klod______ [ Pretorianin ]
Narzędzie do Wielkich Bitew
zapraszam do główkowania
Plantator [ Prokonsul ]
poprawcie literówki w tekscie
Pejotl [ Senator ]
ambitne ale czarno to widzę.
Tym bardziej że tylko na hexach - jedna z WB toczyła się na kwadratach, inna na obszarach.
Acha, i moglibyście napisać że to ja byłem pomysłodawcą Wielkich Bitew (dwóch pierwszych a potem to jakoś chwyciło:)) - zawsze to sława i uznanie wśród potomnych :-P
GenArieL [ Student Historii ]
Pejotl jest głodny sławy i sukcesu :P
klod______ [ Pretorianin ]
pejotl ty sie nie obraz ale ten pomysl jest zbyt oczywisty zeby go patentowac ;)
nie obrazilbym sie za to o artykul na temat histori wielkich bitew - ja taz zrobilem jedna - na swoj sposob pierwsza (warstwa fabularna i katowanie dododcow grami decyzyjnymi przez gg i e-mail, na które trzeba było reagować w czasie rzeczywistym a które dośc itoptnie wpływaly na przebieg rozgrywki - np slynny rozstrzelany przez nkwd rumunski batalion bamseya ;)
klod______ [ Pretorianin ]
dla wyjasnienia rumuni byli juz wtedy po sowieckiej stronie
Pejotl [ Senator ]
dobra dobra - teraz to wszyscy mówią że też o tym myśleli, i w sumie to było oczywiste :)
GenArieL -> jak się nie ma sukcesów w lidze to się trzeba dowartościować czymś innym :-P
klod -> rzecz w tym czy ja jeszcze mam materiały z tych bitew? Powinienem mieć gdzieś mapę i zasady do Błyskawicznej Wielkiej Bitwy, mogłbym to jakoś poskładać do kupy - może komuś się przyda? Ale to raczej później niż wcześniej :)
gro_oby [ Generaďż˝ ]
wlasnie klod powinienes doprowadzic do sytuacji kiedy mozna wgrac i mape z kwadratami, i ta mape ktora maja stygion i scharf, tam grajfa na prowincje wiec heksy sie ni ezdadza na nic:)
klod______ [ Pretorianin ]
groby>> to se ne da - jak mawiali starozytni czesi
trzeba by tworzyc trzy rozne algorytmy liczenia wlasciwie wszystkiego - tzn stworzyc 3 rozne narzedzia
wszystkiego nie zrobimy a jesli mam wybierac to hexy wydaja mi sie optymalnym rozwiazaniem
pejotl>> poszperaj ja tez poszukam i jesli bedziesz zainteresowany przesle ci do uzycia w owej historii
gro_oby [ Generaďż˝ ]
;/ czyli tylko jeden typ bitew mabyc grany?:( skoro sie dal jeden system to niech sie da drugi;/ poniewaz systemu prowincjowe i kwadratowe tez sa fajne, i tez byly robione;/ wiec i w przyszlosci beda. To tak na odpierdziel w takim razie zrobione;P tylko jedno a niech sie reszta wali:P
klod______ [ Pretorianin ]
grooby>> to zrob - ja ci nie bronie ;)
Plantator [ Prokonsul ]
gro_oby ---> klod chce to zrobić z żetonami, a w kampani stygiona i schraf żetonów nie będzie więc trzeba by było robić całkiem oddzielne narzędzie do tego typu kampanii to nie jest tylko kwestia różnicy w podziale mapy.
klod______ [ Pretorianin ]
dodam ze to ma chodzic przez przegladarke www i byc dostepne for all na naszej stronie
gro_oby [ Generaďż˝ ]
klod ale wystarczyloby zebys zrobil cos podobnego ale tylko dla kwadratow:) bo sam zamierzam pod koniec wakacji zorganizowac turniej ale na kwadratach a nie na heksach:) pliiz zrob cos takiego jak znajdziesz chwile czasu;)
klod______ [ Pretorianin ]
groby>> ty sobie nie zdajesz chyba sprawy ile to jest pracy
cos podobnego battle front nazywa cm operations i robi od roku
gro_oby [ Generaďż˝ ]
chodzi mi glownie o to zeby na kwadratach byla mozliwosc przesuwania jednostek, oraz wggrywania mapy:) i o ile to mozliwe to strzalki czy inne rzeczy umozliwiajace pokazanie kierunku ataku, czy tego ze jednostka sie broni:) chociaz tyle:)
klod______ [ Pretorianin ]
a co ci szkodzi zastapic kwadraty hexami ?? znacznie lepiej odwzorywuja rzeczywiste mozliwosci poruszania sie jednostek
gro_oby [ Generaďż˝ ]
poniewaz heksy sa bardziej skomplikowane, a czasami lepsza jest prostota:)
Llordus [ exile ]
gro_oby --> to zamiast 10 000 malych heksow zrobisz sobie proste 20 na mapie.
jp2 [ Generaďż˝ ]
->Pejolt
Acha, i moglibyście napisać że to ja byłem pomysłodawcą Wielkich Bitew (dwóch pierwszych a potem to jakoś chwyciło:)) - zawsze to sława i uznanie wśród potomnych :-P
bradzo to urocze że ogłaszasz się pomysłodawcą WB :P
na forum starej pra-strony cmhq (Ramiego), pierwszy wątek pt 'Wielka Bitwa" założyłem ja :P
szkoda ze wyparowała z serwerów bo miałbym dowód.
później powstały zręby pierwszego regulaminu, do dzis wiszące na
potem w trójkacie Łosiu-jp2-Pejotl dyskutowaliśmy mailowo o szczegółach...
ostatecznie, pierwsza WB była wspólnym dziełem wyzej wspomnianych + Tlocetla + Kłosia + Toma + jeszce paru osób (na pewno grali też Szymon, Maras ) i na pewno ktos jeszce ale nie pamietam w tej chwili
->klod
narzedzie do WB to imho plan tylez ambitny co nierealny i niepotrzebny. każda WB toczyła sie na innych zasadach.
np.:
1WB - . mapa na kwadratach, zasady ruchu rodem z chinczyka ;) za to w miare szczegółowa buchalteria strat. brak sędziego. trwała jakeiś 4 rundy ale i tak amerykanie wygrali
2WB - extremalnie szczególowa buchalteria, extremalnie duze bitwy (np baon +70 tanków na stronę). utkneła na 2 rundzie
Błyskawiczna WB - tu Pejotl napisze wiecej, bodajrze walki z kompem ;)
była jakas WB w klimacie RPG - nie pamietam co i jak ;]
WQB - moja autorska, duzo uproszczeń w buchalterii, wykorzystanie enigne'u Qucik Battle, bazująca na planszowych grach hexowych.
a gdy w końcu ukaże się CMC to WB odejdą do historii.
Pejotl [ Senator ]
jp2 --> taa, jak to mówią sukces ma wielu ojców :-P
ciekawe ilu się jeszcze zgłosi :-)
WB w klimacie RPG chyba nigdy nie doszła do skutku...
jp2 [ Generaďż˝ ]
mam dowód :]
post z 2001-08-23 21:34:44 (!!!)
Pejotl [ Senator ]
Aha, sklerozka :) "a gdy w końcu ukaże się CMC to WB odejdą do historii." - no więc właśnie odejdą do historii takie WB do jakich klod chce robić narzędzie na stronie. Natomiast sama idea WB nie zginie - trzeba się tylko bedzie bardziej wysilić intelektualnie.
jp2 -> ha ha ha ha ha
"jest koncepcja by rozegrac bitwe w skali strategicznej wykorzystując wyniki starć CM. Prace nad szczególowymi przepisami jeszcze trwają ale ma to wyglądać ~tak, że: będzie dwóch głownodowodzących i każdemu z nich "podlegać" będzie paru(nastu?) dowódców niższego szczebla (np. batalionów), którzy wykonując rozkazy głownodowodzącego i otrzymując od niego ewentualnie jakieś wsparcie będą prowadzili bitwy w CM.
Szczególy będą później (Pejotl, czekamy:). "
No i kto tu był mózgiem? :)
Pejotl [ Senator ]
jp2 ---> spojrzałem na daty na forum z twojego linku i .... to już minęło PIĘĆ lat !!!!! Trzeba jakiś julibeusz zrobić albo co!
jp2 [ Generaďż˝ ]
->Pejotl
hehe,
nie mózgiem a wołem roboczym, nakomplikowałeś wtedy z OOB
a gadka jest o pomysłodawcy (tj o mnie :)
o jubileuszu rzeczywisćie tzreba pomyśleć, kto wie moze nawet coś w realu,
najlepiej niech mlodzież cmhq zorganizuje benefis :D
(albo spłycimy temat i wydamy okolicznosciowe podkładki pod mysz)
klod______ [ Pretorianin ]
jp2 >> troche sie z toba nie zgadzam, mysle to narzedzie bedzie na tyle uniwersalne zeby uzyc go do dowolnej gry bitewnej, a cmoperations wyjdzie jak wyjdzie ;)
na dodatek nasz system, webowy, dajacy kilkunastu graczom dostep do tej samej planszy bedzie na swoj sposob lepszy ;), prawdopodobnie - bo niewidzialem cmoperations - ten system bedzie mogl wspomagac takze wlasnie cmoperations - na naszym narzedziu gracze nanosza ruchy, a pozniej sedzia przesuwa jednostki w cmoperations... bardziej mi jednak podoba sie pomysl zeby tego uzywac do dowolnej gry np wyobraz sobie mape europy z XIX i rozgrywanie walk przez age of riffles, albo sredniowiecze i walki w medieval total war ???
to mam byc bardzo uniwersalna interaktywna plansza webowa do prowadzenia rozgrywki na poziomie strategicznym i operacyjnym
co do tego zeby tu opisac historie wielkich bitew to jestem jak najbardziej za
jp2 [ Generaďż˝ ]
klod, po prostu nie chce zebys sie niepotrzebnie narobił.
w wb najwiecej czasu pozera licznie strat i nanoszenie na mape strstegiczna efektów walk.
jesli to nie wqb a "zwykla" wb to bardzo pracochłonne jest także przygotowanie mapek pod cm.
w wersji z głównodowodzącymi wydawanie rozkazów jest kewstią dwóch krótkich maili do sedziego.
mapy strategiczne łatwo można generwać przy użyciu programu "cyberboard" i całej serii tzw "gameboxów"
i umieszczać choćby na forum czy też na darmowym serwerze.
(looknij na obrazek, aż chce sie grać ;)
Pejotl [ Senator ]
klod -> jp2 ma rację, mapki mozna robić chociażby w Corelu, najgorsze jest liczenie strat i budowanie scenariuszy na kolejna rundę.
Tak sobię myślę że tu by się przydała jakś skrzynka kontaktowa, automatycznie pokazująca na stronie, które wyniki walk już nadeszły a które nie (ale treść nadesłanych od graczy informacji byłaby mozliwa do przeglądania tylko przez GD), w ten sposób wszyscy by widzieli ociągających się.
Może też przydałoby się narzedzie do liczenia strat - np. każdy gracz po walce miałby obowiązek wypełnić tabelkę ze stratami, a potem program by generował raport dla GD.
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
a może liczenie strat uprościć? nie liczyć każdego żołnierzyka bo to mordęga zaokrąglać? dokładnie liczyć tylko pojazdy, działa, hmg itp. w piechocie łatwo policzyć ile było żołnierzy na poczatku bitwy. potem od tej liczby odjąć straty, zobaczyć ile to plutonów było a potem które kkompanie dostały najmocniej po dupie. sędzia zaokręglałby straty do pełnego plutonu i tyle. roboty by było dużo mniej.
Pejotl [ Senator ]
Guderian -> jasne, np. w BWB było jak mówisz, stany w piechocie uwzględniane były z dokładnością do 10%, ale _najpierw_ ktoś musi opracować te pierwotne wyniki z bitwy, policzyć te straty w sprzęcie itp. A wielu graczy zapominało że trzeba po walce to zrobić.
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
pejotl ---> a sędzia nie może tych wyliczeń zrobić? zakładając że będzie mógł zaokrąglać i dostanie razem z ostatnim plikiem też pierwszy w którym widać ile jest wojska można sobie dość szybko poradzić.
Pejotl [ Senator ]
Guderian -> może, jak ma duzo wolnego czasu...
jp2 [ Generaďż˝ ]
...i zrezygnuje ze snu ;)
->Guderian,
chyba kiedys sie przymierzales do wb, na czym utkneło?
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Mi sie jeszcze do tej pory snia koszmary. Licze w nich straty z kolejnej bitwy w ramach WB (chyba nr3)
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
Pejotl ---> to nie trzeba robić WB z całymi dywizjami i dziesiątkami bitew. swoją drogą to jeśli masz jakiś pliczek z początku i końca jakiejkolwiek granej przez ciebie bitwy to podeślij je na moją poczte. ciekaw jestem ile czasu zajełoby mi policzenie strat
jp2 ---> zdaje się że na mieliźnie zwanej rodziną
Pejotl [ Senator ]
Guderian -> a czy ja oczekuje żebyś mi wierzył? Absolutnie nie.
Pliczek możesz wziąć z własnej walki, nie potrzebujesz mojego.
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
pejotl ---> ja nic o wierzeniu nie pisałem. pliki wolałem od kogoś innego bo swoje bitwy znam i łatwiej jest wszystko zliczyć. policzenie strat dla walki na 2000 zajeło mi 10 minut. dodać do tego można jeszcze 5 na wpisanie tego do exela. oczywiście nie wnikałem w dokładne straty piechoty, jedynie zaokrąglałem, no ale to wystarczy chyba. więc nadal nie wiem jaki jest problem ze zliczaniem trupów.
gro_oby [ Generaďż˝ ]
jak masz 10 walk do obliczenia to juz jest problem;) i czesto to nie sa walki za rowne 2000, do tego dlicz jest jest to A/O gdzie np. sil jest 3000 na 2000:) troche schodzi na obliczanie:)
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
no zdaje sobie z tego sprawe, ale jak będziecie już robić jakąś WB to możecie na mnie liczyć jako na sędzie zliczającego (o ile będzie można zliczać w zaokrągleniu i składy wojsk nie będą zbyt fikuśne z masą sprzętu wsparcia)