U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Problem z kartą graficzną
Jakiś czas temu padła mi karta graficzna (MSI NX7800GT), a dokładniej jej pamięć. Oddałem ją do serwisu i na czas naprawy włożyłem 6600 GT. Sprawa trochę się przeciągała i w końcu, po -dziesięciu telefonach oddali mi nową kartę, tyle, że jest to Winfast 7800 GT. Włożyłem ją i wszystko było w porządku do czasu odpalenia gry.
Niezależnie od tego co odpalę (konkretnie sprawdzałem na CoC:DotE i HoM&M5) pojawiają mi się takie białe piksele jak na załączonym obrazku. One migają i jest to cholernie wkur*.*. Dodatkowo podczas gry w DotE przecinają mi ekran takie linie krzywe złożone z pikseli wielkości 30x50 - tego akurat nie mogłem uchwycić na obrazku. Czy może mi ktoś dobry powiedzieć, o co tu chodzi, czym to jest spowodowane i jak temu zaradzić?
Od razu zaznaczę, że nie stawiałem systemu po przełożeniu karty, zainstalowałem również najnowsze sterowniki - 91.93 bodajże.
Jotkichłopak [ ancymonek ]
pokombibuj z innymi sterami. Kiedyś wymieniałem sobie kartę bez stawiania systemu, pograłem z 3 dni i sie system wysypał. Generalnie system się reinstaluje przy takich zabiegach
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Wiem, ale przy zmianie z NX7800GT na 6600 GT problemów nie było, a też nie stawiałem systemu.
Llordus [ exile ]
Imho to wyglada jak efekt przesadzonego overclockingu i/lub problemow z chlodzeniem pamieci/GPU.
Wg mnie reinstalacja systemu nie jest potrzebna przy wymianie samej grafiki, a nowe sterowniki zainstalowales, wiec to raczej nie problem software-u.
P.S.
I zeby nie bylo - wiem co mowie - pare razy zdarzylo mi sie przekladac rozne grafiki do kompa, bez zadnych reinstali. I nigdy nie mialem z tego powodu najmniejszych problemow.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
To jeszcze jedno pytanie, może debilne, ale próbuję każdej opcji. W zestawie dostałem kabel zasilający. Z jednej strony jest jedna wtyczka (do karty), z drugiej dwie wtyczki do zasilania. Podpiąłem tylko jedną z nich - może mieć to jakieś znaczenie? Może trzeba podpiąć dwie?
piokos [ Malpa w czerwonym ]
ale to są wtyczki takie jak do podpinania napędów czy HDD?
jeśli tak to nie musisz wszystkich podpinać, to zwykły rozgałęźnik
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Tak, dokładnie takie, tylko, że przy karcie jest inna, ale to akurat nie ma w tym wypadku znaczenia.
Nie wiem już co z tym zrobić. Szlag mnie trafi zaraz.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
To są artefakty. Oddaj im tę kartę, najprawdopodobniej ma wadliwe pamięci.
Poproś o swoją naprawioną albo identyczny NOWY model jak u nich zakupiłeś.
Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]
Nie żebym się wymądrzał, ale jeśli kupiłeś MSI, to powinni wymienić ci na MSI. To są dwie zupełnie różne firmy i IMO Winfast produkuje karty, które nieco słabiej wypadają w testach.
piokos --> No... przy takim problemie, to raczej tylko mogą wymienić na nową. Być może nie mieli jej aktualnie stanie i spróbowali wepchnąć coś innego.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Stranger ---> Tyle to i ja wiem, ale po siedmiu tygodniach oczekiwania, to już nie chciałem się kłócić, zwłaszcza, że MSI i tak nie mieli na stanie.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Stranger => miałem na myśli naprawionego MSI, oddanego do naprawy "-dziesiąt telefonów" temu :).
Ten Winfast wygląda mi na zepsutego nieumiejętnym podkręcaniem. Niewykluczone, że jest ona nowa tylko z nazwy nadanej jej w serwisie/sklepie.
UV => skoro dali Ci "nową", to stara jest na gwarancji. Na naprawę mieli 28 (?) dni roboczych. Masz prawo od nich żądać identycznego modelu lub zwrotu pieniędzy, skoro nie są w stanie naprawić tamtej.
Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]
piokos --> To już zależy od sklepów. W niektórych jest adnotacja, że w przypadku problemów z naprawą czas może się wydłużyć np. do 2 miesięcy (tłumaczą to chociażby koniecznością wysłania bezpośrednio do producenta). Trzeba byłoby warunki gwarancji przejrzeć. :)
U.V. Impaler --> Znam ten ból, bo parę lat temu podobnie męczyłem się z monitorem. Średnio co 2 miesiące szedł do serwisu i prawie drugie tyle tam spędził. :/
DarkStar [ magister inzynier ]
U.V. Impaler --->
mozesz isc po nastepna karte. mialem identyczny problem, cala sprawa ciagnela sie przez trzy miesiace. kupilem 7900gtx winfasta i po krotkim okresie uzytkowania wystapily identyczne z twoimi problemy. nie wiedzialem o co chodzi, przeszukalem fora dyskusyjne i wynikalo z nich jasno, ze karta jest spier..... zanioslem do serwisu, przyslali mi nowa tego samego producenta i dalej to samo.
w tym miejscu zaczalem sie zastanawiac, czy przypadkiem z pci-e nie mam problemow albo ramem, jednak po wlozeniu do innego komputera zawsze wywalalo artefakty. z forow dowiedzialem sie, ze ludzie wymieniali te karty po 3 razy! zeby byc pewnym, napisalem do leadteka maila opisujacego problem. odpisali mi natychmiast i kazali... wymienic karte.
tym razem nie chcialem juz leadteka, doplacilem troche kasy i sprowadzili mi 7950gx2 asusa. dziala miodzio, a ja wiem, ze slowo leadtek jest u mnie zbanowane do konca zycia.
edit:
zapusc 3dmarka06, jak bedzie cie sie wywalac na drugim tescie ps3, to witaj w klubie.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Ciągnę tego 3DMarka, ale coś widzę, że i tak nie ma już ratunku.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Winfast skończył się na Kill'em All..... znaczy się na GeForce 2 GTS, potem to już równia pochyła.
3dMArk nic nie da, znowu sypnie artami. Skor w grach pokazuje....
Karta graficzna nie jest do testów, tylko do gier :)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Na jakiej podstawie mogę się domagać zwrotu pieniędzy za starą kartę? Czy w grę wchodzi suma, która została zapłacona za kartę w momencie zakupu, czy też aktualna wartość karty?
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Przeczytaj gwarancję.
Masz w niej zapisane, że w przypadku gdy karta jest zepsuta a usterka jest niemożliwa do usunięcia w podanym terminie, możesz otrzymać nowy egzemplarz karty lub zwrot pieniędzy?
Zwrot pieniędzy oznacza kwotę którą masz na paragonie/fakturze.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Tylko wymiana na nowy, zwrot pieniędzy odpada zatem.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
jeśli minął termin przeznaczony na naprawę (musi być wymieniony w karcie gwar.) jutro możesz z czystym sumieniem domagać się identycznego modelu karty jaki oddałeś do naprawy.
Powiedz im, że karta graficzna jest Ci niezbędna do pracy, że otrzymałeś od nich model niesprawny, a jeśli nie są w stanie wywiązać się z umowy gwarancyjnej (wydłużenie czasu naprawy, nie mogą wymienić karty na identyczny model jaki trafił do serwisu) poproś o zwrot pieniędzy.
mirencjum [ operator kursora ]
To może wykorzystam sytuację i naświetlę swój problem , który mnie dręczy .
Miałem kartę graficzną GF 6800 GT . Pół roku temu podkręciłem ją i wszystko w grach było elegancko . Ale miesiąc temu zaczeła wyskakiwać mi na pulpit kolorowa mozaika , temp. nie przekraczała nigdy 65 stopni . Przywróciłem taktowanie fabryczne i dalej co jakiś czas mozaika w czasie grania . A w końcu zatrzeszczało coś i czarny ekran . Karta zdechła na dobre . Mam na nią jeszcze trzy miesiące gwarancji . Teraz pytanie : Czy w servisie Leadteka są w stanie stwierdzić , że karta była podkręcana i w związku z tym odrzucą naprawę (wymianę) gwarancyjną ? Mam inną kartę ale dobrze by było tą po naprawie sprzedać .
Arxel [ Legend ]
chyba dodja do tego ze podkrecales :) no chyba ze sa bardzo tepi ;)
ale jak dojda do tego ze podkrecana byla to chya niemasz co liczyc na wymiane/naprawe:)
choc to tez powinno pisac w umowie gwarancyjnej :)