GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kto jest dobry z fizyki--- bo sprawa jest...

11.12.2006
15:57
[1]

Żuraf101 [ Centurion ]

Kto jest dobry z fizyki--- bo sprawa jest...

Jak to rozwiazac?
Dwa ciala poruszaja sie w przeciwych kierunkach z roznymi przyspieszeniami. Na poczatku przedkosc obu cial v=0. Po jakim czasie i przebyciu jakiej drogi (cialo A lub B) dojdzie do zderzenia cial?

Ktoś jakos moglby na to jakiś wzór wyprowadzić??????

11.12.2006
15:58
[2]

Regis [ ]

a 'prosze'?

11.12.2006
15:59
[3]

Żuraf101 [ Centurion ]

proszę.....

11.12.2006
15:59
[4]

Dzideek [ Konsul ]

Za 'proszę' nic nie kupię :-)

Ja bym rozwiązał ale bez danych mi trudno

11.12.2006
16:02
smile
[5]

Zeus1990 [ Konsul ]

a odległość początkowa prędkości przyśpieszenie nie masz żadnych danych???

11.12.2006
16:03
[6]

Iverson#3 [ StreetBaller ]

Jezeli poruszaja sie w przeciwnych kierunkach to nie moga sie zderzyc :p

11.12.2006
16:04
[7]

Żuraf101 [ Centurion ]

no wlasnie ze nie.......
moze da sie jakis wzor wyprowadzić??????

11.12.2006
16:04
[8]

Żuraf101 [ Centurion ]


Iverson#3

kierunek ten sam, ale zwroty przeciwne

11.12.2006
16:07
[9]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Dzideek-->to jest działanie na wzorach, liczby niepotrzebne.

Iverson#3-->w przeciwnych, znaczy nie w tym samym. Czyli mogą w swoim kierunku nawzajem.

Ja nie rozwiążę, bo przygodę z fizyką zakończyłem wieki temu. Niemniej wygląda mi to na łatwe zadanie - oblicza się wzory obu ciał, następnie porównuje i dzieli przez drogę między nimi. A później przekształca się to tak, aby dawało odpowiedź po jakim czasie, albo po jakiej drodze się zderzą.

11.12.2006
16:07
[10]

Iverson#3 [ StreetBaller ]

No z tego co mnie uczą to wiem ze jak zwroty sa przeciwne to ciała beda sie oddalały od siebie

CIALO A CIALO B

<----------- --------------->


wiec sie nie zderza

11.12.2006
16:10
[11]

Żuraf101 [ Centurion ]

cuś takiego



A------> <------------B

11.12.2006
16:10
[12]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Iverson#3-->a w takim przypadku nie mają przeciwnych zwrotów?:

---------> <---------

11.12.2006
16:11
[13]

Zeus1990 [ Konsul ]

--------->
<-----------

chyba że tak bedą sie poruszały

11.12.2006
16:13
[14]

Żuraf101 [ Centurion ]

A wracajac do tamatu......

11.12.2006
16:19
smile
[15]

DEXiu [ Generaďż˝ ]

Przecież to zadanie jest elementarne. Znasz taki wzorek s=(at^2)/2 ? No to już wiesz wszystko.

11.12.2006
16:20
[16]

mrEdDi [ Sygnatariusz ]

a=deltaV/t
S=Vpt + 1/2(at^2) (t do kwadratu nie wiem czy to sie tak pisze na kompie :P)

czyli Vpt=0 bo predkosc poczatkowa masz 0 ;P
S= 1/2 (deltaV/t *t^2)
S= 1/2 (deltaV*t)

nie wiem czy to o to chodzi :P

odpowiedzi jakieś masz, czy to nauczyciel z głowy dawał ?:>

11.12.2006
16:26
[17]

Żuraf101 [ Centurion ]

mrEdDi---> to to ja wiem.
Ja tego zadania w calosci nie mam bo to na klasowie ma byc. Ale chyba calkowita droga bedzie podana.

11.12.2006
16:34
[18]

mrEdDi [ Sygnatariusz ]

lol to co nam tutaj dajesz i mówisz, że nie ma podane ... ;/ ehh
top jak znasz ten wzór to nie masz się czym martwić :)

11.12.2006
16:41
[19]

Żuraf101 [ Centurion ]

Na 100% wiem ze bedzie trzeba policzyc czas i droge po jakim sie zderza i ich przyspieszenia (różne) sa podane, na 70% że bedzie podana calkowita droga. Ale mi chodzi o konkretny wzór.

11.12.2006
16:42
[20]

Bajt [ O RLY?! ]

Mi wyszlo cos takiego, zakladajac, ze znana jest calkowita droga...

t= sqrt(2s/a1-a2)

s - calkowita droga
sqrt - pierwiastek kwadratowy

11.12.2006
16:59
[21]

Żuraf101 [ Centurion ]

^up

12.12.2006
21:43
[22]

DEXiu [ Generaďż˝ ]

Czy zdajesz sobie sprawę że wkuwanie gotowych wzorów na wszystko to idiotyzm? Nie żebym się czepiał ale tak jest. Wg mnie w kwestii ruchu jednostajnie zmiennego powinny ci wystarczyć tylko i wyłącznie dwa wzorki: a=(v2-v1)/t oraz s=(at^2)/2 (już nie mówię o nieco bardziej uogólnionym - gdy ciało ma niezerową prędkość początkową - bo to byłby chyba zbyt duży hardkor).

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.