GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Company of Heroes: Kompania Braci [Część 2]

28.09.2006
20:43
[1]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Company of Heroes: Kompania Braci [Część 2]

Info:
Company of Heroes jest strategią czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Warhammer 40,000: Dawn of War i popularnej serii Homeworld. Omawiany produkt nawiązuje do burzliwych lat II Wojny Światowej, ale koncentruje się na działaniach Stanów Zjednoczonych w zachodniej części kontynentu europejskiego.

Scenariusz niniejszej pozycji otwiera moment słynnego morsko-powietrznego desantu Aliantów w Normandii, zaciekle bronionej przez okupacyjne wojska III Rzeszy. Kampania dla pojedynczego gracza, niczym wysokiej klasy film fabularny, przedstawia losy dzielnych amerykańskich żołnierzy z tytułowej „Kompanii Bohaterów”. Natomiast tryb multiplayer umożliwia zabawę (sieć lokalna, albo Internet) maksymalnie ośmiu osobom, kontrolującym siły sprzymierzone lub dowodzącym Niemcami. Naturalnie twórcy zaimplementowali mnóstwo autentycznych lokacji, maszyn militarnych itd.

Za sprawą graficznego „silnika” o nazwie Essence Engine wirtualna rzeczywistość prezentuje się niezwykle sugestywnie. Trójwymiarowy świat podatny jest na zniszczenia, więc oglądamy np. rozjeżdżanie przez czołgi kamiennych krzyży na cmentarzach, powstawanie lejów po eksplozjach oraz spektakularne walenie się budynków pod wpływem ciężkiego ostrzału. Dodatkowo realistycznie funkcjonująca Sztuczna Inteligencja czyni z towarzyszy broni znakomicie działający zespół, wykorzystujący przeszkody terenowe w charakterze osłon, błyskawicznie reagujący na ruchy przeciwnika etc. Z kolei technologia Havok (vide m.in. Painkiller, Max Payne 2: The Fall of Max Payne i Thief: Deadly Shadows) gwarantuje należyte odzwierciedlenie praw fizyki.


Data Premiery:
Świat: 11 września 2006
Polska: 29 września 2006

Wymagania:
Windows® XP lub Vista
512 MB RAM
1.7 GB wolnego miejsca na dysku
Karta graficzna kompatybilna z DirectX 9.0c, PS 1.1


Linki:
- oficjalna strona.
- bardzo dobra strona o CoH.
- strona z przeroznymi plikami do gry.
- obszerne FAQ.

https://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=12642 - (1.6GB) Demo w wersji beta. Zawiera pierwszą i część czwartej misji kampanii gry i tutorial.
- (1.8GB) Oficjalne demo, zawiera jedna mape skirmish.

-= Lista graczy =-

1. Logadin -> vonStein

28.09.2006
20:47
smile
[2]

foxx [ lisek ]

Jeszcze sekunda i bym nacisnal opublikuj :)

edit/ Spoko, nic sie nie stalo przeciez. Tylko zmien to logo bo sie takie 'chropowate' zrobilo.

28.09.2006
20:49
[3]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

;) myślałem że dłużej Cię nie będzie więc sobie pozwoliłem ... chyba nie masz mi tego za złe ? :)

29.09.2006
09:03
smile
[4]

Da real Odi [ V ]

Patcha 1.2 faktycznie niby zainstalowalem przy laczeniu sie z multi, choc dziwne jest to, ze normlany, sciagniety ze strony zajmuje 8MB, a ten sciagany przeza multi 4MB - jakas kompresja, czy co...?

No nic - dzis ok 19 bede sobie chcial z kims pograc w multi, wiec jak cos, to zapraszam:)

Moj nick w grze: Odi

29.09.2006
09:24
[5]

Da real Odi [ V ]

Kanal GOLD na czacie CoH w multi - tam sie podobno Polacy zbieraja

29.09.2006
17:40
[6]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Yeah, dostałem Company of Heroes :) instalacja trwa ... :]

29.09.2006
17:46
[7]

Logadin [ People Can Fly ]

Taikun44 - jak już grywałeś w betę oraz masz ochotę na 2on2 to daj później znać na GG, bo szukam partnera do gry w teamie.

29.09.2006
18:25
[8]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Logadin >> w bete nie grałem niestety, ale grałem w W40k:DoW i po zakończonym szkoleniu zauwazam duze podobienstwo pomiedzy tymi tytułami (co mnie specjalnie nie dziwi :d). Gdy już trochę pogram będę mógł grać po necie ... w chwili obecnej pewnie bym tylko osłabiał team

30.09.2006
23:34
[9]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

:/ albo wszyscy graja w sp i nie mają czasu tu zaglądnąć, albo gra się już znudziła i nie chcą się tu wypowiadać ;) to jak jest ? ja od środy będę mógł grać po necie :)

30.09.2006
23:57
[10]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ja z Miniem gramy prawie codziennie.

30.09.2006
23:59
[11]

=Radament= [ Centurion ]

Oj gra jest poprostu cudowna ... nie mogłem się jej doczekać, a chyba zwariowałem na dzwięk dzwonka i głos kuriera trzymającego gre :P Pozdro dla was ...

01.10.2006
00:00
[12]

Miniu [ Generaďż˝ ]

RelictOnline na razie troche sie knoci. Nie widac wszystkich ludzi na kanalach. Nie zlicza takze niektorych rozgrywek

01.10.2006
00:02
[13]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Mnie wkurzyła tylko jedna rzecz ... gram.pl pisało że nie ma już wersji specjalnej więc kupiłem sobie normalna, a tu dziś zonk. Okazało się że jest jeszcze pare egz wersji specjalnej -_- minus dla CDP :P

_Luke_ >> no to mam nadzieje że już niedługo zagramy (tylko jeszcze pocwicze w sp;d)

01.10.2006
00:41
[14]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Te pozostale egzemplarze edycji specjalnej to pewnie albo zwroty albo pozostalosci po niepotwierdzonych zamowieniach.

W sumie jedna rzecz mi sie nie podoba w multi (balans). Mianowicie system zdobywania doswiadczenia przez Os. Na duzych mapach fale czolgow-weteranow sa miazdzace dla alliantow ;/

01.10.2006
12:11
[15]

FAJEK [ INTERIA ]

pytanie za 100 pkt... jak zainstalowac Patcha 1.2 na wersje PL? Pokazuje mi sie komunikat, ze wersja mojego patcha jest niewlasciwa (jezyk). Mam polska, kolekcjonerska wersje CoH.

01.10.2006
12:20
[16]

Miniu [ Generaďż˝ ]

FAJEK z katalogu Documents and Settings\nazwa_uzytkownika\Moje Dokumenty\My Games\Company of Heroes\patch bo tam sie sciagnol przegraj go do katalogu gry. Powinien wtedy odpalic

01.10.2006
14:15
[17]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

Patch sciagnie sie automatycznie jak odpalicie tryb multiplayer. I nie bedzie zadnych problemow z jego instalacja.

01.10.2006
14:33
smile
[18]

Raz3r [ Generaďż˝ ]

Mam duzy problem. Mianowicie za kazdym razem jak proboje dolaczyc do jakiejs gry wyswietla mi sie taki oto komunikat--->

Mam zainstalowanego patcha 1.2 ( w momencie wejscia do multi zainstalowal sie automatycznie) oraz oryginalną wersję gry, ale za cholerę nie moge grac po sieci :/

Do tego na zalecanych ustawieniach ( domyslnych) mam 10-12 FPS kiedy w pierwszej misji mialem ich aż 25... czasami gra zalicza spadek FPSow do 3 i grac się przez to zwyczajnie nie da... Posiadam GF6800GT i 1GB ram'u, powinno działac conajmniej płynnie...

01.10.2006
14:34
[19]

Miniu [ Generaďż˝ ]

alexej ano wlasnie ze nie .Niektorzy maja z tym problem

01.10.2006
14:35
[20]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

raz3r->
Czasem tak jest. Zamiast szukac servera wcisnij przycisk graj teraz. Dziala zawsze :)

A spadek fpsow moze jest na mapkach z duza iloscia drzew? Obniz ich jakosc w opcjach i bedzie dobrze.

edit :
Miniu ->
skoro tak to zwracam honor :)

01.10.2006
14:37
[21]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Raz3r tez to mam czasami . Nie masz pewnie zew IP. Jestes w jakies sieci osiedlowej?
Otoz cos takiego byl takze w DOW na samym poczaktu. Jesli ktos juz w grze siedzi kto nie ma zew IP nie polaczysz sie za cholere.

01.10.2006
14:54
smile
[22]

peners [ SuperNova ]

Ale gra jest elegancka, doszedlem do Carrentan i jak pod koniec zdobywaia własnie Carrentam gdy swoi tłukli do niemców i była taka fajna muzyczka to aż sie łęzka w oku kreciła, teraz trzeba tylko obronić miasto ale jakoś sobie radze :) Gra majstersztyk :D

01.10.2006
16:52
[23]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Beznadziejnie sie oglada replaye bez przyspieszenia. Mogli by choc dac predkosc razy 2

01.10.2006
19:33
smile
[24]

Raz3r [ Generaďż˝ ]

zapraszam wszystkich na serv 4v4 PL, bez hasla :). Zagramy sobie cuś. Potrzebuje teraz to juz jednego.. :)

01.10.2006
20:12
smile
[25]

Raz3r [ Generaďż˝ ]

kurwa mac ze tak powiem :/. Nie moge nigdzie wbić bo pojawia sie taki komunikat jak w poscie numer [18]. To nie jest tymczasowe! tylko raz i to na samym poczatku udalo mi sie wbic do jakiejs gry i raz zalapac na "graj teraz". Juz mnie to zaczyna mocno irytowac bo mam oryginala, a gra technicznie nie rozni sie niczym od pirata bo singiel jest w obu wersjach, a multi jak niema, tak niema :/. A graj teraz czestlo laczy mnie powyzej 5 minut, a wtedy trace najzwyczajniej cierpliwosć. Wiecie moze co zrobić zeby multi dzialalo normalnie? :/

01.10.2006
20:28
[26]

Hitmanio [ Legend ]

Krótka piłka o MP:

-Gra w MP polega na dowodzeniu jakiejś liczby żołnierzy (+ ewentualnie czołgi) przeciwko np: innemu graczowi na drugim końcu mapy tak?
-A w 4Vs4 to 4 atakuje swoimi oddziałami a 4 broni czy coś w tym stylu?

01.10.2006
21:01
[27]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Raz3r post numer 21. Czasami warto przegladac co ci ludzie odpisuja
Hitmanio jest tak jak w DOW. Sciagnij demo odpal skirmish to zobaczysz. Kazdy ma swoja baze i walczy o punkty na mapie dajace zasoby. 4/4 po prostu oznacza ze sa 2 druzyny po 4 graczy

02.10.2006
14:16
[28]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

I radze zamiast szukac serverow klikac "graj teraz". Wtedy nie bedziecie miec problemow. Bo przy normalnym laczeniu tez czesto zdaza mi sie ten komunikat, a alcze sie przez chello, a wiec o zadnej sieci lokalnej nie mozna mowic ;].

02.10.2006
14:23
[29]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Alexej a to ciekawe nie wiedzialem ze to wystepuje tez u ludzi ktozy maja normalne lacza a nie siedza w zdanej sieci. Mozliwe ze w tych grach do ktorych nie da sie polaczyc siedzi kilka osob z jednej sieci lub sa przez takie osoby zalozone. Do tej pory z tego co widzialem na forum Coh to sie tylko ludzie w takiej sytuacji jak ja zalili.


edit LInk do znanych problemow z multi nie dotyczacych siedzenia w sieci

03.10.2006
11:53
[30]

D0bi [ Junior ]

Witam , kupilem sobie niedawno gre po to zeby w mutliplayer popykac. Niestety mam problem , za kazdym razem jak wchodze w lobby po chwili wyskakuje mi komunikat " Connection problem with RElic Online" . Po jakims czasie wywala mnie do main menu.Nawet do jakiejs gry nie zdaze dolaczyc. Sprawdzalem firewalla i wszystko co mi do glowy przyszlo . Moj brat u siebie na swoim kompie i laczu ma to samo. Czy to ma jakis zawiazek z Relic i tym ze poprawiaja server performance ostatnio? Juz mnie to zaczyna denerwowac bo kupilismy sobie gry zeby w necie pograc z bratem a tu taki numer...

03.10.2006
11:58
[31]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Dziwne to troche. "Connection problem with RElic Online" pojawialo sie u mnie praktycznie tylko w becie. W pelnej wersji nie mam takiego problemu, a gram prawie codziennie. Na pewno nie blokujesz gry na firewallu? A tak w ogole jestes za NATem? Przekierowales odpowiednie porty?

03.10.2006
12:01
[32]

D0bi [ Junior ]

Firewalla mam tego windowsowskiego , mam Relic w exceptions ustawione , probowalem tez z wylaczonym , ciagle to samo. Mam Neo i lacze sie przez router , brat tez leci z neo , ale laczy sie bezposrednio do kompa. Obaj mamy ten sam problem.

03.10.2006
12:05
[33]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Musisz przekierowac porty na kompa.

The only inbound port you need to forward is 6112. You also need to ensure that your system is not blocking outbound connections on 6112 and on 30260 (not 30275, the readme.txt is incorrect).

6112 is used to connect people to each other when starting a game, 30260 is used by your PC when it attempts to connect to Relic online.

03.10.2006
12:11
[34]

D0bi [ Junior ]

hmm , jestem laikiem w tych sprawach , jak to zrobic w takim razie? czy jesli firewall byl wylaczony nie powinno dzialac mimo tych portow?

03.10.2006
12:16
[35]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Nie, trzeba jeszcze "przekierowac" porty w ustawieniach routera. Wyglada to tak, ze informacja przechodzi przez router a on (w zaleznosci od numeru portu) przekazuje go do wlasciwego komputera. Napisz jaki masz model routera, sprobuje cos znalesc.

03.10.2006
12:20
smile
[36]

ASZ5 [ Centurion ]

ta gierka wymiata!!!

03.10.2006
12:22
[37]

D0bi [ Junior ]

D-Link DSL G604T Wireless ADSL Router. Na routerach wogle sie nie znam , nie wiem nawet jak na niego sie zalogowac :/

Moj brat u siebie laczy sie z neo bezposrednio z kompem bez routera , firewalla wylaczal i ma ten sam problem.

03.10.2006
12:25
[38]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Router DI-604, DI-704P (rev.B.), DI-707P, DI-714P+, and DI-804HV

Otworz przegladarke i wpisz (standardowo) 192.168.0.1
Wpisz nick pass (standardowo opcja nieaktywna czy wcisnij enter)

Wejdz w Virtual Server (po lewej stronie)

ID - numer porzadkowy
Enable - zaznacz
Service Ports - wpisz jaki port'y chcesz przekierowac (mozna kilka np 4700-4740)
Service IP wpisz IP na ktorym chcesz miec przekierowany port
Zaznacz Always w schedule jesli chcesz zeby port byl zawsze aktywny czasowo
kliknij Apply i zresetuj router

03.10.2006
12:34
[39]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Jesli to nie zadziala sprawdz ta liste .

Mozliwe ze majac neo uzywacie netlimitera. W tym wypadku trzeba do odinstalowac

03.10.2006
12:39
[40]

D0bi [ Junior ]

tak uzywam , ale mam wylaczonego , musze go odinstalowac? sprobuje w kazdym razie

03.10.2006
12:46
[41]

D0bi [ Junior ]

Dzieki wielkie _Luke_ i Miniu. To byl ten netlimiter , kto by pomyslal ze go musze odinstalowac ;)

Pobawie sie routerem , teraz przynajmniej wiem jak sie zalogowac :)

Juz sie nie moge wieczora doczekac jak posmigamy z bratem 1na1 :D

Jeszcze raz wielkie dzieki za szybka pomoc

03.10.2006
20:59
smile
[42]

Arczens [ Legend ]

Dzis kupilem i zainstalowalem, niedlugo do was dolacze :D

04.10.2006
00:12
[43]

Arczens [ Legend ]

Ale to wciaga, godziny leca jak minuty :)

04.10.2006
15:10
[44]

stanson [ Szeryf ]

Jak jest z wymaganiami? A2500+, R9600Pro, 1GB RAM - pogram sobie, czy odpuścić? Dodam, że nadwyraz cenię sobie w miarę płynną rozgrywkę, nawet kosztem detali. Jak coś mi skacze, to nie gram. Albo kartę graficzną wymieniam :)

04.10.2006
15:12
[45]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Na low-medium pograsz plynnie w 1024x768

06.10.2006
11:25
[46]

yasiu [ Generaďż˝ ]

a duron1800 512 ram i radek 9550?

w fear grałem płynnie, titan quest tez chodzi całkiem nieźle... a jak z CoH?

06.10.2006
11:53
[47]

L0ck3 [ Pretorianin ]

stanson --> Mam bardzo podobny sprzęt, ustawienia medium, 800x600, AAx2 i dość płynnie.

06.10.2006
21:22
[48]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Jesli komus sie nie laduja mapy 4/4 (otoz komp sie wykracza na ekranie ladowania juz jak ma przechodzic do normalnej mapy) niech zmieni tekstury na niskie. Potem z poziomu gry moze zmienic je spowrotem na jakie chce . Mi to pomoglo

09.10.2006
23:28
[49]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Kto bylby chetny na gre jutro? Jak cos to bedziemy okolo 22 na kanale Gold

09.10.2006
23:29
[50]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Ja moge sprobowac ... ale strasznie laguje :/ a to dziwne bomam net prawie 512 kb/s ;/

10.10.2006
16:41
smile
[51]

sebusmax [ Junior ]

a moze ktos ma gre na sprzedanie company of heros ale archiwizowana ?? bede wdzieczny

10.10.2006
22:01
[52]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Czekamy na kanale Gold.

10.10.2006
22:15
smile
[53]

Arczens [ Legend ]

Musze dokonczyc kampanie na singlu i dolacze wtedy do was na multi :)

11.10.2006
09:50
[54]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cos nam wczoraj nie szlo - kod sieciowy jest spi*

Dobra wiadomosc jest taka, ze patch bedzie za 2 - 3 tygodnie.

11.10.2006
19:02
[55]

D0bi [ Junior ]

Czy ktos wie jak niemcami usuwac zapory przeciwczolgowe oprocz tego ze tygrys je moze rozjechac i ze je mozna rozwalac strzelajac w nie?( co zabiera za duzo czasu) . Alianci maja shermana ze spychara , niemcy maja cos takiego?

11.10.2006
20:00
[56]

Miniu [ Generaďż˝ ]

D0bi goliathami jeszcze mozna ale potrzeba dwoch czy 3 wiec lepiej sobie darowac. W becie pantera jeszcze mogla ale obecnie usuneli jej to zdolnosc. Jest jednak nadzieja bo sporo osob sie skarzy

13.10.2006
08:05
smile
[57]

Taikun44 [ Emissary Of Death ]

Podbije z rana watek i poprosze Was o wpisywanie się na liste graczy :)

13.10.2006
11:03
[58]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Po co ta lista?? Tyle razy sie wpisywalem na jakies listy a potem sie i tak okazywalo ze gralo moze z 10% ludzi. Lepiej by bylo gdyby ktos zechcial w koncu grac w multi

13.10.2006
13:14
[59]

Logadin [ People Can Fly ]

Miniu - lista pomaga znaleść ludzi chociażby na lobby w szukaj, nie każdy ma takiego samego nicka w grze jak na forum.

Co do gry - w weekend wracam z urlopu i dalej ruszam na front (chociaż głównie 2on2)

13.10.2006
14:49
[60]

Miniu [ Generaďż˝ ]

No to moze bysmy pograli w koncu razem . Bo na razie gramy z Lukiem jedynie z jakimis goscmi z gram.pl. Z doswiadczenia wiem ze takie listy nic nie daja. Zresta o ile wiem w RelictOnline i tak zeby kogos dodac do przyjaciol musisz byc na tym samym kanale lub grze

13.10.2006
14:50
[61]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ja moge dzis, bede od ok. 21. Nick Luke210

13.10.2006
19:36
[62]

D0bi [ Junior ]

Ja jestem prawie codzien wieczorem , nick Dobi123 , na kanale Gold

13.10.2006
20:38
[63]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

upik - dzis o 21 na Gold, czekamy 10 min a pozniej jedziemy z koksem :-)

13.10.2006
22:30
[64]

D0bi [ Junior ]

Musialem wyjsc przed 21 i bylem afk , jakos sie zlapiemy potem ;)

15.10.2006
17:25
[65]

Miniu [ Generaďż˝ ]

A dzis bedzie ktos?

15.10.2006
18:46
[66]

Logadin [ People Can Fly ]

Zapewne ja ale po 24

16.10.2006
11:55
[67]

Da real Odi [ V ]

Na forum gram jest watek company of heroes - multi i tam jest lista kilkunastu graczy z polski (z ich numerami GG, godzinami dostepnosci etc)
Wszyscy zagladaja zawsze na Golda, wiec tam ich tez spokojnie mozna zlapac
To tak a propos ziomków do multi :)

A co do samej gry: uparłem się, żeby w multi grac niemcami. Wszystkie mecze do tej pory przegrałem... No cóż - mistrzem RTS nigdy nie byłem, ale wydaje mi się, że US są znacznie przesadzeni i mają łatwiej, zwłaszcza w niewielkich grach (1na1, 2na2), kiedy liczy sie szybkośc zajmowania terenu. Dla odmiany zagrałem nimi 3 razy i 2 walki spokojnie wygrałem. A już spadzi to w ogóle masakra :/

Radzicie sobie niemcami w multi?

16.10.2006
12:01
[68]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Generalnie niemcami szlo mi latwiej na samym poczatku bety, jak jeszcze nie wiedzialem jak grac alliantami. Teraz generalnie wole alliantow, maja wiecej mozliwosci na samym poczatku. Na niektorych mapach ide w riflemanow, na innych w specjalistow (bron ciezka). Niemcami praktycznie nie gram, nie pozwala mi na to moj swiatopoglad, dziadek by sie w grobie przewrocil :-)

edit: Chociaz z tego co obserwuje, grajac niemcami trzeba umiescic 2-3 MG teamy w kluczowych miejscach, zalezy to scisle od mapy - latwiej jest na mapach z duza iloscia budynkow. Nie nalezy przesadzac z iloscia piechoty (co robi wiele osob), pozniej techujemy do stugow, jesli gosc masuje riflemanow - tym lepiej, 1 - 2 ostwindy zrobia z nich miazge. Trzeba pamietac o drutach, allianci musza kupic nozyce do ich ciecia za 50 munit. Wazny jest upgrade, ktory podnosi doswiadczenie jednostek.

16.10.2006
12:25
[69]

Da real Odi [ V ]

No wlasnie ja jestem z tych, co przesadzaja z piechota, co widac potem na statsach po walce :) tylko wiesz - przewaga liczebna saperów nad pionierami wymusza szybkie wystawienie VGs dla oslony albo zajmowania punktow. trudno mi znalezc zloty srodek.

Owszem, mg sa swietne na mapach z budynkami, ale na takich plaskich jak deska, jak angolville, nie jest rozowo :/. Stugow raczej nie biore - staram sie w ogole pomijac ten budynek i od razu wystawiac budynek pancerny, zeby PzIV produkowac. Ale - przegrywam, czyli robie cos zle :)

Przemysle sprawe

16.10.2006
12:32
[70]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

No moze wlasnie przegrywasz bo omijasz budynek stugow i probujesz robic od razu ciezkie czolgi (a te kosztuja _duzo_ paliwa). Na poczatku, na "otwartych" mapach lepiej zrobic 1 - 2 MG i z 1 - 2 Volki do ich ochrony, ktore kosza riflemanow do czasu ich "bar upgrade". Nie zapominaj tez o miotaczach ognia.

16.10.2006
12:40
[71]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Przedewszystkim podstawa to nigdy nie robic PzIV. Ten czolg jest najgorszym czolgiem w grze. Najbardziej efektywny pod wzgledem kosztow jest stug i jego powinienes miec w cholere do tego dolozyc pantere gora dwie plus ostwindy ktore wymorduja piechote i AT. VOlki sa bardzo dobre jesli kupi im sie mp40. Wtedy jednak trzeba nimi biegnac jak najblizej alliantow. Teir2 axis najlepiej calkowicie pominac i wogole nie stawiac teog budynku

16.10.2006
12:52
[72]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Na angolville bardzo latwo da sie przyblokowac w bazie allianta stawiajac zasieki wokol punktu z manpower po lewej i mg do budynku na samej gorze po prawej stronie.

16.10.2006
13:18
[73]

Logadin [ People Can Fly ]

Da real Odi - 5 z 6 walk 2on2 wygranych NIEMCAMI :) Mapa z 3 mostami. O wiele łatwiej mi się tam niemcami pomyka jeżeli partner jest dobry - a zwykle gramy z kumplem z firmy co obok siedzi.
Aliantami gra się jakoś ciężej - tzn dłużej trwa wygranie partii.

2 graczy na Blitzkriegu z szybkim rushem na mosty obstawione na zaś goliatami gdyby ktoś chciał przemykać niepostrzeżenie 1/2 snajperów w kluczowych pkt na zwiadzie i raczej niewielu się oprze.

Jedna porażka jaka tam była wynikła z rozgrywki trwającej 4h i ze zmęczenia już :) Obie strony miały dosyć a nie było opcji PAT.

16.10.2006
13:31
[74]

Da real Odi [ V ]

Ha - wlasnie do PzIV doszedlem po raczej nieudanych eksperymentach ze stugami i panterami (te pierwsze za slabe, te drugie za drogie).

No coz - wiele jeszcze testow przede mna:)

16.10.2006
13:37
[75]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Logadin --> Moze zagracie ze mna i z Miniem jakies 2/2 o ludzkiej porze (21-22)? My gramy alliantami wiec nie bedzie problemu :-)

16.10.2006
13:41
[76]

Logadin [ People Can Fly ]

Luke - zobaczymy jak dzisiaj będziemy z robotą stali, mam nadzieję że się uda :) Bo szykuje się ciekawa i zacięta batalia :)

16.10.2006
13:42
[77]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Logadin --> spoko, jak bedziecie mogli to napiszcie w watku

16.10.2006
13:44
[78]

Miniu [ Generaďż˝ ]

The Armor Tests

Completed Armor testing, all trials were done front to front (No manuver) for 50 shots for each tank. Some were done with 20-25 shots each simply because the results were so definitive (And it ws terribly difficult to keep one of the test vehicles alive) that more was simply a waste of time.

My lesson from these tests? 10 Pioneer squads can keep anything alive (And a Panzer IV is more dangerous to the Test Engineers keeping the Allied Test Tank alive than the Tank itself).

Results:
ALLIED ARMOR ATTACKING AXIS ARMOR
Sherman
Unupgraded Sherman vs StuG
Hit Rate: 93.65% (Of 63 recorded shots, 4 missed)
Penetration Rate: 30.1% (Of 63 recorded shots, 19 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 63.4% (Of 63 recorded shots, 40 were glancing hits)

Obviously, an Unupgraded Sherman is a poor match for a StuG unless it uses its superior manuverability to get around its rear.

Unupgraded Sherman vs Panzer IV
Hit Rate: 98% (Of 50 recorded shots, 1 missed)
Penetration Rate: 50% (Of 50 recorded shots, 25 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 48% (Of 50 recorded shots, 24 were glancing hits)

Against the Panzer IV, however, even the Unupgraded Sherman finds it can do fair amounts of damage (However, as will be reflected when I get to Axis tanks, it cannot take too much itself).

Unupgraded Sherman vs Panther
Hit Rate: 98.27% (Of 58 recorded shots, 1 missed)
Penetration Rate: 12.06% (Of 58 recorded shots, 7 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 86.21% (Of 58 recorded shots, 50 were glancing).

Not much to say here, except using Unupgraded Shermans against Panthers is pretty dumb.

Unupgraded Sherman vs Tiger
Hit Rate: 100% (Of 55 recorded shots, none missed. I guess fighting certain death is good motivation)
Penetration Rate: 21.81% (Of 55 recorded shots, 12 were penetration)
Glancing Hit Rate: 78.18% (Of 55 recorded shots, 43 were glancing)

While the Unupgraded Sherman did do alot of penetrating hits against the Tiger, I feel it should be noted that its PENETRATING damage is equal to the GLANCING damage of a Wolverine or Upgunned Sherman (~1/20th the Tiger's health bar per Penetrating Hit).

Upgunned Sherman

All Upgunned Sherman tests were conducted at ~25 shots, because the difference was simply enormous and 50 shots would be redundant.

Upgunned Sherman vs StuG
Hit Rate: 100% (Of 25 recorded shots, none missed)
Penetration Rate: 64% (Of 25 recorded shots, 16 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 36% (Of 25 recorded shots, 9 were glancing)

We only did 25 shot trials with the Upgunned Sherman vs StuG because, quite simply, the disparity was enormous. A StuG vs an Upgunned Sherman was clearly outmatched. The Upgunned Sherman did recieve alot of Penetrations in return, but it only took about (~)1/6th damage per FRONT penetration, whereas a Upgunned Sherman did about (~)1/4th damage per FRONT penetration. Further, an Upgunned Sherman suffers no degredation of its manuverability, allowing it to circle a StuG and easily defeat it.

Upgunned Sherman vs Panzer IV
Hit Rate: 82.14% (Of 28 recorded shots, 5 missed)
Penetration Rate: 71.43 (Of 28 recorded shots, 20 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 10.71% (OF 28 recorded shots, 3 were glancing)

Again, a massive disparity. An Upgunned Sherman was like a totally different animal in the arena of dealing damage. Further, for some reason, against the Panzer IV the upgunned Sherman suffered from much higher inaccuracy than against any other vehicle.

Upgunned Sherman vs Panther
Hit Rate: 92.59% (Of 27 recorded shots, 2 missed)
Penetration Rate: 37.07% (Of 27 recorded shots, 10 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 55.55% (Of 27 recorded shots, 15 were glancing)

I believe this shows just how significant the 76mm upgrade really is for the Sherman. Unupgraded, a Sherman could only get 7 penetrating hits out of 58 shots... and only one shot actually missed the Panther! Upgunned, the Sherman penetrated no less than 10 times out of 27! Not only that, it did significantly more damage than the Unupgraded version, doing ~1/10th damage to the Unupgraded's ~1/20th to ~1/25th.

Upgunned Sherman vs Tiger
We did not conduct a full test against the Tiger as there was no significant difference. The Sherman damage does improve to about 1/20th damage, however, remained so badly outmatched (As in, even if the Tiger missed it still did significant damage to the Sherman.... along with the Engineers repairing it!), upgraded or not, by the Tiger that no amount of upgrade would allow it to prevail in a frontal engagement: Even the smoke launchers would only delay the inevitable.

Overall, I would say that the Sherman is a fairly competent tank and well worth its cost. The 76mm upgrade, too, is worth it. The underdog of the Sherman, and one that deserves attention, however are the Defensive Smoke Launchers. While we did not conduct as much indepth testing as I would have desired, in a Tank vs Tank engagement (For some reason, 88mm Flak Guns seem unaffected by it, however, Pak 50mm AT Guns are) I have noticed as much as a 60-70% increase in the inaccuracy of Axis tanks firing at a Sherman inside defensive smoke. With defensive smoke, a Sherman can take on any tank, excepting the Panther and Tiger, in a frontal engagement. If anything, it's a little too cheap for its effectiveness.

M10 Wolverine Tank Destroyer
Wolverine vs StuG
Hit Rate: 94.73% (Of 57 recorded shots, 3 missed)
Penetration Rate: 61.4% (Of 57 recorded shots, 35 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 33.33% (Of 57 recorded shots, 19 were glancing)

The M10 Wolverine Tank Destroyer truly lives up to its name. I have always used it as it seemed to be more effective, and was cheaper, than the Sherman. Of course, it also isn't anywhere near as survivable as the Sherman...

Wolverine vs Panzer IV
Hit Rate: 100% (Of 20 recorded shots, none missed)
Penetration Rate: 100% (Of 20 recorded shots, none were penetrating hits)
Glancing Hit Rate: 0% (Of 20 recorded shots, none glanced)

We stopped this trial at 20 shots because NONE of the shots had done anything but penetrate the Panzer IV. I'm sure, had we continued, we would have found a glancing hit or miss (or two) but clearly, even that close, there was a message: The Panzer IV's armor is not sufficient to glance the Wolverine's 3 inch cannon effectively.

We did not conduct tests of the Wolverine vs the Panther and Tiger because it proved extremely difficult to keep the test vehicles alive. However, from what we did get before the Wolverine wussed out and exploded was that the Wolverine has a higher penetration rate against both tanks, although its survivability without using its manuverability is... slim, to say it nicely.

Pershing Tank vs Tiger

There was only one tank my tester would allow me to try the Pershing against, and that was the Tiger. People talk about the two tanks being a poorly balanced match, here are the results of the Pershing's shots against the Tiger:

Hit Rate: 100% (Of 50 shots, none missed)
Penetration Rate: 48% (Of 50 shots, 23 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 54% (Of 50 shots, 27 were glancing)

So the amazing, decisive result was!!!!! Lukewarm. The Pershing had about 50/50 penetration/glancing chance against the Tiger. And, as you will later see, the Pershing takes about 50/50 damage from the Pershing Tank. The real difference is the damage, wherein the Tiger did about (~)1/7th damage to the Pershing, whereas the Tiger took about (~)1/10th damage from the Pershing.

Puma AC with 50mm Cannon Upgrade vs Unupgraded Sherman
We conducted the full test of these two vehicles, but the results don't really need specific numbers. The short story? The Puma Armored Car stands no chance against an Unupgraded Sherman (Of 26 shots, 2 misssed, and 24 were penetrating).

Puma AC with 50mm Cannon vs M8 Greyhound (No Skirts)
We also conducted a full test of these vehicles, however, put simply and nicely: The M8 Greyhound, pitted against the Puma AC with 50mm cannon, stands no chance. While it did manage to maintain a good hit ratio (Of 25 shots, 22 were Penetrating and 3 were glancing) it did so little damage (~1/10th damage to the Puma's ~1/4th) that in a front on front engagement, a M8 Greyhound (No Skirts) was no match against the Puma. We didn't test Armored Skirts as, even with them, the M8 would need at least 10 shots to kill the Puma. Even with a 100% increase (Which is unlikely) in Armor, the Armored Skirts would only require the Puma to use 8 shots instead of 4 to kill the M8 Greyhound.

As per history, the M8 Greyhound is useful only in an extremely anti-light armor role (I.e. against Unupgraded Pumas, Motorcycles, or Halftracks), light anti-infantry (So long as they don't have anti-tank weapons), or as a scout. Even so, I feel it does need something to make it more useful.

AXIS ARMOR ATTACKING ALLIED ARMOR
StuG
StuG vs Unupgraded Sherman
Hit Rate: 92% (Of 50 recorded shots, 4 missed)
Penetration Rate: 68% (Of 50 recorded shots, 34 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 24% (Of 50 recorded shots, 12 were glancing hits)

Clearly, against an Unupgraded Sherman, a StuG has few problems taking it out... so long as the Sherman doesn't manuver.

StuG vs Upgunned Sherman
Hit Rate: 84% (Of 25 recorded shots, 4 missed)
Penetration Rate: 56% (Of 25 recorded shots, 14 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 28% (Of 25 recorded shots, 7 were glancing)

Strangely, it seems that the 76mm upgrade also provides a small armor bonus to the Sherman tank. Unfortunately, it almost doesn't matter as all Axis tanks beyond the Panzer IV and StuG enjoy a consistently high penetration rate against Allied armor.

StuG vs Wolverine
Hit Rate: 76% (Of 50 recorded shots, 12 were misses)
Penetration Rate: 76% (Of 50 recorded shots, 38 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 0% (Of 50 recorded shots, none were glancing)

Not much to say here, except a Wolverine's armor is little protection against the StuG. Manuverability is its only real defense.

Panzer IV
Panzer IV vs Unupgraded Sherman
Hit Rate: 81.03% (Of 58 recorded shots, 11 (!) were misses)
Penetration Rate: 46.55% (Of 58 recorded shots, 27 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 34.48% (Of 58 recorded shots, 20 were glancing)

From all our tests with the Panzer IV, I have come to the following conclusions: 1) While it is superior to the Unupgraded Sherman, it is also THE most inaccurate tank in the game, and when it encounters Upgunned Shermans finds itself in a tight (Aka, losing) situation. 2) The Panzer IV, as an anti-tank weapon, is probably the most cost-ineffective vehicle there is. A StuG, while less manuverable, is much more effective, survivable, and is significantly cheaper and easier to produce. A Panzer IV is THE weakest piece of Heavy Armor in the Axis arsenal in CoH, which explains why it is typically passed over in favor for the much more effective Panther tank.

Panzer IV vs Upgunned Sherman
Hit Rate: 58.82% (Of 34 recorded shots, 14 were misses)
Penetration Rate: 38.24% (Of 34 recorded shots, 13 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 20.58% (Of 34 recorded shots, 7 were glancing)

The inaccuracy of the Panzer IV, as a trend, continues. Further, against the Upgunned Sherman, the Panzer IV finds itself outmatched. It is simply too inaccurate and doesn't do anywhere near enough damage/penetration to be a match for a Sherman. Admittedly, it IS cheaper than a Sherman, however historically the Panzer IVG (I'm assuming its the G model because it has the longer 75mm AT gun) was more than a match for the 57mm armed Sherman, and a 76mm armed Sherman was an equal match. I think an accuracy increase against the Sherman is all that is really needed.

Panzer IV vs Wolverine
Hit Rate: 100% (Of 20 recorded shots, none missed)
Penetration Rate: 100% (Of 20 recorded shots, 20 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 0% (Of 20 recorded shots, 0 were glancing)

Whatever its downfalls against Shermans, the Panzer IV performs fine against the Wolverine. Ironically, both tanks had the SAME EXACT penetration rate... meaning that unless the Wolverine could avoid being hit, it would need to hit the Panzer IV's rear armor at least twice to emerge victorious.

Panther
Panther vs Unupgraded Sherman
Hit Rate: 93.75% (Of 47 recorded shots, 3 were misses)
Penetration Rate: 93.75% (Of 47 recorded shots, 45 were penetrations)
Glancing Hit Rate: 0% (Of 47 recorded shots, none were glancing)

Not much to say here. An Unupgraded Sherman is, simply put, no match for a Panther. The Panther's gun treats the Sherman's armor like wet toilet paper and the Sherman might as well be shooting BBs at the Panther, for all the good it can do. No dispute here.

Panther vs Ungunned Sherman
Hit Rate: 68% (Of 25 recorded shots, 8 were misses)
Penetration Rate: 68% (Of 25 recorded shots, 17 were penetrating)
Glancing Hit Rate: 0% (Of 25 recorded shots, none were glancing)

I don't know what it is with the Upgunned Sherman, but it seems like every Axis tank except the StuG suffers a accuracy penalty against it! Regardless, it still matters little as the Panther continues to enjoy its gun superiority over the Sherman. A Sherman's only hope, upgunned or not, against a Panther is numerical superiority and flanking. Otherwise, you'll be wreckage.

Panther vs Wolverine

As noted above, we did not get very far into testing. A Wolverine in a straight up front vs front match against a Panther stands no chance. Use the Wolverine's superior speed and numbers (Because it is significantly cheaper) to flank... or die.

Tiger
Tiger vs Unupgraded Sherman
Hit Rate: 89.28% (Of 56 recorded shots, 5 were misses)
Penetration Rate: 80.36 (Of 56 recorded shots, 45 were penetrations)
Glancing Hit Rate: 8.93% (Of 56 recorded shots, 5 were glancing)

The Tiger is the King of the Battlefield, proving more than a match (duh) for any Allied Armor in a straight up slugging match... However, hilariously, the Tiger DOES actually GLANCE against Shermans, upgunned or not. Me and my tester couldn't believe it the first time it occured, but it DOES ACTUALLY HAPPEN! FURTHER, these glancing hits do the same damage as a glancing hit against any other tank.. as in, none! This isn't terribly realistic, but lets face it, if you gave the 88mm Flak on the Tiger the same damage as the 88mm Flak on the AA/AT emplacement... Tigers would be unbeatable.

Tiger vs Upgunned Sherman
As noted previously, there was no significant difference between the Unupgraded version and the Upgunned version in terms of how badly the Tiger wtfpwned it.

Tiger vs Wolverine
Also, as noted previously, conducting the Wolverine vs Tiger test proved terribly difficult as the Wolverine had an annoying tendancy of dying when it got shot a few times. Regardless, the Tiger stands no chance of glancing off the Wolverine's armor, so a Wolverine either must pray for a miss, or use superior speed and manuverability to win.

The Ostwind Tests
We only conducted one FULL Armor vs Armor test of the Ostwind, pitting it against an Unupgraded Sherman. Needless to say, the Ostwind didn't do much to the Sherman (56 glancing hits and 6 misses against the Sherman) but before I list my conclusions on the Ostwind, some other results:

In our two Paratroop armed Recoiless Rifle vs Ostwind tests, we found that Paratroops had little trouble defeating the Ostwind, taking (At worst) a total of 5 casualties.

In our two Rifleman with sticky bomb vs Ostwind tests, we found that the Rifleman squads had to have some luck on their side in winning. Depending on the accuracy of the Ostwind, the squads would either survive, but with only 1 or 2 members in both, or they died.

In our various (I do not remember the exact number, as we did them previous to the 'official' armor tests, but we did at least 4 trials of Rangers vs Ostwinds) Ranger tests, we found that Rangers were simply too inaccurate with their bazookas to be able to do enough damage to the Ostwind before they died.

My conclusions, based on various tests with the Ostwind:

- The actual armor rating of the Ostwind is low, resulting in very few glancing hits. However: Its health is extremely high for a low-armor anti-infantry weapon, resulting in it soaking up several tank shots (It takes ~1/6th damage from an Unupgraded Sherman's shell).

- The above, paired with its speed, provides the Axis with a high health, extremely manuverable anti-infantry platform. Its speed and manuverability is roughly equivelent to that of the Sherman.

Comparing it to the Crocodile, its 'counterpart' unit from the Allies, yeilds the following:

- The Crocodile and the Ostwind are both, generally, roughly equal in killing garrisoned infantry. However, this seems to be EXTREMELY random. Sometimes, the Ostwind killed an entire 6 man garrison in 5 or 6 shots. Other times, it took up to 30 seconds for the Ostwind to wipe out the garrison. In comparison, the Crocodile suffered from the same problems: HOWEVER, the problem is not as pronounced because its flame attack lights the building on fire and causes the unit to evacuate the building, resulting in immediate flamethrowery death.

- In killing infantry outside of garrisons, the Ostwind comes out ahead. While they both have significantly long range (Being able to fire at the edge of their LOS) the Ostwind did not suffer the same damage reduction over range as the Crocodile did. The Ostwind's damage, generally, remained consistent over any range, although it did have difficulty engaging infantry at close range (By close range, I mean they might as well be climbing on it).

- In terms of overall effectiveness, the Ostwind is again superior. The Ostwind not only can engage infantry as effectively as the Crocodile, if not better (If they're in the open), but it can also engage light armor (Where the Crocodile cannot) AND can attack Aircraft (Effectively allowing it to counter a doctrine's offmap artillery ability, the only non-doctrine unit capable of that).

- In terms of cost, the Ostwind (Again) is superior. At 410 manpower and 45 fuel, it is significantly cheaper than the Crocodile, which costs 320 manpower and 110 fuel. Comparing the costs reveals a significant imbalance, in that the Ostwind is far more useful over a broader spectrum for a lesser cost. The Crocodile, by comparison, costs significantly more (It costs about 250% more fuel for a mere discount of around 22% in manpower). However, I do not advocate lowering the cost of the Crocodile, as its cost-effectiveness meshes in extremely well in the game balance. It is, I feel, the Ostwind that I feel needs to be balanced.

Also:

88mm Flak Cannon
We found this weapon did not miss at all, regardless of enemy movement, unless the vehicle moved behind a hill or something. We did not do significant testing to determine penetration or glancing rates. However:

All hits done against Front Armor of Sherman:
- Penetrating Hits do 1/3rd damage to Unupgraded Shermans (To provide context)
- Glancing Hits do 1/6th damage to Unupgraded Shermans

Suggestions:
- Sherman Defensive Smoke needs to cost 75 munitions to use instead of 50. At 50 munitions, they are too 'spammable' and provide far too great a defensive benefit (At least 70% reduction in accuracy during duration).

- Increase Panzer IV accuracy against Shermans

The M8 Greyhound needs its effectiveness against Infantry increased. As of now, it is largely a joke (Unless used by the Armor tree to capture points... but otherwise?). My suggestions are:

- Give it the .50 caliber Machine Gun Upgrade for free, or at least reduce cost to 25 or 50 munitions.
- Reduce Armored Skirts cost to 50 munitions
- Increase 37mm cannon's HE damage and blast radius against Infantry.

The Ostwind in its current state is, to use a single word, inbalancing. However, there is no need to rework its costs.

- Reduce Ostwind's HPs, but NOT armor values.
- Reduce Ostwind speed and manuverability (Between Sherman and Panzer IV is ideal, which, viewed in context is only a slight speed and turning reduction)
- Reduce Ostwind MOVING accuracy

16.10.2006
13:48
[79]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Tu jest link do zrodla


PIV co sam zaobserwowalem nie jest w stanie trafic w nic jak sie porusza. Ale jak widac u gory nawet stojac to radzi sobie tylko z m10 ktorego malo kto i tak robi.Za to samo paliwo mozna miec 2 stugi

16.10.2006
13:59
[80]

Da real Odi [ V ]

No tak - liczby mówią same za siebie. StuG rządzi na początku, tylko trzeba ugrupowaniu StuGów zapewniać głebię (czyli kolejny stug/puma/p-panc za nimi na flankujących jankesów)

ciekawe, że Pantera wydaje sie lepsza od Tigera

16.10.2006
14:00
[81]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Tylko ze Tiger nie kosztuje paliwa :-)

16.10.2006
14:40
[82]

Logadin [ People Can Fly ]

DrO - tygrys z blitzkriegu kosztuje 200 amunicji ;)
Do tego Stuga możesz mieć tak szybko że na początku szturmujesz nawet jednym + wsparcie piechoty. One nie są na prowadzenie regularnych działań wojennych, a jedynie jako porządniejszy RUSH.

16.10.2006
14:52
smile
[83]

Da real Odi [ V ]

Uzbrojony w rewolucyjne idee jeszcze mocniej bede dzis szturmowac pozycje wrogow! :D

16.10.2006
18:36
[84]

Logadin [ People Can Fly ]

Luke będziemy z kumplem około 19:30 max 20:00 na GOLD

16.10.2006
18:49
smile
[85]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ok, bedziemy.

17.10.2006
23:05
[86]

Da real Odi [ V ]

Panowie, wzialem sobie wasze rady do serca. Kilka razy udalo mi sie ograc komputer na normalu, co mi sie wczesniej nie zdarzalo...

Potem w multi spokojnie na Angolville ogralem chlopaka dzieki waszym radom (MG squady w kluczowych miejscach->StuGi i...dobra nasza:D). I tak sobie mysle, ze wcale ta gra az taka fajna nie jest - wygrywa ten, kto lepiej wpasuje sie w schemat?

Powiem szczerze, ze troche jestem rozczarowany... Moze za duzo gry w serie CM, ale brak mi w CoH miejsca na improwizacje. Oczywiscie - trzeba myslec, ale trzeba myslec w kolejnosci i w sztywnych ramach okreslanych przez gre. Ja wiem, ze w kazdej grze trzeba myslec w ramach pewnego schematu regul, ktore zawiera, ale tutaj sa one nieco zbyt waskie chyba...:/
Jak dla mnie

No wiem wiem - to RTS jest zwykly.

17.10.2006
23:07
[87]

Logadin [ People Can Fly ]

DrO - schematy wygrywają tylko na początku, jak trafisz na ludzi umiejących grać którzy jeszcze wyczują taktykę to schemat można między cztery literki włożyć ;)

DrO może 2on2 skimś zagramy bo właśnie się loguję do gry.

17.10.2006
23:46
[88]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Ano przez schemat jest latwo przegrac jak sie go bezmyslnie powtarza

19.10.2006
08:39
smile
[89]

matchaus [ sturmer ]

Witam Panowie,

Czy wiecie może coś na temat zawartości nowego pacza? (o terminie już u Was słyszałem)
Chodzi mi o zbalansowanie sił.

Nasze (Frontline) doświadczenia wskazują wyraźnie, że Allies mają kolosalną przewagę...
Od razu wyjaśnię - nie chodzi nam o jakieś "śmiszne" gry 1x1 albo 2x2.
(przy tak małych potyczkach można jeszcze coś "zamieszać")
Nasze doświadczenie wynika z gier 3x3 i 4x4, gdzie Niemcy zostają praktycznie nakryci czapkami. Do tego szybciej niż natychmiast...

Jesteśmy tym faktem dość załamani... taka ładna gra i tak koncertowo stracony potencjał...

19.10.2006
10:13
[90]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

matchaus -->

1. Nie wiem dlaczego gry 2vs2 nazwywasz "smiesznymi"? Wg mnie, trzeba w nich wiecej myslec niz w masowkach 4vs4.

2. Moglbys napisac co masz na mysli piszac o nakryciu czapkami? Co Was "jedzie", riflemani?

3. Przykro mi, ale nikt nic nie wie na temat zmian w nowym patchu.

19.10.2006
10:59
smile
[91]

matchaus [ sturmer ]

Luke ---> Może źle napisałem. Pojedynki 2x2 są jak dla mnie "niepełne" - jeśli można grać 4x4, to dlaczego wybierać 2x2? Mniejsze mapy są zaletą? :)

Już piszę na temat punktu drugiego.

Grając Niemcami (cały czas piszę o pojedynkach 3x3 ew. 4x4) dochodzimy do sytuacji, że Allies pakują się swoimi inżynierami praktycznie na 2/3 mapy i opanowują teren.
Nasi inżynierowie nie mają szans w trakcie tego spamu - należy podciągnąć coś mocniejszego.
Tyle, że to zaczyna przypominać kontratak - wszak Allies są już na większej cześci mapy.
Co ja mówię - to JEST kontratak..
I teraz tak - rifelmani mają te swoje bomby na nasze Stugi, a dawanie osłony z drugiej linii (działo, mortar) kończy się zwiadem lotniczym + ostrzałem arty...
Przyznaję - nie stosowałem spamu niemieckiej piechoty - może to jest rozwiązanie?
Ale jak to zrobić?
No i jeszcze jedno - zdaje się, że wybór doktryny jest ograniczony tylko do blitzkiergu...
(granaty i sturmpionierzy)

Czytam jak szalony forum by dowiedzieć się czegoś więcej na temat taktyk Axis, ale niewiele mogę wywnioskować, gdyż strategie opierają się głównie na grze
2x2 :|

Pomóżcie, bo tak się zraziłem do gry Axis, że aż przykro :|

19.10.2006
11:12
[92]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

matchaus --> powiem szczerze, ze najbardziej podoba mi sie w CoHu tryb 2/2 a w Warhammer40K: Dawn of War 3/3. Dlaczego tak a nie inaczej? Poniewaz uwazam, ze mniejsza mapa (a co za tym idzie mniejsza ilosc surowcow) nie sprzyja spamowaniu najciezszych jednostek, czego NIENAWIDZE.

Mysle, ze potrzebna Ci bedzie pomoc Logadina, bo ja niemiaszkami jak pisalem wyzej, generalnie nie gram. Choc wg mnie kluczem sa oddzialy MG ustawione w newralgicznych punktach, budowa bunkrow (wsadzony do takiego oddzial MG ma kat strzalu 360st!), techowanie do ostwindow (_masakruja_ piechote). Co sie da, na poczatku odrutowac - allianci musza kupic nozyce do ich ciecia).


Btw.
TO ALL --> Nie wiem jak to jest, ale czy tylko my (ja i Miniu) trafiamy na slabszych graczy?? Nie uwazam sie za swietnego gracza, ale mam juz bodajze alliantami 31 zwyciestw i 4 przegrane (tylko dlatego, ze 2 razy wyrzucilo nas z gry a 2 razy wywalilo kogos z naszego teamu)? Tak naprawde tylko raz trafilismy na team niemcow w 2/2, ktorego nie moglismy rozwalic (wygralismy bo dropnelo jednego z nich).
Moze to dlatego, ze jest tyle problemow z polaczeniem i czesc dobrych graczy w ogole odpuscila sobie ta gre?

19.10.2006
11:28
[93]

Ozzie [ CD Projekt RED ]

_Luke_ --> Najlepsi gracze odpalają tylko w gry rankingowe, dlatego rzadko spotykasz kogoś kto stanowi wyzwanie, w trybie custom game.

matchaus --> Sam fakt, że Allies muszą płacić za utrzymywanie jednostek, powoduje że Oś spokojnie może uzyskać na początku przewagę, przy pomocy Volks i MG. Później upgrade karabinów dla piechociarzy, miotacze płomieni + ewentualnie snajper z jakąś ochroną.

Następnie jeden gracz szybko techuje do Tier 4, robi dwa Osty i bezkarnie zabija piechotę, aż do pojawienia się czegoś AT.
Reszta to już kwestia dobrego dowodzenia oraz flankowania AT i pancerniaków.

19.10.2006
11:33
[94]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ozzie --> Najlepsi gracze odpalają tylko w gry rankingowe, dlatego rzadko spotykasz kogoś kto stanowi wyzwanie, w trybie custom game.

Nieprawda, wlacz Sobie Dawn of War. Wiele razy dostalismy po tylku, od ludzi zdecydowanie lepszych od nas. W CoH tego praktycznie nie ma i uwierz, ze to nie jest normalne.

Czekam na tryb arranged teams jak na zbawienie.

19.10.2006
11:35
[95]

Ozzie [ CD Projekt RED ]

_Luke_ --> CoH to nie DoW, zagraj sobie kilka gier rankingowych i porównaj poziom graczy.

19.10.2006
11:37
[96]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ozzie -> nie rozsmieszaj mnie, poziom graczy w Dowie jest nieporownywalnie wyzszy niz w Cohu

19.10.2006
11:43
[97]

Ozzie [ CD Projekt RED ]

_Luke_ --> Ty mówisz o czymś zupełnie innym, nic dziwnego, że w grze która wyszła dawno temu, jest już sporo dobrych graczy i wszyscy znają każdą taktykę na pamięć.

Zamiast porównywać dwie różne gry, po prostu zagraj kilka gier rankingowych i porównaj sobie na jakich graczy zdarza się tam trafiać, a na jakich w trybie custom game.

Jak gram ze znajomym, to też przegrywam tylko gdy wystąpi błąd synchronizacji, w grach rankingowych sprawa ma się zupełnie inaczej.

19.10.2006
11:49
[98]

Miniu [ Generaďż˝ ]

W rankingowe nie ma sensu grac dopoki wyciaganie kabla jest nagradzane winem. Mam nadzieje ze w nastepnym patchu to juz naprawia

19.10.2006
11:49
smile
[99]

matchaus [ sturmer ]

Hehe - dyskusja Wam się zrobiła ciut... "gówniarska"? ;))
(to ja jestem silniejszy! a nie, bo ja! a ja razem z kuzynem naprałem Lolka z IVc :D)

Panowie, panowie, panowie...

Proszę o porady jak grać Niemcami. Konkrety!
A tu się okazuje, że "super" gracze... NIE grają Niemcami! :))

Bajka...

19.10.2006
11:52
[100]

Miniu [ Generaďż˝ ]

matchaus porady byly juz wczesniej dla Da real Odi z tym samym problemem

19.10.2006
11:57
[101]

Ozzie [ CD Projekt RED ]

matchaus --> A czytałeś w ogóle nasze posty? bo generalnie dyskutujemy o różnicy w poziomie graczy w grach rankingowych i custom game.

19.10.2006
12:03
smile
[102]

matchaus [ sturmer ]

Miniu ---> Ja te porady czytałem już dużo wcześniej, ale sam nie wiem... Po prostu nie wiem czy zdążę... Widzę wyraźnie, że należy produkować Volków + MG do osłony i ew. jakiś snajper i mortar... Obyście mieli rację :)
Szkoda, że nie ma Logadin'a...

Ozzie ---> Co nie zmiania faktu, że zaczeliście się licytować na poziom "skilla" ;))


I jeszcze zapytam - Luke - czy przez te 35 walk nie przyszło Ci do głowy, że przyczyną zwycięstw są nie tylko słabsi gracze?

P.S. Wogóle to ja czegoś tu nie pojmuję... mnie by znudziło tyle razy wygrywać!
Od razu zmieniłbym stronę, by się naocznie przekonać o swojej "potędze" :)

19.10.2006
12:07
[103]

Ozzie [ CD Projekt RED ]

matchaus --> Nie licytuję się, taka jest prawda. Jesli chcesz cały czas wygrywać to grasz custom game, kiedy spróbujesz zagrać w grę rankingową, to zaczynasz trafiać na graczy znacznie lepszych od siebie i przegrywać co drugą grę.

19.10.2006
12:08
smile
[104]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

matchaus --> e tam, wiem, ze jestem przecietnym graczem i nic tego nie zmieni :-)

Ozzie --> Masz calkowita racje, ze w trybie rankingowym jest zdecydowanie trudniej, ja tylko twierdze, ze w customach w DoWie bylo i jest trudniej (a gram w DoWa od czasow bety). Co do poziomu graczy w obu grach "na drabince" - wg mnie poziom jest wyzszy w mlotku, chociazby dlatego, ze Dawn of War jest gra turniejowa.

Pozwolilem sobie zalozyc kolejna czesc watku.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5572164&N=1

19.10.2006
12:22
[105]

Miniu [ Generaďż˝ ]

matchaus ok przedewszystkim robisz tak ze jako 3 produkujesz mg i wysylasz go daleko w przod najlepiej do jakiegos budynku. Badzmy szczerzy mapy zarowno 3/3 jak i 4/4 sa Axis lubne. Potem produkujesz odzial volkow i motocykl. Wogole nie rob mozdzierzy na tym etapie gry. Teraz szybki tech do tier3. Woogle nie staiwaj budynku z dzialami AT i Granadierami. Jesli to zrobiles zaslugujesz na przegrana. W miedzyczasie robimy kolejne volki i mg. Volkom trzeba dac karabinki wtedy z bliskich dystanow morduja piechote dopoki przeciwnik nie ma barow . Budynek dajacy veterancy bardzo pomaga AXIS. Wiec jak tylko mozesz kupuj je czolgom. Zadna inna nie jest warta swojej ceny a czolgi Axis z maksymalna to prawdziwe potwory.
Na samym poczatku kluczem jest zastawienie sie MGi oraz w ostatecznosci bunkrami ktore przeciez u Niemcow nie wymagaja amunicji a piechota moze sie w nich schowac. Motocykli uzywaj do gnebienia inzynierow

19.10.2006
14:14
[106]

Logadin [ People Can Fly ]

matchaus - hej :)

Niemcy właśnie dla mnie mają znacznie lepszy rush początkowy niż alianci. Trzeba tylko od razu agresywnie ruszyć na połowę przeciwnika - zwłaszcza, że wielu graczy zamiast olać obronę na co ty gnasz i ruszyć skolei na twoje niebronione pozycje zwykle zatrzymuje się i zaczyna pkt. odbijać.
Niewielu graczy aliantami zaczyna od baraków z cięższą piechotą -> toteż ty na dzięń dobry zajmujesz chatkę z MG (zanim alianci będą mieli miotacze na inż. oraz snajperów spokojnie zaczniesz kontrolować sytuację na liniach wroga).
Nie doszedłem na razie do lepszego otwarcia osią -> przy szybkim uderzeniu aliantów zapewne będą biegali inż + irytujące jeepy.
Zwykle zaczynam -> inż+inż którzy razem stawiają na dzień dobry baraki i po postawieniu już biegną daleko za linię wroga. W barakach -> MG + snajper (wymusisz wydanie kolejnych 220mp na jeepa by drania wyciągnąć sprawnie).
Drzewko to tak jak wspomniałeś niestety BLITZKRIEG jets jedyną sensowną odpowiedzią na (jak dla mnie za mocne) drzewo desantowe + piechota (cholerne hałbice + zwiad i częściej będziesz odbudowywał bazę niż skupiał się na działaniach na froncie). Blitz pozwala za 200ammo wystawić Tygrysa z oddziałem piechoty od razu.
Nie można też lekceważyć potęgi krzyżowców - to co 3-4 oddziały potrafią zrobić z piechotą wroga przechodzi ludzkie pojęcie :) Rambo w grupie :)
Jeden oficer przy liniach wroga także jest obowiązkowy.
Przy 4on4 jednak zwykle alianci robią taki zalew szamba, że jak na początku przewagi się nie uzbiera to jest KAPUT. 2drzewa desantowe + 2 piechotne i pozamiatane. Zrzuty na każdy pkt. + nękające CAŁĄ mapę hałbice. Tutaj jest jeszcze taka deska ratunku, że jednak władują się w drzewko armory ale przy 4on4 jest mała szansa by min. 2 graczy to wzięło.
Więc tak czy tak alianci albo powinni zostać osłabieni albo oś podciągnięta do góry (niech dostaną chociaż drugie sensowne drzewko :/) bo przy dobrych graczach po stronie aliantów, którzy nie spanikują przy szybkim rushu niemców i go odeprą gra właściwie się kończy przy potyczkach 3on3 / 4on4 :(

LUKE - większość graczy na "zwykłych grach" jest niestety fatalna przy pojedynkach 2on2 ;) Ale zdarzają się wyjątki -> przedwczoraj grałem z ludźmi mającymi od 5 do 10 poziomu (oj niezły sajgon był)
Szkoda, że nie można rankingowego 2on2 zrobić gdzie obaj gracze tej samej strony nie są losowo dobierani :/

19.10.2006
14:27
smile
[107]

matchaus [ sturmer ]

Logadin ---> Serdecznie dziekuję za porady! Jeszcze dziś postaram się je wcielić w życie!

I jeszcze klinkę na koniec, bo widzę, że Luke za mało "uwypuklił" najważniejsze :)

JEST JUŻ NOWA CZEŚĆ (3) WĄTKU!

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5572164&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.