GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic - Mroczne Tajemnice.

12.11.2006
23:28
[1]

Shergar [ Pretorianin ]

Gothic - Mroczne Tajemnice.

Witam wszystkich maniaków Gothica a także innych cRPGków;)

Mam nadzieję, że admini i moderatorzy nie potraktują tego topica jako bezczelnej formy autoreklamy :D Jeżeli tak to proszę skasować a ja później w ramach ukorzenia się, rytualnie się zbiczuję... ;P

A więc chciałem zaprezentować info dotyczące modyfikacji do gry Gothic.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekt Mroczne Tajemnice został zainicjowany na przełomie marca i kwietnia 2006 roku. Po gruntownej restrukturyzacji w szeregach The Poziomkaz, do których dołączyło kilku obiecujących modderów prace na modem trywialnie mówiąc poszły pełną parą naprzód. Mroczne Tajemnice z założenia są modyfikacją głęboko ingerującą w świat Gothica, zmieniając przygody głównego bohatera, Bezimiennego w iście epicką opowieść, a przy tym zachowując niepowtarzalny klimat gry. Fabuła MT toczy się na tle wydarzeń znanych graczom z oryginalnej podstawki. Próbując scharakteryzować modyfikację można śmiało użyć określenia „rozszerzenie” gdyż Mroczne Tajemnice są dla Gothica równie dobrym uzupełnieniem, co Noc Kruka dla Gothic II.
Zacznijmy, więc od kilku nowych obozów pojawiających się w Kolonii Karnej.
1. Fanatycy. Jest to organizacja wygnańców lub raczej uciekinierów z Obozu Sekty, którzy próbują odszukać pewną tajemniczą organizację i poznać prawdziwe oblicze wyznawanego przez ich braci demona.






2. Obóz Strażników. Jest to obóz zlokalizowany przed kopalnią należącą do Gomeza. Strażnicy strzegą urobku niezwykle cennej dla króla Robhara magicznej rudy. Obóz strażników to odłam strażników Gomeza, którzy jednak nie we wszystkim zgadzają się ze zdaniem magnata. Gracz wypełniając zadania dla strażników będzie miał możliwość kontynuowania gry w piątym rozdziale i zdobycia Ciężkiej Zbroi Strażnika.















3. Przemytnicy. Niewielki obóz pechowych rozbitków znajdujący się na plaży niedaleko Wieży Mgieł. Przemytnicy są dość specyficzną frakcją. Są to ludzie, którzy wbrew swojej woli zostali uwięzieni w obrębie bariery, kiedy to ich statek podczas sztormu rozbity się na skałach. Gracz wypełniając zadania dla przemytników pozna ich historię a także będzie mógł posiąść umiejętność kowalstwa.














4. Obóz Łowców Orków. Położony na terenie orków, niewielki obóz straceńców, których jedyny cel w życiu to walka z pomiotem Beliara. Bezimienny będzie mógł pomóc Łowcom w nierównej walce z hordami zła.









5. Tajemnicza frakcja potężnych istot, które od zarania wieków służą Inosowi. To właśnie ta organizacja stanowić będzie rdzeń fabuły Mrocznych Tajemnic. Gracz, który najpierw będzie musiał zlokalizować ich ukrytą siedzibę, będzie mógł stać się jednym z nich. Jednak Bezimienny będzie też mógł wybrać drogę naznaczoną przez Beliara służąc potężnemu nieprzyjacielowi Inosa. Tylko wola gracza zadecyduje o wyborze Bezimiennego…









Tajemnice oferują także możliwość obstawiania jak i wzięcia udziału w walkach na arenach. Na jednej z tych aren, znajdującej się na uboczu gracz będzie mógł stoczyć walkę na śmierć i życie a nagroda może przejść jego najśmielsze oczekiwania. Ciekawy system losowych walk dodatkowo uatrakcyjnia przeprowadzanie zakładów.







Mroczne Tajemnice umożliwią graczowi korzystanie z bardzo szerokiego wachlarza nowego oręża, zbroi, hełmów jak i nowych czarów. Zaimpementowaliśmy także system procentowej nauki znany z G2, poprawiliśmy zdobywanie skilli a także obrażenia krytyczne. Gracz będzie mógł także nauczyć się dwóch nowych umiejętności specjalnych, z których jedną jest właśnie kowalstwo. Dodatkowo gracz będzie mógł posiąść wiedzę o gotowaniu i ważeniu trunków, co w realiach Kolonii Karnej jest dość przydatnym urozmaiceniem.






Gracz będzie mógł także nauczyć sie pewnej gry i dzięki temu zarobić lub przegrać trochę rudy. Poruszanie się po Kolonii Karnej stanie się niezwykle proste i szybkie kiedy gracz odnajdzie pewien potężny artefakt. Podniesiony poziom bestii nie tylko zwiększą ilość zdobytego doświadczenia, ale zmuszą gracza do małej dozy przemyślenia ich exterminacji. Nowe potwory na pewno dostarczą graczom silnych wrażeń, gdyż walka z nimi bynajmniej do najłatwiejszych należeć nie będzie.








Jednak zwiększona trudność to nie tylko mocniejsze bestie i przeciwnicy, to przede wszystkim klimat ciągłego zagrożenia, jakim gracz przesiąknie w niektórych obozach. Tym razem Bezimienny poczuje, że znajduje się w prawdziwej Kolonii Karnej, w miejscu gdzie bez powodu można stracić życie a czasem nawet coś więcej…




Oczywiście warto napomknąć także o zupełnie nowych i bardzo ciekawych lokacjach (Starożytna Świątynia, Podziemny Świat, tajemnicze miejsce pobytu głównego przeciwnika, zawalona kopalnia i być może coś jeszcze), które także dostarczą graczowi wielu niezapomnianych wrażeń. Powyższa charakterystyka oczywiście nie zdradza wszystkiego, na co gracz będzie mógł natknąć się w Kolonii Karnej.






Obecnie prace nad projektem zostały już praktycznie ukończone, a szacowany stopień zaawansowania to 98%. Główna fabuła (oprócz Obozu Strażników, który zostanie dokończony na dniach) jak i wszystkie wątki poboczne zostały już sfinalizowane. Prace na warstwie 3D już dawno dobiegły końca, trwa jeszcze teksturowanie i modelowanie niektórych lokacji. Będzie także przygotowywany trailer z prezentacją modyfikacji. Szacowana data premiery to przełom przełom Listopada i Grudnia (wersja optymistyczna) jednak nie jest to pewien i ostateczny termin wydania rozszerzenia. Ze swojej strony ekipa The Poziomkaz może jednak zapewnić, że Mroczne Tajemnice ujrzą światło dzienne na pewno w tym roku i oby najpóźniej do połowy Grudnia. Więcej informacji znajdziecie na naszym forum: themodders.org. Warto też zwrócić uwagę na mod Czas Zapłaty grupy The Modders, który naprawdę wspaniale urozmaici grę w Gothica tym bardziej, że projekt ten jest zupełnie iduwidualną modyfikacją. CZ także powinien ukazać się w tym roku ;)





Aha, od ponad tygodnia trwają beta testy, a wszystkie odnalezione błędy poprawiamy na bieżąco, nie rzadko wprowadzając jeszcze udoskonalenia.

A to pozostałe screeny:












13.11.2006
15:48
smile
[2]

Łuk-asz [ Pretorianin ]

Zapowiada się dobrze, mam nadzieję że będzie lepszy od Diccurica który wydawał mi się jakiś krótki.
I pytanie, będzie po polsku?

13.11.2006
16:16
[3]

Shergar [ Pretorianin ]

Tak, jest polska lokalizacja. Jedna z Poziomek - Lord Michał - sam przetłumaczył skrypty. Oczywiście wystąpiliśmy do CD Projektu z petycją, pod którą podpisało się sporo osób, ale oględnio mówiąc zostaliśmy zlekceważeni. Przetłumaczone skrypty są dostępne na naszym forum dzięki czemu możliwe jest tworzenie w Polsce zlokalizowanych modyfikacji.

Mam nadzieję, że po wydaniu modów spod szyldu The Modders, CD Projekt potraktuje nas poważnie i udostępnione zostaną polskie skrypty do Gothic 3. Zależy nam na tym, tym bardziej, że pracujemy już nad projektem, który być może zostanie zaadaptowany przy wykorzystaniu silnika G3. Ale jak na razie zauważyliśmy w G3 sporo ograniczeń: kilkunastogodzinna kompilacja skryptów, błędy w grafice, etc. Dużym plusem jest to, że pliki skryptów posiadają rozszeżenie cpp (Piranie użyły do skryptów C++ a nie Dedalusa) co daje nam dużo większe pole do popisu.

A co do MT to pokazałem tylko tyle, żeby zachęcić, resztę zobaczycie grając w moda ;) Nie wiem niestety jak długo potrwa testowanie. Największy nacisk kładziemy na odbugowanie wszystkich skryptów więc może to trochę potrwać - nawet do miesiąca. Nie chcemy popełnić tego samego błędu, który popełnili twórcy Diccurica, oddając niedokończone dzieło.

Być może będzie też wkrótce trailer, na którym dużo lepiej ukazane zostaną zmiany i nowe lokacje.

Pozdrawiam,

13.11.2006
19:33
[4]

śloptak [ Centurion ]

Bęzie to można ściągnąc darmowo z jakiejś stronki??

13.11.2006
19:55
[5]

Shergar [ Pretorianin ]

Modyfikacje zawsze są darmowe i nigdy nie powinno pobierać się za nie gratyfikacji :D MT zostały popełnione przez maniaków Gothica dla maniaków Gothica więc bez obaw, są za darmochę. Choć muszę przyznać, że mam już dośc tego projektu ;)

Modyfikacja zostanie umieszczona na kilku uploaderach, ale nie na naszym forum bo niestety mamy zbyt mały traffic.

13.11.2006
20:02
[6]

Ertix [ Pretorianin ]

Shergar --> to wam się udało :) to będzie być może najlepszy mod do jedynki, jaki ujrzał światło dzienne. Pora odkurzyć stare płytki i zacząc odliczać czas do premiery :) to mi powinno sprawnie zastąpić G3 :]

13.11.2006
21:28
[7]

Shergar [ Pretorianin ]

Ertix nie udało się, to była ciężka charówa ;P I nadal jest ;)

Zaraz, ty pomagałeś Orcowi z fabułą? Skoro tak to mogę nieskromnie stwierdzić, że fabuła MT jest najbardziej wyeksponowanym pozytywem naszego moda :D

13.11.2006
21:48
[8]

Ines [ Ines ]

Shergar --> a moglbys podac przewidywalny termin zakonczenia prac? Ile ten mod bedzie "wazyl"? Jak znajde czas, to napewno wyprobuje go.
Gralam w G1 i 2. Nie wiedzialam, ze sa jakies mody do nich :).

13.11.2006
23:05
[9]

Shergar [ Pretorianin ]

Ines naprawdę nie chcę improwizować z datą premiery, ale mam nadzieję, że najpóźniej przed świętami :D Pewnie szybciej, ale wolę dać pesymistyczny termin... Wiem, że nasz mod jest w pewnym sensie alternatywą dla tych wszystkich, którzy mają za słaby sprzęt na G3 więc chcemy aby był jak najlepszy.

A co do modów to jest ich naprawdę sporo. Polecam Diccurica, jest polska lokazlizacja i Bedrohunga jak znasz niemiecki. Te są do G1 w mody do G2 nigdy nie grałem... Jak chcesz dowiedzieć się więcej to przeglądnij stronę jednej z poziomek, Lorda.



Jest tam spore info o wszelakich modyfikacjach. Niedługo też ruszy nasz portal, na którym opisane zostaną chyba wszystkie liczące się mody do Gothiców.

Pozdrawiam,

13.11.2006
23:13
smile
[10]

mirencjum [ operator kursora ]

Podziwiam ogrom wykonanej pracy.

13.11.2006
23:27
[11]

Shergar [ Pretorianin ]

Aha sorry za mały spam, ale zapomniałem o wadze moda.

Ines --> W tej chwili spakowany mod waży ok 100 MB :D Po rozpakowaniu to ponad 200... Ale myślę, że waga jeszcze trochę wzrośnie. Będzie też instalator więc bez obaw, bez problemu zainstalujecie moda. Najgorsze są texturki a jest sporo nowych więc niestety tak musi być. Są też nowe modele, ale pliki 3ds w porównaniu z texturami ważą tyle co nic.

Mamy pewien problem z modelami i jeżeli nie wymyślimy innego rozwiązania to będziemy musieli dodać do moda jakieś 10-15 mega więcej, ale to jakoś przeżyjecie chyba ;)

mirencjum --> No nie powiem ponad pół roku wyjęte z życiorysu, ale chyba było warto. Zresztą sami to ocenicie, oby jak najszybciej ;)

14.11.2006
00:25
smile
[12]

Ines [ Ines ]

Shergar --> dzieki za odpowiedz. 100 czy 200 mb - to calkiem nie duzo. Dzieki za linka.
Zerknelam na jakas inna stronke, gdzie dosc pobieznie przejrzalam sposob instalacji tego Diccurica - na pierwszy rzut oka troche skomplikowane, ale za bardzo nie wnikalam, bo niestety i tak nie mam teraz na to czasu. Ale uwazam, ze bardzo dobrze, ze u was bedzie instalator :).
Przed swietami - tez bardzo dobrze, bedzie czlowiek mial troche wolnego czasu (oby sie tylko nie przeliczylam z tym), to moze i zagra.
Jestem ciekawa, czy bedzie sie dalo w waszym dodatku utknac gdzies na amen ;P? Bo mi sie czesto to w grach przydarza.

14.11.2006
07:29
smile
[13]

.:Jj:. [ The Force ]

Niezła sprawa, muszę się tym zainteresować, wygląda obiecująco.

14.11.2006
07:52
[14]

Raziel [ Action Boy ]

podziwiam, gratuluję ale...dlaczego teraz? jak wyszedł Gothic 3?:) Ciężko będzie ludzi zainteresować.

14.11.2006
08:20
[15]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

No cóż, miło że ktoś się zajmuje takimi projektami. Na pewno zapoznam się z tym modem, gdy wyjdzie. Póki co u mnie na półce stoi Saga Gothic (z platynowej kolekcji CD Projektu), której niestety nie miałem jeszcze czasu ruszyć. Gry cRPG zjadają sporo wolnego czasu, którego nie mam tyle co kiedyś :-(

14.11.2006
08:25
smile
[16]

Piotrus1pan [ Senator ]

Ciekawie się zapowiada :)

<-------------- Taka będzie według mnie

14.11.2006
10:24
[17]

Shergar [ Pretorianin ]

Ines --> Co do utknięcia to mam nadzieję, że tym razem nie będziesz miała tej "przyjemności" :D Dlatego betatesty będą trwały dopóty, dopóki wszystkiego nie przetestujemy a trochę tego jest.

Raziel --> Zaczęliśmy w marcu i w sumie wtedy też zaczęliśmy naukę modowania ;) Optymistyczny termin to był Sierpień, ale projekt bardzo się rozrósł, chcemy także, żeby był jak najlepiej wykonany. To i tak dużo szybciej bo kolesie od Dicca robili go przez 2 lata a ich było kilkunastu, mieli sporo specjalistów. W sumie u nas nad samym modem pracują tylko 5: Zdunek - 3D, Siekacz - skrypty, Spacer i 2d, Lord - skrypty, Ojciec Redaktor (bez obaw nie TEN ;P) - skrypty i mła - wszystko prócz 3D. UthersonL robi trailer. Na szczęście pomaga nam też kilku innych modderów (dobra wymienię ich bo będą później marudzić: OrcWarrior, Zysk, Drow, Melkor, Smok, SoM3, Fenix... never ending story :D). Poza tym wiadomo, szkoła, praca studia, etc. Chcieliśmy zdążyć przed G3, no niestety nie daliśmy rady. Ale to chyba nie jest straszny poroblem bo sporo ludzi i tak nie ma kompów na G3.

Thomolus --> No warto stracić trochę czasu na Gothici, choć moim zdaniem G1 jest najbardziej klimatyczny ;) Na naszym forum pracują też inne teamy, na szczególną uwagę zasługują: Czas Zapłaty - The Modderes i mod The Rangers. Pozostałe ekipy mają jeszcze sporo pracy przed sobą. Szkoda, że polska scena modowania powstała tak późno, ale myślę, że po wydaniu modów zainteresowanie wzrośnie a także liczba tworzonych modyfikacji. W sumie ideą naszego forum był stworzenie polskiego centrum moddingu i jak narazie dobrze nam idzie. W przyszłości chcielibyśmy nie ograniczać się tylko do Gothiców bo jest sporo dobrych gier, którym warto poświęcić uwagę.

Mamy też w planach naprawdę duży i ambitny projekt, sporo już w tym kierunku zostało uczynione: naprawdę ciekawa i orginalna fabuła by me :D, rys geopolityczny również by me i wstępna koncepcja 3d by Melkor alias Kazzmir (Kazz pracuje dla Autodesk, firmy, która stworzyła 3DMAX Studio więc jest profesjonalistą a takich potrzeba nam jak najwięcej). Mamy tylko jeden problem: nie wiemy, który silnik wybrać. Na razie mamy 3 kandydatury: G3, ale niestety oferuje więcej ograniczeń niż pozytywów, Dark Mesiash, ale nie wiemy czy wogóle będzie do niego kit i czy da się tam robić sensowne exteriory i 2 Worlds, gra zapowiada się ciekawie a także silnik pod względem gfrafiki, jazda konna, system walki, etc, ale w sumie gra jeszcze nie wyszła więc pozostaje nam samo gdybanie - no i kolejny plus to to, że grę zrobiła polska ekipa, trzeba stawiać na patriotyzm :D Oby tylkow wydali kit do modowania.

Piotrus1pan, .:Jj:. --> Dzięki za zainteresowanie, ale z oceną pcozekajcie aż zagracie ;P

Pozdrawiam,

18.11.2006
16:37
[18]

Sainim [ Chor��y ]

No, no, zapowiada się ciekawie :)
Chętnie zagram w rodzimą modyfikację Gothica :)

18.11.2006
16:46
[19]

cienki bolo [ Konsul ]

Czekam z niecierpliwością. Pierwszy Gothic bardzo mi się podobał. Fajnie byłoby ujrzeć kolonię z jej innej strony.

18.11.2006
19:24
[20]

Shergar [ Pretorianin ]

Co do oglądania Kolonii z innej strony to i owszem trochę się zmieni:
- poprawiliśmy texturki podłoża i nieba;
- dodałem trochę drzew i krzaczorów;
- nowe monstery i obozy też wyglądają dość ciekawie, etc.

Ale najbardziej chodziło nam o klimat Gothica. Mam nadzieję, że przypadnie graczom do gustu ;)

Dam może jutro jakieś nowe screeny z Opuszczonej Kopalnii i mam nadzieję, że już niedługo będzie trailer.

19.11.2006
01:40
smile
[21]

gruby99999 [ Pretorianin ]

mam wielką nadzieję że mod bedzie jak najlepszy i wyjdzie jak najszybciej, trzymam za was kciuki
shergar----------------->możesz mi podać twój e-mail

19.11.2006
10:07
[22]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

Shergar>>>> rozumiem, ze wymagania gothica troszke wzrosną?
Będą podobne do tych z G2?

Na pewno zagram.

19.11.2006
11:17
[23]

Shergar [ Pretorianin ]

Co do wymagań to NIE WZROSNĄ!!! A przynajmniej testowałem na kilku kompach: jeden to Duron 800 :D i wydajność była prawie identyczna jak w przypadku czystego Gothica. Niestety jedna z lokacji: Podziemny Świat jest zdeczko przegięta i tnie się jak cholera, wymagania są tam jak w G2, ale to też nie jest chyba straszny problem... Zmieniłem animację wody co odchudziło obciążenie o jakieś 30%, ale dalej może być trochę pokazu slajdów...

Reasumując sugerowana ilość ramu to 512 MB, czyli na dzień dzisiejszy niezbyt wiele. Przy 256 da się grać bez żadnych problemów a spowalnianie gry nie jest winą moda tylko engine samej gry.

Gruby w sumie rzadko daję maila bo mnie ludzie zamęczają ogłoszeniami w stylu:
- daj mi zagrać w moda;
- będę betatesterem;
- zagram i napiszę jakąś wypaśnę reckę, etc.

Pod tym względem jesteśmy dość nieugięci i sprawiedliwie odmawiamy każdemu: zwykłym graczon i redaktorom różnych serwisów. Testują tylko modderzy, którzy znają się na rzeczy.

A jak masz coś konkretnego to wbijaj na zarejestruj się i wyślij mi PW a ja na pewno odpowiem.

Pozdrawiam,

19.11.2006
13:16
smile
[24]

claudespeed18 [ zią ]

super!!!takiego czegos sie nie spodziewalem; biorac pod uwage ze Gothic to moja ulubiona gra bede musial zagrac w nia po raz N-ty z tym modem, nie moge sie doczekac :]
ktos moze podac linki do innych modów i czy sa one po polsku, bo jak nie to nie bede szwabskim sie meczyl...

19.11.2006
13:24
[25]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Szczerze mówiąć ogromnie się ciesze. Dla mnie dla którego Gothic 3 (a właściwie mojego sprzętu) narazie jest za dobry to mnie napewno znowu zwróci na przechodzenie Gothica. BRAWO ZA TAKIE AKCJE.

Jeżeli dobrze rozumiem to Mroczne Tajemnice oraz Czas Zagłady będą dwoma odzielnymi dodatkami do Gothica 1 tak? (coś w stylu Bloodmona i Tribunala do Morrowinda). Mam pytanie czy próbujecie oprócz polskich napisów wgrać także dubbing?

Czy zmieniliscie coś w mapie Górniczej Doliny??

Zaciekawiły mnie hełmy...wyodrębniliscie je ze zbroi czy tylko tak ci się napisało??

19.11.2006
13:39
[26]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

A jeszcze jedno pytanie

Jaki wpływ będzie miał mod na główną fabułę Gothica? Czy coś się zmieni przy dołączaniu do obozów?
Będzie on tak wpływał jak np. Noc Kruka? Czy będzie można w moda zagrać ale nie koniecznie?

19.11.2006
13:47
[27]

Shergar [ Pretorianin ]

claudespeed18 --> Jeżeli chodzi o polskie mody to one dopiero powstają. Jest textures&meshes, ale on tylko podmienia textury i niektóre modele. Tutaj masz link do spolszeń niemieckich modów:


Lukis17 --> MT są dość luźnym rozszerzeniem Gothica, ale wprowadziliśmy trochę powiązania z główną fabułą co oznacza, że jeżeli nie wykonasz pewnych zadań z MT to nie pchniesz do przodu main story ;) Czas Zapłaty jest zupełnie inną modyfikacją, która zmienia znanego wam pure Gothica. Nie gracie Bezimiennym, możecie dołączyć do innych obozów, czeka was też spora niespodzianka po odwiedzeniu obozu na bagnie :D Ale więcej nie powiem bo Orc mnie zabije ;P

Koncepcja tych modów jest zupełnie inna niż Trójca i Blood, bo nie da się ich razem instalnąć.

Dubbing będzie jeżeli graczom spodoba się modyfikacja. Na razie są tylko texty. Jeżeli później znajdą się jacyś chętni to nagra się wersję mówioną, doda się do niej jakieś inne sugestie graczy i wypuścimy wersję Gold moda :D

Mapa? Chodzi ci o obszar, tak? No fizycznie do modelu surface.3ds (cała dolina) dodany jest tylko obóz Strażników. Ale do surface.zen (czyli do 3ds'a z dodanymi obiektami, takimi jak: drzewa, krzaczory, itemy, monstery, NPCe, etc.) dodaliśmy naprawdę sporo:
- drzewa i krzaczory;
- nowe textury podłoża i niebo;
- nowe obozy i mniejsze lokacje jak: siedziba alchemika, kowala, etc.

Bez obaw całkowicie nie zmieniliśmy świata, tylko go udoskonaliśmy. Nie znajdziecie już pustej jaskini, teraz warto zajżeć pod każdy kamol bo czasami można znaleźć tam coś naprawdę zaskakującego ;) Ożywiliśmy też bardzo Dolinę, ilość monsterów wzrosła a także poziom trudności.

Hełmy są zupełnie nowe. Ale nie chcieliśmy przeginać, jest tylko kilka nowych modeli dzięki czemu są znacznie cenniejszym rarytasem. Są też zbroje z hełmami. Znajdziecie też broń zadającą magiczne obrażenia:
- miecze, kostury, łuki, etc.

Jedyne nad czym myśleliśmy a czego nie zrealizowaliśmy to tarcze. Teoretycznie wiem jak to zrobić, ale praktycznie gra chyba nie jest warta świeczki bo tarcze i tak służyłyby tylko jako dekoracje, gdyż w silnik nie została zaimplementowana możliwość ich używania podczas walki.

19.11.2006
14:37
[28]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Acha

Co do Mapy to chodziło mi o takie dodatki w sensie jak Noc Kruka czyli jakieś dodatkowe tereny (ma być podziemne miasto tak?

Jeszcze takie pytanie, czy npc tacy jak Diego, Milten lub np. Xardas będą mieli zmienione opcje dialogowe związku z dodatkiem? (bardzo mnie to ciekawi) I czy np. przystapienie do jakiegos z nowych obozów wpłynie na nasz byt w jednymz z trzech podstawowych obozów.

19.11.2006
15:23
[29]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> Będą 4 nowe lokację: opuszczona kopalnia, starożytna świątynia, podziemny świat (taka wielgachna grota) i miejsce gdzie stoczymy finałową walkę.

Tak Diego, Milten i Xardas będą mieli dodatkowe opcje dialogowe.

Dobra napiszę małego spoilera:
- podczas pierwszej gadnki z Diego w opcji: A co z pozostałymi obozami... będzie spora wzmianka o jednym z nowych obozów. To zainicjuje zadanie z dostaniem się tam i wskazówki jak to zrobić. Chodzi o Obóz Przemytników, do którego można się dostać na 2 sposoby;
- po wykonania małego zadanka dla Diego, który poprosi nas o odebranie czegoś od tych przemytników będziemy mieli możliwość wykonania naprawdę dużego zadanka dla niego. To jest chyba moje ulubione zadanko :D Jeżeli ukończymy je (co wcale łatwe nie jest) to będziemy mieli możliwość w 4 rozdziale uczestniczyć w spotakniu przyjaciół.

Xardas będzie też miał dodatkowy dialog związany z pewnymi wydarzeniami, które Bezio przeżyje (lub nie :D) w starej wieży nekromanty.

Sporo NPCów będzie miało nowe dialogi związane z dodatkiem. Jestem też pewien, że mile was zaskoczy pewna możliwość pod koniec głównego zadania związanego z Obozem Strażników przed kopalnią.

Dialogów i zadań będzie naprawdę dużo, dla przykłądu podam, że orginalny Diego ma ok 1600 linii w skrypcie, teraz ma ich sporo ponad 2000. Przeważnie NPCe w Gothica mają ok 150-200 linii, a całkiem sporo NPCów z modyfikacji ma ich grubo ponad 500, kilkoro ponad 1000, etc. na pewno nie będziecie się nudzić, chociaż na początku może się wydawać, że zmian nie jest zbyt wiele to z czasem stwierdzicie, że jednak są. Dodam jeszcze, że nowych NPCów jest grubo ponad 100.

Dobra więcej już nie zdradzę, bo i tak za dużo napisałem ;P

19.11.2006
21:30
smile
[30]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Heh ok no to naprawdę będę z wyczekiwaniem tego oczekiwał :D Informuj kiedy wyjdzie :D:D:D:D

19.11.2006
21:35
[31]

Pufcik [ Legionista ]

Lól już wyszedł

19.11.2006
21:36
[32]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Pufcik czy ty wiesz o czym mówisz?

19.11.2006
21:41
smile
[33]

Pufcik [ Legionista ]

Sry ale to moja siostra sie do kompa dorwala

19.11.2006
22:32
[34]

Shergar [ Pretorianin ]

Pufcik --> Nie rób chamskiego spamu ;P Ta siostra, a świstak zawija je w te sreberka...

Lukis17 --> Nie chcę jeszcze podawać daty premiery, ale na pewno zdążymy przed świętami :D Najbliższe dwa tygodnie będą przełomowe bo powinniśmy skończyć testowanie, poprawianie błędów, etc. Wtedy będzie można pogdybać co do premiery ;)

19.11.2006
23:00
smile
[35]

claudespeed18 [ zią ]

a ja juz nie moge sie doczekac, rany czemu to akurat przeczytalem, teraz nie zasne ;P
chyba bardziej nie moge sie doczekac tego moda niz Gothica 3(ktory wlasciwie mi nie chodzi :/)
a propos dialogów, czy Diego i reszta bedzie mial ten sam głos jesli chodzi o mowe czy sami podkladaliscie glosy i beda troche inne?jak z tego wybrneliscie?kwestie Bezimiennego tez mnie interesuja/czy gra bedzie trudniejsza/pozostana wszystkie zadania z podst. wersji/jakies filmiki?/zakonczenie bedzie to samo chyba nie?
dobra koncze bo bedziesz musial opisac mi caly mod jeszcze ;]

jeszcze jedno co do tych modow: w ktore warto zagrac zeby bylo dosc ciekawie i po polsku(czyli spolszczenie do tego)//dzieks

19.11.2006
23:05
[36]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Ciekawe pytanie z filmikami hehe...też jestem ciekaw...jaka będzie odp ;D

20.11.2006
00:56
[37]

Shergar [ Pretorianin ]

Kurde claudespeed18 dużo pytań zadajesz :D No to jedziemy.

1. Dialogi. A więc dubbingu na razie nie ma. Ugłosownienie modyfikacji zrobi się jeżeli mod spodoba się graczom bo to gracze będą robić dubbing ;P To wcale nie jest żart :D Jak znajdą się chętni do podkładania głosów to my jesteśmy za. Oczywiście najpierw jakieś próbki by się przydały bo głos 12 latka przed mutacją nie nadaje się nawet dla Nadii :D Niestety głos Bezimiennego będzie inny, chyba, że znajdziemy kogoś z podobną modulacją, tembrem, etc. To samo dotyczy Diego i reszty orginalnych NPCów. Ale to na razie odległa przyszłość. Uwierzcie mi jednak, że czytanie dialogów nie jest takie złe, można się do tego przyzwyczaić. Bardziej będzie nam zależało na wersji International, a więc zenglishowaniu moda. Ale to też przyszłość.
2. Gra będzie DUŻO trudniejsza :D Poziom trudności został podniesiony przez zwiększenie statów potworów, NPCów, ilość monsterów i nowe monstery. Ale nad tym ciągle pracujemy, żeby wyszedł balancing a nie żeźnia piłą łańcuchową 17 ;P Oczywiście nowe obozy też nie będą sanatorium dla niewinnie skazanych, trzeba uważać na to co się mówi i robi bo łatwo będzie można stracić cały pasek życia ;) Za jeden z priorytetów postawiliśmy sobie urealnienie klimatu Kolonii Karnej bo było tam za spokojnie, ale przegiąć też nie mogliśmy. Będzie troszkę inwektyw, ale tylko tam gdzie były konieczne. Będzie też trochę humoru, nie tylko czarnego :D
3. Zadania z podstawki zostają wszystkie, ale co niektóre będą zdeczko zmodyfikowane, między innymi poszukiwanie kamieni ogniskujących zostało utrudnione.
4. Filmiki będą, ale muszę przyznać, że w tej kwestii wiem dość mało bo to nie ja się tym zajmuję. Docelowo były planowane: trailer, intro i krótkie przerywniki, ale co z tego wyjdzie to jeszcze niewiadoma.
5. To zależy, które zakończenie masz na myśli :D Bo jeżeli chodzi o śpiocha to przygotowaliśmy małą niespodziankę, która może zwalić z nóg, szczególnie starych wyjadaczy ;) Co do głównego wątku dodatku to będą dwie ścieżki postępowania: możemy pomóc w walce ze złem lub opowiedzieć się po stronie nieprzyjaciela. Chciałem zrobić jeszcze 3 możliwość, ale zabrakło czasu.
6. Co do modów, w które warto zagrać to najbardziej polecam Bedrohunga, ew. Diccuric. Reszta to dość krótkie epizody. Tutaj masz link do spolszczeń zrobionych przez jedną z grup spod naszego szyldu:

Pozdrawiam,

20.11.2006
18:33
smile
[38]

claudespeed18 [ zią ]

hmm troche mnie zachamowaly niektore odpowiedzi a niektore zaciekawily bardziej
to ze trudniejsze to troche gorzej ale cóz zobaczy sie, szkoda ze nie bedzie głosów ale moze sam uzycze swojego bo dawno mutacje przechodzielm i nada sie do powaznych twardzieli ;], a nowe filmiki i zakonczenia oznaczaja ze to bedzie cos nowego i ciekawego, sie zobaczy

20.11.2006
20:53
[39]

Shergar [ Pretorianin ]

Co do poziomu trudności to jeszcze się waham. Są nowe naprawdę potężne bestie i te istniejące wypadają przy nich dość słabo. Poza tym gracz będzie mógł nabić dużo więcej XPa więc wyżej awansuje co sugeruje, że trzebaby zrobić balancing monsterów, oręża i zbroi. Ale chyba stanie na tym, że delikatnie poprawimy staty potworów bez zwiększania obrażeń zadawanych przez oręż i staty pancerzy też pozostaną bez zmian. Ale bez obaw nowych zbroi będzie kilkanaście i kilka dobrych znajdziecie podczas samej rozgrywki, najlepsze będzie można wykuć lub dostać po przyłączeniu się do odp. frakcji. Porządny oręż też będzie i będzie można go upgradować ;) Dodam jeszcze, że będą zestawy itemów moim zdaniem lepiej dopasowane niż tez z NK. Będzie naprawdę sporo zmian, które wyłaniać będą się proporcjonalnie do wzrastajacej ciekawości gracza i exploracji terenu :D

23.11.2006
18:29
smile
[40]

Makiu [ Centurion ]

mod zapowiada się obiecująco na pewno zagram

24.11.2006
19:15
[41]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

ten wątek przypomniał mi o gothicu i gram sobie w jedyneczke
teraz mam 9 poziom i ide na pełzacze, mam miesz od Szakala (łamacz kości chyba) 55 obrazen, 60 siły i drugi poziom 1h

24.11.2006
19:20
[42]

Shergar [ Pretorianin ]

EG2006_26717291 --> Mogłeś zaczekać jeszcze z 3 tygodnie to zagrałbyś sobie w G1 z naszym modem ;P A uwierz mi, że warto :D Gothic wygląda dużo lepiej, ma sporo nowych możliwości, kilkadziesiąt nowych i unikatowych itemów (w sumie to chyba ponad 200), ponad 200 NPCów z czego WSZYSCY mają dialogi, niezłe nowe monstery + zmienione istniejące i takie tam...

Ale nic straconego przejdź G1 bez moda a później z modem będziesz miał skalę porównawczą ;)

24.11.2006
19:25
smile
[43]

infernus67 [ Prezes Misiura ]

To widze, że akurat jak ukończe trzecią część to zaraz pojawi się mod.

24.11.2006
21:25
[44]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

Shergar>>> zagralem po to, zeby przypomniec sobie misje w G1, bo podobnie wasz mod będzie dużo trudniejszy.
Napewno zagram, ale mam nadzieje, ze nie będzie sie tak sypał, jak diccuric.

24.11.2006
21:27
smile
[45]

Ertix [ Pretorianin ]

Shergar --> rozumiem, że wszystkie miejsca w betatestach są już zajęte ? ;) jesli tak, to mam nadzieję że przed świętami zagram w waszego moda :]

24.11.2006
21:27
[46]

Shergar [ Pretorianin ]

infernus67 --> W przyszłym tygodniu, będzie już chyba data premiery moda, bo powinnismy skończyć już prace. Zostanie jeszcze tylko wykrywanie tych najprostszych błędów, które umknęły wcześniej, pewnie co nieco dopracujemy i będzie ok. Wczoraj zrobiłem ukłądanie oręża, amuletów i pierścieni w stosach, co trochę usprawni używanie ekwipunku. Kurde mam już dość testowania bo to jest chyba najżmudniejsza robota, no ale to też trzeba skończyć ;)

EG2006_26717291 --> No właśnie teraz intensywnie pracujemy nad wyszukiwaniem bugów, bo w porównaniu z Dicciem to nasz mod wygląda jak Trylogia Sienkiewicza - nasz mod (odnośnie fabuły, zadań i dialogów) vs Stara Szkapa (Dick :D).

Ertix --> No do testów to potrzebujemy prawdziwych specjalistów od strony skryptów, pewnie nie ustrzeżemy się literówek i ortografów, ale nie będzie tego za dużo. Myślę, że przed świętani zdążymy na pewno :D

24.11.2006
21:52
[47]

komputeronix [ Centurion ]

musze to przejrzec wyglada fajnie

24.11.2006
23:33
smile
[48]

claudespeed18 [ zią ]

oczywiscie mod bedzie od razu po polsku i nie bedzie trzeba sciagac latki spolszczajacej?zreszta to tez nieduzy problem byleby na swieta bylo i zeby bylo dobre ;]

24.11.2006
23:45
[49]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

mod bedzie posiadał tylko napisy po polsku

ach róbcie szybciej tego moda, bo sie doczekać nie moge!

25.11.2006
00:20
[50]

Shergar [ Pretorianin ]

Mod będzie zlokalizowany, ale bez dialogów mówionych. Myślę, że jak znajdą się chętni to dubbing powstanie dość szybko po premierze moda. Oprócz dialogów dodamy jeszcze kilka pierdół i wyjdzie wersja Gold :D

Mod będzie też posiadał instalator, żeby nikt nie musił męczyć się ze wrzucaniem plików. Na święta będzie na 100% :D

Jedyne czego nie zmianiliśmy to muzyka, która jest naprawdę dobra ;) Poza tym nie mamy nikogo, kto mógłby skomponować nam nową muzę. Ale będą 2 ścieżki muzyczne: w świątyni i jeden NPC będzie grał i śpiewał pewną piosenkę :D

Na dzień dzisiejszy jest też pewien problem z naszym filmowcem, bo nie ma on prawie wcale czasu. Może się wyrobi, ale jeżeli zrobi to pewnie tylko trailer i ew. intro. Trochę szkoda, bo chciałem, żeby dorobić jeszcze kilka krótkich filmików wprowadzających w każdy z obozów. To by jeszcze bardziej umiodniło moda :D Ale jeżeli sekwencji nie będzie w premierze to na pewno będą w kolejnej wersji lub jako patch.

EG2006_26717291 --> Uwierz mi, że dajemy z siebie wszystko. Ja mam już serdecznie dość Gothica przez tego moda, nie mówiąc już o tym, że całkowicie odechciało mi się grać ;P

26.11.2006
11:47
[51]

Majcyk [ Pretorianin ]

Super, cieakwe czemu nie zauwazylam wczesniej tego tematu.

26.11.2006
11:57
smile
[52]

FixUS_1 [ Call me Fix ]

Oho, widzę, że nawet tutaj można Cię spotkać, Shergar. Mod się ciekawie zapowiada i może złamię moją odwieczną regułę nie-instalowania-modów :) Soulfire pewnie sobie pluje w brodę, ale może to i dobrze, mogłoby to ich zmotywować ;)

Jakoś nie mogłem się doczytać.. mod jest tworzony przez Poziomki, tak?

26.11.2006
20:12
[53]

Shergar [ Pretorianin ]

Witam Fixus :D Tak, mod mady by Poziomki i w sumie jest już finish. W przyszłym tygodniu już będzie całość złożona. Wtedy dorobimy instalator no i testy na maxa, ale już większość bugów jest poprawiona. W tej chwili jest tylko jeden mały problem z filmikami, bo nasz ludź od filmów nie ma czasu na nic. Święta to 100% termin, bo chcemy, żeby jedynymi błędami były literówki, chociaż pewnie coś tam jak zawsze się przypałęta.

A co do SF to oni zajmują się tylko spolszczeniami i chwała im za to bo teraz można pograć już we wszystkie dobra mody w wersji zlokalizowanej (oprócz Bedrohunga, nad którym też już pracują). Na uwagę zasługują mody robione przez 2 teamy: Czas Zapłaty robiony przez The Modders i NoName Mod (jeszcze nie ma nazwy :D) robiony przez The Rangers. Obydwa mody będą bardzo dobre i na pewno godne uwagi, ale raczej nie w tym roku ;)

26.11.2006
20:25
[54]

Ertix [ Pretorianin ]

Ile godzin mniej więcej liczy sobie główny wątek ? :)

26.11.2006
20:30
[55]

Shergar [ Pretorianin ]

Hmm, ciężko to ocenić na oko, ale można spokojnie porównać do NK :D Ogólnie może nawet więcej. Cały mod jest bardzo rozbudowany, każdy z obozów to inna fabuła + inny klimat + inny rodzaj zadań. Staraliśmy się, żeby zadania nie były sztampowe, jest różnorodność zarówno misji jak i wyborów. Kiedy złożę moda to wtedy spróbuję go przejść, żeby całkiem wyeliminować błędy i może jakoś zmierzy się czas dodatku. Ale zabawy jest naprawdę sporo, oczywiście wszystkie zadania z podstawki także są dostępne, niektóre tylko trochę zmieniliśmy.

27.11.2006
16:52
[56]

Aragorn Potomek Elendila [ Pretorianin ]

Znalazł ktoś z was tak jak ja List Cronosa w jednym z domków po pokonaniu Lodowego smoka w Gothic2?

27.11.2006
17:18
[57]

Shergar [ Pretorianin ]

Aragorn Potomek Elendila jak chcesz sobie pospamować to gdzie indziej ;P

Pewnie, że znalazłem to i pewien list w NK + garbusa + tablica z pewnym niecenzuralnym textem etc. W G1 też jest jeden knif, ale nie napisze jaki może ktoś go znajdzie. W naszym modzie też będą podobne niespodzianki, dlatego warto zaglądać do każdej dziury ;)

27.11.2006
21:29
[58]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Takie pytanko jeszcze...czy za pobranie moda będzie trzeba uiscic jakąs opłatę jak w przypadku np. spolszczenia do gry KotOR 2??

Co do Dubbingu to jestem chętny do wcielenia się w jakąś postać, nawet mało znaczącą, w koncu:

Gothic I: 19 zł, Mikrofon 20zł Usłyszeć swój głos w Gothicu: Bezcenne :P

27.11.2006
21:36
[59]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> Pobieranie gratyfikacje za modyfikacje stworzone do gier jest nielegalne :D Musielibyśmy wtedy my jako twórcy płacić Piraniom za to, że możemy modować Gothica, etc. bez obawy jesteśmy fanami Gothica tak samo jak wy, żadnych opłat za serwer jak to ściemnili chłopaki z www.kotor2.pl nie będzie. Fakt, że jeżeli mod po spakowaniu będzie zajmował mnie niż 100 MB to wrzuci się go na rapida, jak będzie więcej to albo poszukamy innych darmowych serwerów albo podzielimy na paczki.

Co do dubbingu to nie ma sprawy :D Masz rację ja też z chęcią bym usłyszał swój głos w Gothicu, ale na razie nie mam czasu na taką zabawę ;)

Pozdrawiam Pyrlandię :D

27.11.2006
21:39
[60]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Hehe dzięki :D

hmm czyli kotor był nielegalny?? A ja wysłałem sms...zamiast ich do sądu podać...:P

Cieszy mnie ta postawa...hmm a myslicie nad podobnym modem do dwójki? albo rozszerzeniu tego moda?? :P (ale abstrakcja:)

27.11.2006
22:04
[61]

Shergar [ Pretorianin ]

Do 2 nie będziemy robić moda na pewno bo szkoda czasu. Mamy już przygotowany projekt od strony fabularnej, są koncept arty (naprawdę miodne :D), jest genialny pomysł na naukę magi i cały system używania magi, etc - czegoś takiego nie było jeszcze nigdzie. Zdeczko tutaj zaczerpnęliśmy z prozy Eriksona ;) Jest opracowany oryginalny system zdobywania umiejętności, frakcje, rys geopolityczny, i wiele innych rzeczy. Planowaliśmy zrobić na silniku G3, ale niestety G3 jak na dzień dzisiejszy to poracha: skrypty kompilują się kilkanaście godzin, kosmiczne wymagania, błędy w grafice i silniku, etc. Myślimy jeszcze o Dark mesiashu, ale tam chyba nie da się robić rozległych exteriorów no i nie ma kita do modowania. Myślimy też o 2 Worlds, ale też nie wiadomo co to będzie i czy da się modować. Najoptymalniej byłoby zakupić jakiś dobry engin i zrobić grę samemu, ale na to trzeba znaleźć sponsora ;) jestem jednak pewien, że jako nowa gra to byłby naprawdę hicior i to hicior zrobiony z rozmachem :D Ale na razie to sobie jedynie pomarzyć można...

27.11.2006
22:22
[62]

QQuel [ Zrobię Wam CZOKO ]

Shergar - Jak chcecie potem, już po MT robić coś jeszcze, to polecam jednak zaczerpnąć jakiejś dobrej, nowej gry, bo i owszem, w MT zagram, ale strasznie wali po oczach grafika z G1 - Mimo wszystko milej by było popodniecać się waszymi pomysłami w ładniejszej oprawie : )

27.11.2006
22:38
[63]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

mi tam grafika nie przeszkadza
na moim kompie to cud, gdy jakaś gra działa :)

pytanie o gothica1
jest jakaś lepsza zbroja maga wody, niż ta co dostajemy od Saturasa? (nie licząc szat nekromanty)

28.11.2006
10:58
[64]

Shergar [ Pretorianin ]

QQuel -->Zagraj w MT to zobaczysz, że grafa już tak nie wali po oczach. Są lepsze textury podłoża, niebo, etc. Fakt, że czasami widać niewielkie szczeliny pomiędzy texturami, ale nie mamy nikogo od 2d i już nam się nie chce tego poprawiać. Pewnie, że wolelibyśmi stworzyć coś własnego, ale to niestety nie jest takie proste. Ja i drugi pomysłodawca jesteśmy już trochę leciwi, mamy rodziny, pracę i takie tam więc z czasem jest krucho. Ale kto wie, może za jakiś czas...

EG2006_26717291 --> Zbroi dla magów będzie kilka i wszystkie będą lepsze niż ta magów wody ;) Tę najbardziej wypasioną można będzie dostać po przyłączeniu się do Pradawnych, jak wykona się główne zadanie. Będzie jednak można znaleźć niewiele gorszą szatę, ale to nie będzie łatwe bo dość porządnie ją ukryłem :D

28.11.2006
14:57
[65]

Łuk-asz [ Pretorianin ]

EG2006 itd.------->Maga Wody nie ale są inne

28.11.2006
19:32
[66]

Shergar [ Pretorianin ]

Łuk-asz --> A ty skąd to wiesz ;P Nie ma to jak posmamować sobie w jakimś temacie co? :D Owszem nowych szat będzie 6-8, gracz będzie mógł zdobyć 2. Oczywiście nie ta najporządniejsze ;) Zbroi też jest sporo, np. pewien kowal wykuje zbroję z łusek smoka. Reasumując bardzo opłaca się zwiedzanie lokacji bo można naprawdę znaleźć sporo ciekawych przedmiotów.

29.11.2006
17:49
[67]

Łuk-asz [ Pretorianin ]

Sorry pomyłka, myślałem że mu chodzi o pierwszego Gothica bez modów

30.11.2006
13:30
[68]

Shergar [ Pretorianin ]

Mam do wszystkich zainteresowanych modem pytanko: co myślicie o zwiększonym poziomie trudności? Większość maniaków Gothica marudziło, że jest za łatwy więc delikatnie zbalansowałem oryginalne monstery (siła, zr 30-50%, HP 50%). Broni i armorów nie ruszałem, bo stwierdziłem, że nie ma sensu. W końcu jest naprawdę sporo nowego stuffu. Nowe monstery są naprawdę silne więc teraz trochę zatarła się różnica w poziomie trudności pomiędzy nimi a oryginalnymi.

A tak w ogóle to jak macie jakieś uwagi odnośnie Gothica to piszcie tu swoje sugestie: co wam się nie podobało, co wnerwiało, co poprawić, etc. Przecież to Wy będziecie grać w moda więc zdanie graczy jest najważniejsze ;) Ciekawe uwagi zostaną uwzględnione.

Textury monsterów też są zmienione, niektóre zmiany są czysto kosmetyczne, a niektóre są całkiem nowe. Szczególnie scavenger wygląda teraz ciekawie :D

30.11.2006
15:48
[69]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Shergar --> To zależy w jaką grupę docelową kierujecie swój produkt. Podobnie było z Nocą Kruka. Część osób narzekała na prostotę G2, więc utrudniono rozgrywkę w dodatku, co niestety nie wszystkim się spodobało. Akurat myślę, że zatwardziali fani przyjęli to z ulgą i dla nich Noc Kruka można by było jeszcze bardziej utrudnić. Mnie się podoba tak jak jest. Może czasem trzeba trochę pokombinować, nie daję się pokonać niektórych przeciwników w 1-2 rozdziale, ale i tak jest fajnie.
Jeśli kierujecie Mroczne Tajemnice do fanów, to myślę że jak najbardziej zwiększenie poziomu trudności jest wskazane, tylko nie przesadźcie.

30.11.2006
16:04
[70]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Pamiętajcie że zaczynając w Gothicu mamy postać która boi sie młodego kretoszczura...

Takie pytanko, czy będzie więcej niż jedno zakończenie moda? I czy zakonczenie bedzie wpływało na końcówe normalnego gothica?? (przykład - mamy zabić Cor Caloma, a potem drugi raz go zabijamy w normalnej...(abstrakcja)).

Ja bym chciał rozwinięcia wątku z kobietami w Gothicu. Napoczątku coś tam jest wspomniane ale sie to nie rozwija...a chetnie bym powalczył o damę np. :P

30.11.2006
16:20
[71]

FixUS_1 [ Call me Fix ]

Shergar - brali się za moda, Dziq wspominał.

30.11.2006
16:36
[72]

Yancy [ Legend ]

Shergar ---> Oczywistym jest że po modek sięgną głównie fani Gothic. Takich właśnie graczy będzie większość. Gothic jest grą łatwą. Łatwiejszą niż G2 (bez dodatku). Podniesienie poziomu trudności jest wskazane i to bardzo.

30.11.2006
18:37
[73]

shubniggurath [ Mongoose Dog ]

Podniesienie poziomu trudności jest zdecydowanie wskazane.

30.11.2006
19:07
[74]

Shergar [ Pretorianin ]

Mod jest kierowany raczej do tej bardziej dojrzałej części fanów Gothica :D Zarówno ze względu na dialogi jak i charakter moda, bo "niestety" od czasy do czasu trzeba użyć mózgu, żeby rozwiązać zadanie ;) Brytalna siła to nie wszystko. Czyli na razie poziom trudności zostanie taki jaki jest: siła, zr 30-50% HP 50%. To mniej niż w NK, ale trochę więcej niż w pure G2, moim zdaniem jest to dobry balancing pomiędzy hardcorowcami, którzy jak ja czyścili wszystko w G2 NK w 1-2 rozdziale, a n00bami, którzy po raz pierwszy zetknął się z rzeczywistością Gothica.

Wątek kobiet jest rozwinięty bez obaw - i to także kierowane jest raczej do 16+ :D

Prowadząc postać w głównej fabule moda, gracz będzie mógł wybrać jedną z 2 dróg postępowania. Miała być jeszcze 3, ale brakło czasu.

Ok a jakieś sugestie odnośnie G1? Co was wnerwaiło, co możnaby jeszcze porpawić i takie tam?

30.11.2006
20:05
smile
[75]

claudespeed18 [ zią ]

nie mam nic do zwiekszenie poziomu trudnosci bo nawet Gothic 1 niby byl trudny, ale to bylo wlasnie fajne w nim ze czasem trzeba bylo sie nameczyc zeby zabic jakiegos stwora...ale z czasem zaczelo mi sie juz nudzic zbyt powolne granie i skupianie sie na walce, gram w wiele gier i roznych typow i nie mam czasu rozczulac sie nad jedna gra(no moze poza seria THPS ;] ) do tego stopnia zeby byc ,,hardcorowcem,, i wszystko ubijac z latwoscia, dlatego zalezy mi na dosc szybkim przejsciu i nie ukrywam ze pozniej czasami uzywalem kodu na niesmiertelnosc(np. przy duzym skupisku czarnych goblinow-wnerwiajace jak nic! , czy na samym koncu jak atakuje 20 straznikow naraz, itp. hard momenty...), dlatego mysle ze zwiekszenie poziomu moze jeszcze w wiekszym stopniu zmusic wielu graczy(w tym mnie)do wlaczenia kodow, a wolalbym nie...

30.11.2006
20:19
smile
[76]

Ertix [ Pretorianin ]

claudespeed18 --> Gobliny były już na 10-12 poziomie banalnie proste :) trudno było przez pierwsze około 5 leveli i to jest największa wada gry - po tych kilku levelach zaczęła się siekanina wszystkiego co się rusza, prócz orków w grupkach i kilku innych stworków. Ale mimo to gra niemiłosiernie wciąga, więc poziom trudnosci może zostać niezmieniony.

Shergar --> tzw. Ciemna i jasna strona mocy ? a co z mistrzem Yodą ? :D

30.11.2006
20:35
[77]

Yancy [ Legend ]

Co mnie wnerwiało w G1 :) Najbardziej bugi. Ale pewnie tu niewiele możecie zrobić. Problemy z drabinami dla przykładu strasznie irytowały.

Jeszcze w sprawie trudności... po Nocy Kruka G1 nawet przez pierwsze kilka poziomów nie był trudny... Chyba że od razu rzucało się na trudnych przeciwników. Gdy pierwszy raz grałem w G1 długo odwlekałem przystąpienie do obozu i wydawanie punktów nauki. Biegałem w spodniach kopacza zwiedzając świat i próbując podjąć decyzję gdzie się odnaleźć :) Ale już po wstąpieniu do obozu gra robiła się łatwa. Lepsza zbroja + skokowy wydatek PN i lepsza broń.
Za drugim razem tej początkowej trudności właściwie nie odczułem.

30.11.2006
20:38
smile
[78]

Tom_5000 [ Junior ]

No to fajnie. Na pewno zagram !

30.11.2006
21:07
[79]

Shergar [ Pretorianin ]

claudespeed18 --> Myślałem o dorobieniu patcha stopniującego trudność i chyba tak to będzie. Będą 2 wersja, normalna i hard.

Ertix --> No mniej więcej, ale niestety nie jest to jakoś strasznie nieliniowe. Brakło czasu bo modem zajmujemy się w wolnych chwilach i chyba też chęci. Osobiście mam już dość Gothica :D Ale przynajmniej jakaś odmiana będzie dla graczy ;P

Yancy --> To tak jak ja :D Myślę, że mod przypadnie ci do gustu. Co do lepszych zbroi, mieczy, etc. to warto teraz przeszukać każdy zakamarek :D Może być tak, że jak przystąpisz do jakiegoś obozu to będziesz już miał 30 level i wypasiony ekwipunek a tu Diego wyjeżdża z pancerzem Cienia :D

Dodatkowe obozy umożliwiają nie tylko nabicie XP, ale także dobrą zabawę bez konieczności przystępowania do jakiegokolwiek obozu. Przynajmniej przez jakiś czas.

Co do drabin to wina silnika, nic na to nie poradzimy bo grzebanie w silniku jest nielegalne (a szkoda bo pozbylibyśmy się wtedy kilku wnerwiających ograniczeń, np. brak możliwości dodania nowej ludzkiej gildii, brak możliwości stworzenia nowego czaru przemiany, etc. - oczywiście takie problemy omijamy kombinatoryką w skryptach, ale to nie to samo i sporo trzeb asie męczyć).

Niektóre bugi poprawiliśmy, ale może ktoś ma jakieś niemiłe wspomnienia to niech zapoda - jak damy radę to poprawimy.

30.11.2006
21:16
[80]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Hmm wątek kobiet rozwinięty :) Czyżby Nadia była ?? :P

A mam jeszcze jedno pytanko (i pewnie nie ostatnie). Czy cały mod będzie można przejść w I rodziale?? Czy będzie to przechodziło na inne rozdziały?

30.11.2006
21:20
[81]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> Na początku tak planowaliśmy, zero powiązań z główną fabuła. Ale później stwierdziliśmy, że gracz po skończeniu moda już by nie dokończył Gothica bo prawie wcale nie ingerowaliśmy w pure main story. Dlatego jest kilka powiązań i bez ruszenie kilku zadań z głównego wątku nie da się pchnąć do przodu fabuły moda. Myślę, że takie rozwiązanie nie jest złe, no ale zdanie jak zawsze są podzielone :D

Co do kobiet to będzie szczególnie jedna dość interesując niunia :D Dodałem też małe zadanko panience Gomeza a nagroda to... :D

30.11.2006
22:53
smile
[82]

claudespeed18 [ zią ]

no moze gobliny nie byly takei zle, ale np. najgorsze to juz wejscie na tereny orkow kiedy rzuca sie kilka wargow nara, nie wiem czy ktokolwiek sobie z tym mogl poradzic(chyba ze pojedynczo, ale i tak grupowo leca)no i dodatkowo pare orkow...niewiadomo z ktorej strony sie bronic

30.11.2006
23:32
[83]

Shergar [ Pretorianin ]

claudespeed18 --> No na raz to tylko na wysokim poziomie. Niestety w takich wypadkach trzeba kombinować z taktyką ;) Tym bardziej, że teraz będzie jeszcze trudniej :D

Czekam na dalsze sugestie ;)

30.11.2006
23:40
[84]

Yancy [ Legend ]

Ważne też by nie przesadzić z przedmiotami i umiejętnie je zbalansować. Samo umieszczenie świetnego miecza w miejscu dostępnym w grze nie jest niczym złym jeśli pilnuje go dobra obstawa a miecz ma na tyle wysokie wymagania że fakt znalezienia go jeszcze nic nie znaczy. Dobrym przykładem była Smocza Zguba z G2.

Fajny byłby patent znany z podstawki G2. Tzn. - najlepszą broń w grze mógł wykuć tylko Najemnik, nieco gorszą konsekrować mógł Paladyn a te ogólnie dostępne były widocznie słabsze. Gdyby w modzie wprowadzić podobny podział, byłoby miło. Cześć zabawy to właśnie przynależność do danego obozu i unikalne bonusy wynikające z tego faktu (tego zabrakło mi w G3 dla przykładu). Z tego co przeglądam, pewien system unikatów planujecie i bardzo to pochwalam :)

W modzie Diccuric zbroje zabierają część siły z ogólnej puli i siła ta niby ma być potrzebna by daną zbroję unieść. Innymi słowy - zakładając zbroję, zmniejsza się siła bohatera. Pomysł mi się nie podoba ale widziałbym coś prostszego w jego miejsce. Mianowicie, zbroje mają wymagania odnośnie siły a szaty, many lub zręczności (W Diccuric zbroje wymagały chyba odpowiedniego lev). Po co to? Z tego co czytam, pewne zbroje można znaleźć i jeśli stałoby się to zbyt szybko, ograniczenia odnośnie użycia mogłoby się przydać.

Ciekaw jestem jak to ostatecznie wyjdzie. Na pewno zagram.

Jeśli moda można rozegrać na kilka sposobów, to nie wiem czy pomysł z rozciąganiem fabuły na kolejne rozdziały G1 jest szczęśliwy. Przy pierwszym podejściu się sprawdzi.

01.12.2006
10:03
[85]

Shergar [ Pretorianin ]

Yancy --> Co do rozmieszczenie porządnych itemów jak lepszejsze miecz i zbroje to jest tak jak napisałeś: jest kilka takich rodzynków, ale są w miejscach, w których można bardzo szybko stracić HP, albo miejsca te są naprawdę trudno dostępne. Owszem co do wymagań danych itemów to miecz mają odpowiednie, jednak co do pancerzy to faktycznie nie mają ograniczeń, co najwyżej jakieś bonusy do siły, HP, etc. TO co napisałeś to faktycznie dobry pomysł, muszę pokombinować jak to zrobić. Ale ograniczenia z Diccurica niezbyt mi przypadły do gustu. Fakt, że niby jest to jakaś doza realizmu, ale z tego co pamiętam to po założeniu pancerze strażnika zostało mi tyle siły, że nie mogłem udźwignąć porządnego mieczyka. Ale pomysł z wymaganiami siły, many, etc. jest OK i zaraz to zrobię :D

Co do unikatów to i owszem będzie różnorodność. Ale nie spodziewajcie się cudów, to tylko mod zrobiony przez amatorów. Może gdyby była z tego jakaś kasa to byśmy bardziej ambitnie do tego podeszli ;P W każdym razie przyłączając się do zakonu Pradawnych będzie można wybrać dwie ścieżki: miecza lub magii. Jeżeli wybierzemy walkę to będą odp. bonusy z tym związane + najlepszy miecz w grze, którego jednak nie dostaniemy od tak sobie. Trzeba trochę będzie ruszyć głową, żeby upgradować ten, który dostaniemy od naszego Mistrza. Co do magii to tu jest lepiej: nowy system tworzenia czarów + nowe czary dostępne tylko dla maga. Co do zdobycia nowych czarów to jest jeszcze jedna droga, jak zdecydujemy się podążyć ścieżką Beliara i pewnie już się domyślacie jak można je zdobyć ;)

Moda rozciągnęliśmy na rozdziały, bo z założenia miał być rozszerzeniem, nie tylko modyfikacją. Chodzi o to, żeby gracz kończąc fabułę modyfikacji miał jeszcze ochotę skończyć całą grę :D Np, G2 NK było fajne przez 2 rozdziały, póżniej już nikomu nie chciało się grać dalej bo nic się nie zmieniło. My dodaliśmy pewien knif ze Śniącym, ale pewnie tylko starzy gracze to docenią bo to w sumie jest taki niewinny dżołk :D

01.12.2006
12:10
[86]

Yancy [ Legend ]

Shergar ---> Pomysł ze zbrojami wpadł mi właśnie podczas grania w Diccuric. Tyle że rozwiązanie zaproponowane przez twórców Diccuric nie przypadło mi do gustu. Osobiście właśnie widziałbym coś takiego jak zaproponowałem. Ciężkie zbroje wymagają odpowiedniego poziomu siły, Szaty magiczne - many a i ze zręcznością można coś wykombinować. Czemu np. co lepsze zbroje/szaty nie miałyby dodatkowo wymagać jeszcze zręczności? Przy zbrojach można pojechać na całość :)
Np. Ciężka zbroja strażnika - wymagania - 100siły i 2-go poziom walki bronią jednoręczną :)

To takie luźne rozmyślania, może podsuną Ci jakieś pomysły.

Co podobało mi się w Diccuric? Otwieranie zamków. Rozwiązanie podobne do tego w G3. Kolejne poziomy pozwalały otwierać coraz trudniejsze skrzynki, których inaczej bez wyuczenia się kolejnych poziomów umiejętności otwierania - otworzyć się nie dało :)

01.12.2006
12:27
[87]

Shergar [ Pretorianin ]

Co do pancerzy to już co nieco porobiłem, ale cholera sporo będzie przy tym zabawy :D Zręczność będzie wymagana, np. przy skórzanych pancerzach.

Kurde dawno temu grałem w Dicca, ale nie pamiętam żeby zrobili coś z otwieraniem zamków. A co podzielili umiejętność otwierania na więcej poziomów niż brak (10-20% szansy), adept (40-60%) i Mistrz (80-100%). Myśleliśmy o skomplikowaniu umiejętności złodziejskich, ale brakło nam czasu i motywacji :D

Najwyżej zrobi się kiedyś patcha poprawiającego niektóre skille.

Tak na marginesie to dość ciekawie wyszło mi kowalstwo: wykucie miecza wymaga oprócz sporej ilości suplementów odpowiedniej siły i zręczności. Dodatkowo praca kowalska podnosi siłę Bezia w zależności od tego ile wykuł mieczy i toporów. Nie wiem też czy o tym pisałem, ale jest kilka poziomów nauki kowalstwa. Na samym końcu Bezio będzie mógł wykuć broń osobistą, np. topór bezimiennego, etc.

Zastanawiałem się też nad dodaniem takiej umiejętności jak ostrzenie lepszych mieczyków i toporów. Może jeszcze zdążę to zrobić.

Pomysł z zatrutą bronią też już dawno był, jest też możliwy do zrobienia, ale w sumie zrezygnowaliśmy z tego.

01.12.2006
12:32
[88]

Yancy [ Legend ]

Sheregar ----> Ostrzenie popieram, to jeden z fajniejszych patentów w G3. Może jeszcze ulepszanie pancerza? Nie działająca umiejętność z G3 :)

Z zamkami chodziło o to że podchodząc do skrzynki która miała wymagany 2-go poziom otwierania zamków, zwyczajnie nasza postać tylko wzruszała ramionami :) Fajnie byłoby to załatwić inaczej. Uczysz się otwierania zamków ale oprócz tego każdy zamek wymaga określonego poziomu zręczności :)

Zatrutą broń, możecie sobie darować.

Rozwinięte kowalstwo - jak najbardziej jestem za! Byle miało to sens. A nie taki że i tak można znaleźć lepszą broń niż wykuć :)

01.12.2006
13:07
[89]

Shergar [ Pretorianin ]

Yancy --> Kowalstwo z założenia ma taki charakter: adept wykuwa dobre miecze, ale głównie na handel, mistrz wykuwa porządny oręż, który wart jest swej ceny w wadze :D Dodatkowo możliwość wykucia własnego oręża w zależności od preferencji (1h, 2h, axe/sword).

Nie będę ściemniał, najlepszy oręż też można dorwać TYLKO używając kowadła, ale Bezio sam tego nie zrobi. Do tego potrzebna jest wiedza o runicznym kowalstwie a tej wiedzy nikt mu nie przekaże - tylko wybrani Paladyni Inosa mogą to zrobić. Ale będzie sporo porządnych mieczy i toporów, będzie z czego wybrać jak komuś nie będzie chciało uczyć się kucia. Będą też kostury dla magów.

Co do ulepszenia pancerza to też nad tym myślałem. Ale Bezio też sam tego nie zrobi, bo płatnerstwo będzie w innym modzie :D

No ze skrzyniami fajnie wymyślili, ale dam sobie z tym spokój. Szkoda mi czasu bo musiałbym całe złodziejstwo wtedy rozwinąć i dodać jakieś ciekawostki, np. skradanie, niewidzialność, etc. Chociaż akurat to ostatnie już jest tylko nie wiem czy ma to sens (można znaleźć pierścień niewidzialności). Kurde zawsze chciałem zrobić sztyletowanie, garotowanie i takie tam, ale do tego trzeba by zrobić nowe animacje. Niestety nasi graficy są zbyt leniwi na takie rzeczy - przez to także padł pomysł z tarczami.

Nie wiem czy pisałem: będą też zestawy pierścieni i amuletów, każdy dedykowany dla danej klasy: wojownik, łucznik i mag. Ale bardziej praktyczne niż te z NK i moim zdaniem lepiej rozwiązałem kwestię, kiedy ubierze się cały komplet :D Ale nie będę psuł niespodzianki ;P

Faktycznie mod dodaje sporo przedmiotów, być może, że przesadziliśmy z właściwościami tych itemów, ale obawiam się, że naprawić to będzie można dopiero po premierze. Wtedy w zależności od sugestii graczy coś się z tym zrobi.

01.12.2006
13:41
[90]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Hmm ciekawe ciekawe

Ja bym proponował jeszcze dodanie Gospody :D Gdzieś gdzie by można iść kupić piwo itd :) I oczywiscie możliwość upicia się:D

Fajnie by było gdyby Beziiii mógł się nauczyć gotować :P Np. potrawkę z chrząszcza itd :P Taki dodatek do Alchemii. Ale najbardziej to bym chciał żeby Bezimienny mógł zostać przywódcą w jakimś z obozów (nowych)...hehe taki pan :D

Albo chociażby objąć jakieś stanowisko :) I stałe dochody :D

01.12.2006
13:55
[91]

Yancy [ Legend ]

Sheregar ---> Taki pomysł z kowalstwem mi się podoba. Chcę zdobyć najlepsze żelazko w grze, wiem że muszę uczyć się kowalstwa i dołączyć do Paladynów. To jest coś co przyciąga :) Obóz, przynależność, unikalne cechy wynikające z bycia członkiem jakiegoś obozu - to jest to czego zabrakło mi w G3 :)

Gra ma być zabawą, questy mają przynosić określone korzyści a nie tylko exp i złoto jak w G3 - bo inaczej, po co je wypełniać, skoro motywacji brak :)

Tarcze... nie ma czego żałować że sobie darowaliście. Już lepiej zabrać się za rozwinięte złodziejstwo.

01.12.2006
15:06
[92]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> "Niestety" wszystko o czym napisałeś jest już zrealizowane ;P

Yancy --> Co do questów to wiadomo, że jest sporo w stylu: przynieś to, zanieś tamto, znajdź to, zabij tamto, etc. Ale są też takie, które nie zalatują monotonią. Zresztą sami to ocenicie. Pewnie, że można było zrobić jeszcze więcej, np. bardziej rozbudować obóz Quentina, ale brakło czasu.

01.12.2006
15:43
[93]

Yancy [ Legend ]

Shergar ---> Za jaki czas będzie finalna wersja do zessania? Pytam, by nie było tak jak ze spolszczeniem do KOTOR2, chciałem bardzo przetestować ale nim wyszło to już 3x zagrałem w wersję eng że nie miałem najmniejszej motywacji by zagrać jeszcze raz :)

Questy mogą być nawet proste jak piszesz, byle była motywacja do ich wykonywania. Lepsze uzbrojenie, przedmioty, runy czy w końcu awans w szeregach nowych grup (dla przykładu).

01.12.2006
16:58
[94]

Shergar [ Pretorianin ]

Yancy --> Do świąt na pewno wyjdzie :D Może wcześniej, ale nie chcę zapeszać. Nie no, jest sporo ciekawych zadań odbiegających od monotonii Gothica no i chyba nie najgorsza fabuła więc same przedmioty nie muszą być jedyną motywacją.

A zbroje i szaty właśnie skończyłem przerabiać :D

01.12.2006
17:03
[95]

Ertix [ Pretorianin ]

Shergar --> zawsze możecie, jak już chyba wspominałeś wydac wersję Deluxe, z kilkoma nowymi questami, NPC'ami, poprawionymi kilkoma bugami, gdyby takie były idt. :)

01.12.2006
17:49
[96]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Shergar ---> zrealizowane?? Nareszcie Bezimienny mimo że awansuje w obozie to będzie miał ludzi do rozkazywania?? :D

(hehe to teraz tak w GTA SA: Fryzjer, kosmetyczka, siłownia :P ) :D

01.12.2006
18:06
smile
[97]

peeyack [ Weekend Warrior ]

Ja na pewno zagram. Zapowiada sie ciekawie. Respekcik chlopaki!

01.12.2006
19:07
[98]

Yancy [ Legend ]

Shergar ---> Fajnie że spodobał Ci się pomysł z wymaganiami szat i zbrojek. Wreszcie zobaczę jak w praniu będzie wyglądało to co chodziło mi po głowie już wcześniej. W G1 nie można było i tak zdobyć wcześniej zbroi niż fabuła pozwalała, więc te wymagania nie miały sensu. W Diccuric, chyba poziom postaci wpływał na to co możesz kupić... Też w miarę to było.

01.12.2006
19:23
[99]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Przepraszam jeśli już było pytanie,które chcę za chwilę zadać ale sporo już jest postów w tym wątku :)

Chciałbym się dowiedzieć o zakres siły,zręczności i many.W podstawce można było nauczyć się tych atrybutów do wartości osiągającej bodajże 100.
Shregar - napisałeś,że można będzie zdobyć więcej expa,a co za tym idzie więcej punktów nauki.Czy więc w MT będzie podobnie jak w NK - zanczy się,czy ten zakres się powiększy?
I czy wymagania broni też się zwiększą?

Aha - co do podkładu głosowego,mógłbym użyczyć głosu dla jakiegoś potwora - mam straszną chrypę :P

01.12.2006
19:34
[100]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

a jak bedzie to siłą, zręcznością i maną?
bedzie jak w NK, ze do 30 pkt 1pn = 1 siła, do 60 2pn=1siła itd?
i ktory poziom bedzie mozna miec?
teraz prawie ukończyłem gothica (został mi Cor calom i banda nowiciuszy) i mam 33 poziom, a moze bedzie i 34 bez specjalnego łażenia po lasach (tylko kraine orków wyciąłem całą, bo tego gra wymagała)

01.12.2006
19:54
smile
[101]

shubniggurath [ Mongoose Dog ]

sorry nieważne, już doczytałem;]

01.12.2006
20:21
[102]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Shergar? Możesz mi odpowiedzieć na moje pytanko?? Zdradzić rąbek tajemnicy??

Co do wymagań na zbroje to też to uważam za dobre. W koncu w Gothicu normalnym można było założyć najlepszą zbroję na 1 poziomie...

W Gothicu 1 było wiele wątków nie rozwiniętych. Między innymi.
1. Gdzie była ta droga którą zaatakował Stary Obóz Nową Kopalnię (ja jej szukałem i nie mogłem znaleźć)
2. Spotkanie przyjaciół...chciałbym w nim uczestniczyć albo coś więcej się dowiedzieć
3. Obóz bandytów (niedaleo Trola), rozwinięcie tego wątku

01.12.2006
20:33
[103]

Shergar [ Pretorianin ]

Ertix --> Będzie taka wersja z dubbingiem i innymi pierdołami :D

Lukis17 --> No to miała być niespodzianka ;P Zresztą nie napiszę, w którym obozie :D

Yancy --> Wymagania uzależniłem od siły i many równym najwyżej wartości ochrony, np. Pancerz Gomeza ma najwyższą odporność dla ochrony przez uderzeniami i siecznymi = 90 więc wymagania siły to 90. Będzie dość fajna szata dla maga do znalezienia, która ma najwyższą odporność na obrażenia od ognia na poziomie ??? :D więc restrykcja many = ??? :D Dla skórzanej zbroi docelowo przewidzianej dla zabójców (niestety jakoś nie zrealizowaliśmy tego pomysłu, ale może będzie to zrobione w modzie The Rangers, który też pomagam majstrować) będzie restrykcja związana ze zręcznością a samą zbroję można znaleźć w dość ciekawym miejscu :D Nie chciałem bardziej kombinować, myślę, że to powinno wystarczyć.

Herr Flick, EG2006_26717291 --> Nauczyciele będą uczyć max. tyle siły, zręczności i many ile będą sami mieli. To jest chyba sensowne rozwiązanie. I właśnie dzisiaj Fenix skończył to robić :D Tak będzie podobnie z wydawaniem LP: do 29 1pk = 1 LP, od 29 do 59 1pk = 2 LP, od 59 do 89 1pk = 4, od 100 1pk = 6.
Analogicznie więcej XP = więcej LP :D
Nie zmieniałem wymagań dla broni, jest sporo nowych zabawek, które mają dość wysokie wymagania ;)
Co do poziomu to jeszcze nie testowałem, ale myślę, że 50 da się chyba osiągnąć.

01.12.2006
20:35
[104]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Ma być jeszcze jeden mod do G1??

Słuchaj czy te wątki co wypisałem są rozwinięte??

Apropo...dobrze że mam powyżej +16 :P

01.12.2006
20:40
[105]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 -->
1. Nie ruszyliśmy prawie wcale najemników (niestety, mam co prawda gotowy dość fajny quest, ale nie wiem czy zdążę go zrobić. I byłby związany z Lee i pewną niunią zarekwirowaną przez bandytów :D). Najemnikom zmieniliśmy textury pancerzy na te z G2 i magowie Wody mają kilka zadanek.

2. Spotkanie jest zrobione ;P Jak wykonasz w 2 rozdziale pewne długaśne i bardzo fajne zadanie dla Diego to w 4 będziesz mógł uczestniczyć w spotkaniu ;)

3. Obóz jest rozwinięty, ale niewiele. Tzn. jest związany z głównym zadaniem od szefa Przemytników - chodzi o nielegalne dostawy rudy :D

01.12.2006
20:53
[106]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 -->

Tak wejdź na są tam informacje o co najmniej 2 dobrych modyfikacjach tworzonych przez 2 grupy:
1. Czas Zapłaty, tworzony przez The Modders a przede wszystkim OrcWarriora. Bardzo ciekawy i innowacyjny mod, który jest niezwiązany z fabułą G1. Zaczynasz grę jako jeden z rozbitków, etc.
2. The Rangers, grupa The Rangers (w sumie to ja ją założyłem :D, ale później zwerbowali mnie do Poziom), też bardzo ciekawy mod, będący rozszerzeniem do G1. Będą 2 nowe obozy: Myśliwi i taka ciekawa sekta. Będzie też kilkanaście mniejszych obozów myśliwych.

Polecam obydwa.

Są jeszcze projekty:
3. BGS (Black Game Studio);
4. Kolonia Żywych Trupów (Bananas Studio);
5. Vajhalla;
6. Royla Paladins (Rafaell robi z pomocą kilku naszych modderów mod Gothic Moda dla Morrowinda - przeniesienie całego G1 do Morka);
7. Ogniem i Mieczme, mod do Mount&Blade (czy jakoś tak :D);
8. SoulFire, ci zajmują się spolszczeniami do modów niemieckich i angielskich, podobno robią też coś swojego;
9. Jest grupa od BG (Yarpen i spółka);
9. Dharma Modders, i kilka mniejszych grup.

----------------------------------------------------------------------

Ciągle poszukujemy nowych modderów :D W ogóle ideą naszego forum było scentralizowanie polskiej sceny moddingu, ale to nie jest takie proste.

Modowanie Gothiców jest proste i przyjemne :D Trzeba mieć tylko trochę czasu no i popracować nad umiejętnościami. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto pomorze więc no problemo :D

01.12.2006
20:59
[107]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

nigdy nie próbowałem modować a chętnie bym spróbował...

A te mody będą ze sobą współpracować?? (The Rangers i MT?)

1. Co do najemników to szkoda bo zawsze (pierwszy raz jak grałem w G1 to do Starego Obozu dołączyłem ale potem w G1, G2 i NK tylko do Najemników) lubiłem Lee itd.

2. Obóz bandytów ciekawe miejsce do wykorzystania, chocby jakas wzmianka o nich coś umili :D

3.A propo, czy dodaliscie jakies questy poboczne w dalszych rozdziałach?? (II wzwyż) oprócz fabuły moda of course

4. Proponowałbym jedną zmianę. Denerwowało mnie przenoszenie rudy (czasami gdy sprzedawałem mnóstwo i chciałem rude długo czekałem zanim odpowiednia ilosc przeleci) da się to jakoś usprawnić??

01.12.2006
21:04
[108]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> Jak chcesz modować to wbijaj na forum i przeglądnij dział pomoc przy tworzeniu modów :D

MT i TR nie będą kompatybilne, chociaż bardzo podobne bo sporo rozwiązań z MT znajdzie się także w TR.

1. No ja też najbardziej lubiłem najemników :D Dlatego powstali Przemytnicy, którzy mają dobre konszachty z Najemnikami. No postaram się zrobić to zadanko z Lee, jak się wyrobię ;)

2. No będzie delikatnie rozwinięty i trochę zmieniony sam obóz.

3. Zobaczysz ;P

4. Nie da się to jest wina silnika. Ale jak trzymasz razem lewego shitfa i ctrl to chyba dość szybko to idzie.

01.12.2006
21:09
[109]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

ctrl + shift?? nie próbowałem... co prawda po pewnym czasie przyspieszało...


no zaraz spojrzę poczytam :)

Kurde gram w G3 ale tak mi tnie w miastach ze chyba se odpuszcze...

Nie no czekam na moda...i normalnie szykuje neo :) nie moze byc tak ze do tego czasu limit mi sie skonczy :) (25 GB a mam cos koło 13)

Czyli tarcz nie ma? Może to i lepiej... Ja uwielbiam miecze dwuręczne :D

A propo, czy lochy w SO mają jakiś rozwinięty wątek? (oprócz tego kowala w ostatnim r)

01.12.2006
21:18
[110]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis --> Lochy miały być rozwinięte, ale nasi kolesie od 3d olali sprawę. Może jeszcze coś tam dodam...

Tarcz nie ma bo i tak byłyby tylko kosmetycznym dodatkiem. Ja niestety też wolę broń 2H, więc będzie jej sporo :D

02.12.2006
00:32
[111]

Shergar [ Pretorianin ]

No chłopaki ostrzenie mieczy (60% szansy na słabsze naostrzenie, 40% szansy na lepsze naostrzenie) i restrykcje pancerzy skończone :D

Fenix pracuje teraz nad rozbudowaniem złodziejstwa i poprawia naukę skilli a ja jutro zrobię możliwość upgradu kilku pancerzy i ciekawe zadanie z Lee i bandytami ;P

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak widzicie wasze sugestie są nie tylko brane pod uwagę, ale od razu wdrażane do projektu ;)

Czekam na następne i pozdrawiam :D

02.12.2006
10:00
[112]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

to mi się podoba :)

Poczytałem to forum...niezła lekturka, trochę dużo tego. Łatwiej będzie jak sobie coś obiore (np. stworzenie npc) i będę postępował według wskazówek

Co jeszcze można chcieć w Gothicu...A WIEM!!!

Niedaleko NO jest grota gdzie jest nielegalna wytwórnia zioła :). Ten wątek mógłby być do rozwinięcia.

Dodałbym jeszcze proce. Łuki i Kusze są dość trudne do opanowania (pkt no i zręczność) a taka proca którą można by "ciskać" juz na np. 2 lvl by się przydała :D

No i ważne żeby można było odzyskiwać strzały (niektóre sie łamią a niektóre nie :) )

02.12.2006
11:29
[113]

claudespeed18 [ zią ]

strzal mialem full(jakies kila tysiecy :D )i nie sadze zeby bylo to potrzebne, mnie ciekawi czy zrobiliscie cos z opuszczona kopalnia(te ktora widzimy zaraz na poczatku gry przed zejsciem na dół), moze jakie maczugi jeszcze by sie przydaly?; no i zrobcie jakies pojazdy(konie albo orły)zeby szybciej sie poruszac :D, na bagnie pelzaczy siedzi samotny koles ktory po przyalczeniu sie do mnie nagle znika, nie to zebym go chcial zabierac ze soba ale to troche glupie bylo(chyba raz nie zniknal ale zaraz zginal), niedaleko tez niego jest taka wysepka i pien w ktorym swieci sie jakis plomyk(co to jest niby?), dajcie wiecej ogarow bo ja spotkalem tylko z 15 chyba,wiecej orkow do ubicia,no i moze rozwincie gadki z niektorymi NPC-ami typu magnaci w SO bo malo mowili, to narazie wszystko co mi przyszlo do glowy, wybierzcie sobie cos :D

02.12.2006
11:33
[114]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Ja myślę że jakieś "środki komunikacji" nie są potrzebne, te odległości nie są aż tak duże...

Dodałbym wątek z odbieraniem od króla datków (jakiś atak na to, albo eskorta zalezy jaki obóz :D)

02.12.2006
12:58
[115]

Yancy [ Legend ]

Shergar ---> Jasna sprawa. Nie ma co przesadnie kombinować wymagań odnośnie zbroi. Jedynie co, to mogłoby to na minus ostatecznie wyjść.

Szkoda że nie zrobiliście dużej modyfikacji do G2NK :)

02.12.2006
13:32
[116]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> Odzyskiwanie strzał da się zrobić, ale będzie w innym modzie. My mamy i tak już za dużo bajerów :D Z tą jaskinią to co s będzie małego ;P

Jak chcesz zacząć modować to faktycznie zacznij od stworzenia NPCa, później jakiś prosty dialog, spacer też jest ciekawy na początek. Baw się dobrze :D

claudespeed18 --> Bez obaw opuszczona kopalnia już nie jest taka opuszczona, ale tamtym wejściem tam nie trafisz :D Więcej nie zdradzę, w każdym razie jest ona związana z głównym wątkiem moda. Jeżeli chodzi o wierzchowce i takie tam to nie ma fizycznej możliwości zrobić czegoś takiego w Gothicu. Silnik niestety jest bardzo ograniczony. najbardziej dziwi mnie, że w G chłopaki też nic nie zrobili w tym kierunku. Szkoda bo zawsze chciałem sobie pośmigać na cieniostworze :D Ale bez obaw będzie pewien fajny artefakt, który umożliwi teleportację w kilkanaście miejsc. Ten NPC to Shrat i jest związany z kilkoma zadaniami. Co do przyłączalnego NPCa to zrobiłem naprawdę fajnego towarzysza, który do tego ma sporo interakcję z Beziem ;P magnaci mają teraz dużo więcej dialogów (głównie Kruk i Bartholo), bo jest kilka zadań z nimi związanych. A o monstery się nie obawiaj, jest ich multum. Ogarów więcej nie będzie, nawet mniej, ale za to będą silniejsze. Nie będziesz się nudził :D

Yancy --> Szczerze to G2 nie pasuje nam w ogóle klimatem. Ale w sumie G1 z naszym modem wiele nie różni się od G2, myślę, że nawet pod kilkoma względami jest lepszy. Poza tym wolimy wyzwania i nie idziemy na łatwiznę, np. przeniesienie monsterów z G2 NK do G1 to był wyczyn nie lada, nawet helmuty się tego od nas nauczyły :D Mamy sporo przełomowych rozwiązań od strony skryptów i nie tylko. Fakt, że przeciętny gracz tego pewnie nawet nie zauważy, ale dla nas to jest jakiś powód do dumy ;) Mogę śmiało rzecz, że w ogóle nie odstajemy od Niemców, którzy modują już parę dobrych lat, a nasze forum niedawno obchodziło rok istnienia. ja osobiście zajmuję się modowaniem od Marca i w tej chwili Gothic nie ma już dla mnie żadnych tajemnic. Dziwię się kolesiom od Diccka, że aż tyle zajął im ten mod, najwidoczniej też się na nim dopiero uczyli - tak jak my :D Dobra, ale wystarczy już z tą skromnością :D

Jak macie jeszcze jakieś pomysły to zapodawać :D

02.12.2006
13:43
[117]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Nie mam już pomysłów :)

Czy mój komp (sygnaturka) nadaje sie do modowania??

A może jakieś latające stworki?? Aby się z łuku pobawić :)
Fajnie gdyby odbył się jakiś turniej (w G1 jest arena ale nigdy (chyba) nie można obstawić można to wykorzystać).

A co z wieprzem?? (zawsze go zabijałem :P) moze jego coś rozwinąć??

A propo bractwa, przydali by sie u nich magowie jako klasa do której można przystąpić.

02.12.2006
16:05
[118]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis17 --> DO modowania to wystarczy ci połowa twojego kompa :D Ja mam w sumie niewiele lepszy ;P W Gothicu nie da się zrobić prawdziwie latających stworków: harpie czy bloodflye to w sumie ściema, modele unoszące się ileś tam nad ziemią. Fizyka silnika Gothiców nie przepuszcza latającego badziewia, np. chodzi głównie o przemieszczanie horyzontalna bo verticalne jakoś tam działa: windy, etc.

Lukis chyba pisałem już, że arena w starym obozie jest zmieniona: można obstawiać walki samemu walczyć za kasę. Jest też ukryta arena, na której także można walczyć a nagroda przejdzie najśmielsze oczekiwania, ale tam walczy się na śmierć :D

Co do Bractwa to jeden z nowych obozów: Fanatycy, to uciekinierzy z bractwa.

02.12.2006
16:09
[119]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

A czy np NPC do Gothica można robic w tym programie Morrowinda? bo chyba w tym programie opiera sie ten "poradnik" na forum.

Zauważyłem że są dwa programe. Spacer i GeoMod chyba, który zainstalowac by zrobic NPc??
I czy muszę mieć zainsttalowanego Gothica? i włączonego??

A tak tak zapomniałem o arenie. :D

02.12.2006
16:54
[120]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis --> A ściągnąłeś już i zainstalowałeś GMDK? Bez tego NPCa nie zrobisz. Jeden z Poziomek zrobił programik do robienia NPCów, tu masz link:


Wszystkie skrypty (czyli powiedzmy programowanie) robisz w jakimś edytorze ASCII, ja używam MetPada, ale jest UltraEdit, Notepad + i wiele innych. Wszystkie skrypty (w tym także NPCe) mają rozszerzenie *.d. NPCe znajdują się w katalogu Gothic/_work/data/scripts/content/Story/NPC, dialogi dla nich znajdują się w katalogu Gothic/_work/data/scripts/content/Story/Missions przy czym jeżeli skrypt NPCa nazywa się Non_2000_Thangor.d to dialogi dla niego nazywają się DIA_Non_2000_Thangor.d Polecam przeszukanie forum jest tam wszystko o tworzeniu NPCów, misji, etc.

W spacerze wypełniasz zeny (zen to duża lokacja, np. cała Kolonia (outdoor), na którą skłdają się obozy, kopalnie (indoor)), czyli wstawiasz obiekty - meshe - (moby, voby, 3ds, etc), np. drzewa, budowle, itemy, WP (WayPoint, pkt, w którym pojawi się twój NPC, jak go stworzysz i nadasz mu rutynę określającą wykonywane przez niego czynności), FP (FreePoint, pkt, w którym NPC wykonuje niektóre czynności)...

Nie będę się tutaj rozpisywał co i jak, looknij na forum. Możesz też śmiało o wszystko pytać, ktoś ci zawsze pomoże ;)

Powodzenia z modowaniem :D

Aha nie musisz włączać Gothica, żeby pisać skrypty, lepiej nawet tego nie robić. Jak chcesz, żeby zmiany były widoczne w grze musisz zreparsować skrypty - poszukaj na forum :D

02.12.2006
18:41
[121]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Trochę to skomplikowane ale powoli opanuje...szkoda że mój Gothic jest poza domem...poczekam z modowaniem do jutra :D.

Acha przypomniał mi się bug.

Jak się zdobyło pierścien siły to zakładając go ciągle dodawało sie siły (tyle ile dawał pierscien). W ten sposób można było miec 1000 siły mając 2 lvl. Naprawiliscie to?? Czy może się nie da??

02.12.2006
19:49
[122]

Shergar [ Pretorianin ]

Lukis --> Bug z siłą był już kiedyś naprawiony. Więc raczej już tego knifu nie będzie :D

02.12.2006
20:06
[123]

Ertix [ Pretorianin ]

A czy ten bug czasami niewystępował jedynie przy wpisaniu Marvina ? :)

02.12.2006
20:27
[124]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

Co to jest GMDK?
skąd ściągnąć?

ten program, co podałeś sam wygrzebałem na forum, ale mogłbyś mi podać linki do polskich tutorialów?

od czego zacząć gdy chce modować, a nic nie umiem?

edit: kiedyś sie bawilem jakimś programem i umiem textury wyciągac (to tyle umiem)

02.12.2006
21:00
[125]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

EG ---> ja troche poszukałem choć jestem tak łysy jak ty :)

Stowrzyłem NPC w tym programiku na forum, tym polskim :D Jednak tylko go stworzyłem...reszte poczekam do jutra.

Heh nie wiem ja ten bug odkryłem za 3 razem jak grałem, a grałem wtedy na kodach bo chciałem rozwiazac wszystkie zadania w Bractwie a nie chciało mi sie męczyć :) i tak przez przypadek zresztą :)

02.12.2006
21:17
[126]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

NPCa tez utworzyłem, ale to żaden wyczyn
wyczytałem na forum, ze zeby umieścić Npca w grze trzeba mieć GMDK, a co to jest, to nie wiem

02.12.2006
22:04
[127]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

heh zaraz ten wątek z wątku o modzie do Gothicu przerodzi się w modowanie Gothica :D

02.12.2006
22:11
[128]

Shergar [ Pretorianin ]

GMDK to Gothic Mod Development Kit, zawiera niemieckie skrypty + zeny i inne pierdoły. Bez tego nie da się modować Gothica.

Goman służy do wyciągania textur i zapisywania zmienionych textór do formatu tex widzianego przez Gothica

Gothic Starter służy do reparsowania skryptów i odpalania modów.

Tu macie linki:

nasze forum -

wog.de -

To wam powinno na razie wystarczyć.

Ale wszystko macie w dziale Pomoc przy... Jest tam dużo więcej niż na zagranicznych stronach, sporo tutków i takie tam ;)

03.12.2006
17:10
[129]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Podbije wątek :D

Jak tam idą prace? Widac już koniec??

03.12.2006
22:25
[130]

EG2006_26717291 [ Ghorri ]

pytanie:
ładowanie gdy (czas) pozostaje bez zmian?
mam starego grata i to dla mnie bardzo ważne

tymczasem ukończyłem gothica i zaczynam jeszcze raz magiem (juz zabilem królową pełzaczy)

04.12.2006
15:17
[131]

Shergar [ Pretorianin ]

No robię ostatniego questa :D Zostanie teraz samo testowanie, tylko jest jeden problem: wciągnęło mnie Lineage II :D

Ogólnie ładowanie i wymagania są identyczne, tylko podziemny świat to koszmar - pokaz slajdów. Nie wiemy do końca dlaczego tak się dzieje.

04.12.2006
21:05
[132]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

ja mogę potestować :D

hmm może coś źle skalibrowaliscie?

05.12.2006
07:46
[133]

Shergar [ Pretorianin ]

Nie, wydaje mi się, że to jest problem z samą bryłą świata (3ds). Zmieniłem animację wody na "lżejszą" i jest trochę lepiej, ale na słabych kompach tnie jak w G3 :D

Wysypała się też lokacja na finałową walkę, ale to na szczęście są 2-3 dni roboty tylko więc nie powinno to mieć wpływu na premierę :P

05.12.2006
14:35
[134]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

tnie jak G3??? to chyba se nie pogram...będziecie jeszcze cos z tym robic?

05.12.2006
16:39
[135]

Shergar [ Pretorianin ]

Nie no przesadziłem z tym, że jak G3 :P I tylko Podziemny Świat więc luzik, jakoś się to przeżyje.

Właśnie trwają techniczne testy skryptów, czyli pierdół, których na pierwszy rzut oka nie widać w grze, ale są bardzo ważne :D

05.12.2006
16:43
[136]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

hmm tylko podziemny świat? no ale miał byc tam podobno niezły wątek??

A tak ogólnie od czego to zależy??

05.12.2006
17:15
[137]

peeyack [ Weekend Warrior ]

Zastanawia mnie to ostrzenie mieczy. Mam nadzieje, ze chodzi tylko o te wlasnorecznie wykute. Ostrzenie gotowych broni to bylo by juz lekkie zagmatwanie sprawy

06.12.2006
09:32
[138]

Shergar [ Pretorianin ]

A komu by się chciało robić ostrzenie wszystkich mieczy :D

Pewnie, że tylko te własnoręcznie wykute. To będzie kolejny profit tego, że ktoś inwestuje w naukę kowalstwa. Acha i Bezio będzie miał 60% szans na gorsze naostrzenie i 40% szans na lepsze naostrzenie :D O łukach też nie zapomniałem i będzie można upgrejtnąć najlepszy łuk o jednego kolesia :D

06.12.2006
19:10
[139]

claudespeed18 [ zią ]

upgrejtnąć najlepszy łuk o jednego kolesia :D
o kolesia?to ile kolesi mozna dodac do luku max? ;P
a powaznie to co mozna zmienic?cieciwe na mocniejsza?
czy beda jakies inne strzaly niz normalne(ogniowe, zatrute, itp.)?
najgorsze jest ze chyba nie dam rady pograc w to jeszcze w tym roku...ehh

PS:ten watek zmienil sie juz w cykliczny :D

06.12.2006
20:04
[140]

Shergar [ Pretorianin ]

claudia :D

No jak uda ci się zakląć Trola to daj znać :P

No po prostu jeden takie Pan ulepszy ogólnie łuk, czyli wzmocni pałąk łuczyska + cięciwa.

Tak zrobiłem testowe strzały lodu (z zatrutych oręży i strzał zrezygnowaliśmy) ale nie zawsze działają. To nie jest wina skryptów tylko engina niestety.

Faktycznie wątek cykliczny :D To co założyć drugą część? :P

Jak wyjdzie mod to tutaj będzie support i takie tam :D

06.12.2006
20:17
[141]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Zapraszam do drugiej częsci :D

06.12.2006
21:25
[142]

Ines [ Ines ]

Kolejna czesc watku:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5725472

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.