Deepdelver [ Legend ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.187)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
M&M6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):
M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska:
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka):
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
Polska strona, również dość dobra, długo nie była aktualizowana:
Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
Strona polecana przez Logadina:
I kolejna:
UPRASZA SIĘ O ZAKŁADANIE NOWEGO WĄTKU PO OSIĄGNIĘCIU W STARYM 100 POSTÓW!
Link do poprzedniej części:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5414556
kiowas [ Legend ]
AQA ---> czyżbyś zarzucała mi mijanie się z prawdą?!?! :))
Skoro gram mnichem, osiągnąłem już stopień wtajemniczonego, a nadal każdy z 'nauczających' twierdzi, że awans na experta w duchu, ciele i umyśle moge osiągnąć jedynie po awansie na drugi stopień, to chyba jednak wiem co mówię nieprawdaż? :)
Wiem, że to głupie ograniczenie, ale cóż ja na to poradzę...
pcfanek [ Pretorianin ]
witam all:)
mam do was pytanie
posiadam gry mnm 7 i mnm 8 i zastanawiam sie w ktora zaczac grac??
i moecie mi powiedziec co daja te petche zamieszczone w tym watku??
aha i jeszcze ma ktos dobry poradnik do ktorejs z tych czesci??
pozdrawiam
Adamus [ Gladiator ]
Deepdelver -> Zrobiles to z pełnym profesjonalizmem :-)
pcfanek --> Proponuje zaczac od M&M VI :-D, bo to jest jakby ciag, VI, VII i VIII. Co do poradnikow, to niezle sa tu na GOLu, a do szostki masz linka we wstepniaku. Patche pozwalaja grac bezstresowo :-)
pcfanek [ Pretorianin ]
bezstresowo tzn???:)
a te poradniki co linki sa na poczatku tematu to mi nie dzialaja:/
pcfanek [ Pretorianin ]
zonk:/nie chce mi sie uruchomic MnM7 wywala wystapil blad w aplikacji might and magic 7 i zostanie ona zamknieta:/co jest??moze ktos pomoc?
Puynny [ Generaďż˝ ]
patch _Mok_-a + tryb zgodności z win98 pomaga (u mnie przynajmniej pomógł, a miałem ten sam problem)
kiowas [ Legend ]
O, Grzesiu, dawno nie widziołech cię na forum brachu :)
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
jw. albo ta metoda (w panelu sterowania w urzadzeniach audio wylaczyc sprzetowe wspomaganie dzwieku :) ) przynajmniej to u mnie dziala :)
kiowas [ Legend ]
WTF?!?!
Wyczyściłem właśnie kopalnię krasnali w Bracadzie, zepsułem maszynkę i okazało się, że nie mogę się dostać na górę bo przycisk od windy nie działa.
MOżliwe to, że wywalił się jakiś babol w grze?
Puynny [ Generaďż˝ ]
kiowas: hueheh, bo ja raczej czytaty ostatnio, niż pisaty ;)
Jak nie działa "naciś" w kopalni, znaczy jakiś bug, bo nam zawsze działał :)
[edit] obejrzyj jeszcze sprawę z lewej/prawej, czasem "na wprost" różne switche lubią nie działać.
[edit2] Marcia krzyczy, że czasem na switchu, albo innych włącznikach trzeba trafić "w TEN" pixel ;) ze 150 ;)
pcfanek [ Pretorianin ]
ehhh:/tryb zgodnosci z 98 nie pomaga a patcha Moka nie moge zaisntalwoac:/a mam gre oryginalna:/
_Mok_ [ Centurion ]
pcfanek -> niestety mój patch działa tylko z wersją CDP. Wersja Mirage (czy jakoś tak) różniła się zbyt mocno bym zrobił patcha nie mając jej w rękach. Jak kiedyś dorwę, to pewnie zrobię dodatkową wersję, ale póki co - marne szanse.
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
Pcfanek jak juz pisalem zrob tak :
Start -> ustawienia -> panel Sterowania -> Dzwieki, mowa urzadzenia audio (w przypadku widoku kategori albo w klasycznym dzwieki i urzadzenia audiojak masz widok lasyczny opuszczasz nastepny podpunkt) ->dzwieki i urzadzenia audio ->(w ustawieniach glosnikow ramka na dole) zawansowane ->zakladka wydajnosc _>przesuwasz pasek w spomaganiu sprzetowym na brak
Po skonczonej grze przesuwasz na pelne.
Powino dzialac
pcfanek [ Pretorianin ]
MOK->nom ja mam wersje mirage:/nie dalbys rady zeby mi to dzialalo??
DiabloManiak-> probowalem tez Twoim sposobem ale tez nie dziala:/ehh...
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek---->>> powiem brutalnie, aczkolwiek szczerze i życzliwie. Chcesz grać w MM7 wyrzuć na śmietnik wersję Mirage (ewentualnie pozostaw pudełeczko i instrukcję), W tej edycji nie da się normalnie grać. MM7 w wersji CDP kosztuje 19 zł. Odżałuj, też nie jest to wydanie bezbłędne, ale można pogodzić się z małymi potknięciami.
_Mok_ [ Centurion ]
Mr. Kalgan -> nie wiem czy wersja CDP jest jeszcze do dostania za te 19 PLN. Teraz prawa ma Cenega. W teorii dałoby się zrobić "pełną" edycję z połączenia wersji Mirage i wykastrowanej z muzyki wersji Cenegi ale zawsze jest jakiś haczyk. Na 99.9% Cenega użyła moich patchy do zrobienia antologii, ale zapewne jakiś majsterklepka usunął pytanie o włożenie płyty, więc exe będzie inne i mój patch nie pójdzie. A bez przywrócenia szukania CD gra pewnie nie zauważy CD2 z muzyką. Ech... czemu osły nie zamówiły u mnie zrobienia antologii... przerobiłbym pewnie gry by czytały muzykę z plików, a nie z płyt. Pewnie budżet mieli mały to i wyprodukowali tego potworka.
pcfanek [ Pretorianin ]
MOK to da rade cos zrobic???ale na starym kompie mi chodzila gra:/prosba ratujcie:/a jak nei to zaintaluje mnm 8 i hu...:)
pcfanek [ Pretorianin ]
no nic gram w M&M VIII:)
doradzcie jaka postacia zaczac??jak najlepiej grac;p
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
_Mok_ --->>> A w takim razie, jak mają się problemy ze słynną wazą Markhama (awans złodzieja) czy obrazem w nawiedzonym dworze nieopodal Kurchanów, tudzież z wywalaniem się gry w końcówce. Mirage wydała patch który naprawiał te błędy (niemożliwe było praktycznie ukończenie gry) ale wprowadzał kompletny graficzny galimatias w zamian. W wersji CDP tych problemów nie było, a pewne kłopoty z dziennikiem zadań i literówkami (no, dobra, były i poważniejsze) w końcu poprawiono, To na czym oparta jest wersja Cenegi ?, jak na byłej wersji Mirage to gra do kosza. Chyba, że przebudowano grę od podstaw. To jak jest ?
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek --->>> W ósemce drużyna może ulegać ciągłej przebudowie. Tylko jedna postać jest istotna, osobiście polecam ciemnego elfa rozwijanego w kierunku złodzieja/wojownika.
Acha, na upartego możesz ukończyć grę w drużynie składającej się z owego elfa i smoków (trzeba opowiedzieć się po ich stronie). w rezultacie tylko do jednej postaci należy się przywiązać i pakować w nią wszelkie "beczki" podkowy i inne imponderabilia. Reszta drużyny może być traktowana kompletnie po macoszemu (a nawet, jak ktoś twardziel, przejść grę jedną postacią - ewentualnie z czasem, dokupować smoki
pcfanek [ Pretorianin ]
wiec najelpiej elf zlodziej??a jakie skille zrobic i jakie statsy??moze mi ktos wogole dac stronke z porzadniikiem do gry??pozdro
_Mok_ [ Centurion ]
Mr. Kalgan --> Wersja Mirage miała po prostu galimatias w plikach... część starych, część nowych, inne zawierały błędne dane etc. Obstawiam, że antologia Cenegi ma najnowsze wersje jakie są dostępne + moje patche. Bez tego nie ma szans uruchomić MM7 z akceleracją pod XP, a nikt nie zgłaszał tutaj problemów w tym względzie. Tyle że wycięli muzykę, bo jak wiadomo - format DVD-ROM nie obsługuje cd-audio. Oczywiście możliwe jest takie przerobienie gier by czytały muzykę z plików zamiast z tracków audio, ale jest to pracochłonne i upierdliwe, a kompilacja przedpotopowych gier wydana za 20 pln (czy ile tam kosztuje), i która zainteresuje raczej tylko gromadkę fanów takich jak my = brak chęci/budżetu na zamówienie takich przeróbek. Wracając do wersji mirage - mając obie wersje, powinno być banalne zrobienie patcha. Po prostu trzeba porównać zawartość istotnych danych i skopiować te pliki z nowej wersji do starej. Owszem głosy wciąż będą tragiczne, ale gra będzie OK. Tyle że ja nie mam wersji Mirage, a patch mógłby wyjść dość duży.
pcfanek [ Pretorianin ]
hej ponawiam moja prosbe:)
moze mi ktos pomoc bo lubie ta gre ale nigdy jej nie przeszedlem tak napicus glancus a chce to zrobic teraz:)
mam nadzieje ze pomozecie
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
_Mok_ ---->>> Ciekawe rzeczy piszesz. Format DVD - ROM nie obsługuje plików cd-audio, niewiedziałem, ale czy to dotyczy płyt czy odtwarzaczy?. Może to dlatego nie mam dźwięku w MM6, że odtwarzam w czytniku DVD ?
Ale nie rozwiązuje to wszystkich problemów, wersja MM7 Mirage po prostu nie miała muzyki, dopiero CDP wypuściło prawidłową grę.
Ciekawe, że pirackie wersje (english only) miały wszystko na miejscu.
pcfanek --->>> W czołówce wątku masz linki do poradników, niezłe. Z Elfa można też ukształtować złodzieja/maga - może to nawet ciekawsza kombinacja. Jak mówiłem wyżej, ładuj w niego wszystko co możliwe, nie zastanawiaj się. Gra nie daje możliwości wyboru rozwoju współczynników tylko skili - rozwinąć trzeba wszystko na maksa. Na początku konieczne jest Disarm Trap i Perception.
Deepdelver [ Legend ]
_Mok_ --> z tego co dyskutowaliśmy na innym forum, to partyzanckim sposobem możnaby tą muzykę przywrócić. Tj. muzykę zawrzeć na płycie w formie mp3 z dokładną instrukcją jak je przekonwerstować na audio, w jakiej kolejności wypalić i jak, żeby tak wypaloną płytkę komputer widział jako płytę z grą. Chyba dałoby radę?
pcfanek [ Pretorianin ]
zrobilem sobe mrocznego elfa i nawalam lukiem a te 2 dodatkowe umiejetnosci ktore sie wybiera to wzialem percepcja i rozbrajanie
dobrze??
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek ---->>> Będzie dobrze.
_Mok_ [ Centurion ]
Mr. Kalgan -> Nie, czytnik nie ma znaczenia. To sam standard dvd-rom nie umożliwia zapisania ścieżek w formacie wymaganym przez cd-audio. Czytnik DVD spokojnie sobie radzi z odczytem.
Poważnie Mirage pierwotnie też nie dało muzyki? To rzeczywiście dno...
Deepdelver -> Zapewne, ale takie rozwiązanie też wymagałoby specjalnego przerobienia gry tak by nie pytała o płytę, a jednocześnie ją akceptowała gdyby płyta była w czytniku. A strzelam, że po prostu po zrobieniu wersji dvd nikt nie zwrócił uwagi że muzyki brak. No a brak jakiś filmów w którejś wersji (jeśli to prawda, nie mam antologii) to już zupełna porażka.
Deepdelver [ Legend ]
_Mok_ --> ktoś już coś podobnego robił (nie podam linka, bo to konkurencja) i działało. Tak mi się przynajmniej coś kojarzy.
Cenega po naszych reklamacjach obiecała zresztą wydanie ścieżki dźwiękowej na osobnej płycie / płytach. Zobaczymy na ile będą słowni, w końcu to już miesiąc od premiery.
kiowas [ Legend ]
Deep ---> czyli napychamy im kabzę po raz drugi?
pcfanek [ Pretorianin ]
NO
po dlugich zmaganiach i szukaniach odpalilem po polsku MnM7 na XP
i mam pytanie:)
npaiszcie mi jaka najlepiej zropbic druzyne,jakie dodawac skille i ile statsow:)
pzdro
AQA [ Pani Jeziora ]
kiowas ---> powiedz, brachu, jak Ci w końcu w tych kopalniach brakadzkich poszło :))
pcfanek ---> optymalny skład drużyny na dzieńdobry podaje Ci gra. Jeżeli grasz pierwszy raz w cokolwiek z MM, to zdaj się na "automat" :)
No i byłabym zapomniała całkiem o swoich poczynaniach :) Nie mam co tłuc poza Twierdzą Tytanów w Avlee :) I może poza Świątynią Światła w Celeste, skąd mam zwinąć fragment posadzki (tylko, czy tam też trzeba będzie się tłuc ? wśród braci moich ? :)))) Mam za to w cholerę punktów biegłości nierozdanych, z którymi nie za bardzo wiem co zrobić (mogę pchać w to, co mają moi bohaterowie, ale cały czas mi szkoda jakoś :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek --->>> Musisz mieć złodzieja i maga. Druidzi którzy wymiatali w VI tu sa kiepscy. Ale kleryk już może być. No i albo zbrojny (woj/paladyn/łucznik) albo drugi mag.
Musisz postawić na Disarm Trap i perception podobnie jak w każdej części tej serii. VII jest szczególnie zdradliwa pod względem niebezpiecznych pułapek
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Znalazłem ciekawostkę w MM6, chodzi o ołtarz wilkołaczy w Blackshire. Znajdujemy tam dwie perły. Jedną niszczymy ołtarz - ale sama perła pozostaje w ekwipunku, również pozostaje w ekwipunku po zainkasowaniu nagrody od Mari Trepan. Drugą perłe zwracamy duchowi Balthazara i OK. A jednak quest się na tym nie kończy (wbrew wszelkim podręcznikom wraz z Marcelais'a). Perłę ołtarzową dostarczamy na zamek Ironfist i od Humphre'a zaliczamy doświadczenie.
Pewnie to nic nowego dla wyjadaczy, niemniej wytknięcie niedokładności w największym i najsłynniejszym kompedium stanowi mały powód do radości.
pcfanek [ Pretorianin ]
no calkiem fajnie sie gra:)
wyczyscilem teren dookola harmondale z goblinow i teraz trzaby sie wziasc za czyszczenie zamku:)
pozdro
Belert [ Generaďż˝ ]
W VII wymiata Łucznik i 3 magów.W Celeste sie nie bije ,zabicie kogokolwiek powoduje niezaliczenie misji.
pcfanek [ Pretorianin ]
mam jeden problem:/
mam pogadac z krasnoludami ale ni cholery nie wiem gdzie one sa:/
to jaka najlepiej miec druzyne??
lucznika i 3 magow??
Katane [ Useful Idiot ]
Ja nie wyobrazam sobie gry w MM7 bez Kaplana.
pcfanek [ Pretorianin ]
to jak myslicie warto robic np team na 3 magow kazdy innego zywiolu i lucznika??
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek --->>> Możesz spróbować. Moim zdaniem 2 magów chwatit. Łucznik jako zbrojny i do pułapek jako tako się nada, ale kapłan nie byłby od rzeczy, nie dość, że uleczy to i pohandluje.
cziken1 [ Chor��y ]
Moze zostawicie na moment M&M,i pogadamy na temat innych tytulow.Co powiecie,na temat Dungeon Master,Eye Of The Beholder,Dungeon Hack,Stonekeep,Lands Of Lore.
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Ja mam w MM7 paladyna,złodzieja,kleryka i maga-najważniejsi są dwaj ostatni,pozostałych dwóch można by od biedy wymienić na innych
kiowas [ Legend ]
AQA ---> kopalnia dawno wykończona (oczywiście po uprzedniej reintalacji gry:)
W między czasie wybrałem ścieżkę ciemności (kiedyś w końcu trzeba było:) i wyrzynam kogo się da (stąd ciągłe kary w ratuszach:))
Teraz mam nie lada problem.
Na początku gry dla zobaczenia co będzie przyjąłem różdżkę od Malwicka. Po długiej przerwie kazał mi wypałnić dla siebie zadanie. Oczywiście olałem to i spóźniłem się na spotkanie. W zamian spraowadził na moje włości swoich siepaczy, których szybciutko się pozbyłem. Niestety moi ziomkowie strzelili focha i nie otwierają mi teraz drzwi. A to juz totalna kupa bo w Harmondale znajduje się min. arcymistrz łuku i magii wody! I teraz nie będę mógł skorzystać z ich usług.
Zdarzyło się to komuś? Jest na to jakieś remedium?
Katane ---> ja gram bez kapłana i spokojnie sobie radzę. Za niego mam mnicha, który (tu kolejny zajebisty bug, AQA uważaj:) nie może awansowac nawet na experta w trzech magiach. Zrobiłem oba stopnie awansu (czyli wtajemniczony i ninja) a moi 'nauczyciele' żądają bym przed promocją na experta zrobił stopień trzeci czyli mistrza :)))
Dobry dowcip, nie powiem...;P
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
kiowas--->>> Nie jestem pewien jak to było ale wydaje się mi, że z siepaczami nie tak prosto. Może zostali w zakamarkach zamku. np. podziemiach.
kiowas [ Legend ]
Mr.Kalgan ---> zamek również wyszyściłem - wszędzie mam zielone 'otoczenie'.
Będzie lipa jak nie uda mi się awansowac przez takie coś.
A propos mistrza dla mnicha - właśnie skojarzyłem, że to jest drugi stopień, ale na ścieżce dobra. Czyli, że nie moge zrobic experta bo źle wybrałem? Hmmm, dziwna gra... :)
_Mok_ [ Centurion ]
kiowas -> zawsze możesz po prostu poczekać rok na respawna całej lokacji.
AQA [ Pani Jeziora ]
kiowas ---> a może reputację masz "zjechaną" porządnie i dlatego nie chcą z Tobą gadać ?
kiowas [ Legend ]
AQA ---> jak juz powiedziałem wszelkie kary systematycznie uiszczam w ratuszach :)
Mr. Kalgan miał rację - chodziło o paru chłystków ukrywających się w podziemiach zamku. Po ich 'kilnięciu' wszystko wróciło do normy.
teraz to już na serio wymiatam - oba awanse dla każdego, arcymistrzowie w czym się da - nawet behemoty mi nie straszne (czas chyba na smoki i tytanów:) Dostałem właśnie zadania od doradców Ironfista i zaczynam dogłębne czyszczenie :)
Aha - mnich jako fizol wymiata lepiej niz rycerz z dwoma mieczami.
pcfanek [ Pretorianin ]
ja gram seryjna druzyna:)
kupilem kazdemu oprocz maga bieglosc w kolczudze:)
i mam do was pytanie,jak latwo zarobic sporo floty:)
bo nie starcza mi na wydatki;p
i teraz mam isc do kopalni w pustyni bracada:)
i mam pytanie czy dam sobie rade z meduzami??
pozdro:)
Bogas [ Senator ]
Nie podałesz poziomów swoiej drużyny. Ale jeżeli posiadasz zamiane kamienia w ciało i zdjęcie paraliżu powinieneś dać sobie radę.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek --->>> Na szmaragdowej wyspie zabić smoka i go obłupić ze skór wielu.
pcfanek [ Pretorianin ]
Mr.Kalgan->a jak ty to niby mam zrobic??to raczej jest immposible na moim poziomie:/
Bogas-> nie mam tych czarow:/to nie wiem czy dam sobie rade:/ciemno to widze
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
Mr.Kalgan - za pozno jest na tego smoka lata juz po kontynencie ;).
pcfanek - zamiana kamienia w cialo i zdjecia paralizu wystarcza napoje/zwoje.
Jak zarobic? Przygotowac sie na wyprawea mianowicie posiadac maga (po 1 awansie czyli po zlozeniu golema w Bracadzie i przelocie po rozne czesci golema po swiecie - przydatne na ten czas zatrudnic najemnika z town portalem i pana wiatru z lataniem) Z maksymalnie jak mozesz wysoko rozwinieta magia powietrza (wrzucone praktycznie wszystkie punkty +podkowy). Po 1 awansie mamy mozliwosc wziecia mistrza w magii powietrza i dostep do 3 swietnych czarow latanie, niewidzialnosc i Implozja. Implozja najdoskonalszy czar do zrobienia zarobku ale jak? Zbieramy w lasach turleanskich niebieskie muchomory (skladnik o mocy 50 do niebieskich potkow) pakujemy w butelki mamy dosc mocne napoje odnawiajace mane. Majac implozje i majac potki na mane mamy doskonalego morderce :) (implozyjka zawsze trafia konkretniw zaznaczony cel(nie leci tylko dziala od razu na celu) i robie duze obrazenia). Bedac tak przygotowani bierzemy quest na Paladyna u Sir Chrlsa ktory polega na zbiciu smoka w Tatali w jaskini. Coz dzielna druzna herosow (a zwlaszcza jeden z czarem gotowy ;) ). No to bierzem Sir charlsa i idziemy do Tatali . omijajac trolle (mozna nad nimi przeleciec ladujemy przed jaskinia. Dzielnie uzywamy najpotezniejszego zaklecia SAVE. W czasie rzeczywsitym siedzac z duzej odleglosci od smoka wciskajac klawisz s (na naszym powietrznym magu zbindowac tam implozje), unikamy ciosow strajfujac (chodzac na boki bodajze jak pamietam ctrl +strzalka w lewo prawo). Jak naszemu dzielnemu magowi skonczy sie mana odalamy sie kawlaek od smoka i lykamy na magu miksturke. Walka chwile potrwa ale przy prawidlowo wykonanym ataku czyli nie przyjmowaniu pociskow na klate (jestesmy odwazni w koncu smok ! ;), ale nie glupi :D ), pokonamy wstrednego jaszczura. Sir Charls awansuje wszystkich na krzyzowcow (honorowych jesli mamy inna klase niz paladyn ale zawsze ) za co pojdzie exp. Ale nie ruszajc truchla bestyji stajemy przed nia. Znow magiczne zaklecie SAVE. Dziubiemy zwloki. Zniknely zle (load) - daly przedmiot i zostawily dobrze (i w tym momencie save). Posiedziec chwile na truchlem to wyjdziemy z calym zapasem zlota, artefaktow najlepszych jakosciowo broni i pancerzy (o reliktach i skaldnikach napojow,zwojach i ksiegach czarow nie wspominajac). Bedac szczegolnie upratym po zapelnieniu calego ekwipunku poleciec do miasta i znowu meczyc zwloki metoda save/load. Calosc akcji do wykonania na 10-11 lvl spokojnie :D
kiowas tez stwierdziles ze wbrew temu co twierdza w instrukcji mnich jest najpotezniejszy? :). Z poczatku cienko ale wraz z wzrostem skilli i mistrzostw dostaje solidnego kopa do dmg i pancerza (rycerza zostawi daleko w tyle ;) )
Powtorze pytanko z poprzedniej czesci . Czy ktos sie bawi Demisa wersja jeden gracz i wycieczki w podziemia? :). bo ciagle sie zastawiam czy nie dodac dla mojego krasnoluda gilddi kleryka (ma juz wojowika , warlocka i thiefa - lata samemu bez pomocy druzyny). Bo po stronach wspominaja ze clerick jest doskonalym uzupelnieniem dla takiego krasia ;). Tyle ze jego rozwoj jest cholernie dlugiiiii. Wiec sformuluje pytanie:
Czy oplacalne jest wziecia dla Krasnoluda (warrior/warlock/thief) klasy clerick?. Ma to jakies uzasadnienie oprocz czarow leczacych (bo zdjecia paralizow i skamienienia po smierci nie uzyje ;) )
pcfanek [ Pretorianin ]
jezeli to wam ma pomoc w mojej pomocy(cokolewiek to znaczy:))
to moj team sklada sie z:
Rycerz lvl 7 (miecz5,kolczuga4,wladanie bronia5)
Zlodziej lvl 6 (sztylet5,kolczuga2,rozbrajanie pulapek2,kradziez2)
Mnich lvl6 (maczuga6,kolczuga1,magia ciala2)
Mag lvl6 (kij3,magia ognia 5,magia powietrza2)
i co ja bidny mam dalej robic:/
oczyscilem grote w bialym klifie z troglodytow,caly teren dookola harmondale,ale poszedlem na pustynie to mnie gryfy leja ze tylko huczy:/
zanim pojde dalej to myslalem zeby troche szmalu zarobic i podszkolic sie troche bo normalnie tak mnie leja ze az zgroza:/
prosze o odp:)
pozdro
DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]
Pcfanek radzilbym zmienic druzyne ;P. Wiem ze to dziwne ale 3 postacie walczace wrecz i praktycznie z zerowa magia =1 biedny mag :P
Jak moglbym poradzic druzyna to :
1. rycerz / mnich (w zaleznosci czy wolisz miec na poczatku wieksze bonusy wtedy bierz rycerza czy potem wtedy mnicha :)) goblin/krasnolud/czlowiek
2. Mag rozijany w kierunku ogien +woda (ogien dla kuli ognia, deszczu metorytow, woda dla czarow przenoszenia/zaklinania) pref. elf (z maxem poczatkowym w int
3. Kaplan (czary leczenia wszkrzeszania, obronne) preferowany krasnolud magia ciala/ducha/umyslu (w tej kolejnosci)
4. Mag rozwijany w kierunku powietrze/ogien pref. elf
a ze wysokiego lvlu nie masz to szybko nadrobisz a i pozniej bedzie znacznie przyjemniej (czary swiatla/ciemnosci duza ilosc poteznych czarow dmgowatychi ochronnych). A jak rozwijasz mnicha idziesz w nieuzbrojony i bez zbroji (czyli walka bez pancerza i na gole piachy ;))
AQA [ Pani Jeziora ]
pcfanek ---> Rycerz, a nie Palladyn ? Łolaboga :) Złodziej - dobrze: rozbrajanie do Arcymistrza, Percepcja na Mistrza; Mnich - zapytaj kiowasa :)) Mag - obowiązkowo ! kija go nie ucz, bo to kiszka; wsadzaj mu w Sztylet i magię :) Jedno będzie problematyczne w twojej rozgrywce: masz właściwie jedną osobę, która może parać się sensownie magią; w Twojej drużynie Mag musi zebrać punkty biegłości na wszystkie magie żywiołów plus magię światła/ciemności ..oj, dużo tych punktów będzie potrzeba :)
A ja właśnie pogoniłam Tytanów i ich smoczki z Twierdzy w Avlee :) Wszystko to na drodze do Land of the Giants (a żesz, kurcze, nie mogę sobie przypomnieć, jak to po polskiemu się do mnie odezwano :) na Xenofexa od kosmitów :) I to jest właśnie punkt, którego nie trawię w MM ..kosmici ..nie można było jakiegoś lorda zła wymyślić naziemnego ?:)))
pcfanek [ Pretorianin ]
jednak zaczne grac bardziej ofensywnie:)
planuje zrobic team kleryk,lucznik,mag,mag co w na to??
lucznik elf,kleryk czlowiek,magowie elfy
i obu magow na syskie zywioly?
jak myslcie?
rothon [ Malleus Maleficarum ]
Myślę, ze w ten sposób syskich pochonasz!
pcfanek [ Pretorianin ]
co myslicie o takim przydzale punktow??
Druss [ Ex-Moderator ]
Hej:)
Kilka dni temu skończyłęm MMVI. Zrobiłem prawie wszystkie możliwe questy. Niestety nie udał mi sie quest z cyrkiem, bo w żadnej z lokacji go nie było. Poza tym wszystko zrobione łacznie z oddaniem Perły Czystosci Humphreyowi. Obecnei rozpoczynam boje w MMVII. Gram moim standardowym skłądem, która raczej nie jest najlepiej dopasowany do potrzeb gry, ale no cóż :D
paladyn- człowiek
łucznik- człowiek
kapłan-elf
mag-elf
W MMVI był taki sam, tylko całkowicie ludzki :)
Taki mój mały patencik z MMVI. Nie wiem, czy zadziała równiez w VII. Wyuczyłem łucznika i maga na mistrza w magii wody. Dzieki temu miałem do dyspozycji 10 beconów, co w połączeniu z townportalami umożliwiło mi szybkie poruszanie sie pomiędzy wszystkimi krainami. I dzięki temu mialem w miarę dobry czas ukonczenia gry : 1 rok 1 miesiąc 18 dni. Levelki też dosyć dobre 121-124.
Jesli chodzi o MMVII to przeszedłem wyspę i oczyściłem zameczek. Obecnie wybieram się na zwiedzanie moich włości :D
pcfanek [ Pretorianin ]
albo taki:)
ktory lepszy??
Bogas [ Senator ]
Kapłan potrzebuje osobowości do rzucania czarów.
Magia ziemi u 2 magów na początku to nieżbyt dobry pomysł.
pcfanek [ Pretorianin ]
gram taka druzyna jak na rysunku 2:)
w jakies pol godziny zwymiotlem szmaragdowa wyspe:)
nawalam zranieniem,lukiem,ognistym pociskiem i rozpyleniem trucizny:)
mam magie ciala na 5 lvl,ogien i wode i luk tez na 5 lvl:)
lajt;p
zbyszko35 [ Chor��y ]
DiabloManiak - mogę się pochwalic że przeszedłem Demise pojedynczym krasnoludem i rozwijałem go następująco: do 30 lev. wojownik następnie właśnie kleryk, złodziej i trochę później warlock. Dla mnie clerick to podstawa ale ja używałem czarów z grupy drain jeśli się nie mylę i na wysokich poziomach jeszcze jakichś innych. Tak się składa że czary clericka służyły mi głównie do rozwalania kolejnych potworów a nie do leczenia, chociaż to drugie też. Jest jeszcze jeden patent na udane rozpoczęcie gry: nalezy najpierw wysłać innego gościa i na pierwszych 3 levelach nazbierać odpowiednią ilość książek i butelek podnoszących statystyki następnie przepakować je do właściwego krasnoluda wypić i przeczytać i dopiero zabrać się za nabijanie poziomów - wynik na 30 poziomie wojownika mamy coś koło 280 punktów życia które w przypadku grania pojedynczym zawodnikiem są chyba najważniejsze.
pcfanek [ Pretorianin ]
ok jest lajt:)
jestem ekspert w magii ognia i wody i luku:)
tylko nie mam kasy na zaklecia i nie wiem co robic:/
oczyscilem zamek i teren dookol aharmondale:)
i co dalej
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
pcfanek---->>> Znów grasz od początku i znowu nie zabiłeś smoka. Fakt nie jest to kaszka z mleczkiem ale wykonalne. Najlepiej z różdżką Melwicka ale i z łukami (trochę zręczności w bieganiu) albo zaciętości w sejw/loadowaniu dla manualnie niesposobnych.
Skład którym grasz jest dobry, skład którym grałeś też był dobry (AQA ma trochę racji, że lepszy byłby Palladyn). Każdy skład obok blasków ma i cienie. Jak Ci idzie otwieranie skrzynek ze skarbami ? Wkrótce będzie znacznie gorzej. Teraz podążaj do stolicy lub do krasnoludów.
pcfanek [ Pretorianin ]
Mr.Kalgan----> a masz jakis pomysl na zarobek??ide oczyscic grote pod bialymi klifami(troglodyci:)
troche golda wpadnie:)
skrzynki jako tako:)
pzdr
pcfanek [ Pretorianin ]
aaaaaaaa:/
oczyscilem juz cala jaskinie ale na samym koncu mnie zabili:/
i zamiast wczytaj wzialem zapisz i zapisalem na tym samym savie:/
trza od nowa:/
Belert [ Generaďż˝ ]
W MMVII liczy sie magia wody , ona jest najwazniejsza .Ekhm i tak bym radzil ustawiac magów.Wszystkich , dobra ekipa choc troche hardcorowa to kaplan i 3 magów.Kazdy z masterem wody.Woda praktycznie a dokladnie uderzenie kwasu bodajze rozwala wszystko z jednym niestety wyjatkiem.Nie dziala na gargulce (szególnie na te najmocniejsze)w Borrow Strengh (chyba tak sie pisze) i w zejsciu do Pit.
pcfanek [ Pretorianin ]
ok wyczyscilem od nowa:)nauczylem maga kuli ognia:)
i trzebaby sie chyba wybrac do kamiennego miasta:)
mr kalgan a jakis inny sposob na zarobek??
pozdro
AQA [ Pani Jeziora ]
pcfanek ---> inny sposób na zarobek niż przeszukiwanie zwłok i otwieranie skrzyń ? Ale chodzi Ci o porządny zarobek ? No to nie ma :)) Możesz zbierać składniki alchemiczne i je sprzedawać albo mieszać je w eliksiry i dopiero sprzedawać. Żmudne toto i niewarte zachodu. Możesz też realizować kontrakty handlowe (jest kilka w różnych miastach), ale to czasochłonne i w zasadzie też niewarte zachodu. Możesz też zaklinać niemagiczne przedmioty (wartość takowego do zaklęcia musi być, zdaje się, wyższa niż 450), ale do tego potrzeba porządnego zaklinacza i porządnego naprawiacza przedmiotów :) Jaki z tego morał ? To chyba jasne :))
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Ano, zabijasz smoka, opływasz w luksusy, tchórzysz zostajesz ciułaczem. Jak w życiu... (zabicie smoka nie jest tak zupełnie uczciwe, też jak w życiu.....)
AQA [ Pani Jeziora ]
Mr.Kalgan ---> mówisz o Smoku na Szmaragdowej Wyspie ??
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Tak
.Jacek 99. [ Senator ]
Jest sposob na uzywanie patcha _Mok_'a na M&M6 z antologii? Bo po patchowniu prosi o 2-ga plyte:P
_Mok_ [ Centurion ]
.Jacek 99. -> a jesteś pewien że antologia nie zawiera już mojego patcha? Łatwo to sprawdzić w grze. Jeżeli capslock przełącza bieg/chodzenie, to znaczy że użyli mojego patcha do zrobienia antologii i nie jest już potrzebny.
.Jacek 99. [ Senator ]
W readme jest podane ze wersja to 1.2, a CAPSLOCK nic nie robi.
kiowas [ Legend ]
Kończę właśnie zadania dla doradców Ironfista - jedyny problem jaki mam to zlokalizowanie tej cholernej książki w Laboratorium Clankera, którą należy poruszyć by otworzyć sekretne drzwi. Wiem, że znajduje się na południowej ścianie, ale półgodzinne klikanie nie daje żdanych rezultatów.
W chwili obecnej jedyne zagrożenie dla mnie to tytani (bo smoki rozwalam w kilku kolejkach w krótkim dystansie), na których nie działa ani meteor shower ani starburst. W ich Twierdzy skuteczna metoda była miniaturyzacja - małe tytaniki padały po kilku kolejkach :)
Tak z ciekawości - ile najwięcej podczas jednej gry udalo się wam zgromadzić artefaktów i relikwii? Ja w chwili obecnej mam ich łącznie ponad 10.
Jedyne na co dalej poluję to jakiś artefakt miecza oraz zbroja skórzana - całą resztę potrzebnego ekwipunku mam.
AQA [ Pani Jeziora ]
kiowas ---> o ile mnie pamięć nie myli, to książka jest na górnej półce w "zakamarku" półek właśnie na tej południowej ścianie ( z resztą powinna wystawać spośród innych książek); tam chyba siedział Gog :))
Popatrz, a ja zupełnie zapomniałam o zmniejszaniu wrogów (to chyba Zmniejszający Promień ?); W tej chwili zestaw czarów jest taki: Dzień Bogów+Dzień Ochrony, Ochrona przed Magią, Błogosławieństwo, Regeneracja, Heroizm, Kamienna Skóra, Tarcza i Utrwalenie :) Działa bez zarzutu :)
kiowas [ Legend ]
AQA ---> widzę, że wybrałaś obrzydliwą ścieżkę dobra :))
Mnie się osobiście bardziej podoba krwiste tło wokół portretów :)
Dziś wykończę misje dla doradców i biorę się za eksterminację Krainy Gigantów.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
.Jacek99 ===>> Odradzam grę z patchem 1.2. Wiem, że to najnowszy patch ale i najbardziej zabugowujacy grę. Między innymi:
1. Ustala limit doświadczenia na poziomie 1 950 000,
2. Uniemożliwia wykonanie questu z jajkiem w zamku Kriegspiere - drzwi prowadzące do komnaty zostają zablokowane,
3. Uniemożliwia zwiedzenie złodziejskich lochów we Frozen Highlands - drzwi prowadzących wewnątrz nie można otworzyć,
4. Brakuje niektórych artefaktów.
Radziłbym grać na wersji bez jakiegokolwiek patcha, a przy wystąpieniu możliwych problemów z wyrzucaniem do windowsa, lub przy graniu na punkty w celu ominięcia RESETOWANIA SIĘ punktów doświadczenia do poziomu 1 667 000 punktów przy zaliczaniu questów spatchować do wersji 1.1.
Radziłbym zamieścić zalecenie aby grać z patchem 1.1 już we wstępniaku, zazwyczaj wszyscy patchują do najnowszej wersji i mają problemy.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Niestety nie mogę wyedytować poprzedniego "posta".
Najlepszy z patchy jest naturalnie patch Mok'a. Poprawia wszystkie błędy które wymieniłem i dokłada nieocenioną możliwość przełączania się w tryb permanentnego biegania.
Niemniej wydaje się (mnie się tak wydaje) najlepiej instalować wersję 1,3 na niespatchowaną grę, mam wrażenie, że po zainstalowaniu na wersję 1,2 występowały jakieś błędy.
No i ponadto poprawiam w poprzednim poście cyferki:
zamiast 1 950 000 winno być "ok. 19 500 000"
zamiast 1 667 000 winno być "ok. 16 700 000"
Niby drobnostka.........
kiowas [ Legend ]
Normalnie jakaś kupa.....
Nigdzie nie widzę tej wystającej książki w Laboratorium. Naklikałem się z pół godziny, misrzostwo w percepcji nie podświetla nic.....zastanawiam się czy to czasem nie bug jakowyś.
Może ktoś DOKŁADNIE pamięta, która to był książka i gdzie?
Mapka byłaby nie od rzeczy :)
AQA [ Pani Jeziora ]
kiowas ---> jako że po wykonaniu misji dla doradców Celeste nie mogłam wejść do Laboratorium Clankera (pojawiał się imć Ironfist, coś tam klepał i tyle było z wejścia do wewnątrz), to wiedz, że poświęciłam się dla Ciebie okrutnie odkopując sejwa na tyle starego, że mogłam tam wejść i zrobić zdjęcie :)
kiowas [ Legend ]
AQA ---> jakżesz ja ci się moja droga odwdzięczę?? :))
Wnioskuję po fotce, że to ten załom przy samej ruchomej scianie?
A ja jak głupi klepałem w południową (czyli tę obok:)
AQA [ Pani Jeziora ]
kiowas ---> zapewne znajdziesz jakiś niekonwencjonalny sposób :))))
Odnośnie tła wokół portretów, to rzeczywiście - to od dobrej ścieżki daje niemiło po oczach :) Ale cóż, cierp ciało kiedyś dobre być chciało :)
AQA [ Pani Jeziora ]
Kraina Olbrzymów napawa mnie niechęcią okrutną. I w sumie nie są najgorszą rzeczą Tytanki i Smoki, ino przedpole kolonii Diabłów z meteorami :)) W nadziei na poważny fant postanowiłam w końcu zaliczyć misję "obeliksową" na Evenmoorn Island i jakież było moje załamanie, gdy oprócz przyrzeczonych stu patyków był tam jeno jeden sensowny przedmiot - pas (artefakt) :); szczerze mówiąc nastawiłam się na jakąś broń fajną albo zbroję ...
kiowas ---> odnośnie artefaktów "zbrojnych": mam miecz co się Puk nazywa i jest solidnym artefaktem; nie pamiętam skąd go wytrzasnęłam, ale jak bardzo będziesz chciał to podumam, bo to w sumie jakieś 3 wieczory grania temu było :))) I na Ścieżce Dobra nad jednym boleję - że nie mogę nauczyć się tego cholernego Promienia Zmniejszającego, bo to mocy strona ciemna; zwój miałam jeden i dostał go Tytan Krwi, po czym sprierdzielał malutkimi kroczkami nad morze, gdzie zszedł w sekund pięć :)))
.Jacek 99. [ Senator ]
Mr.Kalgan - MM6 w antologii jest w wersji 1.2, nie mam wiec mozliwosci gry w 1.0/1.1, a 1.3 jak widac z ta wersja nie dziala:) Klops, ale dziekuje za informacje.
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Belert--->teraz dopiero przeczytałem twój post odnosnie magii wody-gram juz 4 raz w MM7 a magia wody była tylko odrobinę bardziej przydatna od magi ziemi-wiele razy czytałem na forach że magia ziemi i wody jest niespecjalnie potrzebna(z czym sam się zgadzam) a tu patrz-zawsze ktoś moze mieć inne zdanie :)-świadczy to o tym że ta gra jest wielka-każdy moze próbować w inny sposób,nawet ten niepopularny
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Magia ziemi istotnie nie jest ciekawa, ale WODY ? To jak grać bez Town Portal i Lloyd Bacon, o chodzeniu po wodzie nie wspominając ?
Belert [ Generaďż˝ ]
OldDorsaj:--> rzadko tu wpdam bo anarchy-online pochłonęla mnie bez reszty.Ale fakt magia wody w MMVII rzadzi niepodzielnie .Wg.mnie
Pozdrawiam
kiowas [ Legend ]
AQA ---> w sumie to prawie zawsze grałem ścieżką światłą by mieć te fajne czary defensywne ale jak się zorientowałem po obecnej grze, nie ma to jak promień zmniejszjący i toksyczna chmura (IMO najpotężniejsze zaklęcie ofensywne w grze, żadne czary wody się nie równają jeśli chodzi o ilość zadawanych obrażeń, tytani i smoki padają jak muchy).
Obecnie zgromadziłem już ok. 15 artefaktów i reliwii, ale dziwnym trafem żadnego miecza, topora czy młota.
Wykończyłem krainę gigantów i zabieram się za nurkowanie :)
Btw - gdzie nauczyć się experta i mastera w blasterze? W opisie nic na ten temat nie ma, jedynie arcy- u Kastore, ale kiedy do niego idę to mówi, że nie spełniam wymagań (mimo, że spełniam:)
Czyżby kolejny bug?
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
kiowas --->>> Z blasterem jest jak w MM6
1, Trzeba go posiadać i mieć 4 punkty w skillu (to drugie jest pewne w MM6, ale mogę się mylić w 7)
2. Kastore w Zamku Gloaming lub Resurectra w Zamku Lambent ćwiczy za darmo na Arcymistrza, w MM7 nie ma szkoleń na mniejsze stopnie.
kiowas [ Legend ]
Mr. Kalgan ---> mam blastery w nadmiarze i 10 punktów w umiejętności - wychodzi, że to bug.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Hmm ? trudna sprawa, coś mi chodzi po głowie, że też miałem kłopoty, ale coś pomogło.
Masz w ręku blastery ?
Czy dokładnie ta postać, która ma być szkolona jest wyposażona w blaster?
Jeśli tak, to chyba istotnie bug - na jakiej wersji grasz?
kiowas [ Legend ]
Spróbuję jeszcze z blasterem w łapie - może pomoże?
Gram na tym Cenegowskim badziewiu czyli Antologii.
AQA [ Pani Jeziora ]
Muszę powiedzieć, że w kwestii treningu w Blasterach mam również pewien mętlik w głowie. M.Kalgan mówi, że nie ma Experta ani Mastera, a od razu GrandMaster. Poradnik golowy twierdzi natomiast co innego - podaje expert- i master-trenera; są to troje, z czterech doradców; Kiowas - może więc musisz poszukać jednak u alternatywnych osób ("gospody" w Pit) na Ścieżce Ciemności ?
Z artefaktycznych broni mam 3 rodzaje: kuszę - Ania Selving (celność +150, KP-25), miecz jednoręczny - Puk (oryginalnie Puck - 3d3+14; szybkość +40) i sympatyczny toporek jednoręczny z wybuchowym efektem - Rozdwajacz (oryginalnie Splitter; dodatkowo odporność na ogień +50); ale, kiowas, skoro idziesz nurkować, to pewnie już nie potrzebujesz info, co gdzie znalazłam; z resztą, szczerze powiedziawszy, nie bardzo pamiętam :)) Acha, mam jeszcze cuś takiego jak Stary Majcher (Old Nick ?) - sztylet tylko dla złego :)
[edit]
O! Popatrz tutaj:
kiowas [ Legend ]
AQA --->
Ja mam z broni, które wymieniłaś Annę Selving oraz Majcher, poza tym Ulissesa (łuk), dwie włócznie i halabardę. Szczególnie Charele, włócznia +14 plus zabijanie smoków, demonów i tytanów to jest niezły wymiatacz :)
Dzięki za podpowiedź, spróbuję z doradcami.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Pewnie AQA ma rację, wstyd przyznać nigdy nie ukończyłem MM7.
Tymczasem przymierzyłem się do odzyskania pierwszego miejsca na podium Hall of Fame utraconego przed laty na rzecz Hugo. Chociaż zdecydowanie poprawiłem własne poprzednie dokonania, to zaledwie połowa dystansu do Hugo. Niestety, będzie trzeba jeszcze popracować.
Deepdelver [ Legend ]
Kończy mi się abonament, więc założyłem Wam NOWĄ CZĘŚĆ WĄTKU:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5652958