GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

programowanie grafiki 2D i 3D

09.08.2006
19:32
[1]

maczu [ Konsul ]

programowanie grafiki 2D i 3D

wymyslilem sobie ze cos trzeba zrobic z tym czasem wolnym w pracy i postanowilem ze sie naucze programowac grafike. nie mowie tu o jakims programie jak "3d studio max" tylko bardziej chyba o podstawy. to znaczy tak mi sie wydaje. tylko ze nie mam o tym pojecia, jezeli macie jakies doswiadczenia z programowaniem 2d lub 3d w jakims direct3d czy openGL to bardzo prosze o podzielenie sie nimi na forum, moze jeszcze ktos sie zainteresuje. chyba dosyc dobrze znam c++ i mysle ze moze mi sie to przydac, aczkolwiek nie twierdze ze musze w nim programowac,bo nie widze problemu zeby sie nauczyc czegos nowego.

pozdrawiam

09.08.2006
20:20
smile
[2]

pecet007 [ Talk to the claw ]

Mi kolega polecił oficjalnego redbooka do OpenGL'a i muszę powiedzieć że jest dość dobry, chociaz ja sobie dałem z tym spokój na razie ;], ewentualnie poszukaj tutoriala NeHe też do ogla. Jeśli chodzi o grafikę 2D jest bardzo fajna biblioteczka SDL, łatwa w obsłudze itp. najlepiej się uczyć z dokumentacji jej IMO, ewentualnie ja trochę tu

W każdym razie ogl i sdl są zajebiście nie obiektowe, obiektowy jest AFAIK directx, ale nie zaprzętałem sobie nim głowy w ogóle... :)

09.08.2006
20:37
[3]

graf_0 [ Nożownik ]

OpenGl jest moim zdaniem zniechęcający do samodzielnej, niezmotywowanej zarobkowo nauki - te wyszystkie przełączniki, ta opcja enable, tamta disable, obraz robi się czarny i weź pan znajdź problem. Ale można opanować i programować - tylko trzeba zaoopatrzyć się w jakiś konwerter obiektów - np 3dmax'a na poligony opengl'owe.

Dodatkowo, jeśli jesteś ambitny możesz zainteresować się programowaniem kart za pomocą CG - jak opanujesz to będziesz do przodu wzgędem konkurencji, bo nie ma w tej dziedzinie tak wielu programistów. Tyle tylko że większość efektów (zwłaszcza tych podstawowych, a nie np. zmiana nascenia kolorów w CallofCthullu) jest już napisana i łatwo dostępna. z książek - CG tutorial

Niezależnie od tego będziesz potrzebował wiedzę z zakresu potoku 3d - z książek mogę polecić Computer graphics Folley'a.

09.08.2006
20:42
[4]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

graf_0 bardzo łatwo jest napisać metode wczytujaca obiekty z 3ds, to tylko zbior siatek i wspolrzednych :)

direct 3D za to ma olbrzymie mozliwosci...

14.08.2006
18:18
[5]

maczu [ Konsul ]

a jak sie to ma do moich jakichstam umiejetnosci z c++? czy programowanie w openGL jest podobne?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.