GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wolksvagen Golf 3-problem.

17.12.2006
20:02
smile
[1]

iceland [ Pretorianin ]

Wolksvagen Golf 3-problem.

Jako całkowity laik w sprawach motoryzacji mam do WAS pytanie.Co sie dzieje z moim golfikiem- poziom oleju jest w porzadku ,prawie maksimum ,a kontrolka oleju zaczyna mi migac po ok 20 minutach jazdy( jak tylko silnik nabierze temperatury).Co sie dzieje?!!!

17.12.2006
20:09
[2]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Może masz uszkodzony czujnik ciśnienia oleju,niesprawną pompę olejową albo silnik po nagrzaniu rozszczelnia się,a to znak że na remoncik nadszedł czas.
Najlepij to jedź do mechanika,tam chyba najlepiej się dowisz co to takiego.

17.12.2006
20:11
[3]

riddickM5 [ BMW ]

Uszkodzony czujnik ( pod wpływem temp olej się rozrzedza i czujnik błędnie wskazuje)
W najgorszym wypadku pompa olejowa jest na wykonczeniu lub co gorsze>> wał i panewki nadają się do szlifu.
Gdy olej jest gęsty jego ciśnienie w silniku jest większe. Gdy staje się ciepły i rzadki (prawie jak woda) ucieka każdą wolną szczeliną (właśnie pomiędzy panewkami a wałem - są tam rysy i ucieka na bok)
Zacznij jednak od tego co najmniej czasochłonne i najtansze - od czujnika.

17.12.2006
20:12
smile
[4]

sasquath_ [ Konsul ]

www.vwgolf.pl

kontrolka jest od cisnienia oleju. zapytaj tam na forum to napewno zaraz ktos Ci odpowie. sa tez ksiazki w pdf to cos sie poduczysz.

jaki slinik?

riddickM5- dobrze wszystko wyjasnil

17.12.2006
20:16
[5]

iceland [ Pretorianin ]

Zaraz po dodaniu ( uzupełnieniu ) oleju po dłuzszej jezdzie lampka zaczęła wariowac a spod maski wydobywal sie lekki biały dymek.Teraz ( po 2 dniach) juz raczej nie dymi ,osiagi tez ma takie jakie miał tzn.komfort jazdy sie nie zmienił ale irytuje mnie to migotanie kontrolki i bipczenie.

17.12.2006
20:26
[6]

riddickM5 [ BMW ]

A otworzyłeś chociaz maska i popatrzyłeś skąd się dymi??

Podejrzewam ze ten lekki biały dymek wynikał z braku umiejętności przy wlewaniu oleju>> musiał gdzieś "kapnąć" na silnik ( np. kolektor wydechowy) i zaczał się wypalac gdy ten się rozgrzał. Jak sie wypalił to skonczyło sie dymić.

PS:: obstawiam na 90% czujnik.

17.12.2006
20:27
[7]

_kolo_ [ Czarny Kon ]

Eee, a czasami olej nie ma być pomiędzy min a max?

17.12.2006
20:32
[8]

riddickM5 [ BMW ]

kolo>> a co to za różnica?
Jeśli nalejesz nawet na MAX to olej po silniku rozejdzie się w czasie pracy (kanały, głowica itd) tak ze w misce olejowej bedzie go akurat w sam raz:)

17.12.2006
20:32
[9]

sasquath_ [ Konsul ]

moze filtr zapchany, napisz kiedy zmieniales jaki olej itd, przyczyn moze byc sporo.

_kolo_--> napisal, ze prawie max wiec to miesci sie pomiedzy min a max.

17.12.2006
20:34
[10]

riddickM5 [ BMW ]

sasquath--> jeśli filtr byłby zapchany to za zimnym oleju (gęstym) tym bardziej by świeciło a tu jest na odwrót. Aczkolwiek o filtr tez warto zadbac.

17.12.2006
20:37
[11]

iceland [ Pretorianin ]

Uzywam oleju Castrol GTX Magnetic 10/40. Oleju jest faktycznie 3/4 podzialki czyli niemalze idealnie :).

17.12.2006
20:38
[12]

art.pl [ Konsul ]

moze napisz jaki to silnik
benzyna diesel

17.12.2006
20:46
[13]

iceland [ Pretorianin ]

bENZYNIAK 1.8.Byc moze powodem było ze w trakcie mojej nieobecnosci( urlop w kraju ) jezdziła nim moja kumpela a stan oleju byl minimalny.Moja wina ze nie uzupełniłem a ona nie ma pojecia po co olej do samochodu;).Mam nadzieje ze nic powaznego z tego nie wynikło..chociaz..obawiam sie najgorszego:( .Serdzeczne dzieki za wszelkie odpowiedzi.

18.12.2006
00:06
smile
[14]

©®© [ Generaďż˝ ]

Biały dym ? Zakładając ze nie był to rozlany olej, to stawiam na uszczelkę głowicy. Z wydechu tez nie dymi przypadkiem na biało ?? (pomijając pare wodną normalną o tej porze roku).

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.