Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Formuła 1 cz.3 | Już niedługo GP Japonii! | Już gramy :)
Wątek ten w całości poświęcony jest najpopularniejszemu sportowi motorowemu na świecie, jakim jest Fomuła 1.
*Standardowy Regulamin:
1. Zasady zgodne z regulaminem GOL: https://www.gry-online.pl/forum_faq.asp
2. Staramy się nie odbiegać od tematyki wątku - dyskusje nie związane z Formułą 1 możemy toczyć w innych wątkach – mamy na to całe Forum.
3. Oczywiście, mile widziane są także dyskusje na temat pochodnych tegoż sportu – na przykład Champ Car, Indy Racine League.
4. Nie obrażamy się nawzajem i szanujemy zdanie/poglądy innych!
5. Nie wszyscy oglądają Formułę 1 od zawsze - są tacy, którzy zainteresowali się tym sportem wraz z pojawieniem się Roberta Kubicy - uszanujmy ich nowe zainteresowanie i nie traktujmy przez to gorzej!
*Przydatne linki związane z Formułą 1:
Forum, encyklopedia, codzienne aktualizacje,statystyki
Strony naszej wschodzącej gwiazdy:
Anglojęzyczne strony:
--> tu możesz kupić bilet na wyścig Formuły 1 :))
*Gry na PC o F1- jeśli chcecie zostac wirtualnym kierowcą wyścigowym, jest kilka mniej, lub bardziej udanych symulatorów. Najlepsze to:
1. rFactor – wersja trial do pobrania stąd:
To gra, która stanowi podstawę do wielu świetnych modów. Wiele jest w trakcie tworzenia (między innymi sezony 1986, 1993, 1994), dwa najlepsze są już dostępne:
- F1 sezon 1979:
- F1 sezon 2005:
2. F1 Challenge 99-02 – również dostępne są mody, dodające sezony 2003, 2004 i 2005.
Do pobrania stąd:
3. F1 2002 - poprzednik F1 Challenge 99-02 - niestety praktycznie nie ma do niego modów
4. Grand Prix 4 (sezon 2001, w sieci są uaktualnienia) - konkurencja dla wyżej wymienionego tytułu.
5. Grand Prix Legends - ten tytuł chyba zna każdy :)
Lista graczy:
1. Lipton - F1C, rF
2. Jolo - F1C, rF
3. ??? - F1C
4. Maciual - GP4
5. stanson - rF, F1C (tylko "hot laps", bez wyścigu)
6. DM - GP4
7. Pichtowy - F1C
8. Kajojo - rF, F1C
9. Buczo - F1C
*Poprzednie linki:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5493172&N=1 Cz II.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5461976&N=1 Cz I.
Też życzę miłej dyskusji.
Szympans51
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Co do gry to ja bym jednak rekomendował repley'e lub chociaż screeny (bo repleye mogłby być kłopotliwe). Z tego co pamiętam to kajojo grał w GOLowską ligę DSJ i może potwierdzić że wystraczy jeden koleś by popsuć zabawę innym. Wystarzy że ktoś napisze że ma czas 10 sekund lepszy od innych, niby wszyscy wiedzą że to niemożliwe, ale on nie ma żadnych screenów czy powtórek bo przecież nikt nie mówił że potrzebne.
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
J0lo -> (jeszcze z poprzedniej czesci wątku)
a co Pichtowy? nie wierzysz nam? :) uwierz mi, tu nikt nie ma złych intencji :)
Oczywiście, że nie. A co ja niby wróżka jestem. Zresztą Buczo pisze do rzeczy. Nie wiem jak jest z replayami w F1c ale jak grałem w GP3 to miały na pewno poniżej jednego mega, był zapis całego kółka. No to lece instalować gierke.
Najakim torze robimy shakedown? Może Catalunya - to w końcu najbardziej używany tor w testach.
J0lo [ Legendarny Culé ]
najpierw trzeba się ugadać w sprawie gry - F1C który jest najpopularniejszy, GP4 który jest podobno złotym środkiem czy rFactor który realizmem powala...
Garbizaur [ Legend ]
ponawiam moje pytanie z końca poprzedniej części: jakie wymagania mają te gry, obstawiam że się nie załapię, a może jednak... :)
Lipton [ 101st Airborne ]
Ok, więc po kolei. Co do ustawień, to czy ktoś gra z jakimiś wspomagaczami czy nie, to w sumie chyba jego sprawa. Bo z tego co pamiętam J0lo albo stanson pisali, że czym więcej wspomagaczy tym trudniej o super czas, tak więc wszystko jest kwestią indywidualną, bo jak już mówiłem liczy się zabawa.
Wydaje mi się, że nowy wątek nie jest potrzebny, bo zabawę na całego zaczniemy po sezonie, więc tutaj i tak byłby przestój w tym czasie. No ale to jest w sumie bez różnicy.
Na razie wydaje mi się, że jest za wcześnie na jakieś testy i przydzielanie temów, bo w jeden dzień wpisało się już 9 osób, więc nie pozbawiajmy tej możliwości osoby które jeszcze zechcą się dołączyć. Ustalmy może, że po Suzuce wybierzemy jakiś tor i każdy poda z niego swój najlepszy czas z 20 okrążeń i wtedy kolejno od pierwszego miejsca będziemy wybierać team.
Jest jeszcze jeden mały problem. Mod z 2006 roku mi się wysypuje, nie wiem dlaczego, próbowałem go zainstalować wiele razy i się wywala. Jeśli nikt nie ma na to jakiejś recepty to jest kolejna przeszkoda do pokonania.
Buczo.--> No w sumie masz trochę racji. Ja się nie upieram przy grze bez screenów, bo ogólnie mi to bez różnicy przecież. Oszukiwać nie zamierzam, więc jeśli innych screenny uspokoją to mogę je robić:)
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Zaczniemy pewnie w przyszłym tygodniu, ale może już w tym tygodniu zrobimy "kwalifikacje" do drużyn? No chyba że uda się podzielić pokojowo. Ja bym chciał McLarena, ale Hondą też nie pogardze ;) Osobiście jestem też żeby grupować się w teamy, które mogłyby współpracować i wymieniać się radami. W sumi jeśli teamów nie będzie to jaki jest sens wybierania stajni, w końcu wszyscy mogą się ścigać Ferrari bądź Renault jeśli to im pasuje.
Lipton [ 101st Airborne ]
Garbizaur--> Ja gram w F1C na Athlonie 2000, 756 MB Ram, i GF4MX, więc wymagania nie powalają. Za to z rFactorem jest gorzej.
Btw zapomniałem napisać, w replaye się nie bawimy. Panowie bez przesady, jesteśmy dorośli albo prawie dorośli, więc możemy chyba sobie zaufać. Ja tam nie mam zamiaru oglądać powtórek i sprawdzać każdego czy nie oszukuje. Nie mam na to czasu i ochoty. Przecież to nie chodzi o to kto wygra tylko o fajną zabawę i screeny to jest już według mnie maks jaki możemy ustalić.
Btw fajnie by było jakby ktoś kto dysponuje czasem wolnym mógł się podjąć organizacji. Tzn ustalenia kalendarza, podliczania punktów (w sumie nic więcej nie trzeba robić). Ja studiuję, do tego w wolne dni pracuję i to już dla mnie trochę za dużo. Więc fajnie by było jakby ktoś mógł się zobowiazać, że poświęci raz w tygodniu te 10 minut na uaktualnienia.
Buczo--> Muszą być teamy. Bo zrobimy jeszcze tabelkę konstruktorów. Proponuję tak dobrać teamy, żeby w każdym była osoba ktora ma pojęcie o tych wszystkich ustawieniach. Bo ja jestem w tej kwestii zupełnie zielony i nic tam nie dotykam:( Ogólnie wszystko jedno mi gdzie będę jeździł. Chciałbym w BMW, ale jak będzie trzeba grać czymś innym nie ma problemu.
stanson [ Szeryf ]
Lipton --> co do wysypywania się modu 2006 - miałem to samo, podobno pomaga instalacja "po kolei" - przynajmniej u mnie pomogła. Konkretnie, odinstalowalem i skasowalem pozostałości F1C, zainstalowalem ponownie, po kolei od modu 2003, przez 2004 i 2005 az po 2006 i smiga elegancko.
Garbizaur --> wymagania, jak na dzisiejsze czasy są małe. Przykładowo, na A2500+, R9600Pro i 1GB RAMu F1C i GP4 nie schodza ponizej 35fpsów w full detalach na 1280x1024. rFactor ma juz troszke wieksze wymagania (ale i wyglada o wiele ladniej) - ale i tak niewiele wieksze.
Jesli chodzi o wspomagacze - jestem ZA, zeby zostawic to, z czym sie komu gra najlepiej - nie wszyscy maja kierownice, a w najgorszych przypadkach niektorzy musza sobie radzic na klawiaturze - wiec takie reguły beda wedlug mnie fair. Tym bardziej, ze jak juz sie dojdzie to wprawy to kreci sie lepsze czasy BEZ wspomagaczy.
Screeny tez mi wystarcza. Jest nas tu mała grupka "zapalencow" :) wiec sadze, ze oszukiwanie nie bedzie tu mialo miejsca - przeciez to by bylo bez sensu, w koncu to zabawa dla WŁASNEJ satysfakcji!
Co do wolnego czasu, ja chwilowo odpadam - remont w mieszkaniu, praca 8-16, kobieta na głowie krzycząca że dziecko jestem i "w gry gram non-stop" :) Także ja to godzinka, poltorej góra dziennie ;)
maciula [ Konsul ]
Cholera nie zauważyłem,że jest już cz.3
Garbizaur ---> z mojego gapiostwa odpowiedziałem Ci w cz.2 ale nie ma sprawy i powtórzę: w GP4 grałem na P200MMX + voodoo1 i dało się grać (trzeba tylko w opcjach wyłączyć widok nieba i szczegółowy obraz w lusterkach)
Garbizaur [ Legend ]
Hmmmm no to może spróbuję sobie w to pograć na moim kompie... jak tylko będzie działać - przyłaczam sie... :)
maciula [ Konsul ]
Acha zapomniałem, dla mnie wystarczy dżentelmeńska umowa, że nie oszukujemy, bez savów, hot lapów itp., wystarczy podać wynik i już. Gdy będą jakieś wątpliwości typu czas lepszy od pozostałych o 10 sekund, wtedy można poprosić takiego delikwenat (a może mistrza ?) o zapodanie savu, screena itp.
stanson [ Szeryf ]
OK.
To może jeszcze raz lista kierowców - F1 Challenge - MOD 2005 GOL Championship - ze szczegółowszymi danym, ew. zdjęciem :D
1. Lipton -
2. Jolo -
3. ??? -
4. Maciual -
5. stanson - [26l., 179cm, 82kg]
6. DM -
7. Pichtowy -
8. Kajojo -
9. Buczo -
10. Garbizaur -
J0lo [ Legendarny Culé ]
ja mam takie propozycje przejścia do sezonu:
1) kwalifikacje do drużyn:
- wybieramy grę. ja ze swojej strony chciałbym rF ale jak będzie F1C to będzie też super. wziąć trzeba wziąć pod uwagę że do F1C są setupy z moda RH05 a do rF nie ma ich tyle i będzie to bardziej realistycznie z ustawianiem bolida...
- najpierw wybieramy jeden tor. np. ja proponuję Montreal.
- ścigamy się o jak najlepszy czas. po uzgodnieniu poprzednich punktów uzgodnimy termin tych eliminacji.
- wtedy kolejno zgodnie z osiągniętymi czasami wybieramy team ( osoba z najlepszym czasem wybiera pierwsza itd. )
2) wtedy publikujemy terminarz. imho najlpeszy będzie tegoroczny, choć w przypadku problemów technicznych ( niedostępne tory ) może to ulec zmianie.
3) w tygodniu poprzedzającym weekend "można" testować do woli ale przyznać się nie można do wszystkiego bo oficjalnie powiedzmy że można wyjeździć góra te 2 pełne treningi ( zgodnie z realnymi czasami każdy po 1h czyli razem 2h co powinno wystarczyć żeby zapoznać się idealnie z torem ) :)
4) W weekend proponuję zrobić tak: 20 okrążeń i zgłaszamy najlepszy wynik. oczywiście to zależy od uczciwości ale wierzę że są tutaj sami dorośli i nikt psuć sobie zabawę nie będzie chciał. wynik zgłaszamy w sobotę/niedzielę a w niedzielę wieczorem bądź w poniedziałek ktoś robi podsumowanie, rozdaje punkty i sumuje je do klasyfikacji generalnej.
5) pod koniec zwycięzca klasyfikacji generalnej dostaje w nagrodę wirtualny uścisk ręki prezesa :)
stanson [ Szeryf ]
Mi się podoba i od razu mówię, że w to wchodzę - mam tylko jedno zastrzeżenie - może niech teamy beda dobierane na zasadzie "najlepszy + najgorszy, drugi + przedostatni, itd." - wtedy druzyny beda wyrównane.
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
J0lo --> Generalnie się zgadzam, ale byłbym za F1C. Chyba wszyscy go mają wiec nie bedzie problemu. Nie grałem w ten rfactor i nawet nie wiem za bardzo co to jest, a F1C jest chyba ogólnie znany.
Popieram pomysł stansona, jeśli trafi się drużyna dwóch słabych kierowców to generalnie klasyfikacja konstrukorów traci sens, bo najlepsi będą już znani po kwalifikacjach (najlepsi wybiorą najlepsze samochody).
J0lo [ Legendarny Culé ]
Buczo ---> jak najbardziej ok :) ja tylko delikatnie faworyzuję rF :)
stanson ----> to jest bardzo dobry pomysł. wyrówna teamy. osoba z najlepszym czasem wybiera team, i od razu ostatnia zostaje do niej dołączona... chyba że ktoś ma lepsze i bardziej sprawiedliwe rozwiązanie?
stanson [ Szeryf ]
Buczo. --> to jest rFactor ;)
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Fajny ten rFactor. Ale jednak jestem za F1C. Szkoda by było gdyby wymagania wyeliminowały kogoś z gry.
stanson [ Szeryf ]
Buczo. --> sprawdz maila :)
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Dzięki stanson :)
Lipton [ 101st Airborne ]
J0lo--> Świetna robota z tym prowizorycznym regulaminem:)!
Co do wyboru teamów - ustalmy że robimy tak jak stanson z J0lo wymyślili. Z automatu team wybierają osoby z górnej połówki po eliminacjach a dół dołączamy do nich odpowiednio. To sprawi, że nawet słabsze osoby (np.ja:D) będą miały jakąś frajdę bo ich wyniki będą wpływać na klasyfikację konstruktorów. Mam tylko nadzieję, że nie będzie nieparzystej ilości osób, ale z tym też sobie jakoś poradzimy.
Więcej osób zgodziło się na F1 Challenge, więc decyzja co do gry zapadła nieodwołalnie.
stanson--> Mod 2005 jednak gramy tak? Czy się pomyliłeś?
F1 Challenge - MOD 2005 GOL Championship
1. Lipton - [21 lat, 176cm, 56 kg]
2. Jolo -
3. ??? -
4. Maciual -
5. stanson - [26l., 179cm, 82kg]
6. DM -
7. Pichtowy -
8. Kajojo -
9. Buczo -
10. Garbizaur -
:D
Lipton [ 101st Airborne ]
Co do screenów mam taką propozycję. Niech każdy robi sobie screeny i jak będą problemy i znajdzie się ktoś kto będzie niedowiarkiem to wtedy dla świętego spokoju wklei się screena ze swoim czasem. Generalnie screeny nie są wymagane.
Buczo.--> Może tak być?:)
J0lo [ Legendarny Culé ]
to ja mam takie pytanie. czy osoby które podały GP4 są dalej chętne do zabawy? bo trzeba by chyba jednak się przerzucić na F1C. czy to nie jest problem? bo jednak reszta wpisała sobie F1C... a rFactor też nie ma takiego powodzenia. czy to nie będzie problemem załatwić sobie tego F1C i bawić się razem z nami? terminy eliminacji ustalimy tak aby wszystkim pasował :)
to pierwsze a po drugie - tor. musimy wybrać jakiś tor. ja osobiście mam faworyta :) jest to Montreal :) ale nie obrażę się na USA czy Monze :)
[edit]
dobra - nie wiem jak wy ale idę spać... jutro 8.30 ćwiczenia z układów cyfrowych! :) dogadamy się mam nadzieję do weekendu i w przyszłym tygodniu będziemy mogli w spokoju przeprowadzić eliminacje i wszystko co niezbędne do sezonu :)
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Lipton --> Screeny są moim zdaniem fajne że w gąszczu postów od razu widać gdzie kto dał wynik i nie trzeba szukać. Nie sztuka sfałszować screena (choć zawsze pozostaje ślad ;)), wiec nie jest to jakiś obowiazek, ale moim zdaniem dobrze się sprawdza.
Lipton [ 101st Airborne ]
Buczo.--> Heh no trudna decyzja to jest:D Masz swoje racje, ale ja myślałem o wpisywaniu czasu do wspólnej tabelki i osoba podliczająca bedzie miała tylko za zadanie przypisać każdemu punkty i zsumować a nie szukać czasu każdej pojedynczej osoby. Niech ktoś inny zdecyduje co do screenów:) Mi już jest wszystko jedno w sumie:D
J0lo--> Ty znasz lepiej tory, więc wybierz coś uniwersalnego. Ani łatwy, ani bardzo trudny. Na eliminację będzie taki właśnie średni tor najlepszy.
Btw poczta polska funkcjonuje, więc jak ktoś ma problemy z F1 challenge, to niech da znać na maila coś na to poradzimy:) Nikomu się nie spieszy, więc możemy poczekać spokojnie na rozpoczęcie zabawy. W ten weekend i tak nikomu w głowie nie bedzie granie:)
Da_Mastah [ Elite ]
Zobaczę jak bedzie u mnie z MODem 2006 do GP4, ale chyba raczej w porządku, bo wystarczy zdaje się tylko jeden plik zamienić.
Co do toru, to moja propozycja brzmi Imola :-)))
Co do hotlapsów, to do GP4 można doinstalować program analizujący replay'e i dzięki temu poświadczyć ich autentyczność nawet bez oglądania. Ustalimy powiedzmy zasady, że damage wozu musi być równy zero i waga dajmy na to nie mniej niż 605 kg :-)) Potem wystarczy tylko otworzyć plik z replay'em i nawet czyjś setup można zobaczyć :->
Jeśli chodzi o ułatwienia, to jak dla mnie obowiązkowo jeździmy bez autohamowiania. Nie można trafiać w ściany/bandy, no i minimum dwa koła muszą jechać po torze, czyli ścinać zakręty można co najwyżej po kolorowych krawężnikach.
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Da_Mastah --> Ale my gramy w F1C, a nie GP4. No chyba że czegoś nie zrozumiałem?
kajojo [ Wersenian disodowy ]
Jeśli chodzi o czas to ja mam go całkiem sporo, więc mogę zająć się podliczaniem punków itp. sprawami. Nawet przeglądanie replayów nie sprawiłoby mi kłopotów, ale myślę, że rzeczywiście aż taka kontrola nie jest konieczna.
Zgodzę się z Buczo, że wątku z DSJ osoby próbujące oszukiwać nie były zbyt miłym zjawiskiem, a conajmniej kilku trzeba było wyeliminować z zabawy po całej masie postów służących udowodnieniu oszustwa...
Tutaj na szczęście sprawa jest o tyle prostsza, że w F1C czasy pokazywane są na przeźroczystym tle, więc żaden dzieciak nie da rady sfałszować czasu na tyle dokładnie, żeby nie dało się tego wykryć, a myśle, że dorosłym grafikom nie przyjdą takie pomysły do głowy :)
Posumowując moim zdaniem repleye nie są potrzebne, w przeciwieństwie do screenów. Wierzcie mi, że nawet po teraźniejszych deklaracjach, że to tylko zabawa i żadne udowadnianie nie sensu, znajdą się chociażby ludzie wysuwający pochopne oskarżenia, a i nastolatek chcący się dowartościować podziwem innych nad jego umiejętnościami (graficznymi ;)) może się znaleźć, więc po co dawać mu satysfakcje z tego, że zrobił wszystkich na szaro? :)
Myślę też, że nie ma większego sensu na dobrą sprawę i tak wirtualny przepis o 20 okrążeniach w dniu zawodów. Za czsó DSJ nic nie sprawiało większej frajdy, jak walka o pół metra przesądzająca o zwycięstwie lub porażce, gdybyśmy mieli ograniczać się wtedy do np 10 skoków to już nie byłoby to :) Ale wasza wola, jeśli będzie 20 okrążeń to ja się dostosuje.
Chciałbym też poruszyć taką sprawę jak ścinanie szykan. Na takim torze jak Monaco jest jedno miejsce w którym mi ani razu jeszcze nie udało się popranie przejechać. Albo ścinam szykane albo trace całą szybkość albo ląduje na bandzie. Pokusa jest naprawdę ogromna...
Nie wiem co więcej napisać, bo jedynym sposobem na kontrolę w takim wypadku byłyby repleye.. Niby ma być tylko dobra zabawa, ale.. no właśnie. Ja wolałbym, żeby to byłą uczciwa zabawe ze strony wszystkich... Napiszcie co o tym śadzicie, bo ja chyba zaczynam się przychylać jednak w strone replayi, dla mnie nie powinno być kłopotu, żeby je sprawdzać.
OK, to chyba tyle jeśli chodzi o moje rozważania. Pierwszy testowy wyścig, jeszcze bez żadnych punktów myślę, że najlepiej zrobić, gdy opadnie atmosfera po Japonii.
Aha:
F1 Challenge - MOD 2005 GOL Championship
1. Lipton - [21 lat, 176cm, 56 kg]
2. Jolo -
3. ??? -
4. Maciual -
5. stanson - [26l., 179cm, 82kg]
6. DM -
7. Pichtowy -
8. Kajojo - [18l., 177cm, trochę przy dużo ;)]
9. Buczo -
10. Garbizaur -
Zdjęcia dawać się wstydzę. ;P
??? [ tomi_boss ]
F1 Challenge - MOD 2005 GOL Championship
1. Lipton - [21 lat, 176cm, 56 kg]
2. Jolo -
3. ??? - [21 lat, 176 cm, 68 kg]
4. Maciual -
5. stanson - [26l., 179cm, 82kg]
6. DM -
7. Pichtowy -
8. Kajojo - [18l., 177cm, trochę przy dużo ;)]
9. Buczo -
10. Garbizaur -
zdjecie to ja wam moge dac mojej dziewczyny - swojego sie wstydze ;)
bedziem jezdzic 20 okrazen i najlepsze okrazenie bedzie poddane klasyfikacji punktowej czy ogolny zcas przejazdu tych 20 okrazen?
do podzialu teamow na testowy tor proponuje monze bo:
1.kubica byl na niej 3
2.jest prosta :)
3.tylko ten tor znam jak wlasną kieszen :D
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Mam pytanko. Jak wyłączyć lub chociaż ograniczyć autohamowanie ?! Tak dawno w to nie grałem że nie mogę tego znaleźć. Chodzi oczywiście o F1C.
btw. Jakie macie czasy, np. na Monzy? :)
stanson [ Szeryf ]
Buczo. --> wspomagacze wlacza/wylacza sie F1, F2... itd. Pod ktoryms z pierwszych jest wspomaganie hamowania.
Lucky_ [ god ]
Watek o grach F1 powinien byc osobno do wątku o prawdziwych wyscigach F1. Bo juz 32 posty a ani jeden nie jest zwiazany z F1, tylko z grami. Zalozcie watek w kategori wyscigi i tam gadajcie o grach :/
stanson [ Szeryf ]
No właśnie też to proponowałem, chyba trzeba tak będzie zrobić. Może ktoś wyprodukuje jakiś regulamin i się poświęci na nowy wątek? :) Bo tu faktycznie tylko o grach się zrobiło...
eJay [ Gladiator ]
Gracie w F1C 99-02 czy w GP4?? Aktualnie mam F1C:) I chetnie popykam w multi:) Moge postawic serwer dla 6 osob.
kajojo [ Wersenian disodowy ]
eJay--> W F1C, jak jeszcze jesteś to chętnie pogram na sieci, może przynajmniej się czegoś naucze :)
Co do osobnego wątku, jestem za tylko przydałby się ktoś kto posiada abonament, żeby móc zedytować wstępniak, ewentualnie wstawić logo. Jeśli nikt się nie znajdzie to wieczorem będę mógł coś wyskrobać.
Przydałoby się tylko ustalić na którym modzie gramy (2005, czy 2006) oraz gdzie i kiedy odbędzie się pierwszy wyścig kwalifikacyjny do teamów (proponowałbym 2 tury, pierwszą po Japonii i drugą w następnym tygodniu, tak żeby nie wygrał ktoś kto wyuczył się jednego toru na pamięć, a na reszcie nie daje rady).
Beaverus [ Bounty Hunter ]
Hmm mnie nie bylo troche, a chyba duzo opuscilem
tez chcialbym sie poscigac z wami, ale moze ktos w skrocie napisac o co loto, jakis mini regulamin, strescic mi to, bo siedze w pracy i zabardzo nie mam jak czytac wszystkiego :)
mam f1c i GP 4 :)
mozna jeszcze czy za pozno ?
a dopisze jeszcze że
moglbym sie zajac wynikami,
sumowaniem itd :P
Cing [ KS WIGRY SUWALKI ]
sorki, mam pytanko czy ten F1C jest płatny?
kajojo [ Wersenian disodowy ]
No więc tak. Lipton w poprzednim wątku wpadł na pomysł, aby w czasie przerwy zimowej rozegrać sezon F1 na naszym forum ;)
Polagać to ma na tym, że w danym terminie każdy chętny do udziału w zabawie będzie miał do przejechania 20 okrążeń (ja wolałbym nieograniczoną ilość) treningowych na danym torze każdy po wykręceniu jak najlepszego czasu będzie prezentował screen z czasem najlepszego okrążenia i na podstawie tych screenów sporządzimy klasyfikacje.
Tak jak w prawdziwym sezonie jeździć będziemy w dwuosobowych teamach, które będą mogły kosultować się ze sobą w sprawie ustawień boildów itp. Skład teamów sporządony będzie według prostej zasady: Zwycięzca pierwszego wyścigu (jeszcze nie punktowanego) jako pierwszy wybiera team w którycm chce jechać, osoba z drugim czasem wybiera następna (koniecznie inny team) i tak dalej aż do osiągnięcia połowy stawki. Aby wyścigi były bardziej emocjonujące a stawka konstruktorów wyrównana, osoba z najgorszym czasem będzie automatycznie przydzielana do teamu, który wybrał zwycięzca, przedostatni kierowca do teamu osoby która przyjedzie na 2 miejscu itd.
Jeszcze nie wiadomo na którym torze i w jakim termin ie odbędzie się pierwszy wyścig, tak samo jak nie wiadomo na, którym mofdzie do F1C zagramy.
Beaverus [ Bounty Hunter ]
No to super pozniej sie dopisze w domu do listy
super ze jest f1c bo trenowałem duzo na tym duzo :)
Cing - jest płatny, jest to gra F1 challenge 99-02 od EA Sports :)
karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]
dołączam do pytania Cinga ---> czy ten F1C jest płatny?
już nie aktualne ;)
maciula [ Konsul ]
Panowie ale ja mam tylko GP4, nie mam na stanie F1C - to co odpadam ??
Cing [ KS WIGRY SUWALKI ]
beaverus, karas_PL ---> thx to muszę gdzieś po allegro poszukać :P
stanson [ Szeryf ]
Nikt nie musi odpadać. Pamiętajcie, że istnieje Poczta Polska, a F1C z modami zajmuje 1/4 płytki DVD :)
Ja mogę zrobić wątek, tylko nie mam czasu za bardzo stworzyć regulaminu. Co do edycji to nie będzie problemu, mogę spokojnie wykupić abonament na miesiąc.
misztel [ +0,10gr! ]
Stanson - Rozwin temat 1/4 plytki ;PP
Mam pare pytan, co to jest rFactor ? Wy gracie przez neta w F1C? Bo ja to nowicjusz (;
stanson [ Szeryf ]
misztel --> tak wygląda rFactor, już o to Buczo pytał,
a gramy nie przez neta, czytaj wątek :)
Co do 1/4 płytki F1C - jeśli znajdzie się ktoś chętny do gry, nie będący w posiadaniu egzemplarza F1C - mogę (lub ktoś z innych graczy) udostępnić mu "próbną" wersję gry za pośrednictwem Poczty Polskiej ;). W sklepach jest bowiem obecnie chyba nie do dostania...
J0lo [ Legendarny Culé ]
Tworzę właśnie wątek w kategorii "wyścigi"... proszę żeby później się przenieść do niego z dyskusją :)
[edit]
i link do niego :)
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5533352&N=1
Beaverus [ Bounty Hunter ]
Co do loga - nie dajecie mojego loga ? :(
Co do gier to dopisuje sie :
Lista graczy:
1. Lipton - F1C, rF
2. Jolo - F1C, rF
3. ??? - F1C
4. Maciual - GP4
5. stanson - rF, F1C (tylko "hot laps", bez wyścigu)
6. DM - GP4
7. Pichtowy - F1C
8. Kajojo - rF, F1C
9. Buczo - F1C
10. Beaverus - F1C, GP4, rFactor
misztel [ +0,10gr! ]
stanson - ja wiem, widzialem ten filmik, ale mi choszi bardziej o to czy to jest jakas osobna gra czy mod do F1C ;PP
A ta plytka to jak mniemam za jakas kwote ? [;
maciula [ Konsul ]
Stanson - możemy sie dogadać mailem w sprawie "próbnej" wersji F1C ?
misztel [ +0,10gr! ]
ja tez ja tez ;PP
Ale wolalbym na gadu.. 767622 ;))
Lipton [ 101st Airborne ]
Jakby co to też mogę wysłać paczuszkę, żeby wszyscy biednego stansona nie zrujnowali:)
No to jutro się zaczyna:) 23.05 bodajże retransmisje treningów jutrzejszych:) Będzie się działo. Ja myślę, że to jeszcze nie będzie wyścig decydujący o mistrzostwie świata. Mam nadzieję, że zarówno mój faworyt Schumacher jak i Alonso dojadą na czołowych miejscach do mety, tak aby o zwycięstwie rozstrzygnęła ich bezpośrednia walka w tych 2 ostatnich startach. Emocji zapewne nie zabraknie:) Miejmy nadzieję, że część z nich zapewni nam Robert Kubica:)
Marbury [ Pretorianin ]
Mam podobne oczekiwania, a właściwie takie same ;)
Jednak gdybym bawił się w obstawianie zakładów - pieniądze postawiłbym na Schumachera. On uwielbia ten tor i od wielu lat jest na nim naprawdę bardzo szybki.
Nasz Robert zna niestety Suzukę zdaje się niewiele lepiej od nas - z gier komputerowych :) Monze znał bardzo dobrze i od razu był efekt. Trzymam jednak kciuki za tego chłopaka. Miejsce w pierwsza 10-tce będzie świetnym wynikiem. Na punktowane miejsce nie liczę, bo raz, że jestem pesymistą, a dwa, że z zasady wolę być pozytywnie zaskakiwany niż rozczarowywany.
Mam tylko nadzieję, że Alonso i Schumacher nawiążą piękną walkę, której nie popsuje żadna kraksa, defekt bolidu czy błąd mechaników (bądź ogólnie - zespołu). Fajnie by po prostu było obejrzeć czystą rywalizację umiejętności tych dwóch wspaniałych kierowców, a nie pokoaz przewagi technologii/przypadkowych błędów.
Sercem jednak jestem za Schumim. To świetny mistrz pochodzący jeszcze ze szkoły Senny.
Nie mogę się doczekać ;)
J0lo [ Legendarny Culé ]
Marbury ----> sama znajomość toru może być wyrobiona na treningach więc miejmy nadzieję że nie będzie padało bo wtedy Kubica ma pozamiatane... jak nie będzie padało to Kubica sobie pojeździ na treningach, pozna lepiej tor i będą lepsze czasy.
[edit]
a jest zupełnie inaczej. na treningi wyjechali tylko kierowcy testowi i kierowcy słabych teamów :/ żaden z czołowych zawodników nie zrobił czasu...
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Już w ten łikend o 7, ciekawe czy wstane :D
zmudix [ palnik ]
J0lo, na szybkiego przegladałem ten watek, musialo mi umknac. Moj blad. :)
Co do weekendu, juz sie doczekac nie moge. :D Bedzie sie dzialo, oj bedzie, mam nadzieje, ze nasz Robert pozna tor odrobine lepiej i wykreci dobry czas, licze na pierwsza 10 (zakladajac, ze w BMW nikomu nie wpadnie do glowy zaden glupi pomysl...). Ech... i znow sie nie wyspie...
J0lo [ Legendarny Culé ]
zmudix ---> przenieśliśmy rozmowy o grach do osobnego wątku. link przy poście [47]. i proszę przeczytaj ten wątek zanim coś napiszesz :)
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Niestety Kubica nie zakwalifikował się do trzeciej serii, ale odpadł w doborowym towarzystwie Raikonnena ;) Ale widać że wyraźnie Heidfeld jest pierwszym kierowcą BMW.
Zyga [ Urpianin ]
Zgadza się. Heifeld za każdym razem jest przed Robertem. Ciekawe czy poprawi swoie 9 miejsce.
kuba_2323 [ Konsul ]
Ale sie wkurzylem jak to ogladalem, no ale chociaz moze byc to element strategii... a Heidfeld na ta chwile jest lepszy, ale jakby mieli rowny staz z Kubica to Robert bylby lepszy :D
J0lo [ Legendarny Culé ]
Kubica w linii z Raikonenem? nie ma sprawy :) imho powinien łyknąć Rosberga na dzień dobry - facet chyba dużo tankował bo czasowo odstawał strasznie... a tak to zobaczymy. po cichu liczę na awarię jakiegoś Renault :)
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Jak wstałem to słońca jeszcze nie było, a zwykle to je widziałem :D
12 Miejsce może być, może to mała różnica ale mógł łyknąć to 11 miejsce, jestem ciekawy czy bolid bedzie natankowany do pełna czy też lekki?
J0lo --> ja bym chciał żeby Schumacher wygrał mistrzostwo świata, nie przepadam za Alonso.
stanson [ Szeryf ]
W poprzednim wątku już dawałem tą listę najszybszych okrążeń toru na Suzuce, żeby można było zobaczyć na przykładzie uzyskiwanych czasów jak z roku na rok przyspiesza/zwalnia Formuła 1. Ale dzisiejszy czas jest absolutnym rekordem! Pomimo ograniczenia mocy silników bolidy są i tak coraz szybsze :) I to o wieeele szybsze, skoro w F1 liczy sie kazdy ulamek sekundy.
2006 - 1.29.599 - F. Massa
2005 - 1:46.106 - R.Schumacher (mokry tor), najszybsze okrążenie wyścigu 1.31.540 - tor suchy)
2004 - 1:33.542 - M.Schumacher
2003 - 1:31.713 - R.Barrichello
2002 - 1:31.317 - M.Schumacher
2001 - 1:32.484 - M.Schumacher
2000 - 1:35.825 - M.Schumacher
1999 - 1:37.470 - M.Schumacher
1998 - 1:36.293 - M.Schumacher (pierwszy sezon z rowkowanymi oponami)
1997 - 1:36.071 - J.Villeneuve
1996 - 1:38.909 - J.Villeneuve
1995 - 1:38.023 - M.Schumacher
1994 - 1:37.209 - M.Schumacher
1993 - 1:37.154 - A.Prost
1992 - 1:37.360 - N.Mansell
1991 - 1:34.700 - G.Berger
1990 - 1:36.996 - A.Senna
1989 - 1:38.041 - A.Senna
1988 - 1:41.853 - A.Senna
1987 - 1:40.042 - G.Berger
Według mnie wyścig wygra Schumacher i to ze sporą przewagą.
[edit] - J0lo --> nie, Massa był najszybszy. Czas Schumiego +0.112 sek.
V
V
J0lo [ Legendarny Culé ]
stanson --->a Schumi przypadkiem nie ustalił wyniku poniżej 1.29 w drugiej sesji kwalifikacyjnej?
misztel [ +0,10gr! ]
Stanson - to jak będzię z tym F1c? :) Napisz na gg, to pogadamy..
Pozdrawiam .. :>
J0lo [ Legendarny Culé ]
stanson ---> guzik prawda - znalazłem że Schumi zszzedł w 2 części poniżej 1.29 :)
2 5 Michael Schumacher Ferrari 1:31.279 1:28.954 1:29.711
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
stanson ---> J0lo ma rację widziałem w wyścigu jak pokazywali ten czas : 1:28.954
raper741 [ Vamos Barca ]
o ktorej czasu polskiego na RTL jest F1 ???
J0lo [ Legendarny Culé ]
o godzinie 7.00. rano...
stanson [ Szeryf ]
J0lo --> a no faktycznie, zwracam honor :)
eJay [ Gladiator ]
Swietna jazda kierowcow Toyoty. To co zrobili w ostatnich sekudnach ostatniej sesji na pewno zasługuje na wyroznienie. Jezeli nie wydarzy sie jakis kataklizm to Schumacher powinien spokojnie dojechac do mety conajmniej na drugiej pozycji.
Robert spisal sie niezle, aczkolwiek szkoda, ze nie zajal miejsca Rosberga w ostatniej sesji. Ale dzieki temu moze teraz ustanawiac taktyke na wyscig i zatankowac odpowiednio bolid.
Lucky_ [ god ]
Wkurza mnie ze Robarta wypuszczaja tak pozno. Potem ma 1, max 2 okrazenia na zrobienie dobrego czasu, a wiadomo, ze maly blad i okrazenie stracone. Tym razem im sie nie udalo. Ma to tez swoje dobre strony. Robert bedzie mial duzo paliwa i mniej zuzyte opony, a i tak byl by max 8 a pewnie 9, albo 10, gdyby sie zakwalifikowal do 3. częsci kwala. Moze byc mu trudniej wyprzedzac niz w Chinach, bo tor jest starodawny i wąski, co utrudnia ten manewr. Oby tylko w pierwszych zakretach nie bylo zandego wypadku!
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
eJay ---> i tak Robert wyprzedzi wszystkich obojetnie na której jest pozycji :P
Teraz "głowy" z BMW SAUBER muszą troche popracować nad taktyką,szczególnie paliwową !
Lipton [ 101st Airborne ]
Ja się obawiam startu:( 6 linia...cholera to nie jest dobre miejsce.
eJay [ Gladiator ]
Pierszy zakret jest szybki, wiec karamboli bardziej nie bedzie:)
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
UP specjalnie dla.. (hehe :P)
Dony_Brasco [ Konsul ]
ej moge sie dopisac do listy kierowcow gdy mam F1 Challenge 99-02??
kajojo [ Wersenian disodowy ]
UWAGA!!!
Wszyscy, którzy chcą grać z nami w F1C zapraszam do poniższego wątku:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5533352&N=1
Dony_Brasco--> Oczywiście, że możesz będziesz potrzebował tylko mod na sezon 2005, link znajdziesz w powyższym wątku.
Dony_Brasco [ Konsul ]
tzn ze zeby sobie z wami pograc to musze sciagnac mod warzacu 98 mg to jakies sto lat na mojej neostradzie 128:(
karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]
BRAWO! Robert...
Kubica bardzo ładnie pojechał... Tylko mógł troszke wczesniej zacząc atakowac Hajdfilda :) ale musiał poczekac na pozwolenie zespołu...
Szkoda Szumiego, mógł chociaż ostatni raz w karierze wygrac...
White Star [ Legend ]
Szkoda Schummiego :( byłby Mistrzem.
Go and pass the Heidfeld - podobało mi sie to ale pare okrazen za pozno...
Regis [ ]
Raz Schumi mial farta jak Alonso wybuchl silnik (pomijam juz nawet sytuacje z niedokreconym kolem), teraz sytuacja sie odwrocila. Jak dla mnie w tym sezonie wszystko jest tak, jak byc powinno - w zeszlym sezonie Raikonnen mial ewidentnego pecha i powinien - patrzac po tym jak jezdzil gdy bolid nie zawodzil - byc mistrzem. W tym suma 'fartow' i 'pechow' u Alonso i Schumachera wydaje sie wychodzic na zero i to mi sie bardzo podoba, bo w przekroju calego sezonu Renault bylo minimalnie od Ferrari lepsze (szczegolnie na poczatku).
Lipton [ 101st Airborne ]
Kubica super. Kolejny wyścig "dojechany", a to jest najważniejsze. Do tego super miejsce.
Przysnąłem na jedno okrążenie (dosłownie) obudziłem się i zobaczyłem Schumachera schodzącego z toru...nie wierzyłem własnym oczom...łza mi się w oku zakręciła:(
zmudix [ palnik ]
Niesamowity pech Schummiego. :/ Mimo tego, ze jestem za Alonso, to troche zaluje, ale coz, takie sa juz sporty motorowe. Szkoda, ze Kubica zadnego punktu nie dowiozl, zespol faktycznie wczesniej mogl mu dac sygnal, zeby bral Heidfelda na widelec. ;) Ogolnie rzecz biorac spodziewalem sie czegos ciekawszego, ale dla samego wypadku Schummachera warto bylo tak wczesnie wstawac, niesamowita dramaturgia. Wyczekuje GP Brazylii. :)
edit: Regis, tez o tym pomyslalem, w sumie jest "po rowno" miedzy tymi dwoma panami. :)
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
Szlag by to wszystko trafił! Kolejny raz hiszpański frajer będzie mistrzem na farcie (w tamtym roku gdyby Raikonnen miał nieawaryjny bolid...), a teraz Schumacherowi spalił sie slilnik i odpadł z wyścigu, no normalnie mnei skręca na myśl, że znowu ten dupek bedzie mistrzem.
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Chciałbym pobrać rFactor, czy coś tam trzeba zapłacić? Czy to jest tylko wersja demo?
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Bardzo szkoda mi Schumiego - liczyłem, że to on zostanie mistrzem, a tu niestety....
Miałem dzinwne wrażenie, gdy podkoniec podawono zdobyte punkty że Heidfeld był 9 i Kubica 8!
raper741 [ Vamos Barca ]
Brawa dla Kubicy za walkę i za dobrą jazde.
Łyczek [ Legend ]
Brawo Robert :) 9 miejsce bardzo dobre :) Tak trzymaj i przesuwaj się powoli o jedno miejsce zawsze ;) Szkoda Schumachera...
grish_em_all [ Hairless Cobra ]
I piękną walkę o tytuł szlag trafił... Razem z chmurą dymu rozwiały się nadzieje na walkę do ostatniego metra na Interlagos. Szkoda mi Schumiego jak cholera, zasłużył na to zwycięstwo, zasłużył na tytuł, a tu lipa. Szkoda mi też Fisichelli, jeżeli ktoś oglądał konferencję prasową po wyścigu to wie o co chodzi...
Regis [ ]
co bylo na konferencji? na tv4 jej zwykle nie ma wiec nawet nie sprawdzalem czy bedzie :P
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Dołączam się do pytania Regisa. Ja nawet nie mogłem wyścigu obejrzeć :-( Pozostaje mi tylko skrót.
stanson [ Szeryf ]
Szkoda mi bardzo Schumachera. Teraz znowu buc Alonso pewnie bedzie mistrzem.
eJay [ Gladiator ]
Szkoda, naprawde szkoda. I choc wyscig byl wyprany niemalze z emocji to dla 3 momentow warto bylo go obejrzec:
- dla awarii Schumachera
- dla pieknego obrazka z boksu Schumiego, kiedy ten pocieszal zdolowanych mechanikow oraz Rossa Brawna
- dla "Go and pass Heidfeld"
Widac, los kazal wygrac najwiekszemu bucowi F1, ktory wszedzie weszy spisek. Nie lubie takich awanturnikow.
BTW. co sie stalo na konferencji prasowej?
stanson [ Szeryf ]
A coś się stało? Bo nie oglądałem.
Lipton [ 101st Airborne ]
Ogólnie to nasi komentatorzy trochę się zbłaźnili. Nie chciało mi się wierzyć w to, że Fisichella płacze na podium dlatego, że Schumacher nie ukończył wyścigu. Nasi komentatorzy zrobili z Fisichelli wielkiego bohatera jakby płakał z powodu pecha Schumachera, a ten uronił łzę zupełnie z innego powodu. W czwartek zmarł jego najlepszy przyjaciel. Trzecie miejsce Fisichella zadedykował właśnie jemu.
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Powiem jedno: shit happens.
Lipton -> serio tak mówili? Co za banda idiotów! Dlatego nie oglądam wyścigów na polskiej tiwi
Lipton [ 101st Airborne ]
Pichtowy--> Tak. Po tym zbliżeniu na podium na Fisichellę zaczęli gadać o tym, że Ci starzy kierowcy są z innej gliny, że podchodzą do tego zupełnie inaczej niż Ci młodzi gracze playstation. No i oczywiście powiedzieli, że Fisichella tak przeżywa pech Schumachera, że nawet szampana oddał swojemu teamowi bez tradycyjnego polewania. Ogólnie cały wyścig naprawdę dosyć dobrze komentowali, ale ta końcówka to kompromitacja.
J0lo [ Legendarny Culé ]
szkoda mi Schumachera, nie przepadam za nim ale przy Alonso to jest super facet. szkoda mi go bo facet w ostatniej połówce sezonu jeździł jak szatan i uczynił ten sezon bardziej atrakcyjnym. dla mnie ten sezon pozostanie jego sezonem. możę i Alonso wygra, ale po prawdzie nie sądzę żeby on kiedykolwiek dorównał Schumacherowi... nawet puścili podczas ceromnii piękne ujęcie pustego bolidu Ferrari - coś świetnego.
a Kubica fajnie nawet. szkoda tylko że tak późno puścili go na Heidfelda.
Da_Mastah [ Elite ]
LOL! Naprawdę komentatorzy na TV4 powiedzieli, że Fisico zdołowany jest po pechu Schumachera? :-)))))
Szkoda mi Schumachera... Raz jak jechał przeciwko Hakkinenowi zdaje się, to gonił cały wyścig z ostatniego miejsca (zrobił falstart, bo miał problemy z silnikiem i musiał zmienić samochód). Prześcignął wszystkich i na jakieś osiem okrążeń przed końcem wyścigu pękła mu opona i przegrał tytuł.
Szanse co prawda jeszcze są, ale sam Schumi po wyścigu powiedział, że nawet nie myśli o podchodzeniu do następnego GP z nadzieją, że Alonso będzie musiał się z jakichś powodów wycofać, bo nie w taki sposób chce zdobyć tytuł (tak nawiasem, to od razu przypomniał mi się wyścig w Adelaide, kiedy to ścigał się z Damonem Hillem :-)))). Chociaż z drugiej strony po Alonso można się wielu rzeczy spodziewać :-))) Narzeka na zespół, narzeka na samochód - niech ma ;-))) Całe szczęście od przyszłego sezonu będzie jeździł dla McLarena, który nawet Coultharda w ryzach nie był w stanie utrzymać (co by to było, gdyby Villneuve dla nich jeździł :-))), a do Ferrari przejdzie Kimi, którego bardzo lubię i będę mu życzył jak najlepiej, bo nareszcie będzie miał dobry samochód :-))
Cóż, kończy się wspaniała epoka dla F1, odchodzi wielki kierowca. Nie lubię pożegnań :-))) Zawsze i tak pozostaje to głupie uczucie, że nie wyobrażam sobie jak to będzie dalej wyglądać :-)) A tak się złożyło, że lata 90-te to były piękne czasy. Schumacher jeździł w gronie takich gwiazd, że to się w głowie nie mieści... Kurna, dlaczego tak jest zawsze, że najlepsze czasy, to te które już były? :-))
eJay [ Gladiator ]
Da_Mastah--->Ty sie ciesz, ze masz okaze zyc w czasach, gdzie na torach F1 jezdzi legenda:) Do dzisiaj starszy brat mi truje jaki to Mansell byl wielki itp. ale ja niestety nie moge tego zweryfikować:D
Da_Mastah [ Elite ]
Czarnuchu przecież Schumacher z Mansellem się jeszcze ścigał. W zasadzie Nigel ostatni raz odszedł z Formuły 1 jakoś w 1995 roku z McLarena zdaje się, ale mogę się mylić (wcześniej wrócił do Williamsa po przygodzie w Ameryce - Indy). To fakt, jeździł jak na mistrza świata przystało. Jest z nim masa filmów na youtube.com chociażby - sprawdziłem niedawno, więc sobie możesz pooglądać :-)) A tak w ogóle, to zdziwiłem się, że go nie pamiętasz. Od kiedy oglądasz F1, bo znowu zapomniałem? :-))
stanson [ Szeryf ]
No pewnie, ze sie scigal. W Bennetonie jeszcze. Pamietam ten wyscig w Hiszpanii, mialem wtedy 12 lat :)
Lipton [ 101st Airborne ]
To wtedy 33 kierowców jeździło?!
Da_Mastah [ Elite ]
I to z Piquetem w teamie! Chyba najlepszy sezon. Nie wiem czy zdarzyło się jeszcze kiedyś, żeby taki dream squad kierowców jeździł za jednym razem.
Lipton: Sporo, nie? :-))
eJay [ Gladiator ]
Da_Mastah---->My nygga:-) Pamietam ostatki Mansella, ale bylem wtedy szczylem i malo co rozumialem z tych wyscigow:) F1 ogladam od sezonu 1996:))
Da_Mastah [ Elite ]
eJay:
Ja też byłem wtedy szczylem, ale F1 to był pierwszy sport, którym tak naprawdę zacząłem się interesować. Piękne to były czasy, w których nawet TVP wykorzystała swoją bezkonkurencyjność i nadawała regularnie wyścigi w Programie Drugim :-))
stanson [ Szeryf ]
Oglądając filmik, ktory dal Da_Mastah w poscie numer 105, jeszcze bardziej zaluje, iz Schumacher mial dzis takiego pecha. To stara szkola, prawdziwy mistrz, ktory uczył sie od NAJlepszych.
Alonso to mistrze dwoch sezonów. Zobaczycie, ze dla niego miejsce w historii sie nie znajdzie.
Da_Mastah [ Elite ]
Swoją drogą warto czasem zajrzeć na tę stronkę bo są tam linki do masy filmików z dawnych czasów.
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Da_Mastah -> fajny filmik, wspaniałe ujecie znad ramienia kierowcy (chyba to ktoś w Bennetonie, Piquet?) na Spa i zakręty Eau Rouge.
stanson [ Szeryf ]
Wszystko i tak jest na youtube - tylko tam jest az ZA duzo, wiec ciezko wysegregowac to co interesujace.
f1archives juz przerabialem - fajna stronka, ale czasem mnie wkurza --------------->
Da_Mastah [ Elite ]
Pichtowy:
Tak to Piquet :-)) Tylko coś jedna reklama mu chyba z kasku umknęła, bo na pozostałych Grand Prix ma więcej napisów na kasku ;-)) A jeśli chodzi o ten typ widoku onboard, to też mi przypadł do gustu:
To tak, żeby się podelektować :-)) Ten drugi jest z Monzy. Warto zauważyć, że pierwsza szykana rozpoczyna się w lewo, a nie prawo :-))
stanson:
Nic za darmo :-)) Wystarczy się zarejestrować i napisać PM do jednego z moderatorów z prośbą o hasło :-)) Chłopaki muszą oszczędzać bandwidth :-))
A tak przy okazji, to jeśli ktoś chce obejrzeć całe GP Imola z 1994 roku, to zapraszam tutaj:
piokos [ Malpa w czerwonym ]
właśnie jest powtórka na TV4
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Patrzcie co znalazłem kiedyś o wyscigach F1 w latach '60:
Stewart na Zielonym Piekle:
i jeszcze cos zza wozu na treningu (trzeba trochę przewinąć stronę w dół)
Garbizaur [ Legend ]
Heidfled sie burzy... hehe... ;-D
W wywiadzie udzielonym niemieckiemu magazynowi "Auto Motor und Sport" Heidfeld stwierdził, że to on, a nie Polak, jest prawdziwą gwiazdą teamu BMW Sauber.
końcówka tutaj:
stanson [ Szeryf ]
Przepraszam, ale co on gada? Jaka z niego gwiazda? Nigdy nic w Formule 1 nie osiagnal. Paple jęzorem glupoty, bo wkurza sie, bo jakis dzieciak jest szybszy od niego. A sam, majac obecnie 29 lat - przez siedem lat startow w F1 stanal raptem 5 razy na podium i do tego ani razu nie wygral wyscigu... I nic nie wskazuje na to, zeby w przyszlosci mialo sie to zmienic, w przeciwienstwie do tego, co moze zespolowi zaoferowac Kubica.
Co do najlblizszego GP - Polak dobrze zna tor w Brazylii, w przeciwienstwie do Suzuki, ktora przed GP Japonii znal tylko z gier komputerowych ;) Wygral nawet na Interlagos w 2002 roku wyscig. Moze byc ciekawie.
Garbizaur [ Legend ]
Ja się nie nastawiam specjalnie na jakieś super miejsce Kubicy. Imho jeżeli dojedzie w pierwszej 8 to będzie sukces. :)
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Mi się nie podoba to, że Quick Nick podważa swoimi wypowiedziami w tym wywiadzie ducha druzyny w zespole BMW Sauber. Takie odnoszę wrażenie. Pewnie czuje oddech młoodego wilka na pleckach :P I dobrze, w f1 nie ma miejsca dla średniaków którzy nie robią postepów.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
jasiu smietana trafił "bes pódła"
BES SĘSU... NIK HAJTFED MOŻE I JEST GWIAZDĄ W KLUBIE... ALE NA ZDJEŃCIU WYRAŹNIE
POKAZUJE KTURE JEST JEGO MIEJSCE W SZEREGU W STAJNI BMW..
stanson [ Szeryf ]
OMG,
czasem te komentarze naprawde wymiatają.
Lucky_ [ god ]
Mnie denerwuje takie cos, ze ci kierowcy ktorzy bedą mieli nowy silnik, beda mogli zdjąc ograniczenia zwiekszajace wydajnosc, bo to ostatni wyscig. Np. Robert bedzie jechal drugie gp na tym silniku i nie moze tak zrobic, bo mogl by nie dojechac. Jest to moim zdaniem troche niesprawiedliwe.
Da_Mastah [ Elite ]
Lucky:
Trochę nawet bardzo niesprawiedliwe. Coż, tak kończą się propozycje kolejnych ograniczeń dobrych wujków z FIA, którzy dbają o równe szanse dla wszystkich. W zasadzie tak kończy się każde wyrównywanie szans, nie tylko w F1...
J0lo [ Legendarny Culé ]
FIA sądzi że takimi ograniczeniami wyrówna różnice doświadczenia między takim Ferrari a takim Aguri Honda... prawda jest taka żę to jest [próba wyrównania, ale jak każda próba wyrównania w obecnym świecie - jest to równanie w dół. zamiast wymusić na teamach więcej pracy, zatrudnianie doświadczonych ludzi, zamiast wypracowania sytuacji gdy rzeczywiście ten team Aguri jest w stanie się ścigać z Ferrari to oni próbują sprowadzić Ferrari do poziomu tamtych...
Obiwan1992 [ Generaďż˝ ]
Juz za tydzien ostatni wyscig szkoda ze Michael Schumacher nie bedzie sie scigac w nastepnym sezonie i szkoda że juz niema szans na ostatni tytuł mistrza
Da_Mastah [ Elite ]
J0lo:
Zgadzam się. Do tego można jeszcze dorzucić fakt, że wprowadzanie większej ilości ograniczeń skłania do kombinowania zespoły i kierowców. Zamiast skupić się na strategii czy podwyższaniu umiejętności trzeba myśleć czy nie lepiej zaryzykować te 10. miejsc w plecy i wymienić silnik na dany weekend.
stanson [ Szeryf ]
Zobaczcie to: (końcówka klipu).
Co za żenada. FIA powinna zabronić team orders zamiast zajmować się głupotami...
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
stanson --> Z tego co pamiętam to własnie po takich wypadkach FIA zabroniła tego rodzaju team orders.
Da_Mastah [ Elite ]
No właśnie też mi się wydawało, że zabronili (chociaż komentatorzy wyrazili obawy). Nie wiem czy nie przypadkiem jeszcze, kiedy Schumi jeździł w teamie z Irvine'm. Pamiętam jeden wyścig na Suzuce, w którym Irvine jechał 20 sekund z przodu, drugi jechał Hakkinen, a trzeci Schumacher. Irvine zwalniał, aż zaczął blokować czołówkę i Schumacher dzięki temu mógł wyprzedzić ich obu.
Ale na tym filmiku widać, że Schumi niespecjalnie kwapi się do odebrania zaszczytów zwycięscy...
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Da_Mastah --> Skoro w 2002 team orders jeszcze były to znaczy że zrobili to później. Zresztą nie wiem czy nie było to już w następnym sezonie, bo sytuacja z Austrii nie był odosobniona. Trzeba jednak przypomnieć że Schumi kiedy miał już zapewniony tytuł też oddawał zwycięstwo Barrichello.
Da_Mastah [ Elite ]
Trudna sprawa, bo jak widać transmisje telewizyjne nie obejmowały team radio, tak jak dzisiaj.
O ile mnie pamięć nie myli oficjalny ban na team orders miał miejsce w 1998 roku, kiedy to właśnie Irvine po raz kolejny miał "problemy z hamulcami" tuż przed metą :-)))) Ale sprawdzę to dokładnie, bo nie jestem pewien.
stanson [ Szeryf ]
Skoro zabronili team orders juz jakis czas temu - to swietnie, moge nie byc na czasie - w latach 2002-2004 nie sledzilem Formuly 1, bo wydała mi się strasznie nudna (pamiętając czasy Mansella, Prosta i Senny to każdy sezon teraz może się wydac nudny :P )
Czemu jednak Kubica w ostatnim wyscigu dostal "pozwolenie" na wyprzedzenie Heidfelda? Czy moze źle to odebrałem i jedynie było to "zachęcenie" Polaka do tegoz manewru?
A że Schumi nie kwapil sie do odebrania zaszczytow zwyciezcy - Da_Mastah, a jak by to wygladalo, gdyby sie kwapil?... I tak go publicznosc i caly swiatek F1 wygwizdal za to "zwyciestwo"...
Co tu Briatore mówi?
Nie potrafie tego odszyfrować...
Da_Mastah [ Elite ]
Tfu, nie Irvine tylko Coulthard! Dopiero teraz to zobaczyłem. GP Australii, po którym FIA dała nawet Stewardom kompetencje, dzięki którym mogli sami ocenić czy team orders były dane w jakimś momencie i zastosować karę.
Ten przypadek z Ferrari w 2002 skończył się tak, że zespół dostał karę pieniężną, a team orders zostały już doszczętnie zbanowane.
Tylko teraz zastanawiam się jak ma wyglądać ta komunikacja (w jakiej formie dokładnie została zakazana), skoro np. w Szanghaju Kubica dostał polecenie wyprzedzenia Heidfelda...?
Heh, nie odświeżyłem stronki a stanson też o Kubicy napisał :-))) Jak to było, że jak się coś jednocześnie powie, to po browarku? :-)))
A co do kwestii Todta, to brzmi: "Let Michael pass for the championship!". Tylko, że to jest sezon wcześniej.
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
stanson --> To nie Briatore (on jest w Renault) tylko Jean Todt.
Co do Kubicy to jest niepisana zasada że kierowcy jednego teamu nie walczą ze sobą, żeby przypadkiem nie wyrzucili się nawzajem z toru, a tutaj na 4 okrążenia przed metą mieli obaj bezpieczną sytuację, więc pozwolono im na walkę o jeden punkt. Ja nie odebrałem tego jako rozkazu tylko jako "okrzyk bojowy". Zresztą pierwszy niewyraźny komunikat brzmiał inaczej.
Da_Mastah [ Elite ]
Taka mała dygresja :-)))
Liczę na niego bardzo kiedy przejdzie do Ferrari. Przy okazji dodam, że w sondzie na F1.com 75% zagłosowało, że Kimi będzie mistrzem świata w tym teamie :-))
stanson [ Szeryf ]
No panowie, na Interlagos w Brazylii w najbliższy weekend zapowiada sie ciekawy wyścig.
Odchodzący na emeryturę Michael Schumacher ma teoretyczne szanse na zdobycie tytułu - w wypadku tylko jednej możliwości: jeśli to on wygra a Alonso nie zdobędzie żadnego punktu. Szansa mała, ale jest. Dodatkowo podsycają całą sytuację komentarze partnera z Ferrari - Massy, oraz byłego mistrza swiata Niki Laudy, które mozna dosc dwojako rozumiec:
Massa: "Biorąc pod uwagę sytuację w klasyfikacji kierowców, abym mógł wygrać Grand Prix Brazylii [swój domowy wyścig], Alonso będzie musiał jechać na punktowanej pozycji, a jeśli nie, to wtedy mój wyścig będzie przebiegał troszkę inaczej i pomoc dla Michaela nie będzie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Będę nawet szczęśliwy pomagając mu”.
Oczywiście zapewne nie jest to "dobra wola" Massy, wygląda na to, że mamy zagwarantowane team orders, jeśli sytuacja będzie się układała "pomyslnie" dla Schumiego. No ale to oczywiscie zadna rewelacja, mozna sie chyba tego bylo spodziewac...? Roznie jednak mozna interpretowac stwierdzenie "pomoc"...
Także zadnie na temat sytuacji w klasyfikacji kierowców przed GP Brazylii Niki Laudy też jest kontrowersyjne i w moim mniemaniu bardzo nieładne i niegodne byłego mistrza:
Lauda jest też zdania, że w jego czasach dałoby się jeszcze wykonać jakiś manewr na torze w stylu kamikadze, ale teraz jest to niemożliwe, gdyż wszędzie na torze są kamery, które wyłapują każde zdarzenie. Według Austriaka tylko Felipe Massa mógłby dokonać takiego poświęcenia dla zespołu Ferrari. Jest on też przekonany, że młody Brazylijczyk będzie właśnie w stanie coś takiego uczynić.
Pomimo tego, że bardzo chciałbym, aby to Schumacher wygrał i wyścig i całe mistrzostwa a najbardziej bym się cieszył, gdyby odbyło się bez zbędnych ekscesów i walka przebiegła czysto. To jest sport, powinien wygrac lepszy. Za Alonso nie przepadam, ale jeździ bardzo szybko i na pewno nie zasługuje na porażke poprzez zrobienie mu krzywdy "w miejscu gdzie nie ma kamer". Bardzo dobrze, że wszędzie są.
Nie zapominajmy też, że pomimo, iż Fisichella jest partnerem Alonso w Reanult, prywatnie jest dobrym kumplem Schumiego, o ile nie wręcz przyjacielem (tego nie wiem na pewno, ale czytałem, że lubia razem chłopaki po wyścigu poimprezować ;)
No i najważniejsze - bedziemy mieli możliwość obejrzenia na żywo ostatniego wyścigu żyjącej legendy - konczącego kariere po tym sezonie Michaela Schumachera. Pobił on chyba wszystkie możliwe rekordy, trudno oczekiwać, żeby w tym stuleciu ktoś tak zdominował ten sport jak zrobił to Schumi. Wiele było kontrowersyjnych momentów w jego karierze, na pewno kilka nieładnych, niektórzy go za to nie lubią. Taki jest jednak ten sport i nie można nie pamietać, że wielkie legendy tego sportu, takie jak Senna czy Prost tez dopuszczali się niezbyt pieknych zachowań w swojej karierze. Schumi był wielki w F1 i nikt nigdy już tego nie zmieni. Życzę mu udanego ostatniego wyścigu.
Dodam jeszcze, ze warto zainteresowac sie tez rywalizacja o 3 miejsce. Massa ma 1 punkt przewagi nad Fisichellą (70-69), a do rywalizacji przy ogromnym szczesciu (albo nieszczeciu rywali) moze rowniez wlaczyc sie Raikkonen majac 61 punktow. No ale jak znam zycie McLaren mu sie znowu popsuje :)) A na tego chlopaka bardzo licze w przyszlym sezonie, bo w tym roku tylko kiepski bolid go powstrzymal przed wlaczeniem sie do walki o mistrzostwo. To moj faworyt na następny sezon, choć nie przepadam za teamem Ferrari.
No dobra, naprodukowałem się już chyba wystarczjąco, to na koniec wrzucam jeszcze klip pokazujący dość nietypową sytuacje z konferencji prasowej po wygranym przez Schumachera na Monzie kilka lat temu wyscigu, kiedy odniosl 42-ie zwyciestwo w karierze tym samym zaliczając o jedno zwycięstwo więcej niż Swiętej Pamięci Ayrton Senna da Silva. Oto jego reakcja:
Legenda odchodzi, wiec warto obejrzec wyscig, jesli ktos sie troszke chociaz tym sportem interesuje. Tym bardziej, ze zdaje sie bedzie o przystepnej porze, jakos chyba po poludniu (musze sprawdzic)
Pozdrawiam, stanson.
Da_Mastah [ Elite ]
stanson:
Pierwsza wypowiedź Massy wcale nie sugeruje, że ma on jakieś złe zamiary, szczególnie wobec Alonso. Mnie od razu po przeczytaniu tej wypowiedzi nasunął się Irvine i jego teamwork na rzecz Michaela. W praktyce oznacza to podróż do czasów wyścigów z Hakkinenem, którego to Irvine umiejętnie umiał blokować. O podobnym zadaniu w mojej opinii myślał Massa, bo bez sensu byłoby nawet sugerować, że ktoś ma zamiar staranować samochód kierowcy ścigającego się o tytuł mistrza świata.
"wygląda na to, że mamy zagwarantowane team orders"
Nie. Team orders są zakazane. Jeśli Ferrari się tego dopuści, to będą dyskwalifikacje, a Massa by wyszedł na kompletnego kretyna w świetle powyższej wypowiedzi.
Ogólnie, to nie polecam czytania wypowiedzi kierowców lub członków zespołu ze źródeł innych niż oficjalne strony teamów, FIA czy F1. 90% tego wszystkiego to spekulacja w ciemno. Taka sama sytuacja jest w piłce nożnej. Koniec końców mogłoby to [czytanie tych informacji] doprowadzić do sytuacji, w której każdy zawodnik okazałby się kontrowersyjnym, jeśli nie s-synem.
A co do tej konferencji prasowej, to wcale się Schumacherowi nie dziwię. Szacunek dla Hakkinena, że próbował jakoś tej sytuacji zaradzić, bo rozumiał dobrze o co chodzi. Nie zdziwiłbym się, jeśli Schumi myślał, że to co widział z samochodu, to były ostatnie chwile Senny (w sensie - myślał, że Senna zginął dokładnie w tamtym momencie, nie zaś później w szpitalu).
Jeśli natomiast chodzi o ciekawe konferencje prasowe, to poszukaj stanson tej, jak się Hakkinen z Irvine'm wodą leją :-)))) Bezcenne :-)))
stanson [ Szeryf ]
Da_Mastah --> obyś miał rację z tym, co napisałeś. I wierzę, że masz. Chyba faktycznie przybrałem troszkę czarny scenariusz. Jednak co do team orders - to zawsze to "nieoficjalnie" jakos mozna obejsc, kwestia dogadania sie zespolu przed wyscigiem...
Ogladalem Hakkinena i Irvine w "akcji", hah! Schumi biedny w srodku siedzial i nie wiedzial a Irvine Hakkinena "atakowal" :) Świetne :)
Da_Mastah [ Elite ]
stanson:
"kwestia dogadania sie zespolu przed wyscigiem..."
O właśnie, o czymś takim myślałem :-)) Wiadomo - ostatni wyścig - jedziemy na Michaela :-)) No i takie coś można zrozumieć, bo w końcu w F1 współpraca pomiędzy zawodnikami jednego zespołu ma kluczowe zarówno znaczenie dla taktyki przyjętej przed wyścigiem, jak i dla rozwoju wydarzeń bezpośrednio na torze :-))
Pozdrawiam
P.S.
Mały OT, bo stanson akurat jesteś, to przy okazji spytam :-)) Reaktywujemy wątek o NBA? W końcu rozgrywki już się zaczynają :-))
stanson [ Szeryf ]
Da_Mastah --> no pewnie! Formula 1 sie konczy, NBA sie zaczyna :) Jeszcze 2 tygodnie :)
Widze, ze mamy podobne zainteresowania :)
stanson [ Szeryf ]
Kubica będzie kierowcą BMW w sezonie 2007. Podpisał kontrakt.
Teraz tylko czekac az Vettel wykopie z podstawowej dwójki tego zarozumialego "gwiazdrka" Heidfelda. Pewnie jeszcze nie w tym roku, ale w przyszlym... Kto wie? Skoro na rzecz 21-letniego Kubicy stracil miejsce byly mistrz swiata, to dlaczego Vettel nie mialby dostac podobnej szansy w zamian za Nicka. Tym bardziej, ze z Heidfelda juz nic nie bedzie, gwiazda nie ma szans zostac, przez 7 lat startow w F1 zdolal wszystkim udowodnic, ze jest zwykłym przeciętniakiem.
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Dzisiaj jest trenning na Interlagos?
Jak tak to o której?
stanson [ Szeryf ]
Na TV4 nie ma dziś transmisji z treningów.
A tak to wygląda:
SOBOTA:
12:30 - skrót sesji treningowych
19:00 - kwalifikacje [na żywo]
NIEDZIELA:
17:00 - podsumowanie sezonu 2006
18:45 - wyścig o GP Brazylii [na żywo]
Normalne godziny, nie trzeba się będzie zrywać w weekend rano z łóżka :)
Da_Mastah [ Elite ]
stanson:
"Teraz tylko czekac az Vettel wykopie z podstawowej dwójki tego zarozumialego "gwiazdrka" Heidfelda. Pewnie jeszcze nie w tym roku, ale w przyszlym... Kto wie? Skoro na rzecz 21-letniego Kubicy stracil miejsce byly mistrz swiata, to dlaczego Vettel nie mialby dostac podobnej szansy w zamian za Nicka. Tym bardziej, ze z Heidfelda juz nic nie bedzie, gwiazda nie ma szans zostac, przez 7 lat startow w F1 zdolal wszystkim udowodnic, ze jest zwykłym przeciętniakiem."
Vettel wskoczy za Heidfelda, od początku zacznie wygrywać i Kubica tym sposobem będzie zajmował zaszczytne miejsce drugiego kierowcy ;-))))
piokos [ Malpa w czerwonym ]
hehehe, ostatnie uderzenie już jutro :D --->
Przyznam się, że GP Japonii przespałem, znaczy obudziłem się włączyłem TV, ale wyścig był dość nudny i pomyślałem sobie, że będę tylko słuchać. Obudziłemm się po 11 :)
Małysza w Japonii też nigdy nie oglądam, śpię :D.
Teraz to co innego, wieczór to wspaniała pora na F1.
kilka ciekawostek:
Grand Prix, które zostaną zorganizowane lub ich organizacja jest planowana w następnych latach:
Grand Prix Meksyku (prawdopodobnie od sezonu 2009)
Grand Prix Rosji (prawdopodobnie od sezonu 2011)
Grand Prix Indii
Grand Prix Szwajcarii
Grand Prix Korei Południowej (prawdopodobnie od sezonu 2010)
O przywrócenie do kalendarza Grand Prix Austrii starał się austriacki team, Red Bull. Wydano kilka milionów euro w modernizację toru A1 Ring. Prace zostały chwilowo przerwane z powodu protestów okolicznej ludności i ekologów. Projekt modernizacji obiektu został ostatecznie zawieszony po uznaniu przez władze Austrii racji okolicznej ludności i cofnięciu pozwolenia na budowę.
lubię A1 Ring, szybki tor. Precz z ekologami czcemy igrzysk i chleba!
piokos [ Malpa w czerwonym ]
no to Robetrowi pozostaje już tylko wyprzedzić Shumiego
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Heidfeld po swojemu
karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]
Wiecie może kiedy zaczyna sie następny sezon?
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Australia - Albert Park 18 marca
"Pedro, w którą stronę jeździmy?" --->
karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]
o jaaa, to troszkę czasu...
stanson [ Szeryf ]
Za 10 minut na TV4 skrót sesji treningowych z wczoraj.
eJay [ Gladiator ]
Przecież i tak Schumi nie zobaczy tego napisu:D No chyba, ze to Kubica bedzie liderem wyscigu:)
stanson [ Szeryf ]
Albo jak bedzie dublował Heidfelda :P
Da_Mastah [ Elite ]
O tak, komentatorzy na TV 4 lubią mówić rzeczy, które nijak mają się do faktycznych wydarzeń (zarówno na torze w czasie rzeczywistym, jak i minionych - historycznych). Dzisiaj np. dowiedziałem się, że jednym z poważniejszych grzechów Schumachera było to, jak nikczemnie i podstępnie wyrzucił z toru Damona Hilla na Adelaidzie w 1994, po czym zdobył tytuł mistrza świata.
stanson [ Szeryf ]
Nie mogę już słuchać tych "szpeców". "Samochody" Formuły 1... Kurna, nie znają słowa bolidy?
Beaverus [ Bounty Hunter ]
Dlatego ogladam na zagranicznych stacjach relacje :)
Da_Mastah [ Elite ]
stanson:
Ja np. tego określenia w ogóle nie używam, tylko zawsze mówię samochód :-))
eJay [ Gladiator ]
Kurcze, szkoda Schumiego. Na miejscu Todta zmienilbym silnik i kazal Michalowi napierac caly wyscig na pedał gazu. Innego wyjścia nie ma.
Solidna jazda Kubicy - oby jednostka BMW wytrzymala trudy tego toru.
Beaverus [ Bounty Hunter ]
No mi tez szkoda Schumiego, znowu pech :/
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Szkoda mi Schumiego, mam cichą nadzieje że Alonsowi odpadnie albo opona albo sie coś rozwali - coś w tym stylu :D
A Schumi wygra wyścig z wielką klasą i zostanie miszczem świata !!!
HopkinZ [ Senator ]
Oby Alonso pogubił się zaraz po tym, jak Raikonnenowi silnik wybuchnie.
Złosliwość jest rzeczą ludzką...
stanson [ Szeryf ]
Jak dzieci... co za glupoty pieprzycie... Nie przepadam za Alonso, ale mam nadzieje, ze mu sie zaden wypadek nie przytrafi. Na tytul mimo wszystko zasluguje. Szkoda, ze Schumi z daleka startuje, ale coz... to sport.
HopkinZ [ Senator ]
Ja po prostu uważam, że Alonso nie zasługuje w tym roku na tytuł mistrza. A poza tym nie lubię go. Natomiast IMO Schumiemu nalezy się największe i najlepsze zakończenie kariery. Takie moje zdanie ^^.
stanson [ Szeryf ]
Na TV4 za moment zaczyna sie podsumowanie sezonu 2006.
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Prawie pred wyścigowy UP :)
MaZZeo [ LoL AttAcK ]
stanson --> nie wypadek a uszkodzenie bolidu :)
stanson [ Szeryf ]
pfff sie przyczepil :D
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
stanson ---> jakie podsumowanie sezonu? Jakaś kamienica leci :P
stanson [ Szeryf ]
Zaczyna sie GP Brazylii.
Szympans --> a moze bys zerknal na godzine mojego postu...?
Czy na jakims innym kanale jest moze transmisja (najlepiej z ang. komentarzem)?
Nie dam chyba rady tych głupków ponad 2 godziny słuchać.
LooZ^ [ be free like a bird ]
Gdzie mozna na zywo sledzic f1?
Priest [ Generaďż˝ ]
TV4, rtl, ITV
Fatalny start Rosberga :) Robert niezle :)
stanson [ Szeryf ]
Co za pech Schumachera.... :((((
Zmienił oponę i jednak pojechał dalej.
Oglądajcie, bo legenda odchodzi. W moim mniemaniu w wielkim stylu.
vcarter [ Koszykarz ]
wielka szkoda - zapowiadal sie bardzo atrakcyjny i zaciety wyscig ale jak Schumi zlapal kapcia to nic ciekawego juz sie dziac nie bedzie chyba ze Massa pojedzie na czolowke z Renowkami ;)
Kubica jak auto i team nie zawala to zapowiada sie bardzo wysokie miejsce ...
... Schumi ostatni - nienajlepsze pozegnanie ale jeszcze moze cos sie wydarzy ciekawego...
Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]
Dla tych, którzy nie mogą oglądać:
ShinChanMun [ Pretorianin ]
Schumacher jeździ jak Bóg teraz . Naprawde . Massa też :)
Co do faceta od kamer . Zjarał się czegoś czy coś ...
master53 [ Hans Kloss ]
Pięknie Schumacher pędzi swoim bolidem. Gdzieś z końca stawki na 6 miejsce. Po prostu oglądam to ze szczeką na ziemi.
Edit: Już 5 miejsce :)
ShinChanMun [ Pretorianin ]
Fisichella teraz ostro zepsuł
stanson [ Szeryf ]
To co pokazuje w tym wyscigu Schumacher przejdzie do historii.
Nieprawdopodobne!
LooZ^ [ be free like a bird ]
Nawet pomimo mojej antypatii do Schumachera to musze przyznac ze to co dzisiaj zrobil bylo imponujace. Z drugiej strony, to co robily fury Ferrari w tym wyscigu jest niesamowite. Wyciagaly czasy lepsze o sekunde!
Ps. [edit - gdzie ja zjadlem polowe slow? :P]
Da_Mastah [ Elite ]
Jezu, ryczałem na wyścigu F1! Nie jestem w stanie teraz czegokolwiek wyrazić, bo po pierwsze schlapałem się chyba ze cztery razy podczas dzisiejszego GP, a drugie, ze zaraz mecz jest...
Astarnael [ Chor��y ]
Nie wiem jak wy ale ja czuje niedosyt. Kubica jechal bez jaj. Schumi latwo go wyprzedzal, De la Rosa daleko mu odjechal, zderzyl sie ze Speedem co spowodowalo problemy Heidfelda. Niby ok, ale cos nie tak...To nie jest material na mistrza.
J0lo [ Legendarny Culé ]
Kubica jechał tak jak mu pozwalało auto, od początku weekendu miał problemy z nim a w dodatku ejdnostka była na drugim wyścigu. co więcej przed sobą miał De La Rosę który jechał na 1 stopa.
a Kubica nie zderzył się z tamtym bolidem tylko to był Heidfeld - realizator się pomylił a ci komentatorzy powtarzali to jak idioci - przecież ewidentnie było widać było jak Heidfeld zjeżdżał na stopa po benzynę, opony i nowy przedni spojler...
a Schumacher dzisiaj klasa sama dla siebie. niestety najlepszy dzisiaj na torze, a nie wygrał :/
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Ja byłem ciekaw tylko jednej sytuacji: Ostatnie okrążenie, Massa prowadzi tuż za nim Schumacher, Alonso na 9-10 miejscu. Co by zrobił Massa? Postawcie się na jego miejscu w takim wypadku.
ShinChanMun [ Pretorianin ]
Piokos ----> Ja sie zastanawiałem czy Massa nie spowodowałby jakiegoś wypadku z Alonso .
Priest [ Generaďż˝ ]
Wspanialy wyscig :) Szumi pokazal klase...Cos pieknego :)
Kubica jechal moim zdaniem bardzo dobrze. Nie popelnial bledow i pewnie zajal 9 miejsce.
Sato...Brak slow.
Znalezione na innym forum
Nick: The car doesn't feel right after I was hit
pit: Your car is fine
Nick: There is a strong vibration in the rear
pit: Your car is fine
Nick: There is a loud noise on left hand turns
pit: Our data indicates your car is fine
Nick: I can hardly hold her on the track
pit: You can go faster
Nick: I think the right rear suspension just broke
pit: Nick, there might be a problem with your suspension
stanson [ Szeryf ]
piokos --> to chyba oczywiste, nad czym tu się zastanawiać??
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
Gratuluję Schumacherowi pięknego wyścigu!!!
Tylko długooooo będzie się czekać na następny sezon...
A czy będzie jakaś dekoracja najlepszych konstruktorów, mistrza świata itd?? Jak tak to kiedy?
HopkinZ [ Senator ]
Dzisiejszy wyścig jedynie potwierdził to, co o formule pierwszej wiadomo.
Schumacher to po prostu mistrz. Z 17 pozycji dojechał na 4 miejscu. Kilkanaście okrążeń więcej i wziąłby Buttona bez problemu. Gdyby jeszcze dołożyć do tego szaleńczego raidu drugi bolid sytuacja byłaby identyczna jak we wspominanym swego czasu filmie Driven ze Stalowym. Ot – piękna jazda. Najlepszy bolid, najlepszy kierwoca. Ciekaw jestem, czy Massa zdolny byłby odrobić taką stratę.
Alonso to – mimo mojej kwaśnej miny – nowy mistrz, który na tytuł zasłużył. Dzisiejsza równa jazda + dobra taktyka (Raikonnena wyprzedził po pit-stopie) tylko w tym przekonaniu utwierdzają. Za kilka sezonów pewnie będzie z niego kolejna maszyna. A tymczasem trzeba mieć nadzieję, że za pięć miesięcy będzie to wciąż ten sam emocjonalny diabełek.
Massa pojechał fenomenalnie. Drugi raz. A nie zapominajmy, że jeszcze kilka wyścigów temu Kubica skutecznie walczył z nim i nie dawał sobie w opony dmuchać. Miło, że wygrał w takim miejscu. Jego radość przyprawia tylko o uśmiech na twarzy :).
Button + Raikonnen – moi faworyci od czterech sezonów. Wciąż dobrze, ale zawsze tuż za najlepszymi. Mam cichą nadzieję, że Iceman po przejściu do Ferrari zdobędzie za rok tytuł mistrzowski.
Kubica & reszta nowicjuszy – w tym wyścigu jedynie Kubica pokazał jakieś umiejętności niestety. Jako jedyny trzymał się blisko stawki. W końcu reszta – Speed, Liuzzi i wszyscy kierowcy o „kilkuwyścigowych” nazwiskach zostali z tyłu. Szkoda, bo w przyszłym sezonie znowu pojawią się nowe nazwiska, które pewnie znikną po paru wyścigach. Liczmy na Kubice. Świetnie, że wciąż będzie jeździł z Heidfieldem. Dobre stosunki między team mate’ami to ważna rzecz.
Wyścig świetny jeżeli chodzi o zakończenie sezonu. „Fajnie”, że Toyota wypadła i BMW zdobyło piąte miejsce wśród klasyfikacji konstruktorów.
J0lo –->
IMO Kubica mógł pojechać lepiej. Jak to ktoś wspomniał, zabrakło mu jaj :). Z ciężkim bolidem miał dobry start, a później jechał bez żadnej rewelacji. To Nick zderzył się „z kimśtam” i to Nick stracił część wozu, nie Kubica.
Priest –->
Cóż, „standardowa odpowiedź admina” :).
BTW> Sato? To Nick uderzył w Sato na tym zakręcie?
piokos [ Malpa w czerwonym ]
stanson => to jest Brazylia, ostatni brazylijczyk który tam wygrał to był Senna. JEst dużo podtekstów.
Lucky_ [ god ]
Mnie dzisiaj denerwowali a jadnoczesnie smieszyli komentatorzy na TV4. Najlepsze bylo jak nie zauwazyli ze Kubica wyprzedzil M. Schumachera, po tym jak on na chwile przyhamowal. A potem wine za swoja slepote zrzucali na realizatora.
stanson [ Szeryf ]
piokos --> Massa na swojej stronie internetowej napisal, ze "jesli nadarzy sie taka mozliwosc" to pomoze Schumacherowi. Czyli poswieci swoje zwyciestwo nawet w Brazylii...
Gdyby jednak taka sytuacja zaistniala - Schumacher odszedlby w o wiele gorszym stylu niz to dzis uczynil. A uczynil to MISTRZOWSKO!
Lucky_ --> na szczescie tych dwóch głupków już w przyszłym sezonie nie będzie. TV4 rozstało sie juz z F1 (thanks GOD!). Tylko znajac polska TV obawiam sie, ze przyslowie "z deszczu pod rynne" bedzie pasowalo do tej zamiany...
Priest [ Generaďż˝ ]
HopkinZ----> nie nie :) Po prostu Sato jechal dzis wyjatkowo dobrze :) Dlatego napisalem brak slow :)
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Mam cichą nadzieję, że Iceman po przejściu do Ferrari zdobędzie za rok tytuł mistrzowski.
Niestety wygląda na to, że aby zdobyć tytuł mistrzowski, mój ulubiony kierowca będzie musiał przejść do najmniej lubianego przeze mnie teamu. Szkoda :o(
PS. To był bardzo udany weekend, wygrały Legia, wraz z MU, nie wygrał Schumacher (przy całym szacunku dla jego umiejętności, po prostu nie lubię buca), jeszcze tylko Real da radę Barcie i już będzie naprawdę świetnie :o)
HopkinZ [ Senator ]
Lucky -->
dokładnie :). Zaśmiałem się, gdy Schumi wjeżdżał na ogon Raikonnena. Na myśl mi przyszło:
"Schumi goni Icemana, zupełnie jakby chciał mu powiedzieć: 'Cześć! co słychać? Ładną mamy pogodę. Szkoda, że kończę karierę. A w dodatku Ty wchodzisz na moje miejsce do Ferrari. Fajnie, fajnie. ale słuchaj, bój się mnie, bo jestem najlepszy i siedzę Ci na ogonie. Nie będzie taryfy ulgowej, do końca tylko 4 okrążenia i mam zamiar Cię wyprzedzić."
Heh.
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Wyścig świetny, wyprzedzanie, napięcie, drobne i niegroźne dla kierowców (oby tak zawsze) kolizje. No czego dusza zapragnie. Szarża Schumiego pokazała jakim naprawdę świetnym kierowcą ciągle jest. Ale Raikko w Scuderii będzie godnym następcą. Alonso mistrzem i dobrze, gość jest zawsze szybki a to co robi na wodzie to poezje. Teraz w McMercu czeka go pewnie chwilowe załamanie kariery. Z odejscia Msc najbaredziej pewnie cieszy się jego brat. Ralf dopiero teraz się odblokuje i pokaże swoją konkurencyjność :)
Lucky -> Szanuj komentatora swego, możesz mieć gorszego!
Buczo. [ Scuderia Ferrari ]
Bardzo dobrze pojechał dzisiaj Sato, mam nadzieje że skończy się całkowicie niezasłużone moim zdaniem wieszanie psów na tym kierowcy.
Kubica pojechał na miarę możliwości swoich i bolidu, jednak bez rewelacji.
Obserwując dzisiejszy wyścig można wstępnie wywnioskować że Renault w najbliższych latach będzie miało już ogromne problemy w walce o mistrzostwo. Ferrari wraca do gry, zapewne również Toyota. BMW też ale chyba jeszcze nie w najbliższych sezonie. Cieżko ocenić McLarena.
Przyszły sezon będzie ciekawy, Alonso będzie mogł sprawdzić ile tak naprawdę wart jest Mercedes, a Ferrari ile wart jest Raikkonen :) Ja obstawiam tego drugiego.
Da_Mastah [ Elite ]
Napiszę cokolwiek jedynie w przerwie meczu.
Paudyn:
"Niestety wygląda na to, że aby zdobyć tytuł mistrzowski, mój ulubiony kierowca będzie musiał przejść do najmniej lubianego przeze mnie teamu. Szkoda :o("
Ty i te Twoje animozje :-))) A za co niby tego Ferrari tak strasznie nie lubisz, co? :-)))
"nie wygrał Schumacher (przy całym szacunku dla jego umiejętności, po prostu nie lubię buca)"
A za co niby tego Schumachera tak strasznie nie lubisz, co? :-)))) Buc? Skąd to niby?
"jeszcze tylko Real da radę Barcie i już będzie naprawdę świetnie :o)"
Nie może być - Paudyn za Realem :-))))))
Co do wyścigu, to nawet mimo tego, że na Schumachera spadły wszystkie nieszczęścia świata jestem pełen podziwu dla tego, czego dokonał przez te 15. lat. Tak jak mówiłem. Uczył się jazdy od najlepszych. Ścigał się z Mansellem, Piquetem (nawet w jednej drużynie), Senną, Prostem, Hakkinenem, Hillem, no po prostu kawał czasu i to kawał przepięknego czasu dla Formuły 1. Jak wyprzedził Raikkonena, to od razu przypomniały mi się stare batalie z Miką, gdzie stosował dokładnie ten sam manewr :-)) Jakby mieli sprzężone kierownice w samochodach :-)))
Fenomenalna jazda Buttona, Felipe jechał dokładnie tak, jak wszyscy sobie to wyobrażali. Pozostał niedosyt, że tytuł mistrza przypadł Alonso, a Ferrari nie zdołało jeszcze wskoczyć na pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Danke Michael!
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Ty i te Twoje animozje :-))) A za co niby tego Ferrari tak strasznie nie lubisz, co? :-)))
Rywal mojego ulubionego teamu (McLaren) - proste, nieprawdaż?
Buc? Skąd to niby?
Nie wiem, może niewłasciwe przykłady i metody wychowawcze w dzieciństwie? :o)))))
Nie może być - Paudyn za Realem :-))))))
Jak widzisz, bywam człowiekiem ;o)))
Da_Mastah [ Elite ]
Paudyn:
"Rywal mojego ulubionego teamu (McLaren) - proste, nieprawdaż?"
No to rzeczywiście dałeś do pieca :-)))
"Nie wiem, może niewłasciwe przykłady i metody wychowawcze w dzieciństwie? :o)))))"
No ale właśnie podaj te przykłady :-))
"Jak widzisz, bywam człowiekiem ;o)))"
OT: Dlatego życzę nam obu, żeby Real spotkał się z ManU w Lidze Mistrzów i żeby można było w końcu znowu jakąś dobrą piłkę obejrzeć, jak za starych dobrych... :-)) Taki kolejny dwumecz wszech czasów by się przydał, co? :-))
eJay [ Gladiator ]
Hmmm nie wiem co napisać, legenda odchodzi:( Schumi dwoma manewrami (z Fisichella i Raikonenem - jak on tam znalazl miejsce do wyprzedzania? Moj pokoj jest wiekszy...) udowodnil, ze jest mistrzem. Alonso jechal na pelnym luzie. Nawet jak byl na czwartej pozycji i mial na tylku Buttona to prowadzil bolid konsekwentnie, bez błędów. Apropo Buttona - chlopak ma dar do wyscigow. Rozkreca sie z okrazenia na okrazenie. Stad pewnie kwalifikacje wychodza mu srednio. W Grand Prix radzi sobie doskonale.
Kubica pojechal bardzo dobrze, bolid mial chyba najwolniejszy ze stawki - co bylo widac na prostych - a mimo to jakos doczolgal sie na 9 pozycji:) Klasa w sobie sa natomiast komentatorzy. Panowie, kierowcy w F1 wsiadaja do bolidów, nie do samochodów:)
stanson [ Szeryf ]
Ferrari bylo absolutnie bezkonkurencyjne w tym ostatnim GP. Czasem mi sie wydaje, ze w tych bolidach wlasciwie kazdy z jezdzacych w F1 zawodnikow bylby w stanie stawac regularnie na podium. Spojrzcie na Masse (moim zdaniem to on taka "pizdeczka" jest, daleeeeeeko mu do materialu na mistrza...) - co on osiagnal w poprzednich sezonach w F1? Byl typowym wrecz outsiderem, w zyciu podium nie zaliczyl a teraz, w czerwonym rumaku odnosi sukcesy... :)
eJay [ Gladiator ]
stanson---->Tak samo mozna pisac o Alonso:) Przeciez jadac w Minardi tez byl czesto outsiderem. Jak widac, duzo zalezy od bolidu, nawet bardzo duzo. Ponoc wczoraj wykrecano czasy o poltorej sekundy lepsze niz rok temu, a silniki maja o kilkadziesiat koni mechanicznych mniej:)
Massa to dobry kierowca, cos jak Jarno Trulli, tylko, ze Brazylijczyk szczesliwym trafem dostal sie do Ferrari:>
Da_Mastah [ Elite ]
eJay:
eJay [ Gladiator ]
Da_Mastah---->I co w związku z tym?
stanson [ Szeryf ]
Da_Mastah:
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Da_Mastah, eJay, stanson =>
stanson [ Szeryf ]
Wyobrażacie sobie zdziwienie i zaskoczenie przechodniow i kierowcow poruszajacych sie sasiednimi drogami...?! -->
piokos --> LOL :D
Da_Mastah [ Elite ]
eJay:
Bolid jest określeniem żargonowym, które weszło do polskiego języka F1, ale nie jest poprawne. Dlatego dziwię się, że ktoś oskarża komentatorów o niekompetencje z tego powodu (akurat to sprawa poza poziomem merytorycznym).
Nawet u Kopalińskiego widnieje:
Bolid, duży, jasny meteor, "kula ognista" - gr. bolis dpn. bolidos 'pocisk; grot'.
eJay [ Gladiator ]
Da_mastah---->Nie oskarżam komentatorów o niekompetencje, ale smieje sie jak w natłoku informacji Borowczyk i Skubis mowia 4 razy pod rzad "samochod", ktore jest okresleniem najbardziej ogolnym w stosunku do czterokolowcow:) Jezeli F1 to elitarny sport to uzywajmy tez specjalistycznego jezyka, a a bolid jest okreselniem wozu, ktory uczestniczy w tych wyscigach.
Da_Mastah [ Elite ]
eJay:
"Nie oskarżam komentatorów i niekompetencje"
Aaa, sorry... To chyba stanson wcześniej napisał.
"Jezeli F1 to elitarny sport to uzywajmy tez specjalistycznego jezyka, a a bolid jest okreselniem wozu, ktory uczestniczy w tych wyscigach."
Ale właśnie w specjalistycznym języku masz definicję :-) Bo słowo pochodzi ze specjalistycznej dziedziny jaką jest astronomia :-)
eJay [ Gladiator ]
Czarnuchu, nie badz taki "czepliwy":-) No chyba, ze czegos nie wiem i zaczales studiowac astronomie:) W takim razie sorry, Winnetou:)
stanson [ Szeryf ]
!
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
No ale właśnie podaj te przykłady :-))
Musisz zadzwonić do Michaela i spytać się go, z kogo brał przyład... może Mike Tyson? :>
Taki kolejny dwumecz wszech czasów by się przydał, co? :-))
Oj tak, już dawno nie było nic nawet zbliżonego do poziomu tego pamiętnego meczu ;o)
Szympans51 [ Arsenal Londyn ]
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5584765&N=1
Nowy wątek !!! :))