GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

pisanie programów

29.08.2006
12:54
[1]

tygrysek [ behemot ]

pisanie programów

czy można "pisać" programy bez znajomości samego języka programowania pod windowsem? jesli tak to za jaką lekturę najlepiej i najskuteczniej chwycić?

29.08.2006
12:55
smile
[2]

techi [ Dębowy Przyjaciel Żubra ]

Chodzi Ci o programowanie obiektowe?;]
Bez znjomości języka i zależności w nim występujących, to raczej możesz design zrobic;)

29.08.2006
13:09
smile
[3]

ciemek [ Senator ]

nie polecam :-) Najlepiej zaczac od podstaw :
<-- dobra ksiazka.

29.08.2006
13:13
[4]

Grzesiek [ - ! F a f i k ! - ]

tygrysek ---> polecam Ci naukę Visual Basic - niezwykle prosty i bajeczny, a potężny. Do tego Visual Studio i jedziesz - pierw design programu, później kod, kompilacja i masz :)

29.08.2006
13:15
[5]

lo0ol [ Jónior ]

ja sie ucze programowania w c++ ... kupilem ksiazke "symfonia c++ standard" i jakos narazie wszystko rozumiem, wiec polecam

29.08.2006
13:24
smile
[6]

Widzący [ Senator ]

tygrysku-> tak naprawdę nikt nie pisze programów w języku maszynowym, wszyscy używają języków sztucznych, tyle że różnego rzędu. Nie musisz znać żadnego języka niskiego czy średniego poziomu by stworzyć działającą aplikację. Spróbuj skorzystać z porady Grześka lub z czegoś pokrewnego (może Delphi). To są w zasadzie generatory aplikacji a nie języki programowania.

29.08.2006
13:24
[7]

bartek [ ]

tygrysek, jak by miało ty wyglądać? :) Chyba chodziło Ci o brak kompilera? Bo że język trzeba znać to chyba oczywiste?

Na rozpoczęcie zabawy polecam:



Piszesz w notatniku, zmieniasz rozszerzenie, włączasz, voila. Nic poważnego, ale zabawa jest niezła.

Legrooch stworzył stronę o potężniejszym języku, również zapraszam:



Jeśli chodzi o poważniejsze podejście do tematu to polecam "Symfonię C++" J. Grębosza.

Najlepiej na Googlach sprawdź podstawowe informacje o językach i wybierz taki, który odpowiada Twoim potrzebom, albo określ się tutaj, a na pewno Ci pomożemy.

To już nie zabawa, choć bardzo lubię ten język (jestem całkowitym laikiem):



Śmiesznie prosty na początku, piekielnie potężny "na końcu"...

29.08.2006
13:37
[8]

tygrysek [ behemot ]

w sumie nie chcę tworzyć niczego zaawansowanego. chcę rejestrować zlecenia na serwis wpisująć kilka danych a potem móc przeglądać je. drugi programik ma formatować wpisany przez użytkownika tekst w kilku pozycjach i wydrukować go w odpowiednich miejscach na stronie A4

29.08.2006
13:42
[9]

Zenedon_oi! [ Generaďż˝ ]

Widzący --> Chris Sawyer pisze swoje gry w assemblerze.

29.08.2006
13:44
smile
[10]

Grzesiek [ - ! F a f i k ! - ]

tygrysek ---> czyli najłatwiej będzie Ci z moją propozycją :) Zaopatrz się w Visual Studio i śmigniesz szybko :)
1. Pierwsze będzie się opierać na bazie danych - prawdę mówiąc Microsoft Access wystarczył by Ci do tego. Jeśli jednak nie chcesz z Accessa skorzystać, to pozostaje Ci zrobić prostą aplikację, która będzie zapisywać wprowadzone przez Ciebie dane do bazy/pliku.
2. To to też bajecznie proste będzie :)

Zaletą Visual Studio i języka Visual Basic albo Visual C# jest to, że masz naprawdę świetną pomoc na stronach M$ (msdn.microsoft.com). Jeszcze możesz prosić o pomoc legroocha (stąd:) ) - siedzi w tym temacie bardziej niż ja i b. dużo mi pomógł :)

29.08.2006
13:46
[11]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Zenedon_oi!

... + C + MS C + DX

29.08.2006
13:48
smile
[12]

eHerbert [ Konsul ]

A to ja się może podczepie ze swoim zapewne kretyńskim pytaniem- jak, w jakich językach, jaką techniką (czy po prostu jak) wykonywane są gry, typu GTA: SA, czy jakieś MMORPG, np. MU, czy RYL, i jakieś takie inne? =)

Heh, nie śmiejcie się, średnio (albo i wcale) się na tym znam... =P
A i jakby ktoś potrafił to wytłumaczyć, to bardzo proszę jak najbardziej przystępnie, łopatologicznie wręcz... =D

29.08.2006
13:48
[13]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

A najwieksza wada Visual Basica jest to, ze jest to narzedzie microsoftu, bez standardu, zalezne w 100% od fanaberii ms.

29.08.2006
13:50
smile
[14]

Widzący [ Senator ]

Zenedon_oi! -> asembler nie jest jężykiem maszynowym. Kiedyś robiło się wstawki maszynowe w program napisany w asemblerze. Widziałem też OS do PC napisany przez jakiegoś rosjanina w maszynówce. Zresztą o ciekawej genezie powstania, facet miał PC z 512 kB RAMu a program który musiał uruchomić zostawiał mu tylko kilka kilo na system, jako że nie było DOSa o takich rozmiarach to napisł go sam, na dodatek przepisał w maszynowym żeby było jeszcze oszczędniej. Nie wyobrażam sobie jak to zrobił ale to działało.

29.08.2006
13:50
[15]

Zenedon_oi! [ Generaďż˝ ]

Maevius --> Co nie zmienia faktu że gros programowania odbywa się właśnie w assemblerze.

Zacytuję stronę Sawyera:
"What language was RollerCoaster Tycoon programmed in?
It's 99% written in x86 assembler/machine code (yes, really!), with a small amount of C code used to interface to MS Windows and DirectX."

Widzący --> Aż tak się na tym nie znam ale wnioskując po powyższym cytacie to Sawyer chyba właśnie stosuje te wstawki maszynowe.

29.08.2006
13:51
[16]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

No to facet lub sie meczyc.

29.08.2006
14:10
[17]

Zenedon_oi! [ Generaďż˝ ]

Maevius --> Ale za to jego gry są nie tylko bardzo grywalne ale i niesamowicie wydajne.

29.08.2006
14:17
smile
[18]

slowik [ NightInGale ]

tygrysek===>zainstaluj sobie jakas baze danych i bedzie po sprawie napisanie wlasnej ktora by dala rade obsluzyc to co wydaje sie ci naturalne byloby trudne nie znajac jezyka
moja propozycja to:
python+mysql+bibliteka do mysql'a dla python'a (latwa instalacja i znalezienie) sam jezyk jest prosty do nauki(b dobra wewnetrzna dokumentacja wystarczy help(polecenie) i dostajesz to czego dusza otrzebuje ;-) ) stworzenie formularza w trybie tekstowym to kilka minut (do drukowania juz jakies bibliteki ma)
a jeszcze jakbys myslal ze to jest za trudne zajrzyj tutaj :
lub:
mysql+php+html kombinacja wieksza ale wymagajaca zaintalowania serwera php

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.