GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice...# 91

12.02.2007
19:52
smile
[1]

Lim [ Senator ]

Close Combat i okolice...# 91

Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie... może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój ?
Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...

Strony które należy mieć koniecznie w folderze z ulubionymi adresami:



Link do poprzedniej części:

oraz link do wątku, który przypomina że miłośników militariów, wojskowości i historii nie brakuje na forum: - zapraszam serdecznie !

Niedawno zakończyłem króciutką lecz pasjonująca bitwę z walecznym SS-Sturmbannführerem Krwawym. W wolnej chwili zamieszczę sprawozdanie z tej potyczki. Ponadto zawędrowałem pod Kursk by ocenić operację znalezioną w sieci. Nie omieszkam podzielić się z Wami wrażeniami ;)

12.02.2007
20:10
[2]

DevNull [ Konsul ]

Jestem za wszystkim, co się nie wywala. GJS 4.4 mam z mapami (400 MB) na dysku, ale jeszcze nie instalowałem.
Najlepiej, żeby były faszystowskie świnie, chociaż jesli będzie okazja usłyszeć wrzaski spanikowanych makaraniarzy, to tyż piknie.

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull

12.02.2007
20:15
[3]

Lim [ Senator ]

Bone zaproponował powrót do kampanii off-line. Fani CM powinni w lot zrozumieć o co chodzi, gdyż w odróżnieniu od granych (parami) bitew on-line w tym przypadku będziemy dzielić się odpowiedzialnością za poszczególne odcinki frontu i przesyłać dalej save z rozegranych bitew.
Bone zgłosił się na prowadzącego kampanię i wiem, że zdaje sobie sprawę jak poważne to zobowiązanie. Pamiętamy Mackaya (KIA) i pierwsze siwe włosy który obsypał jego skronie przy okazji poprzedniej kampanii ;) Pomysł jest dobry i z ochotą dopisuję się do listy.

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull
- Lim

Bone ---> wyszczególnij i wylinkuj w miarę możliwości potrzebne pliki oraz opisz wszelkie niuanse, tak by sprawa była możliwie najbardziej przejrzysta dla osoby grającej po raz pierwszy w ten system rozgrywki. Do dział i do dzieła :)

12.02.2007
20:21
smile
[4]

DevNull [ Konsul ]

Ja tylko się upewnię:
"powrót do kampanii off-line" oznacza tylko, że mapę strategiczną będzie obsługiwać generalissimus, a my, frontowi oficerkowie, podofiary i szweje bedziemy się nawzajem radośnie wyżynać. A nie mordować biedną sztuczną inteligencję.

PS. To w zasadzie pytanie retoryczne. Jedyna możliwa odpowiedź to Ofkorz. Ewentualnie Jawohl.

12.02.2007
20:23
[5]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim---> Nie kampanii Off-line bo off-line to sobie można w bierki zagrać :P Planowana kampania jak już to on-line H2H. To samo z siebie wymaga dwóch generałów od fazy strategicznej ;)

Jak ja to widze ??
1. Hamachi wersja stabilna:

2. Utha mod (piękna oprawa, stare mapy) 30 MB

3. Składam do kupy jakąś operację (w zależności od liczby chętnych). Przykładowo 8 czerwca 1944 i jakieś pułki 101 czy 82 Desantowej vs Fallschrimjager.
4 Głównodowodzący rozpoczynają grę wykonując ruchy na mapie strategicznej, zapisują i przesyłają savy do graczy którzy walczą.

12.02.2007
20:31
smile
[6]

Lim [ Senator ]

Bone ---> dobrze a nawet świetnie ale to nie znaczy, że nie wymyślono nic od czasów Vettmoda na jakim graliśmy. Ponadto to spore wyswanie logistyczne(heh) Chyba damy radę panowie ?Pierwsza sprawa. Ile ,,slotów'' max. mamy wolnych? Wylicz to szybko Bone ;)

Na zachętę fragment (po)wojennych losów uczestników poprzedniej kampanii, pracy wspólnej zebranej w całość przez naszego kolegę (który niestety nie chce spotykać się z nami) Czytasz to Olivier ;)

W rolach głównych poprzedniej kampanii wystąpili:

Juzio w podwójnej roli jako ostatni mohikanin 28.D.Piech. Kpt. Joseph oraz ojca agentki FBI porucznika Scully.
Yaca Killer czyli Emisariusz Słońca jako Pułk. Yaca.
Janko we własnej osobie jako Kpt. Johny.
T_Bone w podwójne roli, jako maniakalny oficer Gen.T.Bone i epizodyczny Kpt.McBone.
Mackay jako porucznik wojsk spadochronowych Mackay.
Ghost2 jako pięść pancerna generała Pattona.
Lim jako nieoceniony obrońca masywu Schnee Eifel Kpt.Lim.
Unterfeldwebel Olivier jako obrońca Stavelot Płk. Paul Olivier oraz porucznik William Henry.
Lipton jako tajemniczy porucznik Lipton.
Żurek jako enginiering chief z Ech-Sur-Sure Płk. Żurkas.
Uboot jako dowódca sił morskich w Ardenach Uboot.
Krwawy jako krwawy por.Krwawy.
Koxbox jako por. Koksboks.
StasiuX jako por. X.
Maniek jako por. Maniek.

i inni.


Porucznik Koxbox zaginął w akcji na północ od Bastogne około 18 grudnia.
Porucznik X zaginął w akcji na wschód od Bastogne po 20 grudnia.
Porucznik Maniek zaginął w akcji po 20 grudnia
Kpt. Joseph powodowany doświadczeniami wojennymi został założycielem pacyfistycznej organizacji znanej później jako Hare Kriszna, żyje do dzisiaj wespół z 10 żonami na rancho w Australii.
Płk. Żurkas założył po wojnie firmę budowlaną, za największe osiągnięcie swego życia zawsze uważał wybudowany zamek królewny śnieżki w Disneylandzie na Florydzie.
Płk. Yaca został znanym podróżnikiem i odkrywcą. Wielokrotnie towarzyszył w podróży dr. Couste'a i Tonemu Halikowi. Zaginął w nieprzyjaznej dżungli badając nieznany szczep tzw. 'połykaczy ludzkich kości'.
Porucznik Mackay pozostał w wojskach spadochronowych. Walczył w Korei i Wietnamie gdzie podczas jednej z misji zaginął bez wieści. Podobno widziano go długo później jako mnicha w tybetańskim zakonie buddystów.
Kpt.Uboot jako asystent attache marynarki USA na konferencji w Poczdamie wymknął się i przekroczył linie radzieckie. W latach 60 został dowódcą eskadry ścigaczy torpedowych marynarki NRD.
Powojenne losy porucznika Liptona są nieznane. Niektórzy wiążą go ze znanym herbacianym imperium, ile w tym prawdy niewiadomo.
Płk. Olivier po wojnie przeszedł w stan spoczynku. Wrócił do rodziny w Nowym Jorku, z sukcesami prowadził zespół nowojorskiej małej ligi baseballa.
Kpt. Lim został wyłącznym dealerem najlepszych gatunków szkockiej Whisky w ameryce. Podobno wystąpił jako jeden z saksofonistów 'Cantina Band' w Gwiezdnych Wojnach G.Lucasa.
Gen. Bone doczekał się wysokiego stanowiska w Pentagonie. Odpowiedzialny za logistykę dbał o utrzymanie stałego poziomu 'mydła i powidła' dla armii lądowej Stanów Zjednoczonych .
Kpt. Johny został po wojnie znanym pisarzem bestsellerowej literatury. Za dramat 'Koronkowa Jeanette dusi tylko o północy' otarł się o nagrodę Pulitzera.
Dzieje Kpt.Krwawego są niejasne. Podobno działał jako specjalista od mokrej roboty chicagowskiej mafii, niektórzy wiązali go z zabójstwem Kennedyego, inni z lądowaniem kosmitów w Roswell.
Płk.Ghost2. Jako słynna prawa ręka Pattona, konkurował z Eisenhowerem o uzyskanie nominacji republikanów kandydata na prezydenta. Ostatecznie jednak został wieloletnim burmistrzem Sioux City w Nebrasce.

Juzio, Ghost, Olivier, Mackay i inni ... gdzie się podziewają ci dzielni żołnierze ?

12.02.2007
20:39
smile
[7]

Yaca Killer [ Regent ]

Wchodzę w to! Znalazłem już płytkę z CCV i, o dziwo jeszcze dane z niej nie uciekły ;) Instalacja się powiodła, paczowanie również, teraz tylko czas na moda.

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull
- Lim
- Yaca

12.02.2007
21:33
[8]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim-->> Nic.... tylko Stalingrad, Africa 1940-41, Red Strom Rising, Berlin, Karelia 44, SAS mod, Stalingrad Der Kessel... itd. itd.

Mam nadzieję że rozumiecie czemu w przypadku naszej mini kampanii ciągle mówię o Utha ;) Mod mały, sympatyczny, wszyscy mogą się w niego błyskawicznie zaopatrzyć a do tego dopracowany od każdej strony.

Ilość oddziałów będzie zależeć od liczby chętnych. Minimum musimy mieć 6 osób by grać 3 vs 3, nie ma jednak problemu by było więcej i nie koniecznie po równo (najwyżej dodatkowa osoba dostanie słabszy oddział na zapleczu).

12.02.2007
21:34
[9]

DevNull [ Konsul ]

Nie mam nic przeciwko Utah. Już ściągnięty.

Ps. Kiedy zaczynamy? ;)

12.02.2007
21:38
[10]

T_bone [ Generalleutnant ]

DevNull---> Wkrótce :D :P Jak dobrze pójdzie to nawet jutro.

12.02.2007
22:08
smile
[11]

Lim [ Senator ]

Bone ---> no właśnie - i to zabawa nieporównanie trudniejsza od gry w bierki ;)
Nawet gra w podstawową wersję CC III na poziomie Hero daje graczowi solidnie w kość.
Po raz wtóry podkreślam genialność królowej serii, możliwość ułożenia ciekawego scenariusza w tym przypadku jest nie do przecenienia. Starłem się pod Kurskiem z komputerem i większość bitew...przegrałem. Czemu? Napiszę to później ;)
Co do kampanii jutro nie rozpoczniemy - poczekajmy na następne zgłoszenia, niezbyt długo oczywiście by zapał nie ostygł. Warto też zastanowić się i zaplanować czas potrzebny na rozgrywkę tak by uniknąć zamieszania, którego i tak będzie co niemiara - zadowolenia i przyjemności z gry będzie jak sądzę znacznie więcej ;)

12.02.2007
22:49
[12]

koxkox [ Chor��y ]

Ja nie wiem czy dam radę coś zagrać. może jakąś jedną mało znaczącą jednostke od czasu do czasu. :(

a tu macie AAR z Utah:

13.02.2007
00:41
[13]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim---> Nie mam pojęcia czemu przegrałeś masowy pojedynek na szeryfa pod Kurskiem :D Może dlatego że pancerne nawalanki w takim stylu to ruletka ?? Może dlatego że podświadomie olewasz AI żeby było ciekawiej ?? :P
Na poziomie hero to będzie raczej walka z własnymi brakami a nie przeciwnikiem.

Ja myślałem że do jutra masa chętnych będzie no ale to optymistyczny scenariusz był ;) Tak wiem... Ja optymista :>
Czas rozpocząć rekrutację :D

13.02.2007
00:55
smile
[14]

Lim [ Senator ]

Bone ---> pojedynek na szeryfa? To raczej fabuła z innej bajki. Musisz zobaczyć tą o której piszę by ją docenić i ocenić ;)
Przegrałem bo stawiane przed niemcami zadania były niesłychanie trudne a scenariusz ciekawie ułożony. Jutro podam więcej szczegółów.
Chętni z pewnością się jeszcze znajdą, ale rekrutację rozpoczynaj, proponuję od litery O w GG :)

13.02.2007
02:28
smile
[15]

DevNull [ Konsul ]

Z cyklu - znalezione późną nocą w przeoczonej wczoraj poczcie:
"Hi Guys,
We have just heard that CC:CoI is being released between Tonight and Monday night. (12/13 Feb 2007)
[...]
Sulla - AKA - Shaun Wallace"

Alleluja.

13.02.2007
02:34
[16]

DevNull [ Konsul ]

Więcej informacji (m. in. screeny map)

13.02.2007
08:05
smile
[17]

matchaus [ sturmer ]

Nie mam odnalezionej płyty z CC5, ale pewnie "jakoś" sobie poradzę :)

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull
- Lim
- Yaca
- matchaus


BTW - jeśli "Cross of Iron" już "wyszło", to może spróbować sił w ten "massive multiplayer"? :)

Zaraz się rozejrzę po świecie, co i jak :)

13.02.2007
08:12
smile
[18]

matchaus [ sturmer ]

Fajnie, bo nie trzeba się bawić w rozrywanie pudełka, ale..

39.99$ - USA:



30,99€ - Europe:



A po ile "chodzą" dolary kanadyjskie? :))

13.02.2007
08:50
smile
[19]

matchaus [ sturmer ]



MMCCIII Client. This new application gives you a new Campaign system for your battles. The Service consists of a Campaign Server to which you connect to play a Strategic Campaign. There is a Single Player Server provided with Cross of Iron which you can play on your own PC. However, there are also online Massive Multiplayer Campaigns available which run 24x7 to which you can connect anytime (requires and Internet Connection).

13.02.2007
11:40
[20]

T_bone [ Generalleutnant ]

Już premiera lol :D Trzeba poszukać "tu i tam" ;p

13.02.2007
11:58
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

121 zł za coś co jest dużym patchem to przecież skandal :D Już widzę jak wszyscy to kupujemy i gramy kampanię ;p Litości...

13.02.2007
12:10
smile
[22]

Karac [ Centurion ]

To fakt, maksymalne przegięcie z ich strony, niczym nie usprawiedliwione. 5-7$, góra tyle powinno kosztować. Ja dopiero zaczynam przygodę w CC i bardzo chciałem sobie kupić tę część ale teraz nie ma o tym mowy. Niech spadają na krzak. Dostałem na allegro nowe CC5 za niecałe 30 zł i zostaję przy tym. Pozdrawiam!

13.02.2007
12:26
smile
[23]

Lim [ Senator ]

Świetna wiadomość, jaki będzie CoI przekonamy się mam nadzieję już wkrótce
Przy okazji jedna uwaga. Chciałem napisać o tym wcześniej nie było jednak okazji. Kilka dni temu patrzałem na screeny z Cross of Iron i podziwiałem spostrzegawczość Stasia , który napisał nie widać na nich prawie żadnych różnic w porównaniu ze starym CC3. Czemu ppodziwiałem? Bowiem ja nie widziałem na tych screnach żadnych różnic ;) Natomiast ocenę produktu, którego nie ma jeszcze uważałem za mocno przedwczesną. Dzisiaj widać że zmiany są poważne, zmieniło się menu, widać dodatkowe funkcje oraz wiele nowych map, podobno aż 26 + 6 zmodyfikowanych oryginalnych mapek z gry. Nie mogę się doczekać chwili w której zainstaluję gre!

13.02.2007
12:34
smile
[24]

Dekert [ Konsul ]

Do tej mini kampanii to juz zamknięte są zapisy bo ja bym chętnie przystąpił. Jeśli nie to proszę mnie brać po uwagę CCV na pokładzie jest także.

13.02.2007
12:39
smile
[25]

Lim [ Senator ]

Dekert ---> nie są zamknięte, dopisz się ;)

Gra kosztuje aż 121 zł? To faktycznie dużo – nie miałbym nic przeciw temu gdyby kosztowała tyle ile RO. Tyle samo – czyli 29 zł ;) Twórcy wybrali jednak komercyjny sposób dystrybucji i nie można im odmówić prawa do zarobienia pieniędzy za mam nadzieję solidną pracę.
Zarobić chce każdy, im więcej skalda w to serca i wysiłku tym bardziej mu się należy ;) Przypomnijcie sobie wybitnego clone-combatowca i jego cennik Cena jednej płytki CD to 6 zł / DVD 10 zł, każda następna kosztuje: CD 5 zł / DVD 9 zł. + koszta transportu Dziesięć złotych za płytkę wartą złotówkę, zawierającą w dodatku pliki dostępne w sieci za darmo?
Cennik nieco wygórowany ;) Jednak kto to będzie pamiętał w obliczu zasług położonych dla Close-Combat? Ważne jest by gra była jeszcze lepsza niż oryginalny Close Combat III… o ile to możliwe ;)

13.02.2007
13:12
[26]

matchaus [ sturmer ]

Tja... odświeżenie starego crapa ;) za te pieniądze może wzbudzić uśmiech politowania... przynajmniej u nas :)

Może pojawi się w Polsce jakiś dystrybutor? Ech... śmiem wątpić :)


P.S. Choć... Close Combat (szczególnie część III) też do tanich nie należał.. pamiętacie? ;)

13.02.2007
13:13
[27]

DevNull [ Konsul ]

Myślę, że wydanie CoI nie zmienia planów rozegrania kampanii/operacji w Utah?
Trochę potrwa, zanim wszyscy będziemy dysponować nową trójeczką.

PS. Matchaus, ja nie pamiętam. CC3 miałem ze źródeł "bezpłatnych" - nie można go było normalnie dostać. Czwórkę zresztą też. A skoro za cenę 31 EUR jest szansa, że prace nad serią będą kontynuowane, to wyłożę.

13.02.2007
13:20
[28]

T_bone [ Generalleutnant ]

"Dzisiaj widać że zmiany są poważne, zmieniło się menu..."
Chryste Lim :D:D Jak mnie ładnie poprosisz to też ci zmienię menu i cały interface, dodam też parę map zrobiony przez bardziej utalentowanych modmakerów a nawet jakieś oddziały.
Na forum Matrix już ktoś napisał że AI jest równie głupie jak w starym CC3 czyli nie potrafi znaleźć przejścia przez rzekę i jeździ jak na wycieczce szkolnej.
To nie jest nowy produkt tylko skok na kasę. Ludzie na CSO są tak ślepi że cieszyliby się nawet za przeproszeniem z gówna gdyby miało na sobie napis Close Combat, żałosne...
Czy CoI jest do bani ?? Wrażenia pozytywnego nie robi jak na razie, z ostatecznym zjechaniem wstrzymam się do momentu aż zobaczę na własne oczy, jeśli w ogóle do tego dojdzie bo niektóre rzeczy nie są warte żeby na nie patrzeć.

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull
- Lim
- Yaca
- matchaus
- Dekert

13.02.2007
13:28
smile
[29]

matchaus [ sturmer ]

DevNull ---> Close Combat III można było LEGALNIE kupić w Polsce w cenie... ~200 PLN! :D

(czyżbyś nie wiedział? :>)

13.02.2007
13:30
[30]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ja już swoje za CC zapłaciłem, Close Combat 3 kosztowało mnie 180 zł i do dziś mam instrukcje. Podobną cenę miało zresztą CC1.

13.02.2007
13:43
smile
[31]

DevNull [ Konsul ]

Mat - nie, nie wiedziałem. Nie szukałem nawet, skoro i tak dawno temu trafiło w moje łapki.

To co tam na plażach? Na kiedy meteorolodzy zapowiadają poprawę pogody? Jankesi zaczynają zapuszczać korzenie w angielskim błocie.

13.02.2007
13:44
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tu kilka moich skanów. Kiedyś instrukcje nie liczyły 15 stron i nie były upychane do DVD ;p
Close Combat 1--->

13.02.2007
13:45
[33]

T_bone [ Generalleutnant ]

Opis kampanii w CC, łącznie instrukcja liczy 173 strony.

13.02.2007
13:46
[34]

T_bone [ Generalleutnant ]

I jeszcze CC3 manual, znacznie bardziej ubogi bo 60 stron.
Jestem przekonany że gdzieś w sieci można znaleźć całość :)

13.02.2007
13:51
[35]

DevNull [ Konsul ]

Edit: Zbędny post nie na temat. Skasowałem, sorry.

13.02.2007
14:05
[36]

koxkox [ Chor��y ]

Za drogo! Jak ktoś się zdecyduje na zakup tego CC3 to będzie musiał zapłacić 47$ ( z Vatem).

Zmiany są i nawet troche sensowne.
Ciekawi mnie ten multiplayer.

13.02.2007
14:06
[37]

T_bone [ Generalleutnant ]

kox---> Jakie zmiany ?? Tylko nie pisz że teraz działa pod XP...
Zresztą mniejsza o to, mojego nastawienia do tego nic narazie nie zmieni i tyle :P
Multi ?? To wygląda na osobną aplikację więc pożyjemy zobaczymy.

13.02.2007
14:35
[38]

Lim [ Senator ]

Bone ---> zauważyłem już dawno w różnych miejscach pewną manierę, by wyróżnić się głosem krytycznym ponad ,,szarą przeciętność'' innych wypowiedzi, hehe Twój głos wpisuje się w podobny StasiaX, który widząc screeny starych map ogłosił swoje wątpliwości co do zaistnienie jakichkolwiek zmian? Czy aby potrzebnie i słusznie? Przecież nie widzieliśmy jeszcze gry!
Następna sprawa - z czego wynika krytyka sztucznej inteligencji? Po pierwsze z naszej znajomości tej gry, jesteśmy weteranami ;) Po wtóre z niezrozumienia - a raczej ,,zapominalstwa’’, że dla takich weteranów to gra przeznaczona przede wszystkim (choć nie tylko!) do rozgrywki on-line. Zresztą sposobów na to by sobie grę z komputerem utrudnić jest sporo i to nie tylko za sprawą modów. Wystarczy użyć wyobraźni i menu gry by to zrobić. Ustawienie tego w CC III trwa krócej niż napisanie tego posta - nawet z poziomu menu gry ;)

13.02.2007
16:41
smile
[39]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim---> Nie wiem czy tak dawno, jakoś tak od kiedy zacząłeś wychwalać tandetę :> Nie jest prawdą że krytykuje wszystko, przykładowo ostatnio bardzo dobre wrażenie wywarła na mnie gra Battestations Midway która mimo braku realizmu, konsolowego charakteru jest całkiem przyjemna.
Stojąc w opozycji przedstawiam drugą stronę medalu, bowiem sami twórcy powiedzieli żeby po CoI nie spodziewać się niczego nowego. Dla mnie takie podejście ludzi którzy stoją za CoI jest nie do przyjęcia.
Krytyka sztucznej inteligencji nie wynika z tego że jestem weteranem. Grając dawno temu w demo CC3 irytowało mnie że moje 2 działa i piechota czekają 30 minut aż wróg łaskawie ruszy w moją stronę. Tą irytację pogłębiło jeszcze bardziej CC4. Jedynym sposobem na granie było wybieranie strony atakującej. Dziś mam internet, gram tylko on-line, gdybym nie miał sieci nie grałbym już w CC bo nie miałoby to większego sensu i tyle. Czy my nie widzieliśmy jeszcze gry ?? Patrząc na screeny wydaje się bardzo znajoma a kiedy czytam na forum matrixa wątek o AI zaczyna mi nawet świtać tytuł...

13.02.2007
17:01
[40]

AK_StasiuX [ Legionista ]

Witam wszystkich!

Lim ->

Może otworzysz stronę na której będziesz rozsyłał charytatywnie mody do CC ? Piszesz "Cennik nieco wygórowany ;)" no dobra, może i wygórowany, ale segreguj mody wedle życzenia, pisz do nich instrukcje krok po kroku, wypalaj je na CD/DVD, pakuj a później z uśmiechem na twarzy zasuwaj na pocztę na drugą stronę miasta i to wszystko za free. Zresztą jak ktoś nie ma co robić z kasą to mu to zwisa czy zapłaci te 10 czy 20 zł za płytki, a mi nie zwisa. Na stronie są linki do stron z których można ściągnąć mody za darmo, więc sorry, ale nikogo nie zmuszam. Jakbym mógł i miał kasę to bym chętnie wykupił serwer i udostępniał wszystko za free, ale nie stać mnie i tyle.

"Kilka dni temu patrzałem na screeny z Cross of Iron i podziwiałem spostrzegawczość Stasia , który napisał nie widać na nich prawie żadnych różnic w porównaniu ze starym CC3. Czemu ppodziwiałem? Bowiem ja nie widziałem na tych screnach żadnych różnic ;)"

No widzisz, jednak jestem spostrzegawczy, bo zmiany były widoczne na pierwszym screenie. Zmienił się wygląd menu. Dlatego napisałem prawie. Zresztą dalej uważam, że CCIII:CoI to odgrzana stara gra. Takie zmiany które wprowadziło CSOSimTek spokojnie mogłyby być zawarte w patchu (no może oprócz dodatkowej kampanii). Nawet wygląd menu jest w dużej mierze sciągniety z innych produkcji Matrix Games, wiec nawet oryginalnością się nie wykazali. Oczywiście cieszę się, że będe mógł znowu zagrac w CCIII, ale nie, że muszę za to płacić 49$ w wersji box + przesylka. Na koniec dodam jeszcze, że moje obawy nie były wyssane z palca, ale wyrażałem je po tym jak wydawca piszę "HOT SCREEN'S" na których tak naprawdę nie ma nic ciekawego i nowego (piszę teraz o screenach na których opierałem swoje zdanie w newsie z dnia 9 lutego, zresztą też niepewne).

PS
Grę na pewno kupię.

PS2
Jak myślisz Lim, ile zarabiam na sprzedaży płyt z modami ? hehe...

Pozdrawiam :)

13.02.2007
17:02
[41]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ale wróćmy do przyjemniejszych rzeczy :D

Zaciągam moda Utha. Możecie powoli pisać jakie macie preferencję co do strony konfliktu hehe

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział:
- T_Bone (emerytowany generał :>)
- Krwawy
- DevNull
- Lim
- Yaca
- matchaus
- Dekert
-
-
-
-

P.S Skandalem jest że za CoI trzeba płacić a GJS 4.4 jest za darmo ;p

13.02.2007
17:31
smile
[42]

Lim [ Senator ]

StasiuX --->nie, nie otworzę gdyż nie ma takiej potrzeby ;) i wystarczy wspomnieć o pewnym wybitnym close-combatowcu nie wymieniając go z imienia w akapicie dotyczącym cennika, by Staxiu pomyślał że o nim mowa (hehe) Jednak oczywiście intuicja Ciebie nie zawiodła ;)
Czy to drogo czy tanio? To kwestia poboczna – z jednej strony drogo, z drugiej mało biorąc pod uwagę wkład pracy. Pozostawiając na boku subiektywną opinię na temat wspomnianego cennika, obiektywna prawda jest taka – za swoją pracę, nawet taką która jest poniekąd związana z hobby należy się jakieś wynagrodzenie. Jeśli więc na tym ,,ktoś’’ zarobił lub zarobi to i dobrze. Mam też nadzieję że choćby część z kwot wydanych na CoI trafi do ich kieszeni twórców a nie pośredników. Natomiast co do uwagi o braku zmian, byłem (i jestem) spokojny ż o to że gra zaoferuje nam coś więcej, niż oglądane wcześniej nieliczne screeny. Niedługo się przekonamy a za wszelkie uwagi będziemy i tu wdzięczni StasiX
Sprawa zakupu gry – ilu z nas poszuka gry wcześniej niż trafi do sprzedaży? Nie spodziewam się by twórcy CoI zbili na tym kokosy. Wpływ na to będzie miała nieco wygórowana cena i brak dostępności w sprzedaży w kraju, niestety takie są niestety smutne realia. Ciekawe ile osób przeglada teraz zasoby holonetu w poszukiwaniu sladu CoI;)

13.02.2007
17:33
smile
[43]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Bone a mnie to "ryba" jaka strona bede grać !!!

Przydzielaj jak leci :D

13.02.2007
17:35
smile
[44]

Lim [ Senator ]

Bone ---> po raz wtóry powtórzę - to nie jest tandeta.
Skąd wiem? Bo ma to w ręku i oceniam trzymając w dłoni a nie oglądając przez folię i opakowanie w epiku ;) Zerknij na fotki w kantynie. Czy ten kociak nie jest słodki?

13.02.2007
18:00
[45]

T_bone [ Generalleutnant ]

:D:D Masz rację znaczek LSSAH wymiata, karabin na stanowisku radiotelegrafisty wygląda super a 216 na ekranach pancernych to dzieło artysty ;) itd... itd...
Na twoim miejscu wyrwałbym to z podstawki i dał synowi do zabawy, przynajmniej mógłby odgrywać bitwę pod Kurskiem na łóżku <lol> Za moich czasów to nie było takich rzeczy. Jako zabawka to to fajne jest ale wartość kolekcjonerską ma żadną.

13.02.2007
18:05
smile
[46]

Yaca Killer [ Regent ]

Bone -->Utah .... nie Utha ;) Na początku myślałem, że to literówka, ale skoro z premedytacją popełniasz ten czyn kolejny raz, poczułem się zobligowany do wytknięcia błędu paluchem.

Chętnie dołączę do Osi Zła.

13.02.2007
18:08
[47]

T_bone [ Generalleutnant ]

Yaca--> Racja, racja, niezdrowa rutyna i ignorancja z mojej strony.

13.02.2007
18:11
[48]

AK_StasiuX [ Legionista ]

Lim -> No pewnie, że pomyślał, że o nim mowa jak cytujesz jego zdania. Zresztą ile jest stron w Polsce gdzie można zamówić mody na CD. A wybitnym close-combatowcem się nie czuję w ogóle, więc nie musisz tego wypisywać. Jeśli nie pasuje Ci moja osoba na scenie CC to ok, ale nie cytuj moich zdań i nie pisz o mnie w ironiczny sposób.

Co do ceny CoI to bym się jej nie czepiał gdybym wiedział, że większość z tej kasy trafi do ludzi, którzy maja w przyszłości pracować nad CC6.

Pozdrawiam

13.02.2007
18:14
[49]

T_bone [ Generalleutnant ]

StasiuX---> Lim zawsze jest dyplomatyczny a zaraz potem ironiczny :> Trzeba się przyzwyczaić, ale to swój chłop ;p

13.02.2007
18:18
smile
[50]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Przestańcie pier....głupoty i wytykać "palcyma, a dawać mnie tu"
rozpiskę przynależności oddziałów do osoby i linki do potrzebnych patchów/modów :D


Mysle, że zgłoszenia można przyjmować do jutra 12:00. Osoba zgłaszająca sie po tym czasie dostanie oddziały rezerwowe. Jeśli będziemy kwękać/stękać to rozpoczniemy za 2 lata.

Co do CoI, nie ma co sie podniecać. Rewolucji (jakiej Ja bym sie spodziewał) nie bedzie a i tak grać będziemy. Jałowe dywagacje sa zupełnie niepotrzebne.

Limie, coś kolega napastliwy sie zrobił na współtowarzyszy walk na polach CC :/

13.02.2007
18:21
[51]

T_bone [ Generalleutnant ]

No ja nie wiem po co jakieś cytowanie Stasia itd. Co to miało na celu...
Dość tych spisków.

Krwawy---> Teraz potrzebujemy minimum jednej osoby na 4vs4.

13.02.2007
18:26
smile
[52]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Bone myślę, ze żadnego problemu nie bedzie jeśli jeden z nas wziąłby podwójny "ciężar na swe barki".
Bo może sie tak zdarzyć, że będziemy czekać i czekać i czekać... na tego jednego, jedynego a on być może jeszcze sie nie narodził :D

13.02.2007
18:31
smile
[53]

PaZur76 [ Gladiator ]

Oj, panowie - wy tu ciągle "Close Combat" to, "CC" tamto a tu... Play wreszcie urodził polską wersję "Combat Mission: Afrika Korps". Ciąża trwała chyba tyle co u słonia (jak nie dłużej) ale przynajmniej honorowo się zachowali i spuścili z ceny. Może więc czas najwyższy, panowie, by jeszcze raz spróbować przekonać się do serii CM, ha? Bo w końcu zostaniecie wszem i wobec obwołani niereformowalnymi zgredami i spoczniecie w muzeum ;-P... Tym bardziej, że CM:AK to dwa rejony działań i praktycznie dwa odmienne środowiska gry - Afryka i Włochy. Jak dwie gry w jednej...



Wczoraj mi wysłali egzemp. (dla brachola), dzisiaj listonosz przyniósł.

A może siakiś taki mały bundle pack? Razem z CM2 i wysyłką wyjdzie coś ok. 66 zł... To nie taki wielki pieniądz.

13.02.2007
18:35
smile
[54]

matchaus [ sturmer ]

Również (jak Yaca) chętnie przyłączę się do niezwyciężonej Germanii ;)

(a grę pewnie kupię jeszcze dziś... ot, tak - z ciekawości :)

13.02.2007
18:45
smile
[55]

Yaca Killer [ Regent ]

Czy do instalowania modów plugin managerem muszę mieć cc zainstalowane w domyslnym folderze?

13.02.2007
18:50
smile
[56]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Yaca do V lepiej instaluj w domyślnym, bo potem możesz mieć problemy ;/

13.02.2007
19:05
smile
[57]

Lim [ Senator ]

StasiuX ---> nic nie poradzę, nie ma siły która mnie zmusi bym nie uważał wybitnych close-combatowców za osoby wybitne w tej dziedzinie ;) Ton Twojej wypowiedzi zdaje się świadczyć, że zupełnie opacznie zrozumiałeś moją wypowiedź (o intencji nie wspominając)
Ocena CoI jest sprawą aktualną i świeżą, pewnie będzie ewoluowała gdy dostaniemy już grę w swoje ręce, natomiast jeśli Ciebie uraziło wspomnienie cennika za wysyłane płyty, to z jednej strony uprzejmie przepraszam, z drugiej podkreślam że jednak nie ja go ustalałem, choć jak podkreśliłem że ciężką pracę należy się moim zdaniem symboliczne wynagrodzenie. Proponuję odwiesić karabin na kołku bo nie znajduję powodu by go użyć. Nie ma w tej sprawie nic więcej do dodania.

13.02.2007
19:17
smile
[58]

Lim [ Senator ]

Krwawy ---> ależ skąd, znam Bone doskonale i wiem że niczego mu więcej nie trzeba jak impulsu do działania, ewentualnie pisana na forum. W przeciwnym wypadku wpada szybko w defetyzm, kto pamięta KGW ten wie ;)
Bone, padło pytanie/żądanie Krwawego: rozpiskę przynależności oddziałów do osoby i linki do potrzebnych patchów/modów :D I nie spiskuj już ;)
Czy będzie ewolucja i dostaniemy zupełnie inne CC III? Oczywiście masz Krwawy rację pisząc że nie, sam tytuł o tym świadczy i pomysł na taką właśnie reaktywację serii. Jeśli ktoś oczekuje zupełnie nowej gry, to owszem doczeka się ale pod tytułem …CC VI (wiara czyni cuda) Tak więc – nie spodziewajmy się zbyt wiele ale tym bardziej nie narzekajmy, choćby z powodu tego że trudno ocenić coś czego nie mamy.
Również uważam, że nie ma co zwlekać,...proponuję poczekać ze zgłoszeniami do jutra a w czwartek zgłaszać gotowość do gry. Potrzebne będą testy połączeń poszczególnych graczy i w czwartek Bone przedstawi plan działania.

13.02.2007
19:39
[59]

DevNull [ Konsul ]

Do rzeczy:

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział i preferowana strona:

- T_Bone (emerytowany generał :>) - ???
- Krwawy - "mi to ryba"
- DevNull - Jankesi
- Lim - ???
- Yaca - Oś Zła
- matchaus - niezwyciężona Germania
- Dekert - ???
- - ???
- - ???
- - ???
- - ???

PS.1 Co do testów połączeń - słuszna uwaga. Nie grałem w ogóle przez Hamachi a siedzę za NATem. W razie "W" mogę to zmienić w 2-3 dni.

PS.2 Pazur76 - dyskusje dlaczego CC, a nie CM prowadziliśmy już X razy :) Chociażby w poprzednim odcinku tego wątku. Skutek? Ciągle tłuczemy w stare, brzydkie i niereformowalne, jak my sami, CC. To tak, jakbyś chciał Francuza przekonać o wyższości whisky nad winem, albo Rosjanina o przewagach gorącej kawy zamiast czystej ognistej. My po prostu lubimy CC.

PS. PS. Cholera, czy ktoś kiedykolwiek twierdził, że CoI to nowa gra? Od początku było wiadomo, że to odgrzewany towar. Kto chce, bierze, kto nie, niech spada do CM: Afryki :P (noł ofenz, pliz).

13.02.2007
19:40
[60]

T_bone [ Generalleutnant ]

Yaca---> Żeby nie było problemów z instalacją na moda na innym dysku niż domyślny trzeba podmienić literkę w rejestrze:

13.02.2007
20:16
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto wstępny plan operacji :)
Czas gry ustaliłem na 10 dni, dostępne tylko wsparcie artylerii. Celem Amerykanów jest zdobyć Carentan i Point L'Abbe, są to kluczowe skrzyżowania i ich zajęcie umożliwi zniszczenie Niemców pod Raids. Zadaniem strony Niemieckiej jest utrzymać się i ewentualnie przejść do kontrataku, nie będzie to łatwe ponieważ przeciwnik ma przewagę w broni pancernej.
Siły jakie wybrałem to:
a) US:
506 PIR 101 AB - chyba każdy wie dlaczego :D Silna grupa piechoty z dość mocnym lecz nielicznym wsparciem.
4th Cav. Recon Squadron - trzon Amerykańskiego natarcia bogaty w piechotę zwiadowczą i lekkie czołgi.
507 PIR 82 AB - średniej klasy oddział ale niewiele ustępujący 101 AB.
12 IR 4 ID - pułk piechoty idąc z odsieczą z plaży, jego rolą będzie przeważenie w kluczowym momencie na najgorętszym odcinku frontu. Czołgi i dużo piechoty czyli dla każdego coś miłego.
b) Wehrmacht:
I.6 FJR - czyli niemieckie elitarne oddziały spadochronowe broniące Carentan, potężna siła o niskiej mobilności co predysponuje ich do roli obronnych.
1057/91 LLD - silny pułk piechoty z improwizowaną bronią pancerną stacjonujący w centrum.
897/266 GD - piechota... Lepsza od Osttruppen ;) Walka tą jednostką będzie największym wyzwaniem dla Niemieckiego dowódcy.
37/17 SS PGD - zmotoryzowana piechota SS, czy trzeba pisać coś więcej ?? Ich zadaniem będzie przechylić szalę zwycięstwa. Albo załatają dziury w obronie albo będą stanowić trzon sił uderzeniowych.

P.S Czekam na uwagi ;p

13.02.2007
20:37
smile
[62]

DevNull [ Konsul ]

Mam jedną.
Jak uczą wszystkie podręczniki, jaką przewagę musi posiadać nacierający, aby osiągnąć sukces? 3:1.
Proszę o wniesienie stosownych poprawek. Nie będziemy walczyć w tak niesprzyjających warunkach!

PS. A poważnie - dla mnie ok.

13.02.2007
22:04
[63]

Dekert [ Konsul ]

Z Dekertem to jest tak, że jak zwykle się spóźnił i jest 7 do brydża, strona nie ma jakiegoś szczególnego znaczenia także obojętna, póki nie pojawi się 8 zawodnik moje uczestnictwo staję pod znakiem zapytania z powodu braku pary. Ot i tyle.

13.02.2007
22:32
smile
[64]

Lim [ Senator ]

Dekert ---> niekoniecznie - ktoś ze strony przeciwnej może dowodzić ostatecznie dwoma jednostkami, jednak mamy jeszcze cały dzień na zgłoszenia. Pobierz potrzebne pliki i spokojnie czekajmy na rozwój wydarzeń, będzie dobrze :)
W razie pytań odnośnie plików lub instalacji pytaj śmiało. CC V mają chyba wszyscy ewentualni chętni … jeśli nie to proszę zgłaszać zapotrzebowanie, na szczęście mam dwie płytki Invasion Normandie.

14.02.2007
16:16
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Testowałem grę z koxboxem.
Postawiłem serwer hamachi, kox dołączył po czym w TCP znalazł serwer poprzesz search game. Pierwsza bitwa była bez zarzutu. Druga o Carentan (total victory dla mnie w ataku :P) wywaliła się gdy dobiegła końca. Wnioski są takie że jest to przypadłość CC5 a nie modów, zalecane są dalsze testy u innych graczy ;p
Ostatecznie będziemy dzielić VP jeśli gra się wywali ;p

14.02.2007
22:48
[66]

Lim [ Senator ]

Mod zainstalowany - jaka sytuacja u pozostałych oficerów ?

14.02.2007
23:07
smile
[67]

Lim [ Senator ]

Wielką AI to taczej nie grzeszy, jednak gra nabierze rumieńców… jeśli się zacznie. Bone - gdy już skończysz w okopie wydrapywać z puszki resztki bawarskiej mielonki, zabierz się energicznie za dopinanie kampanii na ostatni guzik ;)
Z dobrych wieści – gra wysypała się tylko raz na cztery próby. Jutro sprawdzimy to z Krwawym jeśli tylko go ,,złapię’’.


15.02.2007
00:02
[68]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jak dla mnie warunkiem zabierania się za coś jest obecność jeszcze jednego gracza, inaczej gra straci rumieńce :P
To wywalanie się on-line poważnie mnie martwi.

Lim---> Grałeś sam i ci się coś wysypywało ?? Jakieś komunikaty o błędach ?? Może przyspieszenie DirectX trzeba wyłączyć ?

15.02.2007
00:42
[69]

Yaca Killer [ Regent ]

Uruchomiłem CCV i ... strasznie mi "chrupie". Chodzi tragicznie wolno, niezależnie od ustawionej rozdzielczości. Scrolling kiepski, ruch jednostek tak samo.

Jakieś pomysły dlaczego?

15.02.2007
01:00
smile
[70]

matchaus [ sturmer ]

Yaca ---> Nie trzeba będzie wyłączyć jakiś DX draw czy przyspieszeń DX'a? (directX)

Sam już nie pamiętam, czy gra jest aż tak stara żeby to robić :))

(ja jeszcze nie znalazłem CC5, ale szukam... podajcie dokładnie co i skąd trzeba zassać - chodzi mi o mod, mapy i ten pierdolnik do ładowania modów)

15.02.2007
01:43
smile
[71]

Lim [ Senator ]

Matchaus, panowie - potrzebna jest gra;) Jacuś chyba poratuje, jak sądzisz Mati ?
Następnie CCV Patch 5.01a który instalujemy.


Mod Utah

Ponieważ mod niema instalki potrzeba menagera by go zainstalować - a więc na koniec pobierasz plugin manager


Rozpakowujesz to i do folderu Plugins ładujesz moda Utah, uruchamiasz menager z CfgV13 i instalujesz mod (drugi klawisz myszy na nazwie moda i instal) - gotowe! Linki są inne niż podane przez Bone, by uniknąć ,,trudu’’ ewentualnej rejestracjina podanej stronie, te które podałem zawierają chyba wszystkie wymagane pliki.

Pozostaje przezwyciężyć drobne trudności z instalacją, uruchomieniem, połączeniem i możemy zacząć zabawę. Na koniec prośba/zalecenie. Linkujmy zawsze potrzebne pliki i opisujmy przystępnie co z nimi zrobić, bo niektórzy z nas mogą tego nie wiedzieć lub po prostu zapomnieć. Sporo wody upłynęło od ostatniej kampanii. Ktoś może chce się dołączyć ale najzwyczajniej w świecie nie ma czasu zapytać :)
Do usłyszenia jutro - dzisiaj ;)

15.02.2007
22:10
[72]

DevNull [ Konsul ]

"Weźmy się i zróbmy coś"...
Piątek/sobota nie mam czasu na CC, mam nadzieję że w przyszłym tygodniu zostanie ogłoszona powszechna mobilizacja.

15.02.2007
23:20
smile
[73]

Yaca Killer [ Regent ]

Tryb zgodności z win 98 + enable videos + enable sounds.

I działa! :)

15.02.2007
23:28
[74]

Lim [ Senator ]

Weźmy i róbmy coś?
Bone ---> prowadzisz kampanię, zabieraj się do ,,pracy'', zrób screena mapy strategicznej przydziel jednostki ustal zasady, pierwsze możliwe pary i przybliżony grafik. Jutro wieczorem mogę grać - w sobotę nie, jestem na balu karnawałowym. Będzie 200 par, jakaś kapela i suto zastawione stoły wiec nie spodziewam się powrócić wcześnie. Poniedziałek? hymmm
Kto zdoła wygospodarować czas może zagrać w niedzielę, ale co i jak dowiemy się od Bone
Boone , Boooone ... echo ;)
Mam propozycję odnośnie przeciwnika z którym być może powinienem się spotkać w pierwszym boju, potem dokładnie napiszę w czym rzecz - oczywiście nie chodzi o własną wygodę, tylko o wymogi czasowe.

Dowódca niemieckiego pierwszego plutonu ma dziwnie-swojsko brzmiące nazwisko ;)

15.02.2007
23:37
[75]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mini kampania H2H w CC5 czyli...
Kto by w tym wszystkim brał udział i preferowana strona:

- T_Bone (emerytowany generał :>) - ???
- Krwawy - "mi to ryba"
- DevNull - Jankesi
- Lim - ???
- Yaca - Oś Zła
- matchaus - niezwyciężona Germania
- Dekert
- - ??? <------ TU POTRZEBNY KLUCZOWY GRACZ
- - ???
- - ???
- - ???

15.02.2007
23:49
[76]

T_bone [ Generalleutnant ]

Potrzebny jest też chętny na Niemieckiego generała ;p Sam nie dam rady :>

16.02.2007
11:43
[77]

T_bone [ Generalleutnant ]

1)US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> DevNull
507 PIR 82 AB ----> Lim
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy
1057/91 LLD ----> Yaca
897/266 GD ----> Dekert
37/17 SS PGD ----> Matchaus

Proszę podać adres e-mail przy nicku.

No i czy zgadzacie się na taki przydział, zmiany i sugestie mile widziane.

16.02.2007
11:48
smile
[78]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

1)US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> DevNull
507 PIR 82 AB ----> Lim
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca
897/266 GD ----> Dekert
37/17 SS PGD ----> Matchaus

16.02.2007
11:56
smile
[79]

DevNull [ Konsul ]

Hej, jeśli jest ktoś inny chętny na dowodzenie pięścią pancerną, to ja chętnie zmienię przydział - po prostu czołgi pod moim dowództwem bardzo szybko się palą :).
Jakby co, mogę wziąć spadochroniarzy i (w razie braku chętnych) odwód.

1)US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> DevNull [email protected]
507 PIR 82 AB ----> Lim
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca
897/266 GD ----> Dekert
37/17 SS PGD ----> Matchaus

16.02.2007
12:06
[80]

T_bone [ Generalleutnant ]

1)US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> Lim
507 PIR 82 AB ----> DevNull [email protected]
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca
897/266 GD ----> Dekert
37/17 SS PGD ----> Matchaus

Będzie więc tak :P 506 pułk biorę na siebie głównie dlatego że nie walczy w pierwszej turze, spokojnie rozeznam się w sytuacji.

P.S Już mogę wstępnie powiedzieć że 1 bitwa przy takim układzie to Lim vs Yaca zwany "The Killerem" :D

16.02.2007
12:45
smile
[81]

Yaca Killer [ Regent ]

)US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> Lim
507 PIR 82 AB ----> DevNull [email protected]
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca [email protected]
897/266 GD ----> Dekert
37/17 SS PGD ----> Matchaus

Lim --> wygląda na to, ze będziemy rozpoczynać. Czekam na wytyczne.

Już trenuję z komputerem :)

16.02.2007
13:14
[82]

T_bone [ Generalleutnant ]

Najpierw niech Niemcy wydelegują dowódcę :P Bo muszę ruch na mapie wykonać :D

16.02.2007
13:51
smile
[83]

matchaus [ sturmer ]

NIE PODAWAJCIE ADRESÓW E-MAIL GDZIEKOLWIEK W SPOSÓB CZYTELNY!
TO NAJKRÓTSZA DROGA DO OTRZYMYWANIA SETEK IDIOTYCZNYCH LISTÓW!!
(SPAM!!!)

Jeśli już to np. matchaus#interia.pl



P.S. Muszę mocno poszukać CC5, gdyż już wspomniałem jakiś czas temu - nie mogę odszukać płytki :/

16.02.2007
13:56
smile
[84]

matchaus [ sturmer ]

A ja właśnie w pracy sprawdziłem, czy będą działały "klasyki" :)

Odpowiedź pozytywna :))

16.02.2007
14:09
smile
[85]

DevNull [ Konsul ]

Mat - dlatego większość z nas ma kilka adresów e-mail. Te, które podajemy otwarcie są niejako z góry przeznaczone do łapania spamu. Spokojnie.

PS. JA2 w pracy? Oj, kiepsko to wróży kopalni...

16.02.2007
14:46
[86]

Dekert [ Konsul ]

US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> Lim
507 PIR 82 AB ----> DevNull [email protected]
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca [email protected]
897/266 GD ----> Dek-->[email protected]
37/17 SS PGD ----> Matchaus

16.02.2007
14:56
[87]

Dekert [ Konsul ]

T. ---> Ty to mnie chyba nie lubisz ;), patrze GD, hmmm.... może będzie ciekawie,sięgam wyżej wzrokiem i...... piechota... Lepsza od Osttruppen ups... i drogi nasz Dekert to materiał na sfragowanie ale cóż przydział OKW, ręka do daszka,żadne tam "5 piw" i w tył zwrot, jadę na inspekcję, trzeba jakoś żołnierzy podnieść na duchu ;).

16.02.2007
15:03
smile
[88]

matchaus [ sturmer ]

Dekert ---> Chętnie oddam swoją "elytę" w zamian za tych żółtodziobów :)

Dawno w CC nie grałem, a Tobie się to wojsko należy.
Niech i ja posłużę za mięso armatnie :)

16.02.2007
15:29
[89]

T_bone [ Generalleutnant ]

W takim razie:

US:
506 PIR 101 AB ---> T_bone [email protected]
4th Cav. Recon Squadron ---> Lim
507 PIR 82 AB ----> DevNull [email protected]
12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza).

2)Wehrmacht:
I.6 FJR ---> Krwawy [email protected]
1057/91 LLD ----> Yaca [email protected]
897/266 GD ----> Matchaus [email protected]
37/17 SS PGD ----> Dek [email protected]

O maile bym się nie martwił, jakoś ostatnia kampania nie spowodowała inwazji spamu ;p

Składam wniosek aby głównodowodzącym sił niemieckich został matchaus :> Główny argument za to względna dyspozycyjność :)

16.02.2007
16:23
[90]

matchaus [ sturmer ]

Bone ---> Moja dyspozycyjność jest bezwzględna ;))

Odnalazłem płytę z CC5, ale to pirat :/
(a miałem na 1000% oryginał z jakieś gazety!)

Trzeba coś dołożyć "z Krakowa"? Będzie działać?

16.02.2007
16:28
smile
[91]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Mat ... bedzie działać


Ja jeszcze w kwestii formalnej wysoka ... mam prośbę do "naczelników", aby zamieszczali mapki z zaznaczonym mówmentem, ewentualnie jakie macie zamiary :D

16.02.2007
16:48
[92]

matchaus [ sturmer ]

Ciekawe, że ja po instalacji, wgraniu kraka, a potem pacza 5.01a mam w dolnym rogu nadal wyświetloną wersję 5.0

16.02.2007
16:57
[93]

Dekert [ Konsul ]

No pięknie wyszedłem na malkontenta, kurcze to taki niewinny żarcik był a tu od razu transfer do nowej jednostki. Ja już nic nie mówię...

16.02.2007
17:12
[94]

matchaus [ sturmer ]

Dobra, mam wszystko, ale Wam należy się solidny opie*dol za brak CZYTELNEJ i PROSTEJ instrukcji zarówno jak zainstalować samą grę, jak i mod.

Zaraz przedstawię to łopatogicznie..

(i robię to tylko dla Was ;) - takiego burdelu na kompie, to nie miałem od kilku lat :D)

16.02.2007
18:07
smile
[95]

matchaus [ sturmer ]

INSTRUKTAŻ DOTYCZĄCY INSTALACJI CLOSE COMBAT 5, ORAZ MODA UTAH:

1. Płytkę z CC5 wkładamy do czytnika optycznego ;) i instalujemy w DOMYŚLNYM KATALOGU
(zgroza... NIGDY nie instaluję (i Wam też nie radzę :) gier w "C"!)
2. Jeśli nie mamy oryginalnej gry (nad czym niezmiernie ubolewam, gdyż GDZIEŚ ją mam...), wtedy "krakujemy" plik CC5.exe
3. Paczujemy grę paczem 5.01a:

Kolejna ZGROZA - pacza ładujemy do... Program Files... ŻYWCEM!
4. Pobieramy Plugin menadżera:

i rozpakowujemy ŻYWCEM w katalogu gry - C:\Program Files\SSI\Close Combat Invasion Normandy
5. Pobieramy mod Utah:

i wrzucamy ZAPAKOWANY do katalogu C:\Program Files\SSI\Close Combat Invasion Normandy\Plugins
5. Odpalamy uprzednio rozpakowany program CfgV13.exe (katalog główny gry).
6. Klikamy PPM na modzie Utach znajdującym się na dole listy dostępnych modów (w programie CfgV13.exe) i wybieramy "install"
7. Klikamy PPM na pliku CC5.exe w katalogu głównym gry i wybieramy tryb zgodności z Win98/WinMe (Właściwości -> Zgodność)
8. Odpalamy grę.
9. W opcjach gry ustawiamy enable videos oraz enable sounds

Możemy cieszyć się poprawnie zainstalowaną grą :)

16.02.2007
18:14
smile
[96]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Mati --> cudowny instruktaż :-)
nawet moj pies stwierdził po przeczytaniu tekstu, ze moze instalowac :DDD

Pozdrawiam

16.02.2007
20:02
smile
[97]

matchaus [ sturmer ]

Ubi ---> Dawaj do US! (jest wolny slot)
A jak nie będziesz mógł grać, to pies może zagrać za Ciebie :D

16.02.2007
21:15
smile
[98]

Yaca Killer [ Regent ]

16.02.2007
21:37
smile
[99]

meryphillia [ Progressive ]

Hejka panowie! :)

Zainstalowałem CCIII. Grafika nawet w podstawowej grze strasznie ładniutka :) O dziwo gra wydaje się łatwiejsza, bo udało mi się wygrać kilka bitew z rzędu ;P. No ale nie o tym miałem...

Jakoś już "przyzwyczaiłem się do odmienności gry, porównując z ukochanym Combat Mission :) Gra się całkiem inaczej, bo przecież to praktycznie dwie różne gry, a podobne są sobie tylko realizmem. CC to starcia o niewielkiej (powiedzieć nawet można: skromnej) skali, tak więc nie dziwne, że broń pancerna jest potraktowana tak po macoszemu.
koniec końców, przyznaję że tryb "real time" bardzo dobrze służy tej grze, dzieki czemu starcia są dynamiczne i szybkie jednocześnie zapewniając mnóstwo emocji :).

Oczywiście CM nadal pozostaje grą "da best", ale CC wcale nie jest gorsza, bo przecież nie ma większego sensu stwiać obie gry obok siebie.
Niestety nie działa mi CCIV, więc oceny tej gry nie podam, a po weekendzie zagram w CCV i dam znać czy nadal mi sie podoba ;P.

Co do CC:HoI, to z ceną lekko przesadzili moim zdaniem, ale i tak ją sobie kupię, by zagrać być może z którymś z Was H2H :D.

16.02.2007
22:07
[100]

AK_StasiuX [ Legionista ]

Sorki chlopaki, ze sie wcinam, ale jesli chodzi o patcha do CC5 to u mnie na stronce jest taki dla laikow. Sam wykrywa instalacje itd.

No i pytanko, czy sa chetni na zrzute na CC:CoI :). Na forum Jagdtiger'a sa juz zapisy. Na razie jest 5 osob i wychodzi po okolo 28 zł na glowe. Im nas wiecej tym taniej. Oczywiscie nie jest to perfidne piractwo, bo jesli gra bedzie ok to wszyscy planuja zakup oryginalu w swoim czasie :).

Pozdrawiam

16.02.2007
22:12
smile
[101]

DevNull [ Konsul ]

meryphilia - nawrócony? ;) Fajnie, że ci się spodobało. To znaczy, że ten staroć ma ciągle coś w sobie.
Stasiu_X - to jest piractwo :)

To whom it may concern: DevNull ready to roll on sunday.
Over and out.

16.02.2007
23:24
[102]

AK_StasiuX [ Legionista ]

Stasiu_X - to jest piractwo :)

No wiem wiem ;), ale nie widze innej opcji. Nie mam 30,99 Euro na gre ktora jest tylko wznowieniem. Gre chce kupic w box'ie, ale na to poczekam az gra pojawi sie na rynku polskim.

Pisalem do Nicolas Games i odpowiedzili mi, ze jest duze zainteresowanie CC:CoI i sporo osob do nich pisze w tej sprawie. Ponoc trwaja negocjacje co do licencji.

Pozdrawiam

16.02.2007
23:31
smile
[103]

meryphillia [ Progressive ]

DevNull >>> Może nie tak od razu "nawrócony" :) Po prostu lubię "tracić czas" na dobre gry, a nie jakieś potforki :)

Oczywiście według mnie daleko CC do genialności CM, ale jak już pisałem to dwie całkiem inne gry, a w przypadku CCIII jest ona nawet fajna.

16.02.2007
23:36
[104]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kupiłem kiedyś Red Orchiestrę na steam za 99 zł, po paru miesiącach ukazała się w PL za 29 zł :P Ja poczekam :D

16.02.2007
23:39
[105]

DevNull [ Konsul ]

Stasiu_X, stwierdziłem tylko fakt. Nie zamierzać ingerować w działania :) 31 Euro to trochę dużo za pizzę z zamrażarki. Nawet ze świeżymi oliwkami. Nicolas Games? Polski dystrybutor? Nie wierzę... Fajnie by było.

17.02.2007
11:47
[106]

T_bone [ Generalleutnant ]

Start operacji planuje na dziś wieczór około 21.
Wraz z matchausem wykonamy ruchy strategiczne i wyślemy savy do graczy. Byłoby dobrze gdyby w pogotowiu czekał Krwawy bo istnieje prawdopodobieństwo że nasz oddziały spotkają się w walce szybciej niż przewiduje :P

P.S Przykre że z ogromnego grona CC i okolice ostała się taka jedna nieprzydzielona jednostka ;p Czyżby to przewodnictwo samozwańczego, despotycznego generała T_bona tak zniechęcało do udziału w kampanii ;p :>

17.02.2007
11:54
[107]

Hansvonb [ Konsul ]

12 IR 4 ID ----> (Pułk w rezerwie czeka na gracza)

bym się zgłosił, ale że:
1. nie grałem dotąć h2h oraz
2. moja dostępność w sieci z wielu powodów technicznych może być ograniczona

nie chciałbym Wam wszystkim zepsuć przyjemności grania kampanii.

17.02.2007
12:01
[108]

T_bone [ Generalleutnant ]

Hansvonb---> A co konkretnie oznacza punkt drugi ?? Bo do obejścia problemów z wewnętrznym IP używamy Hamachi. Te powody techniczne to jakieś firewalle ??

17.02.2007
12:12
[109]

Hansvonb [ Konsul ]

1. zmiana providera z TePsy na Netię (nie wiem kiedy mnie fizycznie odłączą, a jak dużo później przyłączą)
2. pięcioletni syn (nie wiem czy to nie jest mocniejsze ograniczenie)

17.02.2007
13:58
smile
[110]

Dekert [ Konsul ]

Hans---> To 2. to chyba do przejścia, mój ma 4 skończone i jakoś myślę że się da. Także trzymam kciuki

17.02.2007
21:03
smile
[111]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Ciągle czekam i czekam, żeby mi tylko ta "gotowość" nie spadła :D

a bedą, brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki ... :)

17.02.2007
21:20
smile
[112]

matchaus [ sturmer ]

Oto mapa pierwszego starcia...

(ja jeszcze nigdy nie grałem z człowiekiem w CC powyżej części III, więc Dev ma szansę mi dokopać :)

17.02.2007
21:21
[113]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kampania rozpoczęta

Niespodzianka już na starcie, pierwsza bitwa to Matchaus vs DevNull :)
Sava wysłałem do Deva.
Uprzedzę ewentualne pytanie jak to wsadzić do gry ;p
Sava bierzemy z maila i umieszczamy w folderze np.
D:\Program Files\SSI\Close Combat Invasion Normandy\Games\Save

:)

Krwawy---> Mat rzucił twoje oddziały do przodu więc my też powalczymy w tej turze, czeka cię ciężka przeprawa :p

17.02.2007
21:24
[114]

T_bone [ Generalleutnant ]

Aha:
1.Dla bezpieczeństwa wyłączajcie przyspieszenie DirectX w dxdiag.
2. Alianci nie mogą korzystać z opcji posiłków "REINFORCE", mam nadzieję że każdy się dostosuje :P
3. Ustawienia gry to 30 minut, 2 minuty jeśli zdobędzie się flagi, elite vs elite.

17.02.2007
21:25
smile
[115]

matchaus [ sturmer ]

... i mapa strategiczna.

17.02.2007
21:37
smile
[116]

DevNull [ Konsul ]

Save odebrany, rozpoczęcie operacji ustalone ze stroną przeciwną na godzinę 23:00, niedziela.
Nie grałem w CC z żywym przeciwnikiem od półtora roku, zobaczymy, czy to jak z jazdą na rowerze.

17.02.2007
21:46
[117]

matchaus [ sturmer ]

Jestem z Devem dogadany na jutro, na 23.00.
Rozpoczniemy kampanię w wielkim stylu - każdy bierze jak najwięcej piechoty i z rozkazem "move fast" rusza wszystkim co ma na wroga!
BANZAAAAAAAI! :D

A zupełnie serio, to będę miał z Devem ciężki kawałek chleba... oj... poleje się krew ;)

"Kolejni do golenia" będą Yaca i Lim (centrum mapy).

Krwawy ---> Wahałem się, czy posłać Twoich spadochroniarzy do przodu, ale rozkazy fuhrera były jednoznaczne - ani kroku w tył! :)
(Będzie to bój "spotkaniowy" z Bonem. Nie szarżuj, nie ryzykuj - masz lepsze jakościowo siły, trzeba się tylko troszkę nakombinować :)

Dekert ---> SS zmierza na północ, by później "odbić" w kierunku plaż i utopić Jankesów w kanale :)

18.02.2007
00:20
[118]

Lipton [ 101st Airborne ]

Coś mnie dzisiaj naszło na poczytanie archiwum...pamietacie o takich "gosciach" jak Janko, Hayabussa, Aksak, czy nasz założyciel Mixer...? Echh...czasami lepiej by było jakby czas zatrzymał sie w miejscu...

18.02.2007
00:45
[119]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lipton---> To taka polska przywara "nastawienie na przeszłość" ;p Często wspominam początki tutaj w CC i absolutnie niepowtarzalny proces powstawania KG/W. No ale było, minęło teraz czas na nowe inicjatywy które mam nadzieję też kiedyś będą miłymi wspomnieniami.

P.S Do listy "whatever happend too" dodam jeszcze Mackaya :P

P.S Na pozytywne zmiany zaliczam obecność Yacy w RO i na TS :D

18.02.2007
13:35
[120]

Lipton [ 101st Airborne ]

Bone--> Jeszcze był Zurek, Inseminator, Freshmeat...:) No i te pamiętne rozmowy o wszystkim i o niczym. Nie mówiąc już o masie opowiadań jakie w tamtym okresie tutaj powstawały. Później pamiętny czas integracji z piszącymi w wątku "Europe in flames". Niesamowite jak to zostaje wszystko w pamięci.

18.02.2007
20:11
[121]

DevNull [ Konsul ]

Mam mały problem, może ktoś wie, jak to rozwiązać: CC5 jest, patch jest, cfg manager jest, Utah w Plugins, niby się instaluje, a odpala się zwykły, spatchowany CC5.
Albo może adres do Utah w postaci luźnych plików?

Edit: Krwawy, w tym rzecz, że nie działa, ani w domyślnym, ani niedomyślnym. Spróbuję zmodyfikować ścieżki w rejestrze :/

18.02.2007
20:17
smile
[122]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

DevNull bez zbytniego komplikowania... zainstaluj CCv w domyslnym katalogu a następnie patch i mod i bedzie działał.
Dopiero wtedy możesz przemieszczeń gre. Chodzi o to że pacz instaluje sie w docelowym katalogu :/

18.02.2007
20:37
smile
[123]

matchaus [ sturmer ]

Dev ---> Post [95]
(też byłem zaskoczony :)

18.02.2007
20:48
smile
[124]

DevNull [ Konsul ]

Mat, yup, znam, zresztą skorzystałem z poradnika.
Chyba problem w tym, że mam Win XP na nietypowej partycji. Chyba zaraz się uda <zaciska kciuki przy czwartej instalacji>.
Edit: Nic... spróbujemy po raz piąty...
Edit2: Nic... przerwa na dymka z braku pomysłów... Zaraz spróbujemy jeszcze inaczej...
Edit3: Instaluje i patchuje się pięknie...
Edit4: Głupota pochłania wiele czasu - ściągnąłem nie ten plik z modem, co trzeba. Teraz działa >>>
DevNull ready to rumble.

18.02.2007
23:41
smile
[125]

matchaus [ sturmer ]

Mamy z Dev'em sporą zagwozdkę...

To chyba nie tak miało wyglądać? ----->

:o)

[edit]
Bone ---> Nie mogę Cię złapać na GG, a jak sam widzisz nastąpiła jakaś zagadkowa (i dziwna!) kaszana :D
Zaznaczam - hostowaliśmy na zmianę i wczytywaliśmy nasze save'y - za każdym razem to samo...
Ja na wschodzie, Dev na zachodzie...
Do tego zobacz jak się ładnie podzieliliśmy mapą :))
(a przecież to Dev UDERZA :))

Musimy jeszcze raz rozegrać ruchy strategiczne oraz SPRAWDZIĆ czy wszystko będzie OK
(rozpocząć potyczkę).

Aha - screena nie edytuję (są na nim moje wojska).
W końcu każdy, kto miał choć chwilę czasu na analizę save'a, doskonale zdaje sobie sprawę CZYM może dysponować przeciwnik :)

P.S. Nie mam pojęcia co może być powodem takiego obrotu sprawy... walnięty save? Ale u nas obu?!!?!?

18.02.2007
23:52
[126]

DevNull [ Konsul ]

Na moje oko wygląda na problem z sejwem ...
Skierowano do rozpatrzenia na szczeblu sztabowym (czyt. Matchaus-T_Bone).

19.02.2007
00:10
[127]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziwne, u mnie w singlu wszystko wygląda jak trzeba ;p
VP macie we właściwych miejscach...
Obaj macie poprawnie zainstalowanego patcha 5.01 ?? Domyślam się że tak ;p
Jutro trzeba to będzie zbadać... Najlepiej się umówić w 3 osoby odrazu.

19.02.2007
00:14
smile
[128]

DevNull [ Konsul ]

"Dziwne, u mnie w singlu wszystko wygląda jak trzeba ;p " - urodzony admin?!
Jutro większość dnia będę przy klawiaturze, jakby coś trzeba było sprawdzić - walcie przez GG.

19.02.2007
00:16
[129]

T_bone [ Generalleutnant ]

Cóż to może być... źle zainstalowany mod ?? Może to coś u mnie ?? Kurcze... ;p

19.02.2007
00:22
[130]

T_bone [ Generalleutnant ]

DevNull---> Wysłałem ci coś, warto sprawdzić czy będzie to miało wpływ.

19.02.2007
00:36
[131]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wykonacie ruchy strategiczne sami, u nas ponowne ich wykonanie pomogło.
Obaj macie pliki operacji.

Dev---> Wykonaj ruchy jak na obrazku, arty dla pierwszych 3 oddziałów na linii frontu.

19.02.2007
12:09
[132]

DevNull [ Konsul ]

Ok, odebrałem, skontaktuję się z Matchausem.

19.02.2007
12:33
[133]

T_bone [ Generalleutnant ]

Przyznam że w nocy śniło mi się że na forum był post "Wszystko już działa, gramy" :D:D:D

19.02.2007
12:50
smile
[134]

koxkox [ Chor��y ]

T_bone łorany

Nie powinieneś śnić o cycuszkach, futerkach, dziurkach i innych myszkach?

19.02.2007
13:04
[135]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kox---> O szpareczkach i brzoskwinkach to się śni jak się ma 17 lat.

19.02.2007
13:08
smile
[136]

DevNull [ Konsul ]

T_bone - a nieprawda! Później, nawet sporo później, też (najgorsze są te sny o futerkach, takich po 2-3 tys., albo innych elementach wyposażenia dodatkowego, zbędnego dla normalnych facetów).

Widzę, że mogłem wczoraj poczekać jeszcze kwadrans.

19.02.2007
13:52
smile
[137]

T_bone [ Generalleutnant ]

DevNull----> To zbyt przerażające :D Koszmar ;D

19.02.2007
18:36
[138]

T_bone [ Generalleutnant ]

Radio Berlin informuje:
Absolutny przełom pod Stalingradem, wojska generała Von Bona odniosły co najmniej 5 totalnych zwycięstw nad radzieckimi robotnikami generała Oliviera. Ostateczne zwycięstwo stało się kwestią kilku dni. Sieg...

19.02.2007
22:56
[139]

olivierpack [ Konsul ]

Tu Radio Moskwa.
Bohaterskie odziały Armii Czerwonej w myśl najlepszych wzorców naszej socjalistycznej doktryny wojskowej dokonały dziś zdumiewającego manewru pozorującego, po krwawych walkach gdzie nazistowski trup słał się gęsto, wycofały się z niektórych obszarów by maksymalnie wykorzystać swojego rosnącego ducha bojowego i niespożyte rezerwy naszej ojczyzny - dzieło wytężonej pracy rąk waszych, robotnicy ZSRR. Już wkrótce wojska nasze przeprowadzą serię miażdżących ataków na pozycję śmiertelengo wroga, zbrodniczego najeźdzcy.

A poważnie to beznadzieja, skromne siły topnieją, a im więcej Niemców ginie tym pojawia się jeszcze więcej. Ze względu na mapę strategiczną z mnóstwem map i połączeń, jedna z najtrudniejszych kampanii obronnych.

19.02.2007
23:51
smile
[140]

DevNull [ Konsul ]

Wysunięty pododdział 82 dywizji nawiązał kontakt z wrogiem. Nieznacznie rozszerzono pozycje wyjściowe, kosztem ciężkich strat. Niemieckie ckm'y są tak groźne, jak mówili weterani w Anglii. Francuskie "bocage" przypominają fortece.
Pierwsze starcie zakończone.

19.02.2007
23:55
smile
[141]

matchaus [ sturmer ]

Zapraszam do nowego wątku - część 92

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6062649&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.