Doomtrader [ Legionista ]
Bitter Glory
Witam.
Chciałbym wszystkim użytkownikom forum przedstawić w kilku słowach grę, nad którą pracujemy od kilku miesięcy.
Bitter Glory to gra strategiczna rozgrywająca się w latach 1933-1950. Swoim zasięgiem obejmować będzie cały świat. Gracz obejmie pełną militarną, gospodarczą i dyplomatyczną kontrolę nad jednym z istniejących wówczas państw. Możliwa będzie produkcja samodzielnie zaprojektowanych przez siebie jednostek a także całkowite dobieranie składu dywizji.
Jeszcze w tym roku uruchomione zostaną uruchomione strona oraz forum.
Poniżej przedstawiam kilka obrazków z gry.
Projekt interfejsu z mapą Florydy:
Concept art sprzętu:
Jedna z wersji ekranu menu:
Pozdrawiam,
doomtrader
Doomtrader [ Legionista ]
No i jak co niedziela postanowiliśmy Was uraczyć kolejnym obrazkiem.
Dodane zostały ikony z surowcami oraz konsola informująca o aktualnych wydarzeniach w grze.
Oczywiście sam interfejs zmienił nieco kolor. Zamierzamy uzależnić go od państwa, którym toczyć będzie się rozgrywkę.
W panelu po prawej stronie wyświetlane będą informacje dotyczące aktualnie wybranego elementu na mapie.
Doomtrader [ Legionista ]
W tym tygodniu zamiast kolejnego obrazka mamy kilka słów od naszego głównego programisty:
REDZIK:
Jak ogólnie wiadomo wielu użytkowników lubi poprawiać gry, modyfikować je, wprowadzać własne zmiany z różnych powodów np. zboczenia własne lub chęć stworzenia czegoś własnego dla zapewnienia sobie satysfakcji psychicznej. Silnik Bitter Glory jest pisany z myślą o moderach czyli osobach, które uwielbiają wprowadzać innowacje, poprawki, fantazje…
Podczas pisania silnika staramy się zachować jak największą „modowalność”, początkowo silnik był pisany na dość popularnej bibliotece zwanej SDL (Simple DirectMedia Layer), lecz ze względu na to, iż chcieliśmy mieć większe możliwości oraz większą wydajność silnika - głównie myślimy o użytkownikach ze słabszym sprzętem (nie wszyscy posiadają szybkie komputery) - do grafiki postanowiliśmy wykorzystać OpenGl . Jego użycie okazało się trafnym wyborem, głównie ze względu na grafikę mapy, która jest dość znacznnych rozmiarów. Aby nie zaśmiecać sobie kodu została napisana biblioteka (DLL) do obsługi grafiki, czcionek ttf oraz GUI. Samo pisanie silnika idzie dość szybko, najwięcej czasu poświęcamy na inne bardzo ważne sprawy tj. tworzenie grafiki, zbieranie materiałów historycznych, sprawy organizacyjne itp. System skryptowy jest jedną z ważniejszych spraw w Bitter Glory, jeśli silnik ma myć przyjazny moderowi musi posiadać prosty system skryptowy łatwy do nauczenia się i w miarę przyzwoity o dużych możliwościach dlatego do tego celu wprowadziliśmy popularny system skryptowy pod tajemniczą nazwą Lua głównie ze względu na szerokie możliwości.
Powracając do silnika pisany jest przy użyciu kompilatora MinGW głównie ze względów praktycznych. Napewno wiele osób ucieszy fakt iż, silnik (a co za tym idzie - gra) zostanie portowany na platformę Linuks.
Soulcatcher [ end of winter ]
no fajne to co robicie tylko że zrobienie takiej gry jest bardzo trudne, pewnie nawet trudniejsze niż gry FPP, bo to nie chodzi o to żeby zrobić tylko żeby się dobrze grało
życzę powodzenia
Doomtrader [ Legionista ]
Od dłuższego czasu nie zamieszczaliśmy żadnego nowego screena z naszej gry.
W ramach rekompensaty prrzedstawiamy Wam te oto cudo:
Jesteśmy niezmiernie ciekawi jak Wam się podoba?
Sandro [ In Nod we trust! ]
Może być ciekawe, o ile aspekt taktyczny i dyplomacja będą na wysokim poziomie. Liczę też, że gracze dostaną dużą swobodę działania, polegającą na, np. wprowadzeniu komunizmu w USA :)
Będzie multi?
Doomtrader [ Legionista ]
Oczywiście multi będzie
Co do komunizmu w USA. To możliwość jego wprowadzenia na pewno będzie, oczywiście wszystko ma swoją cenę. ;)
Agent_007 [ Twoja Stara! ]
no to czekam aż gra wyjdzie na rynek :)
squallu [ saikano ]
hm ciekawie to wyglada:) jak uruchomicie stronke daj znac:)
aha i jeszcze jedno, wiem ze moze jest za wczesnie ale czy znacie przyblizona date premiery? szukacie wydawcy czy to bedzie freeware? blagam tylko nie dystrybucja przez neta:P
Agent_007 [ Twoja Stara! ]
a jaki Open GL będzie obsługiwać?
Doomtrader [ Legionista ]
Bitter Glory jest budowana na wersji 2.1 OpenGL ale powinna działać nawet na wersji 1.4.
Doomtrader [ Legionista ]
Zanim uruchomimy stronę dla Bitter Glory pozwolę sobie w tym temacie zamieścić małe ogłoszenie:
W celu zwiększenia tempa produkcji poszukujemy osoby, która chciałaby z nami współpracowac jako programista.
Jeśli Twoje umiejętności s bardzo zbliżone do poniższej listy:
Język programowania:
C++ - znajomość dobra
Biblioteki:
SDL - znajomość bardzo dobra
OpenGl - znajomość podstawowa
DirectX - znajomość podstawowa
Obsługa narzędzi:
dev-cpp - znajomość dobra
Inne:
Lua script - znajomość dobra
to jesteś osobą, której poszukujemy.
Jeśli chciałbyś współtworzyć z nami Bitter Glory, napisz co umiesz na adres wspolpraca[at]bitterglory.com lub doomtrader[at]wastelands-interactive.com
Doomtrader [ Legionista ]
Z radością chciałbym wszystkich zaprosić do odwiedzenia naszej właśnie uruchomionej strony pod adresem www.bitterglory.com lub krócej www.w-i.pl
Znajdziecie tam najswieższe informacje dotyczące realizacji projektu.
Zachęcam także wszystkich do rejestracji na forum www.wastelands-interactive.com gdzie możecie podzielić się waszymi spostrzeżeniami, przekazać nam swoje sugestie a nawet mieć wpływ na ostateczny kształt projektu.
Doomtrader [ Legionista ]
Szef WiB
W dniu dzisiejszym został rozstrzygnięty konkurs na stanowisko szefa Wywiadu i Badań. Mustafa - bo to on jest zwycięzcą - jest jedną z osób, które podjęły się ważnego zadania jakim jest pozyskiwanie informacji historycznych niezbędnych do jak najwierniejszego oddania sytuacji geopolitycznej i militarnej okresu w jakim rozgrywać się będzie Bitter Glory.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby do nas dołączyć. Wystarczy nieco pasji, zaangażowania i wyobraźni.
Doomtrader [ Legionista ]
Zespół Wastelands Interactive, czyli grupa śmiałków tworząca polską grę strategiczną Bitter Glory, - www.bitterglory.com - poszukuje grafika 2D/3D.
Preferowane umiejętności:
dobra znajomość programu, w którym tworzy grafikę
mile widziane doświadczenie w rysowniu sprzętu wojskowego
umiejętność pracy w zespole
Jeśli chciałbyś mieć swój udział w powołaniu tego projektu do życia i czujesz że rysowanie czołgów (choć nie tylko) sprawia Ci frajdę napisz do nas na adres wspolpraca[at]bitterglory.com lub scytth[at]bitterglory.com
Doomtrader [ Legionista ]
Witam po przerwie, mamy dla Was kolejny obrazek z naszej produkcji:
Doomtrader [ Legionista ]
Właśnie zauważyłem, że brakuje w temacie kilku obrazków.
Bez względu na to czy to moja skleroza czy też złośliwość rzeczy martwych zamieszczam je poniżej:
Doomtrader [ Legionista ]
Pod dobrze wam znanym adresem możecie zobaczyć efekt ostatniego zjazdu ekipy:
Bradziej niecierpliwi mogą od razu kliknąć tu:
Doomtrader [ Legionista ]
World War 2
Dla części osób było to słuszne (a nawet sugerowane, pozdrawiam!) już dawno temu, dla części będzie to może niespodzianką, ale postanowiliśmy połączyć siły z Comrade (który robie grę ww2 - ).
Zasady porozumienia są tajne :), ale po efektach będzie można je poznać :)
Podobno we dwoje jest raźniej, czy się okaże, że w dwa projekty jest lepiej?
Co by nie mówić na pewno to nas obustronnie wzmocni.
Doomtrader [ Legionista ]
Chcielibyśmy powoli wprowadzać Was w klimat gry.
Niewątpliwie pomoże w tym pierwsza oficjalna tapeta.
Mówi ona co nieco o samej grze jak i o silniku.
Twórcą tapety jest bezimienny wędrowiec, który niedawno do nas dołączył udostępniając nam swój framework 'Dark Engine'.
Linki do pobrania:
- rozmiar 1280_01
- rozmiar 1280_02
- rozmiar 1680_01
Mam nadzieję, że wszyscy pamiętamy z jakiej okazji Winston Churchill wygłosił swoje słowa.
Doomtrader [ Legionista ]
Szukamy osób do tworzenia grafik 2D jak i modeli 3D pojazdów militarnych.
Jeżeli masz doświadczenie i/lub umiejętności oraz chciałbyś nam pomóc w robieniu gry napisz od nas:
wspolpraca[at]bitterglory.com
na PW lub w tym temacie
gro_oby [ Senator ]
no no no wyglada to coraz lepiej:D mam ndzieje ze ni ebraknie wam zapalu zeby zrobic ta gre do konca:D
Doomtrader [ Legionista ]
Jeśli ktoś chciałby zobaczyć jak wygląda zrobienie takiego modelu
[img][/img]
to polecam poniższe dwa linki:
część I (tylko modelowanie) -
część II (gąsienice, podwozie i textura) -
Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]
Bardzo ciekawie to wygląda :). Chętnie zagram jak już wypuścicie coś ala betę :). Zainteresowanie na pewno wtedy gwałtownie podskoczy :). Życzę powodzenia i czekam na kolejne info.
Chudy The Barbarian [ Generaďż˝ ]
Dark Engine to przecież engine Thiefa 1 , 2 i System Shocka ;p
A co do gry , to wygląda ciekawie , też chętnie obadam betę czy coś. Powodzenia w dalszych pracach :)
Doomtrader [ Legionista ]
Ha, w takim razie musimy zmienić nazwę silnika może na Light Engine? :)
Mniejsza z tym,
zależy nam na jak najszybszym postepie dlatego przypominam, że osoby które chciałyby z nami współpracować mogą pisać w tym temacie lub na maila:
wspolpraca[at]bitterglory.com
doomtrader[at]bitterglory.com
lub na naszym forum
Ponadto zapraszam na naszą odświerzoną stronę na:
Doomtrader [ Legionista ]
Do naszego drugiego projektu poszukujemy programisty.
Szczegóły w linku poniżej:
Doomtrader [ Legionista ]
Witam
"Opiekę" nad tematem ze strony Wastelands Interactive przejmuje Paker111.
Dt
Paker111 [ Junior ]
Witam serdecznie
Zespół Wastelands Interactive poszukuje grafika 3D do robienia modeli sprzętu wojskowego. Pieczę nad kandydatami będzie sprawował nasz główny grafik - Scytth.
Preferowane umiejętności:
1.Znajomość odpowiednich programów graficznych
2.Umiejętność pracy w zespole
3.Umiejętność pracy on-line
4.Mile widziane doświadczenie w rysowaniu sprzętu wojskowego
Jeśli jesteś żądny nowych wyzwań, chcesz powiększyć swoje doświadczenie, a nade wszystko chciałbyś mieć swój udział w tworzeniu fenomenalnego projektu gry, która zrewolucjonizuje segment gier strategicznych o II wojnie światowej a także czujesz że „rysowanie” pojazdów wojskowych jest tym co może sprawić Ci satysfakcję to nie zwlekaj i napisz do nas na adres: wspolprac[at]bitterglory.com
Nie zwlekaj i podejmi to wyzwanie a nie pożałujesz!
Więcej informacji o projekcie pod adresem i na forum
Jeśli jesteś zainteresowany/a napisz na wspolpraca[at]bitterglory.com
--------------------------------------------------------------------
A teraz pozwolę sobie napisać nieco o samej grze - Bitter Glory
Cel jaki nam przyświeca są bardzo proste - stworzyć grę strategiczną rozgrywającą się w czasach Drugiej Wojny Światowej.
Głównym założeniem jest umożliwienie graczowi objęcia jak największej kontroli nad kierowanym przez siebie państwem. Zarówno w sferze polityki, ekonomii oraz oczywiście wojskowości. Gracz obejmując kontrolę nad danym krajem będzie miał możliwość zajmowania się wszystkimi tymi dziedzinami lub tylko ich częścią.
Najważniejsze cechy gry to:
* czas gry: 1933-1950+
* swobodny upływ czasu, aktywna pauza, regulacja szybkości gry
* heksagonalna mapa świata oparta na zdjęciach satelitarnych NASA, zawierająca typ terenu, strefy klimatyczne, rejony geograficzne (około 5000!), drogi, koleje oraz informacje gospodarce - łącznie 170 tys. heksów!
* skalowane jednostki lądowe (ilość ludzi, kompanii, pojazdów dział) i lotnicze (ilość samolotów)
* okręty od kutrów torpedowych do pancerników
* przebudowywanie istniejących okrętów
* możliwość tworzenia własnej organizacji jednostek lub używania historycznych wzorców
* projektowanie własnych pojazdów, samolotów, statków lub korzystanie z wzorców historycznych
* zbilansowany system walki
* rozbudowany system liczenia parametrów jednostek
* 4 stopniowa struktura dowodzenia lądowego
* uzupełnienia jednostek w postaci konkretnych sprzętów, które trzeba wyprodukować
* rozbudowane tło historyczne
* “co byłoby gdyby?” - alternatywny rozwój wypadków wraz z konsekwencjami
* rozbudowany i zarazem prosty w obsłudze model dyplomacji
* sterownie gospodarką dostosowane do indywidualnych wymagań gracza
* wyścig technologiczny - szczegółowe drzewa technologii
* sprawne AI
* multiplayer
* wsparcie dla gracza w kontrolowaniu różnych aspektów gry (np.: konstrukcja, produkcja, dyplomacja, zaopatrzenie)
* możliwość edycji wielu parametrów gry (min. wydarzeń, OoB, plików AI) przy pomocy dołączonych narzędzi lub… edytora tekstowego
Rozgrywka toczyć się będzie w czasie rzeczywistym na obszarze całego świata podzielonego na heksy, który będzie wyglądał mniej więcej tak:
[img][/img]
Oczywiście oprócz żetonów na mapie pojawić się będą mogły także trójwymiarowe sprite'y. Oto jeden z nich:
[img][/img]
Nie mniej urokliwa jest 'Piękna Helena':
[URL=][img][/img][/URL]
"Tarnowska fabryka czołgów" w natarciu ;)
[URL=][img][/img][/URL]
Więcej informacji o projekcie pod adresem i na forum
Jeśli jesteś zainteresowany/a napisz na wspolpraca[at]bitterglory.com
Paker111, pełnomocnik d/s PR zespółu Wastelands Interactive.