GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate 1 - część 16

22.07.2002
09:03
[1]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Baldur's Gate 1 - część 16

Następna część wątka.

22.07.2002
10:11
smile
[2]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Faktycznie przepraszam zapomniałem. Witajcie wędrowcy!Baczcie by na szlaku tego wątku z raz obranej drogi nie zbaczać.Gdyż niebezpieczne bestie tylko na to czekają.

22.07.2002
10:14
smile
[3]

iza [ Chor��y ]

Bardzo ładnie :) Od razu odpowiedni klimat się tworzy. A ja zacznę od pytanka. Te różdżki to są ilu strzałowe??? Dzień dobry wszystkim.

22.07.2002
10:19
[4]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

iza- ->Nie jestem pewien ale gdzies około 10 razy.

22.07.2002
10:25
[5]

Attyla [ Legend ]

Dokladnie: w BG do 10 "strzalow" a w BG2 do 50, czy nawet 100 (w przypadku rozki ogluszenia czy czegos tam podobnego.

22.07.2002
10:35
[6]

Ines [ Ines ]

Jestem w jednej z Knej (najbardziej wysunieta w lewo). Napotkana druidka (nie Faldorn) powiedziala, ze na NW w jaskini jest ktos, kto meczy zwierzeta - znalazlam w jednej jaskini jakiegos lesniczego i 2 male wywerny (czy to byl on?). Pytam, bo jak wyszlam stamtad i pogadalam z nia jeszczeraz, to ona powotrzyla te same slowa - tak jkaby zadanie nie zostalo wykonane. Jest tez wierza, w niej siedzi jakis "pozytywny", ale nic specjalnego nie powiedzial.

22.07.2002
10:39
[7]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A gdzie jest w koplaniach nashkel jakis gosciu co okradł parru ludzi?

22.07.2002
11:19
[8]

iza [ Chor��y ]

Chodzi Ci o tego artystę od szmaragdów? Jest na lokacji z kopalnią, ale nie w samej kopalni, z tego co pamiętam siedzi na pd od niej na jakiejś półce skalnej i rzeżbi ukochaną, ja mu pozwoliłam skończyć, przy okazji przyszedł jakiś łowca nagród i go ubiłam, potem zabrałam dobytek obu, bo rzeźbiarz jak skończył wyparował dosłownie - tylko graty po nim zostały :)

22.07.2002
11:24
[9]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam juz 5 poziom!!

22.07.2002
11:25
[10]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Wykonałem wszystkie qesty i mam pytanko czy dwie postacie 5 poziomowe poradza sobie w kopalni nashkel?

22.07.2002
11:30
[11]

[Regis] [ Pretorianin ]

Heh... Ja tam poszedlem dwiema postaciami na 4 poziomie i procz ostatniej walki z Mulaheyem nie stracilem zadnego HP :) Wiec chyba sobie poradza... :)

22.07.2002
11:32
[12]

[Regis] [ Pretorianin ]

Zapomnialbym - a jak masz maga, to on sam starczy do rozwalkowania wszystkiego procz mulaheya. W ostatniej walce mi pomogla imoen jak gralem: ja mag + imoen Wogole to w tym dueciku doszedlem do wrot baldura, ale potem zeby bylo ciekawiej dolaczylem jeszcze Edwina i Corana

22.07.2002
11:38
[13]

iza [ Chor��y ]

Nie mówcie mi takich rzeczy, bo mam ochotę rzucić wszystko, pozmieniać początkowe cechy i inne bajery zgodnie z sugestiami, grać z mniejszą ilością NPC-ów, w innej kolejnopści i wogóle wszystko zacząć od nowa. I w ten sposób nigdy nie dojdę do końca. Umrę z ciekawści i będziecie mnie mieć na sumieniu :)

22.07.2002
11:38
smile
[14]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ja gram druidem ale wogule źle zaczynałem grac .Teraz to kazdą postacia w tym momencie miałbym z 4,5 poziom. Mam pytanko co do wojownika. 1.Kim powinnienen byc wojownik?(człowiek lub krasnal) 2.Jakie powinnien miec staty? 3 Z czym powinen chodzic? 4.I moze chodzic solo(chodzi mi oto czy nie za trudno bedzie sie nim grac solo) 5Jaką postacia gra sie najłatwiej solo procz wieloklasowcami.

22.07.2002
11:40
[15]

Duch_@@@ [ Junior ]

Regis ma racje , najlepsza druzyna to 4 NPC

22.07.2002
11:51
[16]

iza [ Chor��y ]

powywalać ich nieco zawsze mogę :) to akurat nie problem, jeszcze dużo przede mną więc doświadzczenia też zdołam nałapać, tylko nie wiem kiedy, bo nie mam czasu na grę :(

22.07.2002
11:51
[17]

Attyla [ Legend ]

Aschman: 1. elfem (ma +1 do wielkich mieczy i lukow), czyba, ze wieksza uwage zwracasz na HP Krasnal z Kondycja 19 moze ich miec wiecej niz czlowiek i elf. Elf ma ich mniej niz czlowiek ale za to ma bonus do walki o czlowiek nie ma zadnych bonusow 2. Jak kazdy woj - tzn sila powyzej 18.50 (bo o 18.00 nie ma co mazyc), zrecznosc 18, i Kondycja 17 lub 18 3. przede wszystkim z bronia strzelecka typu luk i cos do walki w zblizeniu (np. miecz obureczny, zeby latwiej bylo zmieniac bron do walki) 4. wojem chodzi sie solo najlatwiej 5. jw. ew. dualem ze zlodzieja na woja

22.07.2002
11:55
[18]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A kto jest najlepszy ze wszystkich zbrojnych?

22.07.2002
12:03
[19]

Attyla [ Legend ]

w BG woj a w BG2 najlepsi sa dla mnie tropiciel, mnich i kensai (w tej kolejnosci)

22.07.2002
12:09
[20]

[Regis] [ Pretorianin ]

Aschman --> Najpierw po kolei: 1. Krasnal ma +1 do Kondychy i bije elfa na glowe 2. Sila 18/00 (mi zajmuje wylosowanie jej ok. 0.5 godziny) Zr 17 i Kon 19 3. pawez i dlugi miecz, potem zmieniony na sejmitar Drizzta +5. Oczywiscie w plytowce 4. Jak najbardziej, chociaz zlodziej sie przydaje 5. Woj, lub Woj + Zlodziej A najlepszy ze zbrojnych jest czysty Woj

22.07.2002
12:12
[21]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Regis a szybko mozna zdobyc pałasz +5?Jest jakis sposób?

22.07.2002
12:17
[22]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Oki regis mam juz swietne staty ale nie wiem gdzie dac mojemu krasnalowi dwie gwiazdki?

22.07.2002
12:17
[23]

[Regis] [ Pretorianin ]

jak bedziesz na 7 poziomie, to bierzesz jakiekos maga do druzyny i dajesz mu jak tylko duzo mozesz rozdzek przyzwania potworow . Procz tego przyda sie dobry luczniek. Idziesz do Drizzta, otraczasz go stworkami i ladujesz ile wlezie z lukow strzalami przebicia :) Ale nie probuj walczyc wrecz.

22.07.2002
12:19
[24]

[Regis] [ Pretorianin ]

do broni jednorecznych bodajze (tak zeby zalapac i miecze dlugie i palasze. Procz tego reszte gwiazdek daj do broni obuchowych - ja napoczatku walczylem z umarlymi mlotem bassiliusa)

22.07.2002
12:30
[25]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Takie mam staty

22.07.2002
12:32
[26]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A takie zadaje obrazenia jednak dam do druzyny imoen.

22.07.2002
12:36
[27]

Attyla [ Legend ]

W GB to sie nazywa wielkie miecze i obejmuje wszystko ponad krotki miecz. A dwie gwiazdki to daj mu na wielkie miecze i luki lub kusze. W obuchowki itp. badziewie pakuj dopiero, kiedy nie bedziesz mial gdzie. Najlepiej jak najszybciej wrzuc 3 gwiazdki na luki a potem na wielkie meicze. Moim zdaniem w BG nie oplaca sie dawac na jakakolwiek bieglosc wiecej niz 3 gwiazdki, bo w zamian za 4 i 5 dostajesz tylko niewielki bonus do obrazen. I jeszcze do krasnala. W BG nie masz mozliwosci ustawienia max ilosci HP na poziom, wiec jest wielce prawdopodobne, ze nawet elf z kondycja 17 nie bedzie mial ilosci HP mniejszej od krasnala. Poza tym nie zapominaj, ze majac zrecznosc 17 bedziez mial AC wyzsza o 1 niz postac ze zrecznoscia 18 dostepna dla pozostalych ras. Slowe teoretycznie wyzsza ilosc HP rekompensowana jest wyzsza AC, czyli wiekszym prawdopodobienstwem trafienia przez przeciwnika. Generalnie plusy i minusy ksztaltuja sie nastepujaco: HP AC zdolnosci bojowe elf - 0 +1 do TRAK0 dla wielkich mieczy i lukow krasnal + -1 0 czlowiek 0 0 0 Przy czym za standard w AC uznaje stan przy zrecznosci 18 a w przypadku HP nuzaca zabawe w losowanie dobrego wyniku przy kazdym awansie na wyzszy poziom. W rezultacie elf moim zdaniem bije na glowe wszystkie inne rasy przy zabawie w woja.

22.07.2002
12:36
[28]

[Regis] [ Pretorianin ]

18/56 to troche malo :\ Ja nie polecam niczego ponizej 18/93...

22.07.2002
12:39
smile
[29]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

To juz nie wiem krasnal czy elf?

22.07.2002
12:44
smile
[30]

[Regis] [ Pretorianin ]

Attyla -> Kompletnie sie z Toba nie zgadzam. Krasnal rozwijany za pomoca Save & Load (kto tego nie uzywa :) ) Zawsze bedzie mial wiecej HP niz elf. Moj krasnal na 7 poziomie mial 105 HP + Helm Baldurana. Elf na tym samym poziomie ma jak dobrze licze 91 HP + Helm...Roznica to 14 HP, czyli calkiem sporo. A co do AC, to pod koniec gry mialem AC -10, i kolejny punkt czy dwa nie rozilby mi zadnej roznicy... Wogole w BG AC ponizej -7 juz jest niemal nie do przeskoczenia dla slabszych wrogow... Przykladowo, w ostatniej walce, sam Sarevok trafil mnie ledwie 5 razy w ciagu kilku rund (10? 12?). Jak dla mnie Krasnal to najlepszy wojownik pod sloncem, a elf niech lepiej bedzie magiem, albo kims podobnym - wtedy sie AC przyda

22.07.2002
13:32
smile
[31]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ja juz sie zdecydowałem.

22.07.2002
13:39
[32]

[Regis] [ Pretorianin ]

Ladnie, ladnie :)

22.07.2002
15:00
[33]

Attyla [ Legend ]

Coz... Kwestia gustu. Ja jednak wole elfa. A na maga to juz bardziej nadaje sie gnom, ktory ma +1 do inteligencji.

22.07.2002
15:09
[34]

iza [ Chor��y ]

A ja gram elfim mago-złodziejo-wojownikiem, który w dodatku wyszedł mi głuypawy i małointeligentny, bo nie wiedziałam, że cechy są nadawane losowo :)))))) I jestem zadowolona z mojej elfki. Czasem muszę odłożyć jakąś walkę na później, ale na razie jest bardzo dobrze Syreny w każdym razie udało mi się załatwić :)

22.07.2002
15:16
[35]

Xelloss [ Senator ]

Wróciłem, znowu mogę was męczyć ;). Ale spoko, 25 lipca wyjeżdżam na 2 tyg. Ale zauważyłem, że jak mnie nie ma to wątek się lepiej rozwija :). Pochwalę się moim magiem: Xelloss - Mag nekromanta Siła 18 Zręczność 18 Kondycja 16 Inteligencja 19 Mądrość 16 Charyzma 8 Poz. 5 Doś. 37188 Rozdział gry - 5 Drużyna (w kolejności): Jaheira (przywódca) Khalid Ajantis Xan Xelloss Alora Mam pytanie - znacie jakiś sposób na tych głupków z Żelaznego Tronu? Za nic nie mogę ich pokonać.

22.07.2002
15:19
[36]

Ayertienna [ Konsul ]

Xellos jak siem nie rozwija? jeden dzien mnie nie bylo a tu juz nowa czesc watku BTW Jaheira przywodca? to ile ta wiedzma ma CHR bo zawsze myslalam (???) ze najwiecej ma ajantis...

22.07.2002
15:27
[37]

Xelloss [ Senator ]

Ayertienna--> Chyba mówię, że "jak mnie nie ma to wątek się LEPIEJ rozwija". Jaheira - charyzma 17 (dzięki płaszczowi elfów) Ajantis też 17 (beż żadnych dodatków). Więc na jedno wychodzi.

22.07.2002
16:17
[38]

Ayertienna [ Konsul ]

Xellos a nie lepiej dac ten plaszczyk Ajantisowi to bedzie mial wiecej ? :) A to sorka;] przeczytalam ze sie nie rowija :P Ale zostan :) przynajmniej ktos kto rozumie moja sygnaturke :*P

22.07.2002
16:31
smile
[39]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Xelloss--->A słyszałeś o bardzo ponętnej rzeczy, a mianowicie płaszczu Algernona?(Zabija tronowców.Na śmierć:) A ja mam takie pytanko,gracie już w DSotSC?Podług mnie jest świena!A jeszcze te zbroje w świątyni Beragostu... I czy ktoś wie jak stworzyć Wampirze Ostrze?Wiem że jednym z potrzebnych rzeczy do stworzenia tego jest Posążek TegoGlupiegoZaginionegoBoga...

22.07.2002
17:17
smile
[40]

Xelloss [ Senator ]

BarD--> Płaszcz Algernona? Hmm... coś się obiło o uszy. Możesz powiedzieć coś więcej? Ayertienna--> I zawsze mogę dać buzi na dobranoc :))))))

22.07.2002
18:03
[41]

Ayertienna [ Konsul ]

Xellos otoz to :-))) <i cala sie zaczerwienila jak buraczek>

22.07.2002
18:12
[42]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Juz wiem.Moim zdaniem wojownik krasnalud i wojownik elf sa bardzo dobrzy.Ale wojownik krasnal powinnen chodzic z mieczami młotami itp,a wojownik elf z łukami.

22.07.2002
21:04
smile
[43]

Xelloss [ Senator ]

Ayertienna--> Muszę kończyć, bo się brat dobija do kompa. Przed dziesiątą nie skończy, a dłużej nie możemy grać, bo byliśmy niegrzeczni, więc <cmok> :).

22.07.2002
21:59
smile
[44]

Ines [ Ines ]

Jak dlugo mam za soba ciagac te druidke Faldorn? Doszlam do Kopalni kolo Knej. Moge ja juz odlaczyc? I jesli odlacze czy mam wracac po barda Eldotha? Czy najpierw zrobic kopalnie, a potem wrocic?

22.07.2002
22:13
[45]

Ines [ Ines ]

Tzn konkretnie chodzi mi o to, czy musz zniszczyc Zelazny Tron z Faldorn w druznynie, czy mozna i bez niej?

22.07.2002
22:58
[46]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

BarD -> Ten płaszcz to chyba mocno podobny do płaszcza Nimfy. Czy to ten który ma koleś w gospodzie Feldeposta? Ines -> Chyba musisz przebyć całą kopalnie wraz z Faldorn. Chociaż nie jestem pewien, bo nigdy jej nie miałem w drużynie. W samej kopalnie bywa troche cieżko. Raczej nie ma jakichś specjalnych wrogów, ale występują w dużych ilosciach - Szpony, Hobgobliny, Bandyci.

23.07.2002
00:07
[47]

Valencis [ Transmuter ]

Witam wszystkich (smacznie śpiących?) Tak się składa, że nie mogłem się bez Was obejść, więc skróciłem sobie wakacje i od teraz będę tu obecny, jak sądzę, do końca lata. Rozczarowałem Was? Nie? Mam nadzieję, że nie. Jestem już z Wami na bieżąco, ale domyślam się, że spędzę cały wieczór (a pewnie i noc) na czytaniu tego, coście napisali w innych wątkach, kiedy byłem nieobecny. Odpowiedzi i uwagi na kilka postów, które rzuciły mi się w oczy. Ayertienna --> Pierwsze słyszę o tym, ażeby grimuary zręczności były dwa. Wiem, że to już zamknięty problem, ale mnie zainteresowałaś. Najwyższą charyzmę w BG1 mają ex aequo Ajantis i Safana - 17. Na drugim miejscu, z 16, lokują się już czterej NPC - Coran, Eldoth, Imoen i Xan. Ines --> 'Elektryczny młot' to jak sądzę ten, który zdobywamy na Basilussie (lady Ashedeeny +2). "Zabójcza chmura" występuje i w BG i w P:T. Zawsze jest czarem piątego kręgu, w BG1 obłoki "Zabójczej chmury" są purpurowe. "Śmierdząca chmura" - to ta z zielonymi obłokami - nie zadaje obrażeń, więc nie widzę potrzeby kumulowania kilku takich zaklęć na tym samym obszarze. Przedmioty pozostawione na ziemi, bez względu na to, czy upuścili je Twoje bohaterowie, pozostały one na ziemi po ich śmierci, bądź też zostawili je umierający wrogowie, a może leżały na ziemi i tak miały zostać znalezione, wszystkie są traktowane tak samo. Znikają one po upływie 48 godzin (chyba), przy czym ważne dla gry przedmioty tj. klucze itp. nigdy nie znikną z miejsca, w którym zostały upuszczone. Jeśli masz potrzebę wskrzeszać swoich kompanów, zrób quick-save'a i sprawdź czy czas jaki przedmioty będą musiały leżeć na ziemi wystarczy. Jest jeszcze jedna sytuacja - NPC może zostać zabity tak, że miejsce, w którym zostały jego przedmioty będzie można odwiedzić (i odzyskać jego ekwipunek) dopiero później (co mogło się wydarzyć np. w trakcie rozmowy, po której zostajemy automatycznie odesłani na inną lokację i ze starej nie możemy nic zabrać) . Być może wtedy przedmioty będą dłużej czekać. Faldorn nie ma żadnego questu, ktory każe wypełnić po przyłączeniu, bierzesz ją i odłączasz, gdy zechcesz. iza --> Każda różdżka ma swoją indywidualnie określoną ilość ładunków, która dość często wynosi... 1. :) lon --> Rozmowy między NPC w BG1 można na palcach jednej ręki policzyć - poza tym są krótkie, ale wszystkie kwestie mają podkład głosowy. Zazwyczaj służą rozstrzyganiu się konfliktów między członkami teamu (domyślam się, że każdy taki dialog ma zarówno opcję pozwalającą zatrzymać obie strony konfliktu, jak i każący wybierać pomiędzy nimi), rzadziej są to pogaduszki między członkami par NPC. Znam tylko dwie takie rozmowy, które się poza to wyłamują. @@@ --> (wyliczam tu forumowiczow alfabetycznie i Ty jesteś na 'M' :)) --> Wiedza zależy od rasy? Powiedz na ten temat coś więcej. PELLAEON --> Nie trzeba mieć charakteru złego, aby zabrać się z oddziałem bandytów do ich obozu. Płaszcze nimfy i Algerona mają to samo dzialanie. Z płaszcza Algerona okradamy jego właściciela właśnie w gospodzie Feldposta.

23.07.2002
00:09
[48]

Valencis [ Transmuter ]

Z ciekawości, Korgan, jaką miałeś wcześniej sygnaturkę?

23.07.2002
00:23
[49]

[Regis] [ Pretorianin ]

Valencis --> Jeszcze nie spiacych :)

23.07.2002
08:10
smile
[50]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Jest Valencis wrócił!!!!(zamęczymy go pytaniami)Może wypowiesz sie na temat wojownika?Ups bym zapomniał witam wszystkich poszugiwaczy przygód.

23.07.2002
08:21
smile
[51]

Korgan [ łoś ]

Valencis--> Lubie kiedy w letniej porze mozna wysrac sie na dworze, cueply wietrzyk w dupcie dmucha, a na gównie siedzi mucha:)

23.07.2002
11:40
[52]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Dziękuję za ciepłe powitanie. Jeśli chodzi o moje namiary na rasę wojownika - pies trącał te +1 do TraK0 u elfów (w ID2 mają być dodatkowe ataki dla elfów, o to już inna sprawa), ale i tak, ich bonus do zręczności kosztem kondycji czyni z nich godnych szacunku zbrojnych (po co komu 15 % PŻ więcej, które mają krasnoludy, to prawie że kosmetyczna różnica). Ze względu, że z tych trzech cech - siła, zręczność, kondycja - to siłę można najłatwiej ustawić na wysokim poziomie (rękawice siły ogra w BG1, a w BG2 jeszcze masa innych przedmiotów), będę rozpowszechniał pogląd, że to niziołek jest najlepszym wojownikiem (zręczność 19 jak u elfa, kondycja 18 jak u człowieka). Ayertienna, wiesz, mi też ta sygnaturka nie przypadła do gustu, ale nie czepiajmy się szczegółów. :)

23.07.2002
11:42
[53]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A z czym ten niziołek by miał chodzic?

23.07.2002
11:44
[54]

[Regis] [ Pretorianin ]

Ale przeciez niziolek ma sile 17 ? Jak tak, to co to za wojownik...

23.07.2002
12:05
[55]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Niziołek ma +1 do trafienia dla procy (na tej samej zasadzie co elf dla łuku i długiego miecza), ale bynajmniej nie uważam tego za powód, z którego miałoby się go kształcić właśnie w tej broni (). Wojownik może specjalizować się w czymkolwiek, wiec to już wybór twórcy postaci. Regis --> Po grimuarze siły i machinie Luma masz 19, a pomiędzy 19 a 20 już mała różnica. Inwestuj.

23.07.2002
15:49
[56]

iza [ Chor��y ]

a co to jest machina luma?

23.07.2002
15:55
[57]

[Regis] [ Pretorianin ]

Takie cos w Tronie Bhaala - machina z kilkoma przyciskami, dzwigniami itp. Mozna, za pomoca tych dzwigni (odp. kombinacje) zwiekszyc m.in. Sile, Kondycje itp.

23.07.2002
17:28
[58]

Xelloss [ Senator ]

Według mnie od woja lepszy jest łowca. Ale i tak najlepszy jest mag.

23.07.2002
17:44
[59]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

/\ | | Chłopaki & dziewczęta,przecież wiadomo jaka klasa jest najpotężniejsza:) Valencis,odpowiedz mi na pytanie,bo ta brygada niepotrafi:) Co to za broń ,którą może mi stworzyć Ulcaster ,której substratem jest Posążek Tego-głupiego-posążka-chyba-nazywał-się-władca-burz.+coś jescze... I ponawiam pytanie:Gracie już w DSotSC?

23.07.2002
17:58
[60]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Buhaheha Oki.A kim valencis teraz grasz?

23.07.2002
19:46
smile
[61]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Musze zagrac od nowa moim magiem bo naprawde mi żal tego exp.Juz ma on zaplanowane wszystko nawet wiem co mu kupie w bg2 proce +5 och co to bedzie za widok i jeszcze kuleczki +1 chyba takie tylko sa?Szate Vekney czy jakos tak,Kij +3,pierscien kangaxaa a co ja tu sie bede rozpisywał. Valencis mam prosbe poradz mi jakie czary mam miec do konca bg1 bo te z pierszego poziomu są swietne.

23.07.2002
19:56
[62]

[Regis] [ Pretorianin ]

Grunt to przyspieszenie i ognista kula :) Procz tego siec i kwasowa strzala. No i ulepszona niewidzialnosc. Bwz reszty da sie obyc :)

23.07.2002
19:58
smile
[63]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Achman-->Są chyba nawet +3(a +2 na pewno) A Bard może fakt,nie jest najpotężniejszy,ale napewno najciekawszy:P

23.07.2002
20:17
[64]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ale patcie jak bym sie kogos innego zapytał z pierwszo poziomowy czar to by powiedział magiczny pocisk i cos tam a valencis zauroczenie i migoczące barwy on ma doswiadczenie z czarami.

23.07.2002
20:19
[65]

Valencis [ Transmuter ]

BarD --> Nie będę ukrywać, że dowiedziałem się o tej zagadce z posta Mr. Kalgana, więc przytoczę jego treść: "Vampiric Sword (...) otrzymujemy od ducha Ulcaster mając w ekwipunku posążek Kozatha (ten z wykopalisk) oraz zbroję rycerzy z ruin Firewind (czy jakoś tak, nie pamiętam nazwy lokacji). Mieczyk jest przeklęty - ssie życie zarówno z wroga jak i użytkownika, niemniej niezła rzecz (jak obrobiłeś Drizzta, to nie ma sensu go zdobywać, chyba, że do kolekcji). Przy okazji, książki dla ducha są dwie - drugą zdobędziemy w Gullinkin (czy jakoś tak). Zbroi też można chyba zdobyć więcej, tak, że quest ze zbroją da się wykonać i uzyskać miecz." (Mr. Kalgan, Baldur's Gate -część 8, [17.06.2002] 15:29) W DSotSC jeszcze nie gram, najpierw przestudiuję to, co napisano na wątkach jemu poświęconych w czasie moich krótkich wakacji, żeby później nie zadawać głupich pytań.

23.07.2002
20:20
[66]

[Regis] [ Pretorianin ]

Aschman --> Tu sie z Valencisem zgadzam, chociaz pocisk i zbroje tez bym dolozyl :)

23.07.2002
20:22
[67]

[Regis] [ Pretorianin ]

Valencis --> Z tym mieczem to prawda ? Jak tak, to BG wciaz mnie zaskakuje...

23.07.2002
21:15
smile
[68]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Valencis odpowiedz mi na pytanie!!!

23.07.2002
21:43
[69]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Twoje pytanie jest trochę dziwne - przecież zawartość księgi czarów nie przechodzi do BG2. A mag może mieć wszystkie możliwe czary, jeśli inteligencja nie pozwala mu zapamiętać tyle, ile by chciał, wypija miksturkę podnoszącą tą cechę i już ma wszystkie. A kim gram? Grałem łowcą w BG1 bez DSotSC, ale teraz mam pretekst, żeby zagrać od nowa i to z nieoficjalnym dodatkiem, bo nie udało mi się zachować drużyny takiej, jaką chciałem - a konkretniej chodzi o Edwina i Dynaheir - miałem zamiar zatrzymać mistrza przywołań i ocalić życie mistrzyni inwokacji (nie przyłączając jej do teamu) i po wszystkich machinacjach jakie przeprowadziłem (petryfikacje, wskrzeszenia itp.) Edwin, który już obiecał mi swoje usługi zaczął się zachowywać tak, jakbym nigdy nie zabił Dynaheir (akurat była wtedy wskrzeszona) i nie udało mi się już go w żaden sposób udobruchać - nawet, gdy ponownie ją zabijałem, Edwin opuszczał moją drużynę.

23.07.2002
21:51
[70]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Zapytam INACZEJ jakich czarów używać??

23.07.2002
22:09
[71]

Valencis [ Transmuter ]

Może taka odpowiedź Cię usatysfakconuje. I poziom: "Tarcza" z ochronnych, "Porażający uścisk" z bojowych zadających obrażenia dla maga na niskim poziomie, "Magiczny pocisk" i "Chromowa kula" dla wysokopoziomowego. II poziom: "Groza" (szybko się ją rzuca, ma obszar działania jak "Kula Ognia", a nie wpływa na nie-wrogie jednostki) plus wszelkie czary Iluzji/Urojeń. III poziom: "Eksplodująca czaszka", "Klosz niewrażliwości mniejszej", "Kula ognia", "Ochrona przed pociskami", "Wampiryczne dotknięcie" - chyba nie muszę nic uzasadniać. IV poziom: "Nienaruszalna sfera Otiluke'a" rzucona na przyjazną jednostkę skupi na niej uwagę przeciwników zadających nóż w plecy. Z innych - "Zamęt", "Emocje", ew. "Przywołanie potwora II". V poziom: "Unieruchomienie potwora", "Zabójcza chmura", "Dominacja" (w BG1 "Dominacja działa... 12 godzin. Możesz kogoś zdominować, przespać się, a cel nadal będzie zdominowany).

23.07.2002
22:20
[72]

[Regis] [ Pretorianin ]

Nie wiem jak mogles zapomniec o przyspieszeniu, a na pierwszym o zbroii :)

23.07.2002
22:37
[73]

LyNx [ Konsul ]

ja to bym dal jeszcze kwasowa strzale melpha [fajnie dziala na magof bo przerywa im czary]

23.07.2002
22:40
[74]

Valencis [ Transmuter ]

Regis --> "Przyspieszenie ruchów" - no tak, wypadło mi z głowy (choć dla maga solo niewielki z niego pożytek). A "Zbroi" nie lubię, jej jedynym atutem jest długi czas działania.

23.07.2002
22:42
[75]

Valencis [ Transmuter ]

LyNx --> No... każdy czar do czegoś służy. Ja używam "Kwasowej strzały Melfa" niezbyt często, bo mi zajmuje slot na "Grozę". Poza tym długotrwałe działanie wymaga od rzucającego wysokiego poziomu.

23.07.2002
22:51
[76]

LyNx [ Konsul ]

to trzeba grac jakims mistrzem inwokacji/przywolan to wtedy nie zabraknie slotof :P

23.07.2002
22:55
[77]

Valencis [ Transmuter ]

LyNx --> Miejsc na czary zawsze jest za mało. :) ps. Uch, a mój ranking nic Ci nie mówi?

23.07.2002
23:02
[78]

LyNx [ Konsul ]

ja tu widze ze jestescie kombinatory :P ja tam sobie przeszedlem na luzie cala bg 6-osobowym skladem: ja -mistrzunio inwokacji,minsc,coran,kivan,jaheira,imoen

23.07.2002
23:10
[79]

Valencis [ Transmuter ]

Osobiscie uważam Inwokacje/Wywołania za najgorszy wybór specjalizacji dla maga w BG1. ps. Stawiaj spacje po przecinkach.

24.07.2002
08:12
[80]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Wy poźno piszecie a ja szybko wstaje he he Valencis ja tak do końca nie bede grał solona poczatku z imoen koło obozu bandytów dam sobie jakiegos woja.Słyszałem ze jak wieloklasowcy maja 3 poziom np w złodzieja 3 poziom i wojownika 3 poziom to w tedy te poziomu sie kumulują i jak dołancza sie w tedy NPC bedzie on miał 6 poziom czy to prawda?

24.07.2002
08:34
smile
[81]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Valencis patrz ja mam mag ze swietnymi statsami i da sie go importować od 1 poziomu?

24.07.2002
08:46
[82]

Xelloss [ Senator ]

Przeglądając strony o BG natkąłem się na coś ciekawego: "Udało mi się kiedyś odkryć w BG1 ciekawą kombinacje, mianowicie łącząc Żagiew Mrozu, Hełm Ochrony i pierścien odporności na ogień nasz bohater zamiast otrzymywać obrażenia od ognia, dostaje życie (jak feniksy). (Zauważył: Yogin)"

24.07.2002
08:51
[83]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Valencis ----->>> Nigdy nie brałem pod uwagę niziołka przy kreowaniu wojownika, ale przeczytałem Twoje argumenty i muszę przyznać, że to ciekawa koncepcja. A Ty tak teoretycznie, czy przećwiczyłeś tę koncepcję? Muszę przyznać, że zawsze za pewną niesprawiedliwość poczytywałem niemożność włamania się wojem do szuflady z diamentem (?) w Candlekeep (nie mówiąc o skradzeniu naszyjnika Phylii). Niziołkiem ze zręcznością 19 mogłoby to być możliwe, z wojem/złodziejem pewne. Aczkolwiek raz, zdarzyło mi się do tej szuflady dostać. Nie wiem dlaczego, być może oprócz siły gra uwzględnia jeszcze inne okoliczności (np. prawdopodobieństwo rosnie, jak otrzymałes minimum forsy), ale to takie tam spekulacyjki.

24.07.2002
09:30
[84]

Xelloss [ Senator ]

Ech, mam pytanie: Skąd wziąść DSotSC, bo nie mogę znaleźć linka.

24.07.2002
10:11
[85]

Ayertienna [ Konsul ]

Xellos --> https://www.dsotsc.com/

24.07.2002
10:33
[86]

Valencis [ Transmuter ]

Xelloss --> Czy taka kombinacja nie daje czasem odporności na ogień powyżej 100 %? Bo ona właśnie tak działa. Mr. Kalgan --> Pomyślałem o niziołku, bo stworzyłem sobie bohatera tej rasy (ale złodziejaszka) do BG2. Z moich doświadczeń z BG1 mogę tylko powiedzieć, że ostatnimi czasy zatrzymuję Monty'ego w składzie i nie mam czego żałować, bo dobrze walczy wręcz, strzela z kuszy i zadaje dużo obrażeń ciosem w plecy. Jeśli chodzi o szufladę z diamentem (właściwie to jest szafir gwiaździsty) to, aby ją otworzyć, trzeba zainwestować wszystkie punkty na zdolności złodziejskie w otwieranie zamków i być elfem lub niziołkiem ze zręcznością 19. Taki układ daje nam 10 % (bazowa wartość) + 5 % (rasa) +20 % (zręczność) +30 % (punkty do rozdysponowania na początku gry) = 65 %, a właśnie 65 % to minimalna wartość otwierania zamków, jaką trzeba władać, żeby włamać się do szafki z szafirem gwiaździstym (sprawdziłem w Infinity Explorerze). W tej sytuacji wątpię, żeby można w ogóle było się dostać do szuflady przez rozginanie (bo do tego trzeba siły co najmniej 22). Z resztą silnik gry chyba nie przewiduje żadnych dodatkowych utrudnień poza ewentualnie wysokim minimum umiejętności włamań.

24.07.2002
11:01
[87]

Xelloss [ Senator ]

Ayertienna--> Możesz dać jakiś inny link? Z tego mi strasznie powoli idzie. Jeśli można, to poprosił bym o polską stronę (z nich chyba idzie najlepiej).

24.07.2002
11:02
[88]

Valencis [ Transmuter ]

Mr. Kalgan --> Może poradzisz mi w pewnej kwestii - otóż próbuję się "domyślić" ile maksymalnie PŻ na poziom mogą dostać wieloklasowcy o trzech klasach. Moją wyrocznią jest Icewind Dale, bo tam można ustawić maksymalną ilość PŻ na poziom (wiem, że w BG2 na poziomie trudności "łatwy" też zawsze będzie się wylosowywało optimum, ale w BG2 nie działa zasada, którą zauważyłem w BG1 i ID dotycząca tego, że jeśli modyfikator PŻ od kondycji jest nieparzysty, to więcej dodatkowych PŻ bohater dostaje z awansem tej klasy, która i tak zapewnia mu więcej PŻ). Na razie zaobserwowałem takie zależności (wszystkie sumy, które są dzielone przez 3 mają wynik zaokrąglony w dół). wojownik/mag/kapłan -startuje mając [(10+4+8):3=22:3=7,33] 7 PŻ; -awansując w klasie kapłan dostaje [8:3=2,66] 1-2 PŻ; -awansując w klasie wojownik dostaje [10:3=3,33] 1-3 PŻ; -awansując w klasie mag dostaje [4:3=1,33] 1 PŻ - czyli za sumę wszystkich awansów ma do 6 PŻ, a rozpoczyna grę posiadając 7, to tak, jakby miał jeden dodatkowy PŻ przy starcie. wojownik/mag/złodziej -staruje mając [(10+4+6):3=20:3=6,66] 6 PŻ; -awansując w klasie wojownik lub mag otrzymuje odpowiednio 1-3 lub 1 dodatkowy PŻ tak jak wojownik/mag/kapłan; -awansując w klasie złodziej dostaje [6:3=2] 1-2 PŻ. modyfikator PŻ zależny od kondycji, gdy jest podzielny przez 3 rozkłada się równomiernie pomiędzy wszystkie klasy. Jeśli reszta z dzielenia przez trzy wynosi 1, dodatkowy PŻ w pierwszej kolejności przypadnie awansowi w klasie maga, w drugiej - wojownika, w ostatniej - tej trzeciej klasie, kapłanowi lub złodziejowi. Jeśli jest coś, czego nie wziąłem pod uwagę, albo wyciągnąłem jakieś błędne wnioski, skoryguj mnie. Przy okazji - czy jest możliwość, aby w BG1 do wieloklasowca nie dołączali się od razu NPC na co najmniej 2. poziomie? To chyba jakiś bug, w każdym razie dosyć nieprzyjemna sytuacja, bo wszyscy, których można było mieć od 1. poziomu, tracą PŻ do optimum.

24.07.2002
11:03
[89]

iza [ Chor��y ]

Cześć Znalazłam zbroję z anegha, jeszcze raz dzięki za namiary. Jak, na Boga udało się ją znaleźć komuś, kto nie wiedział, że ona gdzieś tam jest? Ja wiedziałam i miałam problemy. Czy są jeszcze inne skarbyporozsiewane po lokacjach , których trzeba szukać ze szkłem powiększającym centymetr po centymetrze?

24.07.2002
11:10
smile
[90]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Dodatek do BG I DSotSC dostaniecie na stronie CDProjekt.info wraz z patchem do polskiej wersji.

24.07.2002
11:13
[91]

Valencis [ Transmuter ]

iza --> Jest jeszcze trochę ukrytych skarbów. Dokładne informacje na ten temat znajdziesz w drugiej częśći naszego wątku (link). (gofer, [08.04.2002] 17:20) (Valencis, [09.04.2002] 13:26)

24.07.2002
11:33
[92]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Valencis weź mi pomorz z tym magiem

24.07.2002
11:45
[93]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> 1. Tak, wieloklasowiec na poziomach 3./3. będzie traktowany jak postać 6. poziomu, jeśli chodzi o relację z poziomem nowoprzyłączanych NPC. 2. Po pierwsze - nie znam metody, aby zredukować postać do niższego poziomu, niż ma. Po drugie - co takiego ma Twój mag, czego nie można by odtworzyć robiąc nową postać? Wartości cech uregulujesz sobie w Gate keeperze, a jeśli chodzi o czary - zadowól się tymi trzema czarami, z którymi rozpoczynasz grę, jeśli będziesz znał dużo czarów już na początku, gra będzie za łatwa i przez to nieprzyjemna. ps. Sorry, że każę Ci ciągle przypominać sobie o Twoich pytaniach.

24.07.2002
11:48
[94]

iza [ Chor��y ]

Dzięki Valencis, a jak liczycie te współrzędne? I następne pytanie - czy skażone żelazo z Naskhel i ta trutka do jego oblewania przydają się do czegokolwiek? Czy tak je sobie zebrałam dla kolorytu wyłącznie?

24.07.2002
12:08
smile
[95]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Tylko wynikł pewien problem nie uzywam za czesto gate keepera i niie chce on mi znalesc saveów

24.07.2002
12:20
[96]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Przepraszam, że się wtrącam. Uważajcie! W przypadku gry z jakimikolwiek nieoficjalnymi dodatkami używanie GateKeepera jest zabronione. Uszkadza grę.

24.07.2002
12:22
[97]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Valencis ----->>> Przykro mi, nie mam doswiadczeń z wieloklasowcami. Wogóle jestem pod wrażeniem Twoich wyliczeń i mam wrażenie, że doswiadczeniem Ci co nieco ustępuję, więc to mnie sie uczyć od Ciebie (a że czasem cos tam jestem w stanie dodac, to się zawsze moze zdarzyć). Iza ---->>> Współrzędnych nie trzeba wyliczać, są w programie. Aby je uaktywnić trzeba nacisnąć "L" i albo shift albo ctrl. Zastosowania skażonej rudy nie znam, mam jednak wrażenie, ze posiadanie jej w inwentarzu szkodzi zwykłym broniom - może to tylko wrażenie. Natomiast co do zielonych buteleczek, to można je sprzedać we Wrotach Baldura. Jest też opcja wypij nie pociągajaca za sobą bezpośrednio widocznych efektów, ale może coś się dzieje później?

24.07.2002
12:32
[98]

LyNx [ Konsul ]

te buteleczki moga posluzyc do wykonania jakiegos zadania we Wrotach Baldurka [ tylko ze dafno temu gralem w Bg i nie pamietam dokladnie do jakiego...]

24.07.2002
12:51
[99]

Xelloss [ Senator ]

Kalgan--> Ja to wypiłem i się zatrułem. Ale jedyne zastosowanie dlatych buteleczek to sprzedanie ich.

24.07.2002
13:00
[100]

Xelloss [ Senator ]

Nowy wątek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.