riddickM5 [ BMW ]
Wzmacnianie diesla- Chiptuning czy Tuning BOX???
Udało mi się kupic juz auto. Oczywiscie wybór padł na diesla. Jutro jade załatwic formalnosci związane z ubezpieczeniem i rejestracją a zaraz po świętach przeprowadzić kuracje wzmacniająca.
I teraz pytanie - lepiej kupic Tuning BoX'a (którego w 5 minut idzie wyjąć) czy przeprowadzić chiptuning? Co osoba to mówi co innego, nawet w pewnej Poznanskiej firmie zajmującej się tym tematem zdania sa podzielone.
Czy ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tym i wogóle??
Victor Sopot [ Generaďż˝ ]
Ja słyszałem że Box to zły wybór. Chiptuning jest lepszy, zero mechanicznej integracji a mechanik za pomocą komputera ustawia wszystko specjalnie dla twojego auta. Przynajmniej tak jest z samochodami z grupy VW.
erton F [ Konsul ]
Po taka rade to tylko na forum streetracing, adresu nie podam bo niby nie mozna, ale raczej klopotow z odnalezieniem nie bedziesz mial
cin3k7 [ Wypomnij mi moj ranking ]
Przy okazji mógłbyś się pochwalić na jaki pojazd padł Twój wybór...
sasquath_ [ Konsul ]
juz w ktoryms watku podawalem mozna poczytac tez opisy itd. na co sie zdecydowales?
edit:
fajny link co jest w boxie:
oraz o chipowaniu troche
ogolnie tak jak napisal Victor Sopot- chip tuning na hamowni pod model samochodu!!
riddickM5 [ BMW ]
Miał byc Golf V, jednak w ostatecznosci wybór padł na BMW.
sasquath_ [ Konsul ]
gdzies czytalem ze boxy czescto wprowadzaja wymuszonie wtryskiwanie wieksze ilosci paliwa co czesto zle sie konczy. najlepiej poczytaj jakies fora o twoim bmw.
ps. musisz zmienic sygnaturke:)
riddickM5 [ BMW ]
sasquath>> już prośba o zmiane sygnaturki znajduje się w stosownym miejscu:)
bECKy [ bartek ]
pochwal sie jakie to bmw. ewentualnie jakies fotki...
riddickM5 [ BMW ]
bECKy>> nie ma się czym chwalić. Fotek nie zapodam bo w chwili obecnej nie mam cyfrówki na chacie. BMW jak kazde inne, popatrz na allegro jest ich od groma.
ot przykładowy link >>
Z zewnątrz wszystko tak samo tylko inne alu, środek taki sam tylko na czarnej skórze.
albz74 [ Legend ]
lol, a dresy już kupiłeś ? :P
riddickM5 [ BMW ]
albz>> no żartujesz chyba:)
Czuje się obrażony:)
Pozatym>> to jeden z bardziej skromnych modeli tej marki, na dresowóz się zbytnio nie nadaje:)
Ziomczyk [ Pretorianin ]
a jakie mogą być koszty chiptuningu np. mercedesa 124 2,5d? i jaki dokladniej to przynosi efekt?
sasquath_ [ Konsul ]
riddickM5----> fajniutkie to bmw:)
Ziomczyk----> wydaje mi sie ze silnik musi miec turbo lub kompresor, ze zwyklego diesla ze wiele nie wyciagniesz:(
Jan Maria Rakieta [ Konsul ]
riddickM5, jaki silniczek ma Twoje BMW i ile koniuchów?
riddickM5 [ BMW ]
Ziomczyk>> wolnossący diesel (bez turbiny) nie nadaje się do tego praktycznie (zbyt małe przyrosty mocy)
JMR>> 2.0 diesel, 150KM (po planowanej kuracji wzmacniającej powinno byc jakieś 175-180KM i ogromny moment obrotowy)
albz74 [ Legend ]
riddick - może na dresowóz się nie nadaje, ale można na nią niezłą 'blacharę' wyrwać :P
W porównaniu do Alfy - to parę poziomów wyżej :D
dolomith [ Generaďż˝ ]
albz74 --> moze GOLowych ziomali uda sie wsadzic... choc ostatnio widzialem ze Ziomo Wagonem sie poruszali :P
https://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/11/218136135.jpg
Rudy 102 [ Centurion ]
Lepiej poszukaj forum BMW i tam sie popytac. Zapewne niewiele tu osob mialo kontakt z chip tuningiem a juz napewno bedzie problem od akurat tego silnika. Sam mam benzyniaka wiec pewny swego nie jestem ale chyba lepiej chip. Najpierw niech auto "zbadaja" czy w ogole do podniesienia mocy sie nadaje. Pozniej hamownia itp. Jednym zdaniem-chip tuning jest bardziej indywidualny do kazdego egzemplarza....pozdro
riddickM5 [ BMW ]
albz>> Alfa miała swój niepowtarzalny styl - i na zawnątrz i w środku. Złego słowa na to auto nie powiem.
Jednak po przejechaniu niecałych 100 km moge powiedziec śmiało - BMW to BMW. Zawsze wydawało mi sie to przereklamowane jak kazdy zachwalał układ jezdny itd. Jest naprawde lepiej niz w Alfie (której układ kierowniczy i zawieszenie było świetne). Ergonomia stoi na wyzszym poziomie, wszystko idealnie spasowane, skoki lewarka zmiany begów jeszcze krótsze. Kultura pracy silnika - wyzsza niz w Alfie (która miała silnik M-jet).
Auto ogolnie jest w stanie idealnym , kupione w Polsce, miesiąc temu miało pełny przegląd w serwisie. Jak na 3 latka ma przejechane niewiele (60000km)
W środku pachnie nowoscią (zwłaszcza skóra)
Silnik ciagnie niesamowicie, naped na tylna oś spowodował ze juz dzis wziąłem zakręt bokiem - frajda nie z tej ziemi.
Pozostaje mi tylko kupic jeszcze komplet zimówek bo szerokie 17'' nie są najlepszym wyborem na zime.
PS: propo blachar - zadna nie będzie mi brudziła pachnącej tapicerki:)
riddickM5 [ BMW ]
Wracam do tematu. Dziś właśnie odwiedziłem firme zajmującą się tym i auto po kilku chwilach stało już na stanowisku. Przemiły pan podłączył laptopa do samochodu i później wylądowało ono na rolkach (hamowni)
Wielki wentylator chłodził silnik, auto wyło niemiłosiernie. Pan ponownie podłączył lapa i jeszcze coś poprawiał. Hamownia po raz drugi, wydruk i wielkie zdziwienie z mojej strony (przybyło 30 KM i 60Nm momentu obrotowego)
Prawdziwy szok nastąpił po wyjechaniu na droge. Moment obrotowy czuć o wiele wczesniej (juz od 1500obr/min), przy przyspieszaniu tak wgniata w fotel ze trzeba sie przystosować. Po mokrej nawierzchni przy prędkosci 50km/h na trójce auto zrywa przyczepność. Przyspieszenie jest niesamowite, 80-150 km/h to dosłownie chwilka. Komputer pokazuje spalanie od 1-2 L wieksze niz przed chipowaniem.
Ojciec gdy wsiadł w samochód co chwile specjalnie hamował aby moc przyspieszyc i czuc ten wgniot w fotel. Jestem pod ogromnym wrazeniem.
Nie ma absolutnie zadnego efektu ubocznego w postaci dymienia (przy pedale wciśniętym w podłoge absolutnie nic) , który występuje w przypadku tuning Box'a - tak pan mi wyjaśnił.
Fenomenalna sprawa.
Artur20 [ Generaďż˝ ]
No coz, nie spodziewales sie chyba ze to bedzie jakis mul :) W koncu to BMW. Gratuluje wyboru, 100x lepsze niz gdybys kupil Golfa o ktorym pisales.
stanson [ Szeryf ]
No no, 150KM + dodatkowe 30KM to już jest mała rakieta :) Jest czym poszaleć :)
No i mocne diesele mają to do siebie, że ciekawe wrażenie dla prowadzącego (czyt. wgniatające w fotel) robi wysoki moment obrotowy.
szogun007 [ Konsul ]
Pliz... przestancie bo jak sobie pomysle, ze do prawka mam jeszcze rok to aż mnie skręca... a ile czekania na własne autko to już poezja. JA TEŻ CHCĘĘĘĘ!!
Gratuluję ci nowego członka rodziny :)
jojko999 [ Generaďż˝ ]
obejrzałem wykresy z linka w poście [5] i jak to tak wygląda to ja bym na twoim miejscu nie wstawiał tego urządzenia.
powody:
- w pokazanym przypadku silnik przy 1000-1500rpm praktycznie zdycha, (przy zmianie biegów będzie lubił zdychać)
- wzrost mocy o ok. 20% da geometryczny spadek trwałości silnika,
- wzrost zużycia paliwa (nawet jeśli ten chip steruje nie tylko wtryskiem ale i parametrami doładowania (tylko jak?) to i tak kształt komory spalania się nie zmienia i pogorszy się spalanie)
Jeżeli stać cię na częste wymiany pierścieni, wtryskiwaczy, zaworów to proszę bardzo.
Firma, wprowadzając na rynek samochód ustawia regulator w sposób optymalny ze względu na moc, elastyczność silnika, zużycie paliwa, emisję związków toksycznych itp. I to co ustawili jest najlepsze.
Czyli jak mówię: na mocy zyskasz na reszcie stracisz.
stanson [ Szeryf ]
jojko999 --> ale to chyba oczywiste...? Wydaje mi sie po prostu, ze kazdy kto zabiera sie za taki tuning zdaje sobie z tego sprawe.
riddickM5 [ BMW ]
jojko>> w moim przypadku od 1500obr/min silnik zaczyna rwać do przodu.
Zuzycie paliwa - jak napisałem jest wieksze o ok 2L wg komputera, wiec nie tragedia (i tak pali mało)
Żywotność - nie myślisz chyba ze auto trzymam do konca zycia? W tej chwili ma 60000km przebiegu, wiec spokojna głowa.
Za to przyjemnosc z jazdy podkręconym dieslem - bezcenna:)
jojko999 [ Generaďż˝ ]
stanson---> niby tak ale magnetyzery na paliwo idą na allegro od wielu lat jak bułeczki mimo, że niby wszyscy wiedzą, że to siano
artux [ Pretorianin ]
riddickM5--> ile dałeś za auto ?? Sprawdzałeś może przed tuningem ile do 100km/s a teraz?
Pozatym gratuluje auta.
zbm [ Unlimited Test Driver ]
Diesla nie mam, ale skoro jeszcze podniosłeś moment, to może czas pomyśleć o sprzęgle pół sportowym:)
bo i tak i tak czeka Cię rychłą wymiana tegoż urządzonka w podkręconym diselku:)
(wiem wiem, to bmw a nie VW, ale tak czy inaczej, sprzeło zdycha nieporónywalnie szybciej niż w benzyniakach)
btw gratuluję furki
riddickM5 [ BMW ]
Przed tuningiem sprawdziłem spalanie, pomimo ze auto mam krótko. Zatankowałem do pełna i po 100km tankowałem ponownie do pełna.
Spalanie pokryło się z tym co wskazał komputer. Jadąc na trase (Poznan-Września) BMW spalilo niecałe 7L (predkosc starałem sie utrzymac na poziomie 120-140km/h, choc chwilami podchodziła pod 170).
W jezdzie mieszanej (miasto ok 3/4, trasa 1/4) wyszło 9 L, jednak przyznac musze ze z kazdej krzyżówki startowałem jako pierwszy - mozna wiec powiedziec ze to spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe.
przy normalnym traktowaniu pedału gazu myśle ze wyszłoby jakieś 7-8L w mieszanej jeździe, co na 150KM jest dobrym wynikiem.
Po tuningu moge jedynie posługiwac sie wskazaniami komputera (nalezy dodac od 1 do 2L w zaleznosci jak ciężka ma sie noge)
riddickM5 [ BMW ]
artux>> nie doczytałem i myślałem ze o spalanie pytasz a ty o przyspieszenie pytałeś, dlatego mój post powyzej dotyczy spalania.
Co do przyspieszenia - nie sprawdzałem. Jednak czuc wyraźną różnice.
PS: nie zdązyłem z Editem:)