Requiem [ has aides ]
Tworzenie map Quake ]|[ Arena - cz. 5
Wszystko, co się tyczy tworzenia map do gry Quake ]|[ Arena w programach Q3Radiant i GTK Radiant
---
1. Linki do programów:
* Q3Radiant 202
https://www.planetmirror.com/pub/bluesnews/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip
- Q3Radiant 202, full version, mirror 1
ftp://3darchives.in-span.net/pub/idgames/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip
- Q3Radiant 202, full version, mirror 2
ftp://archives.3dgamers.com/pub/idgames/idstuff/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip
- Q3Radiant 202, full version, mirror 3
* GTK Radiant 1.2.1
https://www.planetmirror.com/pub/bluesnews/idstuff/qeradiant/GtkRadiant/GtkRadiantSetup-1.2.1-Full.exe
- GTKRadiant 1.2.1, full version, mirror 1
ftp://3darchives.in-span.net/pub/idgames/idstuff/qeradiant/GtkRadiant/GtkRadiantSetup-1.2.1-Full.exe
- GTKRadiant 1.2.1, full version, mirror 2
ftp://archives.3dgamers.com/pub/idgames/idstuff/qeradiant/GtkRadiant/GtkRadiantSetup-1.2.1-Full.exe
- GTKRadiant 1.2.1, full version, mirror 3
2. Tutoriale:
* Polskie
https://q3arena.gry.wp.pl/?id=26
* Zagraniczne
https://quake3.qeradiant.com/tutorials.shtml
https://www.3dgaming.de/3dtutorials/q3radiant/index.shtml
3. Poprzednie wątki:
cz. 1 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=294148
cz. 2 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=309589
cz. 3 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=325222
cz. 4 - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=436282
De1 [ Legionista ]
A miales isc spac ! :
Requiem [ has aides ]
Pred: :P dobra, jeszcze tylko jeden screen (dla pozniejszego porownania) (wszystkie są wykonane z no-light, bo jeszcze nic nie wsadzałem:) i ide spac:)
Requiem [ has aides ]
albo nie - nie ide spac :DDD
Regis [ ]
Widze ze ostro pracujesz :)
Requiem [ has aides ]
"troche" :) kurcze zapomniałem ile ma być broni na mapce 1v1, moze ktos pamieta?
Regis [ ]
Wg. uznania :)
Requiem [ has aides ]
a oto efekt mojej pracy: 1/3
Requiem [ has aides ]
2/3
Requiem [ has aides ]
3/3 ;)
Requiem [ has aides ]
teraz musze poprawic bledy:))
Regis [ ]
Wyglada spoko :) Gdybym mial Kwaka to bym sobie pogral :)
Alex FC [ Centurion ]
Pozwolicie że się przyłączę do waszej rozmowy. Co prawda nie robię map do Q3 ( ba nawet w niego nie gram :)), ale właśnie robię swoją pierwszą mapkę do Jedi Outcast a to prawie to samo. Chciałbym fachowej porady w pewnej kwestii. Zrobiłem windę, zmusiłem ją do jeżdżenia ale... jak zrobić żeby winda czekała np. 3 sekundy w OBU punktach tzn i na górze i na dole.
Valencis [ Transmuter ]
Alex FC - W Radiancie trzebaby wpisać klucz "wait" i wartość w sekundach np. "3". ps. Ta widna działa tak, że jak się na nią wejdzie, to wtedy jedzie do góry, czy cały czas krąży na trasie góra-dół?
Alex FC [ Centurion ]
Valencis--> jedzie dopiero jak się na nią wejdzie. Wiem że trzeba wpisać wait i sekundy :))) ale... wsiada sie na dole, jedzie do góry i winda czeka 3 sekundy po czym wraca na dół. Ale ja chcę zrobić tak aby po wejściu do windy ona ruszyła dopiero po 3 sekundach tymczasem od razu po wejściu ona jedzie mimo wait=3
Valencis [ Transmuter ]
Nie wiem, czy to podziała, ale w edytorze do Q1 byl klucz "delay", który do tego służył. Spróbuj wpisać "delay" jako klucz, podobnie jak "wait".
Alex FC [ Centurion ]
Oooo o tym nie pomyślałem... a widziałem cos takiego na jednej z map do singla w JO, ciekawe czy to podziała :). Jak ktoś z Was gra w JO to powiedzcie, rzucę linkiem do mojej mapki kiedy umieszczę ją na www FC :D
Requiem [ has aides ]
Valencis: jak tam Twój projekt? :)
Valencis [ Transmuter ]
Styl gotycki, jak u Ciebie. Jeszcze trochę muszę go dokrasić, nawet świateł jeszcze nie dałem. Screenshot:
Requiem [ has aides ]
uu zapowiada sie bardzo ciekawie:)
Valencis [ Transmuter ]
Robię pierwszą kompilację ze światłami,mam nadzieję, że to za długo nie potrwa, bo tym razem, chcę się tylko dowiedzieć, ile światła zapewnia mi niebo. Ty pewnie nie dodajesz już nowych rzeczy. Domyślam się, że Twój level będzie większy, a już na pewno bardziej skomplikowany, niż mój, bo ten, to w zasadzie jedno wielkie pomieszczenie.
Valencis [ Transmuter ]
13 minut. I tego światła, trochę za mało. A czas mnie goni! :)
Maciak [ Pretorianin ]
Joł ludzie !! Mam prośbe .. mianowicie dość dawno zrobiłem z nudów mapke do q3, i kciałbym by ktoś powidział coś o niej wiec jak kcecie sie wyżyć i nawypowiadać jaka jest sknocona ( tylko nie za duzo bo sie załamie) do podajcie mejla :-)))))))))))
Valencis [ Transmuter ]
Maciak --> Jasne, że chcę zobaczyć, mail mam pod nikiem, ale jakby co [email protected]. Moja mapa jest aktualnie w fazie ostatniej (mam nadzieję) kompilacji.
Requiem [ has aides ]
Valencis: po screenie widac, ze to Twój jest bardziej skomplikowany:)) ja swoj juz skonczyłem i mozesz zessac pod linkiem (na dole) jest tu pare pomieszczen (tak jak na screenach), ale przed chwila w necie, ze znajomym zagrałem na niej - i musze powiedziec, ze przyjmnie sie gra;) ale ogolnie to nie miałem pomysłu na taki levelek, jak to zwykle, kiedy mam zrobic cos w terminie:) zamiescilem ta mapke na stronce, ale jako "nowa/eksperymentalna", bo zrobiona na czas:)
Maciak [ Pretorianin ]
hue hue dzieki !!!! :-) mam nadzieje że wkrótce dojdzie, bo niestety jestem "modemowcem" i takie wysyłanie trwa długo przez duze D..niestet nie mogłem sobie poradzić z bootami które się często zacinały w niektórych mjejscach :-( pozdrooofka :-)
Requiem [ has aides ]
link to of kors requiem.and.pl :)
Valencis [ Transmuter ]
I co, tym razem przesadziłem z oświetleniem, muszę to szybko poprawić, bo właściwie to jestem już za późno... Maciak --> Dzięki, zaraz ją sprawdzę. Requiem --> Heh... jak skomplikowane może być jedno pomieszczenie? :)
Requiem [ has aides ]
hmm ja nad oswietleniem meczylem sie ponad 1 h kiedy wreszcie do ładu wszystko doprowadziłem;)
Valencis [ Transmuter ]
Nie, żebym aspirował na jakieś mistrzowsko wykonane oświetlenie, ale na mojej mapie jest jakieś 300 świateł i muszę im wszystkim zredukować jasność, a nie wiem o ile - zaraz się przekonam, czy o tyle, ile dałem, wystarczy.
Maciak [ Pretorianin ]
Valencis --> bardzo cie sorki ale próbowałem 3 razy wysylać i za każdym razem urywało w połowie :-( jutro bedzie napewno chyba modem mi sie jusch przegrzewa :-)))
Valencis [ Transmuter ]
Marciak --> Nie martw się, mogę zaczekać, choć screenshot, jaki zamieściłeś wygląda dość ciekawie. Niestety, nikt dziś nie otrzyma mojego levelu, bo znów wyszło, po 20 minatach kompilacji, oświetlenie do niczego. Jak już się przyznałem, o tej porze w moim domu wszyscy śpią i to w moim pokoju, a ja zostałem w niezbyt uprzejmy sposób poproszony, żebym przestał przeszkadzać. :(
Valencis [ Transmuter ]
ps. Requiem, już obejrzałem Twój poziom. Jutro opiszę wrażenia!
artexx [ Centurion ]
zarzuce screeny i z mojej mapki zrobionej jakiś czas temu, ogólnie mówiąc fajna zabawa ale strasznie czasochłonna :)
artexx [ Centurion ]
2.
artexx [ Centurion ]
3.
artexx [ Centurion ]
4.
Valencis [ Transmuter ]
atrexx --> Uuu... jak robisz takie fajne bezkształne skały? Zawsze chciałem dodawać takie na moje plansze. ps. Zmniejszaj trochę te obrzazki.
Maciak [ Pretorianin ]
Valencis --> ufff wreszcie wysłałem to ustojstwo :-)))) mam na dzieje ze doszło i bedzie działać :-) Zobacz i powiedz kilka słow krytyki :-D
Valencis [ Transmuter ]
Marciak --> A może Ty chcesz zobaczyć to, nad czym ja wczoraj pracowałem. Właśnie to rozssyłam (zaraz do Ciebie dojdzie, Requiem, dałem spokój ze światłami i wyszło trochę ciemno).
Requiem [ has aides ]
uhh dopiero wstałem:) ok - odbieram :))
Requiem [ has aides ]
obejrzalem i... jak na level w 24h wyszlo calkiem niezle:)))
Requiem [ has aides ]
to jeszcze tylko pare uwag ze screenami (4) 1: w te miejsca, w pokoikach bocznych, gdzie są schody i w lawie stoi to co widac na screenie - a za tym jest troche ziemi dałbym jakis bonus albo dobrą bron:) (szukałem tego tam:))
Requiem [ has aides ]
2: podoba mi sie ten efekt skał "za mapką" - i do tego ten wiatrak:)
Requiem [ has aides ]
3: boty bardzo czesto maja problem z ta 'kładką' z RL i za kazdym razem gina w lawie:)
Requiem [ has aides ]
3: boty bardzo czesto maja problem z ta 'kładką' z RL i za kazdym razem gina w lawie:)
Requiem [ has aides ]
4: i ostatni - zauwazylem naboje do raila - jednak tej broni ani sladu - moze lezy gdzies w cieniu?
Requiem [ has aides ]
4: i ostatni - zauwazylem naboje do raila - jednak tej broni ani sladu - moze lezy gdzies w cieniu? qrde screeny mi sie pier..
Valencis [ Transmuter ]
1. Usunąłem znajdujące się tam rzeczy, bo stwierdziłem, że boty nie będą umiały tam wejść. A gracz może sie tam schować. A co poleciłbyś tam dać? 2. Ten wiatrak, ekhem... właśnie zauważyłem, że krzywo go zamontowałem. :) 3. Boty czasami stoją przy rakietnicy bez ruchu, ale w końcu wychodzą. No, chyba, że w pobliżu jest ktoś, w kogo można trafić. Wtedy stają choćby w lawie, strzelają i natychmiast giną. :) 4. Raila, szukaj szukaj :)
Valencis [ Transmuter ]
3. Hmm... faktycznie, nie za bardzo chcą wychodzić. Ale można się im dzięki temu przyjrzeć z bliska. :)
artexx [ Centurion ]
wejście do krypty (może tym razem uda mi się zrobić odpowiedni rozmiar sreena) :)
artexx [ Centurion ]
więzienie, dla każdego coś dobrego :)
Requiem [ has aides ]
znalazlem raila:) hyh nie wiem jak go moglem nie zauwazyc:D hmm a co dac za te 'kolumny' ? moze jakies dodatkowe health-y lub armor-y albo jakas bron...
Requiem [ has aides ]
hmm, Valencis, a co powiesz o mojej mapce? :) jestem bardzo ciekawy:)
Valencis [ Transmuter ]
---=== REQ24 ===--- 1/6 Mapa jest trochę hybrydalna, gotycka, ale pełna takich nowoczesnych lamp. Gdyby ich tam nie było, kilka misc_modeli bardzo podniosłoby doznania estetyczne. No, ale z tego wyszedłby zupełnie inny poziom. :) W obecnym kształcie, radziłbym dodać trochę błękitnych świateł w dole mapy, żeby podziemia wyglądały tak jak pod gołym niebem. Ta zatopiona szczelina, w której respawnuje się mega-health wygląda naprawdę świetnie. Ale dodałbyś do niej trochę full-clipów, bo choć postrzępione skały mają niezastąpiony urok, trudno stamtąd szybko wyjść, jeśli trzeba przed kimś uciekać.
Valencis [ Transmuter ]
2/6 Złote światło wydobywające się spod tych konstrukcji wygląda trochę mdławo. Ja bym tam widział intensywnie czerwone.
Valencis [ Transmuter ]
3/6 Czaszki w wyrwie w ścianie wyglądają rewelacyjnie, ale te na suficie już nieco gorzej, bo rozpinasz bardzo szczegółową teksturę na dużej powierzchni. Może użycie tej tekstury czaszek z lewego rysunku dałoby lepszy efekt?
Valencis [ Transmuter ]
4/6 Railgun jest świetnie ułożony, ale boty chyba nie umieją po niego wejść.
Valencis [ Transmuter ]
5/6 Spójrz na teksturę tego pada – u mnie ma jakiś trefny skrypt, świeci się, ale nie ma takiego rozchodzącego się kręgu światła, a u Ciebie? W ogóle, to mógłbyś dać jakiś pad o kamiennym podłożu, a nie takim technicznym, intensywne pomarańczowe światło sprawi, że nie będzie zbyt widoczna różnica w krojach podług.
Valencis [ Transmuter ]
6/6 Rakietnica i granatnik są stanowczo za blisko siebie. Najlepiej usuń tą wyższą rakietnicę, przecież jest jeszcze jedna, na dole. Na razie koniec. :)
Regis [ ]
Przez to wasze gadanie zachcialo mi sie mapek do U:T robic :) No i zaczalem robic... Ale jak ktos robil, to wie, ze UnrealED ma problemy ze stabilnoscia... No i mam juz troche mapki, jakies 20% a tu nagle zwis... cholera jasna... na szczescie jest autosave... szukam... A !!!!!!!! Cholera ! Przeciez patcha zainstalowalem i wylaczyli mi Auto Save -a !!! Kuna ! Juz mam dosyc robienie map :) Caly dzien roboty zmarnowany... Ale jeszcze poprobuje :)
Valencis [ Transmuter ]
Regis --> Znam to, co prawda, z UnrealED się nigdy nie bawiłem, ale taki niedorobiony edytor to miałem do Q1... trzeba się było cały czas patrzeć w okno spacerowe, co chwila tekstury znikały, albo w ogóle robiło się czarno. A to oznaczało tylko jedno... zaraz będzie zwis. A tam nawet nie było takiego sprytnego wynalazku jak autosave. Chwała Radiantowi za to, że jest taki stabilny. Choć czasem zapisują mi się pliki .MAP o objetości 0 bajtów. :)
Requiem [ has aides ]
1/6 - ano, troche duzo tu tych swiatle - chyba pobawie sie z nimi jeszcze i zrobie tak jak mowisz - błekitne:) 2/6 - zaraz obadam jak wyjdzie czerwony - ale na takim tle (niebieskim) moze wygladac niezle:) 3/6 - dobra rada:)) rzeczywiscie te biale lepiej wygladają niz te kamienne:) 4/6 - ano, chyba nie umieja skakac:)) 5/6 - tez przymierzalem sie do zmiany - lipnie wyglada... 6/6 - ok, zastanowie sie:)
Requiem [ has aides ]
hmm bardzo ciekawie to wyglada:)
Requiem [ has aides ]
a tu nowa tekstura skoczni
Requiem [ has aides ]
i ta sama tekstura ale na powietrzu - chyba dlatego tak jasno wyglada, bo oswietla ja niebo
Regis [ ]
Czerwone swiatelko lepsze :)
Valencis [ Transmuter ]
Czerwone lepsze, ale miałem nadzieję, że bedzie bardziej widoczne... a może to kwesta kompresji JPEG. Do padowych rynn pododawaj samodzielnie jeszcze po jednym silnym pomarańczowym świetle. Zacząłem wprowadzać poprawki do mojej produkcji - kilka screenshotów: 1/1 Dodałem full_clipowe kładki, żeby boty umiały wychodzić z wysepki z rakietnicą.
Valencis [ Transmuter ]
(miało być 1/4) 2/4 Usunąłem żółte apteczki, które respawnowały się przy brzegu lawy, dodałem natomiast złote apteczki za kolumnami (respawnują się losowo).
Valencis [ Transmuter ]
3/4 Poprawiłem wygląd wiatraka, ale chyba jeszcze zmienię mu teksturę.
Valencis [ Transmuter ]
4/4 Poprawiłem wygląd szybów bocznych, żeby wyglądały bardziej "strawnie". Zamierzam jeszcze dodać lub wzmiocnić trochę świateł, dodać nowe target_speakery i ładniej ułożyć niektóre tekstury. Czekam na więcej sugestii.
Requiem [ has aides ]
ja tez wlasnie wprowadzam przerobki:)
Requiem [ has aides ]
...takie jak np:
Requiem [ has aides ]
a to pare zmian: 1/3 - bardziej blekitne swiatlo - moze jeszcze je "zbłękicic" ?
Requiem [ has aides ]
2/3 - tutaj ta "rura" z czerwonym swiatlem w zoomie - zwiekszylem jasnosc o 100 i na bocznych sciankach widac odbicie
Requiem [ has aides ]
3/3 - to co bylo widac na screenie z radianta
Maciak [ Pretorianin ]
Valencis -->oczywiście ślij kciałbym zobaczyć jak sie robi porządne mapki :-)))) [email protected]
Requiem [ has aides ]
ok, wysłałem na server - mam nadzieje - ostateczną wersje mapki:) zapraszam do ssania:) - adres wyzej ^
Requiem [ has aides ]
i cisza grobowa nastala...
Maciak [ Pretorianin ]
łoł !!!!!!! Requiem --> twa stronka jest nieziemska, wypasiona i ociekająca miodem :-))) a mapke dopiero ciągne :-)
Requiem [ has aides ]
heh... dzięki:)) nie czesto ktos ją tak chwali:)
Maciak [ Pretorianin ]
mapki są świetne. Niech tylko dorwę sie do jakiegoś sztywnego złącza to bede musiał z wami na nich zagrać :-D a propo mam nadzieje z w q3 tesch gracie :-)
Requiem [ has aides ]
of kors;)
Requiem [ has aides ]
Valencis: jak Ci idzie poprawianie mapki? :) A moze cos fajnego dodales? :)
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Trochę mi się już znudziło ulepszanie, ale zanim tak się stało, dodałem to i owo. Na razie tylko dwa screenshoty: 1/2 Przejście do zupełnie nowego pomieszczenia:
Valencis [ Transmuter ]
2/2 Dodatkowa przestrzeń za kolumnami. ps. A ja jeszcze nie mówiłem, żę masz super stronę? :)
Requiem [ has aides ]
:DDDDDDDDDDDDDDDDd a screeny wygladaja niezle:)) jak skonczysz ulepszac, to jak zwykle prosze o kopie:))
Regis [ ]
Kurde, zabrali byscie sie za pozadna gre - Unreal : Tournament, a nie za takie gupoty, bo nie mam z kim gadac o mapach :)
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Zapoznałem się z Twoim projektem po poprawkach. Widzę, że nie usunałeś granatnika, ani rakiety, tudzież nie dodałeś clipów do basenika. Za to jest teraz player_start_intermission, ktorego chyba wcześniej nie było. A czy pisałem już, jak mi się podobają Twoje wystrzępione schody? :)) Regis --> O nie, UT nie zapewnia mi takich doznań estetycznych jak Quake. :)
Requiem [ has aides ]
Valencis: tak, jednak zostawiłem rakiete i granatnik - jak grałem na niej w necie, to przydawała sie ta rakieta na gorze:) A clipy dodałem:) tylko nie na "wysepce" z mega-healthem, ale przy zejsciach - to tak specjalnie:) i thx za te schody:)) starałem sie:)
Valencis [ Transmuter ]
Requiem --> Chodziło mi o to, że można się wsunąć pod tą podwodną krawędź (screenshot), kiedy chce się wyjść. Ja bym to zaclipował.
Valencis [ Transmuter ]
Uch, z taką ilością obrazków możemy być najbardziej kolorowym wątkiem na forum. :)) Zrób już nową część, chcę wstawić trochę screenshotów z mapy Maciaka.
Requiem [ has aides ]
aa... o te clipy Ci chodzilo:)) zajme sie tym:)) hyh, rzeczywiscie duzo tych obrazkow:)
Requiem [ has aides ]
ok, robie nowy:)