to od razu przyznała mi rację jakie to pakowne i praktyczne auto.
A tak na marginesie ten sam wózek włożyliśmy do sedana Opel Omega C i było już po bagażniku :)
A w temacie coraz więcej diesli kombi przychodzi mi do głowy:
Toyota Avensis
Mazda 6
Volvo V50
Mercedes C klasa
Widziałem jeszcze takie coś jak lexus IS 200 ale to uz chyba u nas egzotyka ? Jak myślisz stanson ?
gladius [ Subaru addict ]
Boroova, a i owszem. Ale z tego wynika, że powinien sobie kupić Logana: tani, nowy, mało pali ma duży bagażnik. Z tych dwóch, co podał, ja bym jednak wybrał raczej tego Avensisa, bo jednak jest chyba mniej awaryjny niż volvo.
stanson [ Szeryf ]
wysiu --> co do tego diesla 2.2 w Avensisie - owszem, jest godny polecenia ze wzgledu na gigantyczny wrecz moment obr. wersji 177KM (400Nm - do 170km/h przyspiesza ruchem jednostajnie przyspieszonym a jadac juz ta predkoscia lekkie wcisniecie gazu i mozna szybko wyprzedzac :) - jazda jest naprawde przyjemna) - jednak spotkalem sie z wieloma przypadkami tej wersji, gdzie silnik idzie do remontu po 40.000km, olej silnikowy wciaga w podobnych proporcjach co olej napedowy :) Jest po prostu zbyt wysilony i bardzo malo zywotny. Trwalsza bedzie wersja 150KM a roznica w dynamice jest malo odczuwalna. Problem w tym, ze Avensisy D-Cat sa naprawde dosc drogie, bo produkowane od niedawna.
Andrzej --> nigdzie nie napisalem, ze Avensis to "gówno" - to bardzo dobry i mało awaryjny samochód, jednak kiepsko wypadajacy w tym elemencie z innymi autami Toyoty a nie z konkurencja. Tym bardziej, ze po niedawnym face-liftigu wyeliminowano sporo przypadlosci.
gacek --> Lexus IS w starszej budzie to samochód, który kiedyś sobie kupię (tylko w wersji IS300 - rewelacja, naped na tyl, sedan, swietne przyspieszenie, dosc twarde zawieszenie, niezbyt duzy - moj ideal). W nowej budzie to juz bardziej limuzyna, pozbawiona sportowego charakteru poprzednika, od niedawna wystepujaca tez w dieslu (IS250d, zresztą to ten sam silnik co D-Cat w Avensisie 177KM), co jest dla mnie porażką (Lexus w dieselu!). Lexusy kosztują więcej niż naprawdę są warte.
mofa [ Centurion ]
ja bym brał volvo ma disla a te silniki praktycznie nie do zajechania
gacek [ FISHKI dot NET ]
stanson >>> mówię konkretnie o tym przypadku
Zenedon_oi! [ Generaďż˝ ]
Mój ojciec ma 8-letnie Volvo V70 i praktycznie ani razu nie miało poważnej awarii. Problem jest za to z serwisami, nawet autoryzowanymi, gdzie często pracują gamonie które nie potrafią usunąć najprostszej usterki(np. zepusty mechanizm opuszczania szyby w drzwiach kierowcy). Samochód był kupiony w salonie niemieckim i może stąd ta bezawaryjność.
stanson [ Szeryf ]
Zenedon --> zapewniam Cię, że to, iż auto zakupione zostało w salonie niemieckim ma się nijak do jego bezawaryjności, przyjechało tam bowiem dokładnie z tego samego miejsca co te, które przyjeżdżają do Polski ;)
gacek --> fura fajna, ale spojrz na cene. Ten IS to niewielki samochod, co prawda w full-wypasie, ale cena jak na 4-letnie auto tych rozmiarow jest duza. Mimo wszystko marzy mi sie taka maszynka, ale w wersji IS 300 :)
cin3k7 [ Wypomnij mi moj ranking ]
Ja poleciłbym Volvo V70. Dobre, bezpieczne i duże auto rodzinne. Porozglądaj się za XC70.