GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Arcanum, of Magic and Steamworks Obscura, cz. 2.2

23.07.2002
17:28
[1]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Arcanum, of Magic and Steamworks Obscura, cz. 2.2

Wyobraźnia to złotooki potwór, który nigdy nie zasypia.
Potwór ten, by nie chudł i nie zanikał, musi być karmiony - a jego pokarmem są codzienność i szeroka gama emocji.
Potwora wyobraźni nie można ignorować, lekceważony robi się jeszcze bardziej agresywny, hałaśliwy, dręczący, jak te dziwne stuki pod maską samochodu - zbyt denerwujące, by je ignorować, zbyt groźne, by je lekceważyć.
Ale gdy złotookiego potwora zadowolić, gdy go ugłaskać, wówczas potwór śni na jawie i śniąc, tak kolorowy gobelin opowieści.
Układa jigsaw, puzzle, rebus, szaradę.
Zagadkę.

cytat ten pochodzi z wywiadu z pisarką Patricią A. McKillip
ale chyba doskonale pasuje do gry, która daje szerokie pole do popisu dla złotookiego potwora
albowiem słowo Arcanum
po łacinie oznacza
Zagadkę

link do poprzedniej części

23.07.2002
17:41
smile
[2]

Mondeac [ Chorąży ]

Udało mi się stworzyć pierwszą w moim życiu mapę do Arcanum. W sumie to jest to już moduł (taki jak Arcanum i Vormatown), który jak dotychczas zawiera jedną lokację. Znajduje się w niej chatka, kilka przedmiotów, łóżko i tak tam inne sprawy. W sumie to wszystko obyło się bez problemu (dzięki pomocy pewnego tutoriala) i gdy tylko znajdę więcej czasu, z nudów, może uda mi się zrobić coś większego. Bardzo fajnie jest się pobawić przez chwilkę w tym edytorze. Wcale nie jest taki trudny, pozostawia graczowi absolutnie wolną rękę i można si pobawić w stwórcę. Jak czytałem na kilku różnych stronach, można dzięki niemu stworzyć zupełnie nową fabułę, jednak jest to niezwykle czasochłonne. Co Wy na to? Bawiliście się tym edytorem? Na razie tylko Kade odpowiedział, że nie... :-)

23.07.2002
17:46
[3]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Mondeac, ja się próbowałem bawić w WorlEdzie, i nawet stworzyłem sobie jedną lokację, ale z niewiadomych mi przyczyn nie udało mi się jej dodać do głównej mapy gry (zapisałem plik w odpowiednim foldreze gdry, ale cholerstwo mi się nie chciało na mapie pojawić) potem zabaw nie kontynuowałem

23.07.2002
17:48
[4]

Kade [ Senator ]

-->Mondeac a mógł byś zamieścić screena , jestem ciekaw jak ci to wyszło?

23.07.2002
17:49
[5]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

wybaczcie, jeśli obrazek jest brzydki, ale ja jestem raczej nocnym, wielkomiejskim stworzeniem i ogólnie lubię widoki po zmierzchu

23.07.2002
18:43
smile
[6]

Kade [ Senator ]

Obrazek jest spoko tak samo jak i ten cytat.

23.07.2002
18:52
[7]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

dziękuję Konradzie może jednak dasz się namówić na przeczytanie książki tejże autorki? polecam trylogię Mistrz Zagadek oraz powiesć Zapomniene Bestie z Eld wszystkie książki są bardzo krótkie, ale również bardzo ciekawe kiedyś, jakieś 2 lata temu pożyczyłem pierwszy tom mistrza zagadek jednej z moich koleżanek, która zarzekała się, że nigdy nie polubi fantastyki, tak jej się spodobał, że łaziła za mną na klęczkach, abym jej dał kontynuację teraz zmieniła swój pogląd na czytanie fantastyki ...

23.07.2002
18:52
[8]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

może więc i Ciebie przekonam?

23.07.2002
18:55
smile
[9]

Kade [ Senator ]

Jak bym maił i niebyły by za długie to czemu nie.

23.07.2002
19:00
[10]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

a dlaczego nie lubisz czytać? lektury szkolne Cię zraziły? P.S. sorry, że jestem wścibski i wałkuję temat

23.07.2002
19:03
[11]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

a tak a propos, to raczej popularna pisarka, bo jej książki opatrzone są etykietką "A. S. przedstawia" choć moim zdaniem McKillip jest o niebo lepsza od A.S., to jednak biblioteki lecą na tę etykietkę i powinieneś to móc znaleźć w jakiejś przyzwoitej bibliotece

23.07.2002
19:57
[12]

yutek [ Konsul ]

Piotr----> jak mozesz to podeslij mi podpowiedz dot. ofiar bogom.

23.07.2002
20:13
[13]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Andrzej wysłałem Ci maila (nie chcę pisać tego na forum, żeby komuś jeszcze nie spoilerować) ze wskazówkami, jeśli chcesz rozwiązanie, to:

23.07.2002
20:15
[14]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

obejrzyj paragraf zatytułowany Velorien's Ultimate Blessing na dole tamtej strony

23.07.2002
20:22
[15]

yutek [ Konsul ]

O kurka wodna! zdaje sie ze to jeden z najbardziej wymagajacych ( ichyba rownierz najtrudniejszym) questow w grze. Dzieki za link tylko jak juz mowilem w moim przypadku on sie na wiele niezda bo z angielskim -wstyd przyznac- jestem na bakier :(((. Ps. gdzie znajduje sie medalion pieknosci? wlasnie natknalem sie na niezaliczone zadanie od burdel mamy z tarantu. Znajac zycie juz go znalazlem i zdazylem sprzedac ;).

23.07.2002
20:36
smile
[16]

Mondeac [ Chorąży ]

yutek ---> Medalion Piękności znajdowałem w różnych miejscach gry i akurat u mnie za każdym razem był gdzie indziej. Poza tym, raz mi się zdarzyło, że znalazłem go dwa razy. A jeszcze innym razem nie znalazłem go wcale. Możesz poszukać w lokacjach spotykanych poza miastem - w Ancient Maze w okolicach Dernholm, Strange Pond nad Caladonem... Ciężko mi powiedzieć gdzie on znajduje się u Ciebie :-). A co do tego etapu co zrobiłem, to zaraz podrzucę linkiem i zdjęciem.

23.07.2002
20:37
[17]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

jest kilka medalionów piękności są w różnych miejscach (ja zawsze je odnajdywałem gdzieś indziej niż w poprzedniej grze) poszukaj w ściekach, starych zamkach, podziemiach świątyń (i innych, niekoniecznie świętych budowli) itp.

23.07.2002
21:19
smile
[18]

Mondeac [ Chorąży ]

A więc przysiadłem wczoraj wieczorem trochę nad tym edytorem do Arcanum i postanowiłem zrobić jedną prostą mapę, aby zorientować się na czym to wszystko polega. Bez tutorialów okazało się niewykonalne, więc po zaczerpnięciu kilku informacji i wykonaniu standardowej mapy, pierwsza lokacja (a co za tym idzie moduł) była gotowa. Zdjęcia z lokacji zamieszczam po prawej stronie, a na dole podaje link skąd można ściągnać ten moduł. Kto będzie zainteresowany, na wstępie kilka uwag: - nie jest to żadna rewelacja, siedziałem nad tym 15 minut, więc zbyt wiele nie możecie się spodziewać :-). - aby zagrać na tym module, po rozpakowaniu wystarczy wgrać go do katalogu ...\Arcanum\Modules - nie można tworzyć swojej postaci, więc najlepiej wybrać jakąś gotową przez twórców. - moduł nie ma zakończenia. Po prostu jest wyspa i koniec :-).

23.07.2002
21:21
smile
[19]

Mondeac [ Chorąży ]

Ach... Zapomniałem dodać, że aby zagrać na tym module, w opcjach najpierw trzeba ustawić Module: Nenlomen A następnie wybrać zwykły tryb Single Player.

23.07.2002
22:12
[20]

Kade [ Senator ]

-->Piotr tak , uraz do książek mam z czasów szkoły .Wszystkie były strasznie nudne , niechciało mi się czytać a z czasem całkiem przestałem. -->Mondeac całkiem nieźle może sam spróbuje zrobić sobie kilka lokacji.To by było ciekawe.

24.07.2002
09:04
smile
[21]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

a ja zawsze z rana samotnie na watku :-( po za tym JESTEM WSCIEKLY, zbyt czeste wykorzystywanie szybkiego zapisu doprowadzilo mnie do wyczerpania limitu przeklenstw na jakies 2-3 lata, stracilem moj ulubiony rewolwer, po prostu znikl, o tak sam z siebie, ide sobie ide gdy nagle zmienil mi sie kolor ikonki odpowiadajacej za przedmioty, z ciekawosci zagladam a tam dlon pusta !!! gola !!! nieuzbrojona !! samotna taka jakas, po prostu zglupialem, poczulem jakby mi dusze skradli, na pustkowiu, przesledzilem cala trase metr po metrze, piksel po pikslu, nic, jakby wyparowal, kupilem strzelbe al to juz nie to samo, wolne duze i nieporeczne, z tego wszystkiego poczlapalem do Tarantu, do burdelu i upilem sie do nieprzytomnosci, widzialem tam w jednym pomieszczeniu owce... to chyba dla gorali z Zamglonych Wzgorz. Bandyta bez swojego colta :-((( Odnalazlem w Stillwater maga, zanim udalo mi sie go uwolnic zaatakowal mnie jakis idiota ogr, dostal kilka strzalow, i po sprawie, tylko....Magnus sie zaczal wsciekac ze tluke niby porzadnego goscia ?!?!?!? Sprawdzilem w notatkach i to jest postac zabita prze ze mnie o najlepszym charakterze ... zjadacz niziolkow - dobrym ogrem ?? Jaja jakies czy co ? Fakt faktem, Magnus zaczyna mi na nerwy dzialac, krasnolud po glowie trzonkiem od kilofa bity, chyba go zostawie gdzies na pustkowiu niech zdycha.

24.07.2002
10:28
smile
[22]

Kade [ Senator ]

-->VisusAugustus poprostu niewiem co powiedziedz.Przykro mi bardzo z powodu straty rewolweru. Mam nadzieje znajdziesz coś lepszego . I mam nadzieję że kac już przeszedł bo wyruszać na zdradzieckie tereny Arcanum zaje.... jak świnia to nie za bardzo , percepcja już nie ta jeszcze krzywda ci się stanie ,rękę sobie odstrzelisz albo co.

24.07.2002
11:06
[23]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

eee tam, i tak jestem caly w bliznach, polowa co prawda zaleczona, przez co uroda paskudna a i tak w Tarancie wszyscy zglupieli jak mnie widza to wydaj achy i ochy, mowia paniczu, prosze pana, coz za wspanialy technolog z pana, czym moge sluzyc, ale k... zwyklej laski nie mieli, musialem po nia gnac az do Zamglonych Wzgorz, a i tak przedmiot ktory stworzylem to jakis taki sobie, koktaj Molotowa to jest to :-), rzucic mozna albo wypic :-), chociaz predzej czy pozniej to faktycznie cos mi urwie...

24.07.2002
12:41
[24]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

biedny Visus .............. ale snajperka (looking glass riffle) jest znacznie lepsza od rewolweru, rzadziej robi krytyczne pudła, no wiesz ... poza tym, u mnie Magnus może nie burzył się przy zabijaniu brzydkich, złych ogrów ale dostawał takiej głupawy, kiedy próbowałem się gdzieś włamać że w końcu kurdupla wywaliłem z grupy i skorzystałem z usług innych pomocników (zresztą jeśli masz dobrą perswazję, to można przyłączyć nawet króla karłów, który jest świetnym wojownikiem)

24.07.2002
12:48
smile
[25]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

a tak na marginesie to wczoraj Mondeac wyjaśnił mi, jak robić screeny bez użycia jakichś osobnych programów skanujących, no i dziś rano przyszło mi do głowy, żeby może zamieścić kilka obrazków pokazujących, jak to efektownie czasem wyglądają walki magów, tyle że gdy skończyłem moją ostatnią grę, to skasowałem wszystkie save'y :-((((((((((((((((

25.07.2002
10:24
[26]

yutek [ Konsul ]

Moze ktos zapodac lokalizacje poszczegolnych oltarzy? (po polsku)

25.07.2002
10:25
[27]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

witaj Andrzeju! za jakieś 10 minut podeślę Ci maila, ok?

25.07.2002
10:41
[28]

yutek [ Konsul ]

Czesc Piotr! Jasne ze moze byc. Tak na marginesie, to strasznie podupadl cos ten watek :((

25.07.2002
10:43
[29]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

sorry, dla niektórych 10 min znaczy 15 min ale już posłane

25.07.2002
11:01
[30]

yutek [ Konsul ]

dzieki Ci bardzo, juz niedawalem rady z tym lataniem po calym arcanum i zapisywaniem wszystkiego na karteczkach ( oczywiscie kazdej inf na innej ;)) moze teraz jakos sobie to usystematyzuje.

25.07.2002
11:03
[31]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

wiesz, kiedy ja grałem 1 raz w arcanum aż wstyd się przyznać robiłem sobie notatki z tyłu zeszytu do angielskiego

25.07.2002
12:20
[32]

yutek [ Konsul ]

Kurcze dopiero poczatek skladania ofiar a juz zgrzyt:((. myslalem ze mam wszystkie ofiary dla bogow a okazuje sie ze brak mi kamiennego serca dla makaal'a. gdzie cos takiego znajde???. ps.hehe moze zloze swoje?

25.07.2002
13:08
[33]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

spoko spoko, jeszcze tak strasznie nie podupadl :-), poczekajcie do poniedzialku to na pewno zasypie was pytaniami

25.07.2002
14:36
[34]

yutek [ Konsul ]

HURA!!!!!!!!!!! szef szefow dal mi swoje blogoslawienstwo!!! :)) troszke trzeba sie bylo nabiegac (teleportowac) ale warto bylo.

25.07.2002
18:24
[35]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Yutek moje gratulacje mam nadzieję że miło się rozwiązywało zagadkę dziś na tym wątku strasznie cicho Visus ledwo zajrzał, Kade i Mondeac nawet się nie pojawili nie przyszli też gościnnie emerka, azim ani nikt inny a szkoda, Arcanum to naprawdę niezla gra

25.07.2002
19:03
[36]

yutek [ Konsul ]

To fakt, CALKIEM NIEZLA!. Koncze juz ja prawie wiec za kilka dni (pewnie niedziela) terz sie bede zegnal. Nastepnym tytulem bedzie oczywiscie Fallout2 pl ( w wersje eng. gralem 3 razy, co przy mojej znajomosci angielskiego naprwde bylo nielada heroizmem :)))).

25.07.2002
19:26
[37]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

wiesz, ja skończyłem ostatnią rozgrywkę w Arcanum jakiś tydzień temu aktualnie moja uwaga koncentruje sie na czytaniu różnych książeczek :-)))))) ale nie zmienia to faktu, e pewnie nie raz zagram sobie jeszcze w Arcanum a poza tym, zawsze mozecie się dozywać, nawet nie grając na bieżąco :-)

26.07.2002
01:16
[38]

yutek [ Konsul ]

Myslalem ze niezadam juz pytania na forum, a jednak :))) Wiecie moze jak pozbyc sie Aranoxa? musze go zabic ale chroni go ta tarcza w ktorej jest uwieziony.

26.07.2002
03:05
[39]

Sickman [ Centurion ]

rozwal tych palkersow na zewnatrz komnaty to oslona zniknie, ale Aranoxa to chyba lepiej przyloczyc do druzyny.

26.07.2002
08:33
smile
[40]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

a ja jak zawsze z rana, no prawie, bylem na wyspie rozpaczy gdzie jest ten magiczny potwor o zabicie ktorego prosil straznnik sprzed bramy, i jak to jest z okularammi od krasnoluda, dac mi ich niechcial, ja natomiast zabijac jego nie chcialem, a pamiatam ze gdzies trafilem na sklep z gostkiem robiacym okulary, tylko pytanie gdzie to bylo ??? i o co chodzi z tymi schematami dla technologow, jest tego od groma i ciut ciut, zaryzykowalem i poinformowalo mnie ze poznalem nowy schemat, ale co dalej ??????? kiedy go moge wykorzystac, zobaczyc ???

26.07.2002
09:42
[41]

Mondeac [ Chorąży ]

VisusAugustus ---> Potwór, którego musisz zabić znajduję się na godzinie pierwszej patrząc od bram wioski. Przejdź bramy do okoła trzymając się cały czas brzegu. W końcu zobaczysz ślady potwora i wtedy będziesz wiedział jak go dalej szukać. Jeżeli teraz nie uda Ci się zdobyć okularów, to nie martw się. Po odpłynięciu z Wyspy Rozpaczy będziesz mu je zdobyć na lądzie w Arcanum. Gdy nauczysz się nowego schematu, to klikasz na ikonkę, pod którą kryją się schematu nauczone z karty postaci. Tam po lewej stronie znajdują się dwa guziki - jeden odpowiada za schematy nauczone z karty, a drugi właśnie za te nauczone w czasie przygody. Klikasz na drugą, wertujesz zakładki i znajdujesz schemat, któego się nauczyłeś.

26.07.2002
10:22
smile
[42]

Kade [ Senator ]

Cześć wszystkim. -->VisusAugustus magiczny potwór jest tam gdzie mówi Mondeac za obozem , idz tam a gdy trafisz na jego ślady to już po nitce do kłębka. Okulary klanu koła,będziesz je mógł wykonać na zamówienie w sklepie z goglami w Aschbury. Schematy jak już zauważyłeś schematy składają się z dwóch części , musisz je zdobyć .Gdy na schemacie pola z dwoma częściami zaświecą się na zielono wciśnij zielony przycisk a w ekwipunku pojawi się nowy przedmiot.

26.07.2002
11:05
[43]

yutek [ Konsul ]

Sickman-----> Zrobie jak radzisz. Aranoxa niemoge dolaczyc do mojej ekipy bo jest jak na moja "karme" za dobry. Musze zabic wszystkich silnych polbogow i Aronax jest ostatnim z nich. Po zdetronizowaniu kerghana JA zamiezam zasiasc na panteonie :))))

26.07.2002
12:03
smile
[44]

Sickman [ Centurion ]

ja wlasnie rozpoczalem od poczatku gre tym razem z zamiarem podazania siezka ciemnosci. wybralem bandyte, ktory ma juz na starcie ten rewolwer.pierwsze wrazenie: gra sie dosc trudno, bo ciagle kasy brakuje na amonicje, chyba bede musial wydac pare punktow na kradziez kieszonkowa i pogrzebac troche w kieszeniach spiacych mieszkancow Tarantu :)

26.07.2002
12:14
[45]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Sickman---> znam ten bol :-), na poczatku troche trudno, amunicja znika w zastraszajacym tempie, ale potem luuuuzik, mam nawet zamiar wrocic na wyspe rozpaczy do dolu walki, lubie arene :-) co do schematow to cholera nigdy tego guzika nie widzialem :-((((

26.07.2002
12:19
smile
[46]

Kade [ Senator ]

Oj bez kitu , coś ten wątek podupada.Przydał by się ktoś kto dopiero zaczyna grać w Arcanuma. Yutek a ty co drugi Hitler (haha). P.S. To może jednak pobawimy się w zagadki w stylu gdzie jestem?albo po co tu jestem? Zaraz poszukam jakiegś screena.

26.07.2002
12:23
smile
[47]

Kade [ Senator ]

A jednak ktoś tu jest , o VisusAugustus. Dobra a teraz poważnie . ten przycisk jest po lewej stronie schematu, taki zielony , duży ze strzałkami po bokach.

26.07.2002
12:42
[48]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

ten przycisk, to znam odpowiada za stworzenie przedmiotu, ale zacznijmy od poczatku - wydaje punkty na standartowe schematy, jezeli mam przedmioty moge miec nowy przedmiot, np. rozne granaty jest 5 podstawowych, znalzlem schemat dodatkowy o innych granatach, powiadomilo mnie ze poznalem nowy s. gdzie moge zobaczyc jego opis i kiedy bede mogl go uzyc ???

26.07.2002
13:15
smile
[49]

Kade [ Senator ]

Nad przyciskiem do połączenia przedmiotów są jeszcze dwa: 1>Ten obok którego jest jakby czapka studenta to schematy zwykłe które poznajesz przez wydanie punktów postaci. 2>Obok niego znajduje się zwój (kartka) po wciśnięciu pojawi się okno jak w zwykłych schematach ale tam będą te które znalazłeś luk kupiłeś .Działają one na tej samej zasadzie co zwykłe.

26.07.2002
13:16
smile
[50]

Kade [ Senator ]

O ja pier.... nie ten screen.

26.07.2002
13:20
[51]

Kade [ Senator ]

Tak to wygląda

26.07.2002
13:28
[52]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

o rany ale ze mnie palant !!!! gapi sie czlowiek w ten ekran podczas gry i jakos mu do glowy nie przyjdzie, jakby te ikony byly mniejsze to bym sie nie martwil, ale te kobyly ....jasny gwint, mozg mi sie lasuje czy jak ?!?!? nooo dobra ale ja mam je caly czas nieaktywne, przynajmniej mi sie tak wydaje....

26.07.2002
13:28
[53]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

o rany ale ze mnie palant !!!! gapi sie czlowiek w ten ekran podczas gry i jakos mu do glowy nie przyjdzie, jakby te ikony byly mniejsze to bym sie nie martwil, ale te kobyly ....jasny gwint, mozg mi sie lasuje czy jak ?!?!? nooo dobra ale ja mam je caly czas nieaktywne, przynajmniej mi sie tak wydaje....

26.07.2002
13:31
smile
[54]

Kade [ Senator ]

Nieaktywne ikony mógł byś to jakoś wjaśnić , rozwinąć?

26.07.2002
13:58
[55]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

jesli wszystko dobrze zrozumialem to aby zmienic schematy powinienem wybrac ta ikone z zwojem ??? ale ona jest wiecznie szara tak jak na twoim screenie

26.07.2002
14:05
smile
[56]

Kade [ Senator ]

Obok niej po lewej stronie jest zielony przycisk , wciśnij.

26.07.2002
14:13
[57]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

tak sobie tera przypominam, ze ja chyba tak robilem tylko teraz nie pamietam czy poznalem wtedy jakis schemat czy nie, bo o taka ignoracje siebie nie podejzewam zeby tego nie wcisnac ??? sam juz niewiem....ja chyba za duzo pracuje...

26.07.2002
14:32
smile
[58]

Kade [ Senator ]

VisusAugustus nieprzejmuj się mi też się takie rzeczy często zdażają.Poprostu masz zły dzień ja taki miałem wczoraj nic mi nie wychodziło i większość dnia spędziłem przed telewizorem. Jeszcze raz nieprzejmuj się , jak to mówią : Jutro będzie lepiej.

26.07.2002
16:04
[59]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

witajcie wszyscy! jak widzę, kiedy ja odsypiam " upojną noc " wy sobie gadacie pozdrawiam wszystkich wkrótce odpalę Arcanum od nowa i może będę potrzebował paru wskazówek, szczególnie od Yuteka, bo zamierzam przejść arcanum po raz pierwszy jako osoba bardzo, ale to bardzo niedobra pozdrawiam

26.07.2002
18:39
smile
[60]

Kade [ Senator ]

Cześć , cześć . No to może wtedy wątek się trochę rozkręci.

26.07.2002
18:41
[61]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

cześć Konradzie, co słychać?

26.07.2002
18:48
smile
[62]

Kade [ Senator ]

Co słychać , lipa nikt tu nie zagląda , tym bardziej po południu.Naprawdę przydał by się ktoś grający pierwszy raz, z masą pytań. A tak wogóle to gram teraz w Pool of Radiance jak tylko skończę zabieram się jeszcze raz za Arcanuma. Tym razem tak jak ty kimś złym.

26.07.2002
18:51
[63]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

to, co pisał Yutek dość mnie zainteresowało, szczególnie ten spoiler z uwodzeniem Min Gorad wiesz, że grając kobietą można dostać dodatkową misję od Madame Lil? domyśl się, jaką! poza tym, wyjeżdżasz gdzieś na wakacje, czy siedzisz cały czas w Stargardzie?

26.07.2002
18:52
smile
[64]

War [ dance of death ]

Grałem kiedyś w Arcanum, byłem w Tarancie i odinstalowałłem grę. Teraz znowu chciałem zagrać. Instaluję angielską, potem polską, klikam PLAY, pojawia się klepsydra, czekam i NIC się nie dzieje. Próbowałem różnych sposobłów i nic. Miał ktos podobny problem ? Proszę o szybka pomoc !!!

26.07.2002
18:53
[65]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

aha, i jeszcze jedno pytanko, zastanawiałem się, czy nie poprosić kogoś o pirata Pool of R, czy uważasz to za dobrą grę?

26.07.2002
18:56
[66]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

War, a masz oryginał czy pirata? może to dziwnie zabrzmi, ale wśród moich znajomych dwoje ma (miało) oryginał i potem przerzucili się na wersje pirackie, bo podobno in czasem oryginalne wersje szwankowały z piratami nie ma nikt problemów, przynajmniej nikt z moich znajomych może spróbuj bez polskiej nakładki? czasem nakładka może spwodować coś w tym stylu (choć nie jestem znawcą)

26.07.2002
18:57
smile
[67]

Kade [ Senator ]

-->War niestety nie wiem co to może być.Przykro mi. -->Piotr tak wyjątkowo w tym roku wakacje spędzę w domu .Chyba że się pogoda zmieni bo tak to niema sensu wyjeżdzać.Ciągle pada ....

26.07.2002
19:00
[68]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Konrad ja prawie całe wakacje też spędzam w domu, aczkolwiek pod koniec sierpnia przawdopodobnie wyjadę na tydzień do Rzymu (boshe, piękne miasto!), no i gdybym miał okazję we wrześniu załapać się choć na parę dni do Londynu ...... (boshe, jeszcze piękniejsze!) ale pewno nic z tego nie wyjdzie

26.07.2002
19:21
smile
[69]

Kade [ Senator ]

Sory że tak długo ale coś mi się internet dziśiaj zawiesza. Piotr zależy co lubisz , mi się podoba a z tego co czytałem na forum to na 50 osób 10 się podoba. Niewiem czy widziałeś screeny?Jeśli nie to przypomina ona Diablo 1 chodzisz cały czas w lochach na powierzchnie wychodząc do sklepu. Mi się tam podoba , niewiem czy ci ją polecić bo naprawdę nie znam twojego gustu. Ale skoro ma być to pirayt to chyba nic na tym nie stracisz.

27.07.2002
11:52
smile
[70]

Kade [ Senator ]

No proszę i znowu cisza jak makiem zasiał. Jest tam kto? Odezwijcie się.

27.07.2002
12:43
[71]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

dzień dobry Konradzie

27.07.2002
14:05
smile
[72]

Kade [ Senator ]

Cześć ! No to może jakaś prosta zagadka tak na rozruszanie wątku. Gdzie jestem i po co tu jestem? Może ktoś inny też coś wymyśli.

27.07.2002
14:11
[73]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

SKLEROZA NIE BOLI !!! chyba tylko dlatego mam ostatnio dobre samopoczucie

27.07.2002
14:14
smile
[74]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Konrad, masz to dziadostwo zwane dziadu-dziadu (GG) ?

27.07.2002
14:19
smile
[75]

Kade [ Senator ]

Piotr pomyśl a ja sobie chwile pogram.

27.07.2002
14:25
[76]

Kade [ Senator ]

Chodzi ci o gadu gadu to nie . Zaraz spróbuje tam wejść. No to się nagrałem.He.

27.07.2002
14:25
[77]

azim [ Konsul ]

Pewnie już wiecie że fasolki trzeba zidentyfikować ale i tak napisałem a jak ktoś ma problemy z gotówką to można ukrasć klucz chandlarzowi starzyzną w Zamglonych i mamy co dzień świerzą gotówkę to chyba na tyle.

27.07.2002
14:29
smile
[78]

Kade [ Senator ]

Azim wpadaj częściej. A a ty znasz odp. do zagadki?

27.07.2002
14:33
smile
[79]

Kade [ Senator ]

Piotr. Gdzie to jest i jak tam się wchodzi?

27.07.2002
15:04
[80]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

Konrad podaję linki do stron, z których można sobie zciągnąć

27.07.2002
15:05
[81]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

oraz do wersji 3d (jaką ja posiadam)

27.07.2002
15:08
[82]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

po pobraniu musisz po prostu uruchomić (oba to programy samorozpakowujące się) a potem musisz się zarejestrować (potrzebne są dane o połączeniu, jakie posiadasz, ale program sam je identyfikuje, przynajmniej u mnie tak było) losowo zostanie Ci przydzielony numer

27.07.2002
15:25
smile
[83]

Kade [ Senator ]

Piotr dzięki już mam. Mój numer to: 2539287. Jak w totolotku. Dobra a teraz spadam na dwór . Nara, niedługo będę

27.07.2002
20:12
[84]

yutek [ Konsul ]

Czesc! Zagadka jest bajecznie prosta :)))) Polana chyba z zwie sie rubinowa, i znajdujemy sie tam przez pewnego niziolka ze stillwater. (po widoku wnosze ze poszedles na calego i demony wytlukles zamiast sie przykladnie skradac) Jaka nagroda ? ;)) Kurcze widze ze masz te zlota zbroje, u mnie byla ona nawiedzona i caly czas podtruwala wlasciciela :(( Azim: jasne ze fasolki zidentyfikowalem ale one i tak "niedzialaja" :((

27.07.2002
20:25
smile
[85]

Kade [ Senator ]

Brawo ,bingo,zgadłeś . To rubinowa polana

27.07.2002
22:39
[86]

wysiu [ ]

Witam znawców:) Wlasnie mam zamiar zaczać gre, i chcialem zapytac: Jaką postac stworzyc, zeby sie gralo dobrze i w miare bezbolesnie pierwszy raz (bo na pewno bedzie wiecej;)) Stawialbym na elfa magika, ale powiedzcie, jakie cechy sa tu potrzebne i co jest wazne przy tworzeniu postaci, w odniesieniu do dalszej czesci gry..:)

27.07.2002
22:44
smile
[87]

wysiu [ ]

Aaa, i jakies porady na start by sie przydaly...:)

27.07.2002
23:20
[88]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

wysiu --- moim zdaniem elf magik to najlepszy wybór najważniejsza cecha to persuasion przydają sie również walka wręcz i uniki (powiedzmy do pozimu ekspert) koniecznie jako mag musisz rozwijać WP, nie zaszkdzi również IN oraz DX z czarów polecam szkołę Force, jest to najlepsza za szkół, a dezintegracja jest najskuteczniejszym zcarem bojowym sam rozijam także koledże Fire oraz Temporal, ten pierwszy gorąco polecam, ze względu na zcar Fireflash poza tym konieczny jest czar unlocking cantrip (conveyance) do dość miłych szkół należą conveyance, divine, neckromancja (ale czarna - biały nekromanta przyłącza się do Ciebie na początku gry) może mental (tej sam nigdy nie próbowałem) jeśli masz wersję oryginalną, to polecam plik zciągający limit doświadczenia, gdyż takowy jest bardzo użyteczny można go zciągnąć ze strony

27.07.2002
23:23
[89]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

jeśli będziesz miał jakieś uwagi, to chętnie pogadamy, bo wątek trochę zamiera jeśli chodzi o start to niestety pewnie będziesz musiał ze 2 - 3 razy zacząć grę, aby się przyzwyczaić do złożoności tych wszystkich cech postaci, bo punktów otrzymywanych przez awanse jest naprawdę niewiele

27.07.2002
23:27
[90]

wysiu [ ]

Piotr --> thanx, tak mi sie zdawalo wlasnie;) Niestety wrzucilem juz polska nakladke i nie wiem, czy to dalej moge traktowac jako 'wersje oryginalną', ale najwyzej zainstaluje od nowa:) I takie jeszcze zapytanie (apropos tego limitu doswiadczenia) - probowaliscie grac solo (albo w maksymalnie malych druzynach)? bo w falloutach i baldurach bardzo przyjemnie wlasnie tak sie gra - nie wiem jak jest tutaj?:)

27.07.2002
23:31
[91]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

powiem szczerze, że jak odrzucisz Virgila, to będziesz miał problem, szczególnie na początku solo trudno jest grać jednak później staniesz się na tyle silny, że Twoja postać będzie równo kosić większość tego co napotka na drodze w arcanum jednak towarzystwo jest miłe, bo towarzysze czasem robią śmieszne rzeczy no i można się ich o coś poradzić, zapytać itp .......

27.07.2002
23:33
[92]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

poza tym, nawet jak będziesz grał z maksymalną liczbą kompanów i tak osiągniesz wczeniej czy później ten limit a pytając o wersję miałem na myśli oryginał czy pirat ja mam pirata i niestety patche i różne dodatkowe pliki tylko mi uniemożliwiają grę

27.07.2002
23:35
[93]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

jeśli masz ochotę, to mógłbym Ci wysłać mailem przybliżony rozdział punktów doświadczenia, jaki ja stosuję, zobaczyłbyś wtedy, co warto rozwijać i kiedy ale o wiele lepiej jest mieć własny schemat

27.07.2002
23:40
[94]

wysiu [ ]

Piotr --> Ech, nie mowie o odrzucaniu kazdego 'namolnego goscia', ale mala druzyna oznacza szybszy przyrost xp:) Czy jest jakis lepszy wybor na start dla maga poza 'zwyklym zjadaczem chleba' (fajne plusy do magii kontra minusy do techniki)?

27.07.2002
23:51
[95]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

każdy elf ma minusy do techniki dla maga bardzo najważniejszą cachą jest WP ale niestety, biografia "only child" która znacznie zwiększa WP, obniża też CH oraz perswazję osobiście stosuję skromny background "dark elf follower" czyli +2 WP i -2 CH, poza tym ten backgrond oznacza, że uważasz, że technologia powinna zostać zniszczona, co sprawia, że gorzej działają Ci rzeczy techniczne, ale chyba nie przekłada to sie na bonus dodatni do rzeczy magicznych :-((( musisz po prostu pzrejrzeć różne backgroundy, bo teraz nie pamiętam już dokładnie

27.07.2002
23:55
[96]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

poza tym, na początku gry raczej nie dostaniesz jakiegoś sprzymierzeńca poza Virgilem, gdyż większość wymaga charyzmy na odpowiedznim poziomie, choć potem będziesz mógł się po nich wrócić poza tym, jak już będziesz miał dezintegrację (najwcześniej przy lev. 15, ale nie wątpię, że uzyskasz ją najszybciej jak się da) to i tak będziesz wymiatał jak mało kto w Twojej grupie będzie umiał, przez co będziesz zgarniał większość dośw.

27.07.2002
23:56
[97]

Piotr - Tolkien [ Konsul ]

teraz już się pożegnam i pójdę poczytać książkę do "zobaczenia" jutro Pozdr

28.07.2002
09:51
smile
[98]

wysiu [ ]

Piotr --> Dzieki za porady i wyciagam watek...:) No nic, zrobilem sobie elfa magika, cech nawet nie pisze, bo pewnie jeszcze ze dwa razy go zmienie, zanim zaczne na serio grac..;)

28.07.2002
10:19
smile
[99]

Kade [ Senator ]

No wkońcu . Cześć Wysiui i wszystkim. Wysiu tak,tak napewno zaczniesz jeszcze kilka razy.Arcanum jest bardzo rozbudowany pod względem wydawania punktów postaci .Ale to niezmienia faktu że gra jest poprostu boska. Jeżeli będziesz miał jakieś problemy to wal śmiało,napewno pomożemy. Piotr sory za wczoraj kolesie do mnie przyszli i gadu gadu sobie włączyli.

28.07.2002
10:57
smile
[100]

Kade [ Senator ]

Nudziło mi się więc założyłem nowy wątek. link do następnej części :

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.