GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy to moze wypalic?

23.07.2002
09:32
[1]

kojotka [ Centurion ]

Czy to moze wypalic?

Siedzialam sobie kiedys i myslalam :-) I wpadl mi do glowy pomysl na fajnego erpega, a wlasciwie swiat, w ktorym mozna by bylo umiescic wiele gier... Swiat - cudo, genialny jest, zakrecony niesamowicie tak, ze sama sie w nim polapac nie moge, czegos takiego nigdy nie bylo :-P Przy okazji wymyslilam tez kilka wspanialych, rozbudowanych, epickich scenariuszy pasujacych do tego swiata, no i juz tak calkiem mimochodem calkiem przyzwoity i realistyczny system RPG, o ktory moglyby sie opierac te moje gry :-)

No, jak juz mysle, to na calego ;->

Oki, no ale teraz mam problem - sama tej gry nie zrobie. Programowac troche umiem, ale raczej nie to co trzeba i nie w tym co trzeba, ale wystarczajaco,zeby nie pisac do CDA listow typu "Czesc! Przyslijcie mi dokladna instrukcje jak zrobic wlasna gre" :-) I teraz sie zastanawiam czy przysiasc i napisac ten scenariusz - co mi zajmie chyba pol roku bo dobry opis swiata, systemu itd. to to jest gdzies z 1000 stron, a potem napastowac wszystkie mozliwe firmy produkujace gry i spotkac sie oczywiscie z totalnym lekcewazeniem, czy poczekac dziesiec lat, skonczyc informatyke, zaczepic sie w jakiejs firmie i - miec ten sam problem?

Pomysl jest fajny, a przynajmniej ja tak uwazam. No i moi znajomi i krewni, ale na ich obiektywizm liczyc chyba nie mozna. Troche by bylo szkoda gdyby przepadl, ale nie wiem, czy to ma szanse wypalic? Z tego co slyszalem firmy sa srednio zainteresowane przyjmowaniem scenariuszy od zoltodziobow... Ogolnie to jestem optymistka ale raczej mi sie nie usmiecha pisanie czegos przez cale wakacje, zeby to potem trzymac w szufladzie.
Co mi radzicie?

23.07.2002
09:53
[2]

ksenus [ Centurion ]

Zrób to dla siebie albo dla ludzi. Jeżeli będzie to sztuka dla sztuki lub sztuka dla ludzi to masz szanse, że kiedyś ktoś powie, to rzeczywiście piękny świat. Jeżeli chcesz zrobić to mając w perspektywie sławę uznanie i wielkość, która być może Ci się marzy to nie wróżę powodzenia. Prawdziwa sztuka żądzi się pewnymi prawami i nie trawi pobudek innych jak inspiracja wewnętrzna i potrzeba tworzenia. Skoro czujesz potrzebę tworzenia z serca to zabieraj się do roboty i nawet gdyby do końca życia dzieło twe w szufladzie miało leżeć to już nie jest ważne. Ważne jest to, że się zrealizujesz w jakimś stopniu, poczujesz się lepiej i nabierzesz dystansu do własnej twórczości.

23.07.2002
10:01
[3]

kojotka [ Centurion ]

Dzieki, filozofie, ale jesli nikt tego nie wyda - to nikt tego nie zobaczy. A do szuflady, to ja wole wiersze pisac :-)

23.07.2002
10:17
smile
[4]

R1ven [ Legionista ]

Spróbuj! Jak się znudzisz ... zawsze możesz przerwać.

23.07.2002
10:27
[5]

kojotka [ Centurion ]

Sprobowac zamierzam, ale ja sie raczej pytam, co z tym mozna dalej zrobic? Znacie moze jakas chetna ?

23.07.2002
10:28
smile
[6]

kojotka [ Centurion ]

O rany! Firme, chetna firme... :-)

23.07.2002
10:48
[7]

SER-JONES [ Generaďż˝ ]

Kiedyś mialem podobny problem. Pisałem wiersze, ale w końcu doszedłem do wniosku że to za malo ambitne zajęcie więc postanowiłem napisać książkę. Próbowałem parę razy, ale zazwyczaj kończyło sią na kilkunastu stronach. Wyobraźnie miałem niezlą, ale styl w jakim pisałem pozostawiał wiele do życzenia, w końcu załamałem się i doszedłem do wniosku, że trzeba mieć łeb jak dynia żeby zostać pisarzem.

23.07.2002
11:00
[8]

kojotka [ Centurion ]

Ja to pisze wiersze, opowiadania do gazet i jest niezle, wydaja mi. Ale jak wydac erpega? Wieksze pieniadze za tym stoja i wieksze ryzyko dla firm, wiec sie boja i nie wydaja... Ciezkie zycie.

23.07.2002
12:06
[9]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Wejdź na stronę TeamBG - tam znajdziesz wszystkie programy i przewodniki umożliwiajace stworzenie własnego RPG - w oparciu o system gier BG I i II, którym się zajmują. Takie gry są tam juz nawet przygotowywane, ale dotyczą świata Forgotten Realms który można spotkać w IWD, BG I, BG II, PlanescapeTorment.

23.07.2002
12:14
smile
[10]

Kade [ Senator ]

Może to i głupie ale nie można by było zebrać wszystkie zainteresowane "megamózgi"z forum i spróbować ją zrobić Każdy by się zają tym w czym jest dobry , może by coś wyszło?W końcu wszyscy chcieli by mieć swojego własnego RPG-a.No może nie własnego ale brać udział w jego tworzeniu.

23.07.2002
12:20
[11]

kojotka [ Centurion ]

Fajnie by bylo, nie... Tak w ogole to patrzcie tutaj:

23.07.2002
12:21
[12]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Jezeli mozna sie wtracic, to zdaje mi sie, ze nie sprawdzony system raczej ma minimalne szanse na komercyjne wydanie i dystrybucje. Jestem przekonany, ze w pierwszej kolejnosci wydawca, ktory zaryzykuje kase chcialby miec choc male potwierdzenie, ze rynek to chwyci. Zatem nie ma wyjscia - najpierw darmowy system na necie, dopiero jak okaze sie trafiony to moze dojsc do: 1) wzbogacenia go, urozmaicenia, rozbudowania, 2) komercyjnej sprzedazy No chyba, ze sami tworcy robia zrzute i wydaja, bo teraz to juz wszystko mozna.

23.07.2002
12:22
[13]

kojotka [ Centurion ]

Acha, i wszystkie chetne "megamozgi", nie krepujcie sie, jestem otwarta na propozycje :-)

23.07.2002
12:27
[14]

kojotka [ Centurion ]

rothon --> wtracic sie, oczywiscie mozna... System darmowy - czemu nie - ale tylko mechanika. Bo swiat - u samych jego zalozen lezy to, ze jest to swiat komputerowy - nie wiem jak to wyjasnic, zeby nie zdradzic tajemnicy, ktora tylko MG znac powinni :-)

23.07.2002
12:28
[15]

kojotka [ Centurion ]

A jak by sie do tego zabrac? Tzn. najpierw napisac, a potem udostepnic na stronie, czy moze najpierw zrobic strone, podstawowe zasady, i zrobic tak, ze wszyscy zainteresowani moga dac jakas sugestie?

23.07.2002
12:32
[16]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

kojotka--> I tak mozna i tak. Zalezy, czy chcesz to opracowac glownie sama, czy moze zalezy Ci na zyskaniu wspolpracownikow/pomocnikow/doradcow/komentatorow.

23.07.2002
12:39
[17]

kojotka [ Centurion ]

Swiat to raczej juz mam opracowany, mechanike - to chetnie bym z kims robila. Martwie sie tylko tym, czy jak zrobie stronke, to bedzie jakiekolwiek zainteresowanie. Bylby ktos chetny do pomocy? Bo ja to na sieci jestem tak 2 razy w tygodniu, wiecej nie moge, a to za malo chyba zeby robic regularne upgrady. Ech... nie wiem.

23.07.2002
12:43
[18]

ananas [ Pretorianin ]

Wiesz zawsze mozesz wypalic komus z piachy w ryj =))))))))

23.07.2002
12:47
smile
[19]

kojotka [ Centurion ]

Seeeeeeeeerio??????? ;->

23.07.2002
12:56
smile
[20]

Kade [ Senator ]

Ja mogę pomóc , zawsze chciałem zrobić jakiewgoś RPG .Tylko niewiem jak nigdy takich rzeczy nie robiłem. Pozatym przydało by się więcej osób i jakiś fachowiec co się na tym zna .

23.07.2002
12:57
smile
[21]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

No fachowiec, choc jeden, dobra rzecz *smieje sie*

23.07.2002
13:00
[22]

kojotka [ Centurion ]

Hej, no to co - zrobie stronke i umieszcze ja na jakims bezplatnym serverze... Ale na jakim? I z kim sie bannerami wymieniac? Co do robienia stron to mam spora wiedze teoretyczna ale zero praktycznej...

23.07.2002
13:01
[23]

kojotka [ Centurion ]

Jeeezu! I ja nawet nie mam nazwy dla swiata!!! Ja go prywatnie nazywam Swiat ale to musi byc cos innego, chwytliwego...

23.07.2002
13:08
[24]

Kade [ Senator ]

O tak ta nazwa musi mieć w sobie coś ,coś takiego co poruszy wszystkich.

23.07.2002
13:14
[25]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Kojotka, moze znalazlem dla Ciebie pomocnika. Zna sie facet, moze cos obmyslicie :-)

23.07.2002
13:15
[26]

garrett [ realny nie realny ]

obawiam się , że może nic z tego nie wyjść. Często na chęciach się kończy ale zazdroszcze ci własnego świata i zapału.

23.07.2002
13:15
[27]

mikmac [ Senator ]

kojtka --> po pierwsze to bym najpierw zadbal, aby Twoj pomysl ... pozostal Twoj. Tzn, jak chcesz zrobic strone z opisem swiata i mechaniki to haslo do strony dajesz tylko zaufanym osobom. Swiat jest okrotny - szkoda by bylo stracic wszystko dla powiedzmy jakiejs firmy, ktora sobie to szybko opracuje... Z drugiej strony nawet z gotowym scenariuszem i mechanika nic sama nie zrobisz - chyba, ze napiszesz ksiazke - ale z tego co widze to bardziej CIe interesuje gra... Do ksiazki z tego co wiem, to trzeba miec naprawde bardzo dobre przygotowanie edytorskie. Jednak fajnie by bylo (od strony marketingowej) wydac najpierw dwa, trzy tomiki nowej fantasy, a potem z tego robic gre - zainteresowanie gwarantowane. Jesli o chodzi tworzenie gry to masz dwa rozwiazania. Raz szukasz polska firme zainteresowana wspolpraca (tak naprawde to oni zawsze chca - problemem jest tylko wydawca, czyli gosc, ktory lozy na to kase) Lub drugie rozwiazanie (moim zdaniem ciekawsze, lecz troche bardziej ryzykowne) zbierasz ludzi do tworzenia (5-6). Tutaj tez masz dwie drogi. Albo szukasz inwestora-wydawce przekonujesz go, zakladasz firme i tworzysz od poczatku do konca "fachowo", lub zbierasz zapalencow, ktorzy przez 2 lata pracuja jako fanatycy tematu - a wszyscy liczycie na zyski po wydaniu. Jednak i tak zaczal bym od pisania ksiazki - sama sie sprawdzisz czy dociagniesz do konca :-) pozdrawiam i zycze powodzenia

23.07.2002
13:32
[28]

kojotka [ Centurion ]

dzieki... ale co masz na mysli mowiac - ksiazka? ksiazka , czyli podrecznik z mechanika erpega, czy ksiazke fabularna? Pisanie ksiazki mnie interesuje! Ja generalnie pisze ksiazki, tzn pisalabym gdybym miala czas i gdybym miala pomysl i gdyby mi sie dlugopis nie wypisal itd., rozumiecie... Ale chcialabym pisac ksiazki jako sposob na zycie. Pare osob nawet powiedzialo, ze mam talent :-) A gra interesuje mnie raczej, jako tlo dla opowiesci i swiata, ktore sobie wymyslilam. Ja raczej nie programowalabym tej gry, bo nie umiem, ale sadze, ze umialabym pisac naprawde dobre scenariusze. Do tego mojego pomyslu ksiazka nie pasuje - bo tu chodzi o interaktywnosc... Ja to wszystko opisze i wyjasnie, jak tylko napisze opis swiata i troche mechaniki - i umieszcze na stronie www. I zobaczymy. Co do drugiej fazy - to zdecydowanie wolalabym metode nr dwa - jesli sie znajda ludzie, ktorzy umieja choc troche wiecej niz ja i ktorym sie spodoba moj pomysl. Co o tym myslicie?

23.07.2002
13:58
[29]

gereg [ zajebisty stopień ]

nie. to nie moze wypalic.

23.07.2002
13:58
[30]

kojotka [ Centurion ]

rothon --> *ktory to?* :-)) Otwarlam plik Worda, zaczelam opis swiata, sklecilam juz pare zdan... Chwilowo czekam na natchnienie. Telko, qrcze, ta nazwa! Co nie wymysle, to jakos banalnie brzmi. Amerykanie to maja latwiej - daja nazwe dowolnej wiekszej miejscowosci swego swiata. A ja co - Kozia Wolka Story? Legends of Kozia Wolka? Journey To Kozia Wolka? Kozia Wolka' s Hero? Chwytliwe, nie ma co... Na razie wymyslilam tylko Blask Nieprawdy. Od biedy chyba moze byc, ale trzeba czegos lepszego... PS. Z gory przepraszam wszystkich koziowolczan.

23.07.2002
14:07
[31]

mikmac [ Senator ]

mowiac ksiazka, mam zdecydowanie na mysli ksiazke fabularna. Na dzien dzisiejszy praktycznie nie masz najniejszych szans wprowadzic na rynek nowy system. Byloby to dopiero mozliwe, gdybys wczesniej wydala 3-4 ksieazki fabularne oparte o ten system oraz kilka gier. Aha i nawet nie probuj zabieraz sie za mmorpga. Zbalansownie systemu to dla laikow 1-2 pracy. Poza tym na utrzymanie swiata stac tylko najwieksze firmy... Do tworzenia gry potrzebujesz min 7 osob. Dwoch programistow (jeden od tworzenia silnika gry, drugi programuje mechanike swiata), dwoch grafikow (jeden tworzy swiat, drugi postacie i przedmioty), dwoch dzwiekowcow (jeden od dzwiekow, drugi od muzyki) oraz rysownika, ktory przerysuje twoje scenariusze. Najwiekszy problem, to bedzie obsadzic dwie funkcje - programiste silnika oraz goscia od muzyki. Muzyka - gdyz w RPG muza powinna byc z rozmachem, epicka - a naprawde malo osob ma wyczucie w tym klimacie. Programista enginu - jest to dzialka, ktora najszybciej sie zmienia. Taki koles musi wiedziec jak zaprogramowac, wszystkie mmx, sse, 3dnowy, shadery czy inne direcectx - a mysle ze jest raptem pare osob, ktore to potrafia... Jest to najtrudniejsza dzialka, bo bez tego albo gra bedzie przestarzala, albo nie ruszy na zadnym sprzecie... I jescze jedno - im wiecej osob, tym gra mniej przestarzala, gdyz szybciej powstanie. I wracamy do punktu wyjscia - ilu znajdzie sie zapalencow???

23.07.2002
14:08
smile
[32]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Kojotka--> Jeszcze nie nadszedl, dalem mu info, moze sie pojawi. Aktualnie sam pracuje (on, nie ja) nad czyms w klimatach CyberPunku (wybacz Morgan, ze zdradzam). Moze cos pokonstujecie, bo chyba na wieksza wspolparce Morgan czasu nei bedzie mial. Ale ... zobaczymy. Aaaaa, kojotka, taka moja osobista porada, zadnych tam tytulow w stylu "Kołdra Nienawiści" czy "Potega Brechy". Trzeba czegos nieoklepanego, czegos delikatnego ale i jednoczesnie zdecydowanie okreslajacego co bedziemy jedli. Nazwy nie powinny, moim skromnym zdaniem, agresywnie nic na ludziach wymuszac, staja sie wtedy takie ... proste :-)))

23.07.2002
14:09
smile
[33]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

"pokonsultujecie" chcialem napisac, a wyszledl jakis dziwoląg :-))))

23.07.2002
14:18
[34]

kojotka [ Centurion ]

Programiste enginu mam byc moze szanse 'upolowac' w tym linku: Jak to rysownik przerysowuje scenariusze? Nie rozumiem? Tekst przepisuje czy co? Wez mi wytlumacz, bo ja panie, lejek jestem. (to z jakiegos filmu :-)) Sadze, ze z programowaniem mechaniki swiata poradzilabym sobie od biedy... No a reszte to nie wiem, skad wytrzasnac? >>>Byloby to dopiero mozliwe, gdybys wczesniej wydala 3-4 ksieazki fabularne oparte o ten system oraz kilka gier. (Jeeeezu!) Myslalam, ze jesli chodzi o np ksiazki z forgotten realms, to najpierw byl system, potem gry, a potem dopiero ksiazki?... rothon ---> Dzieki, tez wiem, ze te dwuwyrazowe nazwy sa strasznie dobijajace, ale teraz mam pustke w glowie... Musze sie z nim przespac...

23.07.2002
14:20
[35]

kojotka [ Centurion ]

Musze sie z nim przespac... :-PP Ale jajca, co ja, qrcze, pisze?!! Z tym przespac... Z tym. Ech... musze to przemyslec.

23.07.2002
14:26
[36]

gereg [ zajebisty stopień ]

mikmac -----> widac, ze nie znasz sie na rzeczy, wiec po co udajesz, ze jest inaczej? 1. progamowanie mechaniki i swiata gry to jest to samo. glowny etap tworzenia mechaniki nie nalezy do programisty, lecz do projektanta. to on tworzy caly model dzialania. 2. grafikow nie dzieli sie w ten sposob. czym ich mniej, tym lpiej, bo styl jest bardziej jednolity. ewentualnie mozna stworzyc grupe architektoniczna i to wszystko. 3. jeden dzwiekowiec najzupelniej starczy. 4. rysownik? niezle.... tym sie zajmuja graficy projektu. robia to od razu na komputerze. 5. najwazniejsze!!!!!!! czym mniej ludzi przy projekcie, tym lepiej!!!!!!! zaufaj mi. znam sie na tym. czym mniej programistow tym lepiej! zatrudnia sie jednego glownego, a on ewentualnie podzleca moduly dodatkowym. grafik tez musi bycjeden glowny i ewentualnie moga byc wspomagajacy do np. budowli. czym mnie ludzi, tym projekt bardzoiej jednolity. tym sprawniejsza komunikacja. tym szybciej powstaje projekt (oczywiscie juz po przekroczeniu podstawowego skladu niezbednego do dzialania). 6. takie rzeczy jak implmentacja grafiki itp. zostawia sie na koniec. i jest wbrew pozorom najprosza rzecz. zarowno directx jak i inne tego typu zabawki sa dziecinnie proste i srednio zdolny programista w kilka dni to opanuje, po miesiacy bedzie polbogiem....... o reszcie nie chce mi sie nawet wspominac..... powdzenia. zmien sposob myslenia, zbuf\duj profesjonalny zespol i ruszajcie. jak juz bedziecie mieli co pokazac, to na pewno "zaopiekuje" sie wami jakas wieksza firma. sa dwie na polskim rynku bardzo chetne do takiej wspolpracy ;-)

23.07.2002
14:28
[37]

kojotka [ Centurion ]

Jakie?

23.07.2002
14:34
[38]

mikmac [ Senator ]

Jesli chodzi o twoje przerazanie :-)) (Jeezu) --> to bylo 35 lat temu.. czasy sie zmienily - teraz na rynku masz tego mase. A poza tym nie ma czegos takiego jak FR - jest AD&D - a FR czy PlaneScape czy wiele innych sa tylko swiatami na systemie AD&D Jesli chodzi o grafikow --> tak naprade malo ktory grafik potrafi rysowac...powaznie. Dlatego wiekszosc grafiki uzytkowej jaka widzisz (plakaty, billborady) albo wykorzystuje zdjecia albo efekty graficzne...Oczywiscie sa od tego wyjatki...ja nie stety nie jestem tym wyjatkiem :-( I wlasnie dlatego najpierw ludzika trzeba narysowac na kartce, a dopiero grafik 3d stworzy z tego ladna postac...podobnie z lokacjami, czy miastami - wszystko trzeba najpierw narysowac na kartce... Graficy komputerowi sa z reguly znacznie bardziej inzynierami niz artystami... Jesli chodzi o programowanie mechaniki --> Nie znam ani Ciebie, ani Twoich umiejetnosci, ale tu naprawde potrzeba swietnego informatyka programiste.Radzilbym Ci skupienie sie na wymysleniu i opracowniu tej mechaniki - a programowanie zostaw osobom, ktore to kochaja i maja to wyssane z mlekiem matki... P.S. Najpierw byly ksiazki, oarz systemy "na kartce" a dopiero potem gry - bo wtedy jeszcze kompow nie bylo... Pierwsze AD&D na kompie jakie kojarze to bylo EotB 1,2,3 - ale wiem zy bylo tez kilka tytulow wczesniej...W kazdym razie gdzies kolo roku 1990...AD&D jest znaacznie starsze..

23.07.2002
14:41
[39]

gereg [ zajebisty stopień ]

wybacz, ale z kilku naprawde powaznych powodow (dokladnie mowiac z dwoch powodow ;-)) nie moge tego powiedziec wprost ;-) ale to nie jest potrzebne - jelsi interesujesz se branza, to na pewno znasz te firmy. wystarczy uderzyc do firm, a na pewno conajmniej dwie beda chetne (inne pewnie tez, ale z innymi nie mialem przyjemnosci ;-)). ale zeby ktokolwiek sie zainteresowal, to musicie miec juz dosyc zaawansowana faze. z grafika na pewno lkaja to od razy, jezeli tylko jest sensowne, ale o ile znajdziecie moze zapalencow programistow pracujacych za free, o tyle z profesjonalnym grafikiem na wysowkim poziomie bedziecie mieli problemy. trzebe wtedy zainwestowac w sprawe kilkadziesiat tysiecy (przy rpg moze to byc wiecej.....). lub robic wszystko, co sie da bez wiekszych naladow i probowac.... ale wtedy bedzie o wiele trudniej znalezc chetnych....

23.07.2002
14:46
[40]

gereg [ zajebisty stopień ]

mikmac ----> nie znam Ciebie, Ty nie znasz mnie... i niech tak pozstanie. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje. Ty wiesz, na czym poparta jest Twoja teoria, ja wiem czym moja. i niech tak pozstanie.... jak bedziesz lead designerem przy conajmniej 4 projektach, to pogadamy

23.07.2002
14:47
[41]

kojotka [ Centurion ]

mikmac --> dobrze, rozumiem... bo mi sie skojarzylo z tego, co mowiles, ze ten grafik musi tekst przepisac... i dlatego sie zdziwilam co do mechaniki wydawalo mi sie, ze mechanika gry to glownie liczby losowe, modyfikatory i testy dziala/nie dziala. Tzn. mechanika systemu rpg a nie gry. No i to bym zrobila. Z mechanika gry, czyli jakies wczytywanie lokacji, zapisywanie itd. to rzecz jasna sobie nie poradze :-)) I jak mi wogole radzicie lapac tych chetnych? Od czego, qrcze, zaczac? Najpierw napisac system, umiescic na www i lapac chetnych? Czy zaczac pisanie gry od napisania ksiazki? Ja myslalam, ze napisze krotki opis swiata i tej mojej planowanej gry, i umieszcze na www. Ale jak zrobic zeby: >>> po pierwsze to bym najpierw zadbal, aby Twoj pomysl ... pozostal Twoj ?

23.07.2002
14:49
[42]

kojotka [ Centurion ]

gereg ---> tych firm to domyslam sie... >>> trzebe wtedy zainwestowac w sprawe kilkadziesiat tysiecy (przy rpg moze to byc wiecej.....). (JEEEZU) [wiem, ze sie powtarzam] ;->

23.07.2002
14:55
smile
[43]

[Regis] [ Pretorianin ]

Widze ze sie jakis projekt RPG robi :) Jak tak, to ja sie na to pisze - za 8 lat jak dobrze pojdzie skoncze informatyke na politechnic e wroclawskiej (poki co jeszcze LO czeka :) ) Ale pomysl jest fajny, choc nie nowy. Tak czy siak - uwielbiam erpegi i sie na to pisze :))))))

23.07.2002
14:57
[44]

kojotka [ Centurion ]

Regis --> u mnie sytuacja identico :-) I milo mi, ze sa chetni... Jak zakladalam ten watek to myslalam, ze mnie zbluzgaja, czy co...

23.07.2002
15:11
[45]

[Regis] [ Pretorianin ]

kojotka --> Identico ? Czyli tez liceum zaczynasz od wrzesnia ? :)

23.07.2002
15:18
[46]

kojotka [ Centurion ]

Za jakie pol gosziny schodze z neta, wiec jesli ktos ma jakies uwagi/propozycje, niech wypowie sie teraz lub zamilknie na wieki :-> Regis --> tak :-) Gdzies za tydzien mozecie sie spodziewac stronki internetowej z jakims krotkim opisem swiata i tego projektu. Tak tylko, qrcze, nazwe wymysle!

23.07.2002
15:28
smile
[47]

[Regis] [ Pretorianin ]

kojotka --> A moze jestes przypadkiem z Wroclawia ?? :)

23.07.2002
15:28
[48]

mikmac [ Senator ]

gerag --> moze od konca. 1. Kilkadziesia tysiecy zloty...czego? bo na pewno nie zloty. Jezeli chcesz stworzyc program, ktory ma wyladawac na polce w sklepie w liczbie 5-7 tys egzemplarzy, to sie po prostu nie da za takie pieniadze. PRzeciez gry nie zrobisz w miesiac, a raczej w rok, dwa. NIech no pracuje w sumie 6 osob. Kazdej plac po 2 tys (dla fimy jest to obciazenie ok. 3.5 tys) To na same pensje masz ponad 20 tys MIESIECZNIE...A RPG sie robi dosyc dlugo... 2. Najpierw tworzysz engine - czyli obsluge fizyki swiata, grafiki oraz dzwieku. Dopiero na to tworzysz narzedzia do tworzenia gry. PRzeciez nie bedziesz wkladal dzwiekow za pomoca kodu gry. 3. NIe robic rysunkow? zycze powodzenia i dlugiego zycia!!! Tylko na popierze masz nieograniczone mozlwosci kreacji i naprawde mozna uwolnic wyobraznie...na ekranie to sie powiela...POkaz mi jeden porzadny projekt, ktory nie szkicowal wszystkiego na papierze. Jezeli potrafi to zrobic grafik 3d to brawo - ale raczej tego nie potrafi...no bo to zupelnie inne techniki - tutaj potrzebny jest artysta a nie rzemieslnik!! 4. dzwiekowcy. Tutaj jestem zupelnie zielony (znam game). ALe nawet dla mnie, lejak ;-) stworzenie naglosnienia, odlglosy, remastering tekstow, to zupelnie co innego niz skomponowanie utworu...Lecz mowisz, ze sie znasz... 5. Im mniej osob tym lepiej..pewnie!!! Tyle, ze dluzej...i gorzej...i dluzej. Sama grafika to niezla kobyla 6. Masz racje, ze za kazda dzialke musi byc odpowiedzialna jedna osoba - ale to zadna nowosc tak sie zawze pracuje - przy kazdym projekcie. Ale nie mow, ze grafike czy kod ma napisac jedna osoba... 7. CO do tych programistow - mowilem nie znam sie, ale cos mi sie nie wydaje, zeby to bylo takie proste zastosowac te najnowsze wynalazki - bo jak by tak bylo, to gry, raz: bylyby ladniejsze (zwlaszcza rodzime) dwa: lepiej by chodzily...

23.07.2002
15:29
[49]

kojotka [ Centurion ]

Regis --> nie. Lublin.

23.07.2002
15:32
[50]

[Regis] [ Pretorianin ]

kojotka --> Heh... Chyba na tym forum nie ma nikogo w moim (naszym) wieku z Wrocka :) Pech... :)

23.07.2002
15:35
[51]

[Regis] [ Pretorianin ]

mikmac --> Czyzbys byl informatykiem, czy marketingowcem, albo kims z tej branzy ? :)

23.07.2002
15:44
[52]

kojotka [ Centurion ]

Ja juz jece, ale na 100% dam znac i zrobie strone w przeciagu tygodnia. Jesli chcecie sie skontaktowac i jestescie zainteresowani, piszcie na maila...

23.07.2002
15:48
[53]

mikmac [ Senator ]

pracuje wagencji medialnej jako grafik - - sam zajmuje sie od 2d do podstawowego DTP Jednak pracujemy jako zespol i troszke wiem. Poza tym naprawde sie tym interesuje. Ze nie jestem informatykiem to juz pisalem. POtrafie tylko C++ oraz bardzo dobrze PHP

23.07.2002
15:57
[54]

[Regis] [ Pretorianin ]

mikmac --> TYLKO C++ ? Fajnie :) Ja sie dopiero ucze :) A PHP to fajna sprawa (przynajmniej duzo latwiejsze od C++) - w koncu kazda gra musi miec oficjalna strone :)

23.07.2002
16:40
[55]

ksenus [ Centurion ]

mikmac --> Tak jest :) Niestety potrzebne są duże pieniądze. Ad. 7 Stworzenie engine na miarę dzisiejszych wymagań nie jest proste. Zazwyczaj jest on przygotowywany przez zespół programistów i to też nie z dnia na dzień. Po pierwsze wszystko kosztuje. Firma chcąca stworzyć grę 3D ma do wyboru albo kupić engine od innej firmy albo stworzyć engine od podstaw. Przy drugim rozwiązaniu realizacja projektu przedłuży się 2 krotnie. Tak czy inaczej wstępne koszty są bardzo duże. Co prawda nie tworzę gier tylko programy dla instytucji i firm ale zasada jest taka sama jak w firmach, tworzących gry,żeby stworzyć produkt trzeba powołać zespół to raz, realizacja projektu trwa to dwa a trzy to koszty utrzymania zespołu (nie tylko pensje brutto ale i amortyzacja sprzętu, oświetlenie, pomieszczenie, zaplecze sanitarne, etc.) jest jeszcze cztery bez którego nie ma pierwszych trzech - planowany dochód Jak ktoś chce w pojedynkę pisać grę to życzę wiele szczęścia. Jeszcze 7-8 lat temu czemu nie. Dałoby się w pojedynkę zrobić coś zgodnego z wymaganiami ówczesnego rynku ale teraz to rzeźnia. Direct X co prawda jest prosty w obsłudze, ale zbudowanie sensownego engine wymaga bardzo dużo pracy. Myślę, że gdyby dziś się ktoś zabrał do pracy nad własnym engine to za rok znów byłby w tyle (wystarczy obserwować rynek producentów gier, niejeden się przejechał w ten sposób opóźniając premierę zapowiadanej gry, która miała być rewolucyjna a okazała się zacofana).

24.07.2002
00:44
smile
[56]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Allo, jak widzr mamy 2 watki blizniacze, z tym ze Ty, kojocico, startujesz od fabuly, a ja od silnika :)) widze 2-3 problemy: primo) ty widzisz swiat komputerowym, tylko technika (no chyba ze nie doczytalem), a ja czary i magia - technika moze dla krasnoludów :) secundo) kolejny prob wziety z mojego watku - pseudocytat:"klikasz,przeciagasz,..." szczerze mówiac moj engine szykuje jako nonmouse-textonly :( tzn. jak w mudzie - wszystkie komendy pisane, gra z musu pseudoturowa. Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie aby mysz jednak dodac, tyle ze nie lubie bawic sie ze sprawdzaniem, czy uzytkownik akurat kliknal na ten obiekt3D czy tez na inny... (raytracing,przecinanie meshy wektorem blee, zwlaszcza ze jeszcze korzystam z wlasnej definicji mesha...) tetro)narazie jednak brak;) i ostatnia: szukasz ‹programista,kreator,sfx,music,gfx,storywrit,'rysownik'› osobiscie robie za: *programiste(C++:engine) *kreatora(C++/SC:obsluga niska enginu-glupie funkcje UI) *gfx(3DS/SC:obsluga wysoka enginu-grafika swiata,przedmiotow-gorzej postacie) ~odbiedy moge byc tez rysownikiem, zalezy jaka to to ma byc jakosc:) -nienadaje sie tylko do muzyki LEGENDA: -C++ - kto o tym nie slyszal? -SC - jezyk wewnetrzny SPECTRA-C (mojego enginu) -3ds - chyba najlepszy program grafiki 3d dobra nara styknie danych.... uprzedzam ze moj silnik jest co prawda w 60% gotowy, ale zostala mi najwieksza dlubanina zwiazana ze SC, tak wiec przed koncem wakacji napewno jeszcze wersji BETA, ani nawet GAMMA nie bedzie:)

24.07.2002
07:04
smile
[57]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Kojotka jest z Lublina? Taaaaaaaa :-) Jest nas juz troje na forum :-)))

24.07.2002
09:14
[58]

gereg [ zajebisty stopień ]

mikmac -----> zgadza sie: kilkadziesiat tysiecy zlotych. wystarczy - ale jak napisalem - za sama grafike! z tym zatrudnianiem, to masz swietny pomysl - zycze powodzenia i chociaz rozpoczecia roboty przez bankructwem. nie mam za bardzo czasu na pisanie - jakbys mial jakie KONKRETNE pytania, to pisz na [email protected]

24.07.2002
15:20
smile
[59]

ronn [ moralizator ]

Kojotka --> Nie za bardzo moglbym Ci pomoc, ale przeczytalem ten watek i zycze powodzenia w tworzeniu tego swiata!

27.07.2002
12:45
[60]

kojotka [ Centurion ]

^ DO GORRRY ^ :-) Wpadlam na chwilke odpowiedziec na pytania. Jestem wlasnie w trakcie tworzenia opisu systemu. Na razie stworzylam dosyc obszerny dzial o tworzeniu postaci, teraz zabieram sie za opis swiata. Narysowalam juz nawet mapke. W Paincie co prawda, wiec dzielem sztuki moze nie jest... Quetzalcoatl -->Ad 1. Moj swiat jest jak najbardziej magiczny! Przeczytasz zreszta w opisie, ktory ci wysle najdalej we wtorek. Ad 2. Do enginu ci sie wtracac nie bede - zobaczymy jak to wyjdzie. Ad. 3 - storywrit to ja. Moge byc rysownikiem 2d - ale raczej kiepska jakosc. Nie mam skanera, wiec rysunki trzeba by bylo sfotografowac cyfrowka... A rysowac moge tylko na papierze, bo na moim touchpadzie w miare rowne kolko wychodzi tak srednio po 20 probach :-) Do robienia muzyki mozliwosci mam, to z umiejetnosciami jest problem ;-> W sumie - miejmy nadzieje, ze znajdziemy kogos lepszego do tych zadan. Strona WWW jest prawie gotowa, ale mam zero pomyslow gdzie ja umiescic. Na kazdych bardziej popularnych serwerach - Interia, Republika wszystkie nazwy sa juz zajete, a nie mam ochoty dodawac dziesieciocyfrowego ogona do nazwy. Ale moze cos wymysle... A propos - swiat nazywa sie Ostatni Swiat. Wiem ze dwuwyrazowa, ale chyba pasuje i ladnie sie laczy z fabula. Kojarzy mi sie tylko ze bylo kiedys cos takiego - Ostatni Swit. Nie mam zielonego pojecia, co to bylo, jakis zespol moze? Ale by bylo troche glupio, gdyby te nazwy tak na siebie zachodzily. Moze jeszcze zmienie nazwe, chcialabym, zeby to bylo >>> O tak ta nazwa musi mieć w sobie coś ,coś takiego co poruszy wszystkich. Ale jak takie cos, qrcze, trudno wymyslec! ;-> Dzieki wszystkim za dobre slowa :-) Jesli chcecie, piszcie w tym poscie co chcielicyscie zobaczyc w dobrym erpegu. Macie moze jakies pomysly, sugestie, propozycje? Chetnych grafikow, muzykow i innych zapraszam do wspolpracy...

30.07.2002
15:37
[61]

kojotka [ Centurion ]

quetzalcoatl --> wiem, ze opis mial byc na dzisiaj, ale nie zdazylam... Wybaczysz? :) Postaram sie do konca tygodnia - nie sadzilam, ze tak duzo tego bedzie. Moglbys moze napisac cos o swoim engine? I co w ogole planujesz zrobic - byloby mi latwiej sie dostosowac. Wszystkich chetnych zapraszam rzecz jasna do wspolpracy. Czekam na jakies propozycje sugestie itd. PS. Strona tez bedzie pod koniec tygodnia - nie wyrabiam po prostu.

30.07.2002
23:06
[62]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Haha, cos powiedziec ?? a co ci moge powiedziec? :> Moge cie zasypac szczegolami zwiazanymi z programowaniem, wewnetrznym skryptem SC, itd.itp. Jajwazniejszym ograniczeniem ktore teraz widze i moge ci juz ujawnic jest: a) brak myszy - primo - narazie nie chce mi sie bawic, secundo) jak dojdzie mysz, to przy aktualnej architekturze klient/serwer zaden modem nie nadazy [wynika to z tego, ze tak naprawde CALA gra toczy sie na serwerze aby uniknac cheaterów itd. oznacza to ze program klienta ma jedynie za zadanie wyslac komendy uzytkownika, odebrac odpowiedź z serwera i wyswietlic grafike/muzyke/bleble. Za cale przetwarzanie komend odpowiada serwer, i musialoby sie to tez tyczyc myszy... ale jeszcze obacze:) ] b) najprawdopodobniej walka bedzie musiala byc turowa, z ograniczeniem tury np. na 30sekund. Nie jest to sprawa zwiazana z engine'm, ktory oczywiscie wyrobiłby z czasem rzeczywistym w walce, ale znów chodzi o ilosc informacji wysylanych przez modem. Wyobraź sobie lokacje w ktorej sie toczy bitwa 3 potworow z graczem, a w sasiednich 4 lokacjach jeszcze inni gracze walcza sobie z po 2 potworzy.kazdy i teraz serwer musi wyslac info o kazdym ataku potwora/gracza/czarze rzuconym etc do wszystkich lokacji (razem 5 lub wiecej) no bo przeciez ja, ktory walcze z tymi trzema po srodku doskonale widze co sie dzieje obok, i akcje tych graczy musza byc u mnie wyswietlone.... stwierdzilem po czasie ze najlepiej bedzie sie sprawdzal system walki podobny do Fallout'a, z ta roznica, ze najpierw w danej turze wszyscy uczestnicy danego pojedynku ustawia sobie 'kolejke' czynnosci (tylu na ile im ich szybkosc pozwala), a potem zostana one rozeslane i wykonane naraz np. w ciagu 20sekund, przy czym oczywiscie ci szybsi, beda sie ruszac szybciej :) ] Jak na razie pracuje wciaz i wciaz nad tym wewnetrznym SC, w ktorym caly swiat bedzie napisany, i szczerze mowiac raz idzie mi wolniej, raz szybiecj, ale zawsze topornie =)

05.08.2002
20:44
[63]

kojotka [ Centurion ]

Quetzalcoatl --> wyslalam ci juz maila z opisem, ale nie jestem pewna, czy doszedl. Na twoj adres pod ksywka sie nie wysyla, a ten z ktorego mi przyslales maisa sie zagubil po ostatnim formacie... Jak mozesz, to napisz, gdzie ci wyslac.

05.08.2002
21:14
[64]

Kencik [ Konsul ]

Ja proponuje napisac jego dokładny opis dla siebie i zamnknąc w szufladzie na klucz :) a po jakimś czasie np po studiach informatycznych zabrać sie za tworzenie go ale samej. Ale mam tez inna rade. Może słyszałas o świecie Magic i o kartach Magic the Gattering? Autor, kiedy wymyslił tą gre najpierw opisał ja w jakiejś amerykańskiej gazecie typu TIMES i po jakims czasie sami znaleźli sie sponsorzy. Podobnie miał pewien bibliotekarz, ktory wymyślł wspaniały świat Forgotten Realm.

05.08.2002
21:36
[65]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Dam ci je tutaj, zeby przy formacie nie wylecialy :) PS. one sa tylko do uzytku KOJOTKI! :P PS2. sprawne sa wszystkie zawsze - jak z kazdego mam spamy no to chyba dziala co nie ? :)) [email protected] (pod xywa) [email protected] (stary z wp) [email protected] (quetza+T+lcoatl literowka przy zakladaniu konta :)) [email protected] (tutaj poprawnie :))

05.08.2002
21:39
smile
[66]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

PS3. ech skleroza nie boli PS4. mail nie doszedl jednak :|

06.08.2002
14:19
[67]

kojotka [ Centurion ]

Quetzalcoatl --> zalozylam sobie nowe konto i wyslalam opis - teraz powinno dojsc. Mam nadzieje ze ci sie spodoba...

07.08.2002
13:30
[68]

Elthan [ Centurion ]

Podrzucam ten wątek, żeby nie wygasł w płomieniach zapomnienia. :-))

07.08.2002
15:20
smile
[69]

derry [ Junior ]

kojotka --> swietny pomysl!!! rzadko bywam w sieci wiec dopiero dzis zauwazyłem twoje zmagania. powiadasz ze szukasz ludzi do pomocy - chetnie, podeslij mi twoje mapy (z painta) zobaczymy co da sie z nimi zrobic. Ewentualnie inna grafika 2d do zrobienia. Czasu mam malo lecz jakos wygospodaruje czas.

07.08.2002
15:21
[70]

derry [ Junior ]

pisz na [email protected]

07.08.2002
15:50
[71]

Sudzione [ The Legacy ]

Kojotka znam paru kolesi , którzy świetnie rysują tylko na papierze :) ale jakieś atworki mogli by zrobić siedze razem z nimi w graffiti , więc jak chcesz możemy się zgadać [email protected]

07.08.2002
20:12
smile
[72]

kojotka [ Centurion ]

Elthan --> dzieki :) Przeczytales juz? Quetzalcoatl --> przeczytales juz? :) Bo ja sie tutaj, qrcze, stresuje... Napiszcie, co o tym sadzicie. derry, Sudzione --> serio moglibyscie pomoc? milo by bylo - ale na razie ten caly projekt dopiero raczkuje. Obiecuje sie skontaktowac jak tylko bede wiedziala, czego wlasciwie potrzebujemy. Tak off-topic - w ramach cwiczen przepony przeczytajcie ten watek: :PPP

07.08.2002
23:45
[73]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

cztalem,a jakze, i nawet juz masz odpowiedz :) szczerze mówiąc z tym CDP... hmm raczej chciałem napisać DARMOWA GRE a nie sprzedawać program klienta na płytkach za 150,-.................................

09.08.2002
14:05
[74]

kojotka [ Centurion ]

quetzalcoatl --> maila dostalam, zaraz odpisze.

09.08.2002
15:03
[75]

AMDD [ Dwory Unia ]

jeżeli podejdziesz z zapalniczką do fieranki i ją podpalisz to0 mozesz wypalić cały dom

12.08.2002
14:17
[76]

kojotka [ Centurion ]

No to do gory... Quetzalcoatl --> zaraz ci odpisze :) Elthan, derry --> zyjecie?

13.08.2002
08:50
[77]

kojotka [ Centurion ]

No ludzie... bo mnie zbanuja za to ciagle podrzucanie watku w ktorym nikt nie pisze... Napiszcie jakies sugestie - jaki jest waszym zdaniem najlepszy MMORPG, co chcielibyscie znalezc w naszej grze, jaka mechanike gry preferujecie, itd. I, oczywiscie, wszyscy chetni do pomocy zglaszajcie sie, jest jeszcze taka mozliwosc... Ale spieszczie sie, bo juz nam sie wakaty zapelniaja :)

13.08.2002
09:17
smile
[78]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

siemka :) ja kiedys bylem swiadkiem tworzenia systemu RPG ( tylko ze twoj to raczej cRPG) Mieliscmy wlasna ala-ksiazke ( posklejane kilkadziesiąd stron ze sobą) . System byl robiony przez mego kolege ( ja razem z innymi pomagalismy mu wymyślać to i owo ) glownie dla wąskiego grona przyjaciół System nazywał sie Azgard - mial własne zasady walki , religie , magie , cechy bohaterow - ogolnie gralo sie dosc fajnie - mial bledy ale ktory system ich nie mial W gre te gralismy kilka miesiecy - potem odstawilismy go i przeszliśmy do naszego kochanego Earthdawna :) Jakby cos to mam odrobiene doświadczenia ( nietyle co moj kolega ale....) wiec w miare moich możliwosci służe pomoca

13.08.2002
09:30
[79]

kojotka [ Centurion ]

Hebron --> wyslij mi swoj adres e-mail na mojego maila, to sie dogadamy...

13.08.2002
10:21
[80]

Father Michael [ Padre ]

kojotka -> przeslij mi to co juz masz to przekaze odpowiedniej osobie, bo tak sie sklada, ze jestem redaktorem wielkiego serwisu RPG.

13.08.2002
11:11
[81]

kojotka [ Centurion ]

Father Michael --> mam niewiele... Ja pare pomyslow na swiat i system, Quatzalcoatl prawie gotowy engine, ale przesle to co jest jak tylko wroce do domu

13.08.2002
11:18
[82]

Bzyk [ Offensive ]

Gdzie umieścić stronę ? Nie radzę na darmowym serwerze. Polecam ZONE.PL z Lublina. Zresztą Kojotko mieszkasz w tym mieście, więc możesz się z nimi potargować "na żywo" ;-) pozdrawiam i powodzenia życzę.

13.08.2002
11:49
[83]

Father Michael [ Padre ]

kojotka -> to pisz, pisz i pisz. A jak bedziesz juz miala cos wiecej to podeslij. Ja tymczasem pogadam z redaktorem od systemow autorskich.

13.08.2002
13:07
[84]

kojotka [ Centurion ]

Bzyk --> z platnym serwerem bedzie problem... Nie mam kasy, a zreszta - gra z zalozenia ma byc darmowa, wiec umieszczanie strony na platnym serwerze byloby troche dziwne... Father Michael --> oki, dzieki :) Przesle Ci to co mam na razie...

13.08.2002
14:33
[85]

kojotka [ Centurion ]

quetzalcoatl --> sorry, ze cie tak napastuje tymi meilami, ale przyszlo mi do glowy kilka pomyslow i wlasnie ci wyslalam... Macie moze jakies sugestie co do nazwy swiata czy tej gry, ktora robimy. Ja sie nie moge zdecydowac... A wlasnie zabieram sie za robienie strony, ale glupio tak, bez tytulu.

15.08.2002
21:22
[86]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

no prob, kojocico, pisz ile chcesz :) a co do tytułu to sobie nim nie zawracaj głowy, pomyśli sie nad nim jak już skończymy to co najważniejsze :) na razie daj na stronie u góry, w miejscu tytułu, obrazek wielkości zwykłego bannera, a plik obrazka niech sobie nie istnieje - bedzie widac ze cos jest tylko ze sie nie wgrało... a w tekście zawsze można mówić nasza gra, w naszym świecie etc :)))

16.08.2002
08:34
smile
[87]

kojotka [ Centurion ]

Quetzalcoatl --> to ja sie zabieram za pisanie scenariusza i robienie stronki...

16.08.2002
13:52
[88]

kojotka [ Centurion ]

up ^

17.08.2002
00:05
smile
[89]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

&down V

17.08.2002
21:20
[90]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

^-^

19.08.2002
08:29
smile
[91]

kojotka [ Centurion ]

Stronka juz jest - adres macie pod spodem. Potem ja poprawie, ale na razie chyba wystarczy. Quetzalcoatl --> ja bez tej nazwy zyc nie moge :) Zaraz napisze do ciebie kolejne pomysly...

19.08.2002
09:29
[92]

kojotka [ Centurion ]

Ale te watki szybko spadaja... ^up^

19.08.2002
10:07
[93]

Martinus [ Konsul ]

Nie mogę wejść na twoją stronę Kojotka :(

19.08.2002
14:20
[94]

kojotka [ Centurion ]

martinus --> nie wiem czemu... A masz plugina z Flashem do przegladarki?

19.08.2002
14:31
[95]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

kojotko, zycze powodzenia!!Sama wiem jak to jest, gdy roznosi Cię wena i pasja twórcza i jestes gotowa zrobic wszystko by to sie spełnilo...ja tak mam z pisaniem:) wlasnie, co mieliby robic Ci od textu i grafiki?

19.08.2002
14:42
smile
[96]

Martinus [ Konsul ]

Już mogę. Fajna stronka.

19.08.2002
15:01
[97]

kojotka [ Centurion ]

FoXXXMagda --> ja tez tak mam z pisaniem :) Ci od tekstu (to na razie tylko ja) pisza scenariusz, dialogi itd. Ludzie od grafiki (tych jest na razie 0) tworza to, co gracze beda widziec na ekranie. Szczegolnie potrzebni sa ci od grafiki 3d...

19.08.2002
15:14
[98]

Rycho [ Konsul ]

Że sie wtrące... Do MMORPG trzeba jenego serwera o ogromnej przepustowości, jak gracze zakładają wąłsne małe serwery to juz nie MMORPG... Może będziecie mieli gre ale nie będziecie mieli jak w nią grać :/

19.08.2002
15:20
[99]

kojotka [ Centurion ]

Serwer to my mamy... Chyba. Quetzalcoatl, mamy serwer?

19.08.2002
15:29
smile
[100]

Rycho [ Konsul ]

No to życze sukcesów, blablabla i bla :) Chętnei bym pomógł ale: 1.Nie lubie i nie umiem pisać o fantasy... 2.JEstem leniwy 3.Grafik też ze mnie żaden :) Szczerze bym wolał zobaczyć jakąś gre SF, ale cóż, trudno, mnie fanatasty po prostu odrzuca :/

19.08.2002
16:48
smile
[101]

buba [ Cuckoo For Caca ]

Szkoda, że to będzie MMORPG (nie pogram sobie), ale życzę powodzenia.

19.08.2002
22:57
smile
[102]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Ciag dalszy kochanego watku znajdziecie na: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=678054

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.