foxx [ lisek ]
ArmA: Armed Assault - [część 3]
• Newsy •
Demo MP ArmA do sciagniecia.
Patch 1.02 PL: https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=14074
Premiera ArmA w Polsce !
• Armed Assault •
Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.
• FAQ:
• Wymagania:
Minumum
Procesor - 2Ghx
512 MB RAM
karta graficzna 128 MB zgodna z DX9
Zalecane:
Procesor - 3Ghx
1 GB RAM
karta graficzna 256 MB zgodna z DX9
• Premiera:
Country - Date
EU&others - q1 2007
Austria - 30/11/06
Czech Republic - 10/11/06
Germany - 30/11/06
Poland - 24/11/06
Russia - 28/11/06
Switzerland - 30/11/06
Slovakia - 10/11/06
• Linki:
- oficjalna strona gry:
- oficjalne forum:
- blog informacyjny:
- polska strona o grze:
- jeszcze jedna dobra polska strona:
- ArmA Biki:
- wiadomosci: https://www.gry-online.pl/S012_gra.asp?ID=6354
- zapowiedz [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- beta test [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3441
- encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6354
Screeny:
https://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=4238
Filmy:
Do komunikacji glosowej uzywamy programu o nazwie Ventrilo. Program można zassać sobie z tej stronki:
IP: 84.16.252.17:3830
Serdecznie zapraszamy nowych graczy. O jakiekolwiek pytania co do serwera prosze sie kontaktowac z Fox'em lub innymi stalymi graczami.
Poprzednia czesc: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5631526&N=1
foxx [ lisek ]
Na poczatek swietny skrypt do ArmA zrobiony przez jednego z fanow, mozna nim sie bawic bez konca !
komin [ Pretorianin ]
jest demo SP/MP ?
domin12 [ JJuuNNiiOOrr ]
ja bym chciał wiedziec czy mi wejdzie.a gra wygląda extra
Mati176 [ Supervisor ]
komin ---> NIe
Mati176 - Wszyscy dostają te samą wersje Army nie zależnie od tego czy jest Z MediaMarktu czy z Empiku wysłane pocztą czy normalnie tam kupione :)
Tak, ale polska wersja miala byc 1.01 a wyszlo calkowicie inaczej. Jestemy do tylu za Czechami u ktorych gra wyszla miesiac wczesniej. Nasza wersja gry miala byc zgodna z wersja z Czech. Niestety okazalo sie inaczej....
MrXX [ Konsul ]
Byłem wielkim fanem OF. To było tak dawno temu...
Więc zamówiłem już ARMA i czekam na przesyłkę. Ale powiem szczerze że jak tak oglądam te screeny z gry to w zasadzie wygląda to dokładnie jak OF.
Może ktoś powie jakie nowości niesie za sobą ARMA i w czym jest lepsza od OF.
Zyker [ Konsul ]
MrXX- kupić ci okulary? :) poglądaj sobie screeny z OF i Army :) dowiesz sie czym sie róznią. Aha sterowanie uległo całkowitej zmianie! trzeba klawisze sobie samemu ustawic tak jak w OFP zmienił się także system lotu.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
o Jezu, to się zaraz zacznie ;)
Ponoć starzy górale mawiają, że ArmA może mieć więcej bugów niż OFP :)
Zmiany w porównianiu do Operation Flashpoint:
Nowy interfejs i menu dowodzenia.
Nowy i łatwiejszy edytor misji.
Sprawniejsze wspieranie klawiatury w grze(Keyboard support).
Silnik ArmA używa nowych efektów miedzy innymi: DX9, dynamiczne światła, oraz technologię Pixel Shader i HDR.
Poprawione AI.
Ulepszona fizyka gry.
Możliwość pływania.
Zoptymalizowany Multiplayer, JIP i całkowicie nowe tryby gry.
Całkowicie nowe jednostki i uzbrojenie.
Jeszcze większy realizm i oddziaływanie na otoczenie.
MrXX [ Konsul ]
Jak dla mnie wygląda to prawie jak OF a i te zmiany nie robią na mnie wrażenia. No ale nic. Czekam na przesyłkę - sam muszę się przekonać czy nie wyrzuciłem kasy w błoto.
eJay [ Gladiator ]
MrXX---->Gra wyglada o 3 klasy lepiej od OFP, nawet na najnizszych detalach.
zuromil [ Człowiek Jazda ]
W nocy popykałem tutorila i stwierdzam, że max. Przeszedłem dwie pierwsze opcje w 50 minut. A wydawałoby się, że oddanie kilku strzałów w tarcze to pikuś. A jednak. Postanowiłem sobie przeskoczyć na kurs pilota. Chwilowo z lotnictwa to umiem się w wielkim stylu rozbijać, i po tym co widziałem nie zanosi się żebym w najbliższym czasie umiał coś więcej ;p Grałem na szybko, ale w weekend usiądę się i postaram się przejść większą część tutoriala z w miarę dobrym skutkiem. Gra faktycznie jest trudna. Osoby grające wcześniej w OPF mają z górki. Ale to nic dam rade.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Widzę, że niektórzy z was już pykają albo w demo, albo czekają na przesyłkę :) Mam do was prośbę, możecie mi coś więcej napisać o przeżyciach z dema? Bo póki co nie mam czasu ściągać, a stoję przed trydnym wyborem: kupić sobie Carbona, czy ArmA :)
eJay [ Gladiator ]
Kupuj sobie ArmA - gra wystarcza na jakies kolejne 5-6 lat. Nawet jak nie pograsz w multi, pograsz w singla w kampanie tworzone przez graczy. Multum dodatkow, modow, jednostek, broni... Nie gramy w "demo", gramy w fulla oryginala, ktorego mozna nabyc w MM lub Empiku.
Zyker [ Konsul ]
Nie gramy w demo tylko w full'a :)
od Carbon jest chyba ze 100 lepszych gier :P a ArmA jest jedynym symulatorem pola bitwy dostępnym na rynku :) no chyba że liczymy OFP :)
SafnatPaenet [ Junior ]
Witam, nie chciałbym zaśmiecać wątku prośbą o pomoc, ale proszę (więc w sumie prośby dwie) o wyrozumiałość.
Wczoraj zakupiłem ArmA w MM (myślałem, że premiera jest 15 grudnia, więc widząc ją na półce Medialnego Molocha na chwilę pozbyłem się moich uprzedzeń do niego :)).
Przechodząc jednak do sedna: czyli opis problemu:
Misja z Kampanii, zaczynająca się od podłożenia pod most ładunków wybuchowych i czekania na sygnał "Błysk,Błysk,Błysk". Podkładałem na moście, pod mostem, minowałem przęsła ( w tym przypadku po podłożeniu dwóch ładunków pojawia się dodatkowy bug - znika całość ekwipunku, tzn. broń i pozostałe ładunku - jednak wyświetla się potwierdzenie). Chyba miałem już kilkanaście podejść do tej części zadania, wszystko na tym etapie wygląda być w porządku, po wyświetleniu potwierdzenia kieruję się w miejsce gdzie mam czekać - punkt koło skrzyń z wyrzutnią M136, i tu jest clue PROBLEMU. Obojętnie ile czekam nie otrzymuję sygnału Błysk. W międzyczasie przez most przeprawiają się czołg, BTR i ciężarówka npla. Obojętnie co robię ( czekam "campiąc się", wysadzam ładunki bez sygnału lub niszczę pojazdy) nic dalej się nie dzieje.
Pytanie: co robię nie tak, czy to wina skryptów, gdzie tkwi tajemnica :) braku postępu?
Pozdrawiam
Proszę o pomoc: [email protected] . Z góry dziękuję!!!
foxx [ lisek ]
SafnatPaenet -> Tez tak mialem kilka razy, przeladowanie misji pomoglo.
komin [ Pretorianin ]
da sie przechodzic glowna kampanie w trybie cooperatiw np we 2 osoby ?
a jesli tak jak to wyglada w praktyce jesli chodzi o obciazenie komputear hosta i lacze
Molpi [ Mocny w literkach ]
Jutro kupuje se Arma i moze mikro kupie (ale nie wiem czy bedzie dzialac na moim kompie:/)
Mam nadzieje ze popykamy se na necie cala ekipa tak jak w BF2:P
foxx [ lisek ]
Zuromil w akcji ->
PS Z tego co wiem to Polska wersja jest juz spatchowana do wersji 1.01, w kazdym razie zuromil nie mial zadnych problemow z wejsciem na moj serwer...
foxx [ lisek ]
I jeszcze jedna ->
Jutro (dzisiaj) popracuje jeszcze nad kilkoma misjami, narazie mamy tylko 3 (w dodatku nie ukonczone) ale zawsze cos...
Najwazniejsze ze super sie gralo. Nawet pod koniec dolaczyl sie jakis koles wiec bylo nas 3 :)
Dzieki za gre zuro, mam nadzieje ze nastepnym razem bedzie wiecej osob.
zuromil [ Człowiek Jazda ]
foxx w akcji --->
Dokładnie tak jak mówisz Kuba. Gra wydaje się być już spatchowana. Widocznie oprócz błędu z napisem, że gra nie jest finalna. To jeszcze błąd w opisie wersji gry ;p Ale to są tylko moje gdybania.
I dzięki za grę :) Jutro powtórka z rozrywki :) Ustawiamy się tak jak dzisiaj :)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Hmm, a nie denerwuje Was może opcja z mapą i po każdym jej użyciu "odświeżanie" ArmA?
shark [ Pretorianin ]
W jaki sposób można sprawdzić ilość klatek FPS w Armed?
Vaiper [ Konsul ]
Teraz kilka fotek z gry na wysokich ustawieniach grafy .
1.
Vaiper [ Konsul ]
2.
Vaiper [ Konsul ]
3.
PIL [ Generaďż˝ ]
foxx---> Niestety nie masz racji. Dostaniemy grę w wersji 1.00. więc bez patcha. Wiem, że LEM w tej chwili testuje patcha i prawdopodobnie wypuści go w przyszłym tygodniu. Patch poprawi jakieś baboki w tłumaczeniu i podniesie grę do wersji 1.01. co by nie było kłopotów w rozgrywce sieciowej.
Mimo to, też nie miałem problemów z logowaniem się na np. niemieckie serwery. Byś może były to serwery pracujące jeszcze bez łatki i dlatego.
Vaiper [ Konsul ]
Super żołnierz ----->
foxx [ lisek ]
PIL -> To jak wytlumaczysz to ze zuromil ktory ma polska wersje gry mogl normalnie grac na moim serwerze ktory byl na patch'u 1.01?
shark -> Chocby programem 'Fraps'.
Wozu -> Bardzo... :( Moze to poprawia w ktoryms patch'u...
eJay [ Gladiator ]
foxx--->Ja tez moge wchodzic na 1.01 (mam 1.00). Przy wejsciu pisze, ze mam zmienione pliki konfogiracyjne.
Molpi [ Mocny w literkach ]
1. Na jakiej zasadzie gra sie na necie?
2. Da sie reanimowac kolegow?
3. Czy na necie mozna grac tylko US
4.Podajcie linka do calej mapy wyspy
gladius [ Subaru addict ]
Czy jest tak samo świetnie spolszczone jak OF?
Czy jest zainfekowane stargównem?
diuk [ Generaďż˝ ]
Poćwiczyłem trochę misje szkoleniowe, mam dwa pytanka:
1. w misji z czołgiem podjechałem, stałem sie działonowym, wystrzelałem cele - i co dalej? Ani jechać (nie umiem stać się kierowcą), ani wysiąść... Rutynowo przeklikałem wszystkie klawisze, bez skutku, może coś muszę dodefiniować?
2. jak ustawić joystick do śmigłowca? Na klawiszach i myszy lata, ale to co usiłuję podłączyć do sterowania smigłowcem (obrót lub przesunięcie +/- po X,Y,Z) nie reaguje na ruchy joysticka
Przy okazji: po wskazaniu śmigłowca jako celu wsiadania jeden z podwładnych zaklinował się przy skrzydle ogonowym śmigłowca - za blisko stał biedak w momencie lądowania...
foxx [ lisek ]
1. Na jakiej zasadzie gra sie na necie?
Jest mnostwo trybow jak, CTF, Deathmatch, Take and Hold, Team Deatchmatch, Coop + pewnie jeszcze tysiace innych jak dojda mody.
2. Da sie reanimowac kolegow?
Nie, ale da sie ich leczyc medykiem jesli sa ranni.
3. Czy na necie mozna grac tylko US
Nie, mozna grac wszystkimi stronami + z tysiacami modow wiec mozliwosci sa nieograniczone.
4.Podajcie linka do calej mapy wyspy
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
To z zasadniczych minusów dodam jeszcze FTB (Fade-to-black) w czasie zmian widoków FPP<->TPP. Wiem, że na serwerach dla poprawienia realizmu nie stosuje się TPP, ale w singlu lubię się nim pobawić.
diuk -> Trzecia część szkolenia czołgiem, to szkolenie na stanowisku dowódcy. Po wybiciu wszystkich celów (zdaje się 2xT-72 z Sabota, 1xpiechotę z kaemu i w końcu BWP+piechota z kumulacyjnego[HEAT]) powinieneś siąść na stanowisku dowódcy i wydawać rozkazy reszcie (wsadem kierujesz kierowce... dziwnie brzmi, ale to trzeba obadać jak to działa - a działa tak samo jak w OFP, trzymając spację "wydajesz" dyspozycje celowniczemu działa).
PIL [ Generaďż˝ ]
foxx---> eJay mnie wyręczył ;)
Ja dostaję jeszcze komunikat o niemożliwości wczytania jakiś tekstur, ale nie wiem czy to wynika z różnic wersji.
Zyker [ Konsul ]
UWAGA BĘDZIE PATCH 1.02 I BEDZIE ON ROBIONY POD WERSJE: Polską, Niemiecką, Czeską (będzie chodzić z lemowską wersją)
OTO CO ZMIENIA: (piszą ze patch będzie dostępny na dniach)
New patch will be released very soon.
It will come in three versions:
czech, german and polish
and it's not so easy to predict exact release dates for each of them.
Here is some more information about patch:
************** ArmA: Armed Assault Patch 1.02 README ****************
*********************************************************************
© 2006 Bohemia Interactive Studio. All rights reserved.
This application will update your ArmA: Armed Assault to version 1.02
NOTE: The patch will update significant amount of data and it may take long time (10 minutes or even more on some systems).
Be patient and don't try to interupt the patch or restart the system while the patch program is in progress.
www.bistudio.com
SYSTEM REQUIREMENTS:
====================
ORIGINAL VERSION OF ARMA:ARMED ASSAULT 1.00 or 1.01
HOW TO INSTALL THE PATCH
=========================
Run the exe to apply the setup automatically.
MULTIPLAYER NOT COMPATIBLE WITH 1.00 AND 1.01
=============================================
Due to some network bandwith optimizations 1.02 is no longer compabitle in multiplayer with 1.00 and 1.01 and
users who installs 1.02 will not be able to play on servers with 1.00 and 1.01.
Note that in order to update dedicated server to 1.02 you will also need to update all data that changed between version 1.00 and 1.02.
UPDATED OPEN AL
===============
New version of OpenAL is available from openal.org and also should be part of the archive with the ArmA Patch 1.02.
We recommend you to install it.
***************************************************************************
*** 1.01, 1.02
Performance:
- Significantly improved general performance of the German version
- Improved performance on shading detail and texture detail very low
- Optimized grass implementation
- Fixed bug in texture management: All textures could have been thrown away under certain conditions
Stability and Security:
- Some crash opportunities in multiplayer fixed.
- Crash when out of videomemory fixed
- Removed function exportLandscapeXYZ
AI:
- Pathfinding improvements
- Combat reaction improvements
Multiplayer:
- Dedicated server related improvements
- Netcode optimizations
Campaign:
- Improved missions endings in various conditions
- Fixed mission duration info
General:
- Helicopter controlls reworked
ENGINE CHANGE LOG
=================
1.02 - Fixed: Parameters set when creating a new profile was not saved
1.02 - Fixed: User profile ending with the period character was handled
incorrectly
1.02 - Fixed: Improved helicopter controls and flight model.
1.02 - Fixed: Dedicated server crash
1.02 - Fixed: Random crashes in MP
1.02 - Fixed: Default profile cannot be deleted nor renamed now
1.02 - Fixed: Rename of profile work correctly now
1.02 - Fixed: Stealing gear from medics was possible
1.02 - New: Joystick sensitivity configurable in ArmAProfile file.
Configuration is done per positive/negative part of each axis.
Default is:
joystickSensitivity[]=‹
0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,1.000000,1.000000,
0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,0.500000,1.000000,1.000000›;
1.02 - Fixed: MP server crash (sometimes after JIP client disconnected)
1.02 - Fixed: Squad logo was not shown on all clients in MP
1.02 - Fixed: Normal maps need not to be thrown away in LowEnd quality
settings after restarting the game
1.02 - Fixed: Dedicated server required OpenAL32.dll
1.02 - Fixed: AI are better planning the path over the bridge
1.02 - Fixed: Player with no legs gets no longer stuck in up/down limbo
1.02 - Fixed: Plane mouse control do not affect cyclic while looking around
1.02 - Fixed: "life" cheat (immortality) disabled in Retail versions
1.02 - Fixed: Boats were able to drive on shore quite fast.
1.02 - Fixed: Boats were able to sink into the terrain once destroyed.
1.02 - Fixed: (Car) Camera height angle is reset going from external to
internal view or vice versa
1.02 - Fixed: AI pathfinding improved (unexpected leaving of roads will
happen less frequently)
1.02 - New: Config switch to disable "Voice over Net" on dedicated
servers (disableVoN=0
1.02 - Fixed: Car-ground collision response improved.
1.02 - Fixed: Cars simulation - better speed stability when low speed
wanted
1.02 - Fixed: Wake up object physics after setVector/setVectorUp.
1.02 - Fixed: Injured soldier is forced to prone only when he wants to
move (done to fix RPG soldier ability to run even when injured)
1.02 - New: Headlights are now not switched when player leaves the vehicle.
1.02 - Fixed: Command line options -world, -noland and -netlog enabled.
1.02 - Fixed: Boat can now be controlled with keyboard while looking
around using a mouse.
1.02 - Fixed: Peeking through walls using leaning is no longer possible.
1.02 - Changed: Helicopter autohover default binding changed to
double backslash key to improve A/S/D/W precision.
1.02 - New: Added manual fire default binding to ' (apostrophe) key.
1.02 - Fixed: False conflict reported for Handgun, Salute and
SitDown actions for vehicles.
1.01 - New: Support for improved UI in dialogs during joining to
dedicated server
1.01 - Changed: normal maps are not used when using "shading quality"
"very low"
1.01 - Improved: AI pathfinding failing less often now
1.01 - Removed: function exportLandscapeXYZ
1.01 - Fixed: Tonemapping was not involved in the flare color calculation
1.01 - Fixed: NULL RT texture can be created now if possible as a shadow
buffer resource - it will save some video RAM when using nVidia SB technique
1.01 - Fixed: 1x1 texture is created now as a shadow buffer resource,
when using retail version of the DX - it will save some video RAM when
using nVidia or ATI SB techniques
1.01 - Fixed: Fixed bug in texture management. All textures could have
been thrown away under certain conditions
1.01 - Fixed: crash when out of videomemory
1.01 - Fixed: AI sometimes did not react to change formation command
1.01 - Fixed: AI more actively scanning visually for enemy when his
position is not known.
1.01 - Fixed: AI sometimes planned path through walls
1.01 - Fixed: AI sometimes did not found path around mountains
1.01 - Fixed: Message: No entry 'bin\config.bin/CfgMarkers.'
1.01 - Fixed: Dedicated server can retranslate Voice Over Net packets
1.01 - Fixed: Possible crash when exiting multiplayer game.
1.01 - Fixed: Possible crash when hosting MP session
1.01 - Fixed: LOD selection for clutters was not working properly
1.01 - Fixed: Very low shading quality settings now invoke usage of very
cheap shader for trees
1.01 - Fixed: Display for mission selecting / voting on dedicated server
- mission list fixed
1.01 - Fixed: Crash in multiplayer lobby screen
1.01 - Fixed: Debriefing - mission duration info was wrong in campaign
1.01 - Fixed: Command interface, with ALT held should move cursor
1.01 - Fixed: Improved AI reaction to soldier being hit nearby.
1.01 - Fixed: Improved AI reaction to friendly units observed being killed.
1.01 - Fixed: AI reaction improved for enemies disembarking vehicles.
1.01 - Fixed: Unicode used for dedicated server console output.
1.01 - Fixed: Unicode used for debugger output (OutputDebugString)
==Version 1.02==
===Air.pbo===
1.02 - Fixed various model issues on several vehicles.
1.02 - AH-6 sound occlusion changed
===Anims.pbo===
1.02 - Pistol moves improved
1.02 - Evasive forward with launchers improved
1.02 - Launcher reload time increased to 4 seconds
===Buildings.pbo===
1.02 - Fixed various model issues on several buildings.
===CA.pbo===
1.02 - Fixed syntax in ColorCoef[]
===Characters.pbo===
1.02 - Fixed various model issues on several characters.
1.02 - Fixed wound definition for Fieldreporter
1.02 - Fixed wrong respawn weapons on SoldierWAT
1.02 - Soldiers have now 12 main and 8 side item pockets
1.02 - Grenadiers carry now 8 grenades
===Misc.pbo===
1.02 - Fixed various model issues.
===Roads.pbo===
1.02 - Fixed various model issues.
===Sara.pbo===
1.02 - Adjustments of object placements
===Tracked.pbo===
1.02 - Fixed amount of cargo in M113
1.02 - Fixed various model issues on several vehicles.
1.02 - Lense flare removed from M113
===UI.pbo===
1.02 - Added interface of dedicated server voting screen
1.02 - Fixed lenght of player's name field
===Water.pbo===
1.02 - Fixed amount of cargo in Zodiak and PBX
1.02 - Lense flare removed from RHIB weapons [[User:Rastavovich|Rastavovich]]
===Weapons.pbo===
1.02 - Fixed ironsights.
1.02 - modified recoil for M249 on ground
1.02 - Lense flare removed from all vehicles that should not have it
1.02 - Improved guided missiles and rocket behaviour
1.02 - KVPT shoots now from turret
1.02 - Fixed AK74 ammo is not silenced to AI anymore
===Wheeled.pbo===
1.02 - Fixed amount of cargo in vehicles.
1.02 - Updated armor settings for military wheeled vehicles.
1.02 - Lense flare removed from all vehicles that should not have it
1.02 - Fixed various model issues on several vehicles.
1.02 - Several campaign missions improved.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
To ja widzę zapowiedź tylko jednej faktycznej poprawy - sterowania helikopterem, bo faktycznie teraz za cholerę nie chce współpracować z analogowymi joyami (lekkie wychylenie i już helikopter przewraca się z maksymalną siłą).
Ale... nie widzę nic w sprawie mapy :/
bone_man [ Omikron Persei 8 ]
1.02 ponoć jest już dostępny dla Czeskiej wersji.
Zyker [ Konsul ]
zgadza się dla pozostałych ma wyjść w przeciągu tygodnia albo i wcześniej.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay, Zyker --> dzięki za odp :)
Ale mam tylko jeszcze kilka pytań, więc jeśli poświęcilibyście jeszcze chwilkę, być może dla przyszłego kolegi z pola walki, to byłbym wdzięczny ;)
1) Jak się ma grafika? W ogóle jak to powinno działać na moim sprzęcie? :)
2) Jak się lata i prowadzi pojazdy? To jest jakoś skomplikowane, albo zdziwaczone (sterowanie myszką jak w OFP)?
3) Czy są jakieś bugi itp?
4) W jakiej wersji językowej to jest?
5) Fajnie się gra i nie nudzi się? :)
eJay [ Gladiator ]
1) Jak się ma grafika? W ogóle jak to powinno działać na moim sprzęcie? :)
Grafika jest naprawde bardzo dobra. Dzis od sasiada pozyczylem GF 6600 GT i na srednich wyglada to zachecajaco. Na twoim sprzecie pograsz spokojnie na detalach srednio/wysokich.
2) Jak się lata i prowadzi pojazdy? To jest jakoś skomplikowane, albo zdziwaczone (sterowanie myszką jak w OFP)?
Prowadzi sie gładko wszelkie czolgi, BMP, Strykery itd. Z heli i samolotem jest tak, ze lata sie trudno i trzeba duzo czasu poswiecic aby wycwiczyc sie w lataniu w ArmA.
3) Czy są jakieś bugi itp?
jest duzo bugów.
4) W jakiej wersji językowej to jest?
Patrz wstepniak. 15 grudnia byla polska premiera wiec gra jest spolszczona (wersja kinowa).
5) Fajnie się gra i nie nudzi się? :)
To zalezy od gustu. Jezeli kogos jaraja realistyczne fpsy, gdzie taktyka goruje nad metoda z piana na ustach to gra jest stworzona wlasnie dla takiego gracza. Mnei to jara:) Gra na bank sie nie znudzi, bo czeka nas spory wysyp dodatkow (darmowych).
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Krótko : brać to, czy Carbona? :P
eJay [ Gladiator ]
2 rozne rodzaje gier. Sam wybieraj.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Carbona? Ło Jezu!!!
Mati176 [ Supervisor ]
Barthez x--> To
Molpi [ Mocny w literkach ]
A ja mam pewien pomysl .
Od eJaya slyszalem o pewnym zamku na mapie i z tego co eJay powiedzial to takich smaczkow jest pelno.
A wiec proponuje zebyscie zaznaczali na zdjeciu ciekawe miejsca -->>
ps. Ja w gre jeszcze nie gralem wiec nie wiem czy widac cala mape itd
Barthez x [ Generaďż˝ ]
myślę, myślę i zastanawiam się :) w sumie bardzo lubię takie klimaty, ale nie wiem, czy to całe planowanie i mało akcji mnie nie odepchnie... bo bardzo lubię nfs, ale martwię się, że ten carbon mi nie przyniesie tyle radości, bo to kopia jest poprzednich czesci...
Zyker [ Konsul ]
Przed chwilą został wydany patch 1.02 dla niemieckiej i czeskiej wersji.
Polska wersja patcha ma zostać wydana dziś lub jutro!
eJay [ Gladiator ]
Misja hicior, wczoraj z foxxem gralismy Coopa. Cel: zliwidowac jakiegos oficera. Zadanie wykonane, biegniemy do heli aby sie ewakuowac, foxx zapomina wlaczyc Auto zwis i ladujemy na drzewie:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Hmm... widzę, że fajną zabawę macie :) Za kilka dni zobaczycie mnie w akcji w ArmA ;)
eJay --> na jakich detalach grasz? :)
J0lo [ Legendarny Culé ]
jateż dopiero za parę dni dostanę ArmA. niestety termin realizacji jest jutrzejszy więc a kurier pewnie przyjdzie w poniedizałek...
eJay [ Gladiator ]
Barthez x--->Wszystko na low, widocznosc 1200 m. Ale grafika to akurat najmniejszy pikuś. Wazny jest fun, a ten jest nieziemski.
PaZur76 [ Gladiator ]
Pogrywam od wczoraj wieczór i póki co nie podoba mi się poruszanie celownikiem/kursorem po ekranie, siakiś taki bezwład (czy jak to nazwać) jest. W OF było z tym dużo lepiej IMHO. Ale pokombinuję jeszcze z opcjami/czułością mychy, może się coś polepszy. Albo pozostaje się przyzwyczaić...
Druga rzecz: niech żesz Bohemia zatrudni wreszcie jakiegoś emerytowanego wojskowego do pomocy przy tworzeniu misji coby te były bardziej realistyczne. Jak mam grać w takie "ramboidalne" misje poboczne jak te z 1-ej głównej to mi się odechciewa ;-). Ten snajper vs konwój to jeszcze przejdzie ale sabotaż w pojedynkę w obozie wroga to przegięcie...
Aha, i strzelanie z granatników podlufowych już całkiem skiepścili :-/ - konkretnie celowanie (gdzie porządny celownik, np. leaf-sight dla M4, na broni!?). Granaty ręczne to IMHO też tragedia - skaczą jak małe kangury: rzucam takiego na 10m a ten odbija się na chyba z 50 ;-). Fizyka piłki kauczukowej a nie granatu :-).
Dwukrotny zoom przy celowaniu z karabinka też mi się nie podoba (przekombinowane), już nie wspominając o tym, że przy Reflexie nie powinno być żadnego przybliżenia.
ruutek [ Pretorianin ]
Czy są może jakieś PL servery do ArmA ??
eJay [ Gladiator ]
Ten snajper vs konwój to jeszcze przejdzie ale sabotaż w pojedynkę w obozie wroga to przegięcie...
snajper vs konwój to banał, z kolei ta pierwsza misja sabotażowa jest owszem trudna, ale wykonalna:)
Aha, i strzelanie z granatników podlufowych już całkiem skiepścili :-/ - konkretnie celowanie (gdzie porządny celownik na broni!?)
Czy ja wiem? Wszedzie uzywam Iron Sighta i nie mam z tym problemow.
Granaty ręczne to IMHO też tragedia - skaczą jak małe kangury: rzucam takiego na 10m a ten odbija się na chyba z 50 ;-)
To tylko złudzenie:) Co nie zmienia tego, ze czasem ciezko okreslic gdzie granat polecial.
PaZur76 [ Gladiator ]
snajper vs konwój to banał, z kolei ta pierwsza misja sabotażowa jest owszem trudna, ale wykonalna:)
Tu nie chodzi czy trudne czy nie, tylko że mało realistyczne. Przecież wiesz, eJay, że nawet snajper nie działa w pojedynkę tylko w teamach po dwóch (snajper-spotter), a u ruskich to nawet chyba po 3-ech...
eJay [ Gladiator ]
Tu nie chodzi czy trudne czy nie, tylko że mało realistyczne.
Kto wie jakie akcje sa organizowane przez siły specjalne :-) Nie jestem specjalista ds wojska, wiec nie wiem.
Kampania jako calosc jest malo porywajaca, w stosunku do OFP to marnosc. Mnie intersuje multi, a ten poprawili znacznie.
PaZur76 [ Gladiator ]
A ja z kolei kupiłem "ArmA" dla mocnych i realistycznych kampanii singlowych robionych przez fanów znających się na rzeczy :-).
eJay [ Gladiator ]
To musisz poczekac, az wyjda dobre narzedzia edytorskie:) Bo BIS przy kampanii poszedl po najmniejszej linii oporu.
Hitmanio [ Legend ]
Krótka piłka panowie.
Jest to mój ukochany Operation Flashpoint ds. Singla i Multi? Pytanie banalne ale chciałbym usłyszeć coś od eJaya, gdyż pamiętam, że grałeś w OPF ;)
Mój komp: 2,5 GhZ, 768 Ram, Radeon x700 - ten sprzęt da radę udźwignąć grę "żeby pograć" ?
(wymagania minimalne są minimalne, a ja się pytam czy da się znośnie grać...)
Przepraszam ale spieszę się...
eJay [ Gladiator ]
Jest to mój ukochany Operation Flashpoint ds. Singla i Multi?
multi wymiata, single nie, ale to sie zmieni jak do robienia kampanii dobierze sie community:)
Mój komp: 2,5 GhZ, 768 Ram, Radeon x700 - ten sprzęt da radę udźwignąć grę "żeby pograć" ?
ujdzie w tłoku, ale o wysokich detalach mozesz zapomniec. 1 GB to w zasadzie minimum, dokup taka kostke i bedzie ok.
Hitmanio [ Legend ]
Thx, na low mogę pograć ;)
Vaiper [ Konsul ]
ArmA jest super poziom AI jest wzorowy i tak dalej.
ruutek [ Pretorianin ]
Ponowię pytanie : czy są może już jakieś polskie servery ??
eJay [ Gladiator ]
Są.
armedassault.pl
i
arma-zone.pl
Trael [ 24th MEU ]
Dobra kolejne pytanie z seri czy pójdzie :)
AMD Barton 2500 (1,8GH) 1GB Ram, GeCube Radeon 9550 - starczy żeby zagrać?
No i może śmieszne-dziwne pytanie, ale da się śmigłowcem zrobić tzw. crash landing? Chodzi o czy przy ostrym przyglebieniu nie wybuchnie i nie zamieni się w płonący wrak (łącznie z załogą).
foxx [ lisek ]
Zuro, nie pij tyle wiecej...
maev [ Konsul ]
Zastanawiam sie nad kupnem gry, ale ..
a) czy gracie juz multi? :)
b) Czy na A64 3200+, 2GB Ram, X1950XT pogram w wysokich detalach? (a przynajmniej, akceptowalnej jakosci grafiki)
PIL [ Generaďż˝ ]
PaZur76---> "nie podoba mi się poruszanie celownikiem/kursorem po ekranie, siakiś taki bezwład (czy jak to nazwać) jest"
Spróbuj w menu zmniejszyć wartość pt. "dryfowanie".
eJay ---> nie znasz przypadkiem hasełka na armedassault.pl ?
foxx [ lisek ]
maev ->
a) Tak, gramy juz coop'y.
b) Mysle ze tak a nawet jesli nie na wysokich to z pewnoscia bedzie to zadowalajaca jakosc.
maev [ Konsul ]
dzieki foxx za odpowiedzi
ach, ostatnie dwa pytania
c) czy gra obsluguje rozdzielczosci wide (1600x1050)
d) jak z lagiem podczas gry multi; kod sieciowy jest zoptylamiozwany ?
eJay [ Gladiator ]
PIL--->haslo to "gramy" lub "grajmy", nie jestem pewien.
maev--->
a) mozna ustawic wide.
b) multi jest zoptymalizowane. wczoraj gralismy w 4 osoby z foxxem na jego serwerze domowym. Ping mialem w graniach 50-100.
eJay [ Gladiator ]
Na mala zachete:)
foxxiu przed pilotażem:)
eJay [ Gladiator ]
foxx montowal jakies rury na pustyni...
eJay [ Gladiator ]
Lecimy poszukać "jenerała", ktorego trzeba bylo ubic:)
eJay [ Gladiator ]
Nocny zrzut--->
DeLordeyan [ The Edge ]
Da się pograć na
Athlon 64 3000+
512 DDR w DC
GeForce FX5200 Ultimate 128MB?
eJay [ Gladiator ]
Bedzie ciezko:)
T_bone [ Generalleutnant ]
Operation Flashpoint uważam za jedną z najważniejszych gier jakie powstały na PC dlatego przyznam ze smutkiem spoglądam na leżące na pułkach sklepowych pudełka z Armed Assault. Głównie dlatego że jeszcze trochę czasu minie zanim sprawie sobie maszynę która pozwoli mi uciągnąć tą grę i dodatkowo będzie cieszyć przy tym oko, z moim obecnym Athlonem 2000XP, 1GB i GF5900XT nie mam złudzeń ;p
Piszcie raporty i zamieszczajcie screeny dla wszystkich którzy czekają cierpliwie w rezerwie :D
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Może mi ktoś wytłumaczyć czemu gra mi się zawiesza (multi) po kilki minutach gry (serwer stawiany przez foxx`a). I czemu mam 15-20 klatek w singlu/multi nawet kiedy wszystko mam ustawione na NISKO.
Moja konfiguracja: Athlon 64 3,0 GHz XP+, GF 7600GS podkręcony na GT, 1,5 Gb ramu.
Co za bzdura ;/
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Dodam że spełniam wymagania zalecane. Więc w czym tkwi problem?
eJay [ Gladiator ]
Czekaj na pactha:) A teraz wracam do multi:)
foxx [ lisek ]
zuromil -> Z tego co wyczytalem na oficjalnym forum to bug gry, ma byc poprawione w patch'u 1.02...
KuKi|71 [ Centurion ]
Mam problem z misja gdzie musze zając miasto wroga tzn. po prostu wybić wszystkich (jest to misja dodatkowa). Zabijam wszystkich po czym do akcji wkracza druga grupa, dołaczam sie do nich i ide do kolejnego waypointu, gdzie musze czekac. No i tak moge sobie do usranej śmierci czekać. Misje przechodziłem juz trzy razy, za każdym razem kończy sie tak samo....
bone_man [ Omikron Persei 8 ]
Też nie mogłem skończyć tej misji. Stałem tam, jak słup soli przez kilkanaście minut i nic się nie działo.
Najłatwiej przeskoczyć tę misję. Shift + - (na numerycznej) i wpisać endmission.
maev [ Konsul ]
bone_man
Nadal na swoim sprzecie? Jesli tak, w jakich detalach i jak szybko chodzi Ci gra? Czy moglbys poratowac screenami?
Ja narazie na X850XT, planuje przesiadke na X1950XT (ok 1000 zl juz teraz), ale nie wiem czy nie zostawie sobie kasy na X360.
o kartach z DX10 w ogole nie mysle, a64 3200+ nie nadaje sie juz do takich kart, natomiast A64 X2 4xxx+ na socket 939 nigdzie sie juz nie dostanie :-(
bone_man [ Omikron Persei 8 ]
Maevius --> Nadal na starym sprzęcie. :) Czekam, żeby zobaczyć, co ATI wypuści na DX10. Później zobaczę, co bardziej opłaca się wybrać: NV/ATI.
Co do ArmA. Grałem jedynie jakiś czas temu. Po tym, co widziałem wstrzymałem się z zakupem. Może, jak wyjdzie 1.02 do PL to wtedy kupię.. Zdjęć Ci niestety nie dam, nie mam jak. :(
Co do ustawień teren, obiekty i textury miałem na medium. Shading czy coś takiego na low, postprocess low, AA wyłączone, AF nie pamiętam, cienie off. Zasięg widzenia ustawiony standardowo, coś około 1000. Gra chodziła słabo.
Czasem się jako tako grało dać, czasem było niegrywalnie. Ogólnie porażka jeśli idzie o wydajność.
Gubiło mi textury, za chwilę doczytywało, za moment znowu gubiło - wychodzi na to, że patch 1.02 miał to naprawić. Czy naprawił, nie wiem. :)
PaZur76 [ Gladiator ]
KuKi|71 & bone_man ---> dwa razy podchodziłem do tej misji, za pierwszym razem miałem tak jak wy - czekanie do usr*** śmierci :-/. Za drugim podejściem było już OK: wybiłem pierwszą partię wrogów w miasteczku (większość mojego oddziału przeżyła), połączyłem się z drugą grupą (ci też dali radę), powrót do miasteczka, w nim starcie z kolejną partią wrogów a potem... odwrót do Humvee, który czekał mniej więcej w miejscu gdzie misja się zaczynała=misja zaliczona pomyślnie.
Ktoś tu pisał, że czasami (przy takim zwisie misji) pomaga załadowanie zapisanego stanu gry (i to jest prawda) - spróbuj więc tego, KuKi|71.
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
Jako stary wyjadacz FP, nie mogłem sie oprzeć i zakupiłem to "cudo";( Nie wiem jaki trzeba mieć komputer żeby w to grać, ale u mnie grafika jest WUJOWA. Wszystko jakby rozmyte i nawet kiedy ustawiam wiekszość na niski poziom mam takie same "odczucia" jak kolega Żuromil ;(( Myślałem, że mam w miarę dobry sprzęt, bo:
Duo Core 2 2,16 ghz i 2 gb (667 mhz) oraz nvidie 7600 z najnowszymi sterownikami a gra mawet na najmniejszych rozdzielczościach (1024x768) tnie jak cholera i właściwie nie da sie nawet rozpoznać z 400m czy to "coś" przed nami to drzewo czy też czołg (!) Skandal, normalnie!!!!
foxx [ lisek ]
Frozen Vodka -> Naprawde dziwne bo sprzet masz w miare dobry... moze to cos ze sterownikami/ustawieniami ? Gra powinna ci chodzic bez zaciec na niskich/srednich detalach z takim sprzetem. Mam Athlon'a X2 4600, 2GB (ddr2) ram i GeForce 7300GT i gierka chodzi 25-35fps na niskich/serdnich detalach. Dodam jeszcze ze po zainstalowaniu patch'a 1.01 byl (maly ale byl) wzrost wydajnosci, wiec zalecam poczekac na patcha 1.02 (jako ze 1.01 nie zostal wydany) do polskiej wersji ktory powinien ci dac malego 'boosta' w gierce.
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
foxx---> no właśnie ! a już nie daj Boże coś wybuchnie podczas walki to sie dopiero zaczynają slajdy! Pociąć sie można! A może to być wina 24 calowego ekranu ??? Czy to nie ma wpływu na obciążenie karty?
ŻE O MULTI NIE WSPOMNĘ ! PODCZAS "obierania danych" na samym początku wszystko sie wiesza i WUJ! Za każdym razem. Z firewallem czy bez z Pandą czy bez;(
foxx [ lisek ]
Frozen Vodka -> Nie, ekran (monitor) nie ma wplywu na wydajnosc.
eJay [ Gladiator ]
Frozen Vodka--->To doprawdy dziwne, na twoim sprzecie powinno w miare przyzwoicie chodzic na srednich detalach. Poeksperymentowalem z 2 konfiguracjami i wyszlo na to, ze wszystko zalezy od....szczescia. Gra chodzi roznie, na roznych konfiguracjach.
Na Athlonie XP 2000+, 1,5 GB RAM i Radeon 9550 XT gra chodzi 15-30 fps w najnizszych detalach w 800x600.
Odjalem RAM, zostawilem 1 GB (markowe Kingstona 400 mhz), dolozylem GF 6600 GT i chodzilo praktycznie tak samo, moglem co prawda wlaczyc shadery na high (gra wyglada wtedy sporo ładniej, a liczba klatek taka sama), ale reszta na low.
Doprawdy nie wiem, gdzie lezy przyczyna w takiej wydajnosci (skoro ludziom na 7950X2 haczy w wysokich detalach...). Byc moze po patchach bedzie lepiej, a moze silnik nie nadaje do efektow z DX9.
maev [ Konsul ]
foxxx -> genialny sprzet, ale karta mocno nie ta :-(
eJay -> Po swietach bede mial gre, nowy sprzet, zobaczysz, podziurawie Cie jak sito
:-P
Pamietam rozgrywki po sieci LAN w 4 osoby (niewiele, ale zawsze cos) w OFP custom misje.
Te przeloty na miejsce akcji helikopterem, oslanianie kumpli, spieprzanie lasem gdy na horyzoncie pojawil sie czolg a u nas w kieszeni.. same granaty
Niesamowity klimat i frajda, nieporownywalna z zadna inna gra - wlasnie z powodu ogromu i przestrzeni, multum mozliwosci.
Mam nadzieje, ze AA daje taka sama - jesli nie wieksza - frajde.
eJay [ Gladiator ]
maev--->Wczoraj z foxxem mielismy niezlego zonka, kiedy wtargnelismy do miasteczka i wrog nas zobaczyl:) wszyscy lecieli w nasza strone (ukrylismy sie za murem), a my tylko ich dziurawlismy. Z naszych ust lecialo jedynie "Soldier is history".
Rowniez niedlugo robie upgrade. Moze skusze sie na 2-rdzecniowca i Radeona X1950PRO.
maev [ Konsul ]
Ja rozpaczam bo z półek sklepowych zniknęły dwurdzeniowce AMD na socket 939. Pozostaly tylko na AM2. A jeszcze miesiąc temu dzwoniłem do kilku sklepów, wypytując "specjalistów" czy aby napewno socket 939 i X2 pozostana w duecie jeszcze przez pare miesięcy.. Bo teraz nie mam kasy.
- "Oczywiście, przez rok conajmniej nie znikną z rynku"
yeah, right ..
mimo słabszego procka (a64 3200+), myślę że wymiana x850 na x1950xt pozowli mi na komfort rozgrywki w arma :)
Akcji z czołgiem chyba nigdy nie zapomne, w końcu go podeszliśmy zostawiając trupy za sobą. Ale było ostro :)
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
a w jaki sposób się lączycie? Bo u mnie wystarczy wejsc do okienka graj w sieci i na pierwszym ekranie w trakcie "odbieranie..." wiesza komputer (!) Kocham ten system gry OFP, ale trzeba jasno powiedzieć, że (z tego co czytam na forach) pod wzgledem kodu to masakryczny bubel. Wszędzie piszą, że jednym chodzi na wujowym sprzecie plynnie a innym na lepszych zncznie komputerach, beznadziejnie. I nikt nie wie dlaczego:( I nawet w sieci spróbwać nie mogę...! uaaaaaaa dlaaaaaczego ?!
eJay [ Gladiator ]
Frozen Vodka--->Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem, ze kod sieciowy to bubel. Wrecz odwrotnie - jest dopracowany. Twoj crash wynika po prostu z pecha, Ja laczylem sie przez ostatni tydzien okolo 40 razy i tylko raz mnie wywalilo.
Wszędzie piszą, że jednym chodzi na wujowym sprzecie plynnie a innym na lepszych zncznie komputerach,
No to ja wlasnie napisalem :-) Poczekajmy, w patchu 1.02 juz ponoc poprawili wydajnosc (na low detalach woda nie swieci sie jak psu jajca i jest wzrost fps).
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
ejay--- no tak, ale przeciez to kod jest odpowiedzialny za dzialanie gry na oposzczegolnych konfiguracjach, moze nawet nie tyle kod co jego optymalizacja. Ktos musi chyba robic jakies testy zanim taka gra sie pojawi u dystrybutora (?)
No to ja wlasnie napisalem :-)
wiem, wiem, ale gdzie sie nie ruszyc w sieci na ten temat są utyskiwania i zgrzyt zębó? =)
Apropos patcha 1.02 to gdzies wyczytalem ze poprawia owszem, ale tylko wersję niemiecką(!) a my jak zawsze "w Ciechocinku" nawet 1.01 nie ma
jak ja mam sie połączyć?? wymyślcie coś dlaczego mi sie wieszaaaa...!!=)
Zyker [ Konsul ]
ze poprawia owszem, ale tylko wersję niemiecką(!)
bzdura! kto ci takich głupot naopowiadał? :D
eJay [ Gladiator ]
ejay--- no tak, ale przeciez to kod jest odpowiedzialny za dzialanie gry na oposzczegolnych konfiguracjach
Nie. To ze komus gra chodzi o 10 fps lepiej moze wyniac nawet ztego, ze ma otwarta obudowe i lepsza wentylacje.... Powodow dla ktorych gra moze chodzic roznie jest tysiac.
Ktos musi chyba robic jakies testy zanim taka gra sie pojawi u dystrybutora (?)
Tu masz racje. Testy powinny byc niezwykle dokladne. Zapewne puscili wersje beta na Core 2 Duo, 4 GB RAM i GF 8800 GTS i pomysleli "no dobrze, smiga, wypuszczamy".
Apropos patcha 1.02 to gdzies wyczytalem ze poprawia owszem, ale tylko wersję niemiecką(!)
Niektorych ludzi nie sluchaj, bo to wieretna bzdua. Patche sa do werji czeskich i niemieckich, niedlugo do polskiej.
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Wie ktoś skąd mogę ściągnąć te obrazki z gry, które wyskakują podczas ładowania. Jeżeli ktoś posiada LINKI to będę bardzo wdzięczny.
eJay [ Gladiator ]
Zwierzęta w kolejnym patchu?
Jak podał Placebo na forum BISu w kolejnym patchu prawdopodobnie znajdą się obiecane w wywiadach przed premierą zwierzęta. Czy już niedługo najlepszym przyjacielem żołnierza poza jego karabinem będzie np. pies? Zapewne więcej dowiemy się wkrótce.
LOL, zapowiada sie masakra owiec:D
shark [ Pretorianin ]
Gra mnie oszołomiła... pod względem ilości istniejących w niej bugów!!! Nie myślałem że za życia zobaczę tak zabugowaną grę. Czy oni nie mogli wynając ludzi którzy robili mody do OF`a? Zrobili by to sto razy lepiej. Więcej takich gier a faktycznie PC umrze jako platforma do gier.
hohner111 [ TransAm ]
mam pytanie za 100pkt. gralem w ta gre u znajomego (A64 3000+, 1GB, 6600GT wiec detale niskie) imnie wciagnela tak ze sie oderwac nie moglem, aktualnie zbieram na nowego PC, niedlugo swieta wiec kaski przybedzie, mam prosbe do kogos z podobna konfiguracją jaką wymienie, zeby powiedzial czy daloby sie grac w AA w max detalach (grafika w max mnie powala) Core2Duo 6400, 2GB DDR2, X1900XT/GF 7800GTX - cos tego pokroju, sorry za taki nieciekawy post no ale inaczej niz pytaniami sie nie dowiem, moze gierka wymaga lepszego procka na max detale albo nie wiem 8800GTX? :)
eJay [ Gladiator ]
Na tym sprzecie w 1024x768 bez AA powinno smigac.
Matt [ I Am The Night ]
Hohner - przez analogie do OFP moglbym powiedziec ze ArmA nigdy na zadnym sprzecie nie bedzie chodzic w najwyzszych ustawieniach idealnie. OFP w "very high" bylo dla mnie niegrywalne na bardzo mocnym kompie, gdy bez zaciec przeszedlem gre na "low" grajac na celeronie 366 i GF1, a ze silnik OFP i ArmA jest podobny, to... ;)
Grzesiek [ - ! F a f i k ! - ]
Czy ta gierka lepsza jest od America's Army ?
foxx [ lisek ]
Grzesiek -> Nie wiem czy lepsza czy gorsza, to zalezy od twoich oczekiwan ale jestem pewny ze ArmA jest 'jedyna w swoim rodzaju'. Jesli grales w OFP to wiesz mniej wiecej jaka jest ArmA, jesli nie to poczytaj recenzje, poczekaj na demo i zobacz sam czy ci taki styl gry odpowiada.
Matt [ I Am The Night ]
Grzesiek - jest inna - AAO to mimo wszystko mocno ogranizcona strzelanina, OFP i ArmA stawiaja Ci tylko cel, jak go zrealizujesz, to juz twoja sprawa - mozliwosci jest bardzo duzo, realizm tez wiekszy niz w jakiejkolwiek innej grze o tej tematyce.
[edit]
i w OFP i w AAO przegralem spokojnie po 1000h, zeby nie bylo ze laik sie wypowiada ;)
Grzesiek [ - ! F a f i k ! - ]
Głównie chodzi mi o trym multiplayer.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
No i dochodzę do wniosku, że jednak kampanię SP dodali na siłę. Szkoda, bo ta z OFP była cholernie wciągająca - najlepszy scenariusz SP spośród wojennych FPSów. Tutaj w ArmA nie dość, że misje są jakoś tak odizolowane od siebie, to jeszcze wykonuje się je... zupełnie inaczej niż w OFP. A zupełną porażką są misje sabotażowe. W OFP czuło się potęgę nocy, miało się ogromną przewagę posiadając noktowizor i (wtedy) MP5 z tłumikiem. A teraz? A teraz nadal mamy noktowizor, jednak z pary z M4 z tłumikiem i kolimatorem... ale nie przydają się one do niczego. AI ma super oczy - nie potrzebują nawet noktowizorów by nas dojrzeć. Karabin z tłumikiem też jakoś poprawnie nie działa, bo AI z miejsca wie skąd padają strzały - w nocy, gdy na około postaci słychać tylko świsty kul, gdzie nie powinno się usłyszeć wystrzału, ani dojrzeć skąd one padają, tym bardziej bez noktowizora. Ale nic to, jak dotąd z tego powodu, każda misja w ukryciu kończy się u mnie chamską rozwałką, bo nie da się w żaden sposób wykorzystać atutów oddziałów specjalnych.
Poza tym zauważyłem stary błąd z OFP. Jeśli czołg podwładnych oberwie tak, że ci wyjdą z niego - nie da się ich zmusić do wejścia z powrotem. Nawet gdy sam w jakiś sposób naprawię go, tamci stanowczo nie chcą do niego wracać
Ale misje w ArmA mają jeden plusik :). Jest taka jedna misja poboczna związana z ochroną inżynierów, którzy mają zabezpieczyć teren pod bazę. Jest to jedyna misja, która odbiegała choć w części od ogólnego schematu z OFP.
PaZur76 [ Gladiator ]
A ja psioczę na te śmigłowce. Start, przelot, atak - to mi jeszcze wychodzi, nic specjalnie trudnego. Ale posadzenie ptaszka na ziemi to masakra - rzuca nim na wszystkie strony, obraca. Paaanie... Średnio jedno lądowanie na 3 mi wychodzi jako tako (latam na klawce/myszce), pod ostrzałem - 1 na 5 ;-) (no, może trochę przesadziłem). Pewnie dlatego, że olałem szkolenie na śmigłowcach... (Ale jakoś lepiej mi idzie bez autoz(a)wisu niż z nim.)
Tu się ledwie zmieściłem między ciężarówką a transporterem ;-) ---->
Wozu ---> broń ma części ruchome, które przy wystrzale też hałasują i nawet jeśli na lufie jest tłumik dżwięku (który też nie tłumi odgłosu wystrzału w 100%) to zawsze będzie coś słychać. Nie pamiętam w jakiej grze ale w którejś było to nieżle oddane - szczęk zamka przy stłumionym wystrzale. Na pewno nie był to OF ;-)...
Mnie się zaś kampania w OF niespecjalnie podobała - takie tam "przygody wojaka Armstronga (i innych)". A wojenka to nie żadna przygoda tylko patrol/warta/itp, itd. Znaczy się służba do usr***ej śmierci. A o tą ostatnią nietrudno przy rodzącej się w toku takiej monotonnej służby rutynie. Zresztą, dzisiaj, kiedy odpalam jakąś misję ze starego OF, to zwykle jest to jakieś proste i typowe natarcie większymi siłami na wiochę/miasteczko (coby poczuć klimat prawdziwej wojny) a nie któraś z "przygód" Armstronga, w której występuje sam czy w dziwnym towarzystwie...
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
No... autozawis to masakra. Nie wiem czemu, ale podczas jego działania zmienia się tolerancja działania ciągu (skok obrotu wirnika głównego), do tego stopnia, że ciężko nad nim zapanować (niezwykle ciężko znaleźć miejsce, gdzie helikopter by się nie wznosił, ani nie opadał), do tego dochodzi jeszcze "pływanie" ciągu... Dlatego ja też nie używam tego autozawisu i ląduję z ręki (zazwyczaj się udaje - tyle, że podejście do miejsca lądowania trzeba robić z wyprzedzeniem 1km).
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
PaZur76 -> Ale bez przesady. Po co są te misje specjalne, skoro nic w nich specjalnego nie ma. Nie można zakraść się po kryjomu, bo wszyscy doskonale widzą teren w nocy. Nie można strzelić po cichaczu do kogoś oddalonego o 100m, bo zaraz jego kumpel oddalony o dalsze 200m juz wie skąd padły strzały. Czasem ustrzelenie kogoś na wieży, z powodu wszechwiedzącego AI, prowadzi do tego, że żołnierz oddalony o dalsze 400m reaguje na to zdarzenie (zazwyczaj biegając i wzniecając tym alarm, lub strzelając i także wzniecając alarm). Kutwa, w OFP przynajmniej AI udawało, że szuka jakoś gracza, a żołnierze długo nie mogli odnaleźć źródła wystrzału. Tutaj w ArmA czegoś takiego nie ma. Rany, to już lepiej do takiej "tajnej" akcji wysłać czteroosobowy fireteam - narobi tyle samo hałasu, efekt będzie także ten sam, tyle że będą mieli większą siłę ognia.
No i wkurza mnie jedna rzecz. AI gdy się kładzie - widzi wszystko, gdy ja padam na glebę - gówno widzę (najwyżej), bo cały krajobraz zasłania mi trawa. Skutkiem tego jest to, że AI może prowadzić stabilny ogień, a ja, żebym mógł strzelać do czegokolwiek, z powodu trawy, muszę najwyżej uklęknąć, co nie wpływa pozytywnie na stabilność karabinu podczas strzelania :/.
PaZur76 [ Gladiator ]
No i wkurza mnie jedna rzecz. AI gdy się kładzie - widzi wszystko, gdy ja padam na glebę - gówno widzę (najwyżej), bo cały krajobraz zasłania mi trawa.
Hehehe, w rzeczy samej, też mi to działa na nerwy ;-).
Jak podzielić podwładnych na mniejsze sekcje (oznaczone kolorami)? W OF ta funkcja była pod cyfrą 9, tu niby też jest (przynajmniej tak stoi w instrukcji na str. 16) ale próbowałem już x razy i nic :-/. Bug jakiś czy jednak nie ma tej komendy w ArmA?
hohner111 [ TransAm ]
czy ktosd z mocnym sprzetem moglby zrobic pare screenow z ladniejszych miejsc w grze w 1024x768 lub 1280x1024 z fsaax4 i anizox8 ? bylbym wdzieczny za 2-3 obrazki...:)
foxx [ lisek ]
Mialby ktos ochote na coop'a ? Mamy narazie 4 osoby ale przydalo by sie wiecej bo na wiekszosc misji to jednak za malo.
PaZur76 -> Przytrzymaj spacje, powinno Ci sie pokazakac menu z rozkazami gdzie mozesz podzielic oddzial na mniejsze grupy.
T_bone [ Generalleutnant ]
Pamiętam pierwsze dema OPF i tamtejsze bugi w wersji 1.0 i innych wczesnych ;) Może jednak ArmA będzie grywalne w wersji 1.36 ? :P
Zyker [ Konsul ]
foxx - jakby co to ja był bym chętny ;)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
ja koło świąt do was dołączę :)
szkoda, że dema nie ma
J0lo [ Legendarny Culé ]
grałem około godzinę ( ehhh te zajęcia :/ ) i w pełni satysfakcjonuje mnie. gra jest dokładnie tym czym się spodziewałem - zbyt hardcorowa dla małolatów, bardzo realistyczna. nie mogę się doczekać czwartku kiedy to będę wreszcie mógł w pełni docenić tę grę :) niestety kartkówki i poprawy kolosów nie wybierają :/
foxx [ lisek ]
Zyker -> Umawiamy sie i komunikujemy w grze przez ventrilo, IP: 84.16.252.17:3830. Wieczorami jest najwiecej osob.
zuromil [ Człowiek Jazda ]
foxx ----> Dzięki za grę. Trochę krótko ale niestety muszę iść do tyry, a tam wolałbym być wyspany. Ale idą święta i będzie trochę wolnego czasu, więc zarezerwuj go trochę na grę w coop`a :) Z resztą i tak będziemy grali do świąt więc się zgadamy ;p
Piokos ----> Dołączaj jak najszybciej bo zabawa jest przednia, nawet jak nas zamiatają :)
Co do samej gry to tak jak u PaZuR76 irytuje mnie wykrywanie nas gdy mamy karabiny z tłumikiem. Ale liczę, że poprawią tego buga (jeżeli nim jest :) ) Wtedy ukończenie misji stworzonych przez Kubę będzie bardziej prawdopodobne. Co nie zmienia faktu, że gra mi się podoba.
Czajcie skupienie foxx`a za sterami śmigłowca :) [i te pekaesy mmmmm ;p ] ---->
EDIT:
Piokos ----> Ja kupiłem tą grę w ciemno. Wcześniej nie grałem w OFP. Jedynie w demo kilka dnie przed premiera ArmA. I z zakupu jestem bardzo zadowolony :)
zuromil [ Człowiek Jazda ]
A tu plery pilota ---->
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
zuromil -> Akurat to ja narzekałem na broń z tłumikiem (ale też i noktowizor - AI jest on nie potrzebny, bo w nocy widzi jak w dzień). :)
---
Wracając do SP... chyba właśnie kończę kampanię. Nie wiem, ale nie było w niej żadnych zwrotów akcji, nic co by zachwycało i powalało. Taka jednostajna i monotonna sieczka, aż do końca. Ech, będę się powoli szykował do MP w takim razie ;).
Przy okazji jeszcze jeden bug wykryłem, w misji "Wielka bitwa", odprawa, a potem informacje wyświetlane nt misji są w języku angielskim. Nie wspominając o pojedynczych misjach SP, gdzie na koniec pojawia się informacja o odblokowaniu kolejnej misji (tandetne podejście do tematu) w dwóch językach, angielskim i polskim (w jednej linii, bez spacji, tak jakby ktoś źle wskazał komórkę z tekstem).
Grzesiek [ - ! F a f i k ! - ]
Tak patrzę na te screeny i dochodzę do wniosku, że grafika taka sobie jest ...
MrXX [ Konsul ]
Grzesiek - też tak myślałem jak widziałem tylko screeny. Jednakże jak zobaczyłem grę na realu to musze przyznać że wygląda naprawdę nieźle.
Zyker [ Konsul ]
Wozu -> za to podziękójmy LEM'owi :D
eJay [ Gladiator ]
zuromil wczoraj wczul sie akcje i ubil BMP:) AI mnie wczoraj zaskoczylo - okrazyli nas na wzgorzu. To byl blad taktyczny:)
Vaiper [ Konsul ]
Tak załatwili nas na tym wzgórzu cały czas posiłki przysyłali ale zabawa była przednia.
eJay [ Gladiator ]
Tylko nie napalaj sie na kierowanie samolotem! :-) Potrenuj na sucho (moge ci skonstruowac misje treningowa).
Vaiper [ Konsul ]
eJay---> To możesz stworzyć misje treningową chętnie potrenuje latanie.
Matt [ I Am The Night ]
Nie mialem, ani do konca stycznia nie bede chyba mial okazji sprobowania ArmA, ale czytajac wasze opinie i recke eJay'a jestem rozczarowany, przynajmniej kampania SP, bo ciagle mam w pamieci wywiad z jednym z szefow projektu ArmA, ktory jakis czas temu czytalem na forum ofp.gamezone.cz i w ktorym gosc twierdzil ze oprocz topowego combat sim'a BiS chce aby ich gra miala gleboka warstwe fabularna, a tu teraz czytam ze kampania byle jaka i w sumie to moglo by jej nie byc... ;-/
Zyker [ Konsul ]
kampanie to sobie można zrobić samemu i to 100 razy lepszą :)
Nie łam się Matt :) gierka dobra naprawde. Potrzebuje tylko czasu aż się rozkręcą dodatki, addony. mody no i scena multi :) mam nadzieje że będzie tak jak w OFP a może i nawet lepiej :)
PaZur76 [ Gladiator ]
Potrzebuje tylko czasu aż się rozkręcą dodatki, addony. mody no i scena multi :)
W tym ciągu zabrakło słowa "patche" :-).
hohner111 [ TransAm ]
ok wie ktos skad mozna sciagnac filmiki z gameplay'a multi ?? na gamespocie sa filmiki ale nie o takie mi chodzi...
Matt [ I Am The Night ]
patche mi do szczescia nie potrzebne - OFP, choc zabugowane dalo sie spokojnie przejsc w wersji 1.00 ...czy w jakiej tam zostalo oryginalnie wypuszczone. Wlasnie dlatego, ze fabula nadrabiala za inne niedociagniecia. Teraz bedzie tak jak piszecie - trzeba bedzie dopiero poczekac, az wyjda patche i kampanie graczy ...albo Cold War Rearmed =)
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
No to może i ja do was niedługo dołącze,tylko nie wiem czy na moim sprzęcie pójdzie ta gierka
hohner111 [ TransAm ]
Robcio - nie rob sobie jaj o ile masz sprzet z podpisu...
Matt [ I Am The Night ]
8800 z 1024 RAM'u? To faktycznie jakas uber pro wersja ...pewnie robiona na indywidualne zamowienie, co? ;)
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
hohner---->aaa no wiesz,słyszałem że ArmA potrafi zdusić każdego kompa
Matt--->wiesz miałem wolną chwilę byłem w piwnicy miałem pod ręką kilka dupereli i lutownicę
no i Dzięki Żuromiłowi mam te ramy bo upgrejdował swojego kompa i mi je oddał
hohner111 [ TransAm ]
nie no w sumie to zebys mogl pograc w max to musis zmiec C2D E6800 Extreme, 2GB 800Mhz DDR2, 8800GTX SLI i nie powinno spadac ponizej 30-40fps...
matko ludzie zabijcie mnie ;D Ej od kiedy na rynku jest 8800GT? przecie to to jeszcze nie weszlo na rynek :]
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
Z tą kartą graficzną było podobnie jak z ramami ,mój 4letni kuzyn wpadł na partyjkę bierek 2007, i jak był już trochę śpiący to niechcący narysował schemat mojej karty graicznej na ścianie kredkami
Ide na obiad:
<robert> Smacznego Robert
<robert2>Dzięki Robert
hohner111 [ TransAm ]
ooooooook za glupi jestem na takie cos, koncze wywody na temat sprzętu...
Zodiac [ ex-gladiator ]
Wszystko pieknie, ale tak zaczęła gra skakac, że nie da się grac. Niby nic nadzwyczajnego, ale dziwne że tak się dzieje na nowycm 8800 GTX. No nic, poczekam na pacza, może coś zmieni.
Zyker [ Konsul ]
Jak amsz Dual-core procesor to się nie dziw bo ArmA obsługuje tylko jedno jajowce :) (narazie)
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
Dzięki za wczorajszą gre Foxiu
moje pierwsze lądowanie-------->
Zyker [ Konsul ]
Wyszedł już Patch 1.02 PL !
piokos [ Malpa w czerwonym ]
z Robciem nie latam :D
Matt [ I Am The Night ]
Lo Boze, patch zajmuje ponad 100 mega. No to chyba zmiany sa jakies konkretne...
eJay [ Gladiator ]
Gra chodzi LEPIEJ. Zdecydowanie. Nie jest to szczyt optymalizacji, ale mozna podejsc do krzaka bez zajakniecia. W lesie fpsy'y spadaja, ale to normalne.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
czemu przy ściąganiu patcha z tej strony (z mirrora, bo strony LEMu nie ma) wyświetla mi, że zajmuje 76MB, a na GOLu 103?
eJay [ Gladiator ]
Podali zly adres strony.
Vaiper [ Konsul ]
Tak gra naprawdę lepiej chodzi można spokojnie pograć.
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
Właśnie zasysam! może poprawili obsługe dla duo core 2 ?
KaeSiak [ Centurion ]
Mam kompa takiego jak w sygnaturce :) ( Dokładnie moja karta to GeForce 7600GT 128MB od Gigabyte ) czy jest sens kupowania ArmA i czy jest szansa na odpalenie gry na medium w roździałce 1280 x 1024 No i oczywiście czy będzie płynna gra czy zwykła "szarpanina" i się tylko nerwów najem ; )
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
No pięknie ! Teraz po zainstalowaniu patcha 1.02 i probie wyboru trybu multi, wywala mnie do windy "wystapił problem z aplikacją arma..." !!!! aghrrrr ! Fala za falą buble nacierają!
maev [ Konsul ]
proponuje szturm na siedzibe LEM =)
Vaiper [ Konsul ]
A tak wygląda BH po lodowaniu foxxa. ------->
J0lo [ Legendarny Culé ]
nie wiem na co narzekasz - wylądowaliście przecież :)
Baron Munchausen [ Centurion ]
Dziwna sprawa po zainstalowaniu patcha niby wszystko bardziej cacy chodzi ,ale podczas podłaczania do multiplayera zawiesiło mnie już pare razy, bez patcha nie było problemu.Ciekawe kiedy wydadzą łatke do tej łatki.
KaeSiak <-- mam prawie taki sam komp jak ty tyle,że gf mam 256mb za to słabszy procesor bo tylko 3000 i gra mi chodzi płynie na ustawieniach średnio/wysoko
A co mnie najbardziej narazie wkurza to płyta dvd wyje mi w napędzie strasznie ,a starshit nie zawsze uznaje ją za oryginał .
eJay [ Gladiator ]
To jest ladowanie foxxa? Nie widziales chyba mojego ladowania z zurem Cobrą:D
Dzieki za gre, kolumna czolgow na Corazol - to jest to:)
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Dziękuje panowie za grę :) Mimo że mało graliśmy to i tak bawiłem się przednio :)
eJay -----> stwierdzam że to lądowanie było najlpeszym jakie doświadczyłem w grach z helikopterami. Szkoda, że foxx ten stary wall hack przeładował rundę bo bym zrobił screen`a.
Ale musimy zadowolić się tą fotką (z tej pozycji eJay kazał mi strzelać ;p [faktycznie lecieliśmy normalnie ale złapałem kure....ego laga] ale screen wygląda nie mniej zabawnie) ----->
Frozen Vodka [ Pretorianin ]
Baron Munhausen------> mam dokładnie takie same objawy jak i Ty. Po wyłączeniu firewalla udało mi sie wejść na mapę w multi, ale po głosowaniu znowu wszytsko sie zwiesiło. Cholery można dostać... juź wolałbym kulę na polu bitwy;)
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
Dzięki za grę chłopaki było bombastycznie,ale fajniej było by gdyby było więcej ludzi z GOLa.Mnie osobiście podobały się misję Black Hawk ,Foxiu mogłeś jescez zapuścić operację Red star
foxx [ lisek ]
Dobra wiadomosc dla tych co czekaja na demo, wlasnie pojawil sie nowy news:
ArmA Demo will be out very soon. More details will follow.
Dzieki za gre wszystkim :)
J0lo [ Legendarny Culé ]
jakbyście jutro po 16 grali to odezwij się ktoś na gg ( eJay ma moje gg ) bo chętnie bym i ja zagrał :)
Brisk. [ Gajowy Gugala ]
ArmA Demo will be out very soon. More details will follow.
Znaczy się demo wyjdzie w ciągu najbliższych 24h, żebym potem w ciągu następnych 24h mógł je zassać, pograć i ewentualnie kupić fulla? Yeah to mi pasuje. Za dużo wymagam? No w końcu prezent taki by się niektórym od nich należał :>
foxx [ lisek ]
J0lo -> Najczesciej ja stawiam serwer do gry wiec jak cos to prosze o kontakt do mnie na GG (dane w profilu) lub na nasz serwer ventrilo (wstepniak). (Albo oczywiscie do kogos kto gra razem z nami)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
i tak nikt z nas nie zagra z Briskiem. Podobnie jak to miało miejsce z BF2. Wszyscy wiedzieli, że gra ale nie było go widać.
Wstydził się czegoś? Nago ganiał po plażach Omanu?
Nie wiadomo...
byle do soboty :)))
Zyker [ Konsul ]
Uwaga!
na forum armedassault.pl/arma-zone.pl , Garbol przedstawił jak poprawnie zrobić kopie zapasową gry tak by starforce się nie pluł o orginalną płyte!
mja kopia powęrdowała już bezpiecznie do pudełka :)
eJay [ Gladiator ]
foxx zrob cos, abysmy mieli w tych misjach jakies szanse. Przeciez ten motyw z 2 batalionami patrolujacymi okolice byl rozbrajajacy:) Nie wspomne, ze w misji ratowania BH nie mielismy wystarczajaco amunicji aby pokonac BMP i Shilki.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Dziś chyba pojadę do MM po ArmA :) (jesjesjes :P )
Do końca nie byłem zdecydowany, ale wiem, że bardzo lubię gry, w których wcielam się w żołnierza współczesnych wojsk (i dlatego też BF2 bardziej mi odpowiada niż BF2142), a jeśli ArmA to po prostu komputerowe pole bitwy, to muszę to mieć! :D
Rozumiem, że patch 1.02 jest najnowszym patchem i poprawia wiele błędów (nie wiem jak to się ma do recenzji ArmA na GOLu, czy dotyczy to gry z zaaplikowanym patchem, czy nie). Mógłby mi ktoś napisać najważniejsze poprawki? :)
I jeszcze co do sterowania różnymi pojazdami... mam joysticka - czy będzie mi on pomocny przy sterowaniu helikopterami i samolotami? :)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
a Ty Bartheza zastanawiałeś się nad badziewnym Carbonem :P
będziecie grać dzisiaj?
Barthez x [ Generaďż˝ ]
piokos, nie wypominaj mi tego :P to było dawno temu i nie prawda ;) Za chwilę lecę do MM, ale z grą trochę zaczekam, bo to ma być mój prezent pod choinkę :D No chyba, że nie wytrzymam, a na to się zanosi :P
eJay [ Gladiator ]
Barthez x----->
ale wiem, że bardzo lubię gry, w których wcielam się w żołnierza współczesnych wojsk (i dlatego też BF2 bardziej mi odpowiada niż BF2142), a jeśli ArmA to po prostu komputerowe pole bitwy
To symulator przede wszystkim. Gra symuluje działania wojenne. Przykładem jest chociazby nasz gra w multi, gdzie przeciwnik potrafil nas okrazyc. Gra preferuje taktyke, spokoj, madrosc. Zero bunnyhoppingu.
Mógłby mi ktoś napisać najważniejsze poprawki? :)
Wyeliminowal wiele małych bugow i poprawil wydajnosc.
mam joysticka - czy będzie mi on pomocny przy sterowaniu helikopterami i samolotami? :)
Tak. Szczegolnie w samolotach bedzie dzialal jak marzenie.
Matt [ I Am The Night ]
eJay >> Zero bunnyhoppingu >> co?!? to nie wprowadzili skakania z RPG7 na ramieniu?!?! A mialo byc!!11! <rage quits>
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay --> dzięki :) Mam nadzieję, że patch usunął te błędy, związane z przymusem kilkukrotnego restartowania misji, bo bugi uniemożliwiły jej zakończenie. A skoro też zoptymalizował działanie, to mam nadzieję, że oprócz tego, że nacieszę się grą, to także moje oko będzie usatysfakcjonowane. Wcześniej napisałeś mi, że powinno działać na med-high, ale nie wiedziałeś o tym, że mam odblokowane dodatkowe 4 potoki w karcie graficznej, więc mam nadzieję, że tymbardziej płynnie sobie pogram :) Nie jestem jednym z tych graczy, którzy grają dla grafiki, ale po prostu lubię czuć, że gram w nową grę ;)
Jestem też happy z tego powodu, że na coś w tej grze przyda się joystick :)
Matt [ I Am The Night ]
Jezeli kogos (nie liczac mnie) interesuje info nt. dema ArmA, to na armedassault.eu trafilem takie info:
Marek Španěl, Director of Bohemia Interactive posted on the BI Forum the following news.
ArmA Demo will be released on Fileplanet.com today 21st December, 9 AM Pacific US time.
I will update the BI Forum with other download sources soon after the release of the demo.
Matt [ I Am The Night ]
[spozniony edit]
lipa, demo bedzie poki co tylko dla trybu multi ;-/
eJay [ Gladiator ]
Walic demo, pelniesjza jest kul:)
Przed chwila brykalismy z foxxem, tomim i N00bem po miescie, podczas gdy lokalny patrol-Uaz ustrzelil tomiego i zaalarmowal okolice:)
Matt [ I Am The Night ]
chwilowo demo i to tylko SP to dla mnie jedyna szansa zeby w ogole ArmA zobaczyc, czekam wiec dalej...
Brisk. [ Gajowy Gugala ]
piokos piokos oj piokos a wyobrażasz sobie snajpera co go widać? :P
a z tym nago to to nie były plaże Omanu, zdecydowanie tego akurat jestem pewien :D
Odnośnie postów [171] i [182]:
muahahahahaha padłem :D
ps. to w tej grze jest SP? Ja to chce ze względu na MP :P
Co do dema to mnie to wali czy MP czy SP, ja chce zaznajomić się z podstawami a np. sprawa grywalności trybów SP czy MP to inna sprawa.
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
Moje lądowanie ,tym razem samolotem---->
Pogramy?
mos_def [ Generaďż˝ ]
lipa, demo bedzie poki co tylko dla trybu multi ;-/
Jak to lipa ?? o to chyba wlasnie chodzi ? kto tam sp bedzie sie przejmowal, dla sp mozesz sobie sciagnac pirata ;p
Moze ktos skrobnac jakies porownanie AA do BF2 ?
Jak z grywalnoscia, balansem rozgrywki itd warto zamienic Bf na AA ?
O bugach chyba narazie nie ma co mowic bo to swiezynka i pewnie wiekszosci jeszcze nie wykryto. A jak wyglada dynamika gry, czy np wchodzac na 1-1,5godz sesje zdazymy sobie chociaz do kogos strzelic ? ;)
J0lo [ Legendarny Culé ]
cholera :/ net mi padł akurat kiedy ktoś z GOLa pytał się czy chcę grać :/
Robcio1222 [ Generaďż˝ ]
J0lo--->Teraz gramy na serverze eJaya nazwa bodajże eJay on ejAy,masz zainstalowanego ventyla?
J0lo [ Legendarny Culé ]
rozumiem że podczas gry nie da się wejść na serv? bo na ventrilo się udało zalogować ale do gry nie dałem rady wejść
foxx [ lisek ]
Demo ArmA:
J0lo [ Legendarny Culé ]
fajnie się grało, dzięki za grę :)
choć niewątpliwie kierowanie czołgiem nie zapadnie mi pozytywnie do pamięci :)
eJay [ Gladiator ]
LOL, zawiniecie czolgu od Rosjan uwazam za "klu" dzisiejszego dnia:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Muszę się pochwalić, że już ArmA mam :P
Erdi [ Konsul ]
Tak wszedłem tu przez przypadek i odrazu gierka wpadła mi w oko.Mam kilka pytań ,aby zagrać przez neta potrzeba tylko demo?Czy w pełnej wersji jest normalnia kompania/misje?Proszę o odpowiedzi.Z góry dzięki ;)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
hłe hłe hłe :)
89.90 dobra cena, co prawda w sobotę kupiłbym za 79 ale musiałbym czekać na łikenda i turlać się po nią na giełdę, a człowiek z natury leniwy jest :P
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Erdi ----> Chwilowo demo wychodzi z trybem MP. Co do pełnej wersji to gra posiada grę w trybie SP i MP. W skład SP wchodzi kampania z szeregiem misji, jak również możesz sobie wybrać dowolną misje z dostępnych (osobiście jeszcze tam się drobiazgowo nie rozglądałem, bo korzystałem tylko z tutoriala). Osobiście skupiłem się na multi a konkretniej na trybie Coop. Pogrywamy z chłopakami na serwerze stawianym przez jednego z nich i się świetnie bawimy. Także polecam kupno tej gry. Jeżeli lubisz symulatory, które wymagają cierpliwości i współpracy to ta gra jest dla Ciebie. Może napisz tutaj czego oczekujesz od gry, a bywalcy wątku powiedzą Ci co i jak.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Wie ktoś może czy Demo jest kompatybilne z pełną wersją ArmA? A konkretnie chodzi mi tylko o przypadek dołączenia się pełną wersją ArmA do postawionej gry na demie.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
raczej nie.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
No to raczej szkoda. Bo po to tylko by zagrać z kumplami (którzy nie mieli styczności z OFP nawet), muszę specjalnie ściągać demo, mimo posiadania full wersji...
Mateck [ Konsul ]
Długo wstrzymywałem się z kupnem gry i czekałem na demo, bo nie byłem pewny czy będzie się dało grać na moim sprzęcie, ale teraz już wiem, że się da :). Wprawdzie wszystko na low, ale i tak wygląda świetnie :P.
Jeżeli chodzi o samą grę to widzę, że w stosunku do OFP faktycznie poprawili poruszanie się między budynkami i w budynkach. Teraz to jest rewelka jak się skradasz przy jakimś murze, wychylasz zza rogu i wymieniasz seryjkę z przeciwnikiem.
eJay [ Gladiator ]
Jak ktos posiada dar tworzenia fajnych coopów, lub w takie coopy gra niech da znac:)
zuromil--->Wczoraj przeslismy misje z BH bez ani jednego wystrzalu z broni:)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
koleś na strzelnicy w misjach szkoleniowych był bardziej niż wkurwiający, dostał za kłapanie dziobem.
w wersji pudełkowej gadał non stop (o trafianiu w cele, o przeładowywaniu broni), też tak mieliście?
po patchu nie sprawdzałem, poszedłem tylko się zemścić. :->
muszę joystick podłączyć bo latać się nie da. poleciałem po wojaków wsiedli i nic.... czekałem chyba z minutę i cały czas palił mi się cel: "CZEKAĆ" . Wystartowałem to dostałem komunikat żeby jeszcze tam czekać. Na co? (troszkę zbyt szybko chciałem tam wrócić i się rozbiłem o jakąś górkę :P.
Vaiper [ Konsul ]
Nowa Część: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5783205&N=1