Zgredd [ Pretorianin ]
Kondycja w CM
Czy wg Was stopień zmęczenia piechoty w CM ma wpływ na ich morale i na siłę ognia?
Plantator [ Prokonsul ]
Zmęczone i wyczerpane jednostki piechoty nie mogą BIEGAĆ, ani SZTURMOWAĆ, a ich potencjał w walce (wręcz i podczas ostrzału – szansa trafienia) zostaje poważnie ograniczony.
Zgredd [ Pretorianin ]
Ale to domysły, czy potwierdzone czymś info?
Messiah [ Konsul ]
Oto co podaje Manual do CMBB na ten temat:
Fatigue (Zmęczenie)
Wszystkie jednostki piechoty w CMBB są oceniane jeśli
chodzi o ich kondycję fizyczną. Tym sposobem możliwe jest
symulowanie jednostek doświadczonych (weteranów),
którzy są na froncie już za długo, a co za tym idzie są już
wyczerpani – a także wypoczętych i fizycznie sprawnych, ale
poza tym kiepsko wyszkolonych formacji poborowych. Są
trzy poziomy kondycji żołnierzy: fit (sprawni), weakened
(osłabieni), unfit (niesprawni). Osłabione jednostki męczą
się znacznie szybciej i odpoczynek zajmuje im znacznie
więcej czasu, a co za tym idzie możliwości zastosowania ich
do ataku są dość ograniczone. Zmęczone jednostki znacznie
łatwiej wpadają w panikę, niż żołnierze wypoczęci.
Jeżeli jednostka otrzyma rozkaz pokonania biegiem
dużej odległości bez przerw (w zależności od masy
niesionego sprzętu i warunków ziemnych), poziom
fizycznego zmęczenia wzrośnie – innymi słowy, ludzie się
zmęczą. Jednostki zaczynają zwykle grę wypoczęte
(„rested”), potem są gotowe („ready” – jeszcze nie
zmęczone, ale już nie wypoczęte), zmęczone („tired”) oraz z
końcu wyczerpane („exhausted”). Inne formy ruchu także
powodują zmęczenie, ale znacznie wolniej niż bieganie.
Sneaking (skradanie się), advancing (Postępy) i assaulting
(Szturmy), z drugiej strony, męczą żołnierzy jeszcze
bardziej, choć prędkość ruchu jest średnia. Co za tym idzie
te rozkazy należy wykorzystywać w ostatniej fazie ataku,
albo tylko w sytuacjach zagrożenia.
Zmęczone i wyczerpane jednostki piechoty nie mogą
BIEGAĆ, ani SZTURMOWAĆ, a ich potencjał w walce (wręcz i
podczas ostrzału – szansa trafienia) zostaje poważnie
ograniczony.
Aby zmniejszyć poziom zmęczenia swoich żołnierzy,
trzeba im pozwolić na wypoczynek (przestać się ruszać).
Przejście ze statusu „gotowi” do „wypoczęci” trwa mniej niż
minutę, ale w przypadku przejścia ze statusu „zmęczeni” do
„gotowi” już znacznie dłużej, szczególnie w przypadku
jednostek niesprawnych. Jednostki wyczerpane potrzebują
czasem nawet na odpoczynek 10 minut i więcej.
Zgredd [ Pretorianin ]
Ło! Dzięki Messiah ;) Treściwa odpowiedź. A tak z ciekawości - jestem ciekaw jak kto gra piechotą w pierwszych 2 turach - czy raczej z marsza czy biegiem na pozycje?
Messiah [ Konsul ]
Zgredd ---> jeśli chodzi o BO to tam wszystko jest jasne, dajesz rozkaz "run from the hills" i masz spokój na kilka tur :P w BB i AK trzeba bardziej kombinować, trochę biegania trochę marszu, ale tak żeby jak najefektywniej poruszać jednostkami piechoty. Żeby nie robiły się opóźnienia między poszczególnymi rozkazami, no i aby się nie męczyli zbytnio nasi dzielni wojacy :)