GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur`s Gate 1 - część 10

29.06.2002
10:36
smile
[1]

Xelloss [ Senator ]

Baldur`s Gate 1 - część 10

Hehe, no i dotrwaliśmy, mamy okrągłą rocznicę. A teraz to, co zawsze mówił gofer:

Gadamy o BG1, o tym jak zabić Drizzta i płaczemy że gofra nie ma.

I tradycyjny wierszyk wymyślony przez kogo? Dobra, pomyślcie sami ;).

Masz coś do powiedzenia to weź to powiedz,
Nie? To milcz jak na "Milczeniu Owiec".
Nie wiesz o co chodzi?
To weź się kur......na Dziewięć Piekieł dowiedz! :).

PS. Sorry, że taki mały obrazek.

Poprzednia część:

29.06.2002
10:40
smile
[2]

Xelloss [ Senator ]

Aaa, gadamy jeszcze o tym, czy Kagain jest gorszy od Yeslicka ;).

29.06.2002
10:46
[3]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Co Wy tam o postaciach wiecie... moje drużyna zazwyczaj wyglądała tak: Ja (Mag lub Złodziej) + Tell Shar (czy jakoś tk) + Jaheira lub Ja (Wojownik lub palladyn) + Tell Shar. I wszystko idźie gut :PP Pozdrawiam.

29.06.2002
10:49
[4]

Annihilator [ ]

zaraz będe tłukł sarevoka - jeszcze tylko 1 gosc ze straży przybocznej

29.06.2002
11:17
[5]

Annihilator [ ]

no i po sarevoku :) zaraz instaluje BG2

29.06.2002
11:18
smile
[6]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Oj były małe problemy ale cios w plecy załatwia wszystko

30.06.2002
11:42
[7]

bruno [ Pretorianin ]

Jak pokonać tą panterę Drizzta z dodatku Dark Side of....Cholera jest na wszystko odporna?

06.07.2002
23:15
[8]

Loczek [ Senator ]

troche odswieze watek... Mam jedno pytanie: 1. Wie ktos gdzie we Wrotach Baldura jest nie jaki Dom Rozliczeniowy (chodzi o questa z dodatku, ktory dostalem w Brodzie Ulgotha)??? Nawet na mapie (dolaczonej do srebrnej edycji :P) go nie moge za cholere znalezc :( z gory dzieki

07.07.2002
11:03
[9]

-grjgori- [ Konsul ]

Dom Rozliczeniowy znajduje się w północno-wshodniej części miasta (ten obszar tuz nad brama główną). W zwykłej grze tuz po wyjsciu na tę planszę był tam zamknięty dom, a teraz znajduje się tam szukany przez ciebie budynek. A i jeszcze jedno, jest on w zewnetrznej części miasta, tam gdzi spotykało sie tych dwóch zabójców (nie pamietam jak się nazywali :P)

07.07.2002
12:45
smile
[10]

Edwin [ Final Fantasy XI Player ]

:((((((((( Co trzeba zrobić z tym questem z mieczem na 1 poziomie Durlaga, czytam teksiązki i nic :(((

07.07.2002
13:30
[11]

Loczek [ Senator ]

grjgori: dzieki!!! Edwin: mozesz powiedziec dokladniej o co chodzi (w wiezy Durlaga bylem jakis czas temu i juz dokladnie nie pamietam).. Moze bede mogl pomoc Do wszystkich: Jeszcze jedne pytanie dot. opowiesci z wybrzeza... Skonczylem podstawowa wersje, robie dodatkowe misje, laduje Final Save i... nic sie nie dzieje, jestem w momencie wejscia do tego budynku w ktorym jest Sarevok. Co zrobic zeby przeniesc sie do Brody?????

07.07.2002
15:52
smile
[12]

loCo [ Junior ]

Pytanie dotyczace natury postaci.. Czy Kagain odejdzie z druzyny, jesli jej reputacja bedzie zbyt wysoka ? Przylaczylem go, poniewaz uwazam, ze jest swietna postacia, ale od czasu do czasu slysze z jego ust slowa niezadowolenia... Co robic ? Dalej w niego inwestowac, czy znalezc kogos innego ?

07.07.2002
16:21
smile
[13]

-grjgori- [ Konsul ]

Loczek --> Jeśli ładujesz final Save to nic dziwnego, że stoisz przed twierdzą Sarevoka. Tak to juz jest ;) A aby dostać się do Brody wyjdź poprostu z podzjemi i udaj się tam na piechotę (chyba tak to się robiło :) Co do pytania Edwina to chodzi mu chyba o Dumę Durlaga. Tak nazywał się chba ten miecz w podziemiach. Nie pamietam o co tam dokładnie chodziło, ale było tam chba pełno wskazówek odnośnie wykonywania zadań. Jeśli bedę znal więcej szczegółów to na pewno coś sobie przypomnę. loCo --> Kagain odejdzie z drużyny jesli reputacja przekroczy 18. Zawsze mozesz poprostu utrzymaywać ja na nizszym poziomie. Będzie on zawsze marudził jeśli reputacja będzie powyżej jakiegoś poziomu (niepamiętam dokładnie, ale jest to coś ok.14). Jeśli nie przeszkadza ci zbyt niska reputacja możesz go zostawić. Jednak jesli chcesz byc praworządnym bohaterem ratującym niewiasty z opresji to lepiej znajdź kogoś innego.

07.07.2002
16:30
smile
[14]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Co do pierwszego pytania to Drizzta da się zabić udało mnie sie za 3 razem bez rzadnych strat ze strony mojej drużyny po prostu wszystkim daje się łuki, strzały przebicia i napoje szybości a Drizzta blokuje się wezwanymi zwierzętami dużo tego trzeba ale sie uda jak sie postaracie :)

07.07.2002
16:47
[15]

Jeckyl [ Pretorianin ]

A kagain jest lepszy jeżeli nie ma się wysokiej reputacji to nie odejdzie a to jego leczenie co godzinę jednego punktu jest wspaniałe

11.07.2002
12:37
[16]

iza [ Chor��y ]

a może pamiętacie coś z samego początku. W gospodzie, w której spotykam Kalidha i Jahirę jakaś gnomka ma mi kazać oczyścić dom w Beregoście z pająków. Gdzie ona jest???

11.07.2002
12:43
[17]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Iza - ->Na 3 pietrze w salonie Pod Pomocną Dłonią.

11.07.2002
12:44
smile
[18]

Korgan [ łoś ]

ona jest w tej gospodzie na 1 lub 2 piętrze (niepamiętam:)) stoi na środku pietra

11.07.2002
13:06
[19]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ups faktycznie na drugim pietrze

11.07.2002
13:13
[20]

Korgan [ łoś ]

ale pomyłka :) oczywiście że nie na pierwszym miałem wątpliwości pomiedzy drugim a trzecim:)

11.07.2002
13:14
[21]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Korgan nie masz trzeciego pietra

11.07.2002
15:16
[22]

Xelloss [ Senator ]

Aschman--> Jeśli sama gospoda to pierwsze piętro, to jest trzecie piętro :). A chyba tam pod spodem musi być parter, bo wchodzimy kawałek po schodach aby wejść do "Pomocnej Dłoni".

11.07.2002
15:38
smile
[23]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A wiesz że istnieje takie coś jak parter?

11.07.2002
15:38
[24]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Xelloss - A co za różnica ile tam jest pięter?

11.07.2002
15:48
[25]

Jeckyl [ Pretorianin ]

A tak przy okazji czy któremuś z was udało się jednym czarem przywołać 4 śnieżne wilki bo kumpel stwierdził że mu się udało a mi jak do tej pory najwięcej wyszło 2

11.07.2002
18:16
smile
[26]

Ines [ Ines ]

Witam wszystkich bywalcow tego watku! Dopiero zaczynam grac w BG, no i mam pierwsze pytania. 1.Gram polelfka, wojownik/mag, chcialam zkorzystac z czaru Identyfikacja, ktory jest w ksiedze na liscie znanych, ale nie udaje sie. Wypoczynek tez nie pomaga. Pieniedzy mam jak na razie zbyt malo, by placic za kazda identyfikacje po 100 sztuk zlota. 2.Mam Imoen, jako zlodzieja, ale bardzo rzadko udaje sie jej kogokolwiek okrasc i otworzyc jakies zamkniete skrzynie. Jest dopiero na drugim poziomie, wiem, ze to bardzo niski poziom. Chodzi o to, czy na razie mam te wszystkie skrzynie zostawic w spokoju, az ona bedzie na wyzszym poziomie, czy tez mozna temu jakos zaradzic? 3.Mam zadanie oczyscic dom od pajakow, ale nie mam antidotum na ich trucizne. Czy gdzies w Beregoscie mozna mozna to kupic?

11.07.2002
19:38
[27]

Valencis [ Transmuter ]

Zastanawiam się, czy nie byłoby złym pomysłem czasem coś tu napisać. Obecność takiej osobistości jak Ines bardzo mnie zachęca do powrotu.

11.07.2002
19:57
smile
[28]

Xelloss [ Senator ]

1. W księdze musisz kliknąć na czarze po prawej stronie, pojawi się on w kwadraciku po lewej. Wtedy, gdy się wyśpisz będziesz go znał. 2. Możesz spróbować wyłamać zamek, jak to się nie uda to musisz zdobyć wyższy poziom albo użyć czaru "otwarcie" (ale jest chyba z 2 lub 3 poziomu). 3. Facet który ci to zleca ma 6 fiolek antidotum, trzeba go okraść. Aschman--> Parter jest jeszcze niżej, ale nie można tam zejść. Jest na pewno, bo aby wejść do tej gospody trzeba wspiąć się po schodach. Valencis--> Wystarczy, że niedługo zmienisz tytuł swego wątku na "Icewind Dale I & II" i będzie mial 50 odsłon. Wtedy i tak cię nie przegonimy, więc nie martw się, że twój wątek upadnie. To nasz niedługo splajtuje. 12 dni zbieraliśmy te 28 postów które teraz tu są :(.

11.07.2002
19:59
smile
[29]

Xelloss [ Senator ]

Ines--> 1. A może masz za ciężką zbroję i nie możesz rzucać czarów? Zdejmij ją zdjąć i wtedy spróbuj.

11.07.2002
20:00
[30]

Valencis [ Transmuter ]

Och, przepraszam, Ines. Odpowiedzi na Twoje pytania: 1.Albo to jakiś nowy problem, albo coś robisz nie tak, bo proces identyfikacji przebiega identycznie jak w Tormencie. Dla pewności, powiem, że na ekranie księgi czarów należy kliknąć ikonę "Identyfikacji", która zajmie pusty slot na zapamiętanie czaru. Potem należy się przespać i czar "Identyfikacja" jest gotowy do użycia. Z możliwości identyfikacji w sklepach i świątyniach mało kto korzysta, bo to metoda droga, a z pieniędzmi nikt nie lubi się rozstawać. 2. W Baldur's Gate I zdobywamy nowe poziomy bardzo wolno, dlatego trzeba się przyzwyczaić do tego, że aby złodziej coś umiał, należy cały czas szkolić go w tej samej umiejętności - a ze wszystkich najważniejsze jest wykrywanie pułapek, bo to umiejętność, której powodzenie nie jest losowe, tylko po prostu nigdy się nie udaje, jeśli jest na niskim poziomie. Jeśli uważasz, że źle zainwestowałaś, w grze spotkasz jeszcze sześciu innych złodziei, którzy mogą zająć miejsce Imoen. Często zmieniaj skład drużyny, bo to sprawia, że gra jest ciekawsza. Jest aż 25 NPC do przyłączenia. Przed próbą kradzieży dokonaj szybkiego zapisu, być może w końcu Ci się uda, ale zdolność kradzieży ma bardzo małą rolę w BG1 i nie należy mieć nadziei, że dzięki temu uda się szybko wzbogacić. 3.Landrin, która daje Ci zadanie uśmiercić pająki nawiedzające jej piwnicę, powinna dać Ci 6 antidotów, ale czasami ich nie daje - można ją wtedy zacząć z nich okradać, bo na pewno ma je w plecaku. Oszczędzaj antidota i spróbuj w walce z pająki odnieść sukces nie zużywając żadnej, ewentualnie używając jedną lub dwie. Pytaj o co chcesz, z przyjemnością wyjaśnię Ci wszystkie zasady i pomogę rozwiązać zadania, których nie umiesz ugryźć. Jestem tu cały czas.

11.07.2002
20:09
[31]

Valencis [ Transmuter ]

Xelloss --> Zdaję sobie sprawę, że ID to bardzo płytki temat i nie mam nikomu za złe, że nie chce się udzielać na moich wątkach, ale gdybyś się wczytał - one zawsze był poświęcone obu częściom. Noszenie zbroi uniemożliwia rzucanie czarów, ale tylko na ekranie głównym, z "Identyfikacji" zawsze można korzystać. Poza tym, w zbroi można rzucać czary ze zwojów. Ines --> Zapomniałem wspomnieć o skrzyniach - jeśli znajdują się one w domach mieszkańców Beregostu, to lepiej o nich zapomnij, jeśli coś ukradniesz, to niemal na pewno pojawią się najemnicy Płomiennej Pięści, którzy Cię zaatakują, co ponadto będzie się wiązać ze stratą reputacji. Jeśli spadnie nisko, bez przerwy będą Cię atakować oddziały najemników.

11.07.2002
22:41
[32]

Ines [ Ines ]

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :). Jeszcze nie raz bede was meczyc pytaniami. Co do rzucania czarow - mieliscie racje - chodzilo o zbroje! Ehhhh, a ja tyle pieniazkow wydalam na identyfikacje :(( . Poki czekalam na odpowiedz w poszukiwaniach sklepu z antidotum zabrnelam az do maga Thalantyr'a (chyba dobrz napisalam), on mial jakis eliksir zdrowia - w okropnej cenie, cos ponad 300 dztuk zlota. Kupilam jeden... Potem napadli mnie cale hordy szkieletow i jszcze jacys jedni wysocy i zli, musialam skradac sie okrezna droga do Beregosta, bo bylo ich za duzo (nie wiem dlaczego gwaltownie napadli nas chyba 10 szkieletow i 3 albo 5 tyvh wielkich na raz? Zawsze jakos po 5 szkieletow bylo). Pytanie dotyczace Dziennika - jest jakas lista zadan do wykonania i juz zakonczonych (jak w Tormencie)? BOjuz mi sie wszystko miesza, a w dzienniku (tym z piorem) nie pisze nic na ten temat.

11.07.2002
23:15
[33]

Ines [ Ines ]

Zapomnialam zapytac - co robic ze znalezionymi (albo ukradzionymi z domow) ksiazkami, nie zwiazanymi z jakims questem. Czy mozna je smialo sprzedawac? Pajaki sa zalatwione :-). Chyba teraz pojde z powrotem do gspody Pod pomocna dlonia -poki jeszcze pamietam kto i jakie questy mi tam zlecil. Chyba trzeba bedzie samej prowadzic jakis dziennik w normalnym zeszycie najzwyklejszym olowkiem ;).

11.07.2002
23:46
[34]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Ines -> Książki mozna chyba gdzie niegdzie sprzedać, ale nawet się nie opłaca ich zbierać :-) No, oczywiście poza cennymi gimuarami. A zachować w razie znalezienia to polecam jedynie dwie książki, które zresztą można tanio kupić u Bentleya w "Pomocnej Dłoni". Nazwy pierwszej nie pamiętam, ale prosi o nią jakiś mędrzec w chatce na przeciwko "Gospody Feldeposta" w Beregoście (nic wielkiego w zamian - inna książka warta przeczytania i trochę expa.). Druga ma w tytule coś z jednorożcem (Chyba "Historia rzeki jednorozca", czy coś takiego). W zamian za jakiś drobiazg można ją później dać jakiejś bardce w jakimś domku we Wrotach Baldura (chyba na obszarze z wejsciem do Zamku Książęcego (najbardziej północny obszar wrót).

11.07.2002
23:48
[35]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Ines Ksiązki możesz spokojnie sprzedać nie są do niczego potrzebne chyba że lubisz czytać bajki na dobranoc a poza tym to przecież jest dziennik według którego bez problemu da się zorientować co i jak.

11.07.2002
23:57
[36]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Dziennik nie ukrywa żadnej głębszej treści i ma tylko jedną rubrykę, w której wszystko się musi zmieścić. Ja nigdy nie korzystałem z dziennika, jakoś mi się informacje mieściły w głowie lub przypominałem sobie o zrobieniu jakiegoś zadania, gdy spotykałem związanych z nim BN. Poza tym, ani się nie opłaca zbierać książek, bo są nic nie warte. Zostawiaj je tam, gdzie je znajdujesz. PELLAEON --> Przypomnij mi, gdzie była ta "Historia rzeki jednorożca", pamiętam, że była tylko jedna, w jakimś szczególnym miejscu, ale zapomniałem jakim.

12.07.2002
00:05
[37]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Valencis -> To nie była żadna szczególna książka ten "Jednorożec". Spokojnie można przy odrobinie szczęścia znaleźć, ale najlepiej kupić w "Pomocnej Dłoni" (chyba u "Feldeposta" też jest).

12.07.2002
00:09
[38]

Valencis [ Transmuter ]

PELLAEON --> Tak mi się zdawało, ale pamiętam, że miałem nie mały problem z jej odnalezieniem. W końcu odnalazłem jeden egzemplarz - właśnie sie upewniłem, gdzie to było - w wieży Ramizatha, tuż obok jednego z najbardziej pożądanych przedmiotów w grze. :)

12.07.2002
01:07
[39]

Ines [ Ines ]

Dzieki za wyjasnienie co do ksiazek. Poszlam na polnoc od Pomocnej Dloni (nie wiem, czy dobrze robie, bo Jaheira ciagle mi wypomina, ze mielismy isc na poludnie do Nashkel - moze to ma jakies znaczenie?) i wlazlam do takiej dziery w ziemi - a tam laza potwory jak z horroru. Zabilam jak na razie trzy sztuki, sa strasznie ciezkie. Nie wiem co z nimi robic - pisze w opisie, ze kowal moze zrobic z tego zbroje. Czy ja bede musiala za to zaplacic? Czy moge sprzedac te zwloki, czy lepiej tego donikad nie taszczyc? A moze to jest tylko miejsce do nabijania Exp?

12.07.2002
01:24
[40]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Rozumiem, że jesteś na farmie, pierwszej lokacji na północ od gospody "Pod pomocną dłonią", na której ma miejsce duża aktywność potworów o nazwie ankhegi - poszłaś w złym kierunku, to miejsce, jakkolwiek można je szybko odwiedzić, ma poziom trudności dostosowany do dalszej części gry, bo wydarzenia później dziać się będą właśnie w północnych rejonach mapy. Zawróć i spokojnie udaj się lokacja po lokacji w kierunku Nashkel, zrobisz kawał wątku głównego i nie napotkasz szczególnych trudności. Z farmy możesz co najwyżej zabrać paladyna Ajantisa, jeśli interesuje Cię towarzysto takiej postaci w drużynie. Jeśli chodzi o zbroję - ankhegów jest w grze mnóstwo, a zbroję możesz kazać wykuć tylko raz - jeśli nosisz przy sobie pancerze tych zwierząt, zostaw je w domu rolnika mieszkającego w tej lokacji, bo w dalszej części gry odnajdziesz zainteresowanego skupem skór w dużych ilościach. Jeden pancerz możesz zachować i zanieść do Beregostu, tamtejszy kowal może przekuć go na potężną zbroję, ale zrobi to tylko raz, ponadto, możesz sprzedawać mu pancerze ankhegów tylko do czasu, gdy nie zamówisz zbroi.

12.07.2002
01:28
[41]

Ines [ Ines ]

OK, dzieki! Zawracam i ide na Poludnie! Ale najwyzej jutro, bo teraz ja i moja druzyna idziemy spac. Wszystkim - dobranoc :)

12.07.2002
09:15
[42]

iza [ Chor��y ]

Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie:) Sześć razy szukałam i tej gnomki w gospodzie po prostu nie mam, może zrobiłam wcześniej coś co spowodowało jej zniknięcie? mam pytanie, ponieważ facet od chomika zaatakował mnie bo za wolno ratowałam damę w opresji, czy są może jakieś inne zadania z ogranicznikiem czasowym?

12.07.2002
09:32
smile
[43]

G0thm0g [ Konsul ]

Iza - a jak dlugo z tym zadaniem zwlekalas?

12.07.2002
09:38
smile
[44]

G0thm0g [ Konsul ]

moze mi ktos powiedziec czemu na jarmarku jest 3 Lahlow? :)

12.07.2002
10:34
[45]

Xelloss [ Senator ]

Dwa pytania: 1. Przypomnieliście mi o zbroi z Ankhega. No to poszedłem, zapolowałem i sprzedałem ją. Czekam już drugi tydzień, żeby kowal ją zrobił. Nie ma podczas sprzedaży proźby, aby zrobił tą zbroję dla mnie. Co zrobić, aby pan kowal ją zrobił? 2.Do czego są części jakiegoś podniebnego statku? Zabilem trzech magów (tego piętro niżej oszczędziłem) ale nie przypominam sobie questa z tymi rzeczami. Te rzeczy to: Jakiś kamień, jakaś książka i figurka. Ci magowie (kobiety) mówiły, że te części statku to coś bardzo ważnego. To było w domu na północ od domu pani.

12.07.2002
11:54
[46]

iza [ Chor��y ]

nie mam pojęcia ile zwlekałam, uczciwie zwiedzałam wszystko po drodze, odwiedziłam kopalnie i w pewnym momencie ten się na mnie rzucił, zastanawiam się, czy to się częściej zdarza, bo wtedy trzeba byłoby wypełniać te wszystkie zadania po jednym chyba?

12.07.2002
12:07
smile
[47]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Iza --> No wiesz każdy ma swoją granicę cierpliwości :)

12.07.2002
12:23
smile
[48]

iza [ Chor��y ]

pewnie tak

12.07.2002
12:30
[49]

Valencis [ Transmuter ]

iza --> Miałem to samo. Zadania z ogranicznikiem czasowym wiążą się zazwyczaj z tym, że NPC, których przyłączasz, stawiają warunek wykonania czegoś i jeśli natychmiast się nie zajmiesz ich zadaniem, zaczną narzekać, a wkrótce potem opuszczą drużynę (akurat Minsc daje bardzo dużo czasu, bo warownia gnolli jest oddalona od Nashkel). Ale generalnie rzecz biorąc, prawie żadne zadanie nie ma limitu czasu - przypomniało mi się tylko jedno, we Wrotach Baldura, team może zostać otruty i jeśli przez kilka dni nie znajdzie odpowiedniego antidotum, wszyscy zginą. ps. Towarzyszka Minsca nadal czeka w twierdzy gnolli i możesz ją przyłączyć. G0thm0g --> Lahl to nie jest imię własne, jakkolwiek nie jestem pewien do jakich ludzi się ono dokładnie odnosi. Xelloss --> Wykonanie zbroi jest bardzo długotrwałym procesem, cierpliwości. To normalne, że teraz już nie możesz poprosić o wykucie zbroi, bo można to było zrobić tylko raz. Jeśli chcesz mieć dwie, druga zbroja z ankhegi jest ukryta na polach Nashkel. Części do budowy hurlaańskiego podniebnego statku są potrzebne magowi, który korzysta z usług lokalnej gildii złodziejskiej (wschodnia część miasta). Na ulicy tej części miasta spotkasz złodzieja (zdaje się, że ma na imię Niklos), który da ci łapówkę, abyś zajrzał do gildii, ponadto poznasz od niego hasło umożliwiające się dostanie do środka.

12.07.2002
12:41
smile
[50]

iza [ Chor��y ]

dzięki, w takim razie zajmę się ratowaniem damy. Może sobie skompletuję babską drużynę?

12.07.2002
12:56
[51]

Valencis [ Transmuter ]

Tak jakoś się złożyło, że kobiety zawsze były bardziej interesujące - w moim składzie, do którego jestem najbardziej przywiązany, jedynym mężczyzną był Khalid (i ja oczywiście, też).

12.07.2002
13:14
[52]

iza [ Chor��y ]

a nie wiesz, czy da się jakoś odłączyć Khalida a zostawić jego koleżankę? I czy jak będę miała wysoką reputację, złe NPC ze mną zostaną?

12.07.2002
13:18
[53]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Po prostu trzeba Khalidowi sztylet włożyć między żebra a zamilknie na wieki :)) Jaheira wcale nie będzie rozpaczała :P

12.07.2002
13:42
[54]

Valencis [ Transmuter ]

iza --> To nie jest koleżanka, tylko małżonka (). Jeśli nie podoba Ci się towarzystwo obojga, znajdź bazyliszka, który zamieni jedno w kamień - to najbardziej humanitarny sposób rozdzielania par. A jeśli masz przeklęty zwój petryfikacji to w ogóle świetnie, bo zostawisz niewygodnego towarzysza, gdziekolwiek sobie zażyczysz.

12.07.2002
13:48
smile
[55]

iza [ Chor��y ]

dość to wszystko drastyczne i podstępne

12.07.2002
14:27
[56]

Eldoth [ Konsul ]

ech BG1 :)) kupilem je kuzynowi ( jak tylko pojawilo sie w polsce) , i ten biedak SKONCZYL ta gre na Pentium 133 z 16 mb ram i badziewna 2 megowa grafika.-Respect panowie dla tego goscia :)

12.07.2002
14:58
[57]

Xelloss [ Senator ]

Val--> 1. Ja już 3 tydzień (czasu gry) czekam aby ją wykuł (tzn. sprzedałem mu ją, a on powiedział, że zrobi zbroję). Wcześniej go o to nie prosiłem. 2. Tak, pamiętam tego gościa, podał mi hasło i sobie poszedl, a ja nie pamiętam który to był dom :).

12.07.2002
15:21
[58]

Valencis [ Transmuter ]

Xelloss --> 1. Miało być 10 dni, prawda? Mnie też się wydaje, że czekałem więcej. 2. Nie wiesz? To właśnie z tego domu przechodzi się do Podziemnego Miasta. Jest kilka domów na północ od gospody "Elfia Pieśń" - wszystkie mają wspólne zaplecze - to właśnie jest gildia.

13.07.2002
10:03
[59]

Ines [ Ines ]

Alez ta gra wciaga! Wczoraj wlaczylam o dwudzuesetj, myslalam - pogram do 23, bo bylam zmeczona. Gdzie tam! Ledwo sama siebie zmusilam wylaczyc o 02:30. Znalazlam na Jarmarku skamieniala wojowniczke. Nie mam zwoju, by ja odczarowc, a taki jeden, co sie kolo niej lreci chce za niego za drogo. U kogos widzialam zwoje zamiany w kamien i naodwrot, ale nie pamietam gdzie. I czy warto sie teraz zajmowac tym problemem? W ogole to nie wiem, co z tymi wszystkimi NPC robic... Nie mozna zobaczyc co soba reprezentuja przed oprzylaczeniem - to jest nie wygodne.

13.07.2002
10:09
[60]

Xelloss [ Senator ]

Możesz tego gościa okraść.

13.07.2002
10:23
[61]

Eldoth [ Konsul ]

ten posag to kaplanka Boga wojny Tempusa (chyba redwan ma na imie) druidzi maja wystarczajaco sily leczniczej ale kaplanow warto trzymac do przywolywania szkieletow (+1 na poziom) ogolnie to polecam do druzyny siebie!! :) zazwyczaj siedze w knieji otulisko niedaleko mostu , jestem o wiele lepszym bardem niz ta sierota Garrick :) no i potrafie wytwarzac strzalki do rzucania... nie bierz tych idiotow montarona i xzara , polecam procz mnie druidke cienia Faldorn , krasnoluda yeslicka oraz obowiazkowo gnoma Quayle (mag/kaplan)

13.07.2002
11:41
[62]

Devil4everlp [ Legionista ]

Po przeczytaniu tylu pytan i odpowiedzi chyba jeszcze raz przejde Bg1...

13.07.2002
11:43
[63]

Devil4everlp [ Legionista ]

Sorry za ten wpis ale zapomnialem o to zapytac w tamtym: Czy jak zabije Drizzta i wezme jego zeczy to czy one znikna??? gdzies tak czytalem..

13.07.2002
12:50
[64]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Zwoje 'przemiana kamienia w ciało' na pewno oferuje każda świątynia w grze - odwiedź świątynię Helma w Nashkel lub Lathandera w Beregoscie (to jest ta osobna lokacja na wschód Beregostu), ale możesz też zrobić quick-save'a przy facecie, który chce Ci sprzedać zwój i okradać go do efektu, zobacz co Branwen ma mu do powiedzenia, gdy ją odczarujesz (gdy kupisz u niego zwój, odejdzie, zanim zdąrzysz go zaczepić). Nie można zobaczyć kim są NPC przed przyłączeniem - nie można, ale mnie to nigdy nie przeszkadzało. Przyłączaj wszystkich, choćby na chwilę, żeby wypełnić misje, które Ci zlecają, a może uda Ci się nawet nawiązać nieco interakcji z drużyną. Eldoth --> Źle Ci w towarzystwie innych czarnych charakterów? :) Devil4everpl --> Znika? Różne środki ostrożności, z których wynika m. in. niemożliwość zachowania ekwipunku Drizzta zastosowano jedynie w BG2.

13.07.2002
15:05
smile
[65]

Yossarian [ Konsul ]

Ines --> zwoj taniej mozna nabyc w swiatyni w Nashkel, a te statow NPC-ow to zapisz sie przed przylaczeniem albo popros Valencisa :)) on ci da wszystko co bedziesz chciala :))))

13.07.2002
15:06
smile
[66]

Yossarian [ Konsul ]

o jaaa jaki blad mialo byc "co do statow" heheh :))))

13.07.2002
18:06
[67]

Eldoth [ Konsul ]

jak to innych zlych?! jestem chaotyczny neutralny! , robie co chce i kiedy chce , prawo i dobroc jest dla slabeuszy! , zyje i korzystam z kazdego dnia z moja urocza Skie :)) a ci dwaj Zhentarimscy kretyni widza jedynie cele dla swej "wszechmocnej" organizacji , jak i ten pseudo -kuglarz majacy czelnosc zwac sie magiem z Thay Edwin! nie potrafie niczego powiedziec o Kagainie gdyz krasnoludy i ja to dwie sprzecznosci i wole sie trzymac od nich zdala...

13.07.2002
18:28
[68]

Valencis [ Transmuter ]

"Pierwszym obowiązkiem w życiu jest być tak sztucznym, jak to tylko możliwe" - widzę, że nadal hołdujesz tej zasadzie, bardzie.

13.07.2002
19:36
[69]

Bolo_Yeung [ Legionista ]

Eldoth --> ja też ukończyłem całe BG1 na K5 / 133 z 16 MB ramu :-) (ale jazdę miałem z Aec'letecem - pauza, trrrrrr - dysk - polecenia dla drużyny, puszczam pauze, trrrrrrrrr, po 2 sek znów pauza...)

13.07.2002
22:25
[70]

Eldoth [ Konsul ]

Valencis nawet sam Elminister moze mi tylko grzecznie podawac zapalki :))) Bolo respect for you! heh co do dodatku do BG1 to przez nieuwage popsulem sobie zabawe , otoz zachcialo mi sie walki z tym gosciem co wysyla mnie na wyspe likantropow oczywiscie zmienil sie w loup garou ...domyslenie sie reszty ukladanki bylo formalnoscia:)

13.07.2002
22:45
[71]

Ines [ Ines ]

okradlam wreszcie tego gscia przy Branwen i odczarowalam ja. Valencis--> mowiles zobaczyc co Branwen ma mu do powiedzienia, ale ona nic nie zdazyla powiedze, tylko podeszla, a on na to: "Pomnik ozyl!" i uciekl, he he. Wzielam Branwen do druzyny, a usunelam Imoen. Tylko martwie sie - jak dam sobie rade w walce bez Imoen, zawsze strzelala z luku. A Branwen choc i ma bieglosc w broniach strzeleckich, to nie moze uzywac luku - dziwne to jest.

13.07.2002
23:26
[72]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Zakres broni, jakich może używać dana postać zależy od jej klasy i jest to jasno określone: 1. wojownik, łowca, paladyn - wszystkie bronie 2. kapłan - bronie obuchowe (z broni dystansowych, tylko proce) 3. druid - kilka najprostszych broni - maczugi i kije (z broni obuchowych), strzałki i proce (z broni strzeleckich), włócznie (ale nie halabardy), sztylety (także do rzucania) i sejmitary (z dużych mieczy - jeśli masz druida, najlepiej rozejrzyj się za sejmitarem) 4. złodziej - większość lżejszych broni - dokładniej mówiąc - kije, maczugi, łuki (tylko krótkie), bronie strzeleckie (z wyj. ciężkich kusz), miecze co najwyżej długie 5. bard - wszystko z wyjątkiem najcięższych broni dystansowych (topory do rzucania, długie łuki refleksyjne, ale długie łuki - tak) 6. mag - sztylety, kije, strzałki i proce 7. wieloklasowiec - wszystkie bronie, na które zezwala choć jedna klasa, z wyjątkiem wieloklasowych kapłanów i druidów, którzy muszą się ograniczać do broni, na które pozwalają właśnie te klasy. Każdy NPC może wziąć do ręki dowolną broń, na jaka pozwala mu jego klasa, nawet, jeśli nie posiada w niej biegłości (nie może trzymać broni dwuręcznych, jeśli nosi tarczę), ale należy pamiętać, że będzie się to wiązać z minusem do trafienia. Broniami dystansowymi powinny się posługiwać osoby o wysokiej zręczności - choć na wyższych poziomach zdolności ofensywne nie-zbrojnych będą śmiesznie niskie w porównaniu ze zbrojnymi i nie będzie się opłacać, aby złodzieje strzelali z łuków. Mam nadzieję, że masz innego złodzieja w miejsce Imoen - domyślam się, że wkrótce odwiedzisz kopalnie Nashkel, a to teren, na którym nie poradzisz sobie bez złodzieja, gdyż będzie on obfitował w pułapki. Na szczęście pułapki na początku gry nie wymagają od złodzieja zdolności wykrywania pułapek na wysokim poziomie.

14.07.2002
00:16
[73]

Ines [ Ines ]

Ehh, wiedzialam, ze cos zle zrobie! No wlasnie nie mam innego zlodzieja, a weszlam do kopalni :( . Chyba musze szybko wrocic po Imoen. Na ten moment druzyne mam taka: Kagain Khalid i Jahejra Kivan Branwen Prosze o rade - kogo wyrzucic? moze usmiercic jakos Khalida, tzn pozwolic mu zginac w walce naprzyklad? Kagain albo chyba chcial, zeby odnalazlam z nim jakas karawane, ale ja jej nie znalazlam jeszcze - wiec chyba nie pasowaloby odlaczac jego, skoro quest nie zostal dokonczony. Z kivanem sprawy maja sie tak samo - nie znalazlam jeszcze tego syna szlachcica. W ogole nie wiem gdzie ich szukac - -karawane i tego mlodzienca. Zaczynam sie gubic... Boje sie, ze cos zrobie w zlej kolejnosci.

14.07.2002
00:41
[74]

moneo [ Nikon Sevast ]

Eldoth szczerze, to wolalem Corana niz Ciebie dolaczyc do druzyny :) , bez urazy... a jesli chodzi o panny siedzace w domach (czyli tak jak Skie zdaje sie), to najlepsza jest ta w Nashkell, ktora trzyma swojego kochasia w szafie - do tego jakiego przystojnego! A i wlasnie ja jestem na etapie walki z tym Loup Garou, a wlasciwie z dwoma takimi. no i jest to zastanawiajace, bo nie radze sobie troche, chociaz juz jednego Loup Garou zabilem przed odplynieciem z wyspy... no ale moja taktyka "bij-az-ci-dokopie-po-czym-uciekaj-na-zewnatrz-i-idz-spac" musi poskutkowac! najwyzej bede sie przez tydzien potyczkowal...

14.07.2002
00:41
[75]

@@@ [ Generaďż˝ ]

Z Kagainem wystarczy ze pojdziesz na jeden teren na północ od Beregost , tam lezy jakaś karawna. Gdy Kagain ją zobaczy powie ze nie ma sensu szukać tej właściewej po na wybrzeżu mieczy są ich dziesiątki :))

14.07.2002
00:48
smile
[76]

wysiu [ ]

moneo --> O ile pamietam, Loup Garou (jak i wszystkie wilkolaki;)) sie regeneruje - i to calkiem szybko...;)))))

14.07.2002
00:52
[77]

moneo [ Nikon Sevast ]

wysiu --> no patrz a ja mu codziennie 40 obrazen na cios laduje a tu nic...problem mam, bo zawsze druzyne zostawiam na zewnatrz - i tak nie pomoga, a tylko sie podrapia... no i moj dzielny woj/mag nie wyrabia z dwoma L.G. Ale nie zgodze sie, ze wszystkie wilkolaki sie regeneruja! statek baldurana na wyspie oczyscilem wchodzac codziennie do srodka i zapodajac fireballa z niewidzialnosci a potem won. i ginely po paru dniach a wiec albo bug albo sie mylisz :)

14.07.2002
00:57
[78]

Ines [ Ines ]

CHodze po tych kopalniach i nie znajduje tam nic do roboty. Powybijalam koboldy. Zatoczylam juz kilka rund honorowych - nie spotkalam juz zadnego. Nie wiem co dalej robic. Gdzie sa jakies potwory? Przeciez powinno byc cos straszniejszego od koboldow.

14.07.2002
00:58
[79]

wysiu [ ]

moneo --> Cos slabego masz tego woja-maga - ja na tym etapie moglem powalczyc z normalnym wilkolakiem 1on1 moja solo zlodziejka...:) Z Loup Garou to raczej bez chowania sie w cieniu i ciosow w plecy by sie nie obeszlo, ale woj-mag ma i lepsze KP, i lepsze Thac0....:) I takie podchody musisz robic?:) ps. to chyba musial byc bug - wilkolaki powinny sie regenerowac, z tego co wiem...:)

14.07.2002
01:04
[80]

moneo [ Nikon Sevast ]

no nie to juz zniewaga. ale fakt, ze cos mi tu nie pasuje. AC mam -5 (przy czym nie nosze zbroi tylko szate) zrecznosci 18 sily 20 tyle ze kondycje 14 bo nosze pazur kazgarotha. no i najwiekszym problemem jest w sumie trafienie kolesia bo jak juz walnie to mowie 40 schodzi... chyba, ze to tez malo..... chyba sie nerwicy dorobie i kompleksow jakichs...no ale nosze rekawice mistrzostwa i nie wiem, czy mozna lepszy ekwipunek dla niego znalezc niz mam...

14.07.2002
01:10
[81]

moneo [ Nikon Sevast ]

Ines--> podejrzewam, ze nie znalazlas Mulaheya (choc szczerze,to bardziej sie koboldow boje niz jego- to ich wycie...;) patrzac na Twoj screenshot - ja tak dokladnie nie oczyscilem poziomow ale jestem pewien, ze przegapilas zejscie nizej - posprawdzaj wszystkie zakoczenia tuneli, czy nie ma go gdzies tam. aha, masz lvl upa kagainem - nie zapomnij ;))

14.07.2002
01:10
smile
[82]

Ines [ Ines ]

Czy to _cos_ to jakis przelacznik lub dzwignia? Jesli tak, to jak tego uzyc? Moze tylko zlodziej to potrfafi? Szukam czegokolwiek i nie moge nic znalezc :(

14.07.2002
01:12
[83]

Ines [ Ines ]

moneo--> dzieki i za tip i za Kagaina - nie zauwazylam :), moze nawet od dluzszego czasu tak z nim chodze, he he.

14.07.2002
01:14
[84]

wysiu [ ]

moneo --> A jak poziomy wygladaja?:) Swoja droga - czym walczysz, bo 40 hp na cios w bg1 to jest cos...:)) Ines --> Tam musi byc zejscie, pamiec zawodzi, ale poprzygladaj sie wschodniej czesci..:)

14.07.2002
01:20
[85]

Valencis [ Transmuter ]

Ines, widzę, że wybrałaś dla siebie portret Jaheiry. :) Wyjście z tego poziomu podziemi jest w prawym dolnym rogu mapy okolicy. I ustaw Kagainowi awans - pamiętaj, losuj, aż będzie 15 PŻ. Jeśli Ty nie mozesz ruszuć dźwigni, to znaczy, że to jest tylko dekoracja (). Możliwośc poruszenia (lub nie) dźwignią nigdy nie zależy od tego, jakim jesteś bohaterem.

14.07.2002
01:21
[86]

moneo [ Nikon Sevast ]

wysiu--> poziomy 5 woj 8mag (co najnieszczelsliwsze) - przemian. 3 punkty mam w ciezkich mieczach ale naprawde zastanawiajaco rzadko trafiam wrogow... czym walcze... normalnie slabszym palaszem drizzta(jestem neutralny) ale tu akurat mieczem baldurana co niby taki dobry na likantropy... a swoja droga ten miecz z plusami na zmiennoksztaltnych tez by sie do wilkolakow odnosil?? no i nie wiem, powinienem rzadzic a tu dupa - rozkladaja mnie co nieco. Ines--> ja tez obstawialbym wschodnia czesc, bo o ile pamietam z aktualnego przechodzenia BG, to do zachodniej nawet nie zajrzalem.

14.07.2002
01:25
smile
[87]

wysiu [ ]

moneo --> Zaraz zaraz, to jest dwuklasowiec (od kogo zaczal?) czy wieloklasowiec???:) Ines --> Val dobrze gada, dac mu wodki;) Poludniowy wschod, tam musi byc gdzies zejscie...:)

14.07.2002
01:36
[88]

Valencis [ Transmuter ]

wysiu --> Biorąc pod uwagę relacje poziomów u monea, to chyba oczywiste. Wojownik, po piątym poziomie (awans na 16 000), dwuklasowiec, mistrz przemian, rozwijający się (więc powiesz moneo, że miałeś do wyboru tylko mistrza przemian lub iluzjonistę?:)) - 8 poziom, co najmniej 90 000 PD. Wieloklasowiec nie może być magiem specjalistą, ani mieć biegłości *3. Żeby być magiem na 8 poziomie, musiałby mieć co najmniej 7 poziom jako wojownik.

14.07.2002
01:42
smile
[89]

Ines [ Ines ]

Dzieki za podpowiedzi, znalazlam nareszcie to wejscie. Ja wygladam tak -------------------> Jesli tak wygladalabyJahejra jeslibym nie zajela ten portret, to ten jej nieszczesny malzonek (jakos nie specjalnie go lubie, ale nie wiem na razie dlaczego) mial niezly gust :). PS: zapomnialam jednak awansowac krasnoluda, ehhhh skleroza. Mam nadzieje, ze teraz nie zapomne.

14.07.2002
01:52
[90]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Widzę, że cechy Twojej postaci są rozdysponowane raczej na korzyść realizmu gry, niż potęgi bohaterki. A teraz awansuj awansuj. Jednoklasowa postać dostaje przy awansie losowo nawet tyle dodatkowych PŻ z iloma rozpoczęła grę. Zapomniałbym dodać, jak engine reaguje na dźwignie, których nie można w danym momencie otworzyć - jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, będzie można najechać na dźwignię kursorem, a ona zaznaczy się na niebiesko, tak jak skrzynia lub drzwi. Gdy bohater spróbuje nią poruszyć, to otrzyma informację "zamknięte" - innymi słowy, BG1 nie traktuje dźwigni w jakiś szczególny sposób, tylko jak drzwi lub pojemnik, z resztą i tak są one rzadkością w grze.

14.07.2002
01:56
[91]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Jest taki bug w grze, który sprawia, że jeśli rozpoczęłaś grę wieloklasowcem, to wszyscy bohaterowie, których będziesz mogła dołączyć, będą mieli co najmniej drugi poziom (komputer będzie traktował główną postać jako drugopoziomową sumując poziomy z obu klas). Zastanawiam się, czy i Ciebie to dotknęło - pamiętasz może, czy Imoen, którą spotkałaś na początku gry miała 1. poziom, czy od razu 2. (prawidłowo powinna mieć pierwszy).

14.07.2002
01:57
smile
[92]

wysiu [ ]

Ines --> (do wypowiedzi Vala) Potegi jak potegi, ale zrecznosc 14 dla wojownika i inteligencja 14 dla maga (to juz szczegolnie) to naprawde MALO.... W ogole moglas troche wiecej polosowac...:) W koncu bycie dzieckiem boga do czegos zobowiazuje...;))

14.07.2002
02:01
[93]

Valencis [ Transmuter ]

wysiu --> Nie odkrywaj przed Ines tajemnicy jej pochodzenia. :) Taki Dak'kon ma inteligencję 13 i całkiem nieźle funkcjonuje. Ty Ines nie możesz przepuścić okazji kupienia/znalezienia mikstury, która czasowo zwiększa inteligencję - w czasie jej trwania będziesz mogła dopisać do księgi więcej czarów na poziom, niż pozwala na to limit inteligencji 14 (tylko po 9).

14.07.2002
02:13
[94]

Ines [ Ines ]

Tu jest Imoen w momencie przylaczenia sie do mnie------------------------------> Rzeczywicie miala od razu 2 poziom. Co do zlego rozdysponowania punktow postaci, to nie wiedzialam za bardzo jak to zrobic :). Jak bede grala za ktorymstam razem, to pewnie zrobie to lepiej. Nie znalazlam jakiejs tabelki z poradami na ten temat, zaczynalam grac bez zadnej pomocy.

14.07.2002
02:16
smile
[95]

wysiu [ ]

Ines --> Obrazek nie wszedl... I trzeba bylo sie TUTAJ spytac...:)

14.07.2002
02:26
[96]

Valencis [ Transmuter ]

Ines --> Mogłaś tu zapytać. Ale nie przejmuj się tym tak bardzo - wieloklasowiec wojownik/mag jest niezwykle potężną postacią, gdy jest na wysokich poziomach, takie umiarkowane statystyki sprowadzą go na ziemię. Jeśli chodzi o te mikstury inteligencji - żeby nie wprowadzać Cię w błąd, dodam, że w grze nie jest ich jakaś mocno ograniczona ilość, więc będziesz mogła powtarzać zabieg dopisywania dodatkowych czarów ponad limit wiele razy. Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile czarow jest w grze, mogę Ci tu zamieścić kompletną listę (ew. z opisami). Jeśli masz instrukcję do Plnescape: Torment, cechy wynikające ze statystyk w obu grach są takie same (jakkolwiek w Tormencie system AD&D został lekko powykręcany, ale nie w tym momencie). Gry różnią się przede wszystkim tym, że w BG1 (jak i BG2 i ID1, ID2 na szczęście już nie) postać do końca gry ma takie wartości cech, jakie zostały jej ustawione przy starcie. W całym świecie BG1 jest jednak ukryte 8 grimuarów - każdy z nich podwyższa jedną z cech na stałe o 1.

14.07.2002
02:42
[97]

Ines [ Ines ]

Mam instrukcje grubasna etc, ale tak bardzo chcialam zobaczyc jak wyglada ta gra, ze przejrzalam instrukcje dosc pobieznie. Nie wiedzialam, ze nie mozna bedzie zmieniac sobie cechy do konca gry :(, wtedy napewno inaczejby jen przydzieliam. Nie chcialam pytac o to na samym poczatku, bo wydawalo mi sie to zbyt proste i nie chcialam nikogo meczyc tego rodzaju pytaniami (bo pamietajac P:T myslalam, ze zawsze sobie dodam czegos tam do potrzebnej mi cechy). No teraz te Imoen ma sie zamiescic!!!--------------->

14.07.2002
02:48
smile
[98]

Valencis [ Transmuter ]

Czytanie instrukcji to dobra zabawa, ale dla kogoś, kto już skończył grę.

14.07.2002
08:55
[99]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A kto jest lepszy mag czy wojownik mag?

14.07.2002
09:54
[100]

wojtess [ Generaďż˝ ]

W jedynce mag nie masz tyle expeków aby pożądnie rozwinąć wojomagusa !!!

14.07.2002
11:54
smile
[101]

Dark Elf [ Konsul ]

Ines interligencja slabiutko!!!!!:PPPP

14.07.2002
12:29
[102]

Eldoth [ Konsul ]

Coran??! ten elfi polglowek?! ten dran mial szczescie ze jego ukochana Safana nie zrobila z niego likantropa ! , oczywiscie ten krotkowzroczny spiczastouchy nie dostrzegl tak wyrazistego szczegolu. Safana od dawna probowala byc druidka a nieumiejetne rytualy doprowadzily do tego co sie wydarzylo w lasach tethyru. to ja jestem niezrownany w magi , walce mieczem oraz strzelaniu z kuszy! , po prostu...jestem niedoceniony:)

14.07.2002
13:15
[103]

Ines [ Ines ]

Cos zaczyna mi sie wydawac, ze wszyscy sa nie zbyt dobrego zdania o mojej postaci :( , bo chyba jest nieco eeee...... za glupia? Psuja mi sie od tego morale. J Prosze mi powiedziec jak trzeba bylo rozdysponowac punkty najlepiej dla tej postaci. Jeszcze raz dla wygody obrazek------->

14.07.2002
13:42
smile
[104]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Proponuje takie siła 18 zrecznosc 18 kondycja 16 inteligencja 18(koniecznie) madrosc moze dac 10 ale lepiej jakbys dała wiecej charyzma18 ale moze tez byc rownie 10 watpie ze mozesz wylosowac takie staty wiec charyzma i madrosc 10 i troszke siły zmniejszyć. Jeszcze jedne pytanko mag czy mag specjalista lepszy?

14.07.2002
13:46
[105]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mogę ci jeszcze napisać z czym ma chodzic wojownik mag

14.07.2002
13:51
[106]

Valencis [ Transmuter ]

Jak sobie życzysz: 1. siła - optimum siły to 18/00, ale taka wartość wypada raz na 100 losowań, więc możesz się zdecydować na 18/cokolwiek, pod warunkiem, że będziesz miała szczęście w losowaniu i uda Ci się zdobyć BARDZO DUŻO punktów - można to osiągać nawet poprzez cały dzień losowań - za zwyczaj sygnałem szczęścia w losowaniu są wyniki co najmniej 13 każdy - tak szybko podejmiesz decyzję czy sprawdzić aktualny wynik, czy losować dalej - jeśli są wyniki poniżej 13, to raczej na pewno warto nacisnąć "powtórz". W ciągu gry znajdziesz grimuar siły, który z jakiejkolwiek siły 18 zrobi 19, więc nie będziesz się do końca życia martwić, że masz słaby narzut (narzuty są liczone od /01 - najsłabszy, poprzez wszystkie liczby jedno- i dwucyfrowe, aż przechodząc przez /99, mamy /00 (skrót od 100), najmocniejszy). Nie od każdego narzutu wynikają osobne parametry, ale kilka wartości ma przypisany ten sam zestaw cech o czym przeczytasz w dowolnej instrukcji. Jak można zauważyć, niski narzut w porównaniu z parametrami 18/00 to niebo i ziemia. 2. zręczność - najwyższa możliwa, 18. Zręczność 18 polepsza Klasę Pancerza (skrót KP) o 4 i ten modyfikator zawsze jest wykorzystywany, ponieważ w BG1 nie ma limitu KP, który w Tormencie wynosił -10. W BG można mieć niższą. W BG1 jest jeden grimuar zręczności. 3. kondycja - jesteś zbrojnym, więc każdy punkt kondycji się liczy, gdyż daje dodatkowe punkty życia. W przeciwieństwie do Tormenta, postacie nie-zbrojne nie mogą mieć modyfikatora do PŻ na poziom większego niż +2 (więc optimum dla nie-zbrojnych to kondycja 16). Jako zbrojny, za kondycję 18 dostajesz +4 PŻ/poz, a gdy odnajdziesz i użyjesz na sobie grimuar kondycji, będzie wynosił +5. 4. inteligencja - jak najwyższa, głównym pochodną cechą od inteligencji jest ilość czarów na poziom, jakie magowie mogą wpisać do księgi. Na szczęście, można je dopisywać gdy inteligencja zostanie sztucznie powiększona na pewien czas (mikstury itp.) i nowe czary nie zostaną usunięte, gdy czas działania dobiegnie końca. Zostaw inteligencję 17, jeśli zabrakło Ci jednego punktu na inną cechę. Jeśli użyjesz na sobie grimuar inteligencji (jest tylko jeden w grze) i Twoja inteligencja wzrośnie z 18 do 19, nie będziesz już mieć limitu. 5. mądrość - dowolna. Dla Twojej postaci, z mądrości wynikają tylko modyfikatory do wiedzy. Przy mądrości 10 nie ma żadnych ujemnych modyfikatorów do wiedzy, więc polecam zostawić tę cechę właśnie na tym poziomie. W grze znajdziesz aż trzy grimuary mądrości. 6. charyzma - cecha niby ważna dla dowódcy drużyny, a jednak nie warto na nią marnować punktów - charyzma 8 wystarczy, aby nie mieć zwiększonej szansy na spowodowanie nieprzyjaznej reakcji u bohatera niezależnego (skrót BN). Wysoka reputacja sprawi, że i tak będziesz miała pozytywny modyfikator do reakcji BN.

14.07.2002
13:54
[107]

Ines [ Ines ]

Nie wiedzialam, ze te wartosci mozna losowac przy tworzeniu postaci. Teraz sprobowalamstworzyc nowa postac - i owszem , jest taka opcja. niewieda nie poplaca sie :( . Zrobilam mniej wiecej tak jak w Tromencie, a nie trzeba bylo. Czy warto grac tak jak jest, czy zas zaczac od nowa?

14.07.2002
13:57
[108]

moneo [ Nikon Sevast ]

Valencis--> Twoja wypowiedz na temat mojego bohatera istotnie poraza fachowoscia - gratulacje. a jakiego Ty bys specjaliste wybral z tych dwoch? ani jeden ani drugi nie sa jakos bardzo potezni. A tak ogolem patrzac (czyli np. pod wzgledem BG2 tez) to lepiej miec wojomaga czy woj/maga ? (wieloklas czy dwuklas).... bo chcialem jak najlepiej ale czy aby tak jest to nie wiem.

14.07.2002
14:00
[109]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Z wyjątkiem ekstremalnie wysokich poziomów i gier solo, mag specjalista jest lepszy, gdyż jego braki w czarach uzupełni inny drużynowy mag specjalista lub bard. Na bardzo wysokich poziomach (np. 50.) mag ma tyle czarów, że i tak nie jest w stanie ich wszystkich wykorzystać, więc nie opłaca mu się być specjalistą. Na niskich - takich jakie mamy w BG1 - specjalizacja jest obowiązkiem dla czarodzieja - gdy mag awansuje na poziom, na którym, jako pierwszym, może rzucać zaklęcia wyższego poziomu, to że ma 2 sloty, a nie 1, to jest duża różnica. Dla zachowania równowagi, wieloklasowcy nie mogą sobie wybrać specjalizacji (gnomy mają z góry narzuconą specjalizację na iluzje/urojenia, inne rasy - brak specjalizacji). Mag specjalista może zostać zarówno aktywną, jak i bierna klasą dwuklasowca.

14.07.2002
14:03
smile
[110]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Wow Valencis ci sie naprawde czasami nudzi albo poprostu to lubisz.Jak my wszyscy.Hmm to moze ja podam przedmioty? Kij +1 Obrażenia: 1K6+1, obuchowe TraK0: +1 Opóźnienie: 3 Waga: 4 Kij +3: "Kij Aule'a" Obrażenia: 1K6+3, obuchowe TraK0: +3 Opóźnienie: 1 Waga: 3 Proca +1 Obrażenia: +1 TraK0: +1 Waga: 0 Opóźnienie: 5 Szata dobrego arcymaga Klasa Pancerza: 5 Niewrażliwosć na magię: 5% Rzuty obronne: +1 Waga: 6 Może ja nosić tylko mag o DOBRYM charakterze Buty uników: "Kocie Zmysły" Klasa Pancerza: +5 przeciw broni strzeleckiej Waga: 4 Płaszcz Baldurana Klasa Pancerza: +1 Rzuty obronne: +1 Niewrażliwosć na magię: 25% Waga: 3 Róg Kazgarotha Zapewnia odporność na zaklęcia 1 i 2 poziomu Rzuty obronne przeciw śmiertelnej magii: +2 Rzuty obronne przeciw różdżkom: +2 Rzuty obronne przeciw polimorfii: +2 Rzuty obronne przeciw zionięciom: +2 Rzuty obronne przeciw czarom: +2 Przy użyciu zadaje nieznane obrażenia Działanie Rogu utrzymuje się tylko przez 18 s Rogu nie może wykorzystać: Kapłan, Złodziej, Druid Można użyć tylko jeden, jedyny raz... Amulet metaczarów: "Wzmacniacz" Miła ozdóbka dla każdego maga: pozwala zapamiętać dodatkowy czar z 2 poziomu Pierścień czarów: "Wieczna Pamięć" Podwaja liczbę czarów 1-go poziomu, które mag może zapamiętać Może używać tylko MAG Szpon Kazgarotha Klasa Pancerza: +1 Klasa Pancerza względem pociskow: +4 Rzuty obronne przeciw śmiertelnej magii: -4 Rzuty obronne przeciw różdżkom: +3 Rzuty obronne przeciw polimorfii: +3 Rzuty obronne przeciw zionięciom: +3 Rzuty obronne przeciw czarom: +3 Kondycja: -2 To chyba wszystko.Jak czegoś nie wiesz pytaj.

14.07.2002
14:06
[111]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Valencis z tego co rozumiemw bg1 lepiej gra sie spcjalista bo ma dwa sloty tak?Ale nie mozna grac solo bo inny mag uzypełnia tych czarow ktorych nie moze rzucac?

14.07.2002
14:18
[112]

Ines [ Ines ]

zJesli tak zostawie - bedzie chyba dobrze?

14.07.2002
14:18
[113]

Korgan [ łoś ]

link do nowej części:

14.07.2002
14:19
[114]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

za dużo kondycji

14.07.2002
14:21
[115]

Ines [ Ines ]

Zamiescilam nie tenscreen, sorry. Taka sama postac jak poprzednio, tylko inaczej cechy podzieliolam Dobrze teraz?

14.07.2002
14:34
[116]

Valencis [ Transmuter ]

Sposób w jaki gofer zakładał swoje wątki jest dla mnie co najmniej odpychający. moneo --> Zajmowanie się Iluzjami/Urojeniami niesie w sobie taki niesmak - przecież człowiek to nie gnom, nie powinien być iluzjonistą, ale prawda jest taka, że Iluzje/Urojenia mają za szkołę opozycyjną tylko Nekromancję, a Przemiany prócz standartowo Odrzucania, dodatkowo Nekromancję, wiec iluzjonista może wszystko to, co mistrz przemian, a dodatkowo włada jeszcze magią Odrzucania, czyli jest potężniejszy (mało istotną sprawą jest to, że mistrz przemian ma bardziej ulgowe ograniczenia klasowe - minimum zręczności 15, a nie 16, ale na tej cesze i tak nikt przecież nie oszczędza). Nie mniej jednak, Odrzucanie pełni w BG1 tak epizodyczną rolę, że nie warto się nad nim roztkliwiać i na Twoim miejscu, sam bym się zainteresował apetycznymi Przemianami. Wojownik/mag - dwuklasowiec po pewnym czasie staje się tylko magiem z solidnym bonusem do PŻ, ale miernymi umiejętnościami bojowymi (ewentualnie nadaje się do strzelania, jeśli ma wysoką zręczność), ale to postać o wyważonej potędze i można nią grać. Wieloklasowiec jest typowym czołgiem (nawet jeśli jego umiejętności w jednej i drugiej klasie są, generalnie rzecz biorąc, średnie). Gra taką postacią nie przynosi satysfakcji, bo jest to naginanie możliwości AD&D, celem stworzenia postaci, której możliwości i tak nie można odpowiednio wykorzystać, bo przecież nie można jednocześnie walczyć i rzucać czarów (grałem podobnym czołgiem w SoA i szybko się rozmyśliłem). Za to dwuklasowiec pod wpływem "Przemiany Tensera" będzie doskonale walczył, a jak wiadomo, w tym stanie nie może rzucać czarów, więc wszystko jest w porządku. Aschman --> Przecież napisałem "z wyjątkiem ekstremalnie wysokich poziomów i gier solo". Gdyby mag specjalista był pod każdym względem potężniejszy od zwykłego, nie byłoby takiej klasy, bo po co.

14.07.2002
14:35
[117]

Valencis [ Transmuter ]

(wiem, że już jest nowy wątek, pomyliły mi się okna)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.