GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak zostac pilotem Boeing'a ??

18.12.2006
21:05
smile
[1]

CrazyMan [ G-Unit ]

Jak zostac pilotem Boeing'a ??

witam...aktualnie jestem w klasie maturalnej i do srody musze zadeklarowac poziomy przedmiotow na maturze w zwiazku z czym rozpoczely sie gorace poszukiwania wyzszej szkoly w ktorej bym sie nie meczyl a rozwijal swoje zainteresowania...tylko ze nie mam pojecia co wybrac...jestem w mat-fiz'ie wiec interesuja mnie kierunki scisle. myslalem nad marketingiem i zarzadzaniem ale jakos jeszcze sie waham.

ostatnio po glowie chodzi mi PILOT samolotu. troche to dziwne ale wydaje mi sie ze bylaby to ciekawa praca. sa jakies studia pilotowe? gdzie sie uczy tego wachu? co do tego potrzeba? czy to wogole realne? :)

dzieki

18.12.2006
21:11
[2]

hohner111 [ TransAm ]

realne - kosztowne - dlugotrwałe...

praca bardzo odpowiedzialna i dobrze platna w LOT piloci dostaja w zaleznosci od stazu od 15.000zł w gore.

18.12.2006
21:12
[3]

mirencjum [ operator kursora ]

W naszych warunkach, to chyba tylko ścieżka wojskowa.

18.12.2006
21:13
[4]

hohner111 [ TransAm ]

a, wlasnie mialem to tez dopisac ze najpierw wojo i do lotnictwa na pare latek przeszkolenie itd dopiero potem na pilota normalnego.

18.12.2006
21:14
[5]

CrazyMan [ G-Unit ]

a gdzie sie tego uczyc - tylko szkoly prywatne? przeszukuje net i nie moge na nic trafic. chyba sa takie wojskowe szkoly lotnictwa...

18.12.2006
21:14
smile
[6]

techi [ Dębowy Przyjaciel Żubra ]

Pod Rzeszowem chyba była jakas szkoła z kierunkiem na pilota samolotów czy coś;)
Ale dokładnie nie wiem;)

P.S możeliwe, ze to wojskowa;d

18.12.2006
21:14
[7]

Babiczka [ Generaďż˝ ]

mirencjum--->o czym Ty mowisz ... :)

18.12.2006
21:16
[8]

mirencjum [ operator kursora ]

Babiczka --> Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych (Szkoła Orląt) - polska uczelnia wojskowa z siedzibą w Dęblinie, wchodząca w skład Sił Powietrznych i kształcąca żołnierzy zawodowych oraz kandydatów na żołnierzy zawodowych dla potrzeb lotnictwa

18.12.2006
21:17
[9]

Aaron [ Niedźwiedź ]

Jeśli jesteś synem generała, to idź do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Będziesz latał na odrzutowcach (jak się dostaniesz) i po tym Cię z palcem w tyłeczku na pilota cywilnego przyjmą.

Inna droga, to mieć sporo kasy (chyba w każdym przypadku tak jest) i udać się do Kanady na kurs na duuuuże samolotki.

Wcześniej zainteresuj się szybowcami. Masz dzięki temu niższe koszty.

Najlepiej dowiedz się o swój lokalny Aeroklub.

Pozdro i życzę powodzenia i to naprawdę OGROMNEGO POWODZENIA!!!

18.12.2006
21:17
[10]

Misio-Jedi [ Legend ]

O ile mi wiadomo kurs pilotazu na awionetce to w Polsce ok. 10 000 zl.

18.12.2006
21:20
smile
[11]

Golem6 [ Gorilla The Sixth ]

Bardzo ciekawy pomysł na życie. Jednak aby zostać takim pilotem to trzeba naprawdę dużo starań i wiele drogich kursów. Mimo wszystko życzę powodzenia, bo bedzie Ci potrzebne jeżeli naprawdę pójdziesz w tym kierunku.

I taka rada na start.
"studia pilotowe"
Poćwicz nad językiem polskim, nawet pilotowi się przyda.

18.12.2006
21:20
[12]

Soulcatcher [ Admin ]

Musisz przejść całą drogę od awionetek po duże odrzutowce, albo iść do wojska i zostać pilotem a potem się doszkalać.

Pierwsze, droga cywilna jest bardzo droga, myślę że ok 200k pln za wszyystkie szkolenia, mogę się mylić może być więcej.

Droga wojskowa, małe szanse jest bardzo bardzo bardzo dużo chętnych na pilota wojskowego (właśnie dlatego że jest za darmo) i są potworne wymagania. Najdrobniejsza usterka zdrowia i pa pa + super wyniki w nauce.

18.12.2006
21:20
[13]

vult-q3 [ Generaďż˝ ]

Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej


chyba jedyna taka szkola w kraju

18.12.2006
21:20
[14]

Fett [ Avatar ]

Mazio - 25 000zł :) Sam ostatnio patrzyłem :) Szybowcowe 4,5 tys. szkolenie mikrolotowe 9tys. zł. To sa samoloty do 495kg z pilotem ;)

18.12.2006
21:21
smile
[15]

mycha921 [ Potępiony ]

10k kurs ? Sama awionetka chyba z 40k kosztuje :P WoW nawet 25k :P

18.12.2006
21:23
[16]

Adamek18 [ Spec Od Glupoty ]

Aaron> ja do Deblina startuje (wtyka) www.lotnik.com

18.12.2006
21:24
[17]

Azzie [ bonobo ]

Apropos zdrowia pilota to szwagier mego kolegi latal F-16 w Ameryce, byl jednym z pierwszych pilotow ktorzy polecieli na szkolenie do USA. Pod koniec szkolenia okazalo sie ze zaczela mu sie cukrzyca. 2 miliony baksow na jego szkolenie poszlo sie.... Facet zalamany bo nie moze latac...


Spora afera byla bo gdyby robili im badania czesciej to we wczesnym stadium da sie cukrzyce wyleczyc...

18.12.2006
21:26
[18]

Jan Maria Rakieta [ Konsul ]

Fett, rozbieżność jest bardzo duża, w zależności od miejsca zamieszkania taki kurs kosztuje od 10 do 25 tys. zł, i tak wszyscy robią w Czechach - o połowę taniej.

18.12.2006
21:26
[19]

owens [ Konsul ]

Do Dęblina dostac sie to wymaga z cudem dużym cudem. Pierwsza przeszkoda to taka ze ląduja tam synkowie generałów Pułkowników.... Druga sprawa testy są cholernie cięzkie...

18.12.2006
21:31
smile
[20]

hohner111 [ TransAm ]

tosmy pomogli chlopakowi ;d

18.12.2006
21:36
[21]

siwCa [ Legend ]

Nie wiem czemu, ale jak przeczytałem sam temat parsknąłem śmiechem.. :›

Co do tematu, w Polsce ciężko jest wyjść 'na ludzi' w tej dziedzinie, bez rodziny wojskowej, lub ojca z portfelem, który nie jest zbytnio ograniczony :]

18.12.2006
21:37
[22]

Adamek18 [ Spec Od Glupoty ]

owens>> jakich testów ??

18.12.2006
21:40
smile
[23]

CrazyMan [ G-Unit ]

z tego co czytam widze ze jednak musze zmienic plany :/

1. kasa - nie w takich ilosciach
2. zdrowie - wydaje mi sie ze odpadlbym (chociaz jestem zdrowy jak kon to mam nadcisnienie i napewno mnie by zdyskwalifikowali)

18.12.2006
22:01
[24]

owens [ Konsul ]

Adamek18---> sprawnosciowe, psychologiczne, wiedza ogólna, fizyka,matematyka to nie takie proste

18.12.2006
22:39
[25]

Wiewiórk [ -Szyszuni !!! ]

Powinienes zacząc starać sie juz
Przed toba dłłłłłłłługa droga __________________________________________________|

18.12.2006
22:49
[26]

Finthos [ Konsul ]

Jak rozumiem, wady wzroku dyskwalifikują na pilota?

18.12.2006
22:52
[27]

Misio-Jedi [ Legend ]

Kazda wada dyskfalifikuje, ale zawsze mozecie sobie pograc w MS Flightsimulator

18.12.2006
22:54
[28]

LooZ^ [ be free like a bird ]

CrazyMan: Nadcisnienie o ile dobrze pamietam jest najczestsza przyczyna dyskwalifikacji.

18.12.2006
23:22
[29]

Belert [ Generaďż˝ ]

Musisz byc na 110 % zdrowy ,najmniejsza wada badana w ekstremalnych warunkach dyskwalifikuje.
Droga przez szkole orlat raczej nierealna.Spobuj droge cywilna.

18.12.2006
23:24
[30]

Scumin [ Centurion ]

CrazyMan --> mój ojciec jest pilotem. Jesli masz jakieś pytania to pisz na moje GG.

19.12.2006
03:52
[31]

©®© [ Generaďż˝ ]

Moj kuzyn, mieszkający w niemczech i mający tamtejsze obywatelstwo, chciał zostac pilotem samolotów pasażerskich. Podziekowali mu juz na wstepie, bo w niemczech pilot nie może być wyższy niż 185cm (chyba tyle) a moj kuzyn ma 187 :) Wiec nawet jak jestes zdrowy na 110% to itak moga znależć milion innych "nieregulaminowych" rzeczy :]

19.12.2006
04:48
[32]

Belert [ Generaďż˝ ]

to jest te 10% :)
Trudno zeby dla Twojego kuzyna przbudowali iles tam foteli pilota.

19.12.2006
07:37
smile
[33]

xion [ Jigga ]

Jak na pilota to juz w moim wieku ludzie ida w tym kierunku... w 14 LO [w Poznaiu] jest klasa lotnicza. Kozaki juz podczas wakacji mieli szkolenia :)

19.12.2006
09:24
[34]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

Najpierw w najbliższym aeroklubie zrób turystyczną za do 20 tys. W OKL trzeba też na pilotażu wykazać się praktyką.
Dalej już prosto i z górki:
1. Kurs ATPL z materiałami 6000
2. Nalot do CPL - 30000
3. CPL 12 000
3. IR 20 000
4. ME - 8 000
5. Egzaminy itp. 5000

Wtedy już tylko brakuje sporo nalotu w zależności od linii np. 300h + 500h po 300zł/h itd.
Następnym krokiem jest zazwyczaj latanie na jeszcze innym samolocie niż Boeing np. ATR, Dash, ERJ.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.