GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dysk SATA - pytanie

01.12.2006
18:58
[1]

Maliniarz [ The Watcher ]

Dysk SATA - pytanie

Hej, chcialbym zainstalowac system kolezance. Komp jest nowy i w zestawie jest dysk SATA - WD-ek. Szczerze, nigdy nie instalowalem systemu na tego typu dyskach i z jednej strony slyszalem, ze podczas instalacji trzeba miec dyskietke z sterownikami, z drugiej zas - jesli Bios jest nowy, to dyskietka jest zbedna, a instalacja przebiega normalnie - jak w przypadku zwyklego ATA. Czy ktos moze mi powiedziec jak to jest naprawde?

01.12.2006
19:00
[2]

wysia [ Generał ]

Zalezy od plyty..

01.12.2006
19:01
[3]

Narmo [ Naczelny Maruda ]

Nie wiem, czy to akurat BIOS ma coś do tego, ale faktycznie na niektórych płytach głównych potrzebna jest taka dyskietka, a na niektórych nie (na przykład na mojej, Gigabyte GA K8NSX Pro, nie jest wymagana dyskietka żadna).

01.12.2006
19:04
[4]

DEXiu [ Generał ]

Jeśli kontroler SATA jest zintegrowany z chipsetem na płycie głównej wówczas powinien bez problemu wykryć dysk i poprawnie zainstalować system. Jeśli natomiast jest osobny kontroler (w postaci odrębnego układu na płycie gł.) to przypuszczalnie przed instalacją systemu (w fazie której instaluje sobie "robocze" sterowniki do wszystkiego) zostaniesz poproszony (albo mniej delikatnie - będziesz musiał ;)) zainstalować sterowniki SATA z płyty/dyskietki dołączonej do mobo. Nie powinno być problemów, chyba że szanowna koleżanka kupowała kompa w Biedronce i nie dostała nic oprócz budy z bebechami, klawiatury "made in Burkina Faso" i myszki za 5 zł albo zgubiła płytkę ;) Nie bój żaby ;P

01.12.2006
19:15
[5]

Maliniarz [ The Watcher ]

Kompa pomagalem skladac osobiscie, plyta glowna jest Gigabyte (model M55PLUS-S3G).
Plyta ma oblsuge SATA2, oczywiscie jakas tam plytka byla dolaczona, tylko nie mam tego u siebie i nie wiem jak to wyglada. A jesli potrzebne bedzie dodatkowe wgrywanie sterownikow, to z doswiadczenia ktos moze powiedziec, czy znajde je na tej dolaczonej plytce, czy tez mam lepiej poszukac na stronie producenta?

01.12.2006
19:16
[6]

mikmac [ Senator ]

przy dzisiejszych plytach juz prawie nigdy nie potrzeba dyskietkie (ale to plyty max roczne - wczesniej roznie bywalo). Jednak jak podlaczysz przez macierz RAID to na bank dyskietka bedzie wymagana.

01.12.2006
19:36
[7]

Snoopikus [ Generał ]

@Mikmac
Jak chcesz podlaczyc 1 dysk do RAIDu ?

Na MSI K8N system instaluje sie na SATA bez zajakniecia i nie potrzeba dyskietki :)

01.12.2006
19:42
[8]

Kharman [ ]

Snoopikus

No nie wiem, mam K8N i za pierwszym razem nie chciał dyskietki ale jak mi system padł i robiłem formata to juz bez nie pojechało.

01.12.2006
19:45
[9]

Maliniarz [ The Watcher ]

No mam nadzieje ze sobie poradze :) W kazdym razie dzieki za pomoc :)

01.12.2006
19:47
[10]

MartiniBianco [ dobry Bajer ]

no więc wszystko się okaże jak będziesz instalował wina,jeżeli na początku instalacji będzie napisane że nie wykryto żadnych dysków to trzeba,ale jest jedno ale ja na przykład miałem taką historię mam płytę gigabyte ga k8v800pro miałem podłączony dysk ATA ,jak kupiłem dysk SATA i chciałem go zainstalować to miałem wyżej wymieniony problem,poszedłem do sklepu w którym kupiłem dysk i koleś w dał mi dyskietkę ze sterami,po jakimś czasie pomyślałem żeby wgrać nowszy ster,ściągnąłem go ze strony producenta wgrałem na dyskietkię no i zacząłem instalować wina od nowa ,ale jak chciałem wgrać te nowsze stery z dyskietki to nie mogłem po prostu w jakiś sposób ich nie rozpoznawało na szczęście miałem tą starą dyskietkę i z tym nie było problemu,sorry za długi post ale w razie gdyby się okazało że jednak potrzebujesz tych sterów i ściągnąłbyś je np ze strony producenta i by nie działały to zgłoś się do jakiegoś sklepu po pomoc

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.