GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

System RPGa

22.06.2002
00:47
smile
[1]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

System RPGa

Joł, pisze od >roku silnik sieciowego MMORPG3D ale nawet jeszcze nie zaczalem myslec o systemie...
generalnie mam zamiar zrobic cos all-in-one czyli full mozliwosci, a im wiecej roznych mozliwosci wykoniania jednej z mozliwych czynnosci tym jeszcze lepiej ;))

Na razie mam takie "ideje":
0)Rozwój postaci
*system oparty na umiejetnosciach - wykorzystujesz "steal" to ci sie ono polepsza o ulamek procenta, dozwolony trening, nie ma EXP w ogole. cos jak w Morrowindzie (byli pierwsi kurde:) ale bez levelu postaci
1)Walka
* prawie automatyczna - wskazujesz cel, walka wrecz idzie sama tj. nie trza jak w Dziablo czy Morrowindzue klikac nonstoper na wrogu tylko postac sama powtarza cios-za-ciosem (z szybkoscia zalezna od paru czynnikow:).
* kilka sposobow ataku dana bronia np. miecz: klucie, z za glowy, ciecie horyzontalne(zamach z boku) itp.
* dotyczy to rowniez blokow tarcza:)
* mozna ustawic sobie w buforze (quick_key czy jak to tam sie zwie) sekwencje ciosow np: pod klawisz '1' wykonaj kolejno ‹z zaglowy, obrona, klucie, z boku› i po stuknieciu '1' postac powtarza w tej sekwencji a nie tylko kluje kluje i kluje...
* kazdy cios (z boku z za glowy etc) ma inne szanse i inne obrazenia zadawane. Ma takze 'czule punkty' np. z za glowy po ciose odslania klatke pierś. i plecy (a nie? wez sobie encyklopedie i zamachnij z zaglowy MOCNO - zobaczysz jak cie zegnie :) - tak wiec jak przeciwnik bedzie w nie celowal to mu sie lepiej powiedzie :)
2) Magia
(generalnie mam tylko zarys mozliwosci...)
* bezposredni czar na kogos/cos - morphy, leczenie, niszczenie, tworzenie, summony, etc.
* enchanty przedmiotow - pare mozliwosci tego bedzie - NaMagicznienie (bach czar i mamy 'niebieski' miecz rodem z Diabła), sloty na "materię" (FinalFantasy7,Diablo2 - trza ja wczesniej trzeba bedzie zdobyc lub stworzyc:)
* szkoly magii - hmm.. nie wiem ile ale kilka kryteriow w kazdym beda 'podobne' i 'przeciwne' np:
kryt. 1) (sorki za angol) Order, Chaos,Creation, Destruction, Matter, Illusion
kryt. 2) Fire,Ice ew. Water,Earth, Air, Life ,Death
itd. Czar np. tworzacy magiczna bariere nalezalby np do (Creation-Illlusion):(Air) i bylby prostszy od czaru tworzacego ogniowe pole silowe raniace wroga (Creaton-Destruction):(Fire) jako ze to drugie łaczy przciwstawne szkoly Creatio-Destructio...
* skomplikowane ale daje mozliwosci :))
3) Ingerencja w świat
* chcesz wykopac dól? prosze bardzo - ale bedziesz mial wokol nowiutka duza gorke piachu np. do wziecia do plecaka:)
* chcesz cos zbudowac? sciane? domek? oki - ale se skombinuj materialy etc. (niestety problem z modelami 3d domkow - na zamowienie u admina chyba ze skorzystasz ze standardowych...)
* jakies pomysly macie?
4)Gracz
* normalny - uzytkownik/postac rozwijajaca sie, na disconnetcie dostaje 'male AI' ktore pozwala sie bronic w razie ataku (postac zostaje we swiecie ze szczatkowym rozumkiem, nie znika gdy gracz sie rozlaczy jak w mudach czy innych tego typu)
* monster - gracz moze wybrac rase uznawana we swiecie za potwora. Uczy sie x razy szybciej, dostaje na starcie pare losowych zdolnosci o ktore 'normalni' musieliby sie ostro starac, moze sobie lazic i przygarniac podobne sobie stwory i stworzyc mala armie, ale... jest widziany przez innych jako potwor-boss do wykonczenia.
Nie moze sobie pojsc do miasta i liczyc ze spokojnie wynajmie pokoj - bedzie takim stworkiem do ubicia kierowanym przez gracza - ostra wyzwanie dla innych graczy bo przeciez taki monster ubije playera i juz ma statystyki do gory... (uczy sie szybciej). Inna sprawa ze jak gracza-monstera zabija to sie nie takio nie moze odrodzic - po prostu ginie na dobre. [moim zdaniem to by byla nawet fajna jazda, gdyby kilka takich potworo-graczy z wlasnymi armiami zaczelo hasac po okolicy i kosic moze i nawet cale miasteczka :) ]


bleh na razie palce mnie bola juz... moze jak mnie najdzie wena to przepisze jeszcze kilka z moich notatek
generalnie prosilbym o nie tworzenie sobie chatu tutaj, a jedynie podrzucanie jakichs pomyslow zwlaszcza co do pkt.3) i 4) , bo magie i walke jakos skomplikuje jeszcze, ale co tam dac graczowi do bardziej spolecznej zabawy to nie wiem... rozmawiac budowac itd. ale co dalej?

najbardziej ciekawia mnie opinie co do instytucji Player-Monsterów. Ciagle sie narzeka na to biedne AI stworkow i bossow. To by byla z jednej strony okazja dla graczy juz wprawionych we grze do staniecia 'po drugiej stronie bariery' i danie lupnia swoim napouszonym kompanom - a z drugiej - taki potwor na pewno mialby solidne IQ no bo juz nie AI :)

22.06.2002
01:47
[2]

brongar2 [ Konsul ]

wykuwanie broni/zbroji o coz... enchantowanie jej normalne ogniem, lodem, blessowanie, curse, doom( spaczen jakmu ktos nie wiedzial, z chaosu) iluzyjny atak(mija zbroje chyba ze tamta ma specjalnyna obrone...) co tam jeszcze.. prad, rangerzy albo druidzi(cosik takiego) moga zatruc albo kwazem oblac bron.... hmm nie wiem co jeszcze narazie tyle

22.06.2002
08:01
[3]

Regis [ ]

Mala rada - daj jednak awansowanie na poziomy... Gracze to lubia :) Mala rzecz, a naprawde bardzo cieszy :)

22.06.2002
08:29
[4]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

według mnie szkoły magi mógłybyś zrobić na wzór d&d + magia żywiołów (i ty podrozdziały)

22.06.2002
08:29
[5]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

według mnie szkoły magi mógłybyś zrobić na wzór d&d + magia żywiołów (i tu podrozdziały)

22.06.2002
23:20
[6]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Brongar: to wlasnie mialem na mysli pod NaMagicznienie na stale :) rzucasz bardzo silny i trudny czar na przedmiot a on uzyskuje spec. zdolnosci np.bron jakis efekt w ataku, tarcze - magiczne oslony etc... oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie dac tarczy +5fire_damage_on_opponent_cast_on_strike wtedy tylko trzeba by uzywac tarczy jako broni :) //*************************************************** Lesaonar: moze zle to wyrazilem... kazdy czar ma okreslona przynaleznosc jak np FireBolt - destruction:fire czy StoneSkin protection_creation:earth itd. uzywanie czaru FireBolt bedzie ci podnosic skill Magic:Destruction i Element:Fire. Im bardziej sobie dany wyszkolisz tym lepiej - bedziesz mial wieksza szanse nie tylko na prawidlowy i ale i na mocniejszy efekt czarów z danej grupy. Generalnie w walce sie SZKOLISZ a z silami od czarów ZWIAZUJESZ. Stad od uzywania firebolta statystyka Element:Fire podnosi sie a opada Element:Water jako przaeciwstawna do ognia. Im bardziej zwiazany jestes z danym zywiolem/moca tym blizej do stania sie zywiolakiem tegoż. (proces jednak wymaga jednak wiekszego zachodu niz tylko rzucanie czarow)... Kategorii magii bedzie duzo, elementow hmm.. ogien, woda, powietrze, ziemia, zycie, smierc, swiatlo, ciemnosc. spotkalem sie jeszcze z 'trucizna' inaczej 'bio' (woda+smierc) i paroma innymi nad ktorymi pomysle. *** Dowcip w tym ze 'siłą przebicia' mojego silnika bedzie mozliwosc modyfikowania gry bez potrzeby wylaczania serwera. I bez wiedzy graczy :) W 'swiatach' ktore dotad widzialem wszelkie zmiany zachodzily powolnie. Jak juz wymyslono system magii to sie go trzymano i eksploatowano do konca. Mój jest otwarty. Powiedzmy ze na poczatku beda znane graczom zywioly ogien woda powietrze ziemia. W peanym momencie gry jakis zwariowany czarodziej (o czym nie wszyscy musza wiedziec) odkrywa cos nowego - np. magie smierci i zycia. Jak zacznie sie robic nudno to admini znowu wymyslaja historyjke (lub nie) i dorzucaja po cichu powiedzmy 10 nowych typow. Albo 30 nowych czarow ktore zostaly odkryte razem z jakimis wykopanymi zwojami etc. Nie moge ograniczyc sie wiec w zamierzeniu do samego D&D, gdzie jest pelno czarow ale powszechnie wszystkim znanych ;)) //*************************************************** Regis: Oj, moj najwiekszy ból. Nie chce stworzyc kolejnej Liczbówki gdzie wszyscy nabijaja sobie statsy i se publikuja chwala porownuja etc. Milo jest zobaczyc jak twoja postac wzrasta z 25 na 26 lev i dostajesz przy tym 15pkt. do rozdysponowania... Tylko pytanie - dlaczego za ubicie 1000 stworkow ma ci wzrosnac umiejetnosc "Krawiec"? Bo Ty Tak Chcesz I Nie Masz Co z punktami robic? niee to jest minusem takiego systemu, gdzie EXP jest wspolny. Kadza umiejetnosc rosnie wraz z jej treningiem. Masz EXP_warrior EXP_magic EXP_krawiec EXP_murarz itd. Inny problem to bylby z wyceną w EXP wykonywanych zadan... :) Oczywiscie nie stoi na przeszkodzie dac wskaźnika liczbowego ze umiejetnosc 'krawiec' ma 138/200pktow do nastepnmego levelu :) Wolalbym jednak zastosowac fkcje logarytmiczna bioraca calosc punktow z umiejetnosci a nie tylko numer poziomu. Tj. nie 100 uzyć umiejetnosci (1 level) ci podnosi szanse powodzenia Skradania się o 5% tylko - kazda udana proba podkradniecia sie daje ci 0.05% ( no i on maleja im wiecej masz pktow umiejetnosci aby nie przekroczylo 100% :). A jak nie bedzie jako takich leveli to i numerki nie takie potrzebne, chyba ze chcesz sie pochwalic koledze ze masz Kupiectwo:4598pktow :) Szczerze mowiac nie wiem jak to wyjascnic dokladniej ;)

23.06.2002
16:31
[7]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

&up:)

23.06.2002
18:34
[8]

Drag [ Pretorianin ]

Link do "konkurencji": :))

23.06.2002
21:19
[9]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Ariadne? HAHAHA dobre, juz dawno widzialem i smialem sie juz z tego po cichu zanim zaczalem bawic sie w swoja gre:) sorki za brak wyrozumialosci, ale jak lubie mange to oni maja zjechane ludziki... poza tym ja robie 3D :) samej gry nie sciagalem, a wiec to co mowie mowie we oparciu o screeny, jak cos sie zmienilo to sorki :)

23.06.2002
23:39
[10]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

&up...

24.06.2002
23:18
smile
[11]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Dobra ostatni raz to do gory ciagne :)

25.06.2002
01:21
[12]

brongar2 [ Konsul ]

zalozyciel---> well na pewnym mudzie normalne ulepszanie( powieksza obrazenia lub AC) jest dostepne dla maga 18 poziomu na 100 mozliwych... dodawanie lodu na 22 a ognia 24.... zatruwanie jest dostepne dla rangera i druida na kazdum ppoziomie byle mial miksturki z trucizna... a reszte typow obrazen wzilem z wielu gier w jakie gralem.... a tak przy okazji... iluzja to bardzo mocny plus.. trza a nia uwazac... moze powinna byc dostepna tylko w niektorych artefaktach, bo ogolnie dostepna napewno nie

25.06.2002
01:29
[13]

brongar2 [ Konsul ]

hmm rozwoj postaci ]mozna polaczyc.... mamy kilka cech jak sila zrecznosc ect.i rozdzielamy ile procentow expa chcemy walnac w sile ile wzreczosci itd. jak na arkadii natomiast skille sie trenuje w gildiach/ niezaleznych trenerach i oczywiscie przez uzywanie, ale nie mozna przesadzic bo przez same uzywanie nie mozna zostac mistrzem... No i mam nadzieje ze nie jestes specem od marketingu, i twoj silnik bedzie taki jak mowisz :))))

25.06.2002
04:36
smile
[14]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

o juz swita ;))) mozna bedize zobaczyc jakies screeny? wiecej info nt tego projektu?

25.06.2002
21:50
[15]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

najpier luremaster (bo krocej odpowiedz) -> bedzie mozna, za pare ładnych miechów :) chyba ze w 3dsm4 zrobie jakas grafe dla wprawki :) aktualnie dopiero PISZE SILNIK GRY swiat (i w tym grafike) tworzyc bede dopiero NA tym silniku, wiec teraz jeszcze nie moge. mialem co prawda juz jedna wersje silniczka ale poszla w odstawke po tym jak wyswietlenie jednego obracajacego sie szescianu na p400/rivatnt szlo 10klatek/s :)) Brongar2 ->masz na mysli tzw. 'enchanty' ekwipunku czy tez czasowe efekty czarow? zreszta nie wazne, bo mam zamiar dac obie mozliwosci :) ograniczenia levelu mam nadzieje ze nie bede musial dawac, zreszta tak samo jak samych 'leveli'. Levele za to bedzie miala kazda statystyka osobno i kazda bedzie miec swoj exp, jak juz mowilem. Racja, ze mistrzem sie nie zostaje od samego uzywania, no bo przeciez ilosc 'expu' statystyki/umiejetnosci rosnie wraz z jej poziomem, a ilosc exp za uzycie rownoczesnie z jej poziomem spada... (mowa oczywiscie o wykonywaniu caly czas jednej czynnosci na tym samym obiekcie..) Iluzja? ... tylko w artefaktach i dla najlepszych? nie-e, nie wyda ;) 'Iluzja' wspomniana prze ze mnie to KategoriaEfektu czaru, a nie pojedynczy czar, czy szkola magii. Przyznam szczerze ze samo stwierdzenie 'szkola magii <ognia etc>' jakos mi nie lezy. Przeciez moga byc czary wykorzystujace jednoczesnie i ogien i zimno, czy tez ziemie, powietrze i wode etc. I taki czar do ktorej szkoly bys wrzucil? czy tez moze utworzyloby sie nowe szkoly ognio-lodu, powietrzno-ziemio-ogniste, powietrzno-ziemio-wodno-lodowe.. bylo by tego zbyt wiele, a mozna prosciej. 'Iluzja' 'Kreacja' 'Swiatlosc(~dobro~)' 'Ogien' etc to tylko kategorie efektow, np. masz czar MagicznyPlomien (bezposrednie zniszczenie z ognia) i zaliczac sie bedzie do 'Ogien' i tyle. Zas OgnistaStrzala czy firewall juz do 'kreacja-ogien', zas do 'iluzji-przywolania' wszelakie stworzone czasowo bronie przenikajace przez pancerze, zaburzenia wizjii przeciwnika, iluzja-kreacja-ziemia to iluzoryczne sciany i budowle(no z budowlami ciezko mi bedzie zrobic :)) i tak dalej. &last-marketing? hiehiehie ja wam przedstawiam to do czego szykuje silnik, i to co zamierzam na nim stworzyc. ILE uda mi sie z tego dociagnac do konca, to juz inna sprawa. Zaraz na poczatku jak tylko sie zabralem myslalem ze zrobie to na silniku LPmuda (zajeb** mud, piekny jezyk wewnetrzny LPC, ale gra tekstowa..) zainstalowalem linuxa, zrobilem pare pomieszczen i... stwierdzilem ze potrzeba tu grafiki. Oczywiscie zajelo mi to jedne wakacje, zrobilem juz ladna mapke swiata, podzielona na regiony, mialem juz rozrysowane cale jedno miasto (sto kilka pomieszczen) itd. Nastepne wakacje to byl silnik poprzedni, ale efekty juz opisalem wyzej, a teraz pracuje nad nowym i zapowiada sie jakies 2xlepiej :) Ale wracajac do tego czy sie uda i na ile.. Otoz wstepnie sobie policzylem srednia ilosc 'lokacji' na jeden region, przemnozylem przez ilosc regionow i ... wyszlo >200'000 pomieszczen.. zeby wam uzmyslowic ile to jest, to jesli JEDNO pomieszczenie z grafika i ze wszystkim bedzie mialo 6KB (a to bylby cud kompresji) to swiat zajmowalby 1,2GB. fajnie co? a ile to tworzenia... jak sobie policzylem do tego ilosc danych potrzebnych srednio do wyslania do JEDNEGO uzytkownika na sekunde i przmnozylem przez ilosc graczy na serwie łojej... powiem tylko ze juz teraz wiem ze swiat BEDZIE MUSIAL zostac podzielony na makroregiony i kazdy takowy bedzie mial swoj osobny serwer - przechodzisz przez granice makro-reg. i serwer ktory cie obslugiwal przesyla odpowiednie dane do nastepnego -i-juz jestes w nowym makroreg. na innym serwie. (Mam nadzieje ze uda mi sie na tyle szybki przesyl mndz/serwerowy aby to przejscie nie roznilo sie od przejscia z lokacji do lokacji). Jako jednoosobowy dzial marketigu mojego projektu powiem ci ze sie staram jak moge i ze gra nie bedzie odplatna w zaden sposob (no mozne bannerek do klikniecia :))) dobra, tyle na dzis w opowiesciach moich, tepsa juz za duzo zarobila na tym poscie :)) nie krepujcie sie w pytaniach i pomyslach. im wiecej tym lepiej :)

26.06.2002
00:39
[16]

brongar2 [ Konsul ]

que---> nieeeeeeee iluzja jako enchant do broni........ ok wytlumacze jeszcze raz... grr.. Bron z dodanym iluzorychnym atakiem przy zadawaniu obrazen pomicja calkowicie AC celu, czyli udeza tak jakby cel byl goly... Pomysl zaczerpniety z MoM jakby ktos nie wiedzial.... co do mojego przykladu, tak sa to stale enchanty... co do broni hie hie to oczywiscie trza dodac rodzaje obrazen( teraz sobie przypomnialem!!!) czyli miecze-- kujace i sieczne sztylety --> j.w. mloty---> miazdzace , i niektore jak mlot lucerenski kujace tez topoty---> hmm miadzczace i sieczne maczugi ---> rozne... zwykla miazdzace.. wekiera kujace i miazdzace, a ostrzowy buzdygan sieczne i mazdzace.. i wiele wiele innych i oczywiscie trza zbrojom zalatwic odpornosci na dane typy obrazen :)

26.06.2002
01:19
smile
[17]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

Quetzalcoatl ----> nie rezygnuj z projektu bo się zapowiada bosko! Ja bym prooponował upodobnienie go do ultimy Online Czyli sporo soposobów na zarabianie pieniędzi i jeszcze wiecej na jej wydawnie. Skille i zawody Rybactwo (if skill < 10% then fished 0 =]) Krawiectwo Kowalstwo (wykuwanie kilku rodzjaów zbrój, różnej jakości i z różnych materiałów) Górnik (wykopujący od coraz wyzszych warotśi skilla coraz lepsze rudy metali) Piekarstwo (brak jedzenia=niższa regeneracja staminy/hp, dłuższy brak jedzenia=utrata hp) Drwal (powodzenie z ścięciu drzewa zależy od współczynnika siły) Powodzenia, jestem z tobą ukończ projekt! BIGos

30.06.2002
01:09
[18]

brongar2 [ Konsul ]

bigos--> takie sposoby byly juz w bloodstone ( o ile dobrze pamietam nazwe :))wiec ultima nie jest nowa w tym zemiosle... ona ppo prostu zebrala wiele dobrych czesci a innych gie i zlozyla do kupy ja dodalbym jeszcze ziielarstwo :))) i moze polawiacze perel i wiele innych o ktorych nie pamietam :)))

02.07.2002
22:04
smile
[19]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

bigos/brongar - dobła, zapisze sobie :)) nie, tak na serio - nie wiem jak krawiectwo (malo utylitarne :) ale reszte w/w skilli juz mialem w planie, bo na pewno beda czasem potrzebne :) tylko to scinanie drzew - nawet nie wyszkolony drwal zetnie tylko od skillu (i sily) bedzie zalezec ile czasu to zajmie oraz (od skill,zrecznosci, i intelig ) w ktora strone spadnie :))) zielarstwo obowiazkowo! ~alchemia~ tak zwana jest moim ulubionym skillem i mam ciagle i ciagle w kazdej rpg jaka dorwe niedosyt ze tak malo mozliwosci tworzenia potionow - a ich wykorzystania zwykle jest jeszcze mniej... do tej pory najciekawsza Alchemie spotkalem w jakiejs Amigo-gierce nie pamietam tytułu... (w plecaku po nacisnieciu 'alchemy' otwieralo sie duuze urzadzenie gdzie mozna bylo rozdrobnic odczynnik, wydestylowac, zmieszac etc.) tyle ze bylo malo receptur... z kolei najciekawsze wykorzystania to chyba mialy Rogaliki Slashem i Adom z mozliwoscia zamoczenia broni i innych przedmiotow (tylko efektow tez jakos malo...) Tak wiec alchemii, zielarstwa i tego typu innych badzcie spokojni, beda rozbudowane na tyle na ile mi sie pomyslow przypomni :) Co do gornictwa... jeszcze nie przemyslalem ale postaram sie aby w ~prawie~ kazdym miejscu jakie ci sie zamarzy mozna bylo sobie wykopac jame na pietro w dol gleboka, a w tej jamie zaczac kopac sobie korytarze (uwaga na zawalenia i obsuniecia jak za duzo pokopiesz...) mialem nawet juz to zrobione w LPmudzie nawet z uwzglednieniem hałd piasku/ziemi/kanmieni powstajacych przy kopaniu (no i oczywiscie zawsze byla szansa wykopania przypadkiem czegos cennniejszego :) ) tyle ze to bylo na Mud'ize czyli bez grafy.. z grafa bedzie ciezej, ale kod juz mam :))

02.07.2002
22:14
[20]

Regis [ ]

Quetzalcoatl --> Rozumiem o co Ci chodzi z levelemi, a raczej z ich brakiem. Mimo to powinno cos takiego istniec, chocby po to, by wiedziec za jakich przeciwnikow sie nie brac :) Np. jestes na 5 lev, to wiedz, ze przed wojownikiem 10 lev masz ziewac :) Ale ogolnie to Cie rozumiem i coz - twoja gra, twoja decyzja :) Ja tylko sugeruje :)

03.07.2002
13:26
[21]

kojotka [ Centurion ]

O magii mialo nie byc, ale co tam... :-) Co powiecie na magie zlozona z komponentow? Tzn. nie uczymy sie od razu gotowych czarow ale ich skladniki, a rzucajac czary tworzymy z nich cos jakby zdanie. Czar bylby np. taki <Co zrobic?><Kto?/Co?>(<Jaki?/Jak?>*x)<Gdzie?> --stwórz---------miecz---------ognisty---------ekwipunek albo --zniszcz--------tarcza------wrog itd. itp. Oczywiscie im dluzszy czar tym trudniejszy do rzucenia, im krotszy tym bardziej podatny na losowosc, tzn., ze rzucajac czar "stworz---wilk" nie wiemy, czy to bedzie wilk wrogi czy przyjazny, gigantyczny, normalny, czy pluszowy, ani gdzie sie pojawi... Oczywiscie niektore komponenty bylyby trudniejsze do nauczenia sie/rzucenia, niz inne, czar moze sie przerwac w polowie i dac nieoczekiwany skutek itd. Raz poprawnie rzucony czar mozna zapisac i potem rzucac bez wybierania skladnikow. I oczywiscie z biegiem gry nasz mag uczylby sie lub zyskiwal w jakis sposob nowe i bardziej rozbudowane komponenty. Wiem, ze ten system nadaje sie bardziej do prawdziwego RPG niz do cRPG, ale moze na cos sie nada. Jesli ogolnie o system, to chetnie pomoge. Specem wprawdzie nie jestem, ale wiem o tym troche, i wlasciwie niezly system mam juz w glowie. Jesli jestes zainteresowany pisz na maila. PS. A jak planujesz opracowac system tworzenia postaci? Klasowy\ bezklasowy? A swiat? Fantasy? Sci-fi? I masz moze strone internetowa? Bo pomysl jest wyjatkowo ciekawy

17.07.2002
20:09
[22]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

Allo, dlugo mnie nie bylo, bo mi modem po burzy ten tego :) Kojotka-> 0)Po to forum zeby nie maiulowac co nie ? :) 1) A tak w ogole to nad 'klockami' takimi juz myslalem, nawet probowalem zrobic modul rozpoznawania (czesciowego) zdania normalnego tyle ze odlozylem bo to dluuugo zajmie... zeby usunac brzydka skladnie "stworz wilk zly bardzo" raczej to bedzie wygladalo tak ze mag powie " l'laret ovru omaka-ena" :) albo tez pismo runiczne - zalezy co kto lubi... i w czym jest wyszkolony... w tym pierwszym przypadku wystarczy poznac slowo - z gildii od kolegi etc. i kombinowac - tu silnik bedzie juz decydowal o efekcie (zalezy od kolejnosci, literowek, etc). Z kolei runy - oczywiscie postac musi poznac aby uzyc (poznac czyli dodac obrazek do listy) oczywiscie uzycie trudniejsze i zmudniejsze - Ale nie ma to jak np. wyryc takie na broni :) 2) Startujesz goly/a/e i to od ciebvie zalezy co bedziesz trenowac i czego sie nauczysz - klasa jako taka nie istnieje, mozna oczywiscie dolaczyc do gildii wojakow czy magow czy czego tam jeszcze, ale jedyna rzecza jaka musisz wybrac na poczatku to model(grafika) postaci i rasa z nim zwiazana. 3) swiat - hmm.. silnik jest na tyle uniwersalny ze mogloby byc doslownie cokolwiek, chociaz ze wzgledu na pojemnosc laczy i ilosc informacji do wyslania wolalbym jednak uniknac snajperek o 2km zasiegu tak wiec najpierw rpg fantasy - moze potem futuro. 4) strone mam ale nie podam :) nie zwiazana z silnikiem w zaden sposob :)

23.07.2002
12:17
[23]

kojotka [ Centurion ]

Jesli o magie chodzi - to z poprawna polska skladnia raczej sie nie da. Zreszta, graczowi raczej nie chce sie pisac. Ja to widze raczej tak: gdy gracz chce rzucic czar, otwiera mu sie pusty pasek i ksiega czarow, podzielona na cztery czesci: czynnosci: np. stworz, zran, zniscz (tego raczej duzo nie bedzie, bo co tu jeszcze wymyslic) rzeczy: np. miecz, wilk, czlowiek (tych calkiem sporo) okreslenia: np. dobry, zly, wrogi, przyjazny, duzy, maly (nie tak duzo jak rzeczy, ale dosc pokazna ilosc) miejsca: np. plecak, przy dowolnej wrogiej istocie, przy przyjacielu, za wskazaniem kursora (tylko kilka okreslen) Te slowa wygladaja troche jak czary np. w BG. Male kwadraciki z symbolem, po najechaniu kursorem wyswietla sie opis. Gracz przeciaga je myszka na pasek, gdzie sie ustawiaja po kolei. Moze je na tym pasku przesuwac, kasowac, a kiedy jest zadowolony, odpala czar. Wtedy pasek zaczyna sie namalowywac wraz z uplywem czasu - obrazuje to postep w rzucaniu czaru. Im mag lepszy, tym szybciej pasek sie wypelnia. Czar moze zostac przerwany, czy to przez okolicznosci, czy przez nieumiejetnosc maga. Gdy czar zostanie pomyslnie (lub niepomyslnie) rzucony, pasek sie oproznia i gracz moze na nowo go wypelniac. Mam nadzieje, ze wiesz o co chodzi. Latwiej to narysowac, ale trudno... Tak sie zastanawialam, czy zaproponowac taka jedna rzecz, no ale raz sie zyje. Mam niezly pomysl na swiat erpega - i na kilka scenariuszy do gry, wlasnie w tym swiecie. Jest to na pierwszy rzut oka swiat fantasy, magia, rycerze i te rzeczy. Ale kryje w sobie jakas tajemnice. Magia stala sie bardzo zaawansowana, tworzone przez magow iluzje sa coraz bardziej realne, ludzie boja sie, ze kiedys nie bedzie mozna odroznic prawdy - od fikcji. A moze tak juz sie stalo... To, co odbieraja nasze zmysly, nie musi byc rzeczywiste, moze sie pod tym kryc inna prawda, ale nie zawsze jest ona dobra i piekna. Specjalnie wyszkoleni wedrowcy moga nie tylko przemierzac przestrzen, ale tez warstwy rzeczywistosci - moga przebic sie przez warstwe iluzji. A jednoczesnie na swiecie szerzy sie fala tzw. Opetania - ludzie zaczynaja sie zachowywac zupelnie inaczej, robic naprawde dziwne rzeczy. Nie wyglada na to, by byla to sprawka jakis zlych mocy, ale jakiejs dziwnaj tajemniczej Sily. Ech... gadka jak z opakowania gierki. Chcialam to ujac jak najladniej, ale jakos tak wyszlo :-) Sadze, ze swiat jest fajny, dziala na wyobraznie itd. Ta "tajemnica" jest niezle zakrecona ale na razie nie zdradze :-) Chcialabym zrobic z tego gre, ale programowac dopiero sie ucze, sama przyzwoitej gry nie zrobie. A pomysl IMHO jest naprawde dobry i nie bede mogla spac po nocach, jesli czegos z nim nie zrobie. Bylbys moze zainteresowany wspolpraca? Chetnie ci go opisze na meilu. Na forum to raczej nie, bo konkurencja czyha :-), no ale jakbys chcial, to i na forum moge. Gra na jego podstawie bylaby zupelnie inna... Jesli nie chcesz robic kolejnego rpga w classic fantasy - to moze sie dogadamy. Oprocz pomaganiu w scenariuszu moge robic ladna grafike w 2D, strone internetowa itd. Kurcze, co sie bede rozpisywac, po prostu wez mnie, wez mnie :-))) Szal tworczy mnie ogarnia, udzialu w zyskach nie chce, chce tylko, zeby ten swiat wszedl w zycie. (ale glupie sformulowanie) No dobra, napisz, co o tym sadzisz.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.