von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Theatre of War -- pytania do dev'ów.
Jak pewnie wiecie, Battlefront przejął rozwój WWII RTS etc.. (zmienialo nazwę z 3 razy) i wyda to pod tytułem Theatre of War.
Mam możliwość zadania developerem gry 10 pytań (i uzyskania odpowiedzi:), z charakteru gry.
Oczywiscie jako przedstawiciel servisu CMHQ-PL.
Więc zwracam się do was, by stworzyć listę 10 najciekawszych i najbardziej interesujących dla CMHQ-PL pytań.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
klod
1. Rozmiar pola walki.
2. Stopień realizmu danych technicznych broni (przebijalność/dystans/grubość płyty)
3. Sposób realizacji MORALE jednostek
4. Wpływ dowódców na podległe jednostki.
5. Zasada dzialania AI - w cm ai rusza ławą na flagi.
6. Metoda realizacji FOW
Filip:
7. Czy zobaczymy generator map/quick battle?
[PL]Klapaucjusz [ Legionista ]
Na ichniejszym forum przeczytalem, ze nie bedzie mozna W OGOLE wchodzic do budynkow. Troche mnie to zmrozilo, tak jak wielu innych - watek w ktorym to oglosili ma gdzies kolo 100 postow :-) Kolesie sie bronia, ze to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia, bo nie bedzie miast ani wiosek tylko pojedyncze budynki, i ze w CM tez bylo to uproszczone - piechota zbyt szybko organizuje obrone w budynkach przez co znaczenie budynkow bylo zawyzone. Zabawne, bo engine ciagnie walke w budynkach, problem jest z interfejsem.
Pytania:
1. Czy bedzie mozna w prosty sposob modowac gre
2. Jaka skala (kompania/batalion)
3. Jak bedzie wygladalo multiplayer (czy mozliwe bedzie, ze ktos gra dow. kompanii a inny batalionu po tej samej stronie)
4. Kiedy bedzie mozna wlazic do budynkow?
T_bone [ Generalleutnant ]
Podłączę tą ciekawostkę pod wątek bo chyba nikt nie wspominał, After Action Report z gry pod linkiem:
Te 3 Heinkle bombardujące wzgórze wywołały u mnie mieszane uczucia :D
mscor [ Chor��y ]
Do pytania ze strony CMHQ chciałbym dodać jeszcze jedno:
- czy przywidziana jest opcja "cooperative" w multiplayerze?
Llordus [ exile ]
Czy bedzie mozliwosc rozegrania kampanii, czy w dalszym ciagu bedziemy skazani na pojedyncze bitwy, jak w cm-ie?
Marder [ Generaďż˝ ]
Mnie interesuje interfejs gry. Jak pogodzono wydawanie rozkazów i panowanie nad wszystkimi jednostkami - patrz gniot "GI. Combat", a jak widać na screenach obszar pola walki jest ogromny. Mam tu głównie na myśli pracę kamery i sposoby wydawania rozkazów (system hybrydowy rodem z CM czy może aktywna pauza)
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
1. Rozmiar pola walki.
2. Stopień realizmu danych technicznych broni (przebijalność/dystans/grubość płyty)
3. Sposób realizacji MORALE jednostek
4. Wpływ dowódców na podległe jednostki.
5. Zasada dzialania AI - w cm ai rusza ławą na flagi.
6. Metoda realizacji FOW
7. Czy zobaczymy generator map/quick battle?
8. Cooperative w MP
9. "Camera Work and command interface":)
10. Budynki
11. Modowanie gry.
Llordus-->Kampania jest, ale liniowa.
Marder [ Generaďż˝ ]
Izabelin ---> Masz już 11 pytań. Może Ci to jedno podarują :-)
Agapow [ Pretorianin ]
czy będą kręciły się kółka? (he he)
Llordus [ exile ]
Oj tak! Pytanie o kolka jest obowiazkowe!!
lonia [ Centurion ]
Juz oficjalna strona tej gry, tylko po rosyjsku.Jest tam lista sprzetu i opis wszystkich kampanii.
Jezeli chodzi o rozmiar pola walki to ma byc 4 km kw.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Lonia-->
A to nie jest przypadkiem oficjalna strona po angielsku?:)
Marder [ Generaďż˝ ]
A na kiedy przewidziano premierę gry i czy wypuszczą prędzej demo ?
lonia [ Centurion ]
von Izabelin--> Tojest strona wydawcy na zachodzie, czasami 1C tlumaczy rosyjskie stony na angielski.
Marder--> O ile wiem to demki przed wydaniem nie bedzie.
oliveira [ Chor��y ]
Demo planowo ma wyjsc pod koniec sierpnia.
Target76 [ Pretorianin ]
coś klimatycznego
Agapow [ Pretorianin ]
filmik przedni. Czy producent gry opublikował już listę combosów do gry?
Marder [ Generaďż˝ ]
Filmik jajcarski tylko z drugiej strony jaki sens ma tworzenie takich rzeczy ? Pokaz możliwości enginu gry ?
Llordus [ exile ]
Marder --> mysle ze w jakims stopniu tak. Poza tym to jest calkiem niezly sposob na reklame - taki smieszny filmik rozeslesz do wielu ludzi, ktorym normalnie nic takiego bys nie wyslal, a moze okazac sie ze to ich zainteresuje tym tytulem :) Dobra reklama to taka ktora wybija sie poza przyjete schematy i przykuwa uwage - i w tym przypadku chyba cos takiego udalo sie marketingowcom stworzyc - nie zmienia to faktu ze nadal trzeba by dopasc w rece jakies grywalne demko, zanim bedzie tak naprawde wiadomo co ta gra nam da.
Marder [ Generaďż˝ ]
Llordus ---> No dokładnie. Pomysł dobry na reklamę ale ja chciałbym sobie już zagrać i wtedy szybko zweryfikuje się ile w tej grze jest wojny a ile kabaretu :-)
Kurcze a małolaty już grają. Domyślam się że to z targów E3
T_bone [ Generalleutnant ]
Kolejny krótki AAR, tym razem Francja 1940. Gra może być dobra ale napewno bliżej jej do Close Combat niż do Combat Mission, mam tu na myśli głownie skalę rozgrywki.
Marder [ Generaďż˝ ]
I niech to będzie taki CC w 3D byle by nie była to gra z cyklu "kupą mości panowie" :-)
Marder [ Generaďż˝ ]
Izabelin ----> Jak pytania ? Dostałeś już jakąś odpowiedź ?
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Attache Prasowy BTF wysłał pytania do dev'ów, powiedział by dac im kilka dni czasu.
Marder [ Generaďż˝ ]
Ok.
bonk_ [ Konsul ]
Filmik kapitalny!
A sama gra..no cóż pojedynki batt vs batt to nie będą ,ale od CM można odpocząć i zagrać w CC 3D to moje zdanie.
Miejmy nadzieję,że ta gra wogóle wyjdzie ,bo narazie tylko odstraszała ciągłymi zmianami.
P.S
..małolaty już sobie grają skandal<zły>
T_bone [ Generalleutnant ]
Problem w tym że pomysły w stylu CC w 3D zawsze kończyły się klapą vide Squad Assault czy G.I Combat. Wszystko będzie zależeć od interface-u, mam nadzieję że nie tylko grafika będzie dopracowana. Klapaucjusz wspomniał że nie można będzie wchodzić do budynków, ja także o tym słyszałem, jeśli to prawda to żaden to następca CC.
Runnersan [ Konsul ]
Ponoć na mapach ma nie być moździerzy, które magą być dostępne tylko jako support z poza mapy. Dziwne to trochę skoro zwykłe działa są.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Pytania i Odpowiedzi.
Sorry że tak zjechalo sie razem wszystko w tekście, nie wiem czemu tak jest, jak znajdę problem, to naprawie.
Llordus [ exile ]
von Izabelin --> sprobuj powstawiac tagi html-a do lamania linii, powinno pomoc ;)
Llordus [ exile ]
btw - jak wejdziesz w opcje "komentarze" to wyswietla sie znakomicie :) ciekawe dlaczego :)
strelnikov [ Generaďż˝ ]
a tak naprawde jaka jeszcze inna dobra gre zrobil Battlefront - poza seria CM? Mam na mysli gre z enginem 3D.
a czy przypadkiem 1cMadDoxGames nie stwierdzil ze ten projekt nie jest do skonczenia (przynajmniej w takim wymiarze realnosci jak IL-2) i go ... sprzedal? Poza tym - jaka jest dobra gra produkowana latami i wypuszczona na rynek z sukcesem?
Screeny wygladaja fajnie ale - poza modelami tankow - srodowisko jest nieco komputerowe;) Czy ktos tez zwrocil uwage na jakiej MALEJ mapie (tak naprawde) rozgrywa sie akcja? Mowiac to sugeruje sie obrazkami na RU stronie tej gry.
strelnikov [ Generaďż˝ ]
no tak ... 4km kwadratowe ... i wszystko jasne
Ketonur [ Pretorianin ]
Orientuje sie ktos moze jakie beda wymagania tego cuda?
Bo moj rzech (A1800+, R9550, 750MB ram) dlawi sie na wiekszosci nowych gier...
Marder [ Generaďż˝ ]
Wszystko brzmi ciekawie szczególnie morale, AI jednostek i model uszkodzeń. Może wreszcie doczekamy się czegoś na poziomie CM bo aż dziw bierze, że nikt nie tworzy takich symulacji. Zwykłych RTS-ów na temat II WŚ jest od zatrzęsienia, ale jak widzę że Tygrys eksploduje od strzałów z broni ręcznej to mnie szlag trafia i odechciewa się grać.
Marder [ Generaďż˝ ]
Pojawił się nowy filmik. Całość zajmuje ponad 200MB. Warto obejrzeć chodź gość, który to kręcił chyba o statywie nie słyszał :)
Kilka moich spostrzeżeń:
Mamy pokazane trzy misje: niemiecką, brytyjską i francuską. Grafika robi wrażenie: teren, modele pojazdów i żołnierzy. Wszystko pięknie zanimowane. Widać jak rozkładane jest działo, przestawiane czy ładowane pociskiem. Czołgi pozostawiają w trawie ślady gąsienic, łamiąc z gracją drewniane ogrodzenia. Tumany spalin unoszą się w powietrzu. Unieruchomiony przez zerwaną gąsienicę pojazd wciąż prowadzi ogień. Żołnierze przejmują pozostawiony przez wroga sprzęt. Kamera jest "wolna" i można dowolnie przyglądać się terenowi walki. Odgłosy wybuchów bardzo naturalne. Żadnych holywoodzkich gwizdów. W pewnym momencie na krótkim dystansie polski samochód pancerny natyka sie na bodaj Pz II. Załoga szybko podejmuje decyzję o wycofaniu się jednak jest już za późno. Celny strzał i przednie koło odrywa się a załoga ginie.
Na pewno nie jest to CM, a raczej Close Combat w nowej szacie graficznej i napewno nie ma nic wspólnego z paskami życia i rasowymi RTS-ami. Pozostaje tylko czekać na premierę.