GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

FORMUŁA 1 | GP Malezji - Sepang |

28.03.2007
13:53
[1]

stanson [ Szeryf ]

FORMUŁA 1 | GP Malezji - Sepang |

NAJBLIŻSZY WYŚCIG: GP Malezji, Sepang International Circuit

Długość toru: 5,543 km.
Najdłuższa prosta: 927 m.
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310.408 km.
Zwycięzca w 2004: Michael Schumacher (FER), najszybsze okrążenie: 1:34,223
Zwycięzca w 2005: Fernando Alonso (REN), najszybsze okrążenie: 1:35,483
Zwycięzca w 2006: Giancarlo Fisichella (REN), najszybsze okrążenie: 1:34,803
Zwycięzca w 2007: Fernando Alonso (REN), najszybsze okrążenie: 1:36,701
>Piątek 06.04
4:00 - 5:30 #1 trening
8:00 - 9:30 #2 trening
>Sobota 07.04
5:00 - 6:00 Trening
8:00 Kwalifikacje
>Niedziela 08.04.2007
9:00 WYŚCIG

Transmisję z niedzielnych wyścigów będzie można oglądać w telewizji POLSAT, kwalifikacje i treningi obejrzymy w TV4.


REKLAMA <start>
DOŁĄCZAJCIE DO NASZEJ GOL-owej LIGI FORMUŁY 1! https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6187580&N=1
REKLAMA <stop>


KLASYFIKACJA po GP Australii:

KIEROWCY:
1. Kimi Raikkonen (FER) - 10
2. Fernando Alonso (MCL) - 8
3. Lewis Hamilton (MCL) - 6
4. Nick Heidfeld (BMW) - 5
5. Giancarlo Fisichella (REN) - 4
6. Felipe Massa (FER) - 3
7. Nico Rosberg (WIL) - 2
8. Ralf Schumacher (TOY) - 1

KONSTRUKTORZY:
1. McLaren Mercedes-Benz - 14
2. Ferrari - 13
3. BMW Sauber - 5
4. Renault - 4
5. Williams Toyota - 2
6. Toyota - 1


*STANDARDOWY REGULAMIN:

1. Zasady zgodne z regulaminem GOL: https://www.gry-online.pl/forum_faq.asp
2. Staramy się nie odbiegać od tematyki wątku - dyskusje nie związane z Formułą 1 możemy toczyć w innych wątkach – mamy na to całe Forum.
3. Oczywiście, mile widziane są także dyskusje o innych sportach motorowych – na przykład Champ Car, Indy Racine League, Moto GP, WRC. Generalnie jednak, trzymajmy się Formuły 1.
4. Nie obrażamy się nawzajem i szanujemy zdanie/poglądy innych!
5. Nie wszyscy oglądają Formułę 1 od zawsze - są tacy, którzy zainteresowali się tym sportem wraz z pojawieniem się Roberta Kubicy - uszanujmy ich nowe zainteresowanie i nie traktujmy przez to gorzej!


*PRZYDATNE POLSKOJĘZYCZNE LINKI O FORMULE 1:

--> przeze mnie najbardziej polecana strona o F1, zawsze aktualna, ciekawe Forum
--> encyklopedia, artykuły, częste aktualizacje i statystyki
--> j.w.


*STRONY O ROBERCIE KUBICY:







*ZAGRANICZNE STRONY O FORMULE 1:

--> przeze mnie najbardziej polecana strona o F1
--> podobnie jak wyżej, zawsze aktualna




--> tu możesz kupić bilet na wyścig Formuły 1!

______________________________________________________________________
Przed nami SEZON 2007, który odbędzie się według poniższego harmonogramu:

1. Grand Prix Australii
Data: 18 marca | Tor: Albert Park (57 okr.) - zwyc. Kimi Raikkonen
2. Grand Prix Malezji
Data: 8 kwietnia | Tor: Sepang (56 okr.)
3. Grand Prix Bahrajnu
Data: 15 kwietnia | Tor: Bahrain (57 okr.)
4. Grand Prix Hiszpanii
Data: 13 maja | Tor: Catalunya (66 okr.)
5. Grand Prix Monako
Data: 27 maja | Tor: Monte Carlo (78 okr.)
6. Grand Prix Kanady
Data: 10 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (70 okr.)
7. Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Data: 17 czerwca | Tor: Indianapolis (73 okr.)
8. Grand Prix Francji
Data: 1 lipca | Tor: Magny-Cours (70 okr.)
9. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 8 lipca | Tor: Silverstone (60 okr.)
10. Grand Prix Niemiec
Data: 22 lipca | Tor: Nurburgring (60 okr.)
11. Grand Prix Węgier
Data: 5 sierpnia | Tor: Hungaroring (70 okr.)
12. Grand Prix Turcji
Data: 26 sierpnia | Tor: Istanbul (58 okr.)
13. Grand Prix Włoch
Data: 9 września | Tor: Monza (53 okr.)
14. Grand Prix Belgii
Data: 16 września | Tor: Spa-Francorchamps (44 okr.)
15. Grand Prix Japonii
Data: 30 września | Tor: Fuji (67 okr.)
16. Grand Prix Chin
Data: 7 października | Tor: Shanghai (56 okr.)
17. Grand Prix Brazylii
Data: 21 października | Tor: Interlagos (71 okr.)


Najbardziej można cieszyć się z powrotu wspaniałego toru ulicznego w Belgii- Spa-Francorchamps, pewien niedosyt zaś pozostawia brak Szuzuki (w jej miejsce Fuji).
______________________________________________________________________

*Jeśli chodzi o kierowców w nowym sezonie nastąpiły pewne roszady:

- wspaniałą karierę, bijąc chyba wszystkie możliwe rekordy Formuły 1 w pięknym stylu zakończył Michael Schumacher,
- na jego miejsce do Ferrari przywędrował z McLarena dotychczas uważany za największego pechowca ze wszystkich kandydatów na Mistrzów - Kimi Raikkonen. Warto zauważyć, że tzw. "team orders" to we włoskiej stajni już historia i Raikkonen będzie toczył wyrównany bój z robiącym ogromne postępy brazylijskim kierowcą Felipe Massą,
- dwukrotny Mistrz Świata Fernando Alonso zajmie miejsce Fina w zespole McLarena, a partnerować mu będzie pierwszy w historii Formuły 1 ciemnoskóry kierowca, debiutant Lewis Hamilton, zresztą dobry kolega Roberta Kubicy,
- pusty mistrzowski fotel Hiszpana przejmie natomiast w Renault kolejny debiutant, 25-letni Heikki Kovalainen, uważany przez szefa teamu Briatore za Materiał na mistrza Świata 2007,
- polski kierowca Robert Kubica, dla którego będzie to pierwszy pełny rok w Formule 1, nadal będzie jeździł w zespole BMW; udało mu się wynegocjować pełnowartościowy kontrakt na nowy sezon.


*Na temat BOLIDÓW należy wspomnieć o kilku istotnych zmianach:

- wszystkie zespoły w tym sezonie będą używały opon jednego dostawcy, od firmy Bridgestone (do tej pory drugą firmą była Michelin, wycofała się jednak z F1). Wbrew pozorom wcale nie zyskają na tym zespoły, które do tej pory miały z Bridgestonem podpisany kontrakt, gdyż nowe opony są zupełnie nowe, mają inną mieszanke, są dużo twardsze i bardziej śliskie od poprzednich. W związku z tym wszyscy uczą się od nowa.
- rozwój silników o zmniejszonej w zeszłym roku pojemnosci do 2.4 litra został zamrożony na 2 sezony, zespoły będą używać takich samych jednostek napędowych, z jakich korzystały w ostatnim GP Brazylii zeszłego roku.
- limit maksymalnych obrotów został ustalony na 19.000 (bolidy Ferrari zbliżyły się w ostatnim GP do 20.000)
- w efekcie wydawało się, że Formuła 1 początkowo zwolni 2-4 sekundy na okrążeniu i rzeczywiście tak było, ale na początku testów przedsezonowych. Okazało się, że bolidy już bliżają się do takich czasów, jakie osiągały w zeszłym sezonie, a w Bahrainie samochody Ferrari nawet okazały się szybsze, bijąc rekord toru!
- póki co ciężko przewidzieć jak potoczą się w tym sezonie losy poszczególnych teamów. Po testach przedsezonowych można wnioskować (co jest moją prywatną opinią), że najbardziej będzie się liczyć Ferrari z McLarenem, tuż za nimi Renault i BMW (które ma spore problemy z awaryjnością, ale jest sporo szybsze niż w zeszłym sezonie i jest o krok bliżej czołówki). Natomiast zespoły Honda i Toyota zawiodą oczekiwania, przynajmniej w początkowej fazie sezonu. Podkreślam, że to tylko moja opinia ;)

*Oprócz kształtów aero zmieniły się także niektóre MALOWANIA bolidów:


I na zakończenie:

*Gry na PC o F1 - jeśli chcecie zostac wirtualnym kierowcą wyścigowym, jest kilka mniej, lub bardziej udanych symulatorów. Najlepsze to:

1. F1 Challenge 99-02 – dostępna właściwie tylko dzięki sieci p2p, nie da się jej już kupić nawet na Allegro. Dostępne są przeróżne mody, dodające aktualne i historyczne sezony, dostępne m.in. tutaj: . Warto dodać, że mamy też swoją własną, GOLową ligę, w której ściagmy się już od pewnego czasu, ale w każdej chwili każdy z Was może do nas dołączyć. Dostępna jest pod tym linkiem: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6187580&N=1, co wyścig tworzony jest nowy wątek. Dowiecie się tam również skąd pobrać najnowsze mody do gry, poznacie regulamin naszej zabawy.
2. rFactor – wersja trial do pobrania stąd:
To gra, która stanowi podstawę do wielu świetnych modów. Wiele jest w trakcie tworzenia (między innymi sezony 1986, 1993, 1994), dwa najlepsze są już dostępne:
- F1 sezon 1979:

- F1 sezon 2005:

3. F1 2002 - poprzednik F1 Challenge 99-02 - niestety praktycznie nie ma do niego modów
4. Grand Prix 4 (sezon 2001, w sieci są uaktualnienia na nowsze sezony) - konkurencja dla wyżej wymienionego tytułu.
5. Grand Prix Legends - ten tytuł chyba zna każdy :)


*Poprzednie watki:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6002757&N=1 --> Cz.V
--> Cz.IV
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5531433&N=1 --> Cz. III
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5493172&N=1 --> Cz. II

ŻYCZĘ MIŁEJ DYSKUSJI!

28.03.2007
13:57
[2]

zoor!n [ Legend ]

Sa juz jakies informacje nt. godzin transmisji? O ktorej kwalfikacje, trening i wyscig?

28.03.2007
13:59
[3]

stanson [ Szeryf ]

Niestety nie ma jeszcze.

Oto dzisiejsze wyniki testów na torze Sepang (dzień drugi):

1. K. Räikkönen [Ferrari] 01:35.268
2. A. Wurz [Williams] 01:35.705
3. D. Coulthard [Red Bull] 01:35.712
4. R. Schumacher [Toyota] 01:35.751
5. R. Kubica [BMW] 01:35.887
6. L. Hamilton [McLaren] 01:36.115
7. T. Sato Super [Aguri] 01:36.306
8. R. Barrichello [Honda] 01:36.563
9. H. Kovalainen [Renault] 01:36.578
10. J. Button [Honda] 01:36.617
11. A. Davidson [Super Aguri] 01:37.876
12. S. Speed [Scuderia Toro Rosso] 01:37.910
13. V. Liuzzi [Scuderia Toro Rosso] 01:37.971

Wczoraj najszybszy był Kubica, dzisiejszy wynik Kimiego jest o prawie sekunde lepszy. Najważniejsze jest jednak to, że BMW wczorasj pokonało dystans ponad 80, a dzis 100 okrążeń - bezawaryjnie.

28.03.2007
14:01
[4]

J0lo [ Legendarny Culé ]

z tym bezawaryjnie bym nie przesadzał. czytałem krótką notkę z wypowiedzią Kubicy wczoraj na onecie i pisał że były znowu problemy ze skrzynią biegów...

28.03.2007
14:02
[5]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

No to daje jakieś nadzieje na przyszłość, zwłaszcza że skrzynia biegów jest podobno nowa, zrezygnowano z szukania usterek w starej. Zresztą jak to zwykle bywa odpowiedź poznamy w sobotę i niedzielę.

A oto terminarz GP Malezji:


06 kwietnia (Piątek)
4:00 - 5:30 #1 trening
8:00 - 9:30 #2 trening
07 kwietnia (Sobota)
5:00 - 6:00 Trening
8:00 Kwalifikacje
08 kwietnia (Niedziela)
9:00 Wyścig

28.03.2007
14:04
[6]

zoor!n [ Legend ]

grish_em_all --> dzieki. No to w miare sensowne godziny...

stanson --> a moze by tak ten terminarz we wstepniaku umiescic? :)

28.03.2007
14:10
smile
[7]

stanson [ Szeryf ]

mówisz - masz ;)

28.03.2007
18:19
[8]

Bioly74 [ Generał ]

Stanson --> Dokładnie tak. Widać, że BMW powoli opuszczają problemy (głównie ze skrzynią biegów). Jeśli tak dalej pójdzie to przy małym szczęściu myślę, że Kubek jest w stanie się nawet w Malezji załapać na podium ;) (głównie z tego powodu, że będzie miał nową jednostkę, a, że w Malezji często jest bardzo gorąco, to tym jeszcze większy plus :)

29.03.2007
10:15
[9]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Co do podium to bym taki pewny nie był, ale solidne punkty powinny być. Żeby mógł stanąć na pudle potrzebne będzie sporo szczęścia, nie tylko odrobina. Ale co do silnika to masz rację, w sumie o tym nie pomyślałem ;) Nic, trza poczekać do soboty, po kwalifikacjach można będzie coś więcej powiedzieć

29.03.2007
12:27
[10]

Bioly74 [ Generał ]

Niestety BMW problemy nie opuszczają. Dziś Heidfeld miał wyciek oleju.

Wyniki z dzisiejszych testów:

1. Lewis Hamilton [McLaren] 1,35,918
2. Mark Webber [Red Bull] 1,36,138
3. Ralf Schumacher [Toyota] 1,36,700
4. Vitantonio Liuzzi [STR] 1,36,712
5. Felipe Massa [Ferrari] 1,36,947
6. Nico Rosberg [Williams] 1,37,070
7. Jenson Button [Honda] 1,37,472
8. Anthony Davidosn [Super Aguri] 1,37,606
9. Nick Heidfeld [BMW] 1,38,551
10. Heikki Kovalainen [Renault] 1,39,654

Czasy nie najlepsze z powodu złej pogody. Dlatego też testy zostały przedłużone do dnia jutrzejszego ;)

29.03.2007
12:28
[11]

kiowas [ Legend ]

NIc nie wiem o wycieku, ale mały Nicki rozpierniczył dziś autko.
Ciekawe czy do wyścigu pojedzie nowym czy zdołają je naprawić?

29.03.2007
12:30
[12]

Bioly74 [ Generał ]

Heidfeld nie rozpierniczył bolidu tylko zjechał na pobocze z powodu tego wycieku, a to dwie różne rzeczy :)

Edit:

kiowas --> Jak najbardziej ;)

29.03.2007
12:33
[13]

kiowas [ Legend ]

Czyli GW kłamie :)

29.03.2007
13:35
[14]

stanson [ Szeryf ]

W bolidzie Niemca nastąpił w okolicy południa wyciek oleju połączony z niewielkim pożarem i chociaż kierowca BMW szybko zjechał z toru i zatrzymał się blisko porządkowych, to jednak ugaszenie ognia zajęło im dużo czasu i w efekcie samochód został dosyć poważnie uszkodzony. Po trwającej blisko cztery godziny naprawie Heidfeld powrócił na tor, jednak wówczas zaczął znowu padać deszcz i na tym zakończyły się dzisiejsze testy

źródło:

29.03.2007
19:43
[15]

stanson [ Szeryf ]

Planowane jest od przyszłego roku rozegranie nocnego wyścigu w F1. Oczywiście już znalazł się ciul, któremu się to nie podoba (Fernando Alonso, bo któżby inny). Utwierdza on w przekonaniu fakt, ze kierowcy Formuły 1 to takie cipki, które troszczą się właściwie tylko o swoje bezpieczeństwo. Co za idiota, Nascar, Indy i ChampCar jakoś w nocy się mogą scigać...



Kimi jeden mądry na szczęście.

29.03.2007
19:57
smile
[16]

Da_Mastah [ Elite ]

„Dla mnie nie jest to problem, dopóki będzie wystarczająco jasno.” – powiedział Raikkonen reporterom na torze Sepang.

To niech się ściga w dzień, kiedy świeci słońce :-)))))) Myślę, że wtedy jest najlepiej :-D

Ale tym większe moje zdziwienie, że Ecclestone się na takie coś zgodził, bo prędzej bym jego podejrzewał, niż Alonso nawet... Może się Berniemu coś odwidziało i chce trochę emocji publice dostarczyć? :->

29.03.2007
20:00
[17]

Bioly74 [ Generał ]

Szczerze mówiąc ja jestem przeciw wyścigom nocnym ;P Jakoś mi się zbytnio F1 w nocy nie widzi... Jedynym odstępem jest GP Monaco, gdyby to GP miało się odbyć przy sztucznym świetle nie miał bym nic przeciwko :)

29.03.2007
22:23
smile
[18]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

I tym stwierdzeniem Alonso utwierdza mnie w przekonaniu że nawet jeśli wygra 10 mistrzostw to nigdy nie będzie wielkim kierowcą pokroju Prosta czy Schumachera.

29.03.2007
22:33
[19]

Da_Mastah [ Elite ]

...ani tym bardziej Ayrtona Senny.

30.03.2007
00:18
[20]

Lipton [ 101st Airborne ]

Ja tam nie wiem jakoś nie widzi mi się F1 w nocy. To nie zabawa, za duże predkości by polegać na sztucznych światłach. Tak samo inne wyścigi nie powinny się odbywać przy sztucznym świetle. No ale to moja subiektywna opinia:)

30.03.2007
10:48
[21]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Lipton --> Zależy jakie będzie oświetlenie. Jeśli na całym torze będzie mniej więcej takie jak na przeciętnym stadionie to nie wiem czego oni mogliby tam nie widzieć.

30.03.2007
10:54
smile
[22]

eJay [ Gladiator ]

Dokładnie:) Są przeciez o wiele bardziej wymagajace wyscigi np. Le Mans 24h:) Tam jada nawet bez oswietlenia toru, polegaja tylko na swoich umiejetnosciach i swiatlach wozu:)

30.03.2007
11:15
[23]

Lookash [ Senator ]

Lipton -- Stary, ten sport to w ogólności nie jest zabawa...

30.03.2007
17:47
[24]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

No dobra, są organizowane wyścigi 24-godzinne, ale co to za porównanie. Zobaczcie jakim oświetleniem dysponują tamtejsze pojazdy, to są żarówki o ogromnej mocy, przed samochodem dzień się robi. Poza tym pojazdy klasy GT jeżdżą co prawda równie szybko po prostych jak bolidy F1, ale sporo wolniej w zakrętach. To robi dużą różnicę.

Wyścigom F1 w nocy mówię NIE!

30.03.2007
18:30
smile
[25]

Da_Mastah [ Elite ]

Jest! :-D



Pięknie po prostu :-D Niech jeszcze przywrócą slicki i V10 to już będzie git!

30.03.2007
18:39
smile
[26]

Volk [ Generał ]

Popieram ban na TC. Wiecej bedzie zalezec od umiejetnosci kierowcy.

30.03.2007
18:40
[27]

Drackula [ Bloody Rider ]

no i wyscigi stana sie znacznie ciekawsze. Juz nie bedzie 20 kierowcow dojezdzalo do mety. Znow bedzie wiecej band i stluczek pomiedzy na zakretach :)

30.03.2007
18:48
[28]

stanson [ Szeryf ]

To KAPITALNA wiadomość!!
Na to czekałem!

Co do słów Vinowlewa - brak komentarza z mojej strony. Co za burak.

30.03.2007
19:07
[29]

Virus_Man [ Crysis ]

Mam nadzieje ze tym razem robert dojedzie do mety chyba ze znow zawiedzie go skrzynia

30.03.2007
19:16
smile
[30]

kkkkkkrystian [ Generał ]

tak czy siak kubica wygra

30.03.2007
19:18
smile
[31]

Da_Mastah [ Elite ]

Achhh ten wheelspin przy wyjściu :-D



A co do komentarza Villneuve'a, to trochę chyba zapomniał jak sam jeździł, bo Williamsy eksploatował do granic możliwości, szczególnie kiedy miał te swoje słynne dwa sezony ('96 i '97). Ostatnie lata kariery w jego wykonaniu, to w zasadzie szpulowanie rekordów pod względem nieukończonych wyścigów, albo eksplozji silnika :-D Stylu jazdy specjalnie chyba nie zmienił, ale miał talent do nie zdejmowania nogi z gazu, to się Sauberowi widocznie i nawet nie opłacało na dłuższą metę co weekend wymieniać samochód na nowy :-D

30.03.2007
19:21
[32]

Bioly74 [ Generał ]

No i bardzo, bardzo dobrze. Wreszcie zobaczymy kto ma tak naprawdę największe umiejętności. Kontrola trakcji wypaczała to wrażenie.

A co do Villeneuva poprostu robi z siebie pośmiewisko nic więcej...

Da_Mastah --> Fajny filmik :) Szkoda, że Montoyi już nie ma w F1.

30.03.2007
19:36
smile
[33]

stanson [ Szeryf ]

Da_Mastah --> filmik debeściarki :)

Ale to musi być frajda jezdzic takim bolidem bez kontr. trakcji :) Już dawno powinni ten wspomagacz zbanowac, teraz sie zacznie prawdziwa Formuła 1 dopiero ;)

30.03.2007
22:30
[34]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Przesadzacie jakby to miała być jakaś rewolucja. Kto dobrze jeździł ten dalej będzie dobrze jeździć, a łamagi będą jak i zawsze były. Jedyna różnica to to że więcej spinów będzie.

30.03.2007
22:46
smile
[35]

stanson [ Szeryf ]

Buczo --> tak oczywiscie. Jazda 800-konnym bolidem bez kontroli trakcji to zupelnie to samo co jazda nim z kontrola trakcji. Jasne...
Teraz dopiero zaczna sie liczyc prawdziwe umiejetnosci. W Formule 1 nie ma łamag.

Zobaczymy czy Fernando Alonso w 2008 roku zdobedzie chociazby jeden punkcik. Biedny "miszczu" teraz juz zupelnie sie pogubi ;)

Jeszcze troche elektroniki jakby "zgubili" to juz w ogole bylaby rewelacja :) -->

30.03.2007
22:52
smile
[36]

eJay [ Gladiator ]

Swietna wiadomość:) Alonso będzie kręcił bączki:)

30.03.2007
23:27
[37]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Ludzie litości. Myślicie że Alonso, dwukrotny mistrz świata bez kontroli trakcji spadnie na ostatnie miejsce?! Nawet jeśli to żart to kiepski :P
Oczywiście że będzie im się jeździło gorzej, ale jak ktoś umie jeździć z TC to bez TC też sobie poradzi. A co do łamag to miałem na myśli takich kierowców którzy bez protekcji bogatych sponsorów nigdy by się w F1 nie znaleźli.

30.03.2007
23:37
smile
[38]

Da_Mastah [ Elite ]

Buczo:

Jeździłeś zdaje się w lidze F1 tutaj na forum, dobrze mówię? Nie czujesz różnicy w prowadzeniu samochodu z kontrolą trakcji i bez? :-)) Szczególnie, jeśli chodzi o czasy okrążeń? Jak dla mnie to przede wszystkim chodzi o emocje z tym związane, bo będzie można szpulować czasy, ale efektowne błędy też się będą zdarzać :-))

Stanson:

"Zobaczymy czy Fernando Alonso w 2008 roku zdobedzie chociazby jeden punkcik. Biedny "miszczu" teraz juz zupelnie sie pogubi ;)"

W sumie to on jeździł bez kontroli trakcji, jak zaczynał swoją przygodę z Minardi właśnie 6 lat temu, więc jakieś tam doświadczenie ma :-)) Trudno oceniać jego osiągnięcia, bo po pierwsze się wtedy uczył i był młody, a i zespół za bardzo w stawce się nie liczył. W każdym razie będzie miał słabe alibi, jeśli zwali winę na brak kontroli trakcji ;-)))

Zresztą sam zobacz i skomentuj, co tam będę mówił :-)) Kilka onboardów poniżej:





"Jeszcze troche elektroniki jakby "zgubili" to juz w ogole bylaby rewelacja :)"

Nie ma to jak prawdziwa Formuła 1 w wersji vanilla, co? :-)) Też bym obejrzał kilka takich pojedynków jak z tego filmiku, do którego wkleiłeś linka :-D I najlepsze jest to, że rozgrywały się w czasach, kiedy kierowcy musieli zdejmować rękę z kierownicy, żeby zmienić bieg! Tym większy mój podziw dla Senny i jego one-hand driving :-D




A jak na razie z tego newsa o zabronieniu kontroli trakcji można przeczytać, że zamierzają pogmerać jeszcze trochę przy wtrysku paliwa i wydechu, ale szczegółów na razie nie ma. Ciekawe jak bardzo zmienią się osiągi po tych modyfikacjach...



No i jeszcze na koniec jedno video, tym razem Hakkinena, żeby mieć porównanie z Montoyą :-D Od razu widać, że Mika to prawdziwy mistrz, który wcześniej uczył się od najlepszych, bo umiał kontrolować buta bardzo dobrze. Ale agresywna jazda w wykonaniu JPM była jedyna w swoim rodzaju :-))



Pozdrawiam

31.03.2007
09:45
[39]

stanson [ Szeryf ]

Da_Mastah --> swietne linki do filmikow wkleiles :)

Mnie najbardziej porazil ten:


W Jego wykonaniu; to jest PRAWDZIWA FORMUŁA 1.

31.03.2007
12:16
smile
[40]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

stanson -> amen

04.04.2007
19:33
smile
[41]

stanson [ Szeryf ]

Wyścig już niedługo :) I o normalnej godzinie, zatem nawet "nie-tylko-maniacy" zapewne z checia obejrza :)

Heidfeld niezadowolny bo Vettel go zastapi w piatkowych treningach (przed GP Australii zastepowal Kubice). Szczerze mowiac to podzielam jego zdanie, bo nie pomaga to kierowcom w GP.

05.04.2007
08:59
[42]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Dokładnie, kierowcom zabierane są cenne okrążenia podczas których mogliby dopieścić setup bolidu czy też "wjeździć" się w panujące warunki. Już od początku, jak tylko usłyszałem że przepis dotyczący 2 kierowców w piątek wejdzie w życie, wiedziałem że to nie jest dobry pomysł. Ecclestone'owi się już kompletnie we łbie poprzewracało.

05.04.2007
09:08
[43]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> Godzina może i normalna, ale dzień już nie do końca:> Śniadanie Wielkanocne przy Formule 1...oj kobiety w polskich domach będą niezadowolone:D

Co do piątkowych treningów, to macie rację. Trudno nawet znaleźć jakiś choćby troszkę racjonalny powód takiej zmiany przepisów. Ja przynajmniej nie potrafię znaleźć uzasadnienia tej decyzji.

05.04.2007
11:03
[44]

kiowas [ Legend ]

grish ---> nikt nie każe Thiessenowi wypuszczać na tor Vettela.
Mógłby zrobic jak inni szefowie teamów i kazać objeżdżać się kierowcom, nie testerom.
Więc z Bernim wiele to wspólnego nie ma...

05.04.2007
11:18
[45]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

„Sądzę, że możemy bardziej optymistyczni. Melbourne udowodniło, że jesteśmy trzecią siłą w stawce.” – powiedział Niemiec szwajcarskiej gazecie Blick.

Nawet nie ma co się dziwić, mam wrażenie że Renault niezbyt sobie radzi, a tylko Fisichella ma raczej szanse stanąć na podium, bo Kovalainen to chyba niezbyt dobry, no ale aż tak dużo po jednym wyścigu chyba nie można oceniać. 3 miejsce dla BMW to było by bardzo dużą niepodzianką.

05.04.2007
11:28
smile
[46]

Olek12 [ Wincenty Martenka ]

Witam
Mam takie offtopowe pytanie związane minimalnie z F1 a nie chciałem zakładać nowego wątku.
W zeszłym tygodniu dostałem 3 oryginalne czapki BMW Sauber z wyszytym podpisem J. Villeneuve'a z zeszłego sezony oczywiście (Czapki są nowe). Chciałbym zapytać czy w tym sezonie są one jeszcze coś warte i czy byłyby szanse je sprzedać? Jak myślicie ?

05.04.2007
11:35
[47]

Bioly74 [ Generał ]

Też jestem przeciwny temu przepisowi który nakazuje wypuszczanie tylko 2 bolidy w pierwszym treningu. Ale jak pisaliście, nikt nie broni Theisennowi wypuszczanie 2 kierowców głównych w tym treningu (Swoją drogą tylko Williams stosuje taką samą metode). Coś mi się wydaje, że Theisenn chce sobie Vettela już szykować na najbliższe lata...

Szympans51 --> Co do stawania Fisico na podium. Moim zdaniem jest to jeszcze w tym GP nie wykonalne. Pomimo tego, że dobrze się na tym torze czuje (Przecież wygrał tutaj w poprzednim sezonie) to bolid Renault nie pozwala jeszcze walczyć "łeb w łeb" z czołówką. Myślę, że powinien znaleźć się w pierwszej "5" ale nic poza tym ;) Jedyną szansą może być, że sporo samochodów z czołówki odpadnie (co na temperatury panujące w Malezji jest prawdopodobne).

Jeśli chodzi o Kubicę. Najważniejsze, aby wreszcie zdobył pierwsze punkty. Jeśli samochód będzie nie zawodny to o miejsce się raczej martwić nie musimy.

05.04.2007
14:40
smile
[48]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Lipton --> a tam głupoty gadasz, moja mama nie będzie mieć nic przeciwko bo sama będzie oglądać :D Jedynie siorka może być niezadowolona, ale biorąc pod uwagę że ojciec też będzie oglądać - zostanie przegłosowana 3:1 :P

05.04.2007
15:00
[49]

Lipton [ 101st Airborne ]

grish_em_all--> U mnie jest 2 na 2, więc troszkę krzyków będzie:P

05.04.2007
15:16
smile
[50]

stanson [ Szeryf ]

A moja kobieta bedzie ogladac ze mna ;)
Tylko piwka nie bedzie mozna do wyscigu wypic, bo raz ze to rano a dwa potem do rodzinki trzeba jechac ;/

05.04.2007
15:24
[51]

Bioly74 [ Generał ]

E tam u mnie żadnych problemów nie będzie. Cała rodzina F1 lubi ;)

Już jutro treningi, ciekawy jestem czy Raikkonen wymieni silnik, czy jednak zdoła przejcechać to GP jeszcze na tej jednostce (co jest raczej mało prawdopodobne)

05.04.2007
15:32
[52]

stanson [ Szeryf ]

Mi się zdaje, że wymienią. Chyba za duże ryzyko, miał w Australii jakieś wycieki z tego co kojarzę. Skoro Ferrari jest tak szybkie, że Massa dotarł tak wysoko startując z samego końca to Kimi z 10 pozycji może być w stanie wskoczyć nawet na podium, pojedzie na 1 pitstop a główną (zwycięską) strategię ustawią pod Massę - tak moim zdaniem zrobi Ferrari...

05.04.2007
15:54
[53]

zoor!n [ Legend ]

Oczywiscie zadna polska stacja nie bedzie transmitowac jutrzejszego treningu? Mysle tu o Polsacie i TV4, a nie o kodowanych Eurosporcie, itp.

05.04.2007
16:01
[54]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

zoor!n --> Treningi są tylko w Polsacie Sport, ale on jest odkodowany w większości kablówek.

05.04.2007
16:02
[55]

Bioly74 [ Generał ]

zoor!n --> Oczywiście, że będzie transmitować. Tą stacją będzie Polsat Sport :).

Edit: Ehh Buczo mnie ubiegł o sekundy ;)

05.04.2007
16:04
smile
[56]

zoor!n [ Legend ]

Buczo. & Bioly ---> dzieki.

05.04.2007
16:09
[57]

Bioly74 [ Generał ]

Już wiemy jak będzie się prezentować oznakowanie opon -->

Myślę, że to oznakowanie nie powinno się zmienić, jest widoczne dla widzów, a chyba o to głównie chodziło w tym przepisie.

zoor!n --> Jeśli się nie myle to już w Malezji będzie takie oznakowanie, ale na 100% pewny nie jestem.

Buczo --> Głupio bo głupio, ale najważniejsze, że można odróżnić oponę miękką od twardej.

05.04.2007
16:11
[58]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Szczerze powiedziawszy to głupio wyglądają te paski, ale przynajmniej będzie to widoczne na pierwszy rzut oka.

05.04.2007
16:11
[59]

zoor!n [ Legend ]

Bioly --> ale bedzie ono juz na GP Malezji? Mialo zostac wprowadzone dopiero na pierwszym GP, ktore odbedzie sie gdzies w Europie.

05.04.2007
16:34
[60]

Lipton [ 101st Airborne ]

Z tym paskiem białym to będą miękkie opony czy twarde?

05.04.2007
17:01
[61]

zoor!n [ Legend ]

Lipton --> miekkie.

05.04.2007
19:54
[62]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Oznakowanie opon to akurat dobry pomysł, wyścig stanie się bardziej czytelny dla widza, oczywiście takiego który ma pojecie o co chodzi ;) Koncepcja zapożyczona z Champ Car, tam miękkie opony mają czerwony pasek na obwodzie bocznej ścianki, twarde są czarne.

06.04.2007
09:40
[63]

eJay [ Gladiator ]

No i jakie wrazenia po treningach? Chyba BMW nie uporalo sie z ta skrzynia biegow, choc promyk nadziei dala 2 sesja, gdzie Robert przejechal rowno kilkanascie okrazen.

Po co w F1 startuja takie zespoly jak Spyker? powinni ich wypieprzyc za stwarzanie niebezpieczenstwa na torze:)

06.04.2007
09:43
[64]

Bioly74 [ Generał ]

No tak, BMW jak narazie wciąż ma problemy z tą felerną szkrzynią. Ferrari jak widać nie spuszcza tempa i wciąż dzieli i rządzi, w treningach. Jestem zaskoczony na plus postawą Williamsa. Na minus zaskoczył mnie troche Mclaren, ale to tylko treningi i nie są one napewno miarodajne. O układzie sił dowiemy się dopiero podczas kwalifikacji.

06.04.2007
09:46
[65]

Volk [ Generał ]

No coz, trening jak trening. Ciezko wyciagac jakies daleko idace wnioski. Rzuca sie w oczy strasznie slaby poziom bolidow Hondy. Dobrze im tak, kara za jakies proekologiczne akcje :]

06.04.2007
09:47
[66]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Ja bym z kolei nie przeceniał Renault. Myślę że są pod ogromną presją żeby się pokazać i pojechali drugi trening jak kwalifikacje, ale w wyścigu nie stawiałbym na nich. Choć nie wykluczam że Fisichella stanie na podium, ale Kovalainena w czołówce już nie będzie.

06.04.2007
09:48
[67]

Lipton [ 101st Airborne ]

eJay--> Nim BMW zacznie w końcu sprawnie działać pewnie minie jeszcze kilka wyścigów. Niestety nie wygląda to na razie różowo, szkoda, że kiedy Kubica ma szanse jechać sezon od początku do końca to ma problemy z bolidem. Miejmy nadzieję, że już niedługo te kłopoty się skończą:)

06.04.2007
09:52
[68]

eJay [ Gladiator ]

Renault jest słabe, ewidentnie w 2 sesji pojechali z małą ilością paliwa i z miekka mieszanka aby wysrubowac czas i zrobic "wrazenie". Nie zdziwie sie jak jutro nie bedzie ich w szostce.

06.04.2007
10:02
[69]

stanson [ Szeryf ]

Nie sadze, zeby jechali po to, zeby "robic wrazenie". Sezon sie dopiero zaczal, na poczatku poprzedniego Ferrari zdecydowanie ustepowalo Renault a w drugiej czesci sezonu o ile nie szybsze to bylo z pewnoscia rownie szybkie. Naprawde, nie oceniajmy tak skrajnie zespolow po jednym GP i dwoch sesjach treningowych (w ktorych czasy tak naprawde nie oddaja szybkosci, bo to sa tylko testy).

06.04.2007
13:03
[70]

stanson [ Szeryf ]

Oto programy oraz godziny w jakich transmitowany jest weekend GP Malezji wraz z powtórkami ==>

06.04.2007
13:30
[71]

zoor!n [ Legend ]

stanson --> skad masz takie info? Na stronie polsatu nie ma ani slowka, ze beda emitowac powtorke drugiego treningu.

06.04.2007
13:35
[72]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

zoor!n --> Na tej stronce pod nazwą Polsat kryje się zarówno Polsat jak i Polsat Sport. A powtórka treningu jest właśnie na Polsacie Sport.

06.04.2007
13:49
[73]

Bioly74 [ Generał ]

A dokładnie na niebiesko jest Polsat Sport, a na czerwono zwykły Polsat :)

06.04.2007
19:36
smile
[74]

stanson [ Szeryf ]

Kimi zaszalał i się wytatuował ;) ==>

06.04.2007
20:11
[75]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Ale szaleniec ;)

07.04.2007
09:03
[76]

stanson [ Szeryf ]

No i Massa pozamiatał w kwalifikacjach. Piekna walka na ostatnim okrążeniu między nim, Kimim i Fernando.

BMW popełniło niestety błąd w strategii i Kubicy na nowych oponach i małą ilością paliwa zabrakło kilku sekund, żeby pojechać ostatnie szybkie okrążenie, w wyniku czego będzie startował z 7 pozycji.

07.04.2007
09:07
[77]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

stanson --> Dalej twierdzisz że Renault jeszcze powalczy? Przed Europą mogą robić co najwyżej za statystów.

07.04.2007
09:11
[78]

stanson [ Szeryf ]

Chyba musze się z Tobą zgodzić. Rzeczywiście DUŻO pracy ich czeka, żeby być konkurencją chociażby dla BMW. Dziś zaprezentowali się po prostu fatalnie. Ale to i tak nic w porównaniu z postawą Hondy - to już jest po prostu dno..

01 F. Massa Ferrari 1:35.043
02 F. Alonso McLaren 1:35.310
03 K. Räikkönen Ferrari 1:35.479
04 L. Hamilton McLaren 1:36.045
05 N. Heidfeld BMW 1:36.543
06 N. Rosberg Williams 1:36.829
07 R. Kubica BMW 1:36.896
08 J. Trulli Toyota 1:36.902
09 R. Schumacher Toyota 1:37.078
10 M. Webber Red Bull 1:37.345
11 H. Kovalainen Renault 1:35.630
12 G. Fisichella Renault 1:35.706
13 D. Coulthard Red Bull 1:35.766
14 T. Sato Super Aguri 1:35.945
15 J. Button Honda 1:36.088
16 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.145
17 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.578
18 A. Davidson Super Aguri 1:36.816
19 R. Barrichello Honda 1:36.827
20 A. Wurz Williams 1:37.326
21 C. Albers Spyker F1 1:38.279
22 A. Sutil Spyker F1 1:38.415

07.04.2007
09:11
[79]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Nie jest źle, jeżeli nie schrzanią strategii na wyścig to może być nieźle, dobra pozycja wyjściowa do ataku, przed sobą ma Heidfelda i Rosberga, jeżeli dobrze wyrwie ze startu to w pierwszym zakręcie może być nawet piąty. Oby nie dał się gdzieś zamknąć, bo mogą być kłopoty, było nie było ciasno tam jest.

Na Massę silnych nie było, w ostatnim okrążeniu najszybszy we wszystkich sektorach, nie było bata na Brazylijczyka. Coś czuję że w tym roku walka o tytuł może się rozegrać między Raikkonenem i Massą, chyba że jeszcze Alonso się włączy, czego wykluczyć nie można. Pokazał że jest szybki.

Ciekawe tylko na ile wyniki kwalifikacji zdeterminowane są ilością paliwa, z racji że jestem w pracy obserwowałem tylko czasy i za bardzo nie mogę się odnieść do tego co się działo na torze.

[edit]
Postawę Hondy i Renault pozostawiam bez komentarza, wyniki mówią same za siebie

07.04.2007
09:15
smile
[80]

Bioly74 [ Generał ]

BMW znowu dało klape. Czy oni nie umieją liczyć ?. Jeszcze do tego dołożył się Ralf który pechowo wyjechał akurat przed Kubice. Jest 7 miejsce, a mogło być wyżej. Massa tak jak się można było spodziewać zdobył PP. Każdy wie, że dobrze spisuje się on na jednym kółku, a w wyścigu to już różnie bywa. Wyraźna dominacja jak narazie Ferrari i Mclarena, jeśli nie będzie żadnego defektu w wyścigu, to pierwsze 4 pozycje będą należeć do kierowców z tych dwóch stajni. Renault tym razem nie za ciekawie. Co do Kovalainena to wiedziałem, że tak będzie. Myślałem, że Fisichella zdoła awansować do pierwszej "10" jednak ta sztuka mu się nie udała. Znów kompromitacja Hondy. Jednym słowem, napewno będzie ciekawy wyścig.

07.04.2007
09:45
[81]

stanson [ Szeryf ]

A tak poza tym to zwróciliscie uwagę na młodego Nico Rosberga? Radzi sobie fenomenalnie; w Australii zdobyl 2 punkty, teraz wysoka pozycja w qualu. Doswiadczony Alex Wurz pozostaje zupełnie w jego cieniu.

07.04.2007
10:01
[82]

Snoopikus [ Generał ]

Co do Wurza to trudno go oceniac tylko przez pryzmat umiejetnosci. W koncu w zeszlym sezonie Barichello przechodzac z Ferrari tez nie blyszczal w Hondzie. Dopasowanie do bolidu musi zajac troche czasu. Niemniej Rosberg faktycznie zuypelnie nie przypomina tego Rosberga z zeszlego sezonu.

Musze przyznac ze Renault faktycznie daje ciala w tym sezonie - liczylem na Kovalskiego, ale moje nadzieje okazaly sie plonne. Niemniej mysle ze Renault jak troche podgoni mogloby powalczyc z BMW. Niemniej na dzien dzisiejszy wyglada to tak:
Ferrari/McLaren - BMW - Renault/Toyota

07.04.2007
10:04
[83]

karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]

A jak Spyker F1 dobrze pojechał :P Zjechali wszystkich...

07.04.2007
10:30
[84]

Bioly74 [ Generał ]

Co do Rosberga to rzeczywiście prezentuje się na razie bardzo dobrze. Widać, że nabrał pewności i doświadczenia względem poprzedniego sezonu. Tylko żeby nie było jak przed rokiem, gdzie na początku błyszczał, a później było już co raz gorzej.

07.04.2007
11:11
[85]

eJay [ Gladiator ]

Renault musi wykonac spora prace, bo teraz prezentuja sie wrecz tragicznie. Rosberg faktycznie szybki, juz w treninach sie pokazal a tu tylko potwierdzil dobra forme i raczej prawie pusty bak w bolidzie:)

07.04.2007
14:34
[86]

Da_Mastah [ Elite ]

Obejrzałem retransmisję, żeby przyjrzeć się dokładniej jeździe Kubicy i albo jeździ odrobinę zbyt agresywnie, albo ma źle ustawione zawieszenie do tego toru (bo dyferencjał może sobie sam wyregulować nawet podczas jazdy). Akurat Sepang jest na tyle ekstremalnym torem, że oprócz zaciesniających się zakrętów (na dodatek dwa chyba są z górki, więc przechył jest tym większy w stronę zewnętrznej) ma nierówności/wyboje na wejściu praktycznie każdego zakrętu. Strasznie dużo korekcji musiał Kubica robić jeszcze nawet zanim dojechał do wierzchołka (zbyt nadsterowny). Ze trzy, albo cztery razy blokował któreś z przednich kół na tych samych zakrętach (raz prawe, raz lewe, w zależności od tego, które było akurat po wewnętrznej).

Heidfeld miał to samo, tyle że nie blokował kół. Ciekawe czy to może być wina sprężyn/stabilizatorów czy po prostu zbyt szybkiej jazdy...?

07.04.2007
16:03
[87]

stanson [ Szeryf ]

A może to jest spowodowane bardziej śliskimi oponami używanymi w tym sezonie? Kierowcy niejednokrotnie wypowiadali się, że mają kłopoty ze stabilnością na dohamowaniach przez uślizgi tylnej osi, stąd może ta "nerwowość" Kubicy?

07.04.2007
22:46
[88]

Da_Mastah [ Elite ]

stanson:

Faktycznie, chodzi o opony. Na Oficjalnej podali dzisiaj, że tylko Ferrari udało się jednakowo wykorzystać zarówno miękkie jak i twarde, a to o czym napisałem wcześniej zdarzało się kierowcom BMW właśnie na tej miękkiej mieszance, która podobno się bardziej ślizgała na zakrętach niż ta twarda.

08.04.2007
08:26
[89]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Pobudka! Czas na śniadanko i na GP :)
Obstawiam 4 miejsce Kubicy, który wyprzedzi Rosberga i Heidfelda a potem któraś z Ferrarek pójdzie z dymem :)

08.04.2007
08:39
[90]

Olek12 [ Wincenty Martenka ]

1. massa
2. iceeman
3. alonso
4. kubica/hamilton
...

08.04.2007
08:58
[91]

stanson [ Szeryf ]

Kubica ma zawsze świetny start, ważne, żeby łyknął Rosberga i Heidfelda, którzy są sporo wolniejsi od niego w ten weekend. Inaczej będą go blokować. Jak już mu się to uda to pozostanie mu utrzymywać 5 pozycję bo nie wierzę, że BMW dogoni McLarena (nie mówiąc o Ferrari), chyba że Hamilton będzie błędy popełniał.

Chciałbym, aby wygrał Kimi bądź Massa, tylko nie Alonso!

Za 3 minutki start ;)

08.04.2007
09:08
smile
[92]

Golem6 [ Gorilla The Sixth ]

Wszyscy idziemy oglądać! :]

08.04.2007
09:12
smile
[93]

kkkkkkrystian [ Generał ]

kubica wygra przecie

08.04.2007
09:14
[94]

stanson [ Szeryf ]

Ale Massa dał ciała :/ Był jedynym, który mógłby dogonić Alonso, Kimi jest wolniejszy. A poza tym wygląda na to, że Kubica nie jest taki szybki jak się spodziewano. Rosberg go dogania a Heidfeld mu odjeżdza...

08.04.2007
09:17
[95]

MaZZeo [ LoL AttAcK ]

Padaka co ten Massa zrobił :| Teraz Alonso wygra wrrr, boze jak ja go nie cierpie :|

08.04.2007
09:18
[96]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Na jakim kanale poza polsatem i tv 4 można obejrzeć transmisje? Na polskich nie ma, ale może na jakimś zagranicznym?

edit

znalazłem teraz obrazek Stansona z postu [70] jednak nie odbieram żadnego z tych kanałów niestety ;(
może na jeszcze innym leci?

może łatwiej będzie jeśli spytam czy jakikolwiek zagraniczny kanał z platformy N ma transmisje?

08.04.2007
09:22
smile
[97]

stanson [ Szeryf ]

ja pier... BMW sie znowu chyba sypie ://///////

08.04.2007
09:24
[98]

Snoopikus [ Generał ]

Kimiemu sie nie spieszy - 2 miejsce tez jest niezle bedzie miec 18 punktow. Bo Hamiltona raczej lyknie w boksach.

Massa i Ferrari sie nie popisalo na starcie - Felipe zostawil drzwi otwarte i Hamilton to wykorzystal...

EDIT:
Czekam na glosy ze Hamilton nie umie jezdzic i nic nie potrafi :P ;)

08.04.2007
10:05
[99]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Aż żal tyłek ściska kiedy się widzi jak Heidfeld dubluje Kubicę. Fatalna jazda Kubicy dzisiaj :/
Za to mój podziw do Hamiltona wzrasta coraz bardziej.

08.04.2007
10:26
[100]

BBC BB [ Leg End ]

Kubica ostatni, nie dość,że miał problemy z bolidem to jeszcze z trasy wypadł...

08.04.2007
10:33
[101]

Bad Olo [ Konsul ]

Theisen niech se te BMW w du** wsadzi taka prawda ;) no ale bład Kubicy przy tym "wypadzie" poza trase ;/

08.04.2007
10:35
[102]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Bad Olo --> Odpieprz się od BMW, bo chciałbym zauważyć że jakoś Heidfeld jedzie na czwartym miejscu w takim samym bolidzie. W tym wypadku wina leży w zdecydowanej większości po stronie Kubicy... niestety.

08.04.2007
10:37
[103]

Lookash [ Senator ]

Delikatna dłoń hinduskiej piękności

Czizas.

08.04.2007
10:37
[104]

Bad Olo [ Konsul ]

Buczo -> no racja ze takie same,zwracam honor ;d , ciekawe co powiedza po wyscigu ;d

08.04.2007
10:37
[105]

Snoopikus [ Generał ]

Buczo
Odpusc sobie - na GOLu podobnie jak na Onecie wiekszosc kibicow stanowia dyletanci :/

Szkoda ze Ferrari - Kimi tak pozno zalapal wiatr w plecy :]

Za tydzien Bahrain i... miesiac przerwy :(

08.04.2007
10:38
smile
[106]

MaZZeo [ LoL AttAcK ]

OMG jeszcze 2 okrążenia i Raiki by wziął Hamiltona, wrrr :[

Normalnie kompletnie nieudany wyścig, Kubica ostatni, Raiki za Hamiltonem, Massa daleko, Alonso wygrał. Ino się pochlastać.

08.04.2007
10:43
[107]

Olek12 [ Wincenty Martenka ]

Dobrze, że się z nikim nie założyłem ;p
Totalnie zdziwienia co do Massy. Startował z 1miejsca i na starcie spadł na 3 ;/ później jeszcze ten chybiony moment na wyprzedzanie.
Co do Kubicy myślę tak samo jak Buczo - to prawdopodobnie jego wina !

08.04.2007
10:47
smile
[108]

Lucky_ [ god ]

To przez zderzenie Kubicy z Heidfeldem na 1 zakrecie, czego komentatorzy nie zauwazyli. Kubica musial sobie uszkodzic troche oś i dlatego caly wyscig mu nie szlo :/

08.04.2007
10:48
[109]

_Pikuś_ [ House music ]

Bardzo piękne wyniki jak dla mnie. Świetnie odpierał ataki Massy Hamilton. Zasłużone podwójne zwycięstwo teamu McLaren. Szkoda tylko Kubicy...

08.04.2007
10:48
[110]

stanson [ Szeryf ]

Massa jest za nerwowy, brakuje mu opanowania i doswiadczenia. Strasznie szkoda, ze zabraklo Kimiemu okrazenia - dwoch, zeby łyknąć Hamiltona. Trzymałem za Raikkonena kciuki od poczatku...

Swoją drogą - świetna, kapitalna, fenomenalna jazda Lewisa, właściwie nie popełnia żadnych błędów, nawet jak jest pod presją, w przeciwieństwie do Kubicy czy Kovalainena, którzy potrafią trawniki zaliczać właściwie bez powodu. Nico Rosberg też sobie świetnie radził, niestety Williams odmówił posłuszeństwa.

Co się stało Kubicy nie wiem, nie wytrzymał czy co - Heidfeld udowodnił, że BMW jest PIEKIELNIE szybkie, zdolne do nawiazania kontaktu nawet z Ferrari!
Co do zderzenia Kubicy to tego nie widziałem, realizator chyba również, bo nie pokazał powtórki. Dowiemy się jak było naprawdę po wypowiedziach zawodników po GP.

Niestety wygrał buc Fernando, cóż mam nadzieję, że Kimi mu dokopie w następnych wyścigach.

08.04.2007
10:56
[111]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Nawet jeśli podczas kontaktu na pierwszym okrążeniu Kubica uszkodził bolid to czyja to niby jest wina jak nie jego? Ja się boję że pójdzie w ślady wielkiego Kimiego i zmarnuje talent na rozbijaniu bolidów.

08.04.2007
10:58
[112]

eJay [ Gladiator ]

Obejrzyjcie pierwsze okrazenie i pierwszy zakret - Kubica uderzyl w Heidfelda i skrzywilo mu sie skrzydlo. Prawdpodobnie Robert nie poprosil o zmiane bo czul, ze bolidem da sie jeszcze jechac, ale po 8-9 okrazeniach bylo juz tragicznie. Super jazda Heidfelda (te prowokacje ze strony Theissena chyba go mobilizuja, bo dzis nie dal Massie posmakowac tylu bolidu nawet przez chwile) i Hamiltona. Niesamowicie rowny Alonso. No coz, wypada sie cieszyc, bo sezon zapowiada sie ciekawie.

Kubica oprocz jednego bledu jechal na miare mozliwosci. Da_Mastah zwrocil uwage, ze jego bolid jest rozregulowany i to bylo dzisiaj widac, nawet po rzekomej naprawie mial problemy z odbiciem sie od takich tuzow jak Liuzzi czy Speed. Przeciez normalnie ich łyka jak chce.

08.04.2007
11:00
[113]

stanson [ Szeryf ]

Buczo --> chyba coś Ci się pomyliło, skoro uważasz, że Kimi zmarnował talent. Zerknij na jego profil, zobacz ile ma lat i ile już osiągnął w Formule 1. A teraz jest na najlepszej drodze w walce o tytuł mistrzowski.

No chyba, że "rozbijaniem bolidu" przez Raikkonena są dla Ciebie przypadki odrywania się tylnego skrzydła jego bolidu bądź awarie mechaniczne jego jednostki napędowej.

Poza tym, Kubica nie rozbił jeszcze bolidu, ma za sobą kilka startów w Formule 1 a Ty już wyciągasz wnioski o jakimś zmarnowanym talencie. Prorok jakiś czy co?

08.04.2007
11:01
[114]

Bioly74 [ Generał ]

Podsumowując:

Alonso - Fantastyczny wyścig w jego wykoaniu. Atomowy start i ciągłe oddalanie się od reszty. Pokazał, że jest fantastycznym kierowcą.

Hamilton - Także dobry start i bardzo dobrze umiał utrzymać się na 2 pozycji, pomimo ciągłych ataków Massy. Ten chłopak ma naprawdę wielki talent, będą z niego ludzie Z przymrużeiem oka

Raikkonen - Przeciętny start, później utknął za Hamiltonem, wolny pit-stop i nie był w stanie już więcej osiągnąć. Choć gdyby jeszcze były jakieś 2-3 okrążenia wydaje mi się, że był by w stanie wyprzedzić Lewisa.

Heidfeld - Następny bardzo solidny występ. Jazda bezbłędna co przy szybkich postojach w boksie, dało tak wysoką pozycje.

Massa - Słaby wyścig w jego wykonaniu. Zły start, później starał się odrabiać jak tylko potrafił, ale jechał zbyt agresywnie, co skończyło się zwiedzeniem pobocza. Kolejny raz potwierdza się, że Massa nie umie jeździć za bolidem...

Fisichella - Równa pewna jazda, wydaje się, że więcej z Renault wycisnąć się nie da.

Trulli - Zupełnie nie widoczny przez cały wyścig.

Kovalainen - Znów jednak troche zawiódł. Nie jechał zbyt szybko, a na dodatek nie ustrzegał się błędów.

Rosberg - Naprawdę mi go bardzo szkoda. Jechał bardzo dobry wyścig, niestety defekt bolidu nie pozwolił mu ukończyć jazdy. Mam nadzieję, że w Bahrajnie sobie to odbije.

Kubica - Ehh, znów jakieś problemy z bolidem. Najgorszy wyścig jaki widizałem w jego wykonaniu. Musi w Bahrajnie się pokazać, bo inaczej nie będzie za ciekawie...


Wyścig napewno sporo ciekawszy niż w Australii. Liczę, na taki sam o ile nie ciekawszy wyścig w Bahrajnie ;)

08.04.2007
11:06
smile
[115]

Mortan [ ]

Zientarski to jest mistrz :D

08.04.2007
11:08
[116]

Lipton [ 101st Airborne ]

Też mi się wydaje, że na pierwszym okrażeniu była stłuczka pomiędzy Kubicą a Heidfeldem, a nasi wspaniali komentatorzy kompletnie tego nie zauważyli. No ale zauważyli za to, że flagą machał jakiś facet, a nie miss Malezji...żałosny poziom komentowania, czasami to mam wrażenie, że oni oglądają inny wyścig.

08.04.2007
11:12
smile
[117]

Lucky_ [ god ]

^^ Lipton - Dobre tez bylo jak ten Mikołaj nie zauwazyl, że pokazauja powtorke i mowil "to niesamowite, Massa drugi raz identycznie wyprzedzil Hamiltona" :D

08.04.2007
11:13
smile
[118]

stanson [ Szeryf ]

Hahah, dokładnie :)

08.04.2007
11:28
smile
[119]

War [ War never changes ]

Ehh, szkoda Kubicy. Mam nadzieję, że niedługo pojawi się jakieś info, co było nie tak, bo ciężko mi uwierzyć, że ten słabiutki wynik to tylko jego wina.

IMO dzisiaj najlepszym kierowcą był Hamilton. Cudownie wybronił się przed dwoma Ferrari i zapewnił Alonso zwycięstwo. Tym razem jechał też w miarę czysto, prócz tego jednego zblokowania kół, gdy Massa leciał poza tor :)). Zapowiada się ciekawy sezon, bo jak widać, McLaren nie odstaje aż tak od Ferrari. Zresztą Heidfeld pokazał, że z BMW też nie jest tak źle.

Aha, mógłby mi ktoś też wyjaśnić co się takiego stało, że Anglik wpierw odstawił Raikkonena na prawie 15 sekund, a później, szczególnie w końcówce, szybko tracił tą przewagę? Nie widziałem części wyścigu (m. in. drugiej serii pit-stopów), bo zostałem zmuszony do jedzenia śniadania :P

Co do komentatorów: niech sobie plotą te swoje bzdury, przynajmniej jest śmiesznie, ale do jasnej cholery, niech zamilkną, gdy pojawia się napis "TEAM RADIO". Potem jeszcze taki Borowczyk mówi, że nie da się zrozumieć. Jasne, że się nie da, gdy gadasz w tym czasie głupoty.
Haha, najśmieszniejszy bez wątpienia jest ten dziadek w studio. Chciałem posłuchać wypowiedzi ojca Kubicy, ale przez 45 minut przed i 15 minut po wyścigu, on nawijał chyba z 75% czasu :)))

08.04.2007
11:50
[120]

Snoopikus [ Generał ]

Studia nie ogladam - szkoda nerwow na pierdoly.

Niemniej sam wyscig w mojej opini rozegral sie w 1-2 zakrecie, ktory Massa startujac z PP spartolil idealnie. O ile wyprzedznie przez Alonso mozna zrozumiec, bo McLaren byl lzejszy, to zostawienie otwartych drzwi Hamiltonowi to porazka. Brazyl wiedzial ze spierniczyl i pozniej gonil, staral sie. Ale jak pokazal Kovalski w Melbourn - jak sie za bardzo chce to niewychodzi wcale.

Kimi jechal dobrze, podejrzewam ze czekal na pit-stopy ze wyprzedzi Hamiltona, niestety troche taktyka w Ferrari zaszwankowala i Kimi wyjechal sporo za Hamiltonem. W koncowce gonil jak mogl, ale zabraklo czasu. Niemniej koncowka pokazala ze Ferrari potrafi byc diabelnie szybkie. Bo nie wierze zeby Hamilton przez 10 okrazen celowo jechal o 0,5sek wolniej nie probojac zachowac dystansu. Podejrzewam ze Czekoladowy dawal z siebie co sie dalo, tyl McLaren byl wolniejszy.

Massa - spartolil poczatek, a pozniej nie umial uporac z Heidfieldem. Za goraca krew - mysle ze mimo dluzszego stazu w Ferrari musi sie jeszcze troche nauczyc - MS nie zdobywa sie za FL na treningach i Qualu. Mam nadzieje ze ostudzi emocje i o ile nie dorowna do Kimiego to chociaz bedzie przewyzszac Hamiltona bo inaczej WCC srebrni maja w kieszeni.

Szkoda mi Rosberga - zupelnie inny kierowca niz rok temu, a i Williams krok do przodu. Oby tendencja sie utrzymala i bylo coraz lepiej. Coz, pech Rosberga to zysk Renault. Kovalski zdobyl 1 pkt w klasyfikacji MS, choc sadzilem ze stac go na wiecej. Fakt ze Renault moze nie blyszczy, ale Rosberg jednak jechal lepiej.

BMW - Heidfield potrafil wycisnac z bolidu co sie dalo i pojechal drugi wyscig bardzo dobrze. Robert, dla niego to nowy tor i nie ma co sie oszukiwac. On ciagle sie uczy i debiutuje w GP. Niemniej mysle ze to nie wina BMW za problemy z bolidem i ze on rowniez ma w tym swoja cegielke. Oby bylo lepiej w nastepnym wyscigu :)

08.04.2007
11:56
smile
[121]

Da_Mastah [ Elite ]

Trudny tor, na którym zawsze panują ekstremalne warunki, dlatego tym większe moje uznanie dla McLarena za komplet punktów.

stanson:

"Massa jest za nerwowy, brakuje mu opanowania i doswiadczenia."

Jestem tego samego zdania. Ugotował się po prostu, bo nie mógł wyprzedzić smarkacza :-)) Dziwiło mnie to, że mając na każdym okrążeniu w tym samym miejscu okazję do wyprzedzenia tak bardzo opóźniał hamowanie będąc praktycznie na równi z Hamiltonem (całość dopełniłby tylko fakt, że jechał po wewnętrznej stronie zakrętu). Nie rozumiem tego kompletnie. W drugiej połowie wyścigu, kiedy jechał za Heidfeldem było widać co jakiś czas powtórki z jakiegoś uślizgu, albo blokady kół - brawura. Tylko żeby wyciągnął wnioski z tego na przyszłość.

"Co się stało Kubicy nie wiem, nie wytrzymał czy co - Heidfeld udowodnił, że BMW jest PIEKIELNIE szybkie, zdolne do nawiazania kontaktu nawet z Ferrari!"

Właśnie jakaś dziwna sprawa z tym BMW. Nie wiem czy obaj kierowcy mieli inne ustawienia, w każdym razie Heidfeld potrafił jechać równo przez cały wyścig na obu rodzajach opon. U Kubicy znowu odniosłem wrażenie, że samochód zachowuje się w ten sam sposób, co na wczorajszych kwalifikacjach - podskakiwanie na wybojach, nadsterowność przy wejściu i wyjściu z zakrętów. Może jeszcze trzeba będzie poczekać z wyciąganiem wniosków do czasu aż pojadą na mniej wyboistych torach (typu Bahrajn za tydzień np.). Może to wina sprężyn, a może czegoś innego. Skoro kierowcy tego samego teamu osiągnęli tak różne wyniki, to nie sądzę, żeby była to kwestia wyłącznie rodzaju opon.

A BMW owszem ma solidny silnik :-)) Do tego dzisiaj pięknie zrobili zmiany Heidfeldowi (ostatni pit stop trwał 6.2 sekundy!), co zaważyło na zachowanu pozycji. Zawsze tak było, że jeśli Ferrari kogoś nie wyprzedzi na torze, to wyprzedzali w boksach, a jeśli i to nie działało, to potem kierowcy kończyli wyścig na podobnych miejscach tak jak to miało miejsce chociażby dzisiaj :-))

Swoją drogą ciekawe jak poradzi sobie właśnie Ferrari nie mając ani Schumachera, ani Rossa Brawna w swoich szeregach.

War:

"Aha, mógłby mi ktoś też wyjaśnić co się takiego stało, że Anglik wpierw odstawił Raikkonena na prawie 15 sekund, a później, szczególnie w końcówce, szybko tracił tą przewagę? Nie widziałem części wyścigu (m. in. drugiej serii pit-stopów), bo zostałem zmuszony do jedzenia śniadania :P"

Kimi po pierwsze jechał bardzo szybko (miał podobne czasy do liderującego Alonso), a po drugie wcale bym się nie zdziwił, jeśli Hamilton najzwyczajniej próbował dowieść bez zbędnego szarżowania drugie miejsce do końca wyścigu. Bałem się, że jeśli Kimi będzie miał okazję do wyprzedzania na ostatnim okrążeniu, to skończyć by to się mogło wycieczką poza tor któregoś z kierowców (albo nawet obu). Za duże ryzyko dla obu stron, dlatego obstawiam to pierwsze raczej :-))

"Co do komentatorów: niech sobie plotą te swoje bzdury, przynajmniej jest śmiesznie, ale do jasnej cholery, niech zamilkną, gdy pojawia się napis "TEAM RADIO"."

Też mi to przeszkadzało, dlatego oglądam transmisję na RTLu. Tam nie dość, że milczą w czasie, gdy świeci się napis Team Radio, ale jeszcze na dodatek najpierw powtórzą to, co tam powiedzieli i dopiero potem przetłumaczą :-D

"Potem jeszcze taki Borowczyk mówi, że nie da się zrozumieć. Jasne, że się nie da, gdy gadasz w tym czasie głupoty."

Oni są głusi po prostu :-D

Pozdrawiam

08.04.2007
12:00
[122]

Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Co oznacza szybki i dobrze przygotowany bolid pokazał Hamilton. Pech Kubicy ponieważ przez kilkanaście okrążeń nie odstawał od czołówki, później coś się musiało stać z maszyną.

Przy okazji brawa dla całego McLarena. Zawsze kibicowałem temu zespołowi.

08.04.2007
12:05
smile
[123]

_bubba_ [ Evil Genius ]

Ech, a ja nie moglem zobaczyc, musialem isc do kosciola, a przed tem sniadanie wielkanocne... no trudno, szkoda, ze przez te strefy czasowe uciekaja mi naciekawsze wydarzenia sportowe...

08.04.2007
12:06
smile
[124]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Przez 3-4 minuty wyścigu realizator puścił kamerę z nad głowy zawodnika i było widać obrotomierz, hamulce i gaz .

Obok gazu zapalała się kontrolka TC prawie zawsze gdy bolid wykonywał chociażby lekki skręt. Gdy był mocniejszy zakręt kontrolka nie gasła przez całą jego długość :) ...

Ciekawe czy w następnym sezonie będą ładne bączki wychodziły :D

08.04.2007
12:31
[125]

Drackula [ Bloody Rider ]

Kubica slabo jechal....... i tym podobne komenty----> Taaaa jasne eksperci. Wsiadz jeden z drugim do bolidu w ktorym posypala sie kontrola trakcji i zobaczymy jak bedzie wam szlo na torze. Bycmoze okaze sie ze co innego bylo przyczyna ale jak narazie byla to kontrola trakcji.

08.04.2007
12:51
[126]

Lucky_ [ god ]

Nick Heidfeld: "I'm very happy, this is a fantastic experience! To beat one of the Ferraris might not happen again so soon. In the early part of the weekend Felipe was so superior. After we had major problems with the balance of the car in practice, everything was fine in the race. The handling was good and we had no technical problems whatsoever, and I felt fine despite the heat. In the first corner, Robert touched me. He apologized - this can happen. Luckily my car was not damaged. I was able to pass Felipe when he went wide, and I was surprised I could keep him behind me quite easily and that he pitted earlier than me. During my last stint I was using the harder tyres, and this also worked well. My top speed was good which made it difficult for Felipe to attack. It's a great and, also, a little unexpected result. But we should keep our feet on the ground. We have to keep on working in order to avoid some of the mistakes which we are still making."

Robert Kubica: "I had a big problem, in fact, everything happened in my race today from the gearbox, to a puncture at the beginning of the race. The pace was really slow and it is better to forget this race quickly. However, we have shown when the car is working we are quick. For me in these two races the car was not working, so this is disappointing as the pace in testing was really good. In qualifying the pace was good, then in the race nothing worked. My main problem was braking stability, it was impossible to stop the car and I crossed the line at the end with many mistakes, I was locking, going straight and had oversteer. Also during the race we had not communication by radio."

Mario Theissen (BMW Motorsport Director): "This was again a very strong performance. Nick had a trouble free race in which he moved from fifth on the grid to fourth, settled himself there and scored five points for us. With this we have managed to put ourselves among the top teams and confirmed our good performance at the home Grand Prix of Petronas. Robert, meanwhile, had bad luck. He damaged the aerodynamics of his car in the first corner crush and afterwards the car was difficult to drive. We have strengthened our third position in the Constructors' Championship and are looking forward to race number three in Bahrain next weekend."

Willy Rampf (Technical Director): "Both drivers made good starts. Robert managed to overtake Nico Rosberg, but then our two drivers made contact in the first corner. Robert's lap times got worse and worse, therefore, we decided to bring him into the pits. However, because we had no radio communication with him, we didn't know what his problem was. We changed tyres and sent him out again. We then realised that the front wing was slightly damaged, so brought him in again and changed the nose. Obviously, his race was ruined. Nick drove an excellent race and he was ready to take an advantage when Felipe Massa went wide. Nick drove a quick and consistent race, and also benefited from the strategy with two long stints. Compliments for a very good performance!"


Czyli hamulce, przebite kolo i polamany spoiler. Do tego podobno problemy z elektronika. Kubicy posypalo sie w tym wyscigu tyle rzeczy, że nawet ich nie wymienia w swojej wypowiedzi.

08.04.2007
12:52
smile
[127]

Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]

O, powtórka na RTL-u chyba teraz poleci. Obejrzę sobie.

08.04.2007
13:41
smile
[128]

eJay [ Gladiator ]

Czyli hamulce, przebite kolo i polamany spoiler. Do tego podobno problemy z elektronika. Kubicy posypalo sie w tym wyscigu tyle rzeczy, że nawet ich nie wymienia w swojej wypowiedzi.

Zrobmy ogolnpolski, napinaczowy protest - nie kupujmy BMW! :)

Dobrze wiedziec, ze Robert przez pol wyscigu utrzymywal na torze pol-sprawny bolid:)

08.04.2007
13:56
smile
[129]

Buczo. [ Scuderia Ferrari ]

Ależ ma ten Kubica pecha, ciekawe czemu Heidfeld nie miał żadnych. Przypadek? Spisek niemieckich żydo-komunistów z BMW czy może kara boska?
My się cieszymy bo mamy Polaka w F1, mówimy że niedługo wywalą Heidfelda a Kubek będzie wygrywał, ale trzeba zauważyć że póki co na 9 wyścigów Kubica punktował raz, co prawda na podium, ale równej formy to on nie prezentuje.

stanson --> Ile lat ma Raikonnen i ile osiągnął? A ile lat ma taki "buc" Fernando i ile osiągnął? Biorąc pod uwagę nadzieję jaką niósł ze sobą Kimi wchodząc do F1 uważam że zmarnował swój talent, co nie oznacza jednak że nie może już zdobyć mistrzostwa, tylko że on już ich kilka powinien zdobyć.

08.04.2007
13:58
[130]

Snoopikus [ Generał ]

Buczo
Jak juz policzyles wygrane i punkty Alonso i Kimiego to policz teraz ile punktow Kimiemu ucieklo przez awarie bolidu. Nie mozna winic kierowcy za to ze zespol dostarcza mu wadliwy sprzet.

08.04.2007
14:00
smile
[131]

eJay [ Gladiator ]

Buczo---->Raikonnen jadac w erze dominacji Ferrari i awaryjnych Mclarenów raczej nie miał szans na mistrzostwo:) Ale w kwalifikacjach zawsze byl w czolowce.

Tak naprawde jedynym kierowca ktory zaslugiwal na mś byl Sakon Yamamoto:)

08.04.2007
14:13
smile
[132]

Bioly74 [ Generał ]

eJay --> Nie prawda. Yuji Ide był sporo lepszy :D

Kubica ma naprawdę wielkiego pecha, jeśli kłopoty zaczną go omijać napewno często będziemy go widywać w pierwszej "5". Narazie jednak priorytetem jest dojechanie na punktowanej pozycji w Bahrajnie. Jeśli to się uda to powinno pójść już z górki.

08.04.2007
18:11
[133]

HopkinZ [ Senator ]

McLarenowi gratulujemy Hamiltona.

Niestety wygrał buc Fernando.

08.04.2007
19:19
[134]

...NathaN... [ The Godfather ]

Hamilton: pierwszy wyscig - 3. miejsce, drugi wyscig - 2. miejsce. Moze za tydzien wygra :)

08.04.2007
20:29
[135]

Lipton [ 101st Airborne ]

No to wiele się wyjaśnilo:) Dobrze wiedzieć, że aż tak niesprawny bolid miał Kubica, bo już się zaczęły szerzyć teorie spiskowe i sytuacja stawała się coraz bardziej niezdrowa.
Przed chwilą oglądałem powtórkę startu na polsacie sport, no i przyjrzałem się temu zderzeniu Kubicy z Heidfeldem i było ono stosunkowo mocne. Nie wiem jak komentatorzy mogli tego nie zauważyć, zupełnie inaczej by się patrzyło na problemy Kubicy w tym wyścigu. No ale miejmy nadzieję, że na Bahrajnie będzie już wszystko ok:)

08.04.2007
21:08
[136]

gris [ Generał ]

Echhh, czyli ja już nie rozumiem... wiec "miźnięcie" się Hiedfelda i Kubicy to wina Polaka czy Niemca? :) Z tego co widze w komentarzach na onecie czy wp to kazdy jedzie na Hiedfelda ze to on mu zajechal drogę... jak to w koncu jest?

08.04.2007
21:10
[137]

Drackula [ Bloody Rider ]

Ludzie, problemy Kubicy nie wynikaly z tego ze gdzies sie tam plastikiem obtarl. siadla mu kontola trakcji (elektronika) w bolidzie i nic nie dzialalo jak potrzeba. wiazanie jednego z drugim jest zdeczka smieszne.
U mnie komentatorzy juz w czasie pierwszego pitstopu mieli info z boksu ze to nie wina silnika czego o czym spekulowali tylko kontrola trakcji. Wydaje wam sie ze na zakrecie wylecial przez swoja nieudolnosc? to zobaczcie sobie powtorki jak mu sie bolid zachowywal.

a ze zaden komentator nie zauwazxyl tego obtarcia na zakrecie to tylko dlatego ze kamery tego nie wychwycily a udezenie bylo tak slabe ze nie wplynelo na zachowanie bolidow(zaden nie odskoczyl badz wychaamowal).

08.04.2007
21:19
[138]

sajes [ 54135 ]

A Sutil znowu się popisał :P Na którym zakręcie wypadł ?? Chyba czwartym :)

A co do czołówki:
- Doskonała jazda Hamiltona. Wszystkim którzy mówili, że nie miałby szans w słabszym bolidzie utarł nosa
- Zawiódł mnie Massa. W kwalifach był pierwszy, myślałem, że na luzie nie spadnie poniżej drugiego miejsca a tu klops. Swoją droga, trzeba pochawlic Heidfelda za bardzo ładną jazde i odpieranie ataków.
- Kimi zdecydowanie za późno się obudził. Przez te ostatnie kółka jechał doskonale, ale zdecydowanie za późno zaczął odrabiac
- McLaren zbyt łatwo ograł Ferrari na starcie. Z 1 i 3 pozycją po kwalifikacjach nie powinni łatwo siędac, a po dwóch zakrętach byli na 3 i 4.
- Kovalainen. Zdecydowanie za słaby jak na Renualt. Gdyby nie zawiódł bolid Nico Rosberga nawet unktów by nie zdobył. Renault napewno dobrze nie wybrał.
- Szkoda mi Nico Rosberga. Bardzo ładna jazda przez całe Garand Prix i gdyby nie awaria silnika dodał by do swojego konta kolejne punkty.

08.04.2007
23:07
[139]

Lutz [ Senator ]

Chodzi na necie onboard na ktorym dokladnie widac skad wziely sie problemy kubicy. nie ma co plakac trzeba czekac na nastepny wyscig.

09.04.2007
09:57
[140]

Lipton [ 101st Airborne ]

Drackula--> To zobacz sobie powtórkę i to jak tył bolidu Heidfelda odskoczył co najmniej o metr w lewo. Przy tym delikatnym i precyzyjnym sprzęcie takie puknięcie jest już wystarczające, żeby narobić szkód i jestem pewien, że poza kontrolą trakcji także mechanicznie nie wszystko było w porządku zresztą sami przedstawiciele BMW których wypowiedzi są przytoczone wyżej, tak mówili.
Zresztą w czasie pierwszego pitstopu to sami mechanicy jeszcze nie wiedzieli co się stało, bo nie było kontaktu radiowego z Kubicą i wymienili w ciemno opony, bo żadnych poważniejszych problemów nie przewidzieli. Stąd później potrzeba kolejnego stopu.

09.04.2007
10:01
[141]

eJay [ Gladiator ]

Widzialem dzisiaj wywiad z Kubicą po wyscigu. Nie mozna bylo powiedziec, ze jest w dobrym humorze. Rampf i Theissen ucieli sie od komentowania awarii.

09.04.2007
10:18
[142]

stanson [ Szeryf ]

A ja się nie moge doszukać w sieci nigdzie powtorki ze startu wyscigu, kiedy to Kubica na pierwszym zakrecie uderzyl w Heidfelda. Na youtube jeszcze nie ma, moze ma ktos jakis namiar?

09.04.2007
11:14
[143]

Snoopikus [ Generał ]

Foty kontaktu Roberta z Nickiem z pokladu Rosberga.






Tu jest film ale kiepskiej jakosci i niewiele widac - trzeba sie mocno wpatrywac:

09.04.2007
11:18
[144]

stanson [ Szeryf ]

Co to jest? ===>
Jakiś element z bolidu?

Nicka az lekko bokiem postawiło...

09.04.2007
11:52
[145]

eJay [ Gladiator ]

Byc moze to jakas dolna czesc przedniego spojlera np. jakas sklejka, ktora dodatkowo dociska bolid. Przynajmniej tak to wyglada.

09.04.2007
13:36
[146]

Lipton [ 101st Airborne ]

Drackula--> Sam teraz widzisz. Dalej twierdzisz, że to było tylko obtarcie?:P

Normalnie panowie z BMW się stuknęli, realizatorzy tego nie wychwycili, ale gołym okiem było widać kontakt, a obejrzenie powtórki wyścigu na spokojnie tylko to potwierdziło i dowiodło, że ten kontakt był większy niż można było to zobaczyć w wersji live.

09.04.2007
16:45
[147]

Lutz [ Senator ]

Kubica jechal w linii, nic dziwnego ze byl w...sciekly, podziwiam go ze powstrzymal sie od bardziej goracego komentarza.

09.04.2007
16:53
[148]

stanson [ Szeryf ]

Lutz --> przeciez to była tylko i wyłącznie wina Kubicy, nie rozumiem o czym mówisz.

10.04.2007
10:25
[149]

stanson [ Szeryf ]

Na tym zdjęciu widac brak części skrzydła u Kubicy -->
Dziwne, że nie wymienili mu go podczas tego pierwszego, nieplanowanego postoju...

10.04.2007
10:46
[150]

Marcinkiewiczius [ Airborne ]

Szkoda mi Kubicy. W Bahrainie powinien zdobyć punkty :)

10.04.2007
13:14
[151]

kopytko_m [ Centurion ]

Popatrzcie na to:

Jakoś nie mogę dopatrzeć się tu winy Kubicy, mimo, że staram się być bardzo obiektywny.

10.04.2007
13:41
[152]

stanson [ Szeryf ]

Powiem szczerze, że do tej pory uważałem (z tego co czytałem, bo nawet Kubica sam Heidfelda przeprosił), że wina faktycznie leżała po stronie Polaka. Na filmiku jednak widać, że na pierwszym zakręcie Nick jechał po swoim torze, Kubica był obok utrzymując swój tor, po czym Niemiec wykonał dość gwałtowny ruch kierownicą w prawo co spowodowało kolizję. Robert był obok Heidfelda w 3/4 długości jego bolidu trochę z tyłu i jechał swoim torem. Kontrowersyjna sytuacja.

Z drugiej strony Kubica chyba nie powinien był tak blisko podjeżdżać... Nie wiem co o tym sądzić.

10.04.2007
13:41
[153]

kiowas [ Legend ]

Niech będzie, że częściowa wina uszkodzenia kontroli trakcji wynikła ze stłuczki z Heidfeldem - ale do licha ciężkiego po raz kolejny zawodzi skrzynia biegów, do tego nie działa radio i mamy brak komunikacji - jak w tej sytuacji Robert może cokolwiek osiągnąć?!
Najbardziej wkurzył mnie pierszy pit stop Kubicy - ponad 14s na zmianę opon i dotankowanie, i absolutnie nikt nie zauważył naderwanego skrzydła - jak to jest mozliwe przy takiej precyzjki i profesjonalizmie?? Przecież wystarczyło obserwować kilka pierwszych okrążeń Kubicy żeby się zorientować, że zamiast przypieszać zwalnia (a wiemy jak jeździ Robert przy sprawnej maszynie). Dalczego skoro radio zawiodło nikt go w stopie nie zapytal o problem? Czasu było aż nadto podczas silowania się z oponą...
Muszę powiedzieć, że nie do końca podoba mi się funkcjonowanie tego teamu - dobrze, że Thiesen poszedł wreszcie po rozum do głowy i nie będzie już wypuszcxzał Vettela na treningi.

Liczę, że będzie do trzech razy sztuka i Kubica pokaże co potrafi gdy ma sprawny bolid.

10.04.2007
13:44
[154]

stanson [ Szeryf ]

kiowas --> niestety to nie do końca tak jak myślisz z tym 3-cim kierowcą, Vettel ma w ten weekend debiut w World Series na Monzie a Timo Glock startuje w GP2 i tylko dlatego nie pojadą w piątkowych treningach. Od następnego GP będzie po staremu...

10.04.2007
13:49
[155]

kopytko_m [ Centurion ]

Może lepiej nie doszukiwać się tu czyjejś winy i potraktować to jako jako "typowe zdarzenie wyścigowe" w którym większego pecha miał Robert.
A Vettel zapewne w piątki będzie jeszcze jeździł. Tym razem go po prostu niema - jeździ gdzie indziej.

10.04.2007
13:55
[156]

kiowas [ Legend ]

stanson ---> no ja słyszałem, że nie jest to wynikiem jego startów, ale zmiany taktyki BMW - ale jak będzie to się okaże...

10.04.2007
14:07
[157]

Negocjator [ * ]

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, jak to się dzieje że z dwóch
bolidów ze stajni BMW ten Kubicy psuje się jak 25 letnia skoda
mojego wujka a bolid Heidfelda jest bezawaryjny, dopieszczony
i nie sprawiający najmniejszych problemów?

10.04.2007
14:13
[158]

stanson [ Szeryf ]

Tego niestety nikt nie wie.

10.04.2007
14:29
[159]

Negocjator [ * ]

Ciekaw jestem czy ten szef Kubicy to nerwowy gość.
Jeśli jest wyrywny to może się okazać, że nasz Robert
jeszcze nie zaczął a już go nie będzie.
Dla szefa/sponsora/właściciela sprawa jest jasna nie ma
punktów i ktoś musi beknąć.

10.04.2007
14:29
smile
[160]

kiowas [ Legend ]

Negocjator --> jakbym był zwolennikiem spiskowej teorii dziejów bardzo szybko znalazłbym ci wytłumaczenie

Zazwyczaj w podobnej jak Kubica sytuacji 'bekają' mechanicy - w końcu to nie jego wina że autko nie jeździ jak należy.

10.04.2007
14:43
smile
[161]

Negocjator [ * ]

kiowas --> Oby.
Ja specem od F1 nie jestem ale w piłce nożnej jak piłkarze źle grają
bo pochlali albo są po prostu słabi to zwykle prezesi zwalniają trenera :).

10.04.2007
14:48
[162]

Lutz [ Senator ]

To byl typowy racing accident ze wskazaniem na heidfelda, kubica byl blisko, ale nie mogl sie cofnac za bardzo. Takie rzeczy sie zdarzaja ale nie mozna mowic zeby to byla wina jednego czy drugiego, Kubica ma klase i potrafi sie zachowac. Bardzo mi sie u niego podoba ten "idealizm"

11.04.2007
14:57
smile
[163]

stanson [ Szeryf ]

NOWY WĄTEK (GP BAHRAINU)

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6258082&N=1

11.04.2007
15:28
[164]

Drackula [ Bloody Rider ]

Lipton---> no racja, nazywanie tego obtarciem to moze przesada. Ale patrzylem patrzylem i za cholere kontaktu z kolem bolidu Kubicy nie widze, chyba slepy jestem. A jak nie bylo kontaktu z kolem to sorry nawet w 1% to dotkniecie sie nie mialo jak wplynac na sprawnosc kontroli trakcji. Poza tym mimo utraty skrzydla bez problemu bronil sie przed Rosbergiem wiec wtedy jeszcze to dzialalo. Poza tym na upartego mozna powiedziec ze to Hatfield wjechal na Kubice co by ten go znow nie wyprzedzil jak juz wczesniej mialo miejsce.

Poza tym w innych stajniach juz sie podsmiechowuja ze spiskowej teorii :), ze Teissen ma swojejo pupila vettela i trzeba mu zrobic miejsce.

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.