GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Problem z kartą graficzną

03.08.2006
13:49
[1]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Problem z kartą graficzną

Jakiś czas temu padła mi karta graficzna (MSI NX7800GT), a dokładniej jej pamięć. Oddałem ją do serwisu i na czas naprawy włożyłem 6600 GT. Sprawa trochę się przeciągała i w końcu, po -dziesięciu telefonach oddali mi nową kartę, tyle, że jest to Winfast 7800 GT. Włożyłem ją i wszystko było w porządku do czasu odpalenia gry.

Niezależnie od tego co odpalę (konkretnie sprawdzałem na CoC:DotE i HoM&M5) pojawiają mi się takie białe piksele jak na załączonym obrazku. One migają i jest to cholernie wkur*.*. Dodatkowo podczas gry w DotE przecinają mi ekran takie linie krzywe złożone z pikseli wielkości 30x50 - tego akurat nie mogłem uchwycić na obrazku. Czy może mi ktoś dobry powiedzieć, o co tu chodzi, czym to jest spowodowane i jak temu zaradzić?

Od razu zaznaczę, że nie stawiałem systemu po przełożeniu karty, zainstalowałem również najnowsze sterowniki - 91.93 bodajże.

03.08.2006
14:15
[2]

Jotkichłopak [ ancymonek ]

pokombibuj z innymi sterami. Kiedyś wymieniałem sobie kartę bez stawiania systemu, pograłem z 3 dni i sie system wysypał. Generalnie system się reinstaluje przy takich zabiegach

03.08.2006
14:16
[3]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Wiem, ale przy zmianie z NX7800GT na 6600 GT problemów nie było, a też nie stawiałem systemu.

03.08.2006
14:19
[4]

Llordus [ exile ]

Imho to wyglada jak efekt przesadzonego overclockingu i/lub problemow z chlodzeniem pamieci/GPU.
Wg mnie reinstalacja systemu nie jest potrzebna przy wymianie samej grafiki, a nowe sterowniki zainstalowales, wiec to raczej nie problem software-u.

P.S.
I zeby nie bylo - wiem co mowie - pare razy zdarzylo mi sie przekladac rozne grafiki do kompa, bez zadnych reinstali. I nigdy nie mialem z tego powodu najmniejszych problemow.

03.08.2006
14:32
[5]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

To jeszcze jedno pytanie, może debilne, ale próbuję każdej opcji. W zestawie dostałem kabel zasilający. Z jednej strony jest jedna wtyczka (do karty), z drugiej dwie wtyczki do zasilania. Podpiąłem tylko jedną z nich - może mieć to jakieś znaczenie? Może trzeba podpiąć dwie?

03.08.2006
14:37
[6]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

ale to są wtyczki takie jak do podpinania napędów czy HDD?
jeśli tak to nie musisz wszystkich podpinać, to zwykły rozgałęźnik

03.08.2006
14:40
[7]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Tak, dokładnie takie, tylko, że przy karcie jest inna, ale to akurat nie ma w tym wypadku znaczenia.

Nie wiem już co z tym zrobić. Szlag mnie trafi zaraz.

03.08.2006
14:43
[8]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

To są artefakty. Oddaj im tę kartę, najprawdopodobniej ma wadliwe pamięci.
Poproś o swoją naprawioną albo identyczny NOWY model jak u nich zakupiłeś.

03.08.2006
14:57
smile
[9]

Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]

Nie żebym się wymądrzał, ale jeśli kupiłeś MSI, to powinni wymienić ci na MSI. To są dwie zupełnie różne firmy i IMO Winfast produkuje karty, które nieco słabiej wypadają w testach.

piokos --> No... przy takim problemie, to raczej tylko mogą wymienić na nową. Być może nie mieli jej aktualnie stanie i spróbowali wepchnąć coś innego.

03.08.2006
15:02
[10]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Stranger ---> Tyle to i ja wiem, ale po siedmiu tygodniach oczekiwania, to już nie chciałem się kłócić, zwłaszcza, że MSI i tak nie mieli na stanie.

03.08.2006
15:03
[11]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Stranger => miałem na myśli naprawionego MSI, oddanego do naprawy "-dziesiąt telefonów" temu :).

Ten Winfast wygląda mi na zepsutego nieumiejętnym podkręcaniem. Niewykluczone, że jest ona nowa tylko z nazwy nadanej jej w serwisie/sklepie.

UV => skoro dali Ci "nową", to stara jest na gwarancji. Na naprawę mieli 28 (?) dni roboczych. Masz prawo od nich żądać identycznego modelu lub zwrotu pieniędzy, skoro nie są w stanie naprawić tamtej.

03.08.2006
15:09
[12]

Stranger [Gry-OnLine] [ Metallicar ]

piokos --> To już zależy od sklepów. W niektórych jest adnotacja, że w przypadku problemów z naprawą czas może się wydłużyć np. do 2 miesięcy (tłumaczą to chociażby koniecznością wysłania bezpośrednio do producenta). Trzeba byłoby warunki gwarancji przejrzeć. :)
U.V. Impaler --> Znam ten ból, bo parę lat temu podobnie męczyłem się z monitorem. Średnio co 2 miesiące szedł do serwisu i prawie drugie tyle tam spędził. :/

03.08.2006
15:37
[13]

DarkStar [ magister inzynier ]

U.V. Impaler --->
mozesz isc po nastepna karte. mialem identyczny problem, cala sprawa ciagnela sie przez trzy miesiace. kupilem 7900gtx winfasta i po krotkim okresie uzytkowania wystapily identyczne z twoimi problemy. nie wiedzialem o co chodzi, przeszukalem fora dyskusyjne i wynikalo z nich jasno, ze karta jest spier..... zanioslem do serwisu, przyslali mi nowa tego samego producenta i dalej to samo.

w tym miejscu zaczalem sie zastanawiac, czy przypadkiem z pci-e nie mam problemow albo ramem, jednak po wlozeniu do innego komputera zawsze wywalalo artefakty. z forow dowiedzialem sie, ze ludzie wymieniali te karty po 3 razy! zeby byc pewnym, napisalem do leadteka maila opisujacego problem. odpisali mi natychmiast i kazali... wymienic karte.

tym razem nie chcialem juz leadteka, doplacilem troche kasy i sprowadzili mi 7950gx2 asusa. dziala miodzio, a ja wiem, ze slowo leadtek jest u mnie zbanowane do konca zycia.

edit:
zapusc 3dmarka06, jak bedzie cie sie wywalac na drugim tescie ps3, to witaj w klubie.

03.08.2006
16:06
[14]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Ciągnę tego 3DMarka, ale coś widzę, że i tak nie ma już ratunku.

03.08.2006
16:12
smile
[15]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Winfast skończył się na Kill'em All..... znaczy się na GeForce 2 GTS, potem to już równia pochyła.

3dMArk nic nie da, znowu sypnie artami. Skor w grach pokazuje....
Karta graficzna nie jest do testów, tylko do gier :)

03.08.2006
16:18
[16]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Na jakiej podstawie mogę się domagać zwrotu pieniędzy za starą kartę? Czy w grę wchodzi suma, która została zapłacona za kartę w momencie zakupu, czy też aktualna wartość karty?

03.08.2006
16:30
[17]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

Przeczytaj gwarancję.
Masz w niej zapisane, że w przypadku gdy karta jest zepsuta a usterka jest niemożliwa do usunięcia w podanym terminie, możesz otrzymać nowy egzemplarz karty lub zwrot pieniędzy?

Zwrot pieniędzy oznacza kwotę którą masz na paragonie/fakturze.

03.08.2006
16:33
[18]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Tylko wymiana na nowy, zwrot pieniędzy odpada zatem.

03.08.2006
16:59
[19]

piokos [ Malpa w czerwonym ]

jeśli minął termin przeznaczony na naprawę (musi być wymieniony w karcie gwar.) jutro możesz z czystym sumieniem domagać się identycznego modelu karty jaki oddałeś do naprawy.
Powiedz im, że karta graficzna jest Ci niezbędna do pracy, że otrzymałeś od nich model niesprawny, a jeśli nie są w stanie wywiązać się z umowy gwarancyjnej (wydłużenie czasu naprawy, nie mogą wymienić karty na identyczny model jaki trafił do serwisu) poproś o zwrot pieniędzy.

03.08.2006
22:55
[20]

mirencjum [ operator kursora ]

To może wykorzystam sytuację i naświetlę swój problem , który mnie dręczy .


Miałem kartę graficzną GF 6800 GT . Pół roku temu podkręciłem ją i wszystko w grach było elegancko . Ale miesiąc temu zaczeła wyskakiwać mi na pulpit kolorowa mozaika , temp. nie przekraczała nigdy 65 stopni . Przywróciłem taktowanie fabryczne i dalej co jakiś czas mozaika w czasie grania . A w końcu zatrzeszczało coś i czarny ekran . Karta zdechła na dobre . Mam na nią jeszcze trzy miesiące gwarancji . Teraz pytanie : Czy w servisie Leadteka są w stanie stwierdzić , że karta była podkręcana i w związku z tym odrzucą naprawę (wymianę) gwarancyjną ? Mam inną kartę ale dobrze by było tą po naprawie sprzedać .

03.08.2006
23:05
[21]

Arxel [ Legend ]

chyba dodja do tego ze podkrecales :) no chyba ze sa bardzo tepi ;)

ale jak dojda do tego ze podkrecana byla to chya niemasz co liczyc na wymiane/naprawe:)

choc to tez powinno pisac w umowie gwarancyjnej :)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.