GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

FORMUŁA 1 cz.1 - Świętujemy 3 miejsce (jak zwycięstwo) i czekamy na na...

13.09.2006
09:18
[1]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

FORMUŁA 1 cz.1 - Świętujemy 3 miejsce (jak zwycięstwo) i czekamy na na...

Tutaj rozmawiamy o Formule 1 oraz o wspaniałych osiągnięciach naszego kierowcy ;)

Regulamin :

1.Uwielbiamy naszego rodaka - Roberta Kubice
2.Lubimy F1
3.Nie spamujemy

Strony o F1 i o Robercie Kubicy







Poprzednie wątki o F1:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5451073&N=1 GP WŁOCH
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5392277 GP TURCJI
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5457654&N=1


Ciekawostka (sam nawet o tym nie wiedziałem :P )

Wszystkie włoskie gazety podkreślają dżentelmeńską postawę Kubicy, gdy przy wyjeździe z pit-stopu przepuścił mistrza świata Fernanda Alonso - podaje Rzeczpospolita.

13.09.2006
09:54
smile
[2]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Kiedy następny wyścig?

13.09.2006
09:59
[3]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Grand Prix Chin - 1 październik

Długość okrążenia - 5451, ilość okrążeń 56 (305,066 km)
Na tym torze w zeszłym roku wygrał Fernando Alonso.

Wyścig o 8 rano będzie (czas Polski) a w Chinach normalnie o 14.



13.09.2006
10:12
[4]

J0lo [ Legendarny Culé ]

kategoria sport?

13.09.2006
10:13
[5]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

wcześniej jak dałem sport to powiedzieli że zła kategoria, także nie wiem :)

13.09.2006
10:17
[6]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Jak dla mnie kategoria jak najbardziej dobra, w końcu Formuła 1 to wyścigi ;)

13.09.2006
10:36
[7]

Pichtowy [ Generaďż˝ ]

O cholera! Nie spełniam pierwszego punktu regulaminu. Co za szkoda. W niedzielę świętowałem drugie miejsce i odejście Schumiego. A Kubica spisał się elegancko i jest git.

13.09.2006
10:43
[8]

Drackula [ Bloody Rider ]

"Ciekawostka (sam nawet o tym nie wiedziałem :P )

Wszystkie włoskie gazety podkreślają dżentelmeńską postawę Kubicy, gdy przy wyjeździe z pit-stopu przepuścił mistrza świata Fernanda Alonso - podaje Rzeczpospolita."

Nie che byc zlosliwy ale to typowe u tych co ekspertami od formuly 1 sa od miesiaca :)

13.09.2006
10:48
smile
[9]

Lucky_ [ god ]

W jakiej kat jest ten watek? Bo nie wiem co wlaczyc zeby go widziec na liscie.
edit: OK, juz wiem. Autor topicu dal zła kategorie. Przy kolejnej czesci przydalo by sie zeby byla juz dobra. Ogladalem juz wczesniej F1, ale gdy zaczal sie scigac Kubica to dla mnie teraz sport nr 1 :)

13.09.2006
10:50
smile
[10]

Da_Mastah [ Elite ]

A właśnie, to ilu tych ekspertów na dzień dzisiejszy mamy? :-)) Ja już zdążyłem wszystkie plakaty z Małyszem pozrywać ;-)))

Szkoda, że TVP nie będzie transmitować F1, jak za dawnych czasów, to by się może posłuchało komentarza Włodka Szaranowicza i Darka Szpakowskiego :-)))

13.09.2006
11:12
[11]

maciula [ Konsul ]

Najważniejsze, żeby Kubica podpisał kontrakt na przyszły rok.

13.09.2006
11:14
[12]

weiland66 [ Konsul ]

malyszomania - kubicomania, co jeszcze bedziemy przezywac w tym kraju

13.09.2006
11:15
[13]

Priest [ Generaďż˝ ]

hehe podobaly mi sie wypowiedzi komentatorow na SpeedTV :)
"Kubica third ! Can you believe ?"

IMO o wiele lepsza praca komentatorow niz na TV4...

13.09.2006
11:15
smile
[14]

eJay [ Gladiator ]

Da_Mastah--->Jeszcze sie doczekamy transmisji na TVP i komentarzy Włodka i Szpaka:D A w studiu jak zwykle bedzie siedziec Piechniczek i pan dziennikarz Pol:D

13.09.2006
11:17
[15]

Lipton [ 101st Airborne ]

Oj coś czuję, że będę tutaj stałym bywalcem:)

13.09.2006
11:17
[16]

weiland66 [ Konsul ]

zaprosza tez bogdana lazuke, ktory jak sie pozniej okaze jest odwiecznym fanatykiem f1

13.09.2006
11:20
[17]

fireworm [ Rising Star ]

Ja też próbowałem robić wątek seryjny :) Ale jak Kubica wygrał to pewnie ten się przyjmie ;)

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5333414

13.09.2006
11:36
[18]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Ale jak Kubica wygrał to pewnie ten się przyjmie ;)
Poniosła Cię fantazja, to dopiero 3 miejsce, do zwycięstw jeszcze daleko ;)

A wysyp "ekspertów" to faktycznie plaga, ale już powoli uczę się takich olewać, więc jakoś da się to przeżyć :) Teraz najważniejsze żeby Kubica zrobił jeszcze parę punktów do końca sezonu, żeby nie było że to gwiazda jednego wyścigu.

13.09.2006
11:44
[19]

Priest [ Generaďż˝ ]

Jesli bedzie jezdzil poprawnie i nie popelnial bledow to raczej poza smarkaczami na onecie nikt powazny nie powie, ze jest to gwiazda jednego wyscigu.

13.09.2006
11:59
[20]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Zgoda, ale jeszcze tych parę punkcików nawet tym powinno paszcze zamknąć

13.09.2006
12:08
[21]

stanson [ Szeryf ]

Wszystkie włoskie gazety podkreślają dżentelmeńską postawę Kubicy, gdy przy wyjeździe z pit-stopu przepuścił mistrza świata Fernanda Alonso - podaje Rzeczpospolita.

Przepuścił??? Przecież Kubica walczył z nim o lepsze miejsce wyjeżdzając z pit-stopu i niestety nie dał rady... Tak to przynajmniej wyglądało!


[edit] --> jeszcze jeden ciekawy link o F1:

13.09.2006
12:12
[22]

endrzi®reloaded [ napster ]

no to sprzedaż gier o tematyce F1 wzrosnie w Polsce ;))

13.09.2006
12:14
[23]

eJay [ Gladiator ]

stanson--->W wywiadzie Kubica powiedzial, ze przepuscil Alonso po wyjezdzie bo nie chcial wyrżnąć bolidem w bande po prawej stronie.

13.09.2006
12:19
[24]

stanson [ Szeryf ]

eJay --> no i właśnie, dokładnie widać było, że jakby dalej próbował walczyć to by przypieprzył w bandę, jednak chodzi mi o to, że takie pierdzielenie o "kulturze" Roberta w gazetach, jaki to on wspaniałomyślny i że Alonso przepuścił to wręcz ujma dla samego Kubicy. To jest Formuła 1 - walka i rywalizacja. Puścił Fernando bo musiał, jednak starał się walczyć do końca, a gdyby nie ta banda to by nie było tego głupiego pierdzielenia o "puszczaniu mistrza świata" i gdyby tylko mógł to by go wyprzedził. I chwała mu za tą waleczność.

13.09.2006
12:27
[25]

Da_Mastah [ Elite ]

A jeszcze gdzie indziej powiedział, że nie walczył z Alonso, bo tamten ściga się o tytuł mistrza świata, więc co mu tu będzie przeszkadzał.

13.09.2006
12:28
[26]

Drackula [ Bloody Rider ]

e , to nie do konca tak. Na bande raczej by nie wjechal. Buc Alonso go naciskal i jakby Kubica nie ustapil (na co buc liczyl) to by sie zderzyli co w rachunku koncowym dla Kubicy byloby gorszym rozwiazaniem. Wolal odpuscic i dojechac do mety na 4 miejscu. Jak juz wiemy na dobre mu to wyszlo bo buc zarznal silnik. Alonso mial onajmniej 2 wpady w tym wysigu jednak tak obsmarowane przez niego FIA nawet nie wspomnialo tego. Pierwsze to sciecie zakretu przy czym niewiele brakowalo aby wyeliminowal Buttona a druga to 2 pitstop, gdzie o ile pamietal mial o 0.1 gorszy czas od Kubicy a mimo to nadjechal nad Kubice kiedy ten wyjezdzal. Wytlumaczeniem tego jest namierna predkosc ale nikt nie pofatygowal sie tego sprawdzic. Tylko komentatorzy cos przeburkneli na ten temat.

13.09.2006
14:26
[27]

J0lo [ Legendarny Culé ]

bądźmy szczerzy - gazety wrywają zdania z kontekstu, przeinaczają fakty i naginają na potrzeby sensacji. cokolwiek by Robert nie powiedział to i tak by to tak przerobili żeby wyszło coś kontrowersyjnego mniej lub bardziej.

jak to wyglądało dla mnie? wyjechali na równi i po prostu samochód Alosno był szybszy. mniej czy bardziej zasługa bolidu czy kierowcy - mniejsza o to. znając życie pewnie Alonso jechał po pit lane szybciej niż Kubica... i nie mam pojęcia czy ponad limitem choć nie chce mi się wierzyć że BMW ustawiło ograniczenie na poniżej tych regulaminowych 100km/h.

zresztą nikt nie przejął się tym incydentem bo chwilę później widzieliśmy jak kopcił się i nic mu to nie dało... poza możliwością używania nowego silnika na następnym wyścigu...

13.09.2006
15:28
smile
[28]

Lucky_ [ god ]

Moim zdaniem Kubica puscil Alonso zeby nie dostac kary. Jest chyba taki przepis, ze kierowca ktory chce wyjechac ze swojego boxu powinien puscic zawodnika, ktory juz jedzie w pit lane. Poza tym dalem sobie na pulpit tapete ze stronki kubica.pl :D

13.09.2006
15:33
[29]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Dajcie sobie w końcu spokój z tym przekroczeniem prękości przez Alonso. Przez pit lane jechali równo, po prostu na wyjeździe z boksu Alonso wcisnął przycisk ogranicznika ułamek sekundy wcześniej i zdążył wyrwać do przodu, ot co.

A co do gazet i mediów ogólnie, to się zgadzam w zupełności, te hieny tylko czekają żeby zamieszanie wprowadzić i zwiększyć oglądalność/liczbę czytelników.

A jeszcze gdzie indziej powiedział, że nie walczył z Alonso, bo tamten ściga się o tytuł mistrza świata, więc co mu tu będzie przeszkadzał.


Taaaa, jasne... Oto jeden z przykładów "rzetelnego" przedstawiania rzeczywistości przez media

[edit]
Lucky --> Jest taki przepis, ale o momencie wypuszczenia zawodnika decyduje mechanik trzymający "lizak", nie sam kierowca. Przecież kierowca ruszając z boksu nie patrzy się w lusterka, tylko obserwuje mechanika, żeby jak najszybciej zareagować na podniesienie lizaka. Tak więc Kubica nie mógł widzieć Alonso i daltego ruszył z kopyta. A potem co się działo to już napisałem

13.09.2006
16:48
smile
[30]

Da_Mastah [ Elite ]

J0lo:

"bądźmy szczerzy - gazety wrywają zdania z kontekstu, przeinaczają fakty i naginają na potrzeby sensacji. cokolwiek by Robert nie powiedział to i tak by to tak przerobili żeby wyszło coś kontrowersyjnego mniej lub bardziej."

Swoją drogą ciekawe co o wyścigu napisali w Marce :-))) Pewnie jak zwykle było nieco ubarwienia frustracją, ale cóż... Alonso to w końcu kibic Realu :-)))

Tak BTW, to nie wiedziałem, że się F1 interesujesz :-))

Grish:

"Taaaa, jasne... Oto jeden z przykładów "rzetelnego" przedstawiania rzeczywistości przez media"

Co gazeta to inny wywiad :-)) Przynajmniej z konferencji prasowej po wyścigu można się czegoś konkretnego dowiedzieć. Zdawało mi się, że TV 4 nie miało praw do jej transmitowania, ale to dawno dosyć było (od tamtej pory oglądam transmisje na RTLu) - coś się w tej kwestii zmieniło czy dalej nie można się niczego od kierowców dowiedzieć?

13.09.2006
16:52
[31]

Klaustrofobik [ Centurion ]

Bardziej od F1 podoba mi sie FIA GT, i WTCC. Tam jest IMHO wiecej walki, samochody sie siebie stykaja, bardzo fajne dla mnie

Alan Menu rulez :P

13.09.2006
16:54
[32]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Da_Mastah ---> interesujesz to trochę dużo powiedziane. lubię sobie obejrzeć wyścig w sytuacji gdy jest jakaś walka o miejsca u góry. lubiłem pooglądać zanim Schumacher zaczął totalną dominację, lubię teraz bo są jakieś emocje w postaci walki o mistrzostwo Schumiego z Alonso i jazdy Kubicy.

13.09.2006
16:56
[33]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

NIE DAŁEM ZŁEJ KATEGORII!

wiem, ze to sport motorowy ale wyścigi bardziej pasują? a jak dałem wątek o GP Włoch (kategoria sport) powiedzieli że zła kategoria..

co do linków to poprostu kopiujcie listę i dodawajcie swój!

lista linków :

Strony o F1 i o Robercie Kubicy








e: ja tez myślałem że to walka choć wydawało mi się że Robert ciut wcześniej mógł wystartować

13.09.2006
17:12
smile
[34]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Poszukuje zdjęcia bolidu Kubicy lub jego zdjęcia na podium 800*600

Z góry thx :)


edit: odrazu mówie że na googlach szukałem :)

13.09.2006
20:04
[35]

J0lo [ Legendarny Culé ]

takei info teoretycznie z dołów F1 ale zawsze ciekawostka:


czy ja wiem czy Klien jeździł tak marnie? Coulthard też z tego bolidu nie potrafi zrobić fajerwerków... czy nowi kierowcy cokolwiek zdziałają? wątpliwe - musieliby mieć niemałe umiejętności żeby zrobić punkty tym bolidem...

13.09.2006
20:17
[36]

Lucky_ [ god ]

Szympans51 - przeciez w kategorii "wyscigi" chodzi o gry wyscigowe, to jest oczywiste. Ale moze zostac ta kategoria, juz mi to nie przeszkadza :) peace

13.09.2006
20:22
smile
[37]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Dobrze,następnym razem zrobie (albo ktoś inny) kategorie sport.

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5451073&N=1 - 3 post :)

J0lo powiedział że zła kategoria, więc teraz nie wiem...

edytować nie moge więc w następnym wątku będzie....

e: literówka :)

13.09.2006
22:18
[38]

J0lo [ Legendarny Culé ]

wydawało mi się podobnie jak Lucky_'emu że w tej kategorii chodzi o gry wyścigowe a nie wyścigi jako takie. w końcu po to jest kategoria sport...

..no ale przecież o takie głupoty nie będziemy się spierać :)

13.09.2006
22:26
[39]

HopkinZ [ Senator ]

Hiszpan Fernando Alonso skrytykował swego wielkiego rywala Niemca Michaela Schumachera, twierdząc, że to "najbardziej niesportowo jeżdżący kierowca w historii Formuły 1".

Schumacher niczym współczesny Sebulba niewątpliwie majstrował przed wyścigiem przy bolidzie Diabła Formuły 1. Nie ulega wątpliwości, że awaria silnika Alonso na ostatnim GP to wina Schumachera. A czemu? A bo tak!

13.09.2006
22:30
[40]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

uwielbiam jeździć w deszczu, tor w Chinach. Oby padało :)

13.09.2006
22:49
[41]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

piokos ale ten tor co masz screena to A-1 ring w Austrii ;)

A co do walki Kubica- Alonso, dobrze prawi Stanson, walczyl ale poprostu odpuscil bo by został na bandzie, i nie ma napewno tam mowy o tym ze puścił mistrza świata.

a co do mediów pamietajcie że teraz będzie bardzo dużo informacji o Kubicy które będą wyssane poprostu z palca.

A katergoria to : sport, a nie gry wyscigowe,
bo jakby nie patrzyc to mimo że niektórym sie to nie podoba to F1 to sport pełną gęba, i to że polskie media olewaja go z góry na dół, bo wolą transmitować mitingi lekkoatletyczne gdzie na trybunach siedzi mniej osób niż u mnie w bloku, a nie f1 albo Moto GP, to nie znaczy ze nie jest to sport.

A Pamiętajcie o jednym także, że gdyby nie kubica to dalej było by tak że w wiadomościach F1 zajmowalo w serwisie sportowym zaszczytne ostanie miejsce po pilce nożnej, tenisie i ping-pongu. Moto GP to w ogóle brak i mówie tu odrazu że jestem fanem MOTO GP, wiec jakby byl jakis polak tam kiedys to niech mi nikt nie wypomina ze nie bylem fanem jak nie bylo polaka i nagle mam manie - chodzi mi o wątek pewnej osoby która nie mogla uwierzyc ze F1 mialo kibiców pare lat temu także)

13.09.2006
23:01
smile
[42]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Beaverus => a to wiesz, że się pokiełbasiło tym co robili moda

13.09.2006
23:04
[43]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

piokos- hehe to przepraszam, ale z tego 1 screena, wyglada wszystko jak A1 bo : boksy po prawej stronie, i podobne, trybuny po lewej :)
ale to dziwny mod ze jeszcze takie nazwiska jezdza :P
sciagnij sobie jakis 2006 :)

13.09.2006
23:07
[44]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Beaverus ---> 2006 trudno znaleźć. przynajmneij jak dzisiaj googlowałem to nie znalazłem...

BTW macie pełne wersje czy triale?

13.09.2006
23:10
[45]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

J0lo jutro w robocie jak bede sie nudzil ...tfu pracował to postaram ci sie znalezc bo ja mam taki fajny i dziala git :)
a pelne czy traile czego ?

13.09.2006
23:32
[46]

vult-q3 [ Generaďż˝ ]

jak do f1 challenge 99-02 to tu jest

13.09.2006
23:41
smile
[47]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Beaverus => nie przepraszaj, to im się pomyliło. Wczytuje się ten tor --->
To moderzy dali złą flagę i zły tor na niej. Wcześniej nie zwróciłem uwagi. Dzisiaj po raz pierwszy tam jechałem. Gratuluję spostrzegawczości :).

to jest mod z 2004, taki znalazłem - na takim zasuwam :)

14.09.2006
00:15
smile
[48]

Lucky_ [ god ]

Szympans51 - Zacznijmy od tego ze tamten watek w ktorym ktos napisal ze zla kategoria nie byl w kat. "sport"

14.09.2006
07:43
[49]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Beaverus ----> to co zaprezentował piokos to rFactor nieprawdaż? jak się mylę to popraw mnie :)

14.09.2006
07:51
smile
[50]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

J0lo => mylisz się, logo jest w 47 poście. To "F1 Challenge '99-'02" zmodowany do sezonu '04 :)

14.09.2006
08:03
smile
[51]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Może ktoś spełni moją prośbę? Post nr 34.

Lucky_ ---> temat jest skończny!

14.09.2006
08:08
[52]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

wiec jakby byl jakis polak tam kiedys to niech mi nikt nie wypomina ze nie bylem fanem jak nie bylo polaka i nagle mam manie

Chwilka, jesteś fanem Moto GP a nie wiesz że od przyszłego roku w 125cc będziemy mieć swojego reprezentanta, Andrzeja Chmielewskiego? I to w nie byle jakim zespole, trafił do Master Aspar, który w tym momencie dzieli i rządzi :) Chyba że miałeś na myśli konkretnie klasę Moto GP, a nie wyścigi Moto GP ogólnie.

A wracając do modów, mam gdzieś upgrade do sezonu 2005, ale zarówno archiwa, jak i readme są po hiszpańsku, a jakiegoś exe'ca którym można by było odpalić instalację nie ma. W związku z tym leży nieruszany bo nie wiem jak go ugryźć :P Do 2006 szukałem i ciężko jest, są jakieś niepełne tylko

14.09.2006
08:10
[53]

J0lo [ Legendarny Culé ]

jak chcesz sceny z ostatniego grand prix to tu masz oficjalną galerię:



a co do samego bolidu:



znalazłem tylko większe rozdzielczości - nie znalazłem 800x600

14.09.2006
08:15
[54]

Priest [ Generaďż˝ ]

Szympans51----> prosze bardzo. To sa fotki z oficjalnej strony BMW :)

14.09.2006
15:25
[55]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Może ktoś jakieś logo zrobi ;) ?

najlepiej z naszym kierowcą :P

14.09.2006
21:35
[56]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

nudzilo mi sie to zrobilem takie logo moze moze byc :)

wersja bardzo robocza :)

14.09.2006
22:19
[57]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Jak dla mnie może być ;)

14.09.2006
22:32
smile
[58]

Da_Mastah [ Elite ]

Zrób jakiś bardziej czaderski napis :-)))

14.09.2006
22:47
[59]

Mogur [ Joga Burito ]

[edit]
nie bylo pytania

14.09.2006
22:54
[60]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

okej ale jutro :) ide spac :P

15.09.2006
16:20
[61]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Dane o GP w Chinach

Informacje ogólne:
Nazwa: Shanghai International Circuit
Położenie: Shanghai
Data utworzenia: 2004
Pierwsze GP: 2004

Dane techniczne:
Długość toru: 5,451 km
Ilość okrążeń: 56
Dystans: 305,066 km
Rekord okrążenia: Michael Schumacher (2004)

Zwycięzcy z ostatnich lat:
2005 F. Alonso - Renault
2004 R. Barrichello - Ferrari


Zna ktoś jakiś fajny manager F1 na kompie?

Szukałem ale znalazłem jeden z opłatą wstępną...

15.09.2006
16:45
[62]

J0lo [ Legendarny Culé ]

jest parę managerów:
Grand Prix Manager 2
F1 Manager
Grand Prix World

ja osobiście gram sobie w tego pierwszego ze składami uaktualnionymi do zeszłego sezonu.

tu znajdujesz samą grę.

tu parę rzeczy do niej - mody, FAQ, setupy do aut...

15.09.2006
16:52
[63]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Nie manager F1 na PC tylko manager internetowy...

spoiler start

Teraz zauważyłem :P

spoiler stop

15.09.2006
17:14
[64]

eJay [ Gladiator ]

J0lo--->Mozesz w skrocie napisac jak odpalic tego managera?? Mi wyskakuje, ze brak pliku wing32.dll, a ten plik jest w folderze.

15.09.2006
17:23
[65]

J0lo [ Legendarny Culé ]

eJay ---> wrzuć ten plik do katalogu windows/system32/
później odpalać w 256 kolorach ( chyba że masz 2005 mod to wtedy nie trzeba )

15.09.2006
17:32
smile
[66]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Do pierwszego postu można byłoby dodać coś takiego: ( co o tym sądzicie?)


BMW SAUBER (Niemcy)

* Nick Heidfeld (Niemcy)
* Robert Kubica (Polska) ?

T: Sebastian Vettel (Niemcy) ?

FERRARI (Włochy)

* Kimi Raikkonen (Finlandia)
* Felipe Massa (Brazylia)

T: Luca Badoer (Włochy)

HONDA (Japonia)

* Jenson Button (W.Brytania)
* Rubens Barrichello (Brazylia)

T: Anthony Davidson (W.Brytania) ?

McLAREN - Mercedes (W.Brytania)

* Fernando Alonso (Hiszpania)
* Pedro de la Rosa (Hiszpania) ? / Gary Paffett (W.Brytania) ? / Lewis Hamilton (W.Brytania) ?

T: ?

SPYKER MF1 - Ferrari ? (Holandia)

* Christijan Albers (Holandia)

* Tiago Monteiro (Portugalia) ? Christian Klien (Austria) ?

T: ?

RBR - Renault? Ferrari? (Austria)

* David Coulthard (W.Brytania)
* Mark Webber (Australia)

T: Michael Ammermuller (Niemcy) ? | Robert Doornbos (Holandia) ? |

RENAULT (Francja)

* Giancarlo Fisichella (Włochy)
* Heikki Kovalainen (Finlandia)

T: Ricardo Zonta (Brazylia), Nelsinho Piquet Jr. (Brazylia)

SCUDERIA TORO ROSSO - Ferrari ? Renault ? (Włochy)

* Vitantonio Liuzzi (Włochy) ?
* Scott Speed (USA) ?

T: ?

SUPER AGURI - Honda (Japonia)

* Takuma Sato (Japonia)
* Sakon Yamamoto (Japonia) ? / Anthony Davidson (W.Brytania) ? / Albers ?

T: ?

TOYOTA (Japonia)

* Ralf Schumacher (Niemcy)
* Jarno Trulli (Włochy)

T: Franck Montagny (Francja) ? ,Olivier Panis (Francja) ?

WILLIAMS - Toyota (W.Brytania)

* Nico Rosberg (Niemcy)
* Alexander Wurz (Austria)

T: Timo Glock (Niemcy) ?, Narain Karthikeyan (Indie) ?

? - zawodnik niepewny/przypuszczenie

Da_Mastah --> to niech GOLowicze korzystają w tym wątku póki mogą :P

15.09.2006
17:36
smile
[67]

Da_Mastah [ Elite ]

Za dużo zajmuje :-))

15.09.2006
17:44
[68]

J0lo [ Legendarny Culé ]

zresztą to będzie się dosyć szybko zmieniać - Glock ma zostać nowym kierowcą testowym w BMW Sauberze bo Vettel ma wrócić do Red Bulla albo Torro Rosso i ścigać się..

16.09.2006
13:17
smile
[69]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

J0lo--> jak ty albo ktoś inny będzie wiedział to prosze liste uaktualniać :)

17.09.2006
08:34
smile
[70]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

dzisiaj na TV4 powtórka GP Włoch. Kto nie widział niech obejrzy :)

Mam jeszcze ptanie do fanów MotoGP. Co ci kierowcy wożą w tych plecakach?
Jakiś bidon z herbatą i kanapki na czas wyścigu?

17.09.2006
09:24
[71]

kaban1 [ Generaďż˝ ]

to nie plecak to jakies cus wypychane, nadajace aerodynamicznosc czy cos takiego

17.09.2006
09:26
[72]

goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]

@piokos
A to nie jest aby część kombinezu odpowiadająca za aerodynamike i amortyzacje przy ewentualnym przygrzaniu pleckami w asfalt?

17.09.2006
11:51
[73]

Lucky_ [ god ]

piokos - to jest tak zwany "zółw", chroni kregoslup w razie wypadku.

17.09.2006
13:57
[74]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

piokos - dobrze Ci mówili wczesniej to jest tzw żółw , ochrania kregosłup, a że jest taki wypukły na góze pleców to po to że gdy motocyklista jest "złożony" na motorze to daje mniejszy opór areodynamiczny

18.09.2006
15:47
smile
[75]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Mam pytanko, czy gdzieś moge obejrzeć tą chwile kiedy Kubica był na podium, bo niestety tylko początek oglądnełem...

18.09.2006
16:03
[76]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Ciekawy linki : BMW Sauber od kuchni





spoiler start

Chyba nie można powiedzieć że ja tu spamuję ?? :P

spoiler stop

18.09.2006
17:11
smile
[77]

Da_Mastah [ Elite ]

Szympans:

Tu jest trochę, bo to fragment skrótu wyścigu :-))

18.09.2006
17:23
smile
[78]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

kaban1, goldenSo, Lucky_, Beaverus => oj wiem, tak tylko żartowałem

18.09.2006
22:01
smile
[79]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Da_Mastah --> oto mi chodziło, puchar i szampan przegapiłem :)

18.09.2006
22:08
smile
[80]

Da_Mastah [ Elite ]

Swoją drogą, to na youtube całkiem sporo filmików dot. F1 można znaleźć, nie tylko pod hasłem "Kubica" :-))

Zaciekawiły mnie szczególnie stare dobre czasy rywalizacji na linii Damon Hill - Michael Schumacher. W którymś filmiku z wypadkami jest słynna kontrowersyjna kolizja na Adelaidzie, po której Schumi zdobył tytuł mistrza.

18.09.2006
22:56
[81]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

a ja ostanio ogladalem filmiki o Sennie i powiem ze mi az lzy polecialy :(
bardzo szkoda tego Goscia... bo był fenomenalny

18.09.2006
23:01
smile
[82]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Da_Mastah => nawet chyba eJay wstawiał tego linka w którymś wątku traktującym o F1

18.09.2006
23:32
smile
[83]

Da_Mastah [ Elite ]

Beaverus:

Miałem podobne przeżycia. Najbardziej jednak zapadł mi w pamięć ten jeden tragiczny dzień na torze Imola, bo był to pierwszy wyścig, od którego zacząłem oglądać F1 (transmisje leciały bodajże nawet w TVP)... Kolumna kierownicy, betonowe bandy i łzy Schumachera na podium...



Powyżej znajdują się słynne filmiki przedstawiające ostatnie chwile Senny na torze (łącznie z telemetrią; dość słaba rozdzielczość).

18.09.2006
23:57
[84]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

Da_Mastah - a ja pamietam ze ogladajac to ( mimo ze ogladalem juz od paru lat wczesniej formule) mialem poprostu lzy w oczach... nawet nie lzy .. poprostu płakałem

w ogóle ten weekend był tragiczny, najpierw wypadek Barichello, później na treningu śmierć Roland Ratzenberger ( o której mało osób pamieta ), nie wszyscy pamiętaja że wtedy w tamten feralny weekend śmierć poniosł nie 1 kierowca a dwóch a Barichello poleciał do szpitala.

Później ten feralny wyścig w którym coś od początku było nie tak... jednym z takich znaków ze coś dziwnego jest było to że: Senna przed startem wygladał jakby nie chciał jechać ... widać to na zdjęciach oraz to że 1 raz zmienił swój nawyk i kiedy stał już na starcie zdjął hełmu. Zwykle, w oczekiwaniu na start, kierowcy wychodzą z samochodów. Senna zaś, po wejściu do samochodu jeszcze w garażu, niemal zawsze pozostawał w nim aż do startu, w swoim żółtym hełmie, koncentrując wzrok na pierwszym łuku.
Ogólnie było widać że cos jest nie tak ...
a poźniej juz wszyscy wiedza :/

20.09.2006
12:16
[85]

stanson [ Szeryf ]

A wiecie, ze Valentino Rossi (wielokrotny mistrz Moto GP) testowal jakis czas temu Ferrari? I mial czasy jedynie okolo sekundy gorsze od najlepszych - juz na pierwszym dniu testow!! Jednak zostaje przy motocyklach, przynajmniej narazie.

Ciekawa tez byla slowna konfrontacja miedzy nim a tym zarozumialcem Alonso - Fernado bowiem stwierdzil, ze pokonalby Rossiego nie tylko na motocyklach, ale i w kazdym innym blidzie/samochodzie. No to Rossi zaproponowal, zeby przejechali po jednym okrazeniu bolidem F1, samochodem WRC i motocyklem i zsumowali czasy, wtedy sie okaze kto lepszy. fernando tego nie skomentowal i nie odpowiedzial :D

20.09.2006
12:24
[86]

eJay [ Gladiator ]

Alonso to napinacz i tyle:/

Dzisiaj w Przeglądzie Sportowym piszą o budowie tory F1 pod Gdanskiem. Ponoc wytyczyli juz przestrzen, jest zgoda prezydenta Gdanska, ale inwestorow brak:) Ponoc na 30 urodziny Kubicy ma byc wszystko gotowe:>

Ponizej jednak jest fajny artykul o tym jak sie zdobywa licencje na Grand Prix (wybudowanie toru to nie wszystko). Oto za tor w Szangchaju władze zapłaciły 250 mln $, a za licencje dokładnie tyle samo:) Turcja za GP zaplcila jedyne 100 baniek:)

20.09.2006
12:55
[87]

stanson [ Szeryf ]

Od 2008 roku beda "małe" zmiany. Tak bedzie wygladac tylne skrzydlo -->
Takie skrzydlo w skrocie nazywa sie CDG - dzieki zmianie oporow powietrza ma doprowadzic do wiekszej ilosci manewrow wyprzedzania podczas wyscigu. No i wróca slicki.

Pytanie tylko, czy to jest potrzebne? Zobaczcie jak sie jezdzilo za czasow Gillesa Villeneuve - to był dopiero sport, rywalizacja...

Dzis to przerost techniki nad umiejetnosci kierowcy...

20.09.2006
13:25
[88]

grish_em_all [ Hairless Cobra ]

Mam nadzieję że ten projekt skrzydeł nie przejdzie, przecież to wygląda... brak słow po prostu :/

A filmik powalający, faktycznie jeździli wtedy na żyletki, nikt nikomu nawet o centymetr nie popuszczał. Pure battle...

20.09.2006
13:46
[89]

eJay [ Gladiator ]

stanson--->Zastosowanie slikow to IMHO beznadziejny pomysł. Wyscigi stana sie niebezpieczne.

Dzis to przerost techniki nad umiejetnosci kierowcy...

Tu sie zgodze. wielu dobrych kierowcow swoje wyniki uzaleznia od osiagow bolidu. Tak np. bylo Alonso w Minardi lub Massa w Sauberze.

20.09.2006
16:21
smile
[90]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

stanson - o Rossim wiem wszystko chyba ( co widac w Avatarze :)
Napewno jeszcze 1 rok pojedzie Valentino w MOTO GP, a pozniej prawodpodobnie F1 :)
a co do Alonso to szkoda słów, bo goscie którzy na codzien scigaja sie w MOTO GP, czasem sa pelni podziwu co on robi, i jak jezdzi, a tu zarozumialec bedzie mowil ze by go pokonal :)

20.09.2006
16:42
smile
[91]

Da_Mastah [ Elite ]

eJay:

"Zastosowanie slikow to IMHO beznadziejny pomysł. Wyscigi stana sie niebezpieczne."

To żeś walnął teraz jak w niektórych wątkach o piłce nożnej :-)) Akurat slicki to była kolejna koncepcja FIA, żeby kierowców zwyczajnie spowolnić, bo jeździli za szybko nie tylko na prostych, ale tym bardziej na zakrętach, bo przyczepność była dobra.

Jakoś w pierwszej połowie lat 90-tych Williams zbudował samochód, który mógłby sam jeździć i od tego momentu w zasadzie się wszystko zaczęło. Według mnie jednak mogli zostawić prócz slicków jeszcze wagę samochodu no i oczywiście prześwit (niby wywalili to, bo samochód się przysysał, ale skoro wyścigi mają być bezpieczniejsze, to tu bym się akurat kłócił).

stanson:

"Dzis to przerost techniki nad umiejetnosci kierowcy..."

A to akurat zależy :-))) Teraz skoro FIA wprowadziła przepisy balansujące teoretycznie bogate teamy z biedniejszymi, cała sztuka polega na tym, żeby jeździć właśnie umiejętnie, by tego samochodu zwyczajnie nie zarżnąć. Ejay wreszcie jakiś dobry przykład podał w tej kwestii, co było widać podczas GP Włoch chociażby (wybuch silnika w samochodzie Alonso, co potem sam usprawiedliwił zbytnim przyciskaniem do dechy). Tak samo w przypadku Villneuve'a, którego ratowała jedynie jakość Williamsów, to samo spotykało notorycznie Coultharda w McLarenie, o większości japońskich kierowców nie wspomnę... Także jak widać, sprawa nie jest tak do końca biała, albo czarna :-))

Pozdrawiam

20.09.2006
21:14
[92]

maciula [ Konsul ]

Alonso stwierdził, że wygrałby z Rossim na motorach - ha ha ha dobre sobie, Rossiemu to on by mógł ewntualnie buty nosić.

20.09.2006
23:41
smile
[93]

Lucky_ [ god ]

Wprowadzenie skrzydla CDG zostalo przesuniete na 2009 rok.

21.09.2006
07:58
[94]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Lucky_ --> ciekawy link :)

Strony o F1 i o Robercie Kubicy:








21.09.2006
08:05
[95]

kuba_2323 [ Konsul ]

Odkad Kubica zaczal jezdzic ogladam kazdy wyscig, wczeswniej nie obejrzalem zadnego w swoim zyciu :D

21.09.2006
08:23
[96]

stanson [ Szeryf ]

Beaverus --> tez swojego czasu wiedzialem wszystko o Rossim (i nie tylko :), MotoGp ogladalem bowiem regularnie jeszcze za starych czasow, gdy scigaly sie "piecsetki" (pierwszy sezon, jaki zaliczylem to mistrzostwo swiata Kennego Robertsa, Rossi chyba jakos wtedy dopiero zaczynal). Mania na motory mi sie skonczyla razem z sezonem 2004, kiedy to po prostu stwierdzilem, ze nie moge na to patrzec, bo od razu mnie nachodzila zajebista chec na kupno scigacza - mam obsesje na tym punkcie i jak tylko uslysze dzwiek tych silnikow to sam bym wsiadl i jezdzil - wiem tylko, ze pewnie bym sie zabil, wiec wole po prostu tych motorów nie ogladac :)

Wiem jednak na pewno jedno - Rossi to talent jaki zdarza sie raz na pół wieku, jest on według mnie kimś więcej dla MotoGp niż Schumi dla F1.

Da Mastah --> mi raczej chodzilo o to, ze wykrecanie dobrych czasow przez kierowcow F1 nie zalezy w dzisiejszych czasach az w tak duzym stopniu jak kiedys od kierowcy. Proporcje - zaawansowanie technologiczne teamu/umiejetnosci kierowcy jako czynniki wplywajace na osiagane rezultaty - zmienily sie. Prowadzenie bolidu stalo sie latwiejsze, ogolnie ten sport sie zmienil. Kiedys kierowcy oprocz walki o zwyciestwo walczyli tez, mozna powiedziec, o swoje zycie. Wszystko bylo, jakby to powiedziec - bardziej brutalne, wiecej bylo walki, to kierowca byl najwazniejszy a nie jego samochod. Ogladajac tamte wyscigi - to musiala byc prawdziwa adrenalina nawet dla fanow ogladajacych zmagania rajdowców...

21.09.2006
09:14
[97]

eJay [ Gladiator ]

Da Mastah--->

To żeś walnął teraz jak w niektórych wątkach o piłce nożnej :-)) Akurat slicki to była kolejna koncepcja FIA, żeby kierowców zwyczajnie spowolnić, bo jeździli za szybko nie tylko na prostych, ale tym bardziej na zakrętach, bo przyczepność była dobra.

Człowieku czy ty wiesz co sie dzieje ze slikami gdy spadnie deszcz? Jezdzi sie jak na lodzie. Zero przyczepnosci. A odwolywanie zawodow z powodu zlej pogody zmniejszy atrakcyjnosc F1 - nie bedzie niespodzianek. Rowki w obecnych oponach gwarantuja dobra przyczepnosc i bezpieczenstwo. Byla mowa o wprowadzeniu kolejnego rowka, w celu zwolnienia bolidow. I co? I nic, bolidy sa tak samo szybkie jak rok temu. Technicy znajduja nowe mozliwosci aerodynamiczne (dodatkowe skrzydla Saubera w tym sezonie to przykład), a kilka lat temu Mclaren wprowadzil pochylony i opływowy przód nadwozia.

21.09.2006
09:23
smile
[98]

Da_Mastah [ Elite ]

stanson:

"mi raczej chodzilo o to, ze wykrecanie dobrych czasow przez kierowcow F1 nie zalezy w dzisiejszych czasach az w tak duzym stopniu jak kiedys od kierowcy."

Tzn. oczywiście zgodnie z postępem (jak zresztą w każdym sporcie, nie tylko w F1) zmieniają się przepisy, zmieniają się drużyny, zmieniają się taktyki no i zmieniają się oczywiście kierowcy (co sam zaznaczyłeś). Całą technikę kontroluje FIA i to właśnie oni stoją na straży tego, żeby przypadkiem kierowcom nie było za łatwo jeździć. Z czasem bardziej - powiedziałbym - technologia powoli zaczyna ograniczać kierowcę z poprzednio przeze mnie wymienionych względów, czyli np. samochodu, który ma starczać na dwa weekendy. Nie sztuką jest mieć prześwit na poziomie 3cm i pokonywać każdy zakręt 100km szybciej niż normalnie i nie sztuką jest trzymać przez cały czas wciśnięty pedał gazu do deski (nie twierdzę tutaj, że 20 czy więcej lat temu jeździli sami nowicjusze). Ale jak sam widzisz, w Formule 1 taki Schumacher, Kimi, Button czy Fisichella (czyli ogólnie gwardia z doświadczeniem) stale potrafi utrzymać się w czołówce mimo iż najpierw im FIA zabroniła zmieniać opon w czasie wyścigu, potem zabroniła dotankowywać między kwalifikacjami a wyścigiem no i kazała oszczędzać wóz, żeby starczył na dwa weekendy (to się oczywiście zmieniło; podałem tylko przykłady). Zauważ, że Kubica mimo, że jeździ w GP krótko już zdobył opinię faceta, który bardzo dobrze zna samochód, co w F1 jest moim zdaniem czynnikiem najważniejszym. Wie dobrze, kiedy i gdzie wyprzedzać, umie przewidzieć jak w danym momencie postąpią inni kierowcy itp... Czyli ogólnie z tymi umiejętnościami chyba nie jest aż tak źle, prawda? :-))

Jak sam zresztą zauważyłeś wszystko się zmienia w tym sporcie. Ja próbuję cały czas do tego dorzucić fakt, że zmienia się również sposób patrzenia na to, co dzieje się na torach. Dlatego nie postawiłbym tak jednoznacznej tezy, że samochód prowadzi się łatwiej lub, że umiejętności kierowcy zostały przyćmione przez technologię. To nie jest aż tak oczywiste, jak może się wydawać :-))

Pozdrawiam

21.09.2006
09:41
smile
[99]

Da_Mastah [ Elite ]

eJay:

"Człowieku czy ty wiesz co sie dzieje ze slikami gdy spadnie deszcz? Jezdzi sie jak na lodzie. Zero przyczepnosci."

No co Ty nie powiesz czarnuchu? ;-))) A widziałeś kiedykolwiek, żeby ktoś mądry zakładał slicki na deszcz? ;-)) Nawet jakby zakładał, to i tak byś nie widział, skoro oglądasz F1 dopiero od dwóch tygodni ;-))))

Jak wiadomo slicki dają najlepszą przyczepność na suchej nawierzchni (lepszą niż obecne opony z rowkami), co wtedy było bardziej bezpieczne niż dzisiaj. Jeśli dobrze pamiętam, wprowadzenie przepisu o wycofaniu slicków z obiegu wywołało histerię kierowców i techników, że komisja każe im jeździć na deszczowych oponach po suchym. Wygląda to dziwnie, w każdym razie mieli rację. Intencją FIA było zwiększenie bezpieczeństwa, a koniec końców wyszło "spowolnienie". O ile "wolniej" znaczy "bezpieczniej", to jestem gotów zgodzić się z Twoim tokiem rozumowania.

To samo dotyczyło ograniczenia minimalnej wysokości prześwitu, żeby samochód się nie przysysał do toru. Siła docisku była wtedy ogromna, co umożliwiało szybsze pokonywanie zakrętów. Jako że bandy były wtedy betonowe, to FIA uznała, że kierowcy jeżdzą za szybko po torach i nie można ich było narażać na łatwą śmierć. Bo przecież nic by z takiego nie zostało jakby uderzył w bandę - szczególnie pokonując zakręt [']

Pozdrawiam

21.09.2006
09:42
smile
[100]

eJay [ Gladiator ]

Nawet jakby zakładał, to i tak byś nie widział, skoro oglądasz F1 dopiero od dwóch tygodni ;-))))

A to dobre, widze, ze nie ma sensu prowadzic dyskusji...

21.09.2006
09:59
[101]

stanson [ Szeryf ]

eJay --> ale fakt jest faktem, ze przeciez slickow nie zaklada sie na deszcz...

21.09.2006
10:09
smile
[102]

eJay [ Gladiator ]

Tak, ale co by było gdyby w conajmniej 50% wyscigow padałby deszcz? Myslenie nieco abstrakcyjne, ale czy jest sens teraz cofac sie w rozwoju do czegos co było 15 lat temu? Co na to Bridgestone? Byc moze uatrakcyjniło by to wyscigi, ale ogladajac podany kilka postow wyzej filmik z Gille'm Villeneuve smiem twierdzic, ze wzrosłoby ryzyko wypadków.

F1 stało sie zbyt drogą zabawą, uzalezniona ponadto od sponsorow. Kiedys bylo to 10 reklam na krzyż, teraz same stroje kierowców sa warte kilkanascie milionów dolarów, a reklamowanie produktu na torach to koszty siegajace kilkuset mln dolarow. Bodajze BAR przy reklamowaniu fajek Lucky Strike siorbał niezla kase, a potem musial przyjsc czas gehenny bo zwyczajnie coraz wiecej krajow nie zyczylo sobie reklamowania tytoniu w trakcie wyscigu. I tylko dzieki Hondzie ten team przezyl i odrodzil, liczy sie w stawce:)

21.09.2006
10:09
[103]

stanson [ Szeryf ]

[edit dla ubogich]

eJay --> chociaż z innej strony patrzac, to faktycznie slicki moga byc zaagrozeniem, jak wyscig odbywa sie na suchym torze i nagle spadnie deszcz ;)

21.09.2006
10:27
smile
[104]

Drackula [ Bloody Rider ]

stanson---> deszcze nie spadnie nagle :) Ludzie od meteorologii to jeden z glownych czynniko F1 obecnie, jest ich tak duzo i maja taki sprzet ze sa w stanie przewidziec prawie co do minuty kiedy spadna pierwsze krople na tor.

21.09.2006
12:26
[105]

stanson [ Szeryf ]

Tak sobie przegladam youtube - ostatnie okrazenie Senny na Imola w 1994 roku.

Przyczyna jego smierci byl wspornik zawieszenia przedniego, ktory zostal na prosbe Ayrtona skrócony. Pod wplywem impetu uderzenia przebil on szybke kasku i trafil w glowe. Inzynierowie dokonujac tej przerobki posluzyli sie "domową" metodą, wycieli kawalek i wstawili klin . Czlowiek odpowiedzialny za smierc Ayrtona Senny (nadzorujacy ta przerobke) jest teraz szefem inzynierow w Williamsie. Balbym sie jezdzic dla tego zespolu.

A to... cały Ayrton Senna...

21.09.2006
12:27
[106]

Lipton [ 101st Airborne ]

Co to są slicki?

21.09.2006
12:30
[107]

stanson [ Szeryf ]

Slicki to opony bez bieznika - cale gladkie - zapewniaja maxymalna przyczepnosc na suchej nawierzchni.

21.09.2006
12:36
smile
[108]

Da_Mastah [ Elite ]

EJay nie strzelaj mi tu fochów :-))

"Tak, ale co by było gdyby w conajmniej 50% wyscigow padałby deszcz?"

No od tego właśnie są opony deszczowe, żeby jeździć na nich w czasie deszczu. Przecież zespoły są za każdym razem przygotowane na odpowiednie scenariusze.

"Myslenie nieco abstrakcyjne, ale czy jest sens teraz cofac sie w rozwoju do czegos co było 15 lat temu? Co na to Bridgestone?"

Dlaczego cofać w rozwoju? To, że slicki zostały usunięte z F1 nie oznacza, że są przestarzałe. A jak by FIA zapragnęła zmienić z powrotem przepisy, to myślisz, że by się nagle producenci opon wycofali? Z takiej żyły złota? Nigdzie indziej nie spotkasz więcej miliarderów na metr kwadratowy, niż w boksach na torze Formuły 1. To czy Brigestone czy inny Michelin ma swoje opony w F1 zależy przecież nie tylko od zarządzania wewnątrz tych firm, ale także od kontraktów z zespołami. Zamawiam opony, płacę, dostaję opony.

"F1 stało sie zbyt drogą zabawą, uzalezniona ponadto od sponsorow."

I bardzo dobrze. Byle kto ma mi po torach nie jeździć, bo inaczej będzie to tylko strata czasu przed telewizorem. Tak samo jest z NBA, NHL i NFL. Ecclestone ma zasady, którymi się kieruje chociażby dając komuś możliwość startów z najlepszymi (tak było z Schumacherem np.) z prostego powodu: jeśli nie będzie konkurencji, to nikt nie będzie tego oglądał.

Tak samo robi David Stern w NBA. Zarządzanie zawodową ligą to nic innego, jak działalność gospodarcza. Tam też się duża kasa przewala, ale jakoś można wyselekcjonować ludzi, którzy będą poważnie podchodzić do rzeczy i nie będą wychodzić na boisko po to, by odwalać fuszerkę. Sprawa jest całkiem prosta. Zarabiasz dużo kasy, ale nie szafujesz wszędzie mordą, jak David Beckham, tylko masz przestrzegać pewnych reguł, które w tym środowisku obowiązują. Tam masz tak, że nawet na Meczu Gwiazd wszyscy dają z siebie wszystko i chcą wygrać mecz. Ba, nawet emeryci zapraszani na doroczny mecz charytatywny organizowany przez Magica Johnsona grają, jak by mieli coś do udowodnienia. W takiej piłce nożnej zorganizują sobie mecz pt. Ronaldo i przyjaciele na Zidane'a i przyjaciół, przyjedzie Adaś Małysz, Michael Schumacher, Eros Ramazotti, pada wynik 10-5, a cały mecz grany na stojąco i nudny jak flaki...

"Kiedys bylo to 10 reklam na krzyż, teraz same stroje kierowców sa warte kilkanascie milionów dolarów, a reklamowanie produktu na torach to koszty siegajace kilkuset mln dolarow."

Stary, postęp. Kiedyś nie było w ogóle reklam. Tym bardziej, jeśli cena reklamy na torze czy samochodzie Formuły 1 jest astronomiczna, tym większa jest renoma i siła reklamowanej marki.

". Bodajze BAR przy reklamowaniu fajek Lucky Strike siorbał niezla kase, a potem musial przyjsc czas gehenny bo zwyczajnie coraz wiecej krajow nie zyczylo sobie reklamowania tytoniu w trakcie wyscigu. I tylko dzieki Hondzie ten team przezyl i odrodzil, liczy sie w stawce:)"

A to już jest po prostu czysty darwinizm jak dla mnie. Nie wszyscy mają jednakowego sponsora, nie wszyscy mają sponsora na stałe, który będzie w nieskończoność pompował w jakiś zespół kasę. To musi się opłacać. Zespoły muszą umiejętnie inwestować w ekipę, kierowców jak i samochody. Sauber jeździł słabo, życzę im, żeby Kubica był dla nich kurą znoszącą złote jajka. Uda im się. Zdobędą kilka tytułów. Bardzo dobrze, cieszy mnie to. Jeśli nie, to trudno się mówi. Było wynaleźć kogoś lepszego. Tak Bennetonowi trafił się kiedyś Schumacher, tak im się trafił potem Alonso. McLaren miał Ayrtona Sennę, potem miał Hakkinena i Raikkonena. Nie widzę w tym nic złego.

Pozdrawiam

21.09.2006
12:45
[109]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> Dzięki:) Teraz mogę przeczytać jeszcze raz waszą dyskusję o slickach ze zrozumieniem tego co czytam:)

21.09.2006
12:46
smile
[110]

eJay [ Gladiator ]

Dlaczego cofać w rozwoju? To, że slicki zostały usunięte z F1 nie oznacza, że są przestarzałe. A jak by FIA zapragnęła zmienić z powrotem przepisy, to myślisz, że by się nagle producenci opon wycofali?

Ale trzeba sobie zadac pytanie - czemu to zrobili, czemu wycofali? Chcieli zwiekszyc bezpieczenstwo i uniknac prostego rownania zapozyczonego z serii Indycar gdzie kazdy drobny wypadek=kalectwo kierowcy lub smierc. Owszem, tamci scigaja sie na owalach i do sciany maja blizej niz ja do monitora, ale przeciez F1 tez czasem sa wypadki wygladajace lepiej niz na filmach.


I bardzo dobrze. Byle kto ma mi po torach nie jeździć, bo inaczej będzie to tylko strata czasu przed telewizorem.

Heh i dlatego jezdza tacy kierowcy jak teraz Yamamoto czy Klien, ktorzy oplacaja sobie miejsce w stajni (kiedys znana byla afera z Pedro Dinizem, ktory w Ligierze jezdzil dzieki kasie starego). Nie maja wysokich umiejetnosci, maja natomiast wsparcie bogatych koncernow jak Hodna czy Redbull.

Tam masz tak, że nawet na Meczu Gwiazd wszyscy dają z siebie wszystko i chcą wygrać mecz.

A oglądałeś ostatnie MŚ w kosza? Amerykanie nie pokazali anu umiejetnosci, ani zaangazowania.

Ba, nawet emeryci zapraszani na doroczny mecz charytatywny organizowany przez Magica Johnsona grają, jak by mieli coś do udowodnienia.

Oj troche przegiales:-) Graja bo lubia i chca sie spotkac z przyjaciolmi sprzed 30 lat. Gdyby walczyli z zacietoscia to kazdy by zbieral zeby z parkietu.


No ale wrocmy do F1, a nie do meczow organziowanych przez Magica:)

21.09.2006
13:21
smile
[111]

Da_Mastah [ Elite ]

eJay:

"Ale trzeba sobie zadac pytanie - czemu to zrobili, czemu wycofali?"

Dobra, to teraz mi wyjaśnij, czemu zmniejszenie przyczepności ma zwiększyć bezpieczeństwo? No i nie odpowiedzieliśmy sobie jeszcze na pytanie: czy "wolniej" znaczy "bezpieczniej"?

"Chcieli zwiekszyc bezpieczenstwo i uniknac prostego rownania zapozyczonego z serii Indycar gdzie kazdy drobny wypadek=kalectwo kierowcy lub smierc."

No niekoniecznie każdy, bo jak widać sport cieszy się bardzo dużą popularnością (może dlatego, że Amerykanie lubią krew; bo na ich torze zdaje się były betonowe bandy; nie wiem czy zostały zlikwidowane czy nie), no i nie brakuje kierowców chętnych, żeby się ścigać. Coś w tym musi być. A tak BTW, to w Indy jeździ się na jakich oponach?

"Owszem, tamci scigaja sie na owalach i do sciany maja blizej niz ja do monitora, ale przeciez F1 tez czasem sa wypadki wygladajace lepiej niz na filmach."

Taka natura już tego sportu. Nie wyhamujesz kierowców tak, żeby nie byli w stanie się zabić, bo nikt tego nie będzie oglądał (chyba, że prędkość 40 km/h można uznać za zawrotną). Wypadki były, są i będą. Jak dla mnie można by zostać przy usprawnianiu konstrukcji samochodu, bo to i tak spowolni, jeśli już o to FIA chodzi.

"Heh i dlatego jezdza tacy kierowcy jak teraz Yamamoto czy Klien, ktorzy oplacaja sobie miejsce w stajni (kiedys znana byla afera z Pedro Dinizem, ktory w Ligierze jezdzil dzieki kasie starego). Nie maja wysokich umiejetnosci, maja natomiast wsparcie bogatych koncernow jak Hodna czy Redbull."

Nie widzę przeszkód w tym, że ktoś robi z siebie frajera i jeszcze za to komuś płaci, tym bardziej, jeśli jest to zespół z gatunku "potrzebujących". Równych szans nie ma i nie będzie, czego jak widać nie rozumie FIA, próbując je wyrównać. To zespół ma się sam martwić o swoją przyszłość, jeśli znajdą bogatego frajera, który nie będzie umiał jeździć, tylko płacić - proszę bardzo. Kierowców i tak jest wystarczająco dużo, by tacy właśnie delikwenci nie stanowili większej przeszkody na drodze, ani tym bardziej nie pogarszali atrakcyjności tego sportu. Jeśli Kubica zdobędzie kiedyś mistrzostwo, to inaczej już będą mówić o Formule 1 ci, którzy dziwili się, czemu żeby się tam dostać potrzeba dobrego sponsora, a nie wystarczy sam talent? Schumacher też dostał się do F1 przez układy, ale Ecclestone zrozumiał, że jeśli nie będzie zróżnicowania narodowości, to znowu nikt nie będzie tego oglądał, więc dał mu szansę i nie wyszedł na tym bynajmniej jak Zabłocki na mydle.

"A oglądałeś ostatnie MŚ w kosza? Amerykanie nie pokazali anu umiejetnosci, ani zaangazowania."

To samo można powiedzieć o zawodnikach europejskich grających w NBA. Wielki mistrz z Hiszpanii Pau Gasol, który gra efektowną piłkę na miarę reklam Nike Freestyle. To samo Dirk [']

Pozdrawiam

21.09.2006
13:30
[112]

Lucky_ [ god ]

Ja slyszalem ze Senna zginal przez pękniecie kolumny kierownicy i dlatego nie mogl zakrecic na zakrecie. Dziwi mnie dlaczego w tamtych czasach nie bylo tych chroniacych kark kawalkow kompozytu kolo glowy kierowcy (strzalka na zdjeciu). Przeciez przy kazdym wiekszym zderzeniu z banda bylo łamanie karków. Wprowadzili to chyba w 1996 roku dopiero.

21.09.2006
13:36
smile
[113]

eJay [ Gladiator ]

Da Mastah

Dobra, to teraz mi wyjaśnij, czemu zmniejszenie przyczepności ma zwiększyć bezpieczeństwo? No i nie odpowiedzieliśmy sobie jeszcze na pytanie: czy "wolniej" znaczy "bezpieczniej"?

Czemu zmniejszenie? Jezeli obedzie sie bez zmian to przyczepnosc bedzie taka sama, a moze nawet lepsza. Cytujac Ciebie - stary, postep:) Moze Bridgestone cos wymysli, jakies nowe gumy, rowki itp. Wolniej na pewno znaczy bezpieczniej. W koncu lepiej rozstrzaskac sie o drzewo z predkoscia 30 km/h niz 150:) A w ogole to lepiej nie powodowac wypadkow:)


Coś w tym musi być. A tak BTW, to w Indy jeździ się na jakich oponach?

No i do tego dąże. Moze Indycar jest widowiskowy i szybki, ale cholernie niebezpieczny jesli chodzi o kontakt z banda. FIA chce, aby F1 byla tez szybka, ale o wiele bardziej bezpieczna. Stad rodzi sie właśnie tradycja i historia takich kierowcow jak Fangio, Senna, Rosberg czy Mansell. Indycar to jedynie show. F1 to cos wiecej.



Wypadki były, są i będą. Jak dla mnie można by zostać przy usprawnianiu konstrukcji samochodu, bo to i tak spowolni, jeśli już o to FIA chodzi.

Konstrukcja bolidu i tak jest doskonała. Po serii feralnych wypadkow na Monzie bolidy sa budowane z tworzywa weglowego, ktore rozsypuje sie na drobne kawałki przy kontakcie z banda. Ubierajac to w słowa fizyka-mechanika - całość energii, ktora odzialywuje na kierowce jest redukowana przez konstrukcje.

którzy dziwili się, czemu żeby się tam dostać potrzeba dobrego sponsora, a nie wystarczy sam talent?

Trzeba jeszcze miec superlicencje. Kubica ja zdobyl w nagrode po testach dla Renault (po triumfie w nizszej klasie). Nie wiem jak to bylo w przypadku pozostalych.

Schumacher też dostał się do F1 przez układy, ale Ecclestone zrozumiał, że jeśli nie będzie zróżnicowania narodowości, to znowu nikt nie będzie tego oglądał, więc dał mu szansę i nie wyszedł na tym bynajmniej jak Zabłocki na mydle.

Przeciez zroznicowanie narodowsci bylo od zawsze. Schumacher wszedl do F1 majac za soba wiele sukcesow w nizszych klasach. Nie byl nikim anonimowym - mozna napisac, ze wszedl do Bennetona jak w przyszlym sezonie wejdzie do F1 Kovalainen - masa sukcesow w GP2 itp.

21.09.2006
13:41
smile
[114]

Da_Mastah [ Elite ]

Lucky:

Stanson podał powód śmierci, a nie wypadku :-)

A co do wypadku, to też jest to kontrowersyjna sprawa. Kolumna kierownicy pękła owszem, ale zanim to się stało, samochód tarł płytą ochronną o asfalt i dlatego nie miał przyczepności. Zanim ten wypadek Senny miał miejsce, zdarzył się na torze inny wypadek, po którym na tor wyjechał Safety Car. Opony w samochodach straciły na temperaturze i podobno skurczyły się aż o 20%, w wyniku czego zawieszenie znacznie się obniżyło, wpierw przysysając samochód do ziemi (przepływ powietrza pod samochodem był możliwy), a następnie powodując tarcie zawieszeniem o tor, w wyniku czego przepływ powietrza pod samochodem był niemożliwy, czyli nie było przyczepności.

Pozdrawiam

21.09.2006
13:49
[115]

Da_Mastah [ Elite ]

eJay:

"Czemu zmniejszenie? Jezeli obedzie sie bez zmian to przyczepnosc bedzie taka sama, a moze nawet lepsza."

Nie rozumiem.

"Moze Bridgestone cos wymysli, jakies nowe gumy, rowki itp."

No, ale mówmy o konkretach :-) Wiesz, że intencją FIA w porozumieniu z producentami ogumienia ma przynieść właśnie taki skutek? No bo gdybać to możemy w nieskończoność.

"A w ogole to lepiej nie powodowac wypadkow:)"

No więc po co te wszystkie ograniczenia, skoro wóz można prowadzić umiejętnie? Trochę się zapętlamy czarnuchu i na dodatek nie o to nam chodzi w tej dyskusji :-)

"Konstrukcja bolidu i tak jest doskonała. Po serii feralnych wypadkow na Monzie bolidy sa budowane z tworzywa weglowego, ktore rozsypuje sie na drobne kawałki przy kontakcie z banda. Ubierajac to w słowa fizyka-mechanika - całość energii, ktora odzialywuje na kierowce jest redukowana przez konstrukcje."

No właśnie, więc o co chodzi z tymi ograniczeniami, skoro jest bezpiecznie? :-)

"Przeciez zroznicowanie narodowsci bylo od zawsze. Schumacher wszedl do F1 majac za soba wiele sukcesow w nizszych klasach. Nie byl nikim anonimowym - mozna napisac, ze wszedl do Bennetona jak w przyszlym sezonie wejdzie do F1 Kovalainen - masa sukcesow w GP2 itp."

Tak Schumacher, jak i Kubica zaczynał jako kierowca testowy i intencją zespołu nie było pakowanie go na siłę do GP od samego początku. Akurat zbiegiem okoliczności obaj zadebiutowali w ten sam sposób, zastępując kierowcę ze swojego zespołu, który z jakichś powodów nie mógł wystąpić w GP.

Pozdrawiam

21.09.2006
13:54
smile
[116]

eJay [ Gladiator ]

Da_Mastah--->

Nie rozumiem.

Sam napisałeś, że jeśli nie wprowadzą slików to zmniejszą przyczepność. A ja piszę, że postęp nad pracami dotyczącymi opon może być tak duży, że sliki okażą się zbędne. Ale w sumie nie zapętlajmy się juz:-)

No więc po co te wszystkie ograniczenia, skoro wóz można prowadzić umiejętnie?

Jak kierowca słaby to i Kropelka nie pomoże i wypadanie z toru będzie nadal aktualne.

21.09.2006
13:58
[117]

Lucky_ [ god ]

Wprowadzenie rowkow w oponach to mniejsza przyczepnosc na zaketach, czyli i mniejsza predkosc, bo kierowcy nie chca wypasc z toru. W konsekwencji wieksze bezpieczenstwo. Jednak sam jestem za przywroceniem slickow.
Fajnie jak by jakis zespol hobbystycznie skonstruowal jak najszybszy bolid, nie patrzac na reguly FIA. Zeby zastasowali ground effect, ruchome skrzydla, ABS, lżejszy bolid, wiekszy silnik. Ciekawe by bylo porownianie czasow takiego bolidu i bolidu obecnego. Mysle, ze taki "samochod" byl by szybszy o jakies 8-10 sek. na okrązeniu.

21.09.2006
14:00
smile
[118]

eJay [ Gladiator ]

Akurat ABSy bylyby sporym krokiem wstecz:) Hamulce F1 sa w tej dziedzinie hop do przodu o lata swietlne:)

21.09.2006
14:06
smile
[119]

Lucky_ [ god ]

A co ABS by przeszkadzal obecnym hamulcom? Czesto widac ze kola sie blokuja przy dohamowaniach.

21.09.2006
14:10
[120]

eJay [ Gladiator ]

ABS nie nadaje sie do bolidow. Wyobrazasz sobie dlugosc hamowania 150 m z predkosci 350 km/h do powiedzmy 100? ABSy by tego nie wytrzymaly, a jesli juz by wytrzymaly to bolid by na tym stracil sporo sekund:)

Teraz montuje sie hamulce tarczowe zwane "Power Brakes". Dzieki nim bolid hamuje zdecydowanie szybciej, ale od kierowcy wymagana jest spora wytrzymalosc na przeciazenia. Blokowanie kół to już błąd kierowcy, ktory za pozno docisnal pedał hamulca przed zakretem.

21.09.2006
14:14
[121]

Lucky_ [ god ]

Moze i masz racje, ale kolo 1992 roku wlasnie wymyslono w koncu takie absy (odpowiednio szybka elektronike sterującą) ktore nadawaly sie do F1. Niestety po 1 sezonie odrazu zakazano ich uzywania.

21.09.2006
14:30
[122]

Lipton [ 101st Airborne ]

Ja ostatnio dopiero się dowiedziałem o tym, że w bolidzie formuły 1 jest oddzielny hamulec do prawych kół i oddzielny do lewych. Zawsze dziwne mi się wydawało to, że blokują się koła tylko z jednej strony, ale jakoś nie zgłębiałem tematu. Teraz już wiem dlaczego tak jest:) W sumie rewelacyjne rozwiązanie.

21.09.2006
14:34
[123]

Da_Mastah [ Elite ]

Model, o którym wspomina Lucky, to Williams-Renault FW15C z 1993 roku. Miał ABSy :-)

21.09.2006
14:56
[124]

stanson [ Szeryf ]

ABS swojego czasu byl stosowany w F1, nie jest to kwestia tego, czy ten system by wytrzymal hamowanie z 350km/h - bo wytrzymalby, tak jak tarcze hamulcowe wytrzymuja wiele takich hamowan prze czas trwania wyscigu (bolid F1 ze 100km/h zatrzymuje sie w 12 metrow!!) - a konkretniej, byl to ktorys z bolidow Damona Hilla (1993 albo 1995 rok, nie pamietam - [edit] juz pamietam, nie doczytalem powyzszego postu :]). Jednak to kolejny elektroniczny dodatek, ktory ujmuje z umiejetnosci kierowcow, dlatego nie jest stosowany.

Moze jeszcze mala ciekawostka - bolidy Champ Car (bo nie bedziemy porownywac bolidow z Indy Racing League, sa jeszcze mniej skomplikowane, scigaja sie do tego tylko po owalach) moze i maja mocniejsze silniki, jezdza na slickach, ale technologicznie sa nieporownywalnie mniej zaawansowane od bolidow F1. To przepasc - niebo a ziemia. Mozna sobie porownac czasy okrazen z torow, na ktorych scigaja sie obydwie serie - dla przykladu w Montrealu roznice "fastest lap" siegaja roznic z rzedu 10 sekund na korzysc F1!

21.09.2006
20:02
smile
[125]

stanson [ Szeryf ]

Nie ma to jak poscigac sie z Gillesem w 1979r. :) --->
To były czasy...!

22.09.2006
09:03
smile
[126]

eJay [ Gladiator ]

stanson--->To jest GPL? Coś za ładne:)

22.09.2006
10:04
smile
[127]

stanson [ Szeryf ]

eJay --> cos lepszego - o wiele lepszego :)

Gra:

Mod F1 1979:


Polecam tez mod F1 2005:


I kilka innych, rowniez ciekawych - zalezy kto co lubi :)

22.09.2006
10:06
[128]

eJay [ Gladiator ]

To jest darmowe?

22.09.2006
10:08
[129]

J0lo [ Legendarny Culé ]

z rFactor można triala ściągnąć. nie wiem czy na tym mody działają, ale gra jest bardoz dobra...

22.09.2006
10:12
smile
[130]

stanson [ Szeryf ]

eJay --> to jest trial.

Wszystko jednak da sie obejsc :)

22.09.2006
11:22
smile
[131]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> [email protected]

Nie muszę chyba mówić o co chodzi?:>

22.09.2006
11:40
smile
[132]

stanson [ Szeryf ]

no problemo :)

22.09.2006
11:54
[133]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> Dziękuję:)

22.09.2006
15:02
[134]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> Przepraszam, ale mogę prosić jeszcze raz? Coś mi się z programem poczty popieprzyło:(

22.09.2006
15:20
smile
[135]

PaWeLoS [ Admiral ]

stanson---> Ja też chcę ;]
[email protected]

22.09.2006
15:33
[136]

J0lo [ Legendarny Culé ]

stanson ---> to i mi prześlij jeśli chce Ci się i masz czas :)
[email protected]

22.09.2006
15:38
smile
[137]

stanson [ Szeryf ]

All done :] - mail z zyczeniami wysłany :D

Miałbym prośbę, żeby już więcej osob w sprawie maili grzecznościowych :D tu nie rozmawiało, wrocmy do tematyki watku, a jakby co to moj e-mail macie pod ksywką.

Pamiętajcie, że rozmawiamy o "modyfikacji" wersji 1.150! (najnowszej!!)
-->

22.09.2006
15:47
[138]

J0lo [ Legendarny Culé ]

jak sobie życzysz :)


Vettel wydaje się być bardzo utalentowany. jak przyjdzie i zostanie nowym Schumacherem to na pewno znowu wzrośnie oglądalność :) ale póki co testuje u BMW do końca sezonu. były plotki że miałby wracać już teraz do Torro Rosso albo Red Bull'a ale widocznie najpierw musi trochę jeszcze doświadczenia zdobyć...


0.017s wolniejszy ale zawsze :) i tak Kubica ustalił najlepszy czas na Jerez w tym roku wczoraj. Miło widzieć że Kubica potrafi walczyć z Buttonem i właściwie być na równi z nim... w końcu to Honda - trochę lepszy bolid a w dodatku bardziej doświadczony kierowca :)

22.09.2006
15:50
[139]

stanson [ Szeryf ]

Przy okazji: osobiście zdecydowanie polecam ten adres:

> - chyba jest najlepszy z polskich

Encyklopedia, Forum, bardzo szybkie aktualizacje.

22.09.2006
15:51
smile
[140]

Da_Mastah [ Elite ]

J0lo:

"(...)Torro Rosso albo Red Bull'a(...)"

Ej, co za bezsens, żeby startujące "w tej samej lidze" drużyny nazywały się tak samo, tylko że inaczej ;-))) To tak jak bym w Primera Division miał FC Barcelonę a druga drużyna nazywałaby się Blaugrana :-)))

22.09.2006
15:53
smile
[141]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Da_Mastah ---> błąd logiczny... kolejny :)

a pisałem że 'intersować się' to za duże słowo :)

22.09.2006
15:58
smile
[142]

Da_Mastah [ Elite ]

J0lo:

Nie za bardzo rozumiem :-)




Niby to Minardi, ale nad nazwą to jednak ktoś mógłby dłużej pomyśleć :-)

22.09.2006
16:03
smile
[143]

stanson [ Szeryf ]

Nie kumam, o co Wam chodzi... Że oba wykupione są przez Red Bulla...?

22.09.2006
16:05
[144]

goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]

@stanson
[email protected] można prosić? :)

22.09.2006
16:08
[145]

Da_Mastah [ Elite ]

stanson:

"Nie kumam, o co Wam chodzi... Że oba wykupione są przez Red Bulla...?"

Ja się dziwiłem czemu nikt jakiejś lepszej nazwy nie wymyślił, bo Torro Rosso i Red Bull to to samo :-) Liczyłem, że będzie bardziej oryginalnie :-)

22.09.2006
16:11
[146]

Lipton [ 101st Airborne ]

Trudna ta gra:) Ciekawe czy kiedykolwiek nauczę się robić całe okrążenie bez wypadku:D

22.09.2006
16:17
[147]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Da_Mastah ----> strzeliłem kolejną gafę którą zakryłem wyedytowaniem :)

22.09.2006
16:23
[148]

stanson [ Szeryf ]

Lipton --> na poczatek przede wszystkim wlacz kontrole trakcji i ustaw kontrole stabilnosci na maxa. Pomoc przy sterowaniu wez na srednio. Pocwicz w ten sposob, powiedzmy 100 okrazen, jak dobrze poznasz tor, zaczniesz czuc auto, stopniowo powylaczaj te wspomagacze. Najtrudniej opanowac nadmiar mocy, dlatego dobra kierownica i odpowiednio ustawiona czułość jej, jak i pedału gazu - y są niezbędne.

Oczywiscie, jesli nie masz kierownicy (ewentualnie dobrego joya z przepustnica) - nie ma co w ogole grac...


P.S. ja cwiczyłem tydzien, po 2 godzinki dziennie i wczoraj wygralem wyscig (70 okrazen, AI strenght 100% :). Myslalem, ze kobieta mnie utlucze za to ciagle granie :)

22.09.2006
16:32
smile
[149]

War [ War never changes ]

Ja z kolei gram w F1 challenge 99-02 na modzie z roku 2005 i jeszcze nie ukończyłem żadnego wyścigu - zawsze z powodu przegrzania/wybuchu silnika :P

22.09.2006
16:35
[150]

Da_Mastah [ Elite ]

Ja tylko katuję Grand Prix 4. Szkoda tylko, że Crammond zrezygnował z produkcji sequeli...

22.09.2006
16:36
[151]

J0lo [ Legendarny Culé ]

War ---> zwiększ parametr Radiator Intake do maksymalnej możliwej wartości... nie zagotuje się silnik nawet przy bardzo ostrej jeździe :)

22.09.2006
16:38
smile
[152]

stanson [ Szeryf ]

Co kto lubi, ale moim zdaniem rFactor jest najlepszy:




Robiła go - po części - ta sama grupa programistów, która tworzyła mody i kod gry F1 99-02 Challenge. Tak więc pozbawiony jest wszystkich jej wad (a w moim odczuciu, przede wszystkim tego okropnego dzwieku!) A mody do rFactora tworzą najwięksi zapaleńcy :)

Mod F1 1979 do rFactora to majstersztyk - jak ktos pamieta GPL to bedzie wiedzial o co chodzi. Swietny klimat i odwzorowanie tamtejszych realiów, a to dopiero demo...! Warto dodac, ze w produkcji sa mody z sezonow za czasow Senny, Prosta i Mansella ;)

No, ale znowu odszedlem od tematu watku, sorry...

22.09.2006
16:39
[153]

Lipton [ 101st Airborne ]

stanson--> Na razie bawiłem się na klawiaturze, żeby zobaczyć co i jak. Teraz zamierzam pożyczyć od znajomego kierownicę, bo i tak jej nie używa i zacznę się bawić:)

22.09.2006
16:57
[154]

goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]

Narazie się ściąga, w LFS włączyłem bolid (są jakieś dwa) i udało mi sie osie myszki ustawić jako gaz - hamulec. Jakoś to było ...

22.09.2006
17:01
[155]

stanson [ Szeryf ]

W rFactor myszka nie pograsz...

22.09.2006
17:02
[156]

Szympans51 [ Arsenal Londyn ]

Ciesze sie że wątek się rozwija :)

Co ile robimy część ? 180, 200, 230 ?

22.09.2006
17:05
smile
[157]

Wybor [ ]

Już ściągam rFactor :)

stanson -> Też mogę prosić o e-mail'a z "dodatkami" ;) na [email protected]

22.09.2006
17:50
[158]

Priest [ Generaďż˝ ]

to i ja bym prosil :) [email protected] :)
Z gory dzieki :)

22.09.2006
18:05
smile
[159]

stanson [ Szeryf ]

nowa czesc!
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5493172&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.