GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

NWN - wrażenia z gry - cz.6

27.06.2002
16:22
[1]

Cyber [ Pretorianin ]

NWN - wrażenia z gry - cz.6

Link do poprzedniego watku

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=556170

27.06.2002
16:24
[2]

Cyber [ Pretorianin ]

goora!

27.06.2002
16:37
[3]

Cyber [ Pretorianin ]

Shadowmage, Pijus -> skad macie i jak dlugo czekaliscie???

27.06.2002
16:48
[4]

Trollf [ ]

to ja zapodam identyfikujacy watek screen ;) eh, charakter mojej postaci sie zmienil :) mialem na poczatku true neutral, ale od wszystkich wyciagalem kase [czasem moze nawet zbyt zdecydowanie... ;)] i obecnie postac jest postrzegana jako neutral evil... wrrrrr :)

27.06.2002
16:53
[5]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

A ja zaczynam z Lawful Evil :P

27.06.2002
17:05
[6]

Dzid [ Legionista ]

Wlasnie chyba nikt jeszcze nie napisal o genialnym sposobie przedstawienia charakteru. Znaczy zostal zachowany opis znany z ad&d czyli chaotyczny-neutralny-praworzadny i zly-neutralny-dobry, ale kazdy z tych dwoch opisow ma swoj przedzial i wartosc punktowa w danej chwili ktora okresla charakter w zakresie 0-30-70-100. Za postepowanie w grze dostajemy lub tracimy male punkciki, gdy przekroczymy granice charakter sie zmienia..., bardzo mi sie to podoba... A tak pozatym chaotyczny-dobry sie klania - wyciac w pien wszystkich evil'i:))

27.06.2002
17:25
[7]

wildone [ Konsul ]

Ja z pytaniem.Początek gry.Muszę znaleźć klucz do bramy w dock district.Brama ta prowadzi na statek podobno.Czy pamięta ktoś mniejwięcej gdzie go można znaleźć?

27.06.2002
17:28
[8]

Trollf [ ]

heh, zle postacie wiedza co to dobre maniery i potrafia ugoscic w sposob nalezyty strudzonych dobrych rycerzy... hyrhyrhyr :]

27.06.2002
17:30
[9]

Szaman [ Legend ]

Cyber: Mamy ze stanow, sprowadzal Pijus (przez rodzine). Dzisiaj doszlo do Wawy, jutro bedzie u mnie! :) Czekalismy... uf... jakis tydzien. Chyba tak, w zeszly czwartek-piatek byla wysylana paczka.

27.06.2002
17:36
[10]

Szaman [ Legend ]

Trollf: :**))))))) Doskonale... ;)

27.06.2002
17:46
smile
[11]

Ashura [ Generaďż˝ ]

To miłej gry życzę Szamanie ;) Jestem pewien że się (za bardzo ;P) nie zawiedziesz :) Jak narazie gra mi się doskonale. I te zasady trzeciej edycji :) Ahhh... PoR2 chowa głowę w piasek przy tej mechanice :)

27.06.2002
18:05
[12]

Szaman [ Legend ]

Ashura: Akurat mechanika 3 edycji jest mi doskonale znana (podrecznik gracza do 3 edycji mam juz kuuuupe czasu... ;PPP). A na tej grze NIE MOGE sie zawiesc!! :)

27.06.2002
18:12
smile
[13]

emjey23 [ Pretorianin ]

możesz,możesz ;)

27.06.2002
18:18
smile
[14]

Madril [ I Want To Believe ]

hmmm... moj piracik NwN juz do mnie 'leci' poczta :P a zamowienie w sklepiku CDP tez juz zlozylem... teraz tylko oczekiwanie... a tak swoja droga... ten piracik to 1 od ponad 2 lat, ktory kupilem... ale traktuje go jako demo, bo orginal na 1000000000% kupie :P

27.06.2002
18:55
[15]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Szaman :) No tak :) Zapomniałem, że są na tym forum ludzie, którzy słysząc słowa RPG nie pytają się: "a na ilu to CeDekach" :PPP. Swoją drogą Pool of Radiance był dla mnie i tak rarytasem. Mimo niewyszukanej fabuły i bardzo okrojonej mechaniki trzeciej edycji, była to jednak przyjemność, kiedy grało się już z nowymi zasadami (stare niejednokrotnie nie trzymały się kupy i były irytujące). Teraz NWN oferuje dużo więcej, a perspektywa gry z chłopakami z lokalnej przyprawia mnie od bardzo przyjemne drżenie dłoni ;P (nałóg działa i nie puszcza ;). A poza NWN, wakacje przynoszą ze sobą sesje na żywo :) Napewno będzie wspaniale, być może część z tego ukaże się w którymś z modulików, które mam zamiar przygotować w wolnym czasie (uhhh, kiedy to będzie). Po prostu bardziej twórczy eRPeGowcy dostali w ręce małe cudo, takie jest moje zdanie :) Oby więcej takich przedsięwzięć.

27.06.2002
20:36
[16]

emjey23 [ Pretorianin ]

bump

27.06.2002
20:39
smile
[17]

Pijus [ Legend ]

Trollf - chyba wiem o co ci chodzilo mowiac, ze sie 2 dni przyzwyczajales do NWN po Morrku.... Ufff.......jak mi to zajmie 2 dni, to bedzie dobrze:))

27.06.2002
20:54
[18]

Trollf [ ]

Pijus - wez jeszcze pod uwage fakt, ze poczatkek NWN czyli tutorial i rozdzial pierwszy to dopiero wprowadzenie do prawdziwej akcji ;) teraz prawie koncze drugi rozdzial [nie wiem ile mi zostalo, ale czuje, ze juz blisko ;)] i caly czas akcja sie podkreca i jest coraz ciekawiej, nie mowiac o tym, ze zaczelo sie pojawiac troche wiecej zagadek i lamiglowek ;) jesli dalej sie to bedzie rozwijac w takim tempie to sobie nie wyobrazam rozdzialu szostego... ;))

27.06.2002
21:01
smile
[19]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Trollf --> Jeśli dalej jest tak jak mówisz, to jestem BAAAAARDZO szczęśliwy :) Ja dopiero oblazłem dzielnicę z więzieniem (biedny Head Gaoler, musiałem go zaciukać ;P) i teraz szwędam się po "siedliszczu żebraków" (ahhh, mógłbym polonizować Neverwintera ;P) tłukąc zombiaki. Jest okej, dużo questów, fabuła trzyma się kupy, chodź trochę wkurza mnie podniosły głos Paladynki Tyr'a w Akademii... już bardziej patetycznego zawodzenia nie mogli jej dopasować ;PPP No i ten jej lowelasek :) Świetna para. Słowem... chcę więcej ! A jutro wyjeżdżam po pracy na trzy dni, i weekend spędzę bez NWN'a... na szczęścię jadę wypoczywać w wyborowym towarzystwie :) Więc nie będzie tak źle ;P

27.06.2002
21:04
smile
[20]

Oneeyee [ Blade of Shadows ]

ja mam od 3 dni, ale mam pare problemow, moj notebook nie pracuje z tą grą i ciągle się wiesza w taki sposób, że muszę go restartowac przez wyjecie zasilania i baterii, nie mówię o domowym PC na którym gra chodzi tragicznie wolno, wrazenia na razie ok,

27.06.2002
21:09
smile
[21]

Madril [ I Want To Believe ]

Oneeyee --> to rzeczywisice musisz miec slaby PC :( z tego co slysze, to NwN jakichs strasznie duzych, jak na dzisiejsze czasy, wymagan nie ma :P

27.06.2002
21:12
smile
[22]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

Ja będe miał dzisiaj... to będzie pierwsza gra którą będę miał i piracką i orginalną. Poza tym to będzie również pierwsza gra w której będę grał magiem... tylko dlatego żeby zobaczyć efekty czarów. Hm... wiem, głupio sie pytam, ale nie widziałem tego wczesniej... Na jakim sprzcie NWN będzie chodził na średnio-słabych detalach (światełka na full =]) z prędkościa powyżej 20 fps? Czy baleron 666@750 128 sdram i gf2mx wydoli? Ekhm... i jeżeli takie pytanie już było to proszę mnie zbluzgać, za ślepotę.

27.06.2002
21:15
smile
[23]

Madril [ I Want To Believe ]

qmplowi na Duronku 700, 384MB RAM i GF2 PRO 64MB (Trollf --> taki Yarr ma sprzet? ;P ) w 1024x758 i max detalach tnie sie baaardzo rzadko

27.06.2002
21:16
[24]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

BIgos --> Graj Sorcererem, jest potężnieszy od Wizadrda, jednakże wymaga dobrej znajomości czarów. A tak w ogóle Mag to bardzo dobra postać, może nie kozaczy tak jak wojownik z toporem, ale i tak nie ma sobie równych :P

27.06.2002
21:21
smile
[25]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

Madril --> ajem mile zaskoczony... Niby wszyscy się zachwycali jakie to ma niskie wymagania el żeby w 1024x768 ? =] Czyli jest dobrze =] Capt. Krzysztow -----> heh dokładnie to mi chodziło nie o gre Wzardem, ale jakąś klasą magiczną. Pewnie zrobi duala mag/kapłan żeby zobaczyć jak najwiecej swiatełek. tzn Sorcerer/Priest =]

27.06.2002
21:30
[26]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

BIGos --:> nie polecam. To już lepiej przejśc oddzielnie jedym i drugim. Dla mnie Sorcerer rządzi, jak skończę to zagram kobitką, wojowniczką :-P

27.06.2002
21:48
[27]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Capt. Krzysztof - chyba nie grałeś w D&D 3ed. Najlepiej rozwijać postać w kliku profesjach bo inaczej szybciutko będziesz tu "bogiem" - 20 lev. robi się w ok. 30h a ja mając obecnie taką czarodziejkę mogę anihilować cały Neverwinter. Ale tak poważnie to można zrobić jakąś postacią 20 a później ciągnąć inne profesje albo dorzucić coś po 10lev. A poza tym KAŻDA profesja jest tak samo dobra - chłopaki tworzący system D&D pracowali nad tym dłuuuuugo i mają nieprawdopodobne doświadczenie w tym - tyle że żeby rządzić takim thief'em albo monkiem to trzeba umiejętnie rozwijać featy i używać ich ile wejdzie bo to one są dla nich podstawą tak jak dla sorceress lub wizarda czary.

27.06.2002
21:52
[28]

Szaman [ Legend ]

Ashura: :) W sumie to sie wywodze z komputerowych "RPGowcow" i dopiero troche ponad rok temu bylem na pierwszej prawdziwej sesji, ale od tego czasu wessalo mnie jak czarna dziura... ;) A co do NWN, to ja czekam tylko na rozpatrzenie wniosku o sprawdzenie mozliwosci technicznych do zalozenia Neostrady i wtedy poszaleje! ;)))

27.06.2002
21:53
[29]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Graliśmy z kumplami we czterech - nie ma co opowiadać - NWN jest tu po prostu the best. Sądzę że spokojnie zastąpi mimo zdecydowanie RPG-owego charakteru Diablo. Dlaczego? No bo jest tu wszystkiego duuuuuużo więcej i duuuuużo ładniej - ale polecam na razie tylko grę po lanie - bo zdaje mi się że będzie się po necie wieszać - ta gra jednak ma swoje wymagania.

27.06.2002
21:57
smile
[30]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Szaman --> Mam skromną nadzieję, że kiedy już rozpatrzenie wniosku będzie pozytywne, to spotkamy się raz (lub więcej ;) na sesyjce w sieci :) Granie drużynką, prezętującą swe wdzięki i potęgę, lśniące zbroje i błękitne płaszcze, wielkie bronie i puszczające oślepiające błyskawice różdżki, jest o wiele ciekawsza, niż samotne tłuczenie się po wykreowanej przez twórców kampanii :))) To będzie niekończąca się opowieść, bo pierwszy raz gracz staje się twórcą... I'm looking forward to it :)))

27.06.2002
21:59
[31]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Queen_Arwen --> Z AD&D #3 dopiero zaczynam, powiem, iz bardziej podobają mi się zasady z #2. Każda postać dpobra? Wiem ;) Baldury przechodziłem kilkakrotnie magami, po razie złodziejem, kapłanem, wojownikiem czy barbażyńcą. Wojownikiem grało sie najłatwiej, najtrudniej - magiem. Ja po prostu najbardziej wczuwam się w rpg grając magiem, i chcą być magiem a nie wielkoklasowcem. Wieloklasowosc w BG nie była njlepszym pomysłem, ale kto wie? Może wilkim mag się myli ;))

27.06.2002
21:59
[32]

Szaman [ Legend ]

Queen_Arwen: To nie dokonca tak. Jezeli tworzysz postac, ktora jest mieszanina kazdej, czy wielu klas postaci, to nie zajdziesz wysoko w swojej podstawowej klasie (mowie caly czas o papierowym D&D!) - jest ograniczenie "jedynie" do 20 poziomu ŁĄCZNIE we wszytkich klasach (czyli np. 10 mag/10 woj i koniec), a to oznacza, ze postac bedzie sredniakiem - intensywnie rozwijajac sie w wielu klasach mag dla przykladu nigdy nie bedzie mial do dyspozycji wysokopoziomowych czarow. A o to przeciez chodzi? Zgoda, czasem warto wziac poziom w klasie łotrzyka, czy złodzieja (albo woja), celem polepszenia rzutow obronnych na refleks, czy hart, ale z kazdym takim poziomem sama sie ograniczasz jako mag...

27.06.2002
21:59
[33]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Czym się różni Morrowind od NWN ? A może inaczej - czy to ten sam gatunek ? Tak jak Baldursy ?

27.06.2002
22:00
smile
[34]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Damn - ile literówek :-( Ide spać, nieprzytomny jakiś jestem ;)

27.06.2002
22:01
smile
[35]

Ashura [ Generaďż˝ ]

BIGos... nie ciesz się... nie tnie mu się, ponieważ ma GF2 PRO... ja mam athlon 1.2, 256MB DDR i GF2MX 64MB i na najwyższych detalach się tnie... nie nie do wytrzymania, ale jednak tnie i jest to nieprzyjemne... trzeba wyłączyć Enviromental Shadows, żeby gierka chodziła przyzwoicie, a dla pełnej satysfakcji jakość tekstur na LOW. Słowem... MX sucks :(

27.06.2002
22:01
smile
[36]

Pijus [ Legend ]

Cholera - ale to wiezienie trudne. Mam pytanie - czy braliscie kogos do pomocy przed pojsciem do wiezienia??? Gram na hardcore i byle szef gangu rozpieprza mnie az milo:)))

27.06.2002
22:06
[37]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Szaman - co to za głupoty - mam wszystko do D&D 3ed. w domu i prowadzę tą grę od paru miechów i MOŻNA mieć nawet 5 klas po 20 levelu - w sumie daje to setny a jedyny problem to brak współczynników powyżej 20 levelu postaci - ale to jest baaaaardzo proste do wyliczenia - i sami twórcy D&D zrobili w 3ed. system który ma być podstawą do stworzenia własnej gry. Pytanie pozostaje jak daleko można w NWN ciągnąć postać i to jest główny problem. A granie wieloklasową postacią jest dużo lepsze ale trzeba więcej czasu.

27.06.2002
22:08
smile
[38]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Pijus - hardcore'owcu ;P Ja gram na normalu i z szefami sobie radziłem... ale jak dotrzesz do Fenkta (półork z wieeelkim toporem) to była miazga... wziąłem z Gildii Freelancerów też Półorka z Double Axem i poradziłem sobie za drugim razem ;))) Jak nie masz przynajmniej 6-7 poziomu to wystrzegaj się tego kolesia jak ognia...

27.06.2002
22:09
[39]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

A ja gram "bez wsparcia" - samym magiem. I jest super!

27.06.2002
22:10
[40]

Szaman [ Legend ]

Ashura: Ja tez mam taka nadzieje... a jeszcze bardziej marzy mi sie sesja Nieumarlych... AnankE, Unakis, Magini, Magia, Attyla, Iarwain, Vayacord, Underhill, Skaurus, Thanatos (ale nie ten z GO! ;))) i ja na jednym serwerze... ehhh... to by dopiero bylo! :) Ale najpierw musze poczekac 3 tygodnie na sprawdzenie, czy da sie u mnie to cudo zalozyc. Z mojej strony bedzie sie mozna spodziewac machania grabiami, niezrozumialego belkotania i powiewnych szatek ze szpiczasta czapka - jednym slowem: Maga! ;))) Chociaz kusi mnie mnich/czarownik - dwie klasy ktore niemal idealnie do siebie pasuja... mnich nie potrzebuje broni i zbroi (oszczednosc na feats`ach) i potega magii wspomagajacej - czary zwiekszajace odpornosc, KP, sile... plus odpowiednie czary ofensywne i jest miod! :)

27.06.2002
22:12
[41]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Jak działa wieloklasowość w ADn'D3 ? Jedna klasa nadal wprowadza ograniczenia na drugą?

27.06.2002
22:17
smile
[42]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Może byści łaskawie nie olewali mojego pytania ?

27.06.2002
22:18
[43]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Capt. -----> w książkowym - trzeba w miarę równo klasy ciągnąć i nie za wiele na raz - a co do ograniczeń to pewne zostają inne się anuluje. Nie wiem jak w grze....

27.06.2002
22:19
smile
[44]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Tak Piotrasq... Neverwinter to JEST cRPG :)

27.06.2002
22:21
[45]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Piotrasq -----> NWN jest oparty na zasadach z D&D 3 które są o niebo lepsze od tych z Morrowinda i na razie najlepsze na świecie. Grafika jest lepsza. Co do wykonania samej gry - patrz miodność to w single-player NWN jest tylko trochę lepszy. Multiplayer - Morrowind go nie ma, a szkoda. NWN to gra tak ważna jak HOMM, Diablo, Baldur, itp. itd.. Prawdopodobnie będzie rządzić w tym roku - choć jeszcze by wypadało poczekać...

27.06.2002
22:26
[46]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Queen_Arwen ---> Milosc do AD&D3 przyslania Ci obiektywizm. Wg. mnie NwN wcale od Morra w singlu lepszy nie jest i nigdy nie bedzie. Zalezy kto co lubi. W Morro robisz co chcesz i kiedy chcesz a w NwN - wszystko jest z gory zaplanowane...

27.06.2002
22:27
smile
[47]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Dobra - źle się wyraziłem. NWN znam dobrze, złożyłem właśnie zamówienie na angielską wersję w CDP, natomiast kompletnie nic nie wiem o Morrowindzie... A tak przy okazji - to moja aktualna tapeta ------------->

27.06.2002
22:30
[48]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

_Luke_ - zagraj cholercia w Mutiplaya to się nawrócisz. Skończyłem Morrowinda - tutaj też można robić co się chce tylko trza pograć w parę osób a powiedziałbym że można dużo więcej niż w Morrowindzie. W Singlu jest lepiej w NWN niż w Morrowindzie właśnie dlatego że fabuła jest bardziej liniowa. Twórcy Morrowinda zrobili b.fajnego multilaya tyle że dali opcje Singleplayer dlatego Morrowind przepadł.

27.06.2002
22:32
smile
[49]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Piotrasq - hej też mam XP rzuć linka do takich tapet co? Proszę!

27.06.2002
22:34
[50]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Queen_Arwen ---> Ciagle mam wrazenie, ze oceniasz AD&D3 a nie NwN :P Jeszcze raz napisze: zalezy kto co lubi. Jesli Tobie odpowiada bardziej liniowa fabula to spox. Btw. zagralbym w multi ale nie mam z kim :(

27.06.2002
22:38
smile
[51]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Queen_Arwen ----> zabij mnie, ale za chiny nie mogę sobie przypomnieć skąd to ściągałem...

27.06.2002
22:41
[52]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Piotrasq ---- trudno. dzięki za odpowiedź. _Luke_ - a ja uparcie powtarzam pograj w Multiplaya - te gry są do tego wymarzone tyle że w Morrowindzie nie ma Multiplaya. A ja wcale nie oceniam D&D 3ed. ale powiem Ci że jeśli dali tylko połowę potworków i przedmiocików z tego co jest w książce to jest ta gra tylko 100 razy bardziej urozmaicona od Morrowinda.

27.06.2002
22:43
[53]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Jeszcze jedno - różnic pomiędzy D&D 3ed. a NWN prawie nie ma oprócz tych które w grze komputerowej są nie do wykonania - no bo jak można rzucić Wisha i poprosić o cokolwiek - chłopaki by chyba musieli wprowadzić do gry zawartość mózgów wszystkich ludzi.

27.06.2002
22:45
[54]

Trollf [ ]

skonczylem drugi rozdzial. stop. jest dobrze. stop. fabula coraz bardziej sie kreci. stop. klimat sie polepsza. stop. ide dalej grac.... jest dobrze... stop.

27.06.2002
22:48
[55]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Queen_Arwen ---> Oki, jesli bede mial okazje - zagram w multi. Pozdrowka :) Trollf ---> LOL :)))

27.06.2002
22:55
smile
[56]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Queen -----> jednak sobie przypomniałem. Ma się ten łeb, nie ?

27.06.2002
23:02
smile
[57]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

I jeszcze dla zachęty ------------>

27.06.2002
23:21
smile
[58]

Magog [ Centurion ]

Popieram zdanie capt.krzysztofa dotyczace magów...Gra magiem po uzyskaniu odpowiedniego poziomu jest bardzo łatwa.Gram Wizardem i nie mam żadnych problemów ze znajdywaniem i rozbrajaniem pułapek oraz otwieraniem zamków -wykrywa i rozbraja /otwiera je mój chowaniec(pixie) jak również z pokonywaniem wrogów za pomocą potężnych zaklęć:))Mag rulez:)))).

27.06.2002
23:31
[59]

Magog [ Centurion ]

Mag dysponuje świetnym zaklęciem przywolywania --istoty w ten sposób stworzone są dosyc potężne nawet na niskim poziomie zakłecia i mogą istnieć przez 24 h (czasu gry).. Oto przykład trzeciopoziomowego summonu:

27.06.2002
23:37
[60]

Magog [ Centurion ]

Summony również posiadają featy :)):

27.06.2002
23:39
smile
[61]

MacMus [ Centurion ]

witam :) postanowilem sie wlaczyc do tej niebanalnej dyskusji :) moje wrazenia juz wypisalem jakies 2 czesci temu ( dla przypomnienia byly b.pozytywne :) ale teraz mam pytanie .. o co tak wogole chodzi z tymi modulami tzn mam pewne przypuszczenia ale nigdzie nie moge ich potwierdzic moze wy mi to wkoncu wytlumaczycie : modul to jest taki chapter jak w singlu , moduly mozna laczyc ze soba ? czy trzeba je 'odgywac' samodzielne interesuje mnie bardzo rola game-mastera w takim module , czy jest on niezbedny czy moze sobie serverek dzialac z uruchominym modulem bez game mastera ?? wogle z tego co probowalem robic to game-master ma tylko wplyw na zachowanie sie i rozmieszczenie potworw ,ewentulanie tworzy jakies przedmioty ,pozatym jest reprezentowany przez normalna postac w ( ktos go kiedys nazwal Mikolajem :)) ) jestem ciekaw jak wyglada gra w multi ,z game masterem i nowym modulem ( lub normalnym NWN tzn questami z singla ) , ktos mnie oswieci ?? bardzo chetnie sie pisze na siakas sesyjke :)) btw . wyczytalem ze na serverze moga byc przechowywane postacie graczy .. wtf ?? dynamiczne tworzenie gry ???? ale jak to sie robi panowie ? Juz widze jak logujesz sie na serva na nastepny dzien ,chcesz dokonczyc swoje questy i widzisz tam zupelnie inny swiat bo np w nocy na glowna wioske najechala banda orkow i wziela twojego playera do wiezienia :)) to by bylo cos :)

28.06.2002
00:21
smile
[62]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Czytam sobie ten wątek i o ile wcześniej niezbyt NWN mnie interesowało, to teraz coraz bardziej skłaniam się ku temu, aby grę kupić. Zastanawiam się, czy nie kupić angielskiej wersji gry w sklepiku CD-Projektu. Czy warto wydawac te 179 zł teraz czy moze lepiej czekać na tańszą polską wersję do jesieni? Na pewno za zakupem gry przemawia edytor, czyli możliwość tworzenia nowych modułów, możliwośc gry jako game master. W grę będzie się jeszcze długo pewnie grało. Jeszcze jedno. Czy tryb single jest rzeczywiście taki dobry jak niektórzy piszą? Mam wrażenie, że już on sam jest tak dopracowany, aby ogłaszać tą grę jako cRPG roku:)

28.06.2002
00:28
[63]

Szaman [ Legend ]

Capt. Krzysztow: Wieloklasowosc dziala tak, ze awansujac na wyzszy poziom mozesz zdecydowac, czy awansujesz w swojej aktualnej klasie, czy wybierzesz poziom w nowej. Np. zaczynasz jako mag, pozniej zbierasz dopowiednio duzo PD i awansujesz jako zlodziej. Jestes teraz drugopoziomowa postacia - 1 poziom maga / 1 poziom zlodzieja. Masz zdolnosci i umiejetnosci 1 poziomowego maga (jego czary, jego modyfikatory do rzutow obronnych - magowie maja lepsze modyfikatory dla rzutow na wole/ will, ale i jego ograniczenia np. co do zbroi), oraz 1 poziomowego zlodzieja (umiejetnosci zlodziejskie, modyfikatory do rzutow obronnych zlodzieja - lepszy przy rzutach na refleks, jego umiejetnosci poslugiwania sie bronia i zbroja - ale jezeli bedziesz ja nosil, to masz % szanse na zepsucie czaru!). Pozniej awansujesz na 3 poziom i decydujesz sie powrocic na sciezke magii i zostajesz 2 poz. magiem / 1poz. zlodziejem. Jeszcze pozniej mozesz wybrac poziom w czarowniku/mnichu/wojowniku/kaplanie/etc. - wazne jest tylko jedno. Musisz spelniac ew warunki wstepne dla danej klasy (czyli np. mnich musi byc praworzadny, kaplan musi miec odpowiednia madrosc itp.). Wazna jest takze rasa postaci, poniewaz kazda ma swoje "preferowane" klasy: np. gnomy ---> iluzjonisci, pol-orki ---> wojownicy (barbarzyncy?) itp. Jezeli zaczynasz sie bawic w wieloklasowosc, to musisz uwazac, zeby poziom postaci w klasie "preferowanej" przez jego rase byl min. o jeden wyzszy od najwyzszego poziomu w pozostalych klasach (nie pamietam juz tego dokladnie, dlatego zamiast pisac, zacytuje: "Wieloklasowcy. („The Multiclass Charakter”) W miarę jak postać rozwija się i nabiera doświadczenia, postać ta może wybierać nowe klasy. Wybór nowej klasy daje postaci szerszy wybór umiejętności, ale wszystko dzieje się kosztem już posiadanej klasy lub klas. Mag, dla przykładu, może być kombinacją maga i wojownika. Wybór nowej klasy (wojownika) pozwala postaci na zdobycie wiekszej biegłości („Proficiency”) w wiekszej ilości broni, lepsze rzuty obrnonne na szczęście („Foritude Saving Throw”), itd., ale będzie to tez znaczyło, że postać nie zyska nowych mocy, kiedy decyduje się na dodanie nowej klasy, co oznacza, że nie będzie tak silnym magiem, jakim mogłaby być, gdyby wybrała rozwój swojej postaci jako maga. Zasady dotyczące tworzenia i awansów postaci wieloklasowych znajdują się na końcu tego rozdziału." "Wieloklasowcy. („Multiclass Characters”) Postać może wybrać nowe klasy, w miarę jak zdobywa doświadczenie. Umiejętności klasowe z różnych klas postaci sumują się i określają łączne umiejętności wieloklasowej postaci. Wieloklasowość zwiększa wszechstonność postaci, jednak kosztem zaawansowania. Jak działa wielkolasowość. („How Multiclassing Works”) Lidda, 4-poziomowy złodziej postanawia rozszerzyć swój możliwości, poprzez nauke odrobiny magii. Znajduje nauczyciela, który szkoli ją na maga, oraz spędza wiele czasu obserwując Mialee, która jest w jej drużynie magiem, w czasie kiedy ta przygotowuje codziennie swoje zaklęcia. Kiedy Lidda zgromadzi 10000 PD, staje się 5-poziomową postacią. Zamiast zostać 5-poziomowym złodziejem, Lidda postanawia zostać 4-poziomowym złodziejem / 1-poziomowym magiem. Teraz, zamiast korzyści płynących z awansu na wyższy poziom jako złodziej, zyskuje one korzyści płynące z zostania 1-poziomowym magiem. Uzyskuje Kość życia maga (k4), magowską premię +2 do rzutów obronnych na Wolę i 4 punkty umiejętności (2 za poziom w klasie maga i 2 za premię od inteligiencji, wynikającą z inteligencji równej 14) do wydania jako mag. Te korzyści dodawane są do już posiadanych wyników w klasie złodzieja. Jej bazowa premia do rzutu na trafienie, premia do rzutu na refleks i szczęście nie ulegają zmianie, ponieważ wszystkie noe wynoszą +0 dla 1-poziomowego maga. Uzyskuje za to księgę zaklęć i limit czarów na dzień dla 1-poziomowego maga. Nie zwiększają się za to jej umiejętności złodziejskie i nie zwiększają się obrażenia zadawane przez jej Podstępny atak. Może naturalnie wydać swoje 4 punkty umiejętności na zwiększenie stopnia zaawansowania swoich umiejętności złodziejskich, ale jako że są one w tym momencie traktowane jako między-klasowe (ponieważ awansowała w klasie MAGA, a nie złodzieja), każdy z tych punktów pozwoliłby na zakup tylko po pół stopnia zaawansowania dla tych umiejętności. Po osiągnięciu 15000 PD, Lidda staje się 6-poziomową postacią. Postanawia ona kontynuować swój rozwój jako maga, a więc podnosi poziom doświadczenia w klasie maga, zamiast w klasie złodzieja. Ponownie uzyskuje korzyści wiążące się z awansem na wyższy poziom jako mag, a nie jako złodziej. Jako 2-poziomowy mag uzyskuje kolejną Kość życia k4, jej bazowe premie do rzutu na trafienie i rzutu obronnego na Wolę podnoszą się o +1, otrzymuje 4 punty umiejętności i może teraz przygotowywać dodatkowe zaklęcie 0 poziomu i dodatkowe zaklęcie 1 poziomu (są to dodatkowe zaklęcia wynikające w awansu na wyższy poziom doświadczenia w klasie maga) każdego dnia (patrz: Tabela 3-20: Mag). Ponad to, jako 6-poziomowa postać, otrzymuje 3 zdolność (jak wynika z Tabeli 3-2: Doświadczenie i korzyści zależne od poziomu doświadczenia). W tym momencie Lidda jest 6-poziomową postacią: 4-poziomowym złodziejem / 2-poziomowym magiem. Może rzucać czary jak mag 2 poziomu i Podstępnie atakować jak złodziej 4 poziomu. Jej umiejętności walki są trochę lepsze niż 4-poziomowego złodzieja, ponieważ nauczyła się czegoś w czasie swojej nauki sztuki magów (Jej bazowa premia do rzutu na trafienie wzrosła o +1). Jej bazowa premia do rzutu obronnego na refleks wzrosła o +4 (+4 z klasy złodzieja i +0 z klasy maga), lepiej niż dla 6-poziomowego maga, ale gorzej niż dla 6-poziomowego złodzieja. Jej bazowa premia do rzutu obronnego na Wolę wzrosła o +4 (+1 z klasy złodzieja i +3 z klasy maga), lepiej niż dla 6-poziomowego złodzieja, ale gorzej niż dla 6-poziomowego maga. Przy awansie na każdy nowy poziom, Lidda decyduje, czy podnieść poziom w klasie złodzieja, czy może w klasie maga. Oczywiście, jeżeli chce być naprawdę wszechstronna, może postanowić, że wybierze także i trzecią klasę postaci, np. wojownika." "Doświadczenie dla wieloklasowców. („Experience for Multiclass Characters”) Rozwijanie i utrzymywanie umiejętności i zdolności w więcej niż jednej klasie, jest zajęciem wymagającym. W zależności od tego, jakie poziomy osiągnęła postać w swoich klasach i od jej rasy, może ona otrzymac karę do PD („XP Penalty”). Równe poziomy („Even Levels”): Jeżeli poziomy klas dla Twojej wieloklasowej postaci są niemal równe (tzn. różnica między nimi nie jest większa niż jeden poziom doświadczenia), wtedy może ona zbalansować wymagania stawiane przez te klasy i nie otrzymuje kary do PD. Dla przykładu, 4-poziomowy mag / 3-poziomowy złodziej nie otrzymuje tej kary, tak samo jak nie otrzymuje jej 2-poziomowy wojownik / 3-poziomowy mag / 3-poziomowy złodziej. Nierówne poziomy (:Uneven Levels”): Jeżeli dowolne dwie sposród klas posiadnaych przez Twoją postać dzieli różnica co najmniej 2 poziomów doświadczenia, wysiłek potrzebny do rozwinięcia i utrzymania różnych umiejętności, zbiera swoje żniwo. Twój wieloklasowiec otrzymuje karę -20% do PD, za każdą klasę, która różni się liczbą poziomów o więcej niż jeden od poziomu klasy, która posiada najwyższy poziom. Ta kara obowiązuje od momentu, kiedy postać doda, lub podniesie poziom klasy zbyt wysoko. Dla przykładu, 4-poziomowy mag / 3-poziomowy złodziej nie otrzymuje żadnej kary, ale w momencie, kiedy postać podniesie poziom maga na 5, postać będzie od tego momentu otrzymywać karę -20% PD, do momentu, kiedy jej poziomyw poszczególnych klasach nie będą znowu „równe”. Rasy i wieloklasowość („Race and Multiclass XP”): Rasowo preferowana klasa („Racially Favored Class”) (patrz opisy poszczególnych ras w rozdziale 2: Rasy) nie jest liczona przy sprawdzaniu, czy postać będzie otrzymywać karę do PD. W takich przypadkach obliczaj ew. karę tak, jakby postać nie miała tej klasy. Dla przykładu, Bergwin jest 11-poziomowym gnomem (9-poziomowym złodziejem / 2-poziomowym iluzjonistą). Nie otrzymuje on kary do PD, ponieważ posiada on tylko jedną „niepreferowaną” klasę (klasa Iluzjonisty jest preferowaną klasą dla gnomów). Załóżmy, że osiągnął on 12 poziom i został 9-poziomowym złodziejem / 2-poziomowym Iluzjonistą / 1-poziomowym wojownikiem. Otrzymuje teraz karę -20% do wszystkich PD, jakie od tego momentu będzie zdobywał, ponieważ jego poziom w klasie wojownika jest o tyle niższy, niż w klasie złodzieja. Gdyby otrzymał teraz 1200 PD (np. za zakończoną przygodę), otrzymałby tylko 80% tej liczby, tzn. 960 PD. Gdyby osiągnął 13 poziom i wybrał awans na 1 poziom kapłana, kara ta wzrosłaby do -40% PD. Kiedy ustalasz, czy poziomy klas postaci są równe, czy nie, nie bierz pod uwagę preferowanej klasy postaci. Krasnoludzki 7-poziomowy wojownik / 2-poziomowy kapłan nie otrzymuje kary do PD, nawet jeżeli doda on klasę złodzieja, ponieważ różnica poziomów pomiędzy klasą kapłana i złodzieja nie jest większa niż 1. Pamiętać należy, że w tym wypadku to klasa kapłna uważana jest za najwyższą, nie klasa wojownika, ponieważ wojownik jest preferowaną klasą dla krasnoludów. Dla ludzi i pół-elfów, za ich najwyższą klasę uważa się zawsze ich preferowaną klasę." Nie wiem, czy przypadkiem tylko nie zamotalem jeszcze bardziej, ale przepisy o wieloklasowosci sa zupelnie inne i trzeba by je przeczytac w Podreczniku Gracza (z niego wlasnie sa cytaty; tlumacznie moje), a nie moge teraz znalezc wszystkiego na ten temat... :-/

28.06.2002
00:33
smile
[64]

Magog [ Centurion ]

Szaman---->LOL ..jednakże te dane nie są niczym zaskakującym -każdy interesujący się choć troche systemem advanced dangeons powinien je znać.Poza tym coś podobnego mozna znależć w instrukcji do BG2 ,NwN.i giier opartych na tym systemie....

28.06.2002
00:39
smile
[65]

Pijus [ Legend ]

Szaman - jestes bogiem:)))))) Koncze na dzis z NWN. Mam jednak tylko male pytanko: Jak to jest z tymi zwierzatkami??? Niby mam je odnalezc (w domysle przyprowadzic spowrotem), no ale niestety nie moge tego zrobic z tym "wchodzacym do mozgow":)) Musze stworka zarabac. No ok.Tylko czemu nie ma po tym wydarzeniu zadnej nowej opcji dialogowej z paladynka (jak jej tam na A) ???

28.06.2002
01:01
[66]

Szaman [ Legend ]

Magog: No niestety, musze Cie zmartwic - to NIE jest AD&D (2 edycja), ktora jest opisywana w wymienionych przez Ciebie instrukcjach do gier (poza moez NWN - nie widzialem jej jeszcze), czy podrecznikach RPG do 2 edycji. w 3 edycji D&D wszystko jest zmienione i dlatego znajac to, co stalo w np. instrukcji do BG2 (gry opartej dodajmy na 2 edycji), mozna sie pogubic... Pijus: To jest nic. To ledwo wycinki tego, co tlumaczylem... ale za duzo musialbym szukac po roznych .dok`ach, zeby wszystkie informacje na ten temat z roznych rozdzialow powyciagac... Mam rozlozony w ten sposob niemal caly podrecznik gracza... ;)))

28.06.2002
01:17
[67]

Magog [ Centurion ]

Szaman-->Chciałbym żauważyć że we wcześniejszym wątku nie napisałem o jaką edycję mi chodzi...Obie są dosyć zbliżone zasadam do siebie..I fan systemu AD&D (ogólnie ) i tak zapewne je zna..

28.06.2002
04:01
[68]

QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]

Mam pytanie. Czy ktos z was uzywa broni z podwójnym ostrzem np. duble axe , duble sword ?Jaki jest system wali takową bronią damage podano jako 1d8/1d8, czy są 2 osobne rzuty na atak, czy do obu kostek dmg dodaje się bonus z siły? Jak to się ma do ilosci atakoów. Czy warto pakować się w taką broń???? HELP

28.06.2002
07:26
smile
[69]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Szaman --> THX, ale nadal nie lubie wieloklasowców ;-)

28.06.2002
07:58
[70]

Gambit [ le Diable Blanc ]

QbaX --> Ja obecnie używan Two Bladed Sword +1, i jakoś nie zauważyłem różnicy...no czasem wydaje mi się, że moja wojowniczka cięła dwóch kolesi na raz, ale to może być jeno złudzenie... Szaman --> Zasady DD3 są oddane fantastycznie. Jest kilka różnic w feat'ach i skillach, ale są one drobne i nieistotne...Dungeons & Dragons 3rd Edition rządzi....Neverwinter Nights rządzi....chyba zacznę prowadzić w lecie :))) (papierówkę of course...)

28.06.2002
08:16
[71]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

No to teraz kilka moich uwag: Grafika - mogłaby być lepsza ;-)) Zasady D&D - niewielkie zmiany co do zasad papierowych, ale na korzysć gry. Trochę wkurzajace to rotujące menu, czy jak je tam zwać po naszemu - ale ta linia opcji na dole załatwia sprawę. Niestety okazało się, że w tym tygodniu prawie nie bedę miał czasu na granie ;-((((

28.06.2002
09:02
[72]

Yarkabalka [ Pretorianin ]

QbaX z walka roznymi bronmi to jest tak (mowie o zasadach systemu papierowego, z implementacja w NWN zapoznam sie dopiero za jakis czas :( walka bronia jednoreczna: normalne THAC0, caly bonus z sily bron dwureczna : normalne THAC0, 1.5x bonus z sily (+ duza bronia latwiej rozbrajac przeciwnikow) 2 bronie (two-weapon combo): THACO drastycznie leci w dol. mozesz je probowac poprawic biorac featy 2-weapon fighting, improved 2-weapon fighting, ambidexterity, ale i tak na koncu ladujesz z minusem do THACO. prawa reka pelny bonus z sily, lewa reka 0.5 x bonus z sily. dodatkowo lewa bron winna byc lekka (grupa small) albo pojawi ci sie dodatkowe pogorszenie do obu rak. no i jesli prawa i lewa bron sa rozne, to fighter winien sobie raczej wziac expertise do lewej broni tez. w sumie strasznie duzo featow. i nie za bardzo sie oplaca, gdyz lewa reka nie dajesz tyle samo atakow co prawa, lecz poczatkowo tylko 1, a po wzieciu improved 2-weapon fighting dochodzi ci 2. w rezultacie masz mala poprawe do sredniego damage, spadek THACO i duzo wydanych featow. IMHO bardziej oplaca sie dwureczny miecz. podwojne bronie (2 bladed sword itp.) to dziala dokladnie tak, jakbys walczyl 2 bronmi. tylko obie bronie sa w jednym kawalku. bonusem jest to, ze wystarczy wziac expertise tylko w 1 broni, no i w tym przypadku odpada martwienie sie o to, zeby lewa bron byla z grupy small podsumowujac: czysty fighter moze sobie wziac 2 bronie. inni winni dac sobie spokoj. zysk z tego tylko taki, ze jak sie uda znalezc 2 bronie ze specjalnymi bonusami magicznymi (np. bonus do disarm czy ac) to bedziesz troszke bardziej do przodu niz ktos to ma tylko jedna bron

28.06.2002
09:37
[73]

Trollf [ ]

walka jedna podwojna bronia jest fajna, tez sie kiedys nad tym zastanawialem, ale jednak postanowilem uzywac dwoch broni - obecnie katana +3 oraz feyduster +2 (krotki miecz z Daze 50% / 2 rundy) - z dwiema bronmi sa wieksze mozliwosci dopasowania sie do danej sytuacji / walki - mam kilka zestawow katan i krotkich mieczy z roznymi efektami i po prostu w zaleznosci od sytuacji zmieniam bron, czasem obie, a czasem tylko jedna... heh juz troche pochodzilem po 3 rozdziale i jak do tej pory rozwalalem swoim wojem wszystko co popadnie bez zadrasniecia ;) to teraz trafiam czasem na grupy Huge Fire / Earth Elementali - jak sie takich 3 zbierze, to flaszki musza byc w pogotowiu ;) potrafia przywalic jednorazowo nawet za ok. 20 punktow...

28.06.2002
10:14
[74]

Szaman [ Legend ]

Magog: Przepraszam, ale jak dla mnie piszesz az nadto wyraznie: "(...)każdy interesujący się choć troche systemem advanced dangeons(...)". Otoz przymiotnik "advanced" w nazwie odnosi sie TYLKO do 2 edycji. W 3 zrezygnowano z niego, poniewaz (podobno) "zaawansowany" odstraszal ludzi zielonych i niezorientowanych w temacie. Poza tym jak juz napisalem, gry z serii BG oparte sa na 2 edycji. Istnieja tylko 2 cRPG bazujace na 3ce: PoR i NWN. :) I pozwolisz jeszcze, ze nie zgodze sie ze stwierdzeniem, ze mechanika tych dwoch edycji jest "dosyć zbliżona zasadami". Nie wiem, czy miales okazje poznac dokladniej mechanike nowego D&D, ale zareczam Ci, ze pozmieniano niemal wszystko i to gruntownie. Wierzaj mi... ;) Gambit: A!!! Nie dobijaj mnie... Ty wiesz, ze nie ma szans na dojazdy do Trojmiasta, wiec mi nic nie mow o sesjach!!! ;)))

28.06.2002
12:33
[75]

Trollf [ ]

pojawil sie juz patch 1.19 do NWN... oto lista poprawek: - Creatures will now use their spell-like abilities again. - Bards will no longer become illegal characters when changing modules after leveling up and removing spells. - The chat client now ignores all non-existing '/' commands. - Fixed the 'Bad Strref' GameSpy connection message. - The game now sorts Community Names alphabetically in the chat portion of the Server Browser area. - Made Neverwinter Nights work with DirectX debug DLLs. - Added a Tech Support chat area in the Server Browser area. - Fixed an issue with save game characters and moving between single and multiplayer. do sciagniecia narazie jedynie poprzez AutoUpdate... szczegolnie chcialbym zwrocic uwage na pierwszy punkt, gdyz do tej pory w grze wystepowal blad, ze creatury posiadajace specjalne zdolnosci (podobne do czarow) nie uzywaly ich... np. stworzylem sobie moda ze smokiem w roli glownej, a po zaatakowaniu go w ogole nie korzystal on ze swoich umiejetnosci (typu Dragon Breath itp.), we wczesniejszej potyczce w kampani singlowej z demonem Belialem, ten ostatni takze nie korzystal ze swoich dodatkowych umiejetnosci, tylko walczyl samym mieczem...

28.06.2002
13:49
smile
[76]

Pijus [ Legend ]

ehhhhh.....moj pierwszy quest i juz musze was prosci o podpowiedz :\\ Sluchajcie - jaki znalezc dowod na to, ze ten capitan wiezienia byl jednak kontrolowany przez mozgojada. Przeszukalem cale wiezienie i niestety nie moge nic znalezc:(( Na ktorym poziomie wiezienia znajduje sie dowod???

28.06.2002
13:56
[77]

Trollf [ ]

Pijus, a walczyles juz z samym Devourerem? jesli tak i go pokonales, to przy jego zwlokach powinien byc jakis artefakt [chyba mozg tego mozgojad ;)] i to jest ten dowod...

28.06.2002
13:58
smile
[78]

Pijus [ Legend ]

ehhhh.....niepotrzebnie pytalem juz znalazlem sorry

28.06.2002
14:14
[79]

Trollf [ ]

heh - Pijus :)) proponuje, zebys przed niektorymi pytaniami stawial dopisek: "Pytania retoryczne Pijusa..." hiehie :)) tak btw to chyba przydal by sie odpowiedni plugin do NWN, gdzie zamiast okienka chata mozna bylo by sobie wlaczyc forum GOL-a :)) wtedy, by sie pieklo 2 pieczenie na jednym ogniu :))

28.06.2002
14:34
smile
[80]

Pijus [ Legend ]

Trollf -tak sie jakos dziwnie sklada, ze za kazdym razem gdy zadam jakies pytanie na GO, zaraz potem sam znajduje wyjscie:)) No.......moze w wiekszosci przypadkow:))) W reszcie pomagasz mi Ty:PPPPPPPP Jak to jest - ty pomagasz wszystkim, a kto pomaga Tobie???:)))) a do co do btw: mi wystarczy od czasu, do czasu zminimalizowac NWN:)))))

28.06.2002
18:31
smile
[81]

MacMus [ Centurion ]

jest 1.19 ,ale wazy tez sporo 32 mb co oni tam wcisneli ?? link : https://nwdownloads.bioware.com/neverwinternights/patch/NWNEnglish1.19Patch.exe

28.06.2002
19:14
[82]

Trollf [ ]

Pijus, dokladnie jest nas sto dwunastu i tylko wszyscy razem piszemy pod nickiem Trollf :) a Twoje pytanie bylo retoryczne, right? :)) [...] a tymczasem, gdzies w snieznej kuli... -> :)

28.06.2002
20:14
[83]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

jak na razie gra jest łatwa(na najwyższym poziomie trudności). Ale moze to takie wrazenie po wizardry? Poza tym jakim cudem na 3 poziomie moge mieć cleave'a i power attack? Te featy są w zasadach D&D dostępne o wiele póxniej. A tu od razu. Z nimi wojownik wymiata. Czy ktoś może mi powiedziec, gdzie się idetyfikuje przedmioty?

28.06.2002
20:32
smile
[84]

emjey23 [ Pretorianin ]

Trollf>>>fajna świnia :),szkoda że srebrna :P

28.06.2002
20:37
[85]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Powoli odechciewa mi się grania magiem.. trochę nidno sie robi. Fajna jest gra wojem?

28.06.2002
21:16
[86]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

No i mag poszedł do koszta. Ja witać w klub wojownik inteligentny zrgromadzonych tu byli. :))

28.06.2002
21:42
smile
[87]

Rintintin [ Konsul ]

Moze nie znam sie za bardzo na rpg ale o co chodzi w tej grze? jestem w jakis dokach obchodze juz je w kulko i nie wiem co mam zrobic? gdzie sa jakies questy ?

28.06.2002
21:50
[88]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Dobra, wybór padł: gram Barbarzyńcą (Barbarianką? To Kobieta!) Jako iż mam małe doświadczenie w grze Siepaczami, mam kilka pytań: 1) Co można powiedziec o różnicach między Fighterem a Barbarianem? 2) Na co zwracać uwagę tworząc postać? Domyslnie "Cięzkie Zbroje" i "Broń Egzotyczną" bo mam zamiar wymachiwac toporem (jak największym) 3) I nwjwazniejsze: w ADn'D 2 poziom posługiwania sie bonią oznaczało sie gwiazdkami. A co jest teraz? Pozdrawiam!!

28.06.2002
21:59
[89]

Trollf [ ]

Kapitanie -> ad1) o roznicach mozesz sie dowiedziec czytajac opisy kazdej z klas przy wyborze postaci :) ad2) barbarian raczej gorzej sie czuje w ciezkiej zbroji - lepiej ladowac w lekka, natomiast topor nie jest bronia egzotyczna... wiec tego featu nie trzeba... ad3) tutaj masz tzw. Weapon Focus, Weapon Finese i chyba cos jeszcze (nie pamietam) - te featy dodaja premie do ataku i obrazen ogolnie warto jeszcze wziasc Cleave (dodatkowy atak po zabiciu przeciwnika), czy tez Improved Critical Hit dla broni, ktora walczysz...

28.06.2002
22:05
[90]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Trollf --> AD1) Czytałem ;) Czytam teraz podręcznik do Dn'D3, ale jeszcze chcę zaczerpnąć Waszego zdania :) AD2) Takie Bardzo Duże Topory wymagają tego skilla, to wiem AD3) Aha, Focus dodaje +1 (taka jedna gwiazdka), Finese tez odaje +1 (też gwiazdka), i to razem się sumuje, czyli tak, gdybym miał 2 gwiazdki? Hm.. lekki pancerz mówisz? A czym się to objawia że się źle czuję? A Medium Armor? W Baldursach Brabarian miał akies bonust do klasy pancerza oprócz bonósów do PŻ... Pozdrawiam.

28.06.2002
23:08
smile
[91]

Stormcrow [ Pretorianin ]

chcialbym dorwac ta gre, pytanie moje brzmi nastepujaca: czy dostepne aktualnie na naszym rynku NWN "oryginalne inaczej" dziala bez zarzutow, nie wysypuje sie itp? ile zajmuje plytek?

28.06.2002
23:11
[92]

Rintintin [ Konsul ]

Czy wykonujecie wszystkie questy? ???? Znacie perfect angielski grajac w ta gre? bo ja chodze i wszystkich zabijam pokleji hehe :) jak przejsc dalej te doki ???? moze ktos mi odpowie i jak wykonywac te quest ???

28.06.2002
23:14
[93]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Rintintin-->Perfekt anglika nie znam, ale nie miałem jeszcze najmniejszych problemów ze zrozumieniem. Questy staram sioe robić wszystkie - co prawda gram od wczoraj, więc daleko nie zaszedłem ;-PP A powiedzcie mi dlaczego sorcerer rzuca ustawicznie sleepa na zombiaki?!?!!?!?!?!

28.06.2002
23:23
smile
[94]

MacMus [ Centurion ]

witam wieczorowa pora :) i mam pytanko moze ktos wie : Jak dostac sie do kopalni w 2 rozdziale ? potrzeba jakiegos klucza ,ale skad go wziasc ? Gra narazie wciagnela mnie niesamowicie :) w 2 rozdziale mam juz 11 lev ,a jestem dopiero w jego polowie :P ,wydaje mi sie ze ten level limit na 20 jest jakis nieudany powino byc 20 ,ale na jedna klase ,a nie liczone zeby tobylo razem :(

28.06.2002
23:37
smile
[95]

-=SET=- [ Centurion ]

Jak wyglada dokladnie sytlacja ze zdobywanym doswiadczeniem , czy jak kogos biore do druzyny to zrzera on czesc doswiadczenia ? Robilem troche experymentuwa i wynik wyszedl dosyc dziwny Jak zabijam jakiegos goblina czarami to dostaje 20 exp ale jak zabije go muj sumon albo chowaniec to jurz tylko 10 Ale jesli uzyje do tego przylaczonego woja to az 21 .

28.06.2002
23:40
smile
[96]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

a mi nie działa :((((( ide sie powiesić a widziałem u kolegi - szybko stworzyliśmy czarownika - kilka czarów i wio - gra jest przepiekna , świetna , extra super czad itp itd - moze jak za 5 lat qpie sobie nowy sprzet to sobie w to pogram....... :(

29.06.2002
00:06
smile
[97]

Pijus [ Legend ]

No i male pytanko na dobranoc:)))) DO OSOB, KTORE PRZESZLY 1 AKT! Czy wynajeci przez Ciebie najemnicy w akcie 1. podrozuja z toba dalej ??? I jeszcze sub-pytanie tylko nie wiem do kogo: widzialem na jednym ze screenow, ze ktos mial dodatkowo przylaczonego jakiegos kotka. Czy to bylo zwierzatko druida, czy mozna gdzies takiego najac??? dobranoc:))

29.06.2002
00:09
[98]

-=SET=- [ Centurion ]

Ten kot to jest howaniec maga .

29.06.2002
00:27
smile
[99]

MacMus [ Centurion ]

Pijus --> te zwierzatka to familiary czy cos takiego :) jest ich chyba 6 rodzai pantera/impy/jakies pieski sa nawet dobra zaslona dla maga jak ten czaruje wlasnie jakiegos firebolca z 10 levelu :)) one tez awansuja i zdobywaja levele ,pozatym mozesz nimi kierowac w przeciwienswie do najemnika tzn masz mozliwosc -- > posses familiar i wcielasz sie w niego :) ja uzywam go jeszcze jako 'sapera' :))

29.06.2002
00:31
[100]

Magog [ Centurion ]

Najlepszym chowańcem w NWN wydaje się być pixie -jest najbardziej wszy\echstronna.może wykrywac/rozbrajać pułapki i otwierać zamki(bardzo wysoko rozwinięte skille) oraz używać niewidzialności....

29.06.2002
01:23
smile
[101]

komin [ Pretorianin ]

panowie ja bym sobie chetnie pogral online z polakami ale mam tylko 1 klucz i juz nik znajomy nie moze ze mna zagrac sa jakies polskie serwery ???? i czy ktos wymieni sie ze mna na klucze ale nie te generowane ??

29.06.2002
08:18
smile
[102]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Pozwołiłem sobie założyć VII część wątka. Pozdrawiam :))

29.06.2002
08:19
smile
[103]

Pijus [ Legend ]

MacMus - dzieki. No coz- jako woj poprostu musze sie obejsc smakiem. Czy ktos zna odpowiedz na 1. pytanie??? Czy zabieram ze soba najemnika wychodzac z Neverwinter City???

29.06.2002
18:55
[104]

Yogi_B [ Konsul ]

Po przeczytaniu większości postów chciałbym zadać parę pytań odnośnie NWN: - zachwalacie grę magiem - jak tu sprawa ma się z szybkością i celnością przeciwników - czy nie działa juz dekoncentracja po otrzymaniu ciosu?, czy nie ma magów terminatorów jak to był choćby w BG2 gdzie po otwarciu drzwi leciały warunkowania i sekwencery oraz potęzne wysokopoziomowe czary podczas gdy człowiek miał pod reką jakieś tam kwasowe strzały? - czy jest to pełna 3 edycja zgodna z zasadami papierowymi, czy jakaś hybryda jak w BG2? - ktoś napisał, że TRACO maleje, jeśki używamy broni dwuręcznej - nie rozumiem, chyba maleja ilośc ataków na turę - czy jest to turówka jak PoR czy też coś w rodzaju BG, a może zupełnie inny system walk - jaki są bonusy po osiągnięciu poziomu - jaka jest pojemność plecaka, bo grając solo i to magiem nie za bardzo można zbierać rupiecie na sprzedaż P.S. -Queen_Arwen - jesteś jedynym, znanym mi "roleplayerowcem", któremu aż tak podoba się trzecia edycja:))

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.