GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Red Orchestra Ostfront vs Call of Duty UO

13.02.2007
11:47
[1]

Prof. Lupin [ Konsul ]

Red Orchestra Ostfront vs Call of Duty UO

Gdybyście mieli zestawić/porównać, co w RO jest lepsze od CoD a w czym CoD wygrywa z RO?

13.02.2007
12:19
[2]

Caine [ Książę Amberu ]

Red Orchestra to symulator: żadnego paska życia, żadnego licznika naboi, ścisly podział na klasy, mozliwość sterownia sprzętem pancernym (BTW: w becie był lepszy model trafień).

CoD: Akcja!!!!!!! No i można się wbić na serwer nawet bez oryginalnego.

13.02.2007
12:20
smile
[3]

Agent_007 [ chomik ]

Caine -> a skąd wiesz? próbowałeś?

13.02.2007
12:41
[4]

matchaus [ sturmer ]

Caine ma rację. Choć dla mnie ta cała "akcja" w CoD sprowadzała się do jednoczesnego podskakiwania ze strzelaniem (najlepsze efekty :P)

Jak dla mnie CoD to "arcade", a RO to już coś więcej.
Jak bardzo "więcej"? - to już zależy od indywidualnej oceny.
Ja ją oceniam w każdym razie wysoko i uważam, że jej powstanie to krok w dobrą stronę (realistyczny pseudo (!) symulator pola walki w trybie FPP z okresu II WŚ)

Zaznaczam, że RO pomimo, że duży nacisk "poszedł" na realizm, nie pozbawione jest wad.
Największa, to silnik gry i "pancerne" płotki... O tym już wiedzą wszyscy - nie da się czołgami przejechać choćby małego drzewka (a szkoda)...
Kolejną wadą jest model trafień. Tu najlepszą taktyką jest ustawianie się pod kątem 35 stopni w stos. do wrażego pojazdu.
Wiem, że ludzie też narzekają na niewielką ilość postaci w danej klasie.

Jeśli chodzi o zalety, to największą wymienił Caine - realizm!
Akcje "rambo" kończą się szybko i mało efektownie ;)
(choć zaznaczyć należy - walka 'close combat' jest jak dla mnie lepsza niż w CoD - broń kopie i rwie jak diabli, toteż można wywalić cały magazynek nie osiągając trafień z kilku metrów! do tego trzeba umieć strzelać - nie ma celowników, chociaż można przyłożyć broń "do oka")

Tutaj po trzech podskokach nie masz już szans na szybszy bieg.
A i biegać nie można za często - zmęczenie.
Granaty mają odpowiednią moc, a "paczka" na czołgi to prawie taktyczny pocisk nuklearny ;)

Ja polecam, ale jeśli ktoś się przyzwyczaił do CoDa, to na początku nie będzie miał tu łatwego życia :)


P.S. Są mapy stricte "piechotne", stricte czołgowe, albo mieszane - do wyboru, do koloru :)

13.02.2007
12:52
[5]

neXus [ Fallen Angel ]

RO jest bardziej nastawiona na działanie zespołowe (np. w czołgu masz kierowcę i celowniczego/dowódce), tak jak wcześniej było powiedziane jest bardziej realistyczna (nie masz celownika pod postacią krzyżyka, musisz celować przez szczerbinkę). Cod bardziej jest zręcznościówką jeśli chodzi o multi. Przewaga RO polega jeszcze na tym, że jest już niesamowita ilośc nowych map i przeróbek - co mocno ubarwia grę.

Caine -> w tej chwili jedna z osób z CMHQ przygotowuje mod na realistyczne parametry pancerzy czołgów i ich trafienia. Z tego co było opisywanie zapowiada się baaardzo ciekawie (np. dotychczas czołg miał jednakowy pancerz wszędzie - teraz będą to konkretne wartości w poszczególnych miejscach z uwzględnieniem nachylenia płaszczyzny. Tak więc skończy sie zabawa z ustawianiem każdego czołgu pod kątem 60 stopni :P)

13.02.2007
13:11
[6]

Qbaa [ Senator ]

jak tam z czasem ładowania map w RO? podczas freeweekendów szło zasnąć podczas wchodzenia na serwer/zmiany mapy, poprawili coś w tym kierunku?

13.02.2007
13:17
[7]

neXus [ Fallen Angel ]

jest lepiej - ale wszystko zależy od łącza i pamięci w kompie

13.02.2007
13:23
[8]

tamci [ Konsul ]

nexus --> jak to wszedzie mialy taki sam pancerz.. zajrzyj se tutaj , Pantera np. z przodu ma 10 punktow a z boku 4.

13.02.2007
13:35
smile
[9]

matchaus [ sturmer ]

Qbaa i neXus ---> A nie prawda! :))
(mówię o czasie ładowania map)

Zastosujcie OBIE porady z linki poniżej i będziecie wniebowzięci! ;)



(ja to zrobiłem jakiś czas temu - mapki się ładują niczym błyskawica :)

13.02.2007
15:16
[10]

Qbaa [ Senator ]

dzięki matchaus, może to mnie przekona do kupna RO. brat już ma i koniecznie chce się ze mną zmierzyć, a gra, między okresami ładowania map, całkiem mi się podobała :)
po zastosowaniu tych 2 rad u Ciebie, jest widoczne doładowywanie elementów gry już w jej czasie?

13.02.2007
16:51
[11]

neXus [ Fallen Angel ]

tamci -> to co opisują na tej stronie a co ma fakt w rzeczywistości to dwie różne rzeczy. Owa osoba grzebiąc w plikach dogrzebała się, że tak naprawdę na całym czołgu jest taki sam pancerz.
Z resztą jakbyś pograł sam byś zobaczył. Wg tego opisu w tyłek tygrysa powinien wystarczyć 1 strzał z teciaka z bliska a tak nie jest. trzeba strzelić 2-3 razy...

13.02.2007
17:38
[12]

tamci [ Konsul ]

neXus --> dobrze wiem ze te caly opancerzenie w ro nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia co nie zmienia faktu ze bok jest slabszy w tej grze niz przod. 76-tka odbije sie w tej grze od tygrysa nawet jak nie bedzie ustawiony pod skos, natomiast bok juz jest w stanie przebic. Ja jak podjade tylko pod bok tygrysa to juz wystarczy mi 1 strzal na zniszczenie go, wystarczy wycelowac w ammo box. Teciaka to juz wogole od przodu tygrysem latwo jest zniszczyc, jak nie stoi pod skos to mi zawsze wystarczy 1 strzal. Ale jesli stoi pod skos to sie pociski odbijaja co jest oczywiscie bzdurą, lecz nawet i na to jest sposob, jest taki punkt dzieki ktoremu nawet jak teciak stoi pod skos to i tak sie da go zniszyczyc, ale tygrysa juz teciak nie ruszy, tak wiec to nie jest az tak zle zrobione calkiem fajnie sie gra. Na poczatku tez mnie to wszystko wkurzalo i wogole nie gralem czolgami. Potem zrozumialem na czym to wszystko polega i sie calkiem fajnie gra i tak to nie jest to samo co w BF gdzie zawsze da sie uszkodzic tygrysa czymkolwiek. W tej grze nieraz zniszczylem 8 teciakow bedac nietknietym... A gdyby mialo byc tak wszystko realistycznie zrobione to nikt by w to nie gral bo niby jak ktos mialby zniszczyc t34 albo kv na mapie bonderovo jak wiekszosc to co maja niemcy to dziala L/24 i L/42...

13.02.2007
18:13
[13]

neXus [ Fallen Angel ]

wkleje wpis owej osoby :

Amizaur

Mod pancerny do Red Orchestra wreszcie w robocie
Po długiej przerwie wróciłem do komputera i widzę że wciaż nikt tego nie zrobił, czyli jednak będe musiał ja... :-(

Z pomocą jednej osoby wiem już jak złożyć do kupy i skompilować mod do RO i dłubie w tym od paru dni. Przemodelowałem balistyke pochylonych pancerzy na coś bardziej podobnego do rzeczywistości (na razie jest 1/cos(kata)^1.6, jak znajde lepsze wzory to dalej udoskonale), dodałem osobne wartości pancerzy dla wież czołgowych (do tej pory był jeden dla całego czołgu), ustawiłem wartości pancerzy i tablice penetracji na realistycznym poziomie (gdzie sie da biore żywcem z CMBB, chyba że w CMBB jest źle), dodałem wyjście z wieży na wierzch czołgu (można wejść na wieże i lornetkować albo jeździć wierzchem na czołgu), dzwięki trafień i penetracji pożyczone z CMBB i SPWaW, penetracje są odrobine a uszkodzenia mocno modyfikowane losowo... i pare innych drobiazgów.
To już działa w wersji testowej wszystko.

Jeszcze więcej jest w planach - dalsze rozwijanie modelu penetracji i uszkodzeń (lepsze modelowanie pancerza, przynajmniej jak w CMBB, hitboxy dla załogantów - załoga może zginąć po penetracji bez niszczenia samego czołgu, ciezko uszkodzone czolgi pala sie i wybuchaja) dodatkowe stanowisko dowódcy, być może klawisze sterujące czołgiem ze stanowiska dowódcy/celowniczego (jak w SteelBeasts) ale tego na razie nie wiem jak zrobić). Jak zdrowie i checi dopiszą albo pomoże ktoś dobrze znający Unreal Script to wszystkie te plany też się zrealizuje. Mamy jakiś "znajomy" serwer RO żeby to wypróbować w MP, jak będzie gotowe ? :-)


Biorac pod uwagę źe dane wzięła ze skryptów w grze - raczej jue wierze :)

13.02.2007
18:15
[14]

kalineczko1993 [ Ayrton Senna ]

COD

13.02.2007
18:25
[15]

EG2006_43107114 [ Generaďż˝ ]

RO

13.02.2007
18:43
[16]

tamci [ Konsul ]

neXus --> gdyby to byla prawda to pantere ruscy mogli by tylko zniszczyc majac Isa2 lub ewentualnie t34/85 choc od tego tez sie raczej odbijaja. Ile razy juz T34/76 za pierwszym strzalem niszczylem pantere trafiajac z boku w hit box amunicji.
Moglbys mi podac linka do tego watku?
edit-juz znalazlem :P

13.02.2007
21:04
smile
[17]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ech... Widzę, że wciąż w przypadku Tygrysa pokutuje mit o tym, że wolno poruszał wieżą.
Jestem ciekaw kiedy w końcu w grze zobaczę prawdziwą symulację obrotu wieży Tygrysa...

13.02.2007
22:13
smile
[18]

[bd,[55,pb5i [ Konsul ]

Call of Duty: United Offensive

13.02.2007
22:25
smile
[19]

maniek_ [ arladion ]

Ja mam inną propozycję:
partyjka w RO a potem Day od Defeat, zwykły bądź Source, co kto lubi :)
Obie gry miodne na swój sposób

13.02.2007
23:53
[20]

neXus [ Fallen Angel ]

tamci -> pancerz to pancerz a hitbox to hitbox
Wystarczy zdefiniować pare miejsc gdzie wystarczy jedno trafienie. Natomiast tu chodzi o zdefiniowanie na nowo całego modelu pancerza. Ty swoje wnioski wyciągasz na bazie gry - on na bazie tego co zobaczył w plikach. Ale szczerze mówiąc już nie moge się doczekac tego moda :D

14.02.2007
00:09
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

neXus---> Mod to połowa sukcesu, trzeba go jeszcze gdzieś zainstalować i spopularyzować. Najlepiej jakby był oficjalną łatką do gry.

14.02.2007
02:06
[22]

blood [ Killing Is My Business ]

Wozu - bo jego wieża nie ruszała się szybko. Szybkie zwroty wykonywano obracając wieżę razem z czołgiem.

14.02.2007
02:35
[23]

neXus [ Fallen Angel ]

T_bone -> myśle że przyjmie sie baardzo szybko. Na jakie forum o RO bym nie wszedł to ludzie nie byli zadowoleni z symulacji trafień czołgów

14.02.2007
04:18
smile
[24]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

blood -> :) Oczywiście, że Tygrys mógł poruszać wieżą szybciej. I to, jeśli dobrze pamiętam, co najmniej 2x szybciej. Wszystko tyczy się mechanizmu obrotu wieży. Każdy ma przed oczyma mechanizm elektryczny, który zapewniał jednostajny obrót, plus ręczne pokrętła do regulacji precyzyjnej wieży. Jednak mechanizm obrotu Tygrysa był inny i z tego co się orientuję, nie spotykany na innych pojazdach w tym czasie. Mianowicie do obrotu była wykorzystywana przekładnia hydrauliczna (na zdjęciu obok), której efektywność zależała od obrotów silnika. Także im szybciej silnik pracował, tym większą "parę" dawał na przekładnie hydrauliczną. Skutkiem tego są min. dane jakoby wieża obracała o 360 stopni w czasie 60 sekund. To prawda, ale dla silnika poniżej 2000rpm. Tymczasem, aby wieżą obracać szybciej, wrzucano luz (jeśli pojazd stał) i kręcono silnik do 3000-3500rpm, tym samym zwiększając prędkość kątową wieży, a stąd już nie daleko do krótszego czasu obrotu wieży.
Co więcej, z powodu zastosowanego mechanizmu obrotu wieży, Tygrys I nie mógł "kręcić" wieżą, gdy miał wyłączony silnik. Toteż nie nadawał się z tego powodu do robienia zasadzek. Oczekiwać na wroga można z wyłączonym silnikiem co prawda, ale jego zapłon, czy samo chodzenie łatwo zdradzało pozycję.

14.02.2007
06:31
smile
[25]

Frogus121 [ Narkoman GuildWars ]

Call of Duty : United Offesive, ponieważ uwielbiam Call of Duty ;)

14.02.2007
12:22
[26]

tamci [ Konsul ]

neXus --> nie o to chodzi, z przodu tez sa te hitboxy ale nic nie daja jak pocisk nie zaliczy trafienia. Trafiajac w hit box z boku poprostu zadajemy czolgowi wiecej uszkodzen, a nie ze trafiajac gdzie indziej juz nie bedzie trafienia. Co do tego ze w calym czolgu jest ten sam pancerz to chodzilo pewnie o to ze nie w calym tylko np. na calym przodzie jest taki sam pancerz, a teraz bedzie tak ze np. IS2 bedzie mial w wiezy 100mm co bylo znacznie latwiejsze do przebicia niz gorny kadlub 120mm/60 stopni. A bok, przod i tyl maja w tej grze zupelnie inna wytrzymalosc co zreszta widac na tych rysunkach.

14.02.2007
12:59
[27]

neXus [ Fallen Angel ]

tamci -> toż to o tym właśnie mówie. To są swego rodzaju strefy "critic" powodujące że przy trafieniu w to miejsce jest np. 2x wiecej obrażen (co z resztą można wykorzystać niszcząc panterę 4 strzałami z PTRD :D - z resztą to był baardzo szeroko znany bug). To o czym mówię powoduje sytuacje że przy strzelaniu do t-34 z tygrysa z odległości ok 100 m, gdy on jest zwrócony do tygrysa pod odpowiednim kątem - nic mu nie można zrobić. Tymczasem z tej odległości tylko blachy powinny fruwać :D
Z resztą cokolwiek sensownego może o tym powiedzieć tylko Amizarius. Zarówno ty i ja jedynie bawimy się w tą grę i swoje obserwacje opieramy na tym co zdarza się w grze. Ja na razie w becie było to o wiele lepiej rozwiązane.
Już nie mówię o FH gdzie jadąc Churchilem i trafiając na Tygrysa na bliskim dystansie z przodu od razu wyskakiwałem z czołgu :D

14.02.2007
13:29
[28]

Snoopikus [ Generaďż˝ ]

Mysle ze wiele osob stara sie zrobic porownanie CoD i RO od strony technicznej i realizmu gry. A zapomina sie chyba o jednym drobiazgu - liczbie graczy. Cod w tej kwesti znacznie przewyzsza RO, ktore czasami ma 20 osob na mapie przeznaczonej na 50-60 osob. Co powoduje pewne komplikacje.

Moim zdaniem CoD :)

14.02.2007
14:24
[29]

tamci [ Konsul ]

bo cod jest bardziej dla takich dzieciaczkow co sie przyzwyczaili do quaka a ro to juz cos wiecej. Trzeba sie troche zainteresowac IIWŚ zeby RO sie spodobalo.

14.02.2007
14:37
[30]

tamci [ Konsul ]

neXus --> T34 stojac w odpowiedniej pozycji nie zawsze jest sie niezniszczalnym. Stojac w takiej pozycji przed tygrysem i tak nie ma sie szans. Sa takie sposoby ze nawet i T34 stojacego pod skos da sie zniszczyc tygrysem. A dzieki temu modelowi zniszczen przynajmniej kazdy ma jakies szanse bo gdyby mialo byc tak jak naprawde to albo nikt by nie gral na mapach czolgowych albo gral by tylko w axis bo np. na takiej mapie orel T34 nie mieli by szans z chociazby takim jednym tygrysem ustawionym na wzgorzu, a co dopiero reszta niemieckich czolgow. Na wojnie ruscy se jako tako radzili z niemieckimi czolgami dzieki przewadze liczebnej, a przeciez to jest tylko gra i takiego czegos nie da sie zrobic. Jestem ciekaw jak bedzie wygladala gra po wypuszczeniu tego moda...

15.02.2007
22:08
smile
[31]

Prof. Lupin [ Konsul ]

Wielkie dzięki za odpowiedzi, choć trochę popłyneliście.

A czy jest dostepne demo tej gry? Gdzieś gdzie mozna je pobrać za darmo?

15.02.2007
22:13
[32]

peners [ SuperNova ]

Sama gra ksoztuje 29.90zł a w markecie typu MM czy Saturn odajze 24.90 wiec mozes znawet kupować ciemno z ataka cene.

15.02.2007
23:16
smile
[33]

Prof. Lupin [ Konsul ]

Właśnie że nie moge, nawet 30 zł z rękawa samo nie wypada i jak nie bedzie to ciekawa gra to mam już szczegółowy plan zapasowy związany z przyszłością tych 30 złotych, więc jest demo?

Problem w tym że przez głupi wątek o nieśmiertelnikach straciłem wolne od planów 30 zł i strata nastepnych opóźni ważne biznesowo-lansowe przedsięwzięcie.

15.02.2007
23:19
[34]

tamci [ Konsul ]

Ja w to gram odkad ta gra wyszla i jeszcze mi sie nie znudzila :) Chyba jedyna gra ktora mam tak dlugo na dysku.

15.02.2007
23:55
[35]

maniek_ [ arladion ]

Dema RO nie ma (raczej nie ma), czasem są weekendy za friko. Wtedy możesz grę ściągnąć ze Steam'a z odpowiednim wyprzedzeniem.

Ale naprawdę warto, nauczysz się strzelać dwuklikiem oraz klnąć na ludzi którzy biegają, strzelają i jeszcze trafiają.

P.S. Nie wydaje się Wam, że celowniki, tzn. krzyże siatek w karabinach wyborowych są lekko niedopracowane, są takie bez skazy...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.