GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wspaniały ENGINE - demo nowego C&C ! Śmiech mnie ogarnia...

04.03.2007
21:00
smile
[1]

MrXX [ Konsul ]

Wspaniały ENGINE - demo nowego C&C ! Śmiech mnie ogarnia...

Witam,

To co się wyrabia z grami to już ludzkie pojęcie to przechodzi. Bo jak inaczej mam zareagować na wymagania sprzętowe/engine nowej C&C ?
Chodzi o to że obojętnie czy gram na 1024x768 czy na 1280x1024, do tego obojętnie czy detale mam na LOW czy na HIGH to zawsze gra ma - 30 klatek na sekunde?
No ręce mi opadają. O co chodzi? Może mi to ktoś wytłumaczyć? Czy u was też jest podobnie?

04.03.2007
21:25
[2]

foxx [ lisek ]

W demie jest limit 30 FPS'ow.

04.03.2007
22:52
smile
[3]

MrXX [ Konsul ]

no nie rób sobie jaj

04.03.2007
22:53
smile
[4]

kevinek15 [ Pretorianin ]

Taka prawda :/ Smutne ale prawdziwe :( Sam sie dziwilem .

05.03.2007
09:48
smile
[5]

MrXX [ Konsul ]

To niedorzeczne. Zatem jak mam ocenić jak mój sprzęt poradzi sobie z grą?
Prostę nie ocenię. A zatem muszę wydać 99zł w ciemno?
O nie.

Czyli tak wygląda walka EA z piractwem? Ha ha! I wszystko jasne...

05.03.2007
09:58
[6]

Narmo [ 42 ]

To niedorzeczne. Zatem jak mam ocenić jak mój sprzęt poradzi sobie z grą?
Jeżeli bez problemu grasz z ilością 30 FPSów na najwyższych ustawieniach to da sobie radę.
Po co osiągać zawrotne wielkości 120 FPSów, skoro dla ludzkiego oka obraz wyświetlany z prędkością 30, jak i 120 jest taki sam? Żeby się wynikami pochwalić przed kolegami? Gra tak czy siak będzie działała płynnie przecież.

05.03.2007
10:32
[7]

Taven [ Generaďż˝ ]

dla ludzkiego oka obraz wyświetlany z prędkością 30, jak i 120 jest taki sam

To czemu ja widzę wyraźną różnicę choćby między 30 a 40, co? Jakiś Terminator ze mnie? :)

05.03.2007
10:34
[8]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Do testowania wydajności są aplikacje specjalne, a nie gry.
Firmę interesuje wydanie produktu, a nie zabawki dla dzieci w celu pokazania ilości FPS.

I genialne jest to rozwiązanie w C&C.

To czemu ja widzę wyraźną różnicę choćby między 30 a 40, co? Jakiś Terminator ze mnie? :)
Widzisz czy odczuwasz? Bo widzieć nie zobaczysz.

05.03.2007
10:37
[9]

MrXX [ Konsul ]

Jeśli chodzi o gry FPP/RTS to jestem niedzielnym graczem i mimo to nie znosze jak mam mniej niż 40-50fps. Czuć różnice i to bardzo. Owszem jest pewna granica kiedy ludzkie oko już nie widzi różnicy ale na pewno nie jest to 30 FPS !!!!!

Poza tym Panie Narmo. TO ile będe miał ? 31 fps, 35, 40, 60 czy 100 ?
EA sięga dna....
To chyba normalne że ludzie ściągają dema też po to by ocenić jak im dana gra będzie działała. A tutaj panowie z EA co robią? Srają do własnej studni.

I teraz mam dylemat. Tą gre i tak bede miał za darmo od znajomego z niemiec który pracuje w EA. I teraz nie wiem czy gre rozpakowac i pograc i potem sprzedac czy nie tykac sie tego gowna i sprzedac jaka gre zafoliowana nieuzywana. Chyba zrobie to drugie.


legrooch ---> aha czyli zanim kupie sobie Crysis to mam zrobic sobie test pod 3d markiem 2006? Bo w demie bede mial limit na 30 fps? Tak. Gosciu ale jestes pojechany - boshe.....!
I pamietaj firme powinno iteresowac by ich gra sprzedala sie w jak najwiekszej liczbie. A robiac tak jak zrobili zakladaja sobie petle na szyje.

05.03.2007
10:43
smile
[10]

legrooch [ MPO Squad Member ]

wszem jest pewna granica kiedy ludzkie oko już nie widzi różnicy ale na pewno nie jest to 30 FPS !!!!!
Jesteś w takim razie niedzielnym graczem nie tylko w wymienione przez Ciebie gatunki.

To chyba normalne że ludzie ściągają dema też po to by ocenić jak im dana gra będzie działała.
Tak. Czy będą mogli w nią płynnie pograć. I to rozwiązanie jest wystarczające.

I teraz mam dylemat. Tą gre i tak bede miał za darmo od znajomego z niemiec który pracuje w EA. I teraz nie wiem czy gre rozpakowac i pograc i potem sprzedac czy nie tykac sie tego gowna i sprzedac jaka gre zafoliowana nieuzywana. Chyba zrobie to drugie.
Jak dla mnie to możesz wywalić za okno, a instrukcją się podetrzeć.

aha czyli zanim kupie sobie Crysis to mam zrobic sobie test pod 3d markiem 2006? Bo w demie bede mial limit na 30 fps? Tak. Gosciu ale jestes pojechany - boshe.....!

Skoro będziesz miał limit FPS na 30 i będziesz miał tą ilość, to w czym problem?
I od tego jest demo, więc po co kupować? Od tego jest net, więc może też poczytać?

Wymyślasz sam sobie idiotyczne problemy. Co mają powiedzieć biedacy od PS2 i Xboxa? :O
Sony i Microsoft je ogranicza!!!!!!!


Edit:
I pamietaj firme powinno iteresowac by ich gra sprzedala sie w jak najwiekszej liczbie. A robiac tak jak zrobili zakladaja sobie petle na szyje.
LOL! Więc tym zoptymalizowanym silnikiem, który u 3/4 osób działa na HIGH/ULTRA oddali sobie strzał w stopę. Ich gra się nie sprzeda. LOL

05.03.2007
10:53
[11]

dj4ever [ Czekam na LOST 4 ]

Dodatkowe 100 FPSów będzie dodane do pudełka z grą przy pierwszych 200 egzemplarzach.

05.03.2007
11:01
[12]

Narmo [ 42 ]

Owszem jest pewna granica kiedy ludzkie oko już nie widzi różnicy ale na pewno nie jest to 30 FPS !!!!!
Racja. Aby ludzkie oko dało się oszukać, że animacja jest płynna wystarczą 24 FPSy.

05.03.2007
11:08
[13]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

1. Command & Conquer: Generals też miał limit FPS-ów, jak zresztą każda gra oparta na silniku SAGE. Można było go wyłączyć grzebiąc w pliku .ini.

2. Limit jest już zwiększony. Jeden z fanów opublikował w Internecie poprawkę, przesuwającą limit do 60 FPS. Niestety, gra znacznie przyspiesza.



Limit 30 FPS jest dla mnie rzeczą zupełnie nieistotną, to nie FPS. Nie widzę problemu szczerze mówiąc, no ale jeśli komuś to przeszkadza, może przecież grę zmodyfikować. Myślę, że kwestia zostanie rozwiązana dopiero w pełnej wersji C&C3, bo na razie zwiększenie limitu okrężną drogą przyspiesza grę, a tak być nie powinno. Jak naprawią pasek do modyfikacji prędkości, to pewnie i limit zostanie zwiększony na stałe.

05.03.2007
11:10
smile
[14]

MrXX [ Konsul ]

Narmo -------> no to ustaw sobie LOCK na 24 fps i graj np. w FEAR czy Far Cry. Miłej gry.

05.03.2007
11:13
[15]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Ale widzisz różnicę między strategią i fpsem, czy też od razu można przestać cię traktować jako rozmówcę?

05.03.2007
11:19
[16]

MrXX [ Konsul ]

Take your pick

05.03.2007
11:28
[17]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

MrXX

Filmy w TV wyświetlane są w 24 fps. Filmy w kinach maja jeszcze mniej klatek na sekundę.
Powyżej 24 fps nie zauważysz różnicy w płynności - Twoje oko będzie pomijać wyższe klatki, bo i tak nie potrafiło by ich wykorzystać do stworzenia obrazu.

To że "czujesz" lepszą płynność, to tylko chore zboczenie psychiki, która słysząc "100 fps", pompuje Ci do głowy fakt jak to pięknie płynnie chodzi.

--edit: Ach, i tak, grałem w Far Cry'a na 20 fps. Teraz z lepszym kompem mam niby 60 - różnicy nie widzę.

05.03.2007
11:35
smile
[18]

eJay [ Gladiator ]

Mr XX--->Chyba masz jakieś problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego:

Ja na podstawie C&C tego nie wiem. Bo dla mnie 30fps to nie jest wystarczająca płynność. I każdy choć trochę wymagający gracz to samo ci odpowie.

Jakby ci dali 45 fps i 30 fps to bys nie poczuł żadnej roznicy. Widocznie dla Ciebie liczba 30 stanowi jakis mur nie do przeskoczenia. Nie masz swiadomosci, ze engine trzyma te 30 klatek bez problemu. Wole stabilnosc niz skoki.

Głupi jesteś i tyle. Człowieku pojmij to bo widać nie jesteś zbyt błyskotliwy. Jeśli mam zamiar kupić grę to chyba mam prawo wiedzieć jak będzie działała na moim sprzęcie. Nadążasz miśku?

No, ale chyba po to jest demo, chyba, ze myslisz jak nastoletni Polaczek - sciagne se giere z neta, najwyzej nie bedzie dzialac, nie bede stratny. A producentom nie dam zarobic, bo na moim FX5200 chodzi 10 fps...


Więc jeśli dostaję demo z ograniczeniem 30 fps to jak u licha mam wiedzieć czy gra będzie działał płynnie przy bardziej złożonych graficznie scenach.

Skoro bedzie chodzic 30 fps to znaczy, ze bedzie dzialac plynnie, to jest po prostu prog płynnosci, wiecej klatek nie odczujesz.


JA nigdy nie zdecydowałbym się na zakup FPS czy np. RTS w 3D przy którym nie mam pewności naprawdę płynnego wyświetlania obrazu.

Rozumiem, ze jakby ci gra chodzila z predkoscia 80 fps, a potem spadlo przy duzej liczbie jednostek do 8 fps powiedzialbys "No, ta gra chodzi mi płynnie, kupuje"?

Jeśli to durne demo nie miałoby ograniczeń od razu bym wiedział czy na High mam 50fps a na ultra 40fps. A tak zawsze 30fps.

LOL:D

05.03.2007
11:41
[19]

MrXX [ Konsul ]

Jeśli ktoś tu ma problemy ze zrozumieniem tekstu to na pewno ty eJay.

Jeśli ktoś nie widzi różnicy między 20fps a 60fps to niech przebada sobie wzrok.
A filmów do tego nie mieszajcie bo to inna sprawa.

Zresztą w czym problem? Jak wam pasi granie na 20fps to zróbcie sobie locka na 20fps i grajcie.

I na litość boską - przestańcie mi wmawiać że nie odczuję różnicy między 30fps a 60fps.

Może pogadajcie z jakimis hardcorowcami od CSa i innego ustrojsta. Mysle ze mieliby inne zdanie na ten temat niz wy.

No ale jak wam pasuje granie na 20-30fps, kupowanie kota w worku. Droga wolna.

bez odbioru

05.03.2007
11:44
smile
[20]

eJay [ Gladiator ]

Jeśli ktoś nie widzi różnicy między 20fps a 60fps to niech przebada sobie wzrok.

I mówi to ktoś kto widzi różnice między 70, a 30 fps, brawo! Dostaniesz Nobla w dziedzinie fizyki.


A filmów do tego nie mieszajcie bo to inna sprawa.

Niby czemu? Filmy maha 24 fps'y i są płynne:)

Zresztą w czym problem? Jak wam pasi granie na 20fps to zróbcie sobie locka na 20fps i grajcie.

Mi pasi granie w stabilnych, 30 klatkach na sekunde.

I na litość boską - przestańcie mi wmawiać że nie odczuję różnicy między 30fps a 60fps.

Patrz - odp 1

05.03.2007
11:48
[21]

TeadyBeeR [ Legend ]

MrXX --> Nie rob z siebie totalnego idioty. Ludzkie oko nie jest w stanie wychwycic roznic miedzy 30 i 60 fps i to jest fakt. To, ze ktos gra w fpsy nie oznacza, ze jego cialo dziala inaczej niz cialo innych.

Gracze strzelanek nie widza roznicy miedzy 30 i 60 fps, a jedynie engine gry czasem widzi roznice i po przekroczeniu pewnych granic tych wartosci pozwala graczom na wykonanie kilku wiecej trickow.

05.03.2007
11:52
[22]

_miechu [ Junior ]

Demo wypuszczone przez EA ma zapoznać graczy z rozgrywką w nowe C&C. Wiele znaków na niebie i ziemi wskazuje, że jest to demo gameplay'u i niczego innego, bo technicznie są wciąż braki (np.: wspomniane zwiększenie 'na siłę' limitu klatek przyspiesza grę, co wyraźnie wskazuje na fakt, że szybkość rozgrywki oparta jest na szybkości renderowania, co jest oczywistym błędem).

Więc załóżmy nie wprost, że limitu nie ma. Człowiek sobie gra w demo, zadowolony, że ma FPS 1200. Co z tego, jeśli potem wychodzi pełna wersja gry, z poprawionymi błędami i niedociągnięciami, jeśli te poprawki zostają wykonane kosztem wydajności (bo na przykład, zwyczajnie, 'inaczej się nie dało') i FPS spada do 30 ;)

Limit klatek jest wyraźnym sygnałem, że nie ten aspekt gry ma być oceniany. A 30 klatek to wystarczająco aby poznać rozgrywkę.

Dodatkowo: może jestem old-schoolowcem, ale jak mi się gra podoba, to nawet 10 klatek zdzierżę.

I jeszcze jedno: EA nie jest pierwszakiem w branży i dam sobie rękę uciąć, że nie jedna głowa łamała się, czy upublicznić to demo, czy nie. I założę się, że głowy te doszły do wniosku, że nie popsuje to wyników sprzedaży. W przeciwnym wypadku tego dema zwyczajnie byśmy nie dostali.

05.03.2007
11:53
[23]

bone_man [ Omikron Persei 8 ]

Ale po co się produkujecie? ON WIDZI różnicę między 30fps a 250. Takie to ma fantastyczne oczy. :)

05.03.2007
12:02
[24]

QrKo [ Legend ]

LOL!

Czytajac początek myślałem ze sobie jaja robicie, ale teraz widze ze wy powaznie. Jak mozecie wogole mowic ze nie ma roznicy miedzy 24 a 100 fpsami? Wezmy pierwszą lepszą z brzegu strzelanke fpp - Counter strike - w konsoli max_fps dajcie na 24 i zagrajcie sobie. Gwaltowny ruch myszką powoduje ze ekran przeskakuje o kilka klatek bo ten ruch ktory mial zostac wyswietlony w 100 klatkach zostaje wyswietlony tylko w 24 przez co przeskok jest duzy, a to juz ludzie oko zobaczy. Roznicy miedzy 24 a 100 nie ma owszem, jak sie biegnie przed siebie trzymając rece z dala od myszki.

Troche mnie zmieszaly te wasze posty i nie bylem do konca pewien czy mam racje, ale wystarczylo odpalic cs-a na pol minuty i sprawdzic.

05.03.2007
12:05
[25]

Auxarius [ 117 ]

Nie zebym cos mowil ale czy w aplikacjach 3D typu wlasnie gry, ludzkie oko nie przestaje dostrzegac roznicy dopiero powyzej 64 fps?

05.03.2007
12:10
[26]

KhRON [ Dominus Mortis ]

jeśli ktoś nie widzi różnicy między 24 a 30fps, albo 30 a 60fps to radzę pogać w dowolną strzelankę... a potem wybrać się do okulisty :)

05.03.2007
12:11
[27]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Gwaltowny ruch myszką powoduje ze ekran przeskakuje o kilka klatek bo ten ruch ktory mial zostac wyswietlony w 100 klatkach zostaje wyswietlony tylko w 24 przez co przeskok jest duzy

Kolejne fajne novum :>
Animacje i inematyka w grach tworzona jest pod 60-100 klatek. Tylko my barani mając 30 widzimy trego raptem połowę...:(
Tzn, że łuski mamuta będą świecić w tych klatkach, któe są zablokowane? LOL.

Polecam się również zapoznać z taką opcją w driverach i grach jak Vertical Synchronization. (V-Sync).



Nie zebym cos mowil ale czy w aplikacjach 3D typu wlasnie gry, ludzkie oko nie przestaje dostrzegac roznicy dopiero powyzej 64 fps?

Nie. Ilość maksymalna wychwytywana przez oko ludzkie padała już tu wielokrotnie.




05.03.2007
12:13
[28]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

MrXX ---> Bądź łaskaw nie obrażać innych użytkowników tego forum.

05.03.2007
12:13
[29]

vult-q3 [ Generaďż˝ ]

jak ktos ma ustawione odswiezanie 100Hz to chyba powyzej 100fps nie bedzie czuc roznicy
ale moge sie mylic :P

05.03.2007
12:15
[30]

Auxarius [ 117 ]

Powiedzialem o tych 60 klatkach, poniewaz pamietam, ze przy okazji podniecania sie silnikiem Dooma bylo tam cos powiedziane wlasnie na ten temat. Bylo ograniczenie do 64 klatek zeby ruchy byly jak najbardziej naturalne i ludzkie oko nie mialo problemu z tego wychwyceniem. No ale skoro mowicie ze 30 to pewnie cos pomylilem ;o

05.03.2007
12:16
[31]

KhRON [ Dominus Mortis ]

nie wnikając czemu demo ma 30fps, nie mogę się zgodzić że jest to "optymalna, maksymalna liczba klatek na sekundę dla ludzkiego oka"

ludzkie oko nie ogranicza się do 1/30 sekundy, między innymi dlatego odświeżanie 60 i 75Hz na monitorze CRT "miga" (a czasem wręcz powoduje epilepsje) mimo że luminofor jest czarny krócej niż 1/75 sekundy...

... inną sprawą jest fakt synchronizacji - nie ma sensu napalać się na 100fps kiedy mamy odświeżanie 85Hz, bo wtedy 15 losowo wybranych klatek przepada (animacja staje się "poszarpana", choć przy tylu FPS-ach przestaje to być widoczne ;] ) albo widzimy poziomy pasek (błąd synchronizacji, kiedy dwie klatki nakładają się na siebie)

więc:
1) 30 a 60fps w dynamicznej grze robi różnicę
2) należy pamiętać o włączeniu synchronizacji

05.03.2007
12:19
[32]

KhRON [ Dominus Mortis ]

o, znalazłem :) przeczytajcie...:

05.03.2007
12:20
[33]

Deepdelver [ Legend ]

Płynność postrzegania obrazu zależy od "wytrenowania" oka, nie ma jednoznacznego fizycznego limitu, bo ludzkie oko bardzo szybko dostosowuje się do specyficznych warunków pracy. Dla niedzielnego gracza 24 FPS da płynny obraz, dla kogoś kto grał sporo na wyższych FPSach, przesiadka na niższe da przykre wrażenie skokowości.

Tu znajdziecie ciekawie opracowany temat "ile FPS wystarcza":

05.03.2007
12:31
[34]

sajlentbob [ Vetus Fungus ]

30 klatek to aż nadto dla ludzkiego oka, jeśli ktoś nie chce przyjąć tego do wiadomości to cóż... niektórzy do dziś sądzą, że Ziemia jest płaska. (odświeżanie to trochę inna bajka)
Problemem jest, czy te 30 klatek jest stałe. Jeśli tak to nie zauważysz różnicy.
Jeśli spadnie poniżej 25 to będziesz miał "klatkowanie" that's all.

05.03.2007
12:37
[35]

_miechu [ Junior ]

przytoczone tu przez KhRONa i Deepdelvera, a niezależnie przezemnie znalezione jasno mówi:

"Even though single eye cells (rods and cones) may have their limitations due to their chemical reaction times and due to the distance to the brain, you cannot be sure how they interact or complement or synchronize. If 1 cell is able to perceive 10fps, 2 cells may be able to perceive 20fps by complementing one another."

czyli: nie można mieć pewności ile klatek rejestruje człowiek, a wartość ta choć nieznana i tak jest specyficzna dla każdego człowieka z osobna (a nawet oka, wyciągając daleko idące wnioski ;) )

05.03.2007
12:37
[36]

Lutz [ Senator ]

ja w kwesti technicznej, bo widze ze znow bzdury sie plecie.

filmy tv pal sa wyswietlanie nie 24 tylko 25 klatek na sekunde, ALE (jest duze ale)

specyfika standardowego obrazu tv polega na wyswieetlaniu na przemian linii parzystych i nieparzystych czyli w przypadku PAL tak naprawde dostajemy 50 klatek na sekunde

oko wprawione (czyli na przyklad moje) z marszu widzi roznice w klatkazu materialu filmowego.

05.03.2007
12:51
[37]

QrKo [ Legend ]

Kolejne fajne novum :>
Animacje i inematyka w grach tworzona jest pod 60-100 klatek. Tylko my barani mając 30 widzimy trego raptem połowę...:(
Tzn, że łuski mamuta będą świecić w tych klatkach, któe są zablokowane? LOL.


legrooch - nie wiem jak sa tworzone animacje ani inne rzeczy o ktorych tu mowa. Nie twierdze ze sie nie myle, nie posiadam wiedzy teoretycznej na ten temat. Posiadam natomiast wiedze praktyczna, ktora nabylem przed momentem sprawdzajac to samo co w CSie tylko ze w Q3 i zazdroszcze ludzia ktorzy miedzy 24 a 60fps w grach nie widza roznicy, bo gdybym ja jej nie widzial to zepwene na moim sprzecie zagral bym w kilkanascie tytulow wiecej, w ktore to w chwili obecnej nie gram bo mimo ze maja ~30fpsow dla mnie szkaczą i gra nie jest dla mnie komfortowa.

Odswiezanie monitora to chyba tez cos pdobnego jak klatki na sekunde wiec dlaczego widze spora roznice miedzy 60 a 75, nie mowiac juz o 85?
Jezeli w czyms sie myle to prosze mnie poprawic, po prostu staram sie zrozumiec dlaczego majac ustawionego cs-a na 24 klatki nie mozna komfortowo pobiegac nie mowiac juz o trafieniu przeciwnika.

05.03.2007
12:56
[38]

ronn [ moralizator ]

A oto i rozwiązanie zagadki :


The first 3D first-person adventure game for a personal computer, 3D Monster Maze, had a frame rate of approximately 6 fps, and was still a success, being playable and addictive. In modern action-oriented games where players must visually track animated objects and react quickly, frame rates of approximately 25 to 30 fps are considered minimally acceptable, though this can vary significantly from game to game.

It should also be noted that there is a rather large controversy over what is known as the "feel" of the game frame rate. It is argued that games with extremely high frame rates "feel" better and smoother than those that are just getting by.

There is often a noticeable choppiness perceived in most computer rendered video, despite it being above the flicker fusion frequency.

This choppiness is not a perceived flicker, but a perceived gap between the object in motion and its afterimage left in the eye from the last frame. A computer samples one point in time, then nothing is sampled until the next frame is rendered, so a visible gap can be seen between the moving object and its afterimage in the eye

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.