GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

"VPN" - jak po internecie zasymulować sieć LAN ?

16.07.2002
13:23
smile
[1]

Cacek [ Konsul ]

"VPN" - jak po internecie zasymulować sieć LAN ?

Czolem,

tak sobie siedze w ten uplany dzionek i kombinuje....oboje z kumplem mamy internet ze stalym, zewnetrznym IP. Niestety jest on zestawiony na urzadzeniach operatora (kablowka). Zastanawiam sie teraz czy daloby sie zasymulowac miedzy nami VPN'a (mam nadzieje, ze nie myle pojec, a jezeli tak to prosze o sprostowanie), zeby zrobic siec LAN, np. do grania w gierki wymagajace serwera firmowego (Battle.Net) albo chodzace wlasnie tylko po LAN'ie. Podejrzewam, ze trzeba bedzie instalowac jakies programy do tunelowania protokolu, ktory obsluguje dana gra i pewnie jeden z nas bedzie serwerem tego tunelu a drugi klientem....

Co do systemow to najchetniej zrobilibysmy to XP Prof - Win98 SE lub XP Prof - XP Prof

No i tak sie wlasnie zastanawia, czy sie da, jak to zrobic (konkretne oprogramowanie) i czy to w ogole ma sens :)

Pozdrawiam,
Cacek

16.07.2002
15:58
smile
[2]

Cacek [ Konsul ]

Z tego co sie na razie doczytalem, wnioskuje, ze XP Prof moge spokojnie postawic jako serwer VPN....nie wiem natomiast jak to jest z 98 SE czy trzeba doinstalowywac jakies oprogramowanie zeby sie polaczyc....

16.07.2002
16:21
[3]

n0grav [ Konsul ]

nie mam bladego pojecia o windowsach, ale w praktyce wyglada to tak, ze jak macie obaj publizne adresy ip, to te gry, ktore chodza po tcp/ip i tak wam pojda, natomiast sam VPN wam nic nie da, jesli chodzi o granie poprzez IPXa, co do klienta vpn'ow to byl taki kiedys na w98, ale nie moge zupelnie skojarzyc nazwy, przy czym nie mam pojecia czy mial on mozliwosc kapsulkowania ipx, czy tez tylko forwardowac tcp/ip udp/ip, ludzie wykorzystywali go do bramek internetowych, gdy nasze lacza byly jeszcze gorsze niz teraz (tak, to mozliwe:) na moje zdanie, to troche przesadzacie z tym vpn'em, ale powodzenia

16.07.2002
16:41
[4]

Trollf [ ]

Cacek- idea sieci VPN jest mozliwosc wykorzystania publicznego internetu w taki sposob jakby to byla siec prywatna. Termin 'prywatna' okresla jedynie to, ze dane przesylane przez internet sa uprzednio zaszyfrowane, a po stronie odbiorcy dekodowane. VPN przydaje sie np. firmie gdy ma ona rozrzucone oddzialy w roznych miastach i ze wzgledu wysokich kosztow nie ma mozliwosci pociagniecia miedzy nimi oddzielnego kabla. Wiec wlasnie zaklada sie wtedy VPN, ktory wykorzystujac publiczne dostepne sieci (intenet) laczy poszczegolne oddzialy firmy w roznych miastach dajac wrazenie jednej 'prywatnej' (synonim: bezpiecznej) sieci. Skoro macie obaj z kolega zewnetrzne numery IP to wlasciwie macie wszystko, aby postawic bez problemu wlasciwie kazdy serwer jakiejkolwiek gry zdolnej obsluzyc protokol TCP/IP - do tego polaczenie VPN nie jest Wam absolutnie potrzebne... choc zawsze poeksperymentowac mozna... ;)

16.07.2002
18:54
smile
[5]

Cacek [ Konsul ]

Ogormne dzieki za wyjasnienie. Jednak chodzi mi o cos troszke innego. Jest np gra Shogun, ktora pozwala grac w gre wieloosobowa przez serwer producenta (lagi jak cholera) albo po sieci LAN (szczerze mowiac nie pamietam w tej chwili po jakim protokole). Nie ma natomiast mozliwosci zrobienia czegos w stylu Host i Join na konkretny adres IP. I teraz sie zastanawiam czy da sie po inecie zasymulowac LAN, zeby takowa giera myslal, ze ja i on to np dwa kompy z jednej sieci.... Tak sobie oczywiscie teoretyzuje :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.