GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Reklamy Reklamy Reklamy cz.1

26.07.2006
12:34
[1]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

Reklamy Reklamy Reklamy cz.1

Otóż w necie mozna znaleźć wiele bardzo dobrych reklam typu :


Jednak w naszej polskiej telewizji są głównie idiotyczne reklamy typu Calgoon, Dosia, Delma, Heyah (wiklina).

Chciałbym abysmy w tym wątku umieszczali najlepsze reklamy jakie znajdziemy a jest ich wiele.

26.07.2006
12:40
[2]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Piwo Carlton Draught można kupić w Polsce?

26.07.2006
12:44
[3]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

watpie...chociaz moze w jakis sklepach ktore sprowadzaja piwo z zagranicy...ja tez szukałem kiedys Budweissera ale nie znalazłem...

26.07.2006
12:53
smile
[4]

artaban [ swamp thing ]

Reklamy w Polsce są dokładnie takie, jakie społeczeństwo. Możemy się pieklić, pluć i złościć, ale tego nie zmienimy.

Znacząca większość polskich gospodyń domowych jeżeli kupi jakiś proszek pod wpływem reklamy, to tylko wtedy, gdy reklama będzie prosta, naiwa i oczywista do odczytania. Nie oczekuje ani rewelacyjnych pomysłów językowych, ani skomplikowanych historii. Więc dlaczego ktokolwiek miałby im puszczać reklamy, których nie zrozumieją albo nie będą chciały oglądać?

Także większość piwoszy w naszym kraju nie załapałaby reklamy Carltona. I wcale nie dlatego, że są głupsi czy mniej lotni od rówieśników z Zachodu, ale dlatego, że wychowywali się w czasach, kiedy reklamy praktycznie nie istniały. Ciężko zmusić kogoś, kto całe życie chodził na czworaka, żeby nagle zaczął biegać na dwóch nogach.

Wg mnie zmiany w polskiej reklamie to kwestia czasu. Oczywiście nie roku czy dwóch, raczej pokolenia czy dwóch, ale jednak. Jeżeli dzisiejsi 16-latkowie akceptują jedynie najbardziej zakręcone reklamy, to nic się nie zmieni, kiedy dobiją 60-ki. Tyle że wtedy nie będą w nich celować producenci chipsów i batonów, a towarzystwa emerytalne.

A jeśli chcesz szukać najlepszych reklam to wpisz w jakikolwiek p2p "Superbowl ads". Najdroższy czas antenowy w USA wymaga najlepszych i najbardziej nowatorskich pomysłów.

26.07.2006
13:47
[5]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

no tak racja...choc z wieloma głosami i wśród dorosłych osób sie spotykam ze te reklamy sa idiotyczne...np reklama Calgoona gdzie dubbing jest tak podłożony...Ale np Heyah miało dobre reklamy a teraz wyjechało z takim idiotyzmem...to samo Plus. Jedne z najlpeszyxch reklam to te z kabaretem Mumio a teraz od tego odeszli...Przeciez nawet ERA zrobiła idiotyczna reklame ze zbigniewem bońkiem...(denerwowała mnie ta reklama przed, w przerwie i po meczu gdy trzy osoby ogladaja mecz na telefonie). Są za to w Polsce reklamy bardzo dobre, zabawne itp typu Sprite, stare reklamy plusa, Milka itp.

26.07.2006
13:52
smile
[6]

KRIS_007 [ 1mm[]R+4l ]

Prawda jest taka, ze trafic w naszej telewizji na dobrą reklame, ktora sie oglada z przyjemnoscia to cud. Zamiast tego mamy "ale fajna muze sobie ustawilas", "mam rozwolnienie", "biel bez gotowania" albo kolesia z sutami.

26.07.2006
13:54
[7]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

moim zdaniem genialna a zarazem prosta była reklama Lotto ze słynym tekstem "To że teraz to mi to lotto...". Można?? można...

26.07.2006
14:15
[8]

EspenLund [ Live For Speed ]

Fajna jest reklama Harnasia:

" Idę przez pola, idę przez las, idę do pracy ostatni raz" :)

26.07.2006
14:15
smile
[9]

artaban [ swamp thing ]

Calgon to prawdopodobnie ofiara strategii korporacyjnej. Większość firm zajmujących się produkcją środków czyszcząco-piorących zakłada odgórnie, że reklamy robi jedna agencja (np. Henkel gros reklam kręci w Austrii), a reszta świata ma tylko zrobić adaptacje (najczęściej dubbing) i już. Klient nie ma kojarzyć proszku do prania z dynamizmem, energią i byciem modnym, a ma usłyszeć tysiąc razy "dłuższe życie każdej pralki to Calgon", żeby mu się w głowę wbiło i przypomniało podczas zakupów.

Boniek, jak podejrzewam, zgarnął tyle budżetu Ery, że starczyło już tylko na statystów i flagi :)

Od siebie dodam, że zarówno stylizowana na lata 70. reklama Heyah z wikliną, jak i mentosowy koleś z sutami bardzo mi się podobają (zwłaszcza Mentos wywołał u mnie za pierwszym razem radosny rechot), ale gustibus et coloribus... :)

26.07.2006
14:19
[10]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

no tak gust to jest sprawa każdego moim zdaniem reklama mentosa jest głupia...lepsze były te starsze z pomysłami po zjedzeniu mentosa.

Także kiedys moze mało atrakcyjne ale trafiajace do ludzi były reklamy tpsa z ta babka siedzaca i opowiadajaca...ale najgorsze to reklamy proszków, płynu do naczyn itp...a juz najwieksza zenada to reklama Puur-a. Wychodzi kobieta z pociagu kolezanka pyta sie dlaczego ma taka białą i pachnaca bluzke a ta z wierzchu torby wyciaga Puur...załamac sie mozna...

26.07.2006
16:41
smile
[11]

artaban [ swamp thing ]

Mentosowa seria z pomysłami to klasyka. Zresztą w ogóle uważam, że dużą słabością polskiej reklamy jest brak konsekwencji reklamodawców, co owocuje w braku serii albo seriach krótkich. Mumio, pomimo ogromnego sukcesu, już nie reklamuje Plusa. Swego czasu Hołowczyc w Lay'sach też wystąpił tylko kilkakrotnie, kiedy (dla porównania) jego odpowiednik w Anglii - Lineker - występował nieprzerwanie przez jakieś 6 lat. Mam nieodparte wrażenie, że u nas nie potrafi się jednak eksploatować dobrego pomysłu albo zwyczajnie próbuje się przedobrzyć.

Jak pisałem wyżej - nie sądzę, żeby jakakolwiek reklama płynu, proszku czy środku czyszczącego była skierowana do mnie czy do Ciebie, więc ocenianie ich przez nas ma taki sam sens jak ocenianie czy starsza pani z naprzeciwka ma ładną garsonkę czy jednak nie w moim typie :)

26.07.2006
17:01
[12]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Nie jest rolą reklamy rozśmieszanie kogokolwiek, ani podobanie się komukolwiek.

Rolą reklamy jest dotarcie z konkretnym komunikatem do konkretnej grupy odbiorców.

Idealnie jest jeśli forma komunikacji jest spójna z treścią komunikatu i dodatkowo jest przyjemna w odbiorze dla odbiorców, tyle że tak jak już wcześniej pisaliście często wykorzystuje sie adaptacje zagranicznych reklamówek, które nijak sie mają do naszych realiów i do naszego poczucia estetyki.

Z mojego doświadczenia wynika że najfajniejsze pomysły reklamowe z regóły giną gdzieś na spotkaniach dyrektorów, prezesów bądź rad nadzorczych. Niestety "szyszki" mimo że w teorii rozumieją że nie powinni utożsamiać swojego gustu z gustami grup docelowych to i tak blokują bo im się nie podoba ; )

26.07.2006
17:13
smile
[13]

artaban [ swamp thing ]

mi5aser --> Zgadzam się, co do roli reklamy. Dokładnie to próbowałem wytłumaczyć przy zarzutach do reklam proszków.

Widzę także, że nasze doświadczenia się pokrywają :) Najlepsze pomysły uśmiercają dyrektorzy i prezesi, a do tego najczęściej rezydujący w Barcelonie czy w Nowym Jorku :) Kochamy korporacje :)

28.07.2006
08:47
[14]

Lukis17 [ Poznańska Pyra ]

No tak macie racje.

Jednak chciałbym zauważyć to co artaban że Polacy gdy wpadna na dobry pomysł to po jakims miesiacu, dwóch juz maja nowy często gorszy. Przykładem może byc reklama Żywca i słynne "Prawie jak...". Pomysł genialny, wyszło pare reklam puszczanych miesiac, dwa może dłużej i koniec już ich nie widać.

A co do trafiania do grup odbiorców to wątpie by te naprawde okropne reklamy i totalnie idiotyczne przemawiały do ludzi.

Np. słynne polskie Mango. heh. Nie spotkałem człowieka który kupiłby coś z ich oferty. A wy??

28.07.2006
09:49
smile
[15]

artaban [ swamp thing ]

Też nie spotkałem, ale to może tylko dobrze świadczy o naszych znajomych :) Ale przecież gdyby nikt od Mango niczego nie kupował to już dawno zniknęliby z anteny. Nie znam żadnego biznesmena, który pakowałby fundusze w kompletnie nieopłacalny projekt. Ergo: jeżeli sklep wciąż działa znaczy to, że są klienci.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.