BE_WANTED [ Konsul ]
Niesamowity render
Niejaki Max Edwin Wahyudi - użytkownik forum portalu CGSociety zaprezentował swoje najnowsze dzieło, którym jest render trójwymiarowego modelu koreańskiej aktorki Song Hye Kyo.
Posłużył się on programami 3ds max oraz ZBrush.
Efekt jest oszałamiający. Trzeba się naprawdę bardzo dobrze przyjrzeć żeby stwierdzić, że to nie realna fotka a grafika 3D.
Oczywiście gry nam czegoś podobnego szybko nie zaoferują, ale może za 5 lat...
QQuel [ Zrobię Wam CZOKO ]
Widać na ubraniu całkiem wyraźnie ; )
Dobre, dobre, to fakt : )
Orlando [ Friends Will Be Friends ]
...
K4B4N0$ [ Dlugi Kijaszek! ]
Babka tez nie najbrzydsza.
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Miejmy nadzieje, że gry nie będą miały nigdy takiej grafy ...
Przecież to będzie kompletna zapaść między światem rzeczywistym a wirtualnym...
lord of the dick [ Pretorianin ]
Aż mnie zatkało...
Taikun44 [ Emissary Of Death ]
Regis [ ]
to będzie kompletna zapaść między światem rzeczywistym a wirtualnym
Co takiego?
Kubcys [ AMG ]
W O W O_o
myslalem ze to prawdziwy człowiek :D
jackhammer777 [ Dark Lord ]
Tak sie wpatruje w to zdjecie i wierzyc mi sie nie chce ze to jest zrobione komputerowo.
master53 [ Hans Kloss ]
Do czego to doszło...
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Regis --> Nie czepiaj sie ... :) Każdemu się zdarza :P
Miałobyć ... zresztą. Wiesz jak miało być :P
Lysack [ Latino Lover ]
szok!
toaster [ Got Poofs? ]
Rozumiem, że obrazek w pierwszym poście to nie grafika komputerowa?
BE_WANTED [ Konsul ]
A tu jej prawdziwe fotki + faza tworzenia modelu 3D
eJay [ Gladiator ]
Zamiast z wyglądem poszliby w strone animacji, bo ta w filmach z efektami jest dalej żałosna:)
jajko w imadle [ Pretorianin ]
jak dla mnie render na wypasie. trzeba mieć głowę
MadaKośnik [ - Adept od kuromacania - ]
To da się aż takie rzeczy teraz zrobić
Frogus121 [ Narkoman GuildWars ]
Niezły gościu... A jego dzieło tez niczego sobie ;)
Andre770 [ Koniokwiciur ]
Też tak umiem.
darek_dragon [ 42 ]
Fenomenalna robota. Chociaż na większej wersji widać pewną nienaturalność m.in. włosów i ubrania, na pierwszy rzut oka jest nie do odróżnienia od rzeczywistości :)
Vegetan [ Zbieramy pieniążki ]
QQuel -> Tak, całkiem wyraźnie xD Czasem jak coś palniesz...
Efekt oszałamiający!
MR.MANIAK [ Senator ]
Świetna robota
stealth1947 [ Miejsce na Twoją reklame ]
Respekt. Nie znam sie za bardzo na 3maxie, ale wydaje mi sie ze na siatke nalazone jest zdjecie jako textura. Bo to jest niemozliwe zeby zrobic twarz tak podobna w programie graficznym z niczego. Ale i tak szacunek za efekt koncowy, 100% ludzi powie ze to zdjecie.
Gooffy [ Pretorianin ]
Niesamowite! Ale czy nie prościej było zrobić zdjęcie?? :) (joke)
mrEdDi [ Sygnatariusz ]
ł0ł xO nieźle!
wacek666 [ ]
mam nadzieje za 10 lub mniej lat gry bedea tak wygldały.
Arxel [ Legend ]
ee... :P
To tylko render... :)
coolerek89 [ Mówcie mi cool ]
Osz ty w morde O_o
cin3k7 [ Wypomnij mi moj ranking ]
Nieźle, ale włosy takie nienaturalne.
QQuel [ Zrobię Wam CZOKO ]
Vegetan - Wystarczy przez 10 minut w życiu siąść przed 3D Max'em żeby rozpoznać typową dla niego "płynność" ubrania, skóry czy włosów - Po prostu, wyraźnie na ubraniu, na pierwszy rzut oka widać że to render, mimo że jest niezły.
Foks!k [ Medyk ]
Dobra robota !
Zenedon_oi! [ Generaďż˝ ]
Robi wrażenie.
Tu też są niezłe:
Marsellus Wallace [ Fukitol ]
W tym roku w Crysis'ie postacie będą wygladały tak jak ten gościu co już robi wrażenie a co dopiero jakość tej panny i przyszłość grafiki za 2-3 lata...
Mc-Muza [ Dark Magic Adept ]
Nice one. :)
gromusek [ Piwa dajcie ! ]
o kurde. nie ma roznicy - wiec po co przeplacac ?
Jan Maria Rakieta [ Konsul ]
Co tu jest niesamowitego? Już z rok temu wrzucano na GOL-a strony typu "Zgadnij czy to render czy zdjęcie" z obrazkami kobiet i naprawdę niewielu miało stuprocentową skuteczność... W rozdzielczości 400x400 nawet najsłabszy render może wyglądać jak prawdziwy, a w tym przypadku nieco większa rozdzielczość świetnie ukazuje nam cyfrowy szum/ziarnistość, nienaturalne włosy (szczególnie te rozmycia, zupełnie jakby niektóre z nich żyły własnym życiem), paskudne ucho (nie dość, że plastikowe to jeszcze nienaturalnie rozciągnięte) o szklanych oczach, brwiach i twarzy nie wspomnę.
Dla odmiany prosty obrazek stworzony w... Photoshopie. Przypominam, że 3D daje 100x większe pole do popisu...
Coy2K [ Veteran ]
JMR >>> jest znaczna roznica miedzy programami 3d a 2d i wlasciwie moze i efekty w 3d są oszałamiające ale na dobrą sprawę 3d jest nieporównywanie trudniejszą dziedziną od 2d... dlatego porównanie jest nie na miejscu.
Programy 2d są swego rodzaju "WYSIWYG" , w 3d finał widzisz dopiero po renderingu ktore czesto trwa kilka ( jeśli nie kilkanaście ) godzin... a nie daj boże cos bedzie nie tak... i od nowa, plus tworzenie własnych tekstur, wybór odpowiednich materiałów, oswietlenie itp, a przeciez to bryła 3d wiec trzeba wziac pod uwagę całe 360 stopni w poziomie i w pionie w przeciwieństwie do 2d gdzie mamy łatwiejsze zadanie.
Nie patrz na to na zasadzie "fotorealizmu" ale wkładu autora w pracę... a tę wykonał niesamowitą... wszystko w duzej rozdzielczosci ukazuje swoje braki wiec ameryki nie odkryłeś a zaprezentowany przez Ciebie obrazek do fotorealizmu ma bardzo daleko, w dodatku rozdzielczość duża nie jest. dodam jeszcze że jechany po zdjęciu, wiec zbyt dużymi umiejętnościami autor sie nie wykazał
Lutz [ Generaďż˝ ]
Jak dla mnie jakis specjalny render to to nie jest, ladnie pomapowany, fajny model i shadery, dobre refy, i to wsio. Co do jakiegos specjalnego nakladu pracy "w pionie i w poziomie" takie hiperrealki sa czesto latwiejsze do zrobienia niz "wymyslane" projekty.
Nie kleknalem.
mycha921 [ Potępiony ]
Suuuper :)
MientusPL [ Pretorianin ]
Stealth1947--> Jak to 100%? A my to co? Przecież my wiemy że to jest obrazek :P
Tak więc 100% populacji - (minus) GOL :)
A tak wogóle to 2 zdjęcie, gdzie darek_dragon dał w powiększeniu to wtedy dopiero zauważyłem że włosy są zbyt ziarniste i .... ładne :)
Obrazek z Crysisa--> Widziałem go już blisko rok temu na Games Convention i wierzcie mi, on tylko tak wygląda w pojedyńczym ujęciu. W praktyce ( tzn. w grze ) nie będzie czasu na przyglądanie się ludziom i wytykanie palcami że to jest źle zrobione, tamto nie jest dobrze otexturowane. Na zdjęciu widać to co najtrudniej odwzorować realnie - uszy i oczy. Uszy bo są bardzo "pofałdowane" i wymagają sporej ilości aktywnych cieni a oczy bo w odpowiednim świetle oko ludzkie tak jakby zmienia kształty, kolor, ustawienia źrenicy itd.
Tak więc co jak co ale ludzie i tak się postarali. Biorąc pod uwagę że komputery są jeszcze tak młode na osi czasu.
Coy2K [ Veteran ]
Lutz no wlasnie jest odwrotnie, bo w "wymyślaniu" nie jestes niczym ograniczony ( procz wyobrazni i umiejętnosci ), a robiąc odpowiednik w 3d ( o 2d nie mowie bo przewaznie jest tak jak pisalem wczesniej -jechane po zdjęciu ) trzeba zachowac uderzające podobieństwo, dlatego fałszerze dzieł sztuki liczą sobie krocie za powielenie takiego Rembrandta czy Monet'a
MAROLL [ Legend ]
Gdyby nie ubranie, nie skapnąłbym się.
Tomal_P [ Konsul ]
zajebiste...