Auxarius [ Generaďż˝ ]
Supreme Commander - beta
I jak dostal sie ktos? Ja niestety chyba spoznilem sie na pierwsza partie, a jestem ciekawy jak cholera co to GPG stworzylo..
Jesli bede mial jakies informacje rowniez napisze co i jak.
Ozzie [ CD Projekt RED ]
Czekam na kluczyk z FP.
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Dorwałem betę...
Screen 1
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Screen 2
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Screen 3
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Screen 4
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Screen 4
No i co moge powiedzieć. Czekam na tą grę od pierwszej zapowiedzi, przemówił do mnie klimat robotów, przyszłości i wojny o wielkiej skali. W TA nie grałem, w sumie nie wiem czemu...
Na początku nie wyróżnia sie niczym szczególnym, ot zwykły RTS. Niestety nie zdazylem przetestowac dłuzej niz godzine, wiec nie wiem jak wygląda rozgrywka z duzą liczbą jednostek. Ale wiem jedno, ze w becie optymalizacja jest skopana. Jednostki fajnie wygladaja, maja ladne tekstury. Ale im jest wiecej tym fps spada. Sądze że do optymalnej gry w mp nie obejdzie sie bez 2GB, no chyba ze bedzie sie grało na low. Z ramem to nie problem, po prostu sie dokupi, a moze nawet konieczne to nie bedzie, jak Gas Powered Games zoptymalizuje engine. Gorzej jeśli bedzie wymagac do dobrej gry dwujajowca, połowa kompa do wymiany
Ale o samej rozgrywce. 2 surowce, masa i energia. Mase sie zdobywa budujac budynki w wyznaczonych miejsach (zielone ikonki na mapie). Muszę powiedzieć że bazę rozbudowuje sie baaardzo powoli, to nie jest tak ze 5 minut i juz baza wybudowana. Nie wiem, moze jest gdzies opcja zbudowania tego drugiego robota (commandera), ja nie widziałem. Jednostki bardzo łatwo i szybko sie budują, ale też bardzo łatwo sie traci. Dla mnie to plus, przynajmniej nie musisz płakać bo straceniu iles tam jednostek, po prostu dorabiasz kolejne. Czołgi, mechy, samoloty i statki. Czyli trzy typy walk: lądowa, powietrzna, morska. Brakowało mi tego, bo w ostatnich produkcjach olało sie walkę na morzu.
Są 3 rasy. Niebiescy to ludzie, czerwoni to Cybrianie, zieloni to Aeoni. Oczywiscie kolory sa dopasowane do kampanii, w multi mozna se wybrac jaki chcesz. Rasy różnią sie jednostkami i budynkami, ale gra sie nimi dosc podobnie, nie ma ze kazda rasa jest kompletnie inna, jak chociazby w Warhamerze, Warcrafcie albo Starcrafcie. Dla niektórych to plus, dla niektórych minus.
Teraz fajna rzecz czyli zoom. Jestem pod wrażeniem, mozna zarówno kierować pojedynczymi jednostkami, jak i wyzumować całą planszę i kierować ikonkami. Przy czym w trakcie zoomowania nie ma zadnych scinek, wzorowa płynność.
Muzyka bardzo fajna, klimatyczna choc usłyszałem tylko 1 piosenke
Narazie to tyle, musze bardziej poobcowac z grą.
Auxarius [ Generaďż˝ ]
Mecze od 5 dni i powiem tyle - na poczatku myslalem, ze to bedzie niewypal roku. Faktycznie 'ot, zwykly rts'
Jednak po tych 5 dniach sprobowalem DOWa, ktorego przed SC dreczylem codziennie.
'WTF?!' to moja pierwsza mysl. SC jest nieopisywalnie genialny. Epickie bitwy, skalowane jednostki - czolg jest wielkosci czolgu, nie jak w wiekszosci innych rtsow czolg jest jedynie nieco szerszy od piechura.
Do tego epickiego stylu bardzo latwo sie przywiazac - kilkanascie jednostek w DOW to teraz dla mnie jakas smiszna liczba. Nie mowiac o tym, ze nawet to kilka jednostek DOWa daje mniejsze mozliwosci taktyczne i strategiczne od tych kilkuset w SC.
Auxarius [ Generaďż˝ ]
No i jeszcze jedno - bete mozna bez problemu dostac na torrencie.
(to nie piractwo, i chodza po oficjalnym forum i GPG nie raguje wiec chyba chca zeby jak najwiecej ludzi polozylo na tym reke.)
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Auxarius --> jak u ciebie z wydajnością? jakiego masz kompa? Ja przestawilem cienie na medium i zauwazylem różnicę.
I czy nie zauwazyłeś takiego buga, ze commander buduje budynki raz szybciej raz wolniej? Pisze standartowo ile czasu bedzie budowac, np. Land Factory 20 sekund, a tu wychodzi minuta jak nie wiecej. Jednak przed chwila zagrałem i wszystko ok było.
Szkoda ze nia ma opcji save :/
Ozzie [ CD Projekt RED ]
MaZZeo -->Robotów budujących można tworzyć nieograniczoną ilość, każda fabryka (naziemnych, wodnych i latających jednostek) może produkować inżynierów.
Szybkość budowy budynków, zależy od tego, czy masz wystarczającą ilość masy i energii. Jeśli obie rzeczy masz na zielono, to tworzenie budynków znacznie przyśpiesza.
Ogólnie gra mi się podoba, ale muszę się jeszcze duuużo nauczyć, zanim zrozumiem jak to wszystko działa.
Toolism [ GameDev ]
Witajcie!
Wszedłem ostatnio w posiadanie bety Supreme Commander i szukam osób gotowych do gry po DirectConnecie? Czy są jacys chętni?
Toolism [ GameDev ]
nikt nie ma ochoty pograc przez siec?:)
Ozzie [ CD Projekt RED ]
Ja chętnie zagram.
W becie nie ma możliwości grania na direct connect, trzeba korzystać z GPG.
Toolism [ GameDev ]
Jeżeli ktoś chciałby grać przeciwko AI w becie, proszę odezwać się do mnie na GG. Powiem jak to u siebie włączyć. Jeśli ktoś generalnie chciałby zagrać po sieci ze mną w wersję 2.7 bety to również proszę pisać:)
maev [ Konsul ]
Czy jest jeszcze szansa na zalapanie sie na beta testy ?
Jak z wymaganiami gry, czy gra korzysta z shader model 3.0 ?
Czy sa bohaterowie ? ;)
Toolism [ GameDev ]
z tego co wiem to gra korzysta z shaderów w wersji 2.0 , bohaterowie..;) gimme a break..;D
A bete hmm.. mozna dostać nietylko na fileplanecie...
patrz post nr 9
Auxarius [ Generaďż˝ ]
na P4 3.2, GF6800 128mb/256bit, 1gb DDR 333 i SB Live! gra w Fidelity i Textures na medium reszta low/off na poczatku chodzi ladnie, jednak przy 450+ jednostkach w MP zakladajc, ze wrog (nawet 1 :(() ma to samo schodzi mi na tragiczny slideshow (i to doslownie, po 1-2fps).
Co do predkosci budowy - wykorzystuj assist, a budynki beda sie budowaly szybciej (jednostki tez).
Ewentualna predkosc Commandera wyjasnil Ozzie.
Maev - raczej niestety nie masz szans na wersje oficjalna, ale nieoficjalna dziala jak najbardziej :p
Macie moze juz c.racka do wersji 3.0 ? Chcialbym pograc ze znajomym, a kurcze nie mozemy znalesc c.racka..
Toolism [ GameDev ]
Auxarius a do czego ci wersja 3.0 skoro wersja 2.7 dziala jak nalezy?:)
Jeśli masz wersje 2.7 to podaj IP , moge zagrac przez DirectConnecta.
Toolism [ GameDev ]
no.. beta testerzy! do dzieła!
herr_spiegelmann [ Chor��y ]
Próbował ktoś grac z komputerowym przeciwnikiem?
Mam semprona 3000, 768MB RAM, detale minimalne, limit jednostek na 500, i nie mogę komfortowo grac na mapie 5x5 km z jedym przeciwnikiem. Nawet nie zlibżam się do limitu gdy gra zacina mi się niemiłosiernie przycinac. Zanim dorobię się jakiejś większej ilości sprzętu 3 poziomu gra staje się niegrywalna.
Zastanawiam się czy tyle zasobów zjada mi AI (niestety nie mam jak przetestowac mulitplayera, za to jak odpalę grę w trybie "piaskownicy", czyli solo, to działa bardzo płynnie :-) ), czy to tak normalnie.
Nie wyobrażam sobie jaki trzeba miec sprzęt by grac komfortowo przy limicie jednostek na 50000 :o
Pozdrawiam
piiit [ Junior ]
jakby ktos byl zainteresowany informacjami o supcomie to powstaje polska stronka o tej grze, sa tam tez informacje o becie i screeny na forum www.supcom.strefa.pl
Radkoss [ Starszy Ratownik ]
Ktoś jest chetny sobie popykac w tą gierke ??
Vaiper [ Konsul ]
Gra jest super, ale GPG nie lubi antivira NOD32 i często łączenie z serwerem kończy się czarnym ekranem i musze resetować kompa .
Vaiper [ Konsul ]
Toolism ----> niedziała w wersj 3.8 to odblokowanie AI.