.:Igier:. [ Centurion ]
zadania domowe | cz.1
ten wątek przeznaczony jest zadaniom domowym.
prosimy tu o pomoc przy zadaniach i pomagamy przy zadaniach
dyskutujemy tu również na temat zadań domowych
nową część zakładamy po 180 postach
przydatne linki:
alpha_omega [ Senator ]
Radziłbym stworzyć regulamin, który wykluczałby "pomoce" w rodzaju streszczeń, opracowań etc. Chyba nie chcesz promować ignorancji i lenistwa? Podobnie prace wymagające jedynie odrobiny chęci i samodzielności nie powinny być w tym wątku "odrabiane" za kogoś.
.:Igier:. [ Centurion ]
zmiany w regulaminie
nie podajemy tu gotowych zadań lecz pomagamy je zrobić lub tłumaczymy jak je wykonać
EG2006_43991898 [ Krasnoludki w klatce ]
Fajny pomysł na wątek
Obscure [ ExcalibuR ]
Bardzo dobry pomysł na wątek
ValkyreX [ shikyo ]
Niezły pomysł na wątek. ;)
ksips [ Generaďż˝ ]
Na lekcji Podstaw Przedsiębiorczości dostałem zadanie narysowania osoby mające cechy "osoby przedsiębiorczej". Nie mam pomysłów
Lookash [ Senator ]
Narysuj biznesmena, dołóż mu jakieś luksusowe gadżety jeszcze i będzie idealnie ;]
Moshimo [ FullMetal ]
Garniturek, samochodzik koniecznie :).
Moze trzymac w reku pliczek z pieniedzmi :D. Wtedy juz na pewno bedzie przedsiebiorczy :).
szaszłyka? [ Bez Stopnia ]
mam takie zadanko z polaka że muszę sobie przypomnieć przysłowia koleżeńskie typu: "prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" czy "jeden za wszystkich w szyscy za jednego"
tylko żadnego przypomnieć se nie mogę POMOCY
.:Igier:. [ Centurion ]
szaszłyka?===>
przyjaciołom sie UFO
na przyjacielu można zawsze polegać
przyjaciuł nigdy za wielu
ADEK24 [ KOCHAM MARYSIENIECZKE ]
no proszę ciekawa karczma narescie nie bedzie 100000 postow nt. pomocy z lekcji:)
ja jak narazie zero prac domowych :P
peterkarel [ KochamDzaste ]
bardzo pyszny pomysl :]
Sandro [ GOL ]
O, już wiem kto mi będzie zadania odrabiał :D
TyTuSPL [ Love United ]
Mam problem z zadaniem domowym z biologii :
W jaki sposób unikamy zarażenia :
a) tasiemcem
b) glisdą ludzką
Nie oczekuje tutaj odpowiedzi, ale przydałaby się przynajmniej jakaś stronka o tym.
alpha_omega [ Senator ]
Wejdź na wikipedię i sobie sprawdź jak zarażamy się tasiemcem, a jak glistą. To da Ci odpowiedź jak tego uniknąć. Proste. Link masz w pierwszym poście.
Wo_Ja_Ann [ Konsul ]
O taa... No to najpierw odrób kilka zadan domowych z polskiego:/ Ludzie, tutaj mozna podpowiedziec, jak zrobic jakies zadania, podac sposob. A zadanie, o jakie Tytusie pytasz wymaga tylko zajrzenia do podręcznika
Sandro [ GOL ]
To ja może wrzucę własną kolekcję przydatnych linków.
ANGIELSKI
==========================================
TRANSLATOR
==========================================
OGÓLNE
==========================================
MATEMATYKA
==========================================
FIZYKA I CHEMIA
==========================================
STUDENCKIE
==========================================
JĘZYK POLSKI
==========================================
Flet [ Fletomen ]
ANGIELSKI
==========================================
TRANSLATOR
==========================================
OGÓLNE
==========================================
MATEMATYKA
==========================================
FIZYKA I CHEMIA
==========================================
STUDENCKIE
==========================================
JĘZYK POLSKI
==========================================
alpha_omega [ Senator ]
Dodam swoje w pewnych działach, bo Twoje często są niewystarczające:
Język polski:
- znakomity serwis polonistyczny, z wbudowanym słownikiem terminów literackich.
- bardzo dobry serwis o literaturze staropolskiej (od średniowiecza do baroku) z mnóstwem artykułów jak i dzieł literackich.
Historia:
- dla każdego kto naprawdę interesuje się historią i chce samodzielnie wyciągać wnioski. Tak wygląda nauka historii na studiach - przede wszystkim źródła, źródła i jeszcze raz źródła/
Matematyka:
- wspaniały serwis matematyczny, a przede wszystkim bardzo przydatne forum.
Arxel [ Legend ]
ma ktos ksiazke do 1 liceum pt. "Barwy Epok" cz.1?
bo mamy zorbic notake a ja zem juz ksiazke sprzedal :/ i na dodatek babka bedzie pytac... :/ mogla odrazu powiedziec zeby nie sprzedawac.. a pozniej meczcie sie sami i opychajcie to komus jak jzu wszyscy beda mieli ksiazki..
erazm111 [ Chor��y ]
Mam zadanie z poloka ;] Muszę zinterpretować wybrany wiersz przez siebie :)
trzeba określic
-podmiot liryczny (mam)
-adresat wypowiedzi (mam)
-charakter wypowiedzi(nie mam i nie rozumiem co to ma znaczyc ten charakter)
-treść wypowiedzi(mam)
-cel wypowiedzi (nie mam)
-środki artystyczne(nie mam)
Każdy kto mnie naprowadzi lub powie co napisać stawiam browca ;]
techi [ Dębowy Przyjaciel Żubra ]
Charakter->To chyba będzie czy wiersz jest podniosły itp.
Środki artystyczne-> epitety, apostrofy, porównania itp.
Cel->Chodzi o adresata chyba;)
thekid2 [ iLove ]
Wreszcie jakaś normalna, przydatna karczma :) Gratz dla pomysłodawcy :D
Igierr [ Warrior ]
jak to jest z tymi wiekami:
dzisiaj brachol mi sie pyta rok 1500 który to wiek, a ja jak słup
więc jak to sie liczy bo kompletnie zapomniałem :)
BBC BB [ Leg End ]
rok 1500 to XV wiek
ale
rok 1501 to już XVI :)
polak111 [ T42 ]
Mam wielką prośbę do Golowiczów znających tryb rozkazujący w jęz. niemieckim.
Kompletnie nie kapuję o co w tym chodzi. Mógłby ktoś mi ten tryb rozkazujący wytłumaczyć?
Aby nie było to chodzę do 2 gim. i niemca uczę się dopiero od roku...
Za wszelkie sensowne pomoce thx :)
Może to nie zadanie domowe, ale i tak wkleiłem do tego wątku, bo może ktoś coś mi poradzi. :)
defenencjał [ Generaďż˝ ]
Teraz to już nie trzeba odrabiać prac domowych. wpisujesz swoje zadanko idziesz grać po jakmś czasie sprawdzasz i masz gotową prace domową. -----------
Dzideek [ Konsul ]
Tryb rozkazujący tworzy się upitalając końcówkę i podmiot.
np:
Kommen - przychodzić
Du kommst - ty przychodzisz
Komm! - chodź (przychodź)
Tylko w liczbie mnogiej (Ihr) nie zabierało się końcówki (jak dobrze pamiętam, jak coś to poprawcie)
Kommen! - chodźcie (przychodźcie)
polak111 [ T42 ]
O i jeszcze jedna prośba.
Mógłby ktoś poniższe zdania zamienić na tryb rozkazujący ??
- das Fahrrad reparieren
- die Klassenarbeit nicht vergessen
- um 20 Uhr zu Hause sein
- um 22 Uhr ins Bett gehen
Gdyby ktoś się potrudził o zamianę to bardzo by mi to pomogło w zrozumieniu.
White Star [ Legend ]
Na czym polega topos raju? wiem ze to jakis motyw powtarzajacy sie ale nie kojarze co to to pos raju...
Dzideek [ Konsul ]
das Fahrrad reparieren
Reparier das Fahrrad! - napraw rower
die Klassenarbeit nicht vergessen
Nicht vergisst die Klassenarbeit - nie zapomnijcie o pracy klasowej
um 20 Uhr zu Hause sein
Bist* um 20 Uhr zu Hause! - bądź o 20:00 w domu *tego nie jestem pewien
um 22 Uhr ins Bett gehen
Geh um 22 Uhr ins Bett! - idź o 22:00 do łóżka
edit: wykrzykniki oczywiście
polak111 [ T42 ]
Mógłby ktoś zamieścić wzory z kinematyki oraz dynamiki, które używane są w zadaniach do klas 1 i 2 gimnazjum ??
monixxx [ Konsul ]
White star===>Pomocne linki
viesiek [ Legend ]
polak111:
alpha_omega [ Senator ]
Whitte Star ----------->
BBC BB ---------> Nie zgadzam się. Gdy zaczyna się pierwszy rok naszej ery, znaczy to tyle, iż minął już rok od narodzin Chrystusa. Gdy zaczyna się 100 r.n.e. minęło już od tego momentu 100 lat, a więc na przeciągu 100 r.n.e. trwa już wiek II. I podobnie - w momencie rozpoczęcia się roku 1500 zaczyna się wiek XVI. Takie jest moje zdanie.
doniczka [ thomson ]
alpha_omega-----> no co ty...przeciez każdy wie że nowe stulecie zaczyna sie od 1501, 1601, 1701.... itd (odpowiednio wiek XVI, XVII, XVIII). Tego w podstawówce uczą :P
alpha_omega [ Senator ]
doniczka -------------> Mnie tam nikt nic na ten temat nie uczył. Ale jeśli masz rację - to jak to należy rozumieć? Że cofnąwszy się w czasie do momentu narodzin Chrystusa, chwile po tych narodzinach w kalendarzu pisalibyśmy 1 r.n.e.? Nie ma roku zerowego? No bo jeśli jest, to nie ulega wątpliwości, że w momencie nastania 100 r.n.e. minęło od narodzin 100 lat, a więc wiek. Czyli co? Wiek się skończył, a nadal trwa jeszcze przez rok?
endrzi®reloaded [ napster ]
alpha_omega --> doniczka ma racje.
To "przesunięcie" naliczania lat o rok wynika PRAWDOPODOBNIE z tego iz nasi przodkowie nie wyrozniali zera jako liczby. (o ile cos mi sie nie pomylilo, bo lekcje o tym mialem w podstawowce.)
doniczka [ thomson ]
No taq...rozumiem o co ci chodzi. Szczerze to ja zawsze myślalem (a moze raczej chcialem myśleć) w ten sam sposób. Niemniej jednak w historycnym ujęciu badania przebiegu dziejów datowanie ma formę taką a nie inną...a dlaczego to sam nie wiem. Zupelnie sie z tobą zgadzam ale tak to już jest....
alpha_omega [ Senator ]
Te konwencje ludzkości wydają mi się coraz bardziej głupie. Ale nie ważne - mam pytanie. Oto obrazek znaleziony w innym wątku (patrz obrazek - przyp. ao) i komentarz do niego (by Milka^_^):
"Dobra jest jakiś postęp. r/3=6/x albo tu jeszcze sprawdź r/3=x/6 albo najlepiej r/x+3=3/6"
Otóż r/3=6/x wydaje mi się błędne; r/3=x/6 jest dla mnie zrozumiałe, choć raczej intuicyjnie; natomiast nie mam pojęcia skąd autor tych słów wwydobył na zasadzie podobieństwa r/x+3=3/6. Czy ktoś mógłby mi to rozjaśnić?
endrzi®reloaded [ napster ]
x to cala lewa przyprostokatna czy tylko maly odcinek na gorze??
alpha_omega [ Senator ]
Raczej mały odcinek, a i tak w poprzednim poście wyjaśniając co mi się wydaje (!) jasne, a co nie popełniłem błąd. W każdym bądź razie chodzi mi głównie o wyjaśnienie tego ostatniego wyrażenia. A oto wątek:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5052947
alpha_omega [ Senator ]
Nie - już w ogóle wydaje mi się to totalnie podejrzane.
alpha_omega [ Senator ]
Wiemy z pewnością tyle, że zmniejszając podstawę tego małego prostokąta o pewną jednostkę, zwiększamy jego wysokość o y/r z tej jednostki (jeśli przez y rozumieć cały bok trójkąta). WIęc ten pierwszy wzór winien raczej chyba wyglądać: (r-3)/3=6/x. Co z ostatnim wzorem?
monixxx [ Konsul ]
żeby obliczyć x ( czyli ten malutki odcinek u góry) mosiny obliczyć przeciwprostokątną i podstawę trójkąta- oba obliczymy z układu równań z dwoma niewiadomymi ułożone za podstawie twierdzenia Pitagorasa.
Jak już mamy podstawę i przeciwprostokątną to obliczamy wysokość.Od wysokości odejmujemy 6 ( czyli bok prostokąta wpisanego w trójkąt) i mamy obliczone x.
alpha_omega [ Senator ]
Ale ja nie chcę tego obliczyć - ja chcę wiedzieć, skąd Milka^_^ wziął te swoje stosunki.
alpha_omega [ Senator ]
Założyłem w tym celu specjalny wątek - proszę już nie zajmować się tutaj tym zagadnieniem.
monixxx [ Konsul ]
Coś mi tu śmierdzi twierdzeniem Talesa ale dokładnie nie wiem w jaki sposób:D
alpha_omega [ Senator ]
Śmierdzieć może i śmierdzi, ale ja twierdzeń praktycznie nie znam, nie pamiętam, a w szczególności mi zawsze chodzi tylko i wyłącznie o to, ażeby znaleźć odpowiedź na zasadzie logiki, a nie powoływać się na twierdzenia. Później kogoś pytasz - a dlaczego tak jest? A on jedyne co potrafi odpowiedzieć to powołać się na twierdzenie. Twierdzenie, twierdzenie, twierdzenie - ale z czegoś ono przecież wynika.
Sandro [ GOL ]
Mam mały problem z chemią i proszę o jakieś wskazóweczki:
Samorzutna przemiana promieniotwórczego izotopu (liczba masowa - 214, liczba atomowa - 83)Bi w izotop (liczba masowa - 210 liczba atomowa - 82)Pb może przebiegać na dwa sposoby. Wskaż je i uzasadnij odpowiednimi równaniami reakcji jądrowych.
Z góry dziękuję.