kwoon [ Legionista ]
Osiem najlepszych darmowych strategii.
Ciężko znaleźć dobrą i darmową grę. Dwa określenia wykluczają się w większości przypadków.
Na ogół darmowe gry są słabe, niedopracowane, niedokończone i nikogo nie interesują... ale istnieje wąska czołówka pomysłów zrealizowanych bardzo dobrze. Oto ona!
Początkowo lista miała być okrągło 10 punktowa, jednak według mnie tylko te 8 strategii zasługuje na uwagę. 8 to też piękna liczba!
Na koniec opisu umieszczam link do oficjalnych strony gdzie można pobrać gry.
8. Warzone2100
RTS z 1999 roku, wydany na PC i PSX. Główny konkurent rodzimego Earth 1500.
Gra niedawno bo w 2004 uzyskała status freeware i jest rozwijana przez grupę niezależnych programistów pod szyldem Warzone 2100 Resurrection Project.
W pewnym okresie nawet konkurowała z legendarnym Starcraftem... Program ten jest mocno przeciętny od strony grywalności. Tryb dla pojedyńczego gracza nudzi po pierwszych 2 godzinach gry, wszystko sprowadza się do „zalewajki” tzn. zalania bazy przeciwnika hordą swoich jednostek.
W multiplayer nikt już nie gra bo są setki podobnych, lepszych, komercyjnie udanych gier.
8 miejsce za:
Plusy:
-jakość wykonania.
-grafika, muzyka
Minusy:
-nudy
Liczba graczy online: nie wiem i nie chce wiedzieć :)
7. Steel Panthers: World ar War/ winSPWW2, MTB
Trzy gry na tym samym starym silnku kultowej gry Steel Panthers. Taktyczny, turowy symulator pola walki. Jedynym minusem gry jest właściwie tryb turowy, relikt z poprzedniej
epoki kiedy gry w czasie rzeczywistym były poza zasięgiem mocy komputerów.
Ja się zgadzam, gry turowe mogą być ciekawe gdy jest odpowiednia ilość jednostek na mapie i gdy wydawanie rozkazów nie jest meczące.
Z jednej strony gra pozwala na ogromne bitwy, z drugiej rozgrywanie takowych jest przerażająco nudne. W grze nie ma żadnego AI które mogłoby pokierować naszymi wojskami, a klikanie w każdej turze na każdy najmniejszy oddział to absurd.
Steel Panther to gra tylko dla największych fanów nie tylko gatunku, co całej serii. A tych jest ciągle spora rzesza w internecie.
Dlaczego na siódmym?
Na plus:
-ogromna baza danych jednostek
-realizm
Na minus:
-tryb turowy
-przeraźliwe nudy podczas dużych bitew
Liczba graczy online: bardzo niewielka
6. UFO2000
Kto nie grał w kultowe UFO: EU? Wiem, że nie ładnie zaczynać małą recenzję pytaniem retorycznym. Tutaj taki wstęp jest na miejscu. Była i jest to gra nad grami.
A UFO2000 to jedynie silnik bitewny w wyższej rozdzielczości i z trybem multiplayer.
Wiecie, taki wyciąg z fiu... z gry, pominięcie całej ekonomii, a skupienie się na samych bitwach. Niby fajnie, ale zmian zbyt mało...
Znow mamy tryb turowy pomijając jego sztuczność, nie został należycie rozwinięty jak w FreeCiv, o czym napisze później.
Gra tylko i wyłącznie dla fanów UFA, chociaż uważam, że większość z nich poczuje rozgoryczenie brakiem warstwy ekonomicznej, nadającej grze większej głębi, nieprzewidywalności bitew.
Nie ma sensu więcej rozpisywać, czy tłumaczyć o co biega w grze, bo każdy potencjalny zainteresowany już to wie.
Szósteczka z powodu:
Plusów:
-no UFO i ch...
Minusów:
-tryb turowy
-mało zmian
-rozdzielczość tylko 640x480
-wymaga dema bądź pełnej gry do działania
Liczba graczy online: niewielka
5. Ogame każdy zna, kocha i nienawidzi. Każde nowe słowo na temat tej gry to kosmiczny nic nie znaczący pył .
Pięć za niewyobrażalnie ogromną komunę graczy i sukces zwalający z nóg teoretyków gier.
4. Netstorm
Bez wątpienie jeden z najbardziej niedocenionych multiplayerowych rtsów wszech czasów.
Koncept powala, połączenie tetrisa i budowy mostów to unikat. Jedyna taka gra, w której jednostki mobilne nie mają żadnego znaczenia, a wszystko opiera się na budowie wieżyczek ofensywno-defensywnych. Każdy gracz dysponuje swoją wyspą, zawieszoną wysoko gdzieś nad chmurami.
Podejść do innego gracz, nie wliczając kilku jednostek latających, można jedynie budując mosty. A tu pojawia się utrudnienie z tetrisa. Elementy mostów są losowe, a spieszyć się trzeba, gdyż most niedokończony ma tendencję do kruszenia. Byle jakie budowanie może doprowadzić do sytuacji patowej, gdy nie ma miejsca na budynki czy kolejne części mostowej układanki.
Gra podczas samouczka sprawia wrażenie flegmatycznej, powolnej, jednak podczas gry multiplayer, gdzie jednocześnie trzeba budować mosty do surowca oraz budynki brakuje wręcz
dodatkowej ręki z myszką. Ja nie mogę, takiego clickfestu(szaleństwa klikania) nie spotkałem chyba nigdzie.
Jedyny minus to hermetyczna grupa stałych graczy, którzy na ogół olewają młodą krew na serwerach, a szkoda, bo gra ideowo wspaniała.
Plusy:
-unikalna grywalność
Minusy:
-słabe community
Liczba graczy online: niewielka
3. FreeCiv
Chcecie darmową Cywilizację 2? A co powiecie na darmową cywilizację z multiplayerem, z trybem turowym w czasie rzeczywistym?
No z takim trybem w którym wszyscy gracze wykonują swoje tury jednocześnie.
Brzmi fajnie i nawet sprawdza się w pojedynkach na 12 graczy. Tylko kto to wytrzyma, ja nie wytrzymałem siedzieć cały dzień nad jedną mapą. Zwykle takie gry dawkuję, na serwerze nie ma tego konfortu.
Co mi się jeszcze podoba to wspaniała prosta, szybka, nieproblematyczna grafika. Tu się gra. Liczyć fpsy możecie w czwórce.
Jednym zdaniem Cywilizacja 2, ze wszystkimi swoimi plusami i minusami i z najlepiej rozwiązanym trybem multiplayer ever.
Jak ostrzegłem wcześniej, czasami może jednak mocno znudzić, pojedynki mogą trwać nawet kilka godzin i ciężko jest przerwać grając z 11 ludźmi, ale to już główna "zaleta".
plusy:
-cywilizacja 2
-grafika, szczególnie wersji 2.1 beta!
-polska język i dużo Polaków na serwerach.
Minusy:
-Cywilizacja 2
-zdecydowanie za bardzo czasochłonna
Liczba graczy online: trochę wiecej niż niewiele
2. Wesnoth.
Możliwe, że to najlepsza darmowa gra strategiczna, jednak ma pewien mankament.
Wesnoth to połączenie prostoty cywilizacji w prowadzeniu bitew ze światem fantastycznym podobnym do Heroes of M&M.
Kupujemy w zamkach jednostki za złoto pochodzące z zajmowany wsi. I to cały mechanizm ekonomiczny.
Jednostki mogą awansować na wyższe technologicznie jedynie zdobywając doświadczenie w bitwie.
To genialne uproszczenie powoduje, że Wesnoth jest bardzo grywalny, nie ma tu nadmiernego nudnego skomplikowania, tabel statystyk, tysiąca surowców.
Mnogość strategii jest niewyczerpana, do tego można grać w kilku na jednej mapie, a graczy jest zawsze pełno na oficjalnym serwerze.
Bitwy polegają na tym, że każde atakujące się jednostki muszą graniczyć heksami. Postacie z bronią dalekiego zasięgu nie mogą być kontratakowane przez te które jej nie posiadają.
W nocy siły zła mają bonus do ataku, a w dzień jest na odwrót.
Grafika stanowi poważny mankament dla starszych graczy, gdyż(głownie jednostki) jest bardzo dziecinna, mangowa, kolorowa, z rpg makera, tak że blee, nie da się na to patrzeć czasami, a wyczuć klimat to już w ogóle ciężko.
Plusy:
-wspaniała grywalność
-dużo jednostek
-dobra polska wersja!!
Minusy:
-dziecinna grafika
Liczba graczy online: duża
Pora na nr 1. Czyli najlepszą darmową strategię wszech czasów.
Musi nią być gra, która jest czymś nowym, prostym, przyjemnym, a zarazem oferującym głębię rozgrywki. Coś w co można grać cały deszczowy dzień, bądź na 20 min przed filmem w TV.
Gra pewnie będzie dużym zaskoczeniem dla wielu.
Wyobraźmy sobie połączenie UFO:EU z czasem rzeczywistym i z grą Close Combat. Symulacja pola walki 2 Wojny Światowej dla 60!!! graczy na 1 mapie?
Call of Combat to właśnie jedyna taka istniejąca gra.
Jedyny minus to grafika bardzo prymitywna, toporna, symboliczna, jednak panowie i panie, tutaj chodzi o coś więcej. Grafika spełnia zadanie informuje nas co się dzieje na polu bitwy i nic więcej, zupełnie jak w grze Combat Mission.
Każdy gracz dowodzi oddziałem 4 ludzi, możemy im rozkazać biegać, czołgać się, strzelać, padać na ziemie, rzucać granaty, wychylać zza rogu.
Każdy żołnierz ma dobrze zrealizowany model morali. Odczuwa strach, może być przybity do ziemie przez ostrzał wroga.
Gra jest wspaniała, nieprzewidywalna. Długie wymiany między budynkami to normalny obraz, a żołnierze padają rzadko od kul przeciwnika w stosunku do wystrzelonych ilości, zupełnie jak na prawdziwym polu walki.
Nasi podopieczni zdobywają nowe bronie, mogą się nimi wymieniać.
Graczy na oficjalnym serwerze jest wystarczająco by móc grać w każdej chwili, zarówno szybkie pojedynki 1 na 1 na małej mapie, jak i na ogromnych na kilkadziesiąt.
Zakładając konto na serwerze otrzymujemy wirtualną tożsamość, stopień wojskowy za pozyskiwane punkt, możemy przynależeć do większej grupy bojowej, co jest wymogiem paru serwerów.
Zwykle pojedynek trwa 15 minut, nasi żołnierze poruszają się realistycznie (wolno), więc każda decyzja ruchu musi być przemyślana odpowiednio, ze wzajemnym kryciem żołnierzy.
Kluczem w grze jest wspólne działanie, oskrzydlanie przeciwnika. Dalsze pisanie banałów jest zbędne, po prostu realistyczna strategia taktyczna.
Przyznaje, że gra przeleżała pewien czas u mnie w szufladzie. Problemy z java, straciłem stare konto. Tak, gra działa na javie niestety... razem z nową wersją nie ma już problemów.
Zalety:
- grywalność
- realizm
Minusy
- problemy z javą
- grafika
Liczba graczy online: zadowalająca
Duzy tekst, więc wybaczcie ewentualne błędy.
Uprzedzam, iż to zestawienie jest tylko i wyłącznie moim i możecie się z nim kompletnie nie zgodzić.
Więc czekam na wasze komentarze i wasze zestawianie, może jakimś cudem pominąłem wspaniałą grę!
Katane [ Useful Idiot ]
Brawa za inicjatywe, sciagam najbardziej interesujace pozycje.
Plusów:
-no UFO i ch...
Komentarz mnie wycial z butow :))
karas_PL [ Kotwica Kołobrzeg ]
Bardzo przydatny ranking ;)
Pozdrawiam ;P
bladyk ---> ja Wesnoth i FreeCiva chyba ;)
Galahad_mayor [ Konsul ]
super teks za katanem powtorze BRAWO ZA INICJATYWE
bladyk [ Promyczku boska jestes ]
Co większość z was by wybrała ? :)
Galahad_mayor [ Konsul ]
ja chyba pogram w to wesnoth ale to nie dzisiaj
Druss [ Ex-Moderator ]
BRAWO za inicjatywę i chęć :) Jak tylko znajdę czas to potesuję Wesnotha.
Galahad_mayor [ Konsul ]
za duzo sie chlopak napracowal zeby to tak szybko umarlo wiec maly UP
mmomm [ Konsul ]
WOW!
kwoon [ Legionista ]
Dzięki za komentarze!
SUPLEMENT
Gry nie objęte rankingiem z jakiegoś powodu i uzupełnienie.
Uzupełnienie liczby graczy online Call of Combat na: "dużo".
FreeOrion. Kolejna gra z serii free. Fani Master of Orion mają na co czekać.
Gra na razie w wczesnej, bo 0.3 wersji oferuję zbyt mało aby grać na poważnie.
Open Transport Tycoon, darmowy nie jest. Wymaga pełnej gry.
Jest to znaczne poszerzenie starej wersji o nowe możliwości i rozdzielczości ekranu.
UFO: ALIEN INVASION to jednocześnie najlepszy i najgorszy remake UFO:EU.
Najlepszy pod względem ideowym. Autorzy wiernie kopiują pierwowzór.
Najgorszy bo ma tyle błędów, że szkoda czasu. Może uda im się połatać grę kiedyś.
4. TA:SPRING. Total Annihilation w pełnym 3d. Wiem, duży błąd, że nie znalazło się w top 8. Nikt nie krzyknął. Moim zdaniem gra ciągle trochę nie nadaje się do pełnego użytku, ciągle jest w stanie surowym. Chociaż grywalna, FENOMENALNA grafika i nawet jest ok 200 graczy na oficjalnym serwerze, to troszkę czasu potrzeba twórcom na połatanie wszystkich błędów, uproszczenie technikaliów by można było zacząć grać z kopyta.
Gra ma ogromne wymagania sprzętowe, można pomarzyć tylko o grze na laptopie.
Szkoda, że autorzy koncentrują sie wyłącznie na wodotryskach i sami sobie tym kopią dołek, robiąć remake gry, której sequel nas zabije w niedalekiej przyszłości. Nadchodzi Supreme Commander co jest ideowo tym samym tylko z super budżetem i ze wszystkim super lepiej.
Gra zasługuje na miejsce czwarte w rankingu.
Dlatego, że pierwsze trzy pozycje będą niezastąpione przez długie lata, mają jakąś rację bytu na rynku, cos co pozwala im tylko istnieć jako gra darmowa.
Żadna nowa Cywilizacja w 3d nie pozwoli na tak wielkie mapy i ilość graczy jak FreeCiv, bo nie istnieje taki komputer, który by to pociągnął w czasie rzeczywistym i jeszcze w trybie multiplayer z taka szybkością.
Wesnoth będzie klasą samą w sobie, nikogo nie naśladuje, tak samo jak Call of Combat.
I co najważniejsze nie zapowiada się by coś komercyjnego miało je zastąpić.
Po premierze Supreme Commander TA:Spring bedzie tylko ciekawostką jak to było kiedyś.
Zresztą możecie to już sami sprawdzić:
Floone [ Generaďż˝ ]
Niezły ranking - Gratulacje
Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]
Dzieki za wysilek, na prawde doceniam to co zrobil pan kwoon. Brawo.
kwoon [ Legionista ]
Chain of Command - prekursor Call of Combat
Bardziej ciekawostka, chociaż grać można na poważnie. Każdy ciekawy jak wygląda pierwowzór genialnego Call of Combat, może sprawdzić pod tym linkiem: .
Grafika to ładne 2d, brakuje jednak takich detali jak latające pociski czy granaty.
Za to są ranni żołnierze, motyw całkowicie bezużyteczny i krytykowany przez graczy. Dużo błędów i niewielka liczba ludzi na serwerze to efekt ciekawej historii gry.
Projekt został zapoczątkowany przez wojskowego Marka Granata (fajne nazwisko przyznacie) w 1997 dla firmy 2AM. Wersja grywalna pojawiła się w 1999, jednak firma zbankrutowała. Gra była freeware, a dochody z bannerów zbyt małe na pokrycie kosztów. W 2005 grupa zapaleńców wykopała grę z grobu, bardziej z sentymentu i teraz można sprawdzić jak to było dawniej.
Wystarczyło tylko 200 dolarów by oficjalny serwer wrócił do życia!
Co prawda wszystko jest gorsze niż w nowym istniejącym od 2003 klonie 3d: Call of Command, który posiada ten sam mechanizm symulacji pola walki. Gra może się przydać osobą z słabymi komputerami, wymagania znacznie mniejsze niż w Callu.
kwoon [ Legionista ]
Mały bonus
Najbardziej klimatyczna gra w jaką nie grałeś.
Na początku chciałem stworzyć podobny ranking do 8 strategii, jednak wiecie, artyzm czy klimat danego dzieło to odczucia czysto subiektywne.
Jest jednak taka jedna gra, o której mówi się za mało.
Noctis, znany tylko przez garstke, zagubniony w niekorzystnych opisach i newsach, gra która jest prekursorem jednej z najbardziej przełomowych nadchodzących gier - SPORE.
Noctis, z łacińskiego noc. To nie gra, to symulacja nieskończoności kosmosu.
Jedynym celem jest eksploracja nieskonczonego wszechświata. Tu celem jest droga.
Szukamy nieodkrytych układów planetarnych. Lądujemy na powierzchniach znalezionych planet, księzyców, wyruszamy na ekspedycje badawcze w poszukiwaniu życia, ruin cywilizacji, roślin. Robimy zdjęcia do albumu.
Ta właśnie nieskończoność i swoboda działania tworzy jedną z najbardziej klimatycznych gier wszech czasów.
Grafika w niskiej 320x200 rozdzielczości tylko dopełnia obraz odmienności, czegoś niespotykanego. Niczym niewyraźny przekaz z małej kamery na robocie wystrzelonym w kosmos przez NASA.
Układ złożony S08 dwie gwiazdy, planeta księżyc nadająca się do życia. Ląduje na środku wielkiego oceanu, panuje sztorm, -4 stopnie Celcjusza, czekam, nadchodzi wielka fala, tsunami, zmywa mnie od kapsuły. Tak wyglądają gry przyszłości!
Od pięciu lat w tworzeniu jest Noctis V. Dowolnie wysokie rozdzielczości i brak ograniczeń DOSa.
Podobno lada moment autor ma udostępnić grywalną wersję.
Strona autora:
Download najnowszej wersji Noctisa IV CE
Program jest trudny, jak macie jakieś pytania to piszcie.
Galahad_mayor [ Konsul ]
ok moje pierwsze pytanie jak to uruchomic bo sciagnalem ten plik i nie wiem co to wogole jest
kwoon [ Legionista ]
Chodzi Ci o format .7z czy samą już grę?
.7z to format archiwum, musisz mieć winrara aby rozpakować grę.
Sama gra, jeżeli nie działa uruchamianie przez Normal GO!.exe, Alternate Go!.exe, bądź Old Go!.exe
Wchodzimy do katalogu MODULES i kilkamy na Noctis01.pif.
Mozna też zainstalować patch jak to też nie działa:
Galahad_mayor [ Konsul ]
ok uruchomilem juz jestem w jakims pomieszczeniu ale nawet nie wiem od czego zaczac :/
kwoon [ Legionista ]
To pomieszczenie to statek kosmiczny.
Poruszamy się po nim myszką.
Menu jest na jednej z szyb. Musisz do niej podejsć i wtedy pojawią się napisy. Screen ---->
Po menu poruszamy się jakby wzrokiem, trzymasz prawy przycisk myszy i możesz patrzeć do góry i na dół oraz poruszać się na boki. Kiedy patrzysz centralnie na jakąś opcję w menu podświetla się, wtedy klikamy lewym przyciskiem myszy.
Aby poruszać sie między gwiazdami klikamy na tym menu na szybie FLIGHT CONTROL DRIVE potem po prawej
SET REMOTE TARGET(wybieranie gwiazdy) lewy przycisk myszy, nastepnie wybieramy gwiazdę, ta która nas interesuje jest w środku krzyżyka, klikamy prawy przycisk myszy podwójnie.
Wtedy powraca menu FLIGHT CONTR. klikamy na START VIMANA FLIGHT(podróż ponadświetlną)
i statek udaje sie do gwiazdy.
Jeżeli ma ona planety to w menu FLIGHT CONTROL DRIVE klikamy na SET LOCAL TARGET, postępujemy podobnie jak podczas wybierania gwiazdy. Gdy już wybraliśmy planetę/księzyc dajemy na START FINE APPROACH i statek leci na orbitę planety.
Jak chcemy wylądować na planecie, a jesteśmy już na jej orbicie dajemy DEPLOY SURFACE CAPSULE w menu FLIGHT CONTROL DRIVE. Podchodzimy do ściany po prawej, 1 okno od prawej, jest tam taki krzyżyk i obraz powierzchni planety. Podchodzimy blisko tak abyśmy mogli operować strzałkami na klawiaturze położenie krzyżyka i tam gdzie chcemy wylądować naciskamy ENTER.
Reszta robi się automatycznie i jesteśmy na powierzchni planety.
Wracamy do statku wchodząc do kapsuły.
Więcej pomocy w DOCS/noctic_manual.html
Klawiszologia F1.
kwoon [ Legionista ]
ENEMY NATIONS
To będzie pierwsza negatywna recenzja w tym wątku.
Nie chcę ośmieszać nikogo i słabe gry wolę pomijać dla dobra autorów, ale twórcy Enemy Nations zapracowali sobie bardzo na baty.
Wchodzimy na oficjalną stronę i skromność nas powala. Witają nas takie krzykliwe hasła jak: "The Best Game you Never Played" , "The most sophisticated, most challenging, and most interesting real-time strategy game ever published." Oczywiście w większości mijają się z prawdą.
Jedynie stwierdzenie "The most challenging"(najbardziej wymagająca gra) to idealny opis.
Grać w to coś to nie lada wyzwanie!
Gra jest koszmarna w każdym calu. Pomijając mała kompatybilność z Win XP, ta 10 letnia gra chodzi potwornie nawet na obecnie średniej klasy komputerach, u mnie zjadała całe zasoby procesora, a i tak dzwięk się przycinał!
Grafika jest ohydna, mało estetyczna i nieczytelna.
Koncept RTSa z bardzo zaawansowaną warstwą ekonomiczną został tu przedstawiony w sposób najgorszy z możliwych: odpychający gracza. W grze nie ma żadnego interaktywnego tutoriala. Autorzy rzucają nas od razy na głęboką wodę i każą czytać nudną jak flaki z olejem instrukcję, co przy dużym skomplikowaniu zasad gry jest czystym masochizmem i nikomu nie sprawi przyjemności.
Oczywiście gra ma tyle błędów, że granie to strata czasu. Ludzi do gry po sieci się nie znajdzie, bo kto by chciał grać w taką niestabilną chałę.
Ma dokładkę gra mi się ściągała z oficjalnego serwera BitTorrent(sic!) z prędkością 5 kb/s...
Jednym słowem: omijać!
kwoon [ Legionista ]
MechCommander 2
Typowy średniak za darmochę. Gra, której już nie kupiłby nikt, pomaga kochanej przez wszystkich firmie Microsoft podbudować imidż "open source friendly".
Wszystkie pliki potrzebne do skompilowania działającej kopi udostępniono w internecie w maju tego roku.
Nie chciało mi się nawet sprawdzać jak to działa, bo fanem Mechów, poza Shattered Steel nie jestem. A jaka jest to najlepiej przeczytać tutaj:
https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=587
A ściągać można (liniki BitTorrent):
kwoon [ Legionista ]
Zapewne ostatni monologiczny post z mojej strony . Nic ciekawego i prawdopodobnego ukończenia na horyzoncie nie widać, a do dyskusji ciężko Was zachęcić.
Musicie uwierzyć, że odłożyłem Globulation 2 specjalnie na tą okazję. Na zakończenie naszej podróży po darmowych produkcjach. To nie tylko idealne zamknięcie, ale dowód, że darmowych grom najbardziej potrzebni są gracze, dodatkowe ręce do pracy i rozgłos.
Globulation 2 to bardzo ciekawy RTS. Na pewno unikalny pod względem automatycznego mikro zarządzania jednostkami. Wszystkim opiekuje się AI. Chcemy zbudować budynek, wyznaczamy tylko miejsce i liczbę jednostek, które mają się tym zająć i reszta robi się sama. Pod pojęciem reszty mam na myśli zdobywanie wybieranie jednostek, zdobywanie surowców, transport, budowanie. Tak samo z prowadzeniem wojen, mozemy tylko wskazać obszar i ile wojska ma tam się udać.
Jest to bardzo wygodne i ogranicza naszą role do minimum. Oczywiście kosztem braku możliwości wydawania skomplikowanych poleceń poszczególnym stworkom, ale taki miał być zamysł gry i sprawdza się wyśmienicie!
Jedną wielką wadą jest niedopracowanie, wynikające z braku zainteresowania i powolnych prac nad grą. Forum świeci pustkami, a na serwerze nikogo się nie znajdzie.
Koncept graficzny też jest niezbyt ciekawy, dowodzenie grupą kolorowych stworków, przypominających ciekłe "coś" to nie to co lubią tygryski najbardziej. O wykonaniu oprawy mogę tylko napisać, że nie było ludzi by to zrobić należycie.
No cóż, za wiele nie można się spodziewać po wersji alpha 0.5.
Trzymam kciuki za twórców Globulation już od dłuższego czasu. Mam jednak wrażenie, ze zaczeli hamować i tracić wiarę w swoje dzieło w obecnej formie, z obecnym zainteresowaniem... szkoda...
Aby tak pesymistycznie nie kończyć...
Pamiętajcie, że jedyną rzeczą jaką chcą twórcy darmowych gier to abyście grali w ich gry, pisali o nich, nawet krytykowali, bo tylko dzięki Wam będą lepsze, będą żyć!!!!
sebekg [ Generaďż˝ ]
ooo super ze zapodaliscie cosik takiego, zaraz sobie sciagne Steel Panthers: World ar War ciekawe jetem tej gierki lubie takie gry