GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pytanie dla naprawde niesamowitego informatyka wsprawie gier online i h...

14.11.2006
23:37
smile
[1]

Sayan18 [ Legionista ]

Pytanie dla naprawde niesamowitego informatyka wsprawie gier online i h...

Wietam mam na imie marcin pisze do was w sprawie przez ktora nie moge spac wpadlem na genialny pomysl zrobienia gry na online (takiej na stronkach iternetowych w stylu "ogame" "the crims") znam troszke flesha i htlm-a. I jakies pojecie na temat koputerow mam:D. Co musze wiedziec zeby zabrac sie do robienia takiej stronki za odpowiec zainteresowanie i wszelka pomoc z gory bardzo dziekuje.

15.11.2006
00:48
smile
[2]

YogiYogi [ Konsul ]

Tak w 5 minut to masz tutaj moje z glowy :)
Nie wiem o czym ma byc ta gra ale postaram sie przedstawic Ci szablon postepowania :)

Najpierw rozplanowanie pracy
Dobry plan to podstawa sukcesu !!!!

Na kazdy z punktow przydziel sobie jakas ilosc czasu na realizacje. Nie musi byc dokladnie - i tak bedzie sie troche zmieniac. Ale zobaczysz jakie masz ramy czasowe i dzieki temu nie spedzisz 20 dni na robieniu grafiki, a 2 na programowaniu.

0. Okresl zalozenia - mysl o grze jako o calosci a nie o tym zeby np. gracz mogl kupic ladny czolg i zeby bylo 10 obrazkow planet. Sprobuj sobie wyobrazic fabule gry jako historie, jako film :), cos co musi caly czas przyciagac gracza, zeby byl ciekaw co dalej

1. Scenariusz, głowna oś gry (hisotryjka, dawno temu w odleglej galaktyce itd.) - zeby nie wymyslac potem napredce w trakcie pisania gry, jakies dretwej fabulki
Jesli gra ma charakter "od startu do zwyciestwa" to nalezy okreslic te punkty startu i warunkow zwyciestwa, ewentualnie jaka sciezka gracz moze do niego podazac (np. przez podboj, dyplomacje, szpiuegostwo itd.).

2. Główny algorytm (np. jesli gra jest turowa to musisz okreslic jak wyglada jedna tura dla gracza, jakie ma fazy, kiedy sa wyliczenia itd.) - zeby z grubsza oszacowac jak gracz wchodzi w interakcje z systemem itd.

3. Uszczegolowienie algorytmu (np. jesli na koncu tury wystepuja jakies wyliczenia - to jakie i po co), jak bedzie wygladal algorytm walki itd. - od razu zauwazysz czy cos jest bez sensu. Warto sobie zrobic i zobrazowac chocby na papierze pewne scenariusze: np. starcie 10 jednostek, 100, 1000 i miliona, zeby od razu wylapac sytuacje w ktorych cos jest bez sensu, np gracz spedza 30 minut na przesuwaniu jednostek itd. a walka to 30 sekund

4. Majac juz to co powyzej mozesz rozdzielic prace dla programisty, grafika itd.

I pamietaj:
- nie popelniaj bledu 90% tworcow, ktorzy na wstepie chca od razu zobaczyc super grafike, wypasione efekty graficzne i zaczynaja od np. robienia przez tydzien obrazka planety a cala gra i tak bedzie do bani bo nie starczy czasu na nic innego. Ale tez nie zarzucaj ladnego wygladu - bo jeden obraz wart tysiaca slow !!! i na pewno bardziej atrakcyjna bedzie gra z pewna iloscia grafiki niz czysto tekstowa :)


Zacznij od tego co najwazniejsze - glownego algorytmu i mechaniki gry.Potem jesli bedziesz zadowolony, jesli zobaczysz ze gra pozwala na cos wiecej niz klikanie "Buduj", to wtedy dodajesz grafike itd. - bo juz bedziesz wiedzial ile i czego trzeba zrobic ;)


To osczywiscie bardzo ogolne wytyczne dostosowane do potrzeb malutkich projektow, dla malej grupy deweloperow :)

(odpowiadajac na ewentualne pytania: tak, na codzien pracuje jako architekt i projektant zlozonych systemow w architekturze wielowarstwowej - ale tam robic sie to zupelnie inaczej) :D

15.11.2006
08:14
[3]

Regis [ ]

"znam troszke flesha i htlm-a"

No to musisz albo sprzedac komus ten pomysl, o ile znajdzie sie chetny, albo znalezc jeleni, ktorzy zrobia to za Ciebie, albo nauczyc sie szybko i dobrze PHP i MySQL w stopniu pozwalajacym na zrobienie takiej gry (niewykonalne) :P

YogiYogi --> Uwaga o grafice i 'robieniu przez tydzien rysunku planety' jest niebywale trafna ;) To chyba zmora wszelkiej masci programistow pracujacych dla ludzi z programowaniem nieobeznanych. Czlowiek sie katuje, robi caly 'silnik' jakiegos programu, wymysla algorytmy, opracowuje hierarchie klas, oprogramowuje je, ulapsza dzialanie programu, a tu przychodzi jakis pajac po miesiacu i mowi ze generalnie jest do dupy, bo okienko ma brzydki ksztalt albo przyciski nie sa pozaokraglane :P

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.