StobBarD [ Legionista ]
Ocena mojego tekstu
oceniajcie i wytykajcie bledy:
Pytanie, jaka jest obecnie najlepsza gra stworzona przez Polaków? Z pewnością opinie w tej sprawie byłyby bardzo podzielone. Myślę że o tron powalczyłyby dwie gry – Painkiller i niedawno recenzowany Call of Juarez. Jednak już niedługo,bo w marcu do zaciekłej rywalizacji przystąpi nowa gra – Infernal ,która sądząc z zapowiedzi twórców ma duże szansę na zwycięstwo w konkursie nie tylko na najlepszą produkcję w kraju od Bałtyku aż po Tatry ale także i TPP!
Kto to?
Grę tworzy doświadczone i znane studio z Warszawy Metropolis Software, słynące przede wszystkim z gier Gorky. Seria ta to niejedyne dzieło zdolnych chłopaków. Mają oni również na swoim koncie takie gry jak: niezwykle udane Skoki Narciarskie 2006 czy wspaniałą jedną z pierwszych polskich gier przygodowych Teenagent (była ona na Cover CD). Miejmy więc cichą nadzieję że i tym razem chłopcy staną na wysokości zadania i spłodzą nam naprawdę dobrą grę!
Kogo i...
Jednakże zwróćmy teraz wzrok i przejdźmy do sedna czyli do głównej rozgrywki. Gracz wcieli się w Ryana Lennoxa obdarzonego nadludzkimi umiejętnościami (m.in. teleportacją) super agenta, łudząco podobnego do tajniaka wszech czasów Jamesa Bonda. Jednak nie o wygląd zewnętrzny tu chodzi. Superszybkie samochody, piękne kobiety czy nowatorskie gadżety to cechy które łączą tych dwóch panów. To już koniec podobieństw a zarazem początek kontrastu. Dlaczego? Odpowiedz jest prosta - Lennox to po prostu mroczny odpowiednik agenta 007. Sami przyznacie, aż strach się bać! Następną różnicą tych obu agentów jest miejsce pracy. Jak wiadomo nasz dzielny Bond zawsze ratował biedną ludzkość przed zagładą. Tutaj jest zupełnie inaczej - (może ludziom znudziło się ciągłe i mozolne ocalanie innych?) - ponieważ świadczyć usługi będziemy mrocznemu panu. Grając w liniową choć dającą pewną swobodę podczas zabawy grę weźmiemy udział w konflikcie Dobra i Zła w walce o bezcenne i czyste dusze, a naszym głównym zadaniem będzie powstrzymanie agentów dobra planujących wielką, nieznaną akcję.
...Czego?
Najogólniej mówiąc grę oglądać będziemy zza pleców bohatera czyli z perspektywy trzeciej osoby (TPP) Aby unicestwić wrogów skorzystamy z wielu rodzajów broni, przeróżnych działek oraz jak już wcześniej napisałem masy gadżetów. Gdy jednak z powszechnieje nam strzelanie lub gdy skończy się amunicja wykorzystamy walkę wręcz stworzoną w systemie „montion capture” (przechwytywanie ruchów) Warto na koniec nadmienić o tym że autorzy wrzucili do gry elementy „skradanki” oraz możliwość prowadzenia samochodów aby gra zbyt szybko się nam nie znudziła.
Audio & Video
Infernal oparty będzie na zmodyfikowanym silniczku wykorzystanym w grze Gorky 02 posiadającym smaczki typu Pixel shader i post-processing. Jeśli wierząc słowom twórców zapewnia on dużą szczegółowość i płynność na nawet słabszych blaszakach. Natomiast jeśli chodzi o fizykę w grze pojawi się technologia AGEIA PhysX, której zadaniem jest realistyczne odwzorowanie fizyki obiektów i ciał. Grywalność i atrakcyjność produkcji z pewnością zwiększy dynamiczna dopasowującą się do różnych wydarzeń w grze akcji muzyka.
Na zakończenie...
Nic nadal nie wiadomo o trybie dla wielu graczy. „Liniowość dająca swobodę” też budzi pewne obawy. Obecnie jedynie pewne jest to że autorzy mają dobre intencję i duży potencjał wzorowany na filmach z agentem 007 oraz m.in. grami Splinter Cell . Czy te niezwykle innowacyjne połączenie za obfituje w niezwykle dobrą grę? Odpowiedz już wkrótce.
Chciałbym ten tekst wyslac do PLAYa jako probe. JEst sens?
StobBarD [ Legionista ]
heh, nie chce sie wam nawet czytac
Swink [ Fantasy ]
yy...sorry... nie ten wątek :P