GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

1000 dolarow!

05.07.2002
12:35
[1]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

1000 dolarow!

Wirtualnych, oczywiscie :-P

Dla osoby, ktora przekona mnie, ze istnieje realizm w grach multiplayer (czyli ze Counter Strike czy Operation Flashpoint to gry realistyczne) oraz ze realistyczne gry multiplayer sa grami bardziej taktycznymi od gier futurystycznych.

Odpowiadam na argumenty, nie na spam fanatykow, zaznaczam.

05.07.2002
12:52
smile
[2]

yautja [ Generaďż˝ ]

jeśli gra jest futurystyczna to przecież też może być taktyczna... np. Tribes 2

05.07.2002
12:59
[3]

Ryfek [ Pretorianin ]

sYs|yavor ---> nie wiem za bardzo po co szukac realizmu w grach. I tak na codzien mamy go wystarczajaco wiele, wiec jak chcesz pograc w realistyczne gry w multiplayer do idz wieczorem do jakiejs niebezpiecznej dzielnicy, albo na chamskie wyscigi. realizmu ile zapragniesz :D

05.07.2002
13:11
smile
[4]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Realizm 100% niestnieje nieistniał i nigdy istnieć niebędzie w grach..... Yavoor powiedz najpier co "uznajesz" za takltyke?? co taktyka powinna "zawierać" i z itp. ;P itd. ;-P

05.07.2002
14:10
[5]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Pytanie jest adresowane do osob, ktore znaja roznice miedzy chaosem, taktyka a strategia.

05.07.2002
15:16
smile
[6]

GROM Giwera [ Sołdat ]

a moje pytanie jest adresowane do ciebie

05.07.2002
15:21
[7]

Dessloch [ Senator ]

przeciez nie ma realizmu w niczym co jest zwiazane z komputerem... :) nawet jak bedziesz gral w trainsymulator micro$oftu... to tez nei jest realistyczne :) ale chodzi w grach glownie o zabawe i zludzenie realizmu dla mnie realistyzna gra= latwo sie ginie, sa bronie realstyczne id a nieralistyczne to swiecace lasery, rakietnice i ciezko zabic, a ludzie skonczni jak malpy :)

05.07.2002
15:30
[8]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Giwera: >a moje pytanie jest adresowane do ciebie Zerknij do jakiegos podrecznika, nie chce mi sie tlumaczyc. Pytanie dotyczylo realizmu i taktyk w grach sieciowych, jesli masz braki w wiadomosciach, pliz nie spamuj w temacie, tylko skorzystaj z jakiegos podrecznika.

05.07.2002
15:31
[9]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Dessloch: Co to jest "realistyczna bron" w komputerze?

05.07.2002
15:57
[10]

Bubi [ Centurion ]

Termin "realistyczna bron", gdy jest uzywany w kontekscie gier komputerowych, oznacza odwzorowanie prawdziwej broni w sposob mozliwie jak najwierniejszy (odrzut, celownik, pojemnosc magazynkow itp.). BTW., moglem Ci odpowiedziec zebys sobie poszukal w jakims ogolnodostepnym slowniku, ale poniewaz tekst "nie chce mi sie, poszukaj sobie" bylby, w mojej opinii, wyjatkowo prostacki, stwierdzilem ze poswiece te chwile na wyjasnienie... Poruszyles kilka wzajemnie dosc niespojnych kwestii, wiec po kolei: 1. "Istnienie realizmu w grach multiplayer" (co nie jest tym samym co w Twoim zdaniu idzie pozniej po "czyli"!). Nie ma realizmu w grach multiplayer. Realizm = rzeczywistosc, gry = fikcja. Moze byc nasladowanie realnych sytuacji badz zachowan, ale na pewno - nie przy naszym zaawansowaniu technicznym - nie mozna mowic o realizmie. Nawet doznania VR, czy to poprzez VR gogles, czy to w przyszlosci poprzez bezposrednie stymulowanie ludzkiego mozgu tez nie beda "realne". Beda real - like. 2. "Czyli CS badz OPF to gry realistyczne". Blednie postawione pytanie, aczkolwiek z punktu widzenia erystyki, chwyt jest niezly (tylko ograny). Nie moze byc, jeszcze, gier realistycznych (patrz 1), wiec nie sposob nie zgodzic sie z Toba - ze oba wymienione programy nie sa realistyczne. Ale wcale nie wychodzi na Twoje - naprawde zadajesz nam pytanie "czy sa dobra proba odwzorowania rzeczywistych sytuacji", a na to pytanie odpowiedz jest juz zupelnie inna. 3. "Oraz ze REALISTYCZNE (...) sa grami bardziej taktycznymi (...)". Heh. Nie moga byc bardziej taktycznymi, bo ich nie ma ;). A odpowiadajac na glowna mysl tego zdania... taktyka nie ma nic wspolnego z tym, czy gra stara sie odzwierciedlac realizm, czy tez nie. Poza tym, to jest indywidualna sprawa kazdego odbiorcy jak to widzi. Dla mnie na przyklad gra w ktorej dobra taktyka jest podstawa wygranej jest RtCW. Wcale nie OFP ani T2. Wydaje mi sie, z jesli chodzi o gry, najwazniejsza rzecza jest jednak doglebna analiza i poznanie danego programu... a wtedy da sie tworzyc skomplikowane taktyki nawet w Q3. Innymi slowy, to ludzie czynia gre "taktyczna" badz nie. Pzdr., Bubi

05.07.2002
16:27
[11]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Bubi: >Termin "realistyczna bron", gdy jest uzywany w kontekscie gier komputerowych, oznacza odwzorowanie >prawdziwej broni w sposob mozliwie jak najwierniejszy (odrzut, celownik, pojemnosc magazynkow itp.). Wyraznie nie zrozumiales pytania. Mnie nie interesuje opis pragnien programistow, tylko odpowiedz na pytanie, jak sie ma "realizm" broni na ekranie do broni rzeczywistej. Moim zdaniem nie ma ZADNEGO realizmu - procz ewentualnych graficznych reprezentacji broni wzorowanych na rzeczywistych modelach. Co zreszta potwierdzasz, tyle, ze powinienes to zrobic w innym watku :-P >BTW., moglem Ci odpowiedziec zebys sobie poszukal w jakims ogolnodostepnym slowniku BTW to nie znasz kontekstu mojej odpowiedzi skierowanej do Giwery, co wspanialomyslnie wybaczam sugerujac wysuwanie wnioskow w mniej pochopny sposob. Punkt 1 - popieram w calej rozciaglosci. Nie ma realistycznych gier MP. Zauwaz, ze pytanie tematu bylo nastepujace: prosze mnie przekonac, ze sa, nie ze ich nie ma... :-P Punkt 2 - pytanie postawione jest poprawnie, wynika z najczesciej stosowanych przez milosnikow gier FPS argumentow za produktami pokroju OF czy CS. Odnosze sie do rzeczywistych problemow, precyzja formulowania ocen i opinii to temat na zupelnie inna bajke. Silnie sugerowalbym rowniez uwaznie wczytac sie w tresc pytania... Nie zadawalem sugerowanego przez Ciebie pytania "czy sa dobra proba odwzorowania rzeczywistych sytuacji", bo nie o fakt kolejnych prob mi chodzilo, tylko o to, czy jakies gry mozna okreslic mianem realistycznych. Punkt 3 - doceniam umiejetnosc wyszukiwania pozornych bledow. Zwroc jednak uwage, ze pytanie o "wieksza taktycznosc" bylo zadane przy zalozeniu, ze istnieja realistyczne gry MP. Troche nieladnie byloby podac od razu odpowiedz, przeciez ktos moze miec inne zdanie :-P "taktyka nie ma nic wspolnego z tym, czy gra stara sie odzwierciedlac realizm, czy tez nie" - to piekne zdanie, nie dostaniesz jednak 1000 dolarow, bo nie miales mnie przekonywac do faktu, ktory dla mnie jest oczywisty, tylko do tezy postawionej w temacie, ktora wielokrotnie slysze od roznych milosnikow MP. "Poza tym, to jest indywidualna sprawa kazdego odbiorcy jak to widzi." - o, a z tym sie nie zgodze. Taktyka w warcabach jest NAPRAWDE mniej skomplikowana od taktyki w szachach... Wystarczy porownac kolejne elementy skladajace sie na taktyke, ocenic ich liczbe, skale trudnosci wyborow itp. W grach MP dochodzi do tego jeszcze szereg innych czynnikow. Sorry, do szerszej dyskusji na ten temat wroce po przyjezdzie z weekendu. Moge sie nawet poswiecic i zrobic ogolne wypracowanie... :-P

05.07.2002
16:53
smile
[12]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Yavor czyli i nieodpowiesz?? zadam powtórnie pytanie może ktoś inny odpowie :)) powiedz co "uznajesz" za taktyke?? co taktyka powinna "zawierać" i z itp. ;P itd. ;-P licze na różne odpowiedzi i mam nadzieje ze będa mądrzejsze niż "zajrzyj do słownika" widać ze ludzie nieczują się dobrze czy cóś bo ja się pytam o TWOJE zdanie a nie o zdanie słownika.....

05.07.2002
17:10
smile
[13]

Krzycho [ Konsul ]

Eee...bez obrazy yavor, ale robisz z igły widły a z nich grabie.... Następna przydługa dyskusja, checie relistycznej gry? Takiej NA PRAWDE realistycznej? Przełomowej? REALNEJ?! Prosze bardzo, przełomowa gra, jedyna realna, i jednocześnie stara i nie osiągneła sławy.... TRESSPASER!

05.07.2002
17:26
smile
[14]

Krzycho [ Konsul ]

Zna ktoś z Was , fanów "realizmu" TĄ GRE?! Watpie... Tam nie ma pojęcia BROŃ, broń to moze być odpowiednio użyty ptatyk, a płapka to własny mchanizm, nie ma "obsłogi broni" jest tylko świetnie sterowana chwytna ręka a o celownikach ZAPOMNIJCIE, moze powiecie ze to neirealistyczne bo są w niej....dinozaury, noc bardziej mylnego, jeszcze nie powstała gra posiadająca bardziej realną fizyke...a TRESSPASER powstał na poczatku roku 1999... Nie sa tam wykorzystwane żadne "sztuczki" by urealinic gre, po prostu wszysko bazuje na fizyce enginu gry... Obawiam się ze w tych czasach nawet demo będzie trudno znaleźdź :( Ja je miałem z CDA 12/98 wię jak widzicie wiek starczy ta gra osiągneła ale mimo to ŻADNA inna jej pod tym względem nie dorównała ...

05.07.2002
18:08
[15]

Kade [ Senator ]

Zgodzę się z wami , najbardziej realistyczną grą jest TRESPASSER.Grałem w nią całkiem niedawno bo jakieś trzy miechy temu.Wielkim zaskoczeniem było dla mnie że , można było nosić tylko trzy rzeczy włącznie z bronią.Nie było celownika na ekranie, trzeba było celować jak z prawdziwej giwery.Pozatym skoki ilekroć trzeba było gdzieś wskoczyć trzeba było przynieść i podstawić sobie skrzynkę.Co mnie jeszcze zaskoczyło jak na czasy powstania gry to chyba nowość a napewno rzadkość : to trafienia , śmierć zależała od ilości zadanych obrażeń w daną część ciała. P.S. Umierało się bardzo łatwo i szybko.

05.07.2002
20:30
smile
[16]

yautja [ Generaďż˝ ]

podajcie jakąś stronkę o tej grze...

05.07.2002
21:02
[17]

Kade [ Senator ]

Niestety nie znam

05.07.2002
21:54
[18]

Kłosiu [ Senator ]

sYs|yavor --> Masz bledne zalozenie w pytaniu. Biorac "realizm"="rzeczywistosc" oczywiscie nie ma i nie moze byc realizmu w zadnej grze. Jednak "realizm" najczesciej funkcjonuje jako "jak najwierniejsze odwzorowanie rzeczywistosci" i w tym rozumieniu jak najbardziej moze byc obecny w grach komputerowych. Mylisz sie co do broni w FPP. Mozna ja realistycznie odwzorowac. Oczywiscie nie ma sie to nijak do rzeczywistosci (brak doznan fizycznych), ale pewne rzeczy da sie zrobic, np. pojemnosc magazynka, latwosc celowania w zaleznosci od pozycji i zmeczenia, tor i predkosc pocisku, ciezar broni, odrzut. W miare realistycznie moze tez byc modelowana fizyka gry, jak i odpornosc na rany graczy. Ja wole grac w gry realistyczne (w drugim znaczeniu), a gry w wydumanym swiecie, z futurystycznymi broniami i dziwna fizyka mnie nie interesuja. Realizm w grach to nie jest wartosc dyskretna, tylko ciagla i dlatego jedna gra moze byc bardziej realistyczna od drugiej.

07.07.2002
17:14
[19]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Kłosiu: No lol totalny... Zupelnie jak Bubi... Panowie, po pierwsze, nie mieliscie oceniac pytania, tylko na nie odpowiedziec. Po drugie, to nie sa moje twierdzenia, tylko twierdzenia co chwile przytaczane w dyskusjach CS vs TO (jak powszechnie wiadomo, CS jest bardziej realistyczne :-P), CS vs UT (tez powszechnie wiadomo), OF vs CS (OF rzadzi...) itd. Bylem wiec ciekaw, czy tylko ja mam problemy ze zrozumieniem tych argumentow, czy tez ktos inny je rowniez neguje. W pewnym sensie dopatrujac sie bledow w obu zadanych pytaniach opowiedzieliscie sie po jednej ze stron (mojej :-P), tylko, u licha, dlaczego mnie posadzacie o autorstwo tez, z ktorymi polemizuje? :-P >Jednak "realizm" najczesciej funkcjonuje jako "jak najwierniejsze odwzorowanie rzeczywistosci" i w tym >rozumieniu jak najbardziej moze byc obecny w grach komputerowych. Tia. Zgodze sie. Dodam jednak, ze moze byc mowa WYLACZNIE o w miare realistycznej grafice. O probach odwzorowania pewnych charakterystycznych dla rzeczywistosci przedzialow czasowych, na przyklad czasu przeladowywania broni. OK. Ale to wszystko. AK czy inny MP5 jest tak samo abstrakcyjna bronia jak spinfuzor w T2, rozni sie jedynie sposobem wizualizacji (mowimy wylacznie o realizmie, nie o roznicach w oddzialywaniu na wirtualny swiat). >Oczywiscie nie ma sie to nijak do rzeczywistosci (brak doznan fizycznych), ale pewne rzeczy da sie zrobic, np. >pojemnosc magazynka, latwosc celowania w zaleznosci od pozycji i zmeczenia, tor i predkosc pocisku, ciezar >broni, odrzut. Ooops? No popatrzmy... Pojemnosc magazynka. OK, rozumiem, ze fakt, ze bron A ma realistycznego skina i 9 nabojow w magazynku to argument za "realizmem" broni, zas to, ze bron B ma nierealistycznego skina i rowniez 9 nabojow w magazynku to argument przeciwko? Latwosc celowania w zaleznosci od pozycji i zmeczenia? A co to zmeczenie w grze komputerowej? Gdzie jest realizm w odwzorowaniu tego zjawiska? Albo gdzie realizm w uzaleznianiu strzalu od pozycji, skoro na obecnym etapie mozna przyjac zwykle tylko jedna pozycje? No i najwazniejsze: rozumiem, ze powyzszy argument jest za realizmem, gdy widze postac ze skinem amerykanskiego zolnierza i absolutnie przeciwko realizmowi, gdy ten skin to cyborg... Z reszta argumentow rozprawiam sie w identyczny sposob. Nie ma realistycznej wagi broni tam, gdzie istnieja wylacznie wirtualne obiekty. Przynajmniej na razie. Odrzut? Tor i predkosc pocisku? www.metalstorm.com, zerknijcie sobie, jak moze wygladac realizm... Taka sama bron jak tak, ktora pokazuja na tej stronie, przez wielu z Was bylaby uznana za futurystyczna... Ergo: twierdzenie, ze gra, w ktorej widze na ekranie MP5 jest bardziej realistyczna od gry, gdzie na ekranie widac jakas futurystyczna bron, jest bledne.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.