Ketonur [ Pretorianin ]
X-COM: Enemy Unknown powraca w wielkim stylu !
Nowa wersja pozwala na:
-rozgrywanie gier w trybie MULTIPLAYER!
-ustawienie rozdzielczosci gry 640x480
-skompletowanie wlasnego oddzialu, uzbrojenie go i wyslanie w boj
-duza ilosc typow rozgrywki (deathmatch, assasination, escape, assault itd)
Wiecej szczegolow na:
Czesiek_Alcatraz [ Generaďż˝ ]
Yes Yes Yes
Ketonur [ Pretorianin ]
Maly A(fter)A(ction)R(eport) na zachete :)
Wlazlem na serwer, znalazlem akurat goscia, ktory rowniez nie gral jeszcze na multi lecz kiedys w UFO namietnie naparzal.
Postanowilismy grac na malej mapie (4x4) za 5000pkt, z wylaczonym znanym z UFO fog of war zaslaniajacym czesci mapy, ktorych nie widza Twoi wojacy (zwyczajny fog of war zostaje, z tym, ze widac cala mape od razu). Wzialem 2ch zwiadowcow(najtansze ufoki, praktycznie bez opancerzenia) i wyposazylem kazdego z nich w 3 granaty (w ich statystykach punkty zainwestowalem w szybkosc reakcji oraz celnosc rzutu), 2ch snajperow(ludzi), ich zadaniem mialo byc eliminowanie wczesniej wykrytych jednostek wroga. Jako, ze mieli oni dzialac poza polem widzenia wrogich jednostek (w UFO2000 nie ma czegos takiego jak ograniczony zasieg broni, spada tylko celnosc) nie kupilem dla nich pancerzy, zainwestowalem za to punkty w celnosc strzalu. Zakupilem tez latajacego ufoka, ktorego obladowalem granatami. Jego zadanim mialo byc rzucanie granatow na wroga z dachow budynkow (taki tam mozdzierzyk).
Rozstawienie jednostek i ruszamy. Zwiadowcy przodem, w dosc duzym oddaleniu (jezeli maja ginac od granatow czy innych rakiet niech robia to w pojedynke), za nimi przyczajeni snajperzy, rozowy, latajacy ufok zas wznosi sie na pobliski 2kondygnacyjny budynek. W 2giej turze moj zwiadowca natyka sie na wrogiego zolnierza, ktory natychmiast oddaje do niego serie 3ch strzalow(chyba tez zwiadowca, choc w pancerzu). Natyczmiast rzucam w niego granatem z napalmem(na poczatku pierwszej tury nastawilem zapalniki na wybuch przy kontakcie, mozna je opozniac o rozna ilosc tur sprawiajac ciekawe niespodzianki wrogowi) napalm rozlewa sie po ulicy, w chmurze dymu znika wrog (jak sie okazalo pozniej pancerz ochronil go czesciowo przed napalmem). Dym opada po 3ch turach zwiadowca, ktory pod oslona dymu przemknal pod budynki znajdujace sie po 2giej stronie ulicy dostrzega 2ch wrogich zolnierzy (obydwoje w pancerzach). Jako, ze stoja oni do niego bokiem - nie widza go. Natychmiast daje rozkaz snajperom do rozpoczecia ostrzalu. Pierwszy gostek zostaje 2 razy trafiony od frontu, pada i wybucha (widac w reku mial odbezpieczony granat), 2giego zakrywa chmura dymu. Daje jeszcze rozkaz zwiadowcy by poprawil w miejsce wybuchu swoim granatem, slysze krzyk - tak 2gi wrazy zolnierz gryzie piach. W nastepnej turze robi sie niestety mniej kolorowo. Moj rozowy mozdzierzowy dostrzega goscia w latajacym pancerzu, ktorzy oddaje do niego 2 strzaly(2g i trafia i zabija), biedak nie mial nawet czym sie bronic, na stanie mial tylko granaty... Rownie bezbronni pozostaja moi zwiadowcy(tez posiadaja tylko granaty), z ktorymi latajace monstrum rozprawia sie w 2ch nastepnych turach. Pozostaja mi tylko snajperzy. Uzywam jednego jako zwiadowce, 2gi zas ma go osllaniac, rozpoczynam poszukiwania latajacego gdzies w poblizu wroga. Nagle pod nogi snajpera-zwiadowcy spada granat. Nie wiedzial nawet skad przylecial(latajacy wrog przyczail sie gdzies z boku pozostajac niewidzialnym dla niego). Jako, ze nie posiada pancerza-ginie natychmiast. Podchodze 2gim snajperem pod budynek, z ktorego jak przypuszczam atakowal wrogi zolnierz. Niestety tak bardzo mi sie spieszylo, ze zapomnialem zostawic mu jakies punkty na wypadek, gdyby wrog zostal dostrzezony w jego turze. Wrog wylatuje znad budynku i.. one shot-one kill - koniec gry.
Gralismy na ,malej mapie z mala iloscia punktow. Tylko domyslam sie jaka musi byc zabawa, gdy z kazdej strony w walce bierze udzial po kilkunastu zolnierzy. Z najprzerozniejszymi rodzajami uzbrojenia (smg, shotguny, wyrzutnie rakiet, granatow itd). Ech, chce byc juz po egzaminach ;)
bergi [ Chor��y ]
UUUUU-FOk! Podniecił mnie Twój opis! Wchodzę w to! Proponuję sparing, szczegóły przez GG (nr dostępny w profilu)
_666_ [ Centurion ]
Wczoraj przeczytałem info na cmhq.pl i także postanowiłem zaznajomić się z ufo. Ściągnąłem grę oraz dodatek ale niestety sama gra nie chce mi działać :( Mam winXP sp2 ale gierka się nie uruchamia. Co prawda UFO2000 działa ale tu jest tylko opcja gry online a ja chciałbym najpierw pograć troszkę z kompem sam. Czy to jest wogóle możliwe na XPeku ??
Diplo [ Generaďż˝ ]
A jest jakis single player? ;)
Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]
Wow, świetny pomysł :)
BukE [ Płetwonurek ]
Nie ma single player, tylko multi.
strelnikov [ Generaďż˝ ]
chyba nie X-com: Enemy Unknown a raczej
UFO: Enemy Unknown jak widze po screenach!!!!
tak czy inaczej i ja sie ciesze!!!!!!
Ketonur [ Pretorianin ]
bergi --> z mila checia zagram, z tym, ze dopiero po 14stym (poprawki)
_666_ --> niestety singleplayera tu nie uswiadczysz, bedzie mozna w niego jednak pograc po premierze gry, ktora zareklamowal mscor w watku o UFO na naszej stronie :)
strelnikov --> racja, jakos nigdy nie moglem polapac sie w tej mnogosci tytulow, ja tez sie ciesze ;)
Trzeba dobrze zareklamowac ta gre gdyz poki co glownie graja w nia Kanadyjczycy, co wymusza gre po 24 w nocy :( A gra sie na prawde swietnie :)
strelnikov [ Generaďż˝ ]
Pewno ze gra sie swietnie - qurcze to byla najlepsza gra tego typu w jaka gralem - gdy nie bylo CM to to naprawde byla najlepsza taktyka = a pamietacie terror from the deep? To samo tylko walka i na ladzie i w morzu (dnie morza). Rany co to byly za gry - mialem 14calowy monitor i chyba DX 50 (486 nie pamietam dobrze tych zabytkow dzis) ale gra - rany!!! W przyszlosci tylko Silent Huntery, Fallouty i CMy mnie tak wciagnely - I wtedy nie bylo on-line - dzis jest toz to bedzie - szkoda tylk ze 640x480 a nie przynajmniej 800x600 ale nie ma co lepsze to jak nic! a i widze nowy interface? musze zerknac dokladnie ... (UFO to byly pierwsze dwie a X-COM dotyczyla czesci III i najgorszej ktora dziala sie w miescie) Oczywiscie mowie o tytule gry a nie orgnaziacji powstalej celem zwalaczania ufokow;))))
Logadin [ People Can Fly ]
strelnikov - a nie było przypadkiem tak, że w USA gra miała X-COM? W Europie zaś UFO:ET ?
(DX 60 ;) To i tak szybki jak na czasy premiery gry ja męczyłem się na znacznie gorszym :D)
strelnikov [ Generaďż˝ ]
Lagading -->
moglo tak byc - ja mialem wersje europejska wydana przez Microprose i nazywala sie UFO, w UK na bank tez - byc moze na rynku w US czy Kanadzie bylo w nazwie X-com nie moge negowac!
he he he - no nie byl zly ale wiesz dzis to juz nawet ledwo pamietam jak sie nazywal;))) Wczesniej mialem SX 25 386 wiec rozumiem o czym mowisz - ale poza przygodowkami ktore byly wtedy super zrobione - to ta gra mnie strasznie wciagnela. Pamietam ze strategi Dune, UFO i Syndicate (pierwsza czesc) oraz Pirates! Jednak UFO praktycznie sie nie nudzilo!!!
strelnikov [ Generaďż˝ ]
Logadin -->
upsss ... sorry ... troche przekrecilem Twoj nick;) sorka!
gro_oby [ Generaďż˝ ]
a ze sie tak zapytam skad mozna sciagnac podstawke i tego "moda"?:]
FallenFury [ Pretorianin ]
eeee dajcie znać gdzie to sciągnąć X-comy to najle[szey trzymajace klimat gry w swoim rodzaju skończyłem je po pare razy!!!!!!!!!!!
bergi [ Chor��y ]
Może zorganizujemy nasz polski Klan? Zapraszam chętnych na XCOMUFO & Xenocide -> The Official UFO2000 Forums:
Wymagana rejestracja jest szybka i bardzo łatwa - nie wymaga potwierdzania mailem.
legrooch [ MPO Squad Member ]
YES YES YES!!!!
:D
Dzięki za newsa :D
Floone [ Generaďż˝ ]
Ta gierka jest po prostu SUPER !!! za czasów 486 zagrywałem się w nią do upadłego a i teraz mam ochote w nią pograć szczególnie z tym jakże interesującym modem ;) POLECAM KAŻDEMU !!!
CMHQ_Widget [ Konsul ]
Żeby rozwiaż wszelkie wątpliwości co do nazwy :). Pierwsza gra wydana z tej serii nazywała się UFOO: Enemy Unknown, akcja działa się na lądzie. Później wyszła część druga, X-COM: Terror from deep, w której akcja została przeniesiona pod wodę. Gra dużo się nie zmieniła, interfejs graficzny został zmieniony ale tylko pod względem kolorystycznym itp. Możnaby powiedzieć, że cześć 2 to część 1 zmodyfikowana, inaczej wyglądające jednostki, broń, obcy, otoczenie, statki.
Co do opinii to chyba nie trzeba nic dodawać, ostatni raz w X-COMa albo UFO grałem niecały rok temu, wracam do tej gierki średnio raz na rok, trochę pogram, poodkrywam i odkładam na jakiś czas :).
Grałem wczoraj z Sebikomem próbnie. Generalnie jest si, tylko nie podoba mi się jakiś inny zestaw broni (z której to części ?!?! normalny też jest, z części 1 i 2, ale były zestawy mi kompletnie nieznane), może idzie to ograniczyć, nie wiem, nie ja stawiałem serwer, a on nie wiedział o co chodzi. Zabawa nie była zbyt dobra bo w dwóch walkach momentalnie go pojechałem :D, w jednej tracąc jednego gościa. Stare nawyki, po 2 turach rozwinięta tyraliera itd. :D. Przesadą jest dostępny cały arsenał, łącznie z bronią masowego rażenia :D. Nawet jeżeli nie ma ograniczenia, to możnaby wprowadzić jakieś założenia, np. 1 sztuka wyrzutni rakiet na drużynę, 4 granaty do dowolnego podziału.
No i podstawa to rozkminić ten interfejs, większość rzeczy już rozkapowałem. Nic tylko grać :). Jest kilka trybów, nie tylko deadmatch, więc szybko się nie znudzi.
kastore [ Troll Slayer ]
CMHQ_Widget --> prawie masz rację :) parę lat po X-Com : Terror from the deep, była reedycja tej gry na rynek amerykański nazwano ją X-Com : Ufo Defence.
legrooch [ MPO Squad Member ]
CMHQ_Widget, kastore ==> W USA nasze europejskie Ufo:EU zawsze nazywało się X-Com:EU.
Obie nazwy są poprawne z tego powodu.
bergi [ Chor��y ]
Pamiętacie jak się przeładowywuje broń w czasie walki? Mnie jakoś to umkło podczas treningu w trybie "hotseat" sam ze sobą...
_Luke_ [ Death Incarnate ]
W starym ufo przeciagalo sie magazynek na bron w ekwipunku.
MOD [ Generaďż˝ ]
bergi>>Moze zagramy?Moje gg to 5489322.
bergi [ Chor��y ]
Luke -> Gdyby to było takie proste... niestety u mnie to nie działało. :(
Ketonur [ Pretorianin ]
CMHQ_Widget ---> Bronie mozna wybrac dokladnie te z UFO:Enemy Unknown, zrezygnowac trzeba wtedy jednak z broni z UFO2000, zreszta takich weaponsetow jest wiecej (co widac na screenach). Lada dzien dam na cmhq.pl lepsze wersje podstawek UFO:EU i UFO:TFTD (gdy poda sie grze lokalizacje i jednej i 2giej - mamy dostepnych wiecej map itd)
Widzialem wasza gre (Widget vs Sebikom) bo spolecznosc gry UFO2000 tez ma swoja lige, z tym, ze walki sa rejestrowane automatycznie. Przejrzec je mozna tutaj:
Link do ichniego "lacznika", ktory bez wchodzenia do gry sprawdza czy jakies dusze paletaja sie po serwerze
Dodam, ze kazdego replaya, z gry kiedykolwiek rozgrywanej mozna sobie sciagnac i obejrzec wpisujac na serwerze getreplay xxx (gdzie xxx = numer gry, spis gier w linku z liga)
Dosc ciekawie maja to zorganizowane musze przyznac.
Ketonur [ Pretorianin ]
I screen z wybranym weaponsetem juz z UFO:EU
gladius [ Subaru addict ]
Czy to są tylko walki multi, czy można pograć w normalne UFO z odświeżoną grafiką?
Ketonur [ Pretorianin ]
Zapomnialem dodac - gra jest od chyba kilku lat w fazie beta - stad rozne niedogodnosci (ja np. nie moge ogladac calych replayow, po 1nej turze gra przestaje dalej puszczac filmik, ponoc poprawione ma to byc w nastepnej becie, ktora wyjdzie lada dzien).
Gosc poswiecil tej modyfikacji bardzo, bardzo duzo swego czasu. Ponoc caly engine gry jest inny od UFOwego, z UFO czerpie ona tylko tekstury i sama koncepcje gry, ktora tez jest powoli ulepszana (tworca jest otwarty na wszystkie propozycje i co lepsze wprowadza w zycie - np. granaty z zapalnikiem na 0 wybuchaja przy upadku, nie zas jak w starym UFO pod koniec tury)
Ketonur [ Pretorianin ]
gladius ---> niestety, tylko multi. Tworca zastrzega, ze po opublikowaniu normalnej wersji (poki co bardzo zaawansowane bety) poswieci swoj czas trybowi singleplayer. Przyznac musze, ze gra przeciwko myslacemu przeciwnikowi (jak w CM tak i w UFO) daje o wiele wiecej satysfakcji niz przeciwko komputerowi.
Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]
lo jezu taz ja musze dyplom skonczyc aaaaaa
bergi [ Chor��y ]
Luke -> Już wiem na czym polegał mój błąd - rezerwowałem czas na strzał serią i gra blokowała mi wszystkie czynności, które zajmowałyby tyle jednostek czasu, że zabrakłoby na ten strzał serią.
BTW. Gra w trybie Multi jest bardzo wciągająca - żonatym odradzam ;)
Amizaurus [ Pretorianin ]
YES YES YES !!!!
Dzięki za to ! Rany grałem w to chyba ze dwa lata jeszcze na Amidze (grafika lepsza niż w wydaniu PC) i... jak człowiek żałował że nie ma myślącego przeciwnika :-)
Fantastyczna idea. Już sciągam pliki i zgłosze się pewnie niebawem do sparringów :) Kurde to maszyna czasu jest ! Lezka się kręci, tyle lat...
Ja jakiś rok temu "spatchowałem" FlightCommandera2 rozpracowujac i uaktualniając dane uzbrojenia i samolotów, ale to wszystko co mogłem zrobić, kodu nie zmienie... A w to też by się fajnie grało multi ale TCP a jest tylko opcja PBEM... Napisać od nowa nie czuje się na siłach jak tu zrobli ale gdyby Charlie Moylan upublicznił źródła (o ile jeszcze je posiada) można by te gierkę ulepszyć by doskonale oddawała walki po roku 1990 aż do dzisiaj (prawdziwe BVR, ARHM, LPI, NCTR, lepsze stealth, kinematyke dla rakiet) i dodać multi TCP... to by było coś... ech pomarzyć... :)
Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]
gra na pierwszy rzut oka za..sta, ale potem sie dziwne rzeczy dzieja, z tych co zauwazylem:
armor nie ma na nic ujemnego wplywu, czyli najlepiej uzywac najciezszy flying, najwiekszy armor, latanie, i 0 minusow do obslugi broni celnosci itp, no moze wazy wiecej nie pomyslalem sprawdzic ale da sie chodzic z multirocket launcherem i kilkoma rakietami a to chyba najciezsza bron
snajperki: aaaa, one stzrelaja jak zwykle karabiny, no moze wiecej biora troche, ale duzo TU potzrebuja na strzal, lepiej miec 2-3% mniej do AC, i stzrelic 3 razy niz 2 ze snajperki,
bronie balistyczne biora chyba najmniej TU (snapshot 20TU)a skutecznosc maja taka sama jak pozostale, typ i wielkosc armora nie maja wplywu, wiec lepiej uzywac tylko balistycznych
swoboda rozdzielania punktow jest praktycznie zadna mozna wybierac tylko miedzy maks TU i firing a rezygnujac z sily mozna je obie przypakowac na maksa (80) nie wiem na co wplywaja pozostale parametry, sadzac po nazwie na malo znaczace rzeczy, a te ktore na wazne (reaction itp) nie da sie zmienic, nie da sie np dac throwing na 0 zeby sobei poprawic firing
granaty z tego co widze wszystkie dzialaja tak samo, no moze napalmowe zostawiaja plomienie ktore moga dobic jak nie zabily od razu
z tego co widze najlepiej zrobic sobie latajace helikopterki (armor flying), uzbroic w karabiny (nie snajperski) kilka granatow, i mamy megasquad, no moze kilku dac wyrzutnie granatow lub rakiet, tak czy siak swoboda jest mizerna i zabawy z wyszukanymi taktykami raczej nie maja sensu
w sumie gra sie i tak calkiem fajnie alae te rzeczy co wymienilem to podstawy zeby wszytsko co daje plusy dawalo i minusy, zeby jedna bron byla dobra na cos ale kiepska na inne cos, tak samo granaty, zeby snajperki mialy bonus do celnosci i zasiegu to kazdy wie kto pogra chwile w gry ze tym sie roznia fajne od dretwych, to nie byloby chyba trudne do zrobienia, na pewno 100 razy latwiejsze niz zrobienie silnika, wiec nie wiem czemu tak nie ma
na razie bym sie na tym skupil bo gra dziala jak trzeba zero problemow wiec skupilbym sie na zbalansowaniu broni armorow ogolnie zrobil z tego szachy bo teraz to sa warcaby;]
MOD [ Generaďż˝ ]
[35]Shilka the Red>>To chyba mało grałeś.Gra jest bardzo zbalansowana i jest wiele taktyk.Taki napakowany latający koleś to koszuje 2k pkt(może nie zauwazyłeś ze jest ograniczenie punktowe drużyny?,każda broń i każdy armor kosztuje określoną liczbę pkt,więc nie mozesz zrobic składu 15 napakowanych na maksa kolesi).Za 15 tysięcy to możesz mieć takich siedmiu gości a ktoś wystawi armię 15 kolesi po 1k pkt każdy i rozjedzie Twoich.Gra na multi bardzo wciąga, od paru dni gram tylko w to.
Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]
moze i malo ale wystarczajaco zeby to sobie sprawdzic
no nie wiem czy tak do konca prawda co powiedziales, koles z power armorem wytrzymuje dwa strzaly (conajmniej), koles ze standard 1 wiec dwukrotna przewaga liczebna sie redukuje;]] (przy strzelaninie z karabinow a nie ciezkiej artylerii:]), ale ok kazdy ma swoj sposob najlepiej sprawdzic w walce:]] jestem czasem na serwerze jako "ponury" mozemy to sprawdzic;]
a co masz na obrone broni? i skutecznosci snajperek? i rozdzialu punktow? bo z armorem jestem w stanie przyjac ze jest taki jak w falloucie czyli wspomoaga ruchy i szybkosc wiec nie musi dawac minusow ale to mi sie nie podoba:], jako ciezki armor powinien spowalniac:]
w ogole obczailes jakies roznice miedzy plazmowymi lserowymi i balistycznymi
a co myslisz o tym zeby np plazmowe bronie rozgrzewaly armory i robily wiecej szkody a malo robily golym ludziom, za to balistyczne na odwrot?
Misiak [ Pluszak ]
Shilka--> W oryginalnym U:EU, plazma rozwalała grube mury i pokrywy statków :D
Pichtowy [ Generaďż˝ ]
Misiak -> mury, płoty i wszyskie inne przeszkody terenowe rozwalać się da każdą bronią, wystarczy tylko trafić. Ale ściany ufo plazmą nie ugryziesz. Do tego służy blaster launcher.
Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]
wlasnie wlsnie o to mi chodzi, gdyby tak wlasnie krzaki i ploty dalo sie rozwalac wszystkim, ale juz np sciany domow laserem i plazma, a jakies stalowe sciany tylko plazma to by bylo spoko:]]
mi sie ta gra podoba ale po prostu moglaby podobac jeszcze bardziej:]]
ostatnio zauwazylem ze granaty rzadza:]]
Amizaurus [ Pretorianin ]
Bronie są jakie są i zasady walki są jakie są bo takie były w oryginalnym UFO jakby ktoś nie zauważył :-). Pewnie czas poszedł do przodu i dzisiaj wymagamy od gier większego zaawansowania, ale ta gra służy do przypomnienia sobie starych czasów i zrealizowania dawnego marzenia o grze multi w UFO. Więc jest jaka jest. Jak już to się znudzi, to zapewne można zaprojektować nowy zestaw broni, bardziej zbalansowany czy ciekawszy, zapewne też engine gry będzie się rozwijać żeby zapewnić większe możliwości różnicowania broni i taktyk. Tak że gra wierna UFO wciaż będzie możliwa, a jak się komuś znudzi wczytuje inny zestaw broni czy mod i gra w luźno związana z UFO gre taktyczną z bardziej nowoczesnymi rozwiązaniami (które jeśli ich jeszcze nie ma to się pewnie pojawią, gra dopiero się rozwija).
Ja osobiście najchętniej pograłbym multi w grę wierną dawnemu UFO, ograniczenia co do dostępnych broni itp. można obgadać między sobą. Jak mi się znudzi, albo stwierdze że oryginalny system UFO słabo się do multi nadaje, to wtedy pewnie pobawie się innymi systemami. Jak ktoś nie ma sentymentu do UFO, może od razu zacząć od nowszych albo wybrać sobie inną grę, z UFO nie związaną :-P