GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Era: zmiana regulaminu?

16.03.2007
13:52
[1]

Scatterhead [ łapaj dzień ]

Era: zmiana regulaminu?

Ostatnio w przypadku TPSY po zmianie regulaminu dało się odejść od firmy bez zozbowiązań. Wczoraj dostałem list od ERY i poprawkami w regulaminie, czy ktoś orientuje się, czy w tym przypadku można zrobić to samo?

16.03.2007
13:54
[2]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Słyszałem, że się zmieni pogoda i będzie ciepło. Ale nie wiem, czy się przeprowadzać czy nie.

Jak dasz szczegóły to Ci ludzie pomogą....

16.03.2007
13:56
smile
[3]

Ace_2005 [ Szanowny Pan Prezes ]

Na to bym nie liczył.

16.03.2007
14:10
[4]

Llordus [ exile ]

Ace_2005, legrooch--> ja tez to dostalem.
Forma tego mnie straszliwie smieszy. Mianowicie w kopercie dostalem 2 kartki tekstu.
Na pierwszej kartce strona 1 sa jakies bzdety o ofercie abonamentowej, w tym telefon stacjonarny ery, jakies inne bzdety o programie lojalnosciowym itp.
Sedno sprawy tkwi tak naprawde na kartce pierwszej, strona 2. Zaczyna sie mniej wiecej tak, ze era przysyla _uaktualniony_ regulamin w trosce o dobre poinformowanie klientow (bla bla bla). Nastepnie tlumacza, ze te aktualizacje to sa zgodne z odpowiednimi rozporzadzeniami i dotycza czegos tam. Na koncu jest info, ze _uaktualniony_ regulamin jest dolaczony na osobnej kartce.
Kartka druga to regulamin z uaktualnieniem :) A smieszy mnie to dlatego, ze goscie straszliwie bardzo sie postarali, by nigdzie nie uzyc slowa _zmiana_/_zmieniony_, by nie sugerowac niczego potencjalnym klientom, ktorzy tylko czekaja na wygasniecie umowy, a nie posiedli dostarczajaco mocnej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :) Do tego dochodza tricki w stylu wrzucania belkotu marketingowego na pierwsza strone, tak by paru niecierpliwcow nie doczytalo do konca, tylko wywalilo to do kosza itp. itd.

Nie bardzo widze tez roznice, w ktorej ta _aktualizacja_ miala by sie czyms technicznie roznic od _zmiany_ jakie zrobila (i o ktorych informowala) tpsa. Z technicznego punktu widzenia regulamin swiadczenia uslug zostal zmieniony, co imho upowaznia do rezgygnacji z uslug ery (tak samo jak bylo to w przypadku tpsy) w terminie 30 dni.

16.03.2007
14:24
[5]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

Hmm

Tako rzecze ustawa Prawo Telekomunikacyjne:

Art. 59. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do określenia zakresu i warunków wykonywania usług telekomunikacyjnych w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, podanym do publicznej wiadomości i dostarczanym nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a także na każde jego żądanie.
2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

16.03.2007
14:30
[6]

Llordus [ exile ]

Bramkarz --> no to cool, bo na tej kartce informacji o prawie rezygnacji z umowy nie mam, ale w takim wypadku traktuje to jako "niedopatrzenie" ze strony operatora. No chyba ze to info jest w regulaminie, ale jakos nie chcialo mi sie przebijac przez niego :)

16.03.2007
14:56
[7]

emii [ Generaďż˝ ]

Dostaliście to wraz z nowym rachunkiem??
Bo ja rachunek juz dostałam, ale o zmianach mi nic nie napisali.

16.03.2007
15:21
[8]

Llordus [ exile ]

emii --> osobno. przyszlo po paru dniach od rachunku.

16.03.2007
15:34
[9]

emii [ Generaďż˝ ]

Przyszło właśnie przed chwilą:)

16.03.2007
16:10
smile
[10]

©®© [ Generaďż˝ ]

Czego konkretnie dotyczą te zmiany regulaminu ??

20.03.2007
13:42
[11]

Scatterhead [ łapaj dzień ]

niestety zmiany są zbyt słabe żeby móc rozwiązać umowę.

20.03.2007
13:47
[12]

Llordus [ exile ]

Scatterhead --> to raczej era tak to kreuje, zeby w nieuswiadomionych klientach uspic ochote odstapienia od umowy. Z tego co dzisiaj czytalem, wlasciwy urzad ma sie wypowiedziec w temacie w najblizszym czasie, co w zasadzie teoretycznie bedzie rozstrzygajace. No i pewnie zawsze zostaje droga postepowania sadowego.

20.03.2007
20:50
[13]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

20.03.2007
21:13
[14]

BoyLer [ tribunus plebis ]

Hmm ciekawa informacja. Wg fkn.pl jutro sie o sprawie wypowie Urząd Komunikacji Elektronicznej, wiec zobaczymy co to z tego bedzie. Najlepiej jak by sie dalo zerwac umowe abonamentowa, ale jednoczesnie zachowac numer przechodząc na karte.

ps.
Swoja droga czekam teraz na kolejny nowy regulamin od tpsa, tym razem dotyczacy DSLa, by zerwac z nimi umowe i przejsc albo na neostrade bez limitow, albo netie. Wiem ze byla jeszcze trzecia mniej znana firma oferujaca podobny internet dla abonentow tp, moze ktos zna jej nazwe?

21.03.2007
02:37
[15]

Scatterhead [ łapaj dzień ]

BoyLer -> może Energis?

No to jutro się wszystkiego dowiemy. Jeżeli urząd opowie sie pozytywnie nad możliwością rozwiązania umowy, zobaczymy jak wiernych klientów Era sobie wychowała. Na mnie niech nie liczą.

21.03.2007
07:53
[16]

GROM Giwera [ One Shot ]

A co gdy ktoś ma abonament ERY od np. 6 miesięcy? W tym telefon dość dobrej marki który dostał 'za grosze'? Gdy chciałby zerwać umowe to musi dopłacić różnicę w cenie tel. czy może sprawe olać?

21.03.2007
07:55
[17]

Foks!k [ Medyk ]

Idz do salonu i sie dopytaj.

21.03.2007
07:55
[18]

GROM Giwera [ One Shot ]

w salonie mogą zrobić/powiedzieć co chcą.. dostaną poprostu tekst 'z góry'

Chciałbym wiedzieć co na to prawo..

21.03.2007
08:20
[19]

gereg [ zajebisty stopień ]

zmiany nie ograniczaja w zaden sposob Twoich praw i wprowadzaja do formalnego zapisu dawno juz funkcjonujace rozwiazanie. niestety nie masz w zwiazku z tym mozliwosci rozwiazania umowy bezroszczeniowo.

21.03.2007
08:30
[20]

Skrzypas [ Chor��y ]

Zmiana regulaminu polega na wpisaniu np. terminów rozpatrywania reklamacji. Nic nowego, po protstu kilka punktów dodano do nowego regulaminu. Zmiany tegoż regulaminu nie są podstawa do rozwiązania umowy.

21.03.2007
09:24
[21]

Llordus [ exile ]

Skrzypas --> jesli dobrze kojarze, to zaden z przepisow prawa telekomunikacyjnego odnoszacy sie do zmiany regulaminu nie precyzuje jej zakresu. Oznacza to dla mnie, ze jesli zmieni sie nawet polozenie jednego przecinka, to regulamin sie zmienia, i umowe mozna rozwiazac. Tym bardziej wprowadzenie odpowiednich, nowych, zapisow do regulaminu, jest jego zmiana.
Jesli jakies przepisy regulowaly te nowo dodane ustalenia, to znaczy ze zmiana nie byla by potrzebna i nikt by sie nie bawil z dodawaniem tego, bo uniknalby wlasnie calego ryzyka z odchodzeniem klientow.

21.03.2007
09:29
[22]

Starlight. [ Centurion ]

Dokładnie, zakres zmian nie ma żadnego znaczenia. Liczy się to, że regulamin został zmieniony. :)

21.03.2007
09:35
smile
[23]

Luppus [ Konsul ]

Jestem abonentem Ery od czterech lat. Byłbym szczęśliwy, gdyby udało mi się rozwiązać umowę.

21.03.2007
19:45
[24]

gereg [ zajebisty stopień ]

powtarzam jeszcze raz - zero szans :-)

22.03.2007
14:05
smile
[25]

YogiYogi [ Konsul ]

I co, wciąż czekamy ?

Swoją drogą to ciekawe, jeśli UKE potwierdzi możliwość wypowiedzenia bez przeszkód umowy Erze to wygląda na to że ucieszą się najbardziej osoby, które wzięły super telefony w drogich taryfach ;)

22.03.2007
14:11
[26]

Llordus [ exile ]

gereg --> masz jakas wykladnie prawna, albo chociaz wlasne uzasadnienie? czy tez klepiesz tak, bo ci ktos z ery za to placi? :P
skoro uwazasz ze sie nie da, to uzasadnij prosze.

22.03.2007
14:13
[27]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

Gereg

Możesz zacząć kopać się z koniem.

Prezes UKE stwierdza, iż w związku z dokonaniem w marcu 2007 r. zmian w obowiązującym od dnia 1 października 2003 r. Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, abonentom, którzy tych zmian nie zaakceptują przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, a w przypadku skorzystania z tego prawa PTC Sp. z o.o. nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.



Llordus

Gereg pracuje w Erze co najwyraźniej w tej sprawie niekorzystnie wpłynęło na jego umiejętności zawodowe :>

22.03.2007
14:26
smile
[28]

legrooch [ MPO Squad Member ]

No i kolejny klient im odpada :)

2x1500zł miesięcznie :)

22.03.2007
15:21
[29]

BoyLer [ tribunus plebis ]

W takim razie czeka mnie w najblizszym czasie wizyta w salonie ery. Chetnie sie pozbede abonamentu, ktorego po prostu nie jestem wstanie wykorzystac i albo przejde sobie na jakis nizszy, albo najchetniej wezme telefon na karte (pewnie i tak w erze). Mam tylko nadzieje, ze bedzie mozna zachowac numer, choc w razie braku takiej mozliwosci nie bede plakal ;)

Jak komus sie fizycznie uda zerwac umowe to niech da znac, jak to przebieglo.

22.03.2007
15:27
[30]

emii [ Generaďż˝ ]

Dokładnie to, które punkty zostały zmienione, lub dodane? Bo ja bym chciała, żeby mi dali wreszcie jakiś nowy telefon, a w czerwcu byłam wczesniej zmuszona podpisac przedłuzenie umowy i stwierdzili, że nie mogć mi dać jeszcze oferty z telefonem. Teraz musze sie męczyć jeszce półtora roku, żeby cokolwiek od nich uzyskać. Jestem abonentem od 6 lat i muszę przyznać, że ostanio się u nich pogorszyło.

22.03.2007
21:30
[31]

gereg [ zajebisty stopień ]

zebyscie sie misiaczki nie zdziwili ;-)

ptc ma prawo nie zgadzac sie z uke. zobaczymy, jaka podstawe prawna wytoczy prezes uke. jesli bedzie to powazna zagrywka, to jasne, ze umowy rozwiazac bedzie mozna. ale obawiam sie, ze beda mieli problemy z wykladnia, ktora pozowli na bezroszczeniowe rozwiazanie umow (ale oczywiscie tego nie wykluczam).
na ta chwile? szans zero...

22.03.2007
21:42
[32]

usypiacz [ Pretorianin ]

gereg -->> wziales cos przed chwila, czy na codzien chrzanisz tez takie bzdury?

22.03.2007
21:46
[33]

gereg [ zajebisty stopień ]

usypiacz - ty wiesz o czym mowisz? chyba nie za bardzo... w odroznieniu od ciebie ja wiem co sie zmienilo.
prosze - napisz pismo z czym sie nie zgadzasz, z tego co sie zmienilo i dlaczego. wtedy umowe bedziesz mial rozwiazana...

22.03.2007
21:53
[34]

gereg [ zajebisty stopień ]

i jeszcze jedno... zeby bylo jasne (chce z pewnych wzgledow wyjasnic). nie pracuje juz w ptc. natomiast znam sie dobrze (bardzo dobrze?) na prawie telekomunikacyjnym i choc rzeczywiscie jest bardzo prawdopodobne, ze w koncu ptc zaplaci kare i bedzie musialo pozwolic na bezroszceniowe rezygnacje, ale nie jest to przesadzone. takie zmiany nie sa robione bezpodstawnie i wykladnia, jaka podepra sie prawnicy ptc, jest tak silna, ze uke moze miec klopoty z jej podwazniem.
nie zmienia to faktu, ze ktos dal dupy i mam nadzieje, ze juz robi po nogach ze strachu, co bedzie, jesli dojdzie do dopuszczenia rezygnacji bezroszczeniowych ;-)

22.03.2007
22:24
[35]

Przewodnik Syriusza [ sygnowano JK ]

gereg

To ja Cię jeszcze spytam o taką sprawę. Jeśli okaże się, że można wypowiedzieć umowę, to mogę wypowiedzieć obecną i podpisać zupełnie nową zachowując numer?

22.03.2007
22:25
[36]

emii [ Generaďż˝ ]

A dokładnie to które punkty zmienili i jakie dodali??

22.03.2007
22:59
smile
[37]

Scatterhead [ łapaj dzień ]

Mamy zgodne opinie UKE i MT - Era jednak łamie prawo!



żeby tylko sie już nie kłócili to za miesiąc koniec abonamentu :)

23.03.2007
06:13
[38]

gereg [ zajebisty stopień ]

naprawde zycze Wam, zeby stalo sie po Waszej mysli (bo czemu nie ;-), ale serio sprawa nie jest prosta. prawo nalezy interpretowac, a nie czytac literalnie. a o tym uke i mt zdaja sie zapominac. zobaczymy, co sie stanie w najblizszych dniach...
ja bym sobie tylko zyczyl, w imie oczyszczenie kadr ptc, zeby ktos odpowiedzialny za ta sprawe dostal mocno po dupie...
ale jak znam zycie, to po dupie nie dostana osoby, przez ktorych rece przeszedl ten bubel, tylko szeregi Bogu ducha winnych pracownikow :-(

23.03.2007
20:12
[39]

gereg [ zajebisty stopień ]



przewodnik - nawet jesli, to watpie. nie zgadzasz sie z regulaminem, wiec nie podpiszesz nowej umowy....

23.03.2007
22:02
[40]

Skrzypas [ Chor��y ]

No .. Panowie eksperci... komu sie udało juz rozwiązac umowe? wczoraj jeszcze było sporo chętnych...

25.03.2007
23:12
smile
[41]

KORPORACJA [ Junior ]

Czytam wasze wypowiedzi i nie moge pojąć jak można być na tyle ograniczonym żeby nie widzieć różnicy między zmianą regulaminu a rozpisaniem tego co było, niestety nie udało mi się znaleść ,aby ktoś z was NAPISAŁ czego dotyczy ta podobno "zmiana" regulaminu .Wynika to faktu ,iż osoby które wypowiadały się nawet nie sprawdziły, nie PRZECZYTAŁY o co chodzi.
Widzicie kochani ta wasza niby zmiana o której mowa dotyczy rozpisania punktu. odnośnie reklamacji!!!! TYLKO TEGO--domyślam się że było to spowodowane osobami które nie wiedziały jak reklamacja wygląda w erze a regulamin dużo im nie mówił (bo nie potrafią czytać ze zrozumieniem)dlatego też dla tak uzdolnionych osób rozpisano to najprościej jak można żeby taki np. KOWALSKI wiedział jak PROCES reklamacji wygląda bo widocznie wcześniej nie był on jasny ..I owa "zamian" dotyczy tylko tego punktu.Więc proszę nie mylić zmiany regulaminu z doinformowaniem takiego właśnie przeciętnego Kowalskiego.
Dlatego też BRADZO MIŁO MI POINFORMOWAC ŻE NIE MA MOŻLIWOŚCI ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ NALICZANIA KAR!!!!!!!!!dla tych którzy nadal mają wątpliwości a raczej nadzieje :) zapraszam do zapoznania się z regulaminem ,zeby nie było watpliwosci co do tego namawiam do ewentualnego policzenia przecinków tak dla pewności oczywiście, może tam znajdziecie te wasze zmiany regulaminu
powodzenia


25.03.2007
23:27
smile
[42]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

KORPORACJA => w którym salonie pracujesz?

25.03.2007
23:41
[43]

KORPORACJA [ Junior ]

niestety nie pracuje w salonie ery ani nawet w erze jestem klientem PTC i też taki regulamin dostałam i nawet przeczytałam :) dlatego dziwi mnie taka reakcja klientów ery.

26.03.2007
02:47
[44]

BoyLer [ tribunus plebis ]

KORPORACJA---> Pewnie masz racje, ze to jest tylko "doprecyzowanie" tego co juz bylo, ale szkopuł tkwi w wadliwym prawie, które daje sie interpretowac tak, ze jakakolwiek zmiana w regulaminie upowaznia do zerwania umowy. I na nic maja sie tu tlumaczenia, ze to nie zmiana itp itd. Prawo choc by najbardziej wadliwe jest prawem i dopoki ustawodawca go nie zmieni, lub trybunał konstytucyjny nie uchyli, to trzeba sie do niego stosowac.

na dowod tego co pisze art 59 ust 2 prawa telekomunikacyjnego:

"Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

26.03.2007
17:36
[45]

franzzz [ Junior ]

Witam,
no cóż nie zgadzam się z Korporacją odnośnie regulaminu ponieważ wnosi on istotne zmiany dla klienta, w dodatku na niekorzyśc np.:
paragraf 20 ustęp 10 starego regulaminu który mówi, że w przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji abonentowi przysługuje PRAWO wniesienia odwołania do Komisji Reklamacyjnej. W nowym regulaminie ten zapis został USUNIĘTY i w ustępie 10 czytamy że odpowiedź na reklamację jest już ostateczna i KOŃCZY postępowanie reklamacyjne. Zostaliśmy pozbawieni prawa do odwołania się.
Tu są regulaminy
stary: www.era.pl/download/regulamin_swiadczenia_uslug.pdf
nowy: www.era.pl/download/regulamin_swiadczenia_uslug2.pdf
Jedyne moje wątpliwości budzi forma wypowiedzenia ponieważ, jeżeli zaniosę im do salonu i nie dostanę potwierdzenia to za 5 min może wylądowac w śmieciach. Może lepiej wysłac poleconym lub faksem sam nie wiem. Ale co tam jutro idę złożyc wypowiedzenie:)

26.03.2007
21:34
smile
[46]

KORPORACJA [ Junior ]

Świetny pomysł FRANZZZ z wypowiedzeniem :) osobiście proponuje udanie się do punktu ery (salon,sklep,APS) na miejscu podadzą ci kwote do zapłaty (kara umowna!!!!!!!) i moja ogromna prośba podziel się z nami tą wpsaniałą wiadomością .
Z góry dziękuje

27.03.2007
01:39
[47]

gereg [ zajebisty stopień ]

bardzo jestem ciekawy, jak to wszystko sie rozwinie. osobiscie mam nadzieje na wygrana ptc z uke, ale jednoczesnie na zwolnienie z roboty osob odpowiedzialnych za cala sprawe.

27.03.2007
01:50
[48]

Gregor Eisenhorn [ Ordo Xenos ]

Z jednej strony to, co ludzie chcą zrobić, czyli powołać się na zmianę regulaminu, a następnie "wydymać" operatora, zatrzymując telefon i wypowiadając umowę, jest zwykłym cwaniactwem.

Z drugiej strony Era, której i tak nigdy nie lubiłem, zademonstrowała wyjątkowo groteskową próbę obejścia prawa. Groteskową, bo przeprowadzoną w biały dzień. Nie kibicuję ludziom, którzy chcą sobie ukraść telefon i cieszyć z niepłacenia, ale w tym wypadku operatorowi należy się porządny kopniak. Nowelizacja ustawy też by się przydała.

27.03.2007
01:57
[49]

gereg [ zajebisty stopień ]

<duma> w zamysle ptc to nie mialo byc obchodzenie prawa. chodzilo o wieksze przystosowanie regulaminu do prawa telekomunikacyjnego. tak naprawde dodano tylko zapisy, ktore i tak funkcjonowaly w praktyce, bo tak mowil akt nadrzedny (pt)...
ptc pewnie miala nadzieje, ze uke wie, ze prawa nie czyta sie literalnie, lecz interpretuje. ale wystarczy przesledzic kilka decyzji uke, zeby zobaczyc, ze zbyt wybitni ludzie tam nie pracuja :-(

pracownicy odpowiedzialni za modyfkacje regulaminu powinni poleciec, bo tylko laik funkcjonujacy poza telekomunikacyjna rzeczywistoscia moglby przypuszczac, ze skonczy sie to wszystko inaczej. powinni to przewidziec i odpuscic.

a w ogole, to cala afere zawdzieczamy mediom, a zwlaszcza pewnemu portalowi i dziennikarzynie, ktory bardzo nie lubi ery i sprawil jej juz duzo klopotow - spreparowanymi materialami... a te klopoty skonczyly sie jak zwykle nagorzej dla "szarych" pracownikow :-(

27.03.2007
07:47
smile
[50]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

PTC w piśmie, w którym instruuje pracowników co do sposobu postępowania z klientem, dalej podtrzymuje swoje stanowisko, że nie jest to zmiana regulaminu, a tylko uzupełnienie, a dokładniej powtórzenie obowiązujących przepisów prawa wynikających bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów Prawa Telekomunikacyjnego i odpowiednich aktów wykonawczych. Zdaniem telekomu powoduje to, że abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią.

Nic głupszego nie udało im się wymyśleć?

27.03.2007
09:10
[51]

emii [ Generaďż˝ ]

Gregor Eisenhorn -----> a następnie "wydymać" operatora, zatrzymując telefon i wypowiadając umowę, jest zwykłym cwaniactwem.

Tak zatrzymam sobie moją nokię 3210, która mam od 6 lat i widok, której każdy wybucha śmiechem, bo jest już w takim stanie. To dlatego chciałabym rozwiązać umowę, ponieważ przy każdym predłużaniu, niestety nie było dla mnie oferty z telefonem takim za, który nie musiałąbym płacić w chuj kasy.A ostatnio przygrali w sobie po całej lini.Przyszłam do nich przedłużyć umowę wcześniej, bo wyjeżdzałam i nie byłoby mnie w tym terminie, a oni stwierdzili, że nie ma dla mnie jeszcze oferty z telefonem, bo przyszłam za wcześnie. Teraz musze dwa lata czekać.

27.03.2007
09:30
[52]

legrooch [ MPO Squad Member ]

że nie ma dla mnie jeszcze oferty z telefonem, bo przyszłam za wcześnie. Teraz musze dwa lata czekać.

No to dałaś ciała. Wystarczyło nic nei podpisywać, umowa przeszłaby na czas nieokreślony. Po powrocie mieliby gotową propozycję i tyle.

27.03.2007
09:41
[53]

franzzz [ Junior ]

Do KORPORACJI,
zapoznaj się może z tym:

oraz innymi decyzjami na stronie UKE i Ministerstwa Transportu, któremu podlega łącznośc, a później dopiero wyszydzaj czyjeś wypowiedzi.
LUDZIE czy wy nie widzicie, że oni grają na zwłokę, bo macie 14 dni od otrzymania regulaminu na oświadczenie, że nie akceptujecie zmian. Po tym terminie przyznają, że klienci mogli zerwac umowę ale tego nie zrobili bo kochają PTC:) Nie tylko ja ale wiekszośc ludzi na forach jest tego zdania. Ja nie zamierzam przegapic dobrej okazji. Przechodze do PLAY, podali info że przygotowują specjalna oferte dla "uciekinierów" z ERY. Prawo dżungli:)

27.03.2007
10:19
[54]

Azzie [ bonobo ]

Ale tak na chlopski rozum to chyba mozna zlozyc wypowiedzenie umowy powolujac sie wlasnie na zmiane regulaminu, a potem dalej korzystac z telefonu i czekac co sie wydarzy.

Bo jesli era wylaczy telefon to znaczy ze akceptuje pismo i zgadza sie na wypowiedzenie umowy.

A jesli nie wylaczy to mozna korzystac dalej i czekac co z tego wyniknie:
jesli wyniknie ze faktycznie mozna bylo wypowiedziec w ten sposob umowe, to traktujemy dalsze swiadczenie uslug przez ere, jako prezent i ine placimy rachunkow.
jesli wyniknie ze nie mozna bylo, to normalnie dalej korzystamy z telefonu jak zawsze

Zero ryzyka, chyba ze sie myle :)

Nie mam telefonu w erze, ale z zainteresowaniem sledze sprawe :)

27.03.2007
10:54
[55]

franzzz [ Junior ]

Wypowiedzenie umowy z prawnego punktu widzenia jest oświadczeniem woli, jednostronnym więc druga strona nie musi tego akceptowac wystarczy, że je otrzyma. Telefon wyłączą pewnie z końcem następnego okresu rozliczeniowego. Trzeba sie liczyc że będą straszyc karami za zerwanie umowy ale ja osobiście nie zamierzam płacic...bo nie mają żadnych argumentów. Wszystkie zainteresowane sprawą urzędy stoją po stronie kienta:) Pozdrawiam

27.03.2007
13:12
[56]

KORPORACJA [ Junior ]

franzzz czy byłeś już w punkcie ery ( chyba miałeś byc tam dzisiaj? prawda) Pytam bo nadal nie pochwaliłeś się ile masz do zapłaty kary umownej, a odnośnie zapoznania się z decyzjami UKE to się nie martw znam je dobrze, stanowisko ery też daletego moge sie wypowiedzieć na ten temat.Martwi mnie tylko jedno ta ucieczka do play!!! Franzzz miło mi się z tobą rozmawia i dla tego przed przejściem zastanów się bo nie jest to tak korzystne jak się wydaje uwierz mi!!!!!!
Play jest śmieszną ofertą w porównaaniu do ery jeżeli troszeczke w tym się orientujesz to zobaczysz o co mi chodzi i naprawde radze ci się zastanowić.
ps. jeżeli mogę cię prosić Franzz to daj info. odnośnie rozwiązania umowy bo jestem bardzo ciekawa ale oczywiście życze powodzenia :)
papa

27.03.2007
13:25
[57]

gereg [ zajebisty stopień ]

świeże newsy

27.03.2007
13:42
[58]

Scatterhead [ łapaj dzień ]

KORPORACJA -> skoro już tak mówisz, to może podasz te parę powodów, dlaczego mówisz, że Play jest gorszy od Ery?

27.03.2007
13:43
[59]

KORPORACJA [ Junior ]

czyli jednak trzeba płacić kare, długo to zajeło UKE żeby do tego doszli ojjjjjjjjjjjjjjjjjj
i kto chętny jest na kare umowną :)

27.03.2007
13:46
[60]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

czyli jednak trzeba płacić kare, długo to zajeło UKE żeby do tego doszli ojjjjjjjjjjjjjjjjjj
i kto chętny jest na kare umowną :)


Nie przeinaczaj łaskawie tego co napisano w komunikacie.

27.03.2007
14:03
[61]

KORPORACJA [ Junior ]

no coż tak na szybkiego bo naleśniki mi się przypalają to
minuty niewykorzystane w erze przechodzą i sa rozliczane jako pierwsze więc masz pewność że nic nie tracisz a jest to istotne-- w play przepadają
abonament masz już od 15zł( dla stałych abonentów) dla nowych od 20zł a w play od 50zł i przy tym tylko 2 TELEFONY DO WYBORU!!!! jeden to LG :)
i najważniejsze dla mnie internet strasznie drogi jest w play
to tak na szybkiego
ale oczywiście to nie wszystko dlatego trzeba zobaczyć co masz i co ci proponują i sam zobaczysz jak na tym wyjdziesz

27.03.2007
14:15
[62]

KORPORACJA [ Junior ]

bramkarz chyba jednak nie , jest jasno że płacisz ale masz możliwość dochodzić jej zwrotu w rożny sposób a najciekawszy jest ten fragment"Abonent może uchylić się od zapłaty kary. PTC będzie wówczas mogła wystąpić do sądu cywilnego z roszczeniem o zapłatę dochodzonej kwoty kary" bo to jest nic innego jak.....(zapis w regulaminie )

"Operator ma prawo żądać od Abonenta naprawienia szkody. " a rozwiązanie umowy i uchylanie się przed zapłatą będzie wtedy właśnie tym. ciekawe tylko kto wtedy wygra!!!!!!!

27.03.2007
14:20
[63]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

Abonent ma ustawowe prawo wypowiedzenia umowy bez odszkodowania. I nie widzę, podobnie jak UKE żadnych podstaw do żądania kar od abonentów.

A jeśli Era będzie się bawiła w nękanie tychże to życze jej powodzenia w sporze z UKE.

27.03.2007
14:28
[64]

gereg [ zajebisty stopień ]

nie bedzie sporu z uke, bo sprawa nie dotyczy uke. uke zabral glos tylko dlatego, ze jest to firma telekomunikacyjna.

sprawa jest dla uokik i poczekajmy na stanowisko tego urzedu. pewnie bedzie takie samo jak uke, ale mysle ze tylko poczatkowo... chyba zdajecie sobie sprawe, ze zmiane regulaminu wymusilo na ptc uke?

27.03.2007
14:33
[65]

legrooch [ MPO Squad Member ]

minuty niewykorzystane w erze przechodzą i sa rozliczane jako pierwsze więc masz pewność że nic nie tracisz a jest to istotne-- w play przepadają

Ciekawe, komu zostają przy abonamencie 15zł. LOL.

abonament masz już od 15zł( dla stałych abonentów) dla nowych od 20zł a w play od 50zł

No i w Play przy tych 50zł mam 140 minut. A w Era? Za 40zł dostajemy magiczne 80 minut!!!! Super! Zawsze uwielbiałem przepłacać.

i przy tym tylko 2 TELEFONY DO WYBORU!!!! jeden to LG :)
Widziałem duużo więcej aparatów, którym 3/4 Erowskich może sobie naskoczyć

i najważniejsze dla mnie internet strasznie drogi jest w play
To nie korzystaj.

I podsumowanie - pokaż mi ceny połączeń wideo w Era i w Play.

27.03.2007
14:58
[66]

KORPORACJA [ Junior ]

legrooch mam nadzieje że przeniesiesz się do play i zobaczysz jak bardzo korzystna jest ich oferta :) widzisz jesteś właśnie takim klientem który patrzy na oferte i mówi ale fajna ale nic innego nie sprawdzi i poźniej jest płacz !!!!! odnośnie ofert kochany jak przenosisz sie do playa a jesteś abonentem sieci era to nie dostajesz 40min do wykorzystania tylko przy ofercie masz 120min do wszystkich możesz to powiekszyć i masz 180min z podzieleniem na 100 do ery heya i stacjonarne i 80 do wszystkich albo jeszcze lepiej możesz miec 2080 min do wykorzystania alebo jeszcze lepiej 2140min. i to wszytko przy abonamencie za 60,30 brutto pamiętając o dodatkowych minutach np. 600min na 10miesięcy ale rozmumiem taka oferta jest skromna pewnie dla ciebie po co zostać w erze jak można iść do play i być nowym klientem
odnośnie internetu jest mi on potrzebny i jest to dla mnie ważne
a co do połączeń wideo w erze płacisz normalnie wg. swojego cennika :) a jak wiesz do tego jest potrzebny umts który w play jest troszeczke ograniczony nawet w Warszawie
oczywiście trzeba przyznac że każdy ma inne potrzeby i do nich doposowuje taryfe czy nawet oferte operatora
życze powodzenia w play szczególnie z tymi wypasionymi telefonami o których mówisz aż śmiać mi się chce ..................

27.03.2007
15:02
[67]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

chyba zdajecie sobie sprawe, ze zmiane regulaminu wymusilo na ptc uke?

A co to ma do rzeczy?

27.03.2007
15:05
[68]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Nie no, Era nie ma problemów z UMTS xD

Człowieku - w cenach połączeń i rozgrywkach między sieciami siedzę ze względu na prowadzenie działalności związanej z VOIP.

I nie przytaczaj tu ofertyu Play dla uciekinierów. Ja podałem ofertę "bez ich promocji". Normalną. A Era jak miała tak ma i będzie mieć drogo. Zresztą o czym my tu gadamy, skoro w Prestiż o wartości 500zł prawie cena za minutę to 0.66zł brutto :>

Chcesz pójść sieci na rękę i wykupić mega zestaw minut? 1.000.000 minut przykładowo?
Pokaż mi, kto z Tobą pogada. W Play już rozpocząłem na ten temat rozmowy. Zero problemów.

27.03.2007
15:10
[69]

Meganelle [ Konsul ]

Muszę przyznać, że handloidy i marketoidy chwytają się coraz wymyślniejszych form nacisku, ale żeby tak od razu spędzać tyle czasu na forum?...
Szkoda tylko, że niemożność zdecydowania się na postać, którą chce się grać nie wpływa pozytywnie na wiarygodność ani osoby ukrywającej się pod nickiem KORPORACJA, ani sieci, którą w ten sposób próbuje zachwalać.
Przy okazji przypominam, że oprócz nowego gracza, na placu boju nadal pozostają starzy dwaj, nad którymi Era nie osiągnęła miażdżącej przewagi do tej pory...

I tak na koniec - ten numer z Germanosem w wykonaniu P4 był przecudny ;P

27.03.2007
15:37
[70]

emii [ Generaďż˝ ]

legrooch------> problem w tym, że gdybym tej umowy nie przedłuzyła to abonament miałabym dwa razy wyższy, więc byłam zmuszona to zrobić.
Kiedyś Era bardziej dbała o swoich klientów, a teraz zupełnie olewają.

27.03.2007
20:03
[71]

Skrzypas [ Chor��y ]

ok. troche poźno, ale dodam swoje 3 grosze.

Zgadzam sie z przedmówcami - ze 90% ludzi którzy chcą rozwiązac umowe, nie maja pojecia nawet z czym sie nie zgadzają. Ot, rozwiąze umowe, i zaraz zawiąze druga - bo przyda sie szybki zarobke na nowym aparacie... Racja.. tego typu podejście nie mozna inaczej nazwac jak czystym cwaniactwem.

Prawo telekomunikacyjne obowiązuje od 3 wrzesnia 2004 roku. Od tego czasu obowiązuje system składania reklamacji w obecnej formie.

cycat na który sie sporo ludzi powołuje:
"Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie"

Dwa wazne terminy: "zmiana" i " wprowadzenie z życie". Z rzeczy samej proces reklamacji jest indentyczny jak we. prawa telekomunikacjnego... wiec żadnej zmiany nie ma. Zostały te zapisy przenisione do regulaminu Ery. W świetle powyższego owe zmiany zostały wprowadzone z dniem 04.09.2007 roku. O ile dobrze pamietam uwczesni abonenci zostali powiadomieni o zmianie regulaminu wraz z comiesieczna korespodnencją. A jeżeli ktos podpisał umowę po tym terminie, podpisał ją zgodnie z obecnym prawem... tyle na temat zapisu mojego zdania... Oczywiście.. ileż ekspertów i prawnikow - tyle wykladni prawa.

Emii -> straciłem wątek ... dlaczego Era olewa swoich klientów?

27.03.2007
20:24
[72]

franzzz [ Junior ]

Witam wszystkich i oczywiście KORPORACJĘ:)
Oczywiście byłem dzisiaj w salonie firmowym Ery i złożyłem pismo o wypowiedzenie umowy (tak jak większośc moich znajomych). Niestety żądna mojej krwi Korporacja będzie zawiedziona, ponieważ obsługa w salonie nawet nie próbowała mnie przekonac ani straszyc karami. Widocznie po iluś tam tysiącach klientów, którzy wypowiedzieli umowy im się odechciało dyskutowac. Będziesz zawiedziona ale nie wystawili mi rachunku do zapłaty tylko poinformowali, że w ciągu 30 dni otrzymam odpowiedź jak została załatwiona moja sprawa. Jestem naturalnie nadal przekonany jak wszyscy którzy zerwali umowę, że mogą mnie pocałowac w d.......
Teraz co do Play'a chyba nie przyglądałaś się dobrze ile płacisz za minutę do wszystkich sieci w Erze??? to Ci powiem..72 gr. A w Play...49 gr. Nic dodac nic ując, no ale oczywiście Era jest the best:) No i w tym tygodniu będzie podobno specjalna oferta Play dla "uciekinierów" z Ery. No niestety life is brutal:) Era im zrobiła piękny prezent na starcie, myślę, że ludzie którzy za to odpowiadają już sobie powinni roboty szukac. Pozdrawiam

27.03.2007
20:36
[73]

franzzz [ Junior ]

Skrzypas ...generalnie zgadzam się z twoją opinią, że Era wprowadziła do regulaminu zmiany wymuszone prawem. Jednak w świetle ustawy jest to zmiana w regulaminie ponieważ usuneli treśc niektórych punktów zastępując innymi. Era głupio tłumaczy, że jest to "uzupełnienie" regulaminu, no sorry uzupełnienie to może byc dodanie jakiegoś punktu do regulaminu a nie zamiana na diametralnie inny. Zresztą nawet takie uzupełnienie jest zmianą według mnie.
Ponadto nie wypowiadam umowy, by zarobic parę złotych, bo sprzedam telefon na allegro, po prostu nie lubię jak ktoś robi ze mnie wała i przysyła ofertę era domowa i razem z tym przemyca regulamin nie wspominając, że w wyniku zmian abonent ma pewne prawa przysługujące mu z racji ustawy, która jest dokumentem nadrzędnym niż jakiś tam wewnętrzny regulamin. Ja z komóry jestem zadowolony i pewnie kupie sobie starter może w Play a może nie, zobaczymy.

27.03.2007
20:55
smile
[74]

Bramkarz [ brak abonamentu ]

Jeśli Era będzie dalej próbowała was dymać proponuję równolegle powoływać się na prawo wspólnotowe, polskie przepisy należy tutaj interpretować w jego świetle ponieważ ustawa Prawo Telekomunikacyjne implementuje pakiet dyrektyw. Ponadto, ten konkretny przepis można stosować bezpośrednio. Tak jakby ktoś jeszcze rozpowszechniał bzdury o jakimś wchodzeniu zmian w życie:

Art 20 ust. 4 dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r.
w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej) - Dziennik Urzędowy WE L 108 , 24/04/2002 str. 0051 - 0077

Abonenci mają prawo wycofać się z ich umów, bez ponoszenia kar, po zawiadomieniu o proponowanych modyfikacjach warunków umowy. Abonentów powiadamia się w odpowiednim terminie, nie krótszym niż jeden miesiąc wcześniej, o wszelkich takich modyfikacjach; jednocześnie informuje się ich o ich prawie do wycofania się, bez ponoszenia kar, z takich umów, jeśli nie akceptują nowych warunków.

27.03.2007
21:48
[75]

Skrzypas [ Chor��y ]

Wybaczcie.. ale ta cała dyskusja o rezygnacji z tytułu - nazwijmy to "zmian" w regulaminie jest całkowiecie bezsensowna. Podpisując umowe z Era, Orange czy Plusem _zobowiązałem_ sie dobrowolnie utrzymać abonament. Podkreslam - dobrowolne. Uważam, że przy _moich potrzebach_ oferta Ery wpasowuje sie doskonale. I nie bede szukać byle pretekstu, aby te umowe rozwiązać. Chodzi tutaj o takie podstawowe wartości, jak - uczciwość.

I sorry - ale texty typu .. uwaga cytuje

"Ponadto nie wypowiadam umowy, by zarobic parę złotych, bo sprzedam telefon na allegro, po prostu nie lubię jak ktoś robi ze mnie wała i przysyła ofertę era domowa i razem z tym przemyca regulamin nie wspominając, że w wyniku zmian abonent ma pewne prawa przysługujące mu z racji ustawy, która jest dokumentem nadrzędnym niż jakiś tam wewnętrzny regulamin"

- po prostu mnie smiesza... Hitler tez znalazł kilka pretekstów aby napaść na Polske w 1939. Tak, wiem - głupie porównanie... ale mysle że doskonale pasuje do sytuacji. Wybaczie... tak bardzo powołujecie sie na regulamin... a tak z reka na sercu - ile osób tak naprawde przeczytało np. instrukcje obsługi aparatu.. warunki gwarancji... regulamin promocji... nie wspomne juz o całym regulaminie swiadczenia usług telekomunikacyjnych. Ile procent użytowników? 10%? z kilku milionow użytkownikow jakie ma Era czy inni operatorzy? Wkurza mnie poszukiwanie byle pretekstu aby kogos oszukac czy pokombinować. Od razu kojarzy mi sie obraz Polaków na zachodzie.. kombinatorzy i cwaniaki... przykre to jest...

I, tak wiem... Prezes UKE swoje, Era swoje, klienci swoje... bedzie wyrok - Era sie dostosuje. Albo klienci sie dostosuja. A reszta cwaniakow i tak znajdzie tysiace inncyh sposobów aby ukraść ... tak.. mocne słowo .. ale niestety prawdziwe... a jeżeli ktoś pisze że era kradnie - to na wasza pisemna zgode... No, ale przeciez z innej strony to normalka - najlepiej gdyby wszystko było za darmo... łacznie z telefonami i połaczeniami. Wtedy firma byłaby cały... A jnajlepiej gdyby PTC przemianowałaby sie na PCK.

28.03.2007
08:30
[76]

franzzz [ Junior ]

Skrzypas - człowieku nie nazywaj mnie złodziejem bo chcę rozwiązac umowę jak jest ku temu okazja. Walczę z tą pieprzoną firmą od roku, bo chociaż mieszkam w jednym z największych miast w Polsce (nie w Warszawce) i to praktycznie w centrum to muszę wisiec za oknem żeby pogadac w domu przez komórkę. Taki ku..a zasięg mają. Co do nich zgłaszam jakiś problem to gadają jak nakręceni "pracujemy nad tym". A jak dzwoniłem spytac jak to jest z tym regulaminem to przez 20 minut słuchałem jakiejś pieprzonej muzyczki bo mnie przełączali od jednego do drugiego. Tyle w temacie cwaniaki i złodzieje, siedź sobie dalej w tej firmie ale nie krytykuj wszystkich, bo nie kazdy ma z nimi tak różowo ja Ty. Pozdrawiam

28.03.2007
08:38
[77]

legrooch [ MPO Squad Member ]

emii==>
problem w tym, że gdybym tej umowy nie przedłuzyła to abonament miałabym dwa razy wyższy

Jakim cudem mieliby CI podnieść abonament? :O W sprawie opłat masz sztywno podaną stawkę w umowie, a czas nieokreślony jej nie podwaja.

28.03.2007
10:49
[78]

emii [ Generaďż˝ ]

legrooch----->
jak przedłużałam wcześniejszą umowę dostałam promocyjny abonament i jak się miała skończyć abonament miał wrócić to stanu przed zmianą.
Facet w erze powiedział, że z dniem kiedy ta umowa przejdzie sama na czas nieokreślony ta kwota nie będzie już promocyjna i dopiero będę mogła to zmienić jak wrócę. Bardzo było mi nie na rękę to przedłużanie nie w terminie i na pewno gdyby mi powiedział, że abonament nie wzrośnie to bym to zostawiła tak jak jest.

28.03.2007
10:56
[79]

legrooch [ MPO Squad Member ]

To trzeba było ten jeden miesiąc olać.
Przyznam się, że nie kojarzę promocji cenowej na abonament trwającej cały cykl ważności umowy.

BTW - trzeba było sprawdzić w umowie, jak to jest z tym. Olać gościa.

28.03.2007
11:33
[80]

franzzz [ Junior ]

Tu jest kolejne stanowisko UKE w sprawie ERY



No cóż jak widac na złośc malkontentom i fanom PTC jakoś stanowiska w tej sprawie nie zmieniają:)

28.03.2007
12:16
smile
[81]

kaczmen [ Konsul ]

zmiany umowy były rozsyłane 15? czyli jest jeszcze dzień na wymówienie? (data ta sama dla wszystkich czy zależna od daty otrzymania zawiadomienia?)
kogoś spotkały konsekwencje związane z zerwaniem umowy?

28.03.2007
12:26
[82]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Tzn jeżeli przejdzie to, co powiedziała prezes, to będzie kolejny termin rozwiązania umów albo Era zapłaci dużą karę.

28.03.2007
12:42
[83]

franzzz [ Junior ]

Dokładnie tak bo będą musieli jeszcze raz wysyłac regulamin, tym razem z info o możliwości rezygnacji.
Gdzieś dzisiaj widziałem info, że złożyło rezygnację dwóch niemiaszków z zarządu PTC z powodów osobistych..ble,ble,ble:) To pewnie ci kolesie co strzelili samobója:)

07.04.2007
22:11
[84]

tomazzi [ Konsul ]

Jestem ciekaw czy udalo sie komus zerwac umowe. Anybody?

12.04.2007
14:35
smile
[85]

BoyLer [ tribunus plebis ]

No i mamy wyniki kontroli UKE w Erze. Zobaczymy jak sie sprawa bedzie dalej rozwijac.

12.04.2007
14:42
[86]

emii [ Generaďż˝ ]

15.04.2007
15:54
[87]

GADU [ Pretorianin ]

No to znalazl sie jakis krolik doswiadczalny ktory juz zaczal zalatwiac ta sprawe? Pytam bo sam chce to zrobic...
Life is brutal... popelnili blad z ktory teraz wielu ludzi bedzie chciala zaplaty - czyli zerwania umowy. Nowy telefon i nowe warunki podpisania kolejnej umowy zawsze zachecaja do takich krokow :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.