GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wzmacnianie diesla- Chiptuning czy Tuning BOX???

21.12.2006
18:18
[1]

riddickM5 [ BMW ]

Wzmacnianie diesla- Chiptuning czy Tuning BOX???

Udało mi się kupic juz auto. Oczywiscie wybór padł na diesla. Jutro jade załatwic formalnosci związane z ubezpieczeniem i rejestracją a zaraz po świętach przeprowadzić kuracje wzmacniająca.
I teraz pytanie - lepiej kupic Tuning BoX'a (którego w 5 minut idzie wyjąć) czy przeprowadzić chiptuning? Co osoba to mówi co innego, nawet w pewnej Poznanskiej firmie zajmującej się tym tematem zdania sa podzielone.
Czy ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tym i wogóle??

21.12.2006
18:29
[2]

Victor Sopot [ Generaďż˝ ]

Ja słyszałem że Box to zły wybór. Chiptuning jest lepszy, zero mechanicznej integracji a mechanik za pomocą komputera ustawia wszystko specjalnie dla twojego auta. Przynajmniej tak jest z samochodami z grupy VW.

21.12.2006
18:30
[3]

erton F [ Konsul ]

Po taka rade to tylko na forum streetracing, adresu nie podam bo niby nie mozna, ale raczej klopotow z odnalezieniem nie bedziesz mial

21.12.2006
18:30
smile
[4]

cin3k7 [ Wypomnij mi moj ranking ]

Przy okazji mógłbyś się pochwalić na jaki pojazd padł Twój wybór...

21.12.2006
18:30
smile
[5]

sasquath_ [ Konsul ]

juz w ktoryms watku podawalem mozna poczytac tez opisy itd. na co sie zdecydowales?

edit:

fajny link co jest w boxie:

oraz o chipowaniu troche

ogolnie tak jak napisal Victor Sopot- chip tuning na hamowni pod model samochodu!!

21.12.2006
18:36
[6]

riddickM5 [ BMW ]

Miał byc Golf V, jednak w ostatecznosci wybór padł na BMW.

21.12.2006
18:38
smile
[7]

sasquath_ [ Konsul ]

gdzies czytalem ze boxy czescto wprowadzaja wymuszonie wtryskiwanie wieksze ilosci paliwa co czesto zle sie konczy. najlepiej poczytaj jakies fora o twoim bmw.

ps. musisz zmienic sygnaturke:)

21.12.2006
18:43
[8]

riddickM5 [ BMW ]

sasquath>> już prośba o zmiane sygnaturki znajduje się w stosownym miejscu:)

21.12.2006
19:02
smile
[9]

bECKy [ bartek ]

pochwal sie jakie to bmw. ewentualnie jakies fotki...

21.12.2006
19:04
[10]

riddickM5 [ BMW ]

bECKy>> nie ma się czym chwalić. Fotek nie zapodam bo w chwili obecnej nie mam cyfrówki na chacie. BMW jak kazde inne, popatrz na allegro jest ich od groma.

ot przykładowy link >>

Z zewnątrz wszystko tak samo tylko inne alu, środek taki sam tylko na czarnej skórze.

21.12.2006
19:04
smile
[11]

albz74 [ Legend ]

lol, a dresy już kupiłeś ? :P

21.12.2006
19:07
[12]

riddickM5 [ BMW ]

albz>> no żartujesz chyba:)
Czuje się obrażony:)

Pozatym>> to jeden z bardziej skromnych modeli tej marki, na dresowóz się zbytnio nie nadaje:)

21.12.2006
19:11
[13]

Ziomczyk [ Pretorianin ]

a jakie mogą być koszty chiptuningu np. mercedesa 124 2,5d? i jaki dokladniej to przynosi efekt?

21.12.2006
19:25
smile
[14]

sasquath_ [ Konsul ]

riddickM5----> fajniutkie to bmw:)

Ziomczyk----> wydaje mi sie ze silnik musi miec turbo lub kompresor, ze zwyklego diesla ze wiele nie wyciagniesz:(

21.12.2006
19:26
[15]

Jan Maria Rakieta [ Konsul ]

riddickM5, jaki silniczek ma Twoje BMW i ile koniuchów?

21.12.2006
19:29
[16]

riddickM5 [ BMW ]

Ziomczyk>> wolnossący diesel (bez turbiny) nie nadaje się do tego praktycznie (zbyt małe przyrosty mocy)

JMR>> 2.0 diesel, 150KM (po planowanej kuracji wzmacniającej powinno byc jakieś 175-180KM i ogromny moment obrotowy)

21.12.2006
19:53
smile
[17]

albz74 [ Legend ]

riddick - może na dresowóz się nie nadaje, ale można na nią niezłą 'blacharę' wyrwać :P
W porównaniu do Alfy - to parę poziomów wyżej :D

21.12.2006
19:59
smile
[18]

dolomith [ Generaďż˝ ]

albz74 --> moze GOLowych ziomali uda sie wsadzic... choc ostatnio widzialem ze Ziomo Wagonem sie poruszali :P

https://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/11/218136135.jpg

21.12.2006
20:02
[19]

Rudy 102 [ Centurion ]

Lepiej poszukaj forum BMW i tam sie popytac. Zapewne niewiele tu osob mialo kontakt z chip tuningiem a juz napewno bedzie problem od akurat tego silnika. Sam mam benzyniaka wiec pewny swego nie jestem ale chyba lepiej chip. Najpierw niech auto "zbadaja" czy w ogole do podniesienia mocy sie nadaje. Pozniej hamownia itp. Jednym zdaniem-chip tuning jest bardziej indywidualny do kazdego egzemplarza....pozdro

21.12.2006
20:04
[20]

riddickM5 [ BMW ]

albz>> Alfa miała swój niepowtarzalny styl - i na zawnątrz i w środku. Złego słowa na to auto nie powiem.
Jednak po przejechaniu niecałych 100 km moge powiedziec śmiało - BMW to BMW. Zawsze wydawało mi sie to przereklamowane jak kazdy zachwalał układ jezdny itd. Jest naprawde lepiej niz w Alfie (której układ kierowniczy i zawieszenie było świetne). Ergonomia stoi na wyzszym poziomie, wszystko idealnie spasowane, skoki lewarka zmiany begów jeszcze krótsze. Kultura pracy silnika - wyzsza niz w Alfie (która miała silnik M-jet).
Auto ogolnie jest w stanie idealnym , kupione w Polsce, miesiąc temu miało pełny przegląd w serwisie. Jak na 3 latka ma przejechane niewiele (60000km)
W środku pachnie nowoscią (zwłaszcza skóra)
Silnik ciagnie niesamowicie, naped na tylna oś spowodował ze juz dzis wziąłem zakręt bokiem - frajda nie z tej ziemi.
Pozostaje mi tylko kupic jeszcze komplet zimówek bo szerokie 17'' nie są najlepszym wyborem na zime.

PS: propo blachar - zadna nie będzie mi brudziła pachnącej tapicerki:)

28.12.2006
19:39
smile
[21]

riddickM5 [ BMW ]

Wracam do tematu. Dziś właśnie odwiedziłem firme zajmującą się tym i auto po kilku chwilach stało już na stanowisku. Przemiły pan podłączył laptopa do samochodu i później wylądowało ono na rolkach (hamowni)
Wielki wentylator chłodził silnik, auto wyło niemiłosiernie. Pan ponownie podłączył lapa i jeszcze coś poprawiał. Hamownia po raz drugi, wydruk i wielkie zdziwienie z mojej strony (przybyło 30 KM i 60Nm momentu obrotowego)
Prawdziwy szok nastąpił po wyjechaniu na droge. Moment obrotowy czuć o wiele wczesniej (juz od 1500obr/min), przy przyspieszaniu tak wgniata w fotel ze trzeba sie przystosować. Po mokrej nawierzchni przy prędkosci 50km/h na trójce auto zrywa przyczepność. Przyspieszenie jest niesamowite, 80-150 km/h to dosłownie chwilka. Komputer pokazuje spalanie od 1-2 L wieksze niz przed chipowaniem.
Ojciec gdy wsiadł w samochód co chwile specjalnie hamował aby moc przyspieszyc i czuc ten wgniot w fotel. Jestem pod ogromnym wrazeniem.
Nie ma absolutnie zadnego efektu ubocznego w postaci dymienia (przy pedale wciśniętym w podłoge absolutnie nic) , który występuje w przypadku tuning Box'a - tak pan mi wyjaśnił.
Fenomenalna sprawa.

28.12.2006
19:43
smile
[22]

Artur20 [ Generaďż˝ ]

No coz, nie spodziewales sie chyba ze to bedzie jakis mul :) W koncu to BMW. Gratuluje wyboru, 100x lepsze niz gdybys kupil Golfa o ktorym pisales.

28.12.2006
19:47
[23]

stanson [ Szeryf ]

No no, 150KM + dodatkowe 30KM to już jest mała rakieta :) Jest czym poszaleć :)
No i mocne diesele mają to do siebie, że ciekawe wrażenie dla prowadzącego (czyt. wgniatające w fotel) robi wysoki moment obrotowy.

28.12.2006
19:52
smile
[24]

szogun007 [ Konsul ]

Pliz... przestancie bo jak sobie pomysle, ze do prawka mam jeszcze rok to aż mnie skręca... a ile czekania na własne autko to już poezja. JA TEŻ CHCĘĘĘĘ!!

Gratuluję ci nowego członka rodziny :)

28.12.2006
20:16
[25]

jojko999 [ Generaďż˝ ]

obejrzałem wykresy z linka w poście [5] i jak to tak wygląda to ja bym na twoim miejscu nie wstawiał tego urządzenia.
powody:
- w pokazanym przypadku silnik przy 1000-1500rpm praktycznie zdycha, (przy zmianie biegów będzie lubił zdychać)
- wzrost mocy o ok. 20% da geometryczny spadek trwałości silnika,
- wzrost zużycia paliwa (nawet jeśli ten chip steruje nie tylko wtryskiem ale i parametrami doładowania (tylko jak?) to i tak kształt komory spalania się nie zmienia i pogorszy się spalanie)

Jeżeli stać cię na częste wymiany pierścieni, wtryskiwaczy, zaworów to proszę bardzo.

Firma, wprowadzając na rynek samochód ustawia regulator w sposób optymalny ze względu na moc, elastyczność silnika, zużycie paliwa, emisję związków toksycznych itp. I to co ustawili jest najlepsze.

Czyli jak mówię: na mocy zyskasz na reszcie stracisz.

28.12.2006
20:17
[26]

stanson [ Szeryf ]

jojko999 --> ale to chyba oczywiste...? Wydaje mi sie po prostu, ze kazdy kto zabiera sie za taki tuning zdaje sobie z tego sprawe.

28.12.2006
20:29
[27]

riddickM5 [ BMW ]

jojko>> w moim przypadku od 1500obr/min silnik zaczyna rwać do przodu.
Zuzycie paliwa - jak napisałem jest wieksze o ok 2L wg komputera, wiec nie tragedia (i tak pali mało)
Żywotność - nie myślisz chyba ze auto trzymam do konca zycia? W tej chwili ma 60000km przebiegu, wiec spokojna głowa.
Za to przyjemnosc z jazdy podkręconym dieslem - bezcenna:)

28.12.2006
20:31
[28]

jojko999 [ Generaďż˝ ]

stanson---> niby tak ale magnetyzery na paliwo idą na allegro od wielu lat jak bułeczki mimo, że niby wszyscy wiedzą, że to siano

28.12.2006
20:49
smile
[29]

artux [ Pretorianin ]

riddickM5--> ile dałeś za auto ?? Sprawdzałeś może przed tuningem ile do 100km/s a teraz?
Pozatym gratuluje auta.

28.12.2006
21:14
smile
[30]

zbm [ Unlimited Test Driver ]

Diesla nie mam, ale skoro jeszcze podniosłeś moment, to może czas pomyśleć o sprzęgle pół sportowym:)

bo i tak i tak czeka Cię rychłą wymiana tegoż urządzonka w podkręconym diselku:)

(wiem wiem, to bmw a nie VW, ale tak czy inaczej, sprzeło zdycha nieporónywalnie szybciej niż w benzyniakach)

btw gratuluję furki

28.12.2006
22:11
[31]

riddickM5 [ BMW ]

Przed tuningiem sprawdziłem spalanie, pomimo ze auto mam krótko. Zatankowałem do pełna i po 100km tankowałem ponownie do pełna.
Spalanie pokryło się z tym co wskazał komputer. Jadąc na trase (Poznan-Września) BMW spalilo niecałe 7L (predkosc starałem sie utrzymac na poziomie 120-140km/h, choc chwilami podchodziła pod 170).
W jezdzie mieszanej (miasto ok 3/4, trasa 1/4) wyszło 9 L, jednak przyznac musze ze z kazdej krzyżówki startowałem jako pierwszy - mozna wiec powiedziec ze to spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe.
przy normalnym traktowaniu pedału gazu myśle ze wyszłoby jakieś 7-8L w mieszanej jeździe, co na 150KM jest dobrym wynikiem.
Po tuningu moge jedynie posługiwac sie wskazaniami komputera (nalezy dodac od 1 do 2L w zaleznosci jak ciężka ma sie noge)

28.12.2006
22:23
[32]

riddickM5 [ BMW ]

artux>> nie doczytałem i myślałem ze o spalanie pytasz a ty o przyspieszenie pytałeś, dlatego mój post powyzej dotyczy spalania.
Co do przyspieszenia - nie sprawdzałem. Jednak czuc wyraźną różnice.

PS: nie zdązyłem z Editem:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.