GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. 68)

12.06.2002
16:36
smile
[1]

Katane [ Useful Idiot ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. 68)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

12.06.2002
16:38
[2]

Katane [ Useful Idiot ]

Porządkowo ^

12.06.2002
16:38
[3]

JackSmith [ ]

...... a ja dawno nie wpisywałem się w czołówce ( statsiarz ) ;-))))

12.06.2002
16:43
smile
[4]

Katane [ Useful Idiot ]

Ktoś się wpisał do poprzedniego.. (statsiarz^2) ;))))

12.06.2002
16:50
[5]

JackSmith [ ]

a na dodatek podał bardzo niedobre wiadomości - ... oj niedobrze, bardzo niedobrze ....

12.06.2002
17:36
[6]

Adamus [ Gladiator ]

Niestety, ale na stronie CDP jak wół napisane jest, że termin ukazania się M&M IX to 19 czerwca :-(. Co ciekawe Morrowind zapowiadany jest na sierpień, ale kiedy sie tak naprawdę pojawi????

12.06.2002
17:44
smile
[7]

flame [ Generaďż˝ ]

Co do premiery M&M9 zmienili ją na stronie dziś o godz 16. Żadnych wyjaśnień , nic ,poprostu nic. Widze że CDP zaczyna nieźle olewać klientów.

12.06.2002
17:54
[8]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mnie w sumie to przesunięcie nie przeszkadza, pod warunkiem, że CDP nie powtózy tego z innymi grami. Nie śpieszę się zbytnio z zakupem MM9, a kto wie, może CDP w ramach rekompensaty za spóźnioną premierę dorzuci MM6 PL gratis;) (eh te marzenia...)

12.06.2002
19:56
smile
[9]

Paul12 [ Buja ]

All > Grałem sobie w M&M 6 przed chwilą. Wytłukłem całe goblinwatch i abbadoned temple. No to hejja do shadow guild hideout. Rozje.ałem przeciwników. Jestem w pomieszczeniu z przyciskiem na ścianie i ukrytymi drzwiami (początek). Nie wiem co zrobić :) Pomóżcie ! Mac > Ja też bym chciał M&M 6 pl !!! BTW - To jest mój 600 post :P

12.06.2002
20:22
[10]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

ladnego artu nigdy za duzo : )

12.06.2002
20:24
[11]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Paul 12 --> przycisk na ścianie w pierwszym pokoju po lewej otwiera drogę do dalszej części głównego korytarza.

13.06.2002
07:45
[12]

JackSmith [ ]

a ja pomalutku zaczynam podejrzewać iż staje się to tradycją CD-P ( takie przeliczanie zamiarów ponad siły ) - tak było w ostatnim czasi z W8, z HoMM IV teraz z MM9 ... zresztą - to nie wątek poświęcony CD-P ...

13.06.2002
08:53
[13]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ja jeszcze w sprawie marzeń slivy. No więć moja gra marzeń to grafika o poziomie DS, ale żeby można było łazić bez wgrywania krain wzdłuż i wszerz, latać, chodzic po wodzie, a może i nurkować. Tryb ma mniejsze znaczenie, lubię izometrię za zmieniające się wyglądy postaci po ubraniu zbroi czy chwyceniu oręża w garść, fpp ma również nie byle jakie zalety - widzenie świata oczami bohatera jest bardzo ciekawym przeżyciem równoważącym izometryczne zalety, ale w fpp niech ekwipunek będzie piękny. Dużo fajnych sekretów wszytych przez programistów przeznaczonych dla najwytwalszych, wielość questów, możliwość ukończenia gry na wiele różnych sposobów (ale, żeby istniał sposób, choćby nie wiem jak sekretny) zaliczenia wszystkich, nawet przeciwstawnych. Trochę seksu nie zawadziłoby (tylko bez wulgaryzmów), ale jakieś kąpiące się rusałeczki, trochę architektury, możliwość uratowania nadobnej białki o dziewicy nie wspominająć, wątek romansowy z filmikiem (kulturalnym). Acha koniecznie dużo sekretów (pisałem już, nie szkodzi). Żeby NPC, żyli własnym życiem, nawet podróżowali między miastami, żeby rola jedzenia i snu, tudzież leczenia wzrosła (sławojki jednak mi się nie marzą). Jak burza, to należy poczekać, bo np. piorun zabije (losowo), a i kondycja spada (okresowo). Żeby inteligenca i mądrość nie była tylko od many i czarów, ale tak jak w fallotach wpływała na akcję, albo jeszcze lepiej, jak w PT, albo jeszcze lepiej!!! Niech wzrośnie rola szczęścia. No i dużo sekrecików, ale o tym chyba pisałem, nie szkodzi.

13.06.2002
22:31
smile
[14]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Panowie musze Was sprostowac, ale termin wypuszczenia MM9 nie podlega juz tylko kwestii CDP jest to niezalezne od nich :((( Beta test był ukonczony w terminie jak i CD-Master również, ale gre wydaje tak naprawde 3DO a oni mieli jakies problemy tak tez termin został przesunięty, a wszystkim obarcza sie CDP !!! Tu stane w ich obronie jako iż sprawę znam od podszewki :))) Pozostaje nam tylko cierpliwość ;-)) A jesli chodzi o Tes3:Morrowind, to nawet nie mysle aby została wydana w pazdzierniku ;-)) Tak tez zapraszam do świata Enroth !!! MM6 for ever !!!

13.06.2002
22:32
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Sorki nie chodziło mi stricto o wydanie tylko o matryce dla tłoczni :))

14.06.2002
06:53
smile
[16]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> Witaj! Ostatnio przebywam w świecie Planescape, ale nie zawsze mam ochotę na granie - Torment jest nieco przegadany, podczas gdy chwilami chcę czegoś odmóżdżającego. MM6 4ever :))

15.06.2002
08:28
smile
[17]

Paul12 [ Buja ]

Od wczoraj mam mm7. Super ! Podoba mi się tak samo jak mm6. Czy są jakieś patche ? i czy mógłby mi ktoś wysłać na @ edytor postaci ? Bo mi z gola coś się nie chce ssać.

15.06.2002
09:45
[18]

Killboy [ Pretorianin ]

Zagrajcie sobie w Arkadię. To dopiero świetna giera. Tesh cRPG [online] (tyle że w trybie textowym, czyli MUD), a grywalność zawalista. Polecam.

15.06.2002
10:53
smile
[19]

Paul12 [ Buja ]

Killboy > Człowieku o mudach każdy chyba wie !

15.06.2002
22:22
[20]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

co by troszke rozruszac watek a i przypomniec o ARX FATALIS -garsc nowych screenow

15.06.2002
22:22
[21]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

............

15.06.2002
22:23
[22]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

...........

15.06.2002
22:23
[23]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

............

15.06.2002
22:23
[24]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

............

15.06.2002
22:30
[25]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

brzeszczot ---> Na ta gre ostrze sobie zeby od jakiegos czasu ;) Wiadomo cos o dacie premiery? Bo sie chyba troche przesunela. No i ile bedzie kosztowac w Polsce/kto jest dystrybutorem?

15.06.2002
22:37
[26]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Luke - na serwiasach poswieconych cRPG jest napisana ze gra ma wyjsc na dniach - zachod ofkors, german version osiegnela status gold... A co do planow jej dystrybucji to nic mi szerzej nie wiadomo - chyba kiedys przymierzal sie obecny Lemon -ale nie wiem czy to jest jeszcze aktalne....

15.06.2002
22:41
[27]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

brzeszczot ---> Coz w takim razie tylko czekac... Mam nadzieje, ze gierka przypominia w swych klimatach Ultime Underworld. Co do dystrybutora to moze wyda ja CDP - gra jest z JoWood - a oni wydali pare gier tej firmy.

15.06.2002
23:17
smile
[28]

Raf [ Pretorianin ]

Czy ktoś grał w demo tej gierki i czy jest sens ściągać te 150 Mb ?

16.06.2002
19:28
[29]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Raf - jesli chcesz zobaczyc b. ladna grafike, uslyszec klimatyczna muze i jeszcze lepsze udzwiekowienie, poczuc klimat zatechlych i wilgotnych lochow, poczarowac efektownie i wreszcie przypomniec sobie jak to bylo dawniej gdy krolowala Ultima Unerworld - sciagaj bez zastanowienia.....

16.06.2002
19:42
[30]

Raf [ Pretorianin ]

Opis bardzo przekonywujący, więc chyba sobie ściągnę i przekonam się sam o zaletach te gierki. Szkoda tylko, że los jej w Polsce jest niepewny, znając życie, to nikt nie będzie chciał jej wydać.

16.06.2002
19:43
[31]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Moze nie bedzie tak zle - spolszcza ja i wydadza za pol roku ;>

16.06.2002
19:48
[32]

Raf [ Pretorianin ]

To i tak by nie było źle :) a poza tym to teraz jakaś moda na spolszczanie trwające prawie rok, np. Morrowind, albo NN

17.06.2002
08:02
[33]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie - co jest ? : ) Kto podpisuje sie pod listą obecnosci ? Dorwal ktos moze MM9 PL - jesli tak to jakie wrazenia ?

17.06.2002
10:19
smile
[34]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Jeeeezu. M&M IX! Zakochalem sie! Kiedy w 1990 roku gralem w jedynke Beholdera nie wiedzialem, ze nigdy juz (moze chwilami poza Isharem) nie zobacze gry z klimatem takim jak EotB. Nie pomogly kolejne Beholdery, Ishary, Lands of Lore'y, Ultimy, kolejne M&M, Buldury itd. Az do teraz. To jest to. Po 12 latach znow dostalem wypiekow na twarzy. Stary chlop ... :-))))

17.06.2002
10:45
[35]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

A ja nie mam nawet kiedy iść do sklepu o graniu nie wspominając. I znowu wszyscy skończą a ja dopiero sobie kupie Takie życie .... Miłego grania

17.06.2002
10:51
smile
[36]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Oczywiscie wylaczeniu z tego wszystkiego podlega barwa glosu i intonacja wszystkich mowiacych NPC oraz narratora na poczatku M&M IX. (Skad CDP biora tych gadajacych?) Ale do tego, to ja juz sie przyzwyczailem :-))) (Wybierz mnie, wybierz mnie hihihihi)

17.06.2002
12:10
[37]

Raf [ Pretorianin ]

Ja grę zamówiłem w Wirtualnym i niestety nadal na nią czekam, mam tylko nadzieję, że grę otrzymam w środę, najpóźniej w czwartek rothon --> Opowiedz coś więcej o klimacie, grafice i czy jest dobra, bo gdzieś słyszałem że gra jest cieniutka, ale z drugiej strony np. ŚGK oceniłem M&M IX bardzo wysoko, więc jak jest naprawdę?

17.06.2002
12:32
smile
[38]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Raf--> Diabel wie jak to jest naprawde. Wielu krytykuje cala serie M&M zarzucajac jej infantylizm (te legendy, opowiastki itd.). Wielu twierdzi, ze gra w zbyt duzym stopniu oparta jest na walce, a nie na dyskusjach z NPCami o zawilosciach intryg (vide fani Tormenta). Ja osobiscie zmiany w M&M w porownaniu do poprzednich odcinkow oceniam bardzo dobrze. Po pierwsze - nadal sporo walk, ale juz nie na zasadach jak kiedys, ze bylo 100 orkow i zabijalo sie je pol dnia. Nuda, nuda. Teraz przeciwnikow jest mniej, za to sa rozumniejsi i silniejsi (otwieraja sobie drzwi, nie pozwalaja uciec, gdy sie okaze ze troche oslablismy i idziemy sie podpompowac). Wielu krytykowalo M&M za byt duza ilosc przedmiotow. Uznano to za zbedne. Ja zawsze uwielbialem otwierac skrzyneczki hahaha. Przedmiotow jest nadal duzo, ale uwaga - teraz nie sa juz duze i ladnie namalowane jak kiedys. Teraz przedmioty sa przedstawione jako male kwadraciki - patrz seria Buldurow. To mi sie nie podoba. Kolejna rzecz - wyglad postaci, malunek. Dawniej zmiana broni i ciuchow to zmiana obrazka z postacia. Teraz niestety, obrazek jest staly, zmieniaja sie tylko zawartosci malych kwadracikow ze strzalkami oznaczajacymi ktorego miejsca na ciele dotycza. I tak np. moj bohater jest czlowiekiem, ale ubieram postac ... krasnoluda hahaha. No i wreszcie totalna zmiana w zasadach ustalania klas postaci. zaczyna sie jako woj albo uczen magik i dopiero w trakcie gry wybiera sie promocje na kolejne stopnie: krzyzowca, paladyna, maga, uzdrowiciela itd. Fajne, fajne. Zastanawiam sie tylko, czy w jednej druzynie moga byc Paladyni i Licze hahahahaha, wszystko wskazuje na to, ze ... tak :-))) Co do grafiki - bez komentarza, teraz mamy silnik 3D. Musi byc lepiej, jest klase lepiej :-)))

17.06.2002
12:42
[39]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

No i jeszcze jedna enigmatyczna rzecz. Dotad umiejetnosci postaci, od momentu pojawienia sie, opisane byly tak, ze poziom napisany byl okreslonym kolorem: bialy dostepny, zolty (czy zielony) dostepny po promocji, czerwony niedostepny. Teraz sa jakies gwiazdki (jedna, dwie) w kolorach bialy, zolty, czerwony. I za cholere nie wiem, czy umiejetnosc jest osiagalna dla postaci oraz po jakich promocjach. Kompletnie to to niejasne.

17.06.2002
12:47
[40]

Raf [ Pretorianin ]

rothon --> Z Twojego opisu wynika, że w grze kilka rzeczy zmieniło się na lepsze (grafika, walki, sposób "tworzenia" bohatera) zasmuciła mnie jedynie zmiana sposobu przedstawiania przedmiotów i własnych bohaterów. W serii M&M ceniłem sobie właśnie tą mnogość przedmiotów o niespotykanych, można by rzec bajecznych kształtach i kolorach. Nadal mam przed oczami te wspaniałe, potężne zbroje, gdy coś takiego zakładało się na bohatera, od razu czuło się jego potęgę, szkoda. Dzięki za opis, mam tylko nadzieję, że wkrótce dostanę paczkę i sam będę mógł przekonać się o wadach i zaletach tej gry.

17.06.2002
12:53
[41]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Rothon --> ehh..ty to masz fajnie. ja ostatni raz tak się czułem przy MM6, następne części już mnie tak bardzo nie zachwyciły, a MM9 nawet trochę zawiódł (co nie zmienia faktu, że jest to nadal bardzo dobra gra). Gdyby tylko w MM9 zostawić stary interfejs i umiejętności postaci, to byłoby cudownie, ale panowie z NWC musieli na siłę wprowadzić jakieś zmiany. Pozostaje czekać na następną część serii, o ile wogóle ma takowa wyjść:/

17.06.2002
13:03
[42]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Raf--> No to teraz nastawic sie musisz na rozwiazanie z Buldura. Niestety, ale na tej grze sie wzorowano i wyszlo ... identycznie. Przedmiot to kwadratowy zetonik centymetr na centymetr. Prawy klawisz z opisem - przedmiot 2,5 na 2,5 cm. Strasznie mi szkoda mi tego ubierania jak z "Barbie projektantka mody". Mac--> Zaloze sie, ze beda kolejne czesci. Silnik trzeba wykorzystac hahahahaha. Oby byla, zycze tego sobie i wszystkim. A zapomnialem powiedziec, ze jest nowy, bardzo ciekawy i bardzo mi sie podobajacy sposob nauki czarow. Ale to ... pozostawic moze bez opisu? :-)))

17.06.2002
13:13
smile
[43]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Witam Serdecznie po Urlopie ;-]]]] Mac --> Ja nie wiem naprawde jak Ci sie udało w takim krótkim okresie ukonczyc gre z takim poziomem :((( (mm6) ?Ja koncze zamki i mam dopiero coś około 96 lvl i jest miesiac May!!! Co prawda dni teraz leca bardzo wolno, ale zdobywanie doświadczenia jest dosyc trudne, próbowałem ze studnią ale ona tylko daje 10X 5000exp na dzień, no i jeszcze jedno przychodzi mi na myśl FireLords Quest tylko że tu to naklikać sie można przez cały dzień :(( Powiem że w MM9 było o wiele lepiej i szybciej zdobywało sie poziomy tylko kasy brakowało, w MM6 jest całkiem odwrotnie kasy to do bólu, a Gold Finger jest The Best mając cos na 20lvl Light Magic :)) Aha zauważyłem jedną rzecz, a mianowicie po wejściu do Superior Temple of Baa mając na sobie ten Cloak otzrymany od wiadomo kogo i w nim walcząc, reputacja spada do Bad a tu już tylko chwila i mamy Notorious potrzebną do awansu na Dark Magic Master :))) Ahhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!! Nie ma to jak MM6, strasznie mnie wciągła :)) AGAIN !!!

17.06.2002
13:15
[44]

Mac [ Sentinel of VARN ]

rothon --> Jak dla mnie to mogliby zostawić stary silnik, który był czytelniejszy, no ale o gustach się nie dyskutuje.... A z tym systemem czarów to bym się kłócił. Co prawda całkiem ciekawie przedstawia się wpływ paru cech na efekt działania czaru, ale już same czary (wizard eye) i sposób ich nauczania (jakieś scrolle zamiast ksiąg w gildiach) pozostawiają wiele do życzenia. No i ten brak mini mapy!!! Arghh!!! Zaraz wezmę topór i wybiorę się w końcu na tą pielgrzymkę do siedziby NWC;-)) Oczywiście nie zmienia to faktu, że gra jest nadal bardzo dobra (wcale się nie pocieszam;-))

17.06.2002
13:17
[45]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu -->Ja sobie zrobiłem na razie przerwę od MM6 i młócę w Age of WOnders 2:)) W MM6 mam teraz krytyczną sytuację rycerzami - trzeba się wybrać do Gharik's Forge... Aż mnie ciarki przechodzą na samą myśł;-))

17.06.2002
13:18
smile
[46]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> Witaj! Dobrze się wypoczywało? Tak jest, MM6 to najlepszy cRPG, nie ma dyskusji ;))) Zamierzam sie za nią po raz kolejny zabrać, jak tylko skończę Tormenta - i pobiję rekord w kategorii "Najdłuższa gra" ;)))

17.06.2002
13:19
[47]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> nie zapominaj o Arenie! tam też się można dorobić doświadczenia i kasy. Warto też regularnie odwiedzać Hive, które respawnuje się co tydzień.

17.06.2002
13:23
[48]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

rothon ---> Uwagi o głosach postaci rzeczywiscie cos przypominają i nie są to skojarzenia najprzyjemniejsze; mam nadzieje ze tłumacznie jest rzeczywiscie ok. A jak wygląda sprawa walki - nadal wchodzi sie w tryb turowy enterkiem i czy można ruszać sie drużyną w czasie potyczek? Cieszy mnie że ograniczono liczbe wrogów na korzyść ich "jakości". Ale nadal lich i paladyn w jednej drużynie ?!

17.06.2002
13:26
[49]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Mac--> Racja, brak mapy na glownym ekranie to tragedia. Po co komputer zajmuje mi pol biurka, zebym sobie mape rysowal? (Beholder? hahahaha). No i ta mapa pod klawiszkiem M - jak dla mnie nieczytelna w lokacjach innych niz otwarta przestrzen. I nie udalo mi sie jak dotad nic na niej napisac. Zero notatek, zero opisow miejsc gdzie siedza wazne postaci (trenerzy, zlecacze questow). Znowu malowanko? Zobaczymy co odkryjemy dalej, w koncu gralem ledwie kilka godzin w weekend.

17.06.2002
13:35
[50]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Baltazar--> System walk dokladnie jak kiedys. Nadal [Enter] to tryb turowy (gwarantuje czeste uzywanie, znacznie czestsze niz wczesniej). Nadal istnieje mozliwosc zrobienia 5 krokow. Teraz jakby mniej wazne, bo ataki potworkow z dystansu sa na tyle silne, ze dysponujac postacia silnym uderzeniem bronia sieczna, czasem lepiej jest szybko walke zakonczyc, niz pykac lukiem i czarami po kilka punktow obrazen (jak dobrze pojdzie). Aaaaa, jedna rzecz, wprowadzono "Formacje". Czyli mozemy ustawiac postaci w rzedzie pierwszym, drugim, trzecim. Mamy wiec mozliwosc wzglednej ochrony, zasloniecia postaci ze slabszymi parametrami defensywnymi.

17.06.2002
13:45
[51]

Raf [ Pretorianin ]

rothon --> A jaką drużynę stworzyłeś, tzn. ilu jest tam rycerzy, a ilu magów i czy masz już jakąś koncepcje poprowadzenia rozwoju swojej drużyny. Polska M&M IX jaką ma wersję, czy jest już zaaplikowany najnowszy patch, czy też trzeba czekać aż CDP wyda go (a kiedy to będzie ? )

17.06.2002
13:54
[52]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Raf--> Na pierwszy raz stworzylem grupe skladajaca sie z 2 wojow i 2 magikow. Pociagne ich tak, zeby zobaczyc jakie maja cechy poszczegolne profesje docelowe. Wiec jednego woja zrobie Paladynem, drugiego moze Najemnikiem. Co do czarownikow to zobacze na poczatek Maga i moze Licza albo Kleryka jak sie nie uda (chyba Kleryk tam byl, albo Mnich, nie pamietam). Oczywiscie jezeli sie uda te 4 postaci razem prowadzic. Ale wszystko wskazuje na to, ze sie da. Tyle na poczatek co do koncepcji rozwoju. Za malo jeszcze wiem o poszczegolnych klasach, zeby cos wiecej powiedziec.

17.06.2002
14:04
smile
[53]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

rothon --> Fajnie ze masz taki entuzjazm, mi na poczatku wogóle sie nie podobała dopiero po kilkunastu godzinach grania :))) Wad ma bez liku, o których nie bede mówił bo nie na tym rzecz polega ! Jak juz Mac kiedys powiedział, po co zmieniać coś co było najlepsze (cohodzi o Iventory). Moowisz że system czarów Ci sie podoba, hmm, bardzo bym polemizował, jest ich bardzo uboga ilość i nawet niektóre z nich to wcale nie potrzebne :)) Nie moowiac o błedach jak: ilość możliwości rzucenia czaru, czy nawet Lloyd's Beacon, dla którego jest wspólna (chodzi o członków drużyny) ilość miejsc :((( Ale nie bede moowił o wadach bo je kada gra posiada w mniejszym lub w wiekszym stopniu. Apropos jeszcze silnika 3D, hmm, jak na dzisiejsze czasy to nie za ciekawy, ale powiedzmy ze może być, tylko dlaczego niebo jest statyczne ???? Szlag mnie trafił jak to zobaczyłem, może jestem drobiazgowy, ale juz w mojej ulubionej części MM6 taki mankament był dynamiczny :)) A o mini-mapce nie bede nawet sie wypowiadał :(( Ale reasumując, gierka ma śietną fabułę, i co do stwierdzenia infantylna to chyba ten ktoś kto w ten sposób sie wypowiada jest właśnie infantylny :DD Mi natomiast sie ogólnie, mimo wielu wad podobała i ma jedną bardzo ważną rzecz, w miarę grania naprawdę zaczyna wciągać :))

17.06.2002
14:23
smile
[54]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

rothon --> I moowie Ci to obiektywnie jako, iż przeszedłem dwa razy MM9ANG i MM9PL :))) Mac --> Dzis Dragonsand bede zdobywał, odwiedzę Twoich ziomków w Tomb of VARN :-)) Troche ich lodem poczęstuję ;-PP

18.06.2002
07:29
smile
[55]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Bodziu--> Jasne, jeden lubi czekolade a drugiemu sie nogi pocą. Inventory mi sie nie podoba, co powiedzialem, brak mapy mi nie lezy, co rowniez wyrazilem w ktoryms poscie. Nie zachwyca wyglad postaci itd. Ale mimo wszystko, gra mi sie podoba, bo mimo usterek milo mi sie w nia gra. Szanuje Twoje doswiadczenie, cenie wiedze o grze, ktora ja ledwie zaczalem. Ale obiektywny to nie jestes, bo nikt obiektywny byc nie moze, nawet gdyby gre przeszedl tysiac razy, chocby i w wersji chinskiej :-)))) A ilość możliwości rzucenia czaru, czy nawet Lloyd's Beacon, dla którego jest wspólna (chodzi o członków drużyny) ilość miejsc, ja osobiscie traktuje jako nowa zasade, wcale nie taka najgorsza, a nie blad. Nie najgorsza, bo zmusza do dokonania wyboru, a nie zezwala na latanie gdzie dusza :-)))

18.06.2002
07:33
[56]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Aaaaaa, czy moge o problemach technicznych? Moge? Dam, oto jak sobie pogralem, prosze o rady co z tym fantem zrobic :-)))

18.06.2002
09:49
[57]

kiowas [ Legend ]

rothon ---> polecam zrobienie ci jednego z wojow lucznikiem. Na pozniejszych poziomach to po prostu wymiatajaca postac (drugi po magu jesli chodzi o ilosc zdobytych poziomow).

18.06.2002
09:52
smile
[58]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

kiowas--> Dzieki, jeszcze nie jest za pozno, bedzie luczniczka :-)

18.06.2002
17:07
smile
[59]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Jestem już tuż, tuż przed końcem Wizardry 8, wszyscy czekać mają w Ascension Peak, tylko nie mam jeszcze Destinae Dominus. Powiedzcie mi proszę, bo już mam dosyć szukania, gdzie jest Marten's Idol ? Oblazłem wszystko w Marten's Bluff i nie mogę znaleźć! Oby tylko nie było tak jak z Vi, którą wcięło na dobre...

18.06.2002
18:51
smile
[60]

yar0mir [ Legionista ]

Zacząłem przegodę z MM9 i qrde jest problem. Jestem na samym początku gry.Jakiś gościu powiedział mi że pomoże mi wydostać się z wyspy jak mu pomogę zablokować krypte Łamaczy kości.Ide do tych ruin.Na dole są jakieś drzwi ale nie do się otworzyć , a jak wejde do ruin górą to jestem bez szans , każdy mnie rozwala.Gościu mówił jeszcze o jakiś zamkniętych drzwiach że coś tam znajdę.O co chodzi, czemu przeciwnicy są tak silni(ustawia się gdzieś poziom trudności?)?!Pomóżcie :)

18.06.2002
19:06
[61]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Sliva --> Marten's Idol znajduje się w jednej z wież w Martens Bluff. Wchodzisz do niej od zewnątrz, a nie przez bazę T'Rang.

18.06.2002
19:09
[62]

Adamus [ Gladiator ]

yar0mir --> Przyłącz tego "gościa" ;-))) i pogadaj z nim to Ci podpowie, co Masz zrobic ;-))))

19.06.2002
00:24
smile
[63]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Mac > Dzięki! Już znalazłem. Nie wiem jak ja te wejścia na górę przeoczyłem :-) Acha, wcześniej zabiłem Crocka i nikt mi z drużyny nie zniknął :-)

19.06.2002
07:52
[64]

JackSmith [ ]

witam witam grono szacownych graczy ..... ... zanabyłem wreszcie M&M9, uruchomiłem instalkę, po jakichś tam perturbacjach nawet się zainstalowało, uruchomiłem zatem, utworzyłem drużynę ( trochę dziwnie się ją tworzy, ale niech tam, nie jest tak źle ), kilknąłem przycisk graj ...... i ..... gra się zminimalizowała, Win 2000 PRO wyświetlił komunikat ( NIE BYŁ TO NIEBIESKI EKRAN ) że system zostanie wyłączony za 60 seunk, odliczył owe 60 sekund i faktycznie się wyłączył ...... co gorsza, kiedy go włączyłem ponownie z czterech partycji które posiadałem, znikneła partycja systemowa oraz ta, na której instalowałem M&M9.... KI DIABEŁ....... system był bez wirusów ( sprawdzałem przed instalką Kasperskym z aktualizacją na 20 V 2002 ) oraz działał bez zarzutów ( grałem również w M&M 8, MoH .... zatem powinno być bez problemów ..... ) .... dziś zainstaluję system od nowa i spróbuję jeszcze raz ( tylko wcześniej zrobię sobie obraz dysku ghostem ) ....

19.06.2002
10:41
smile
[65]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Jack --> :-DDDDDDDDDDD No to masz pecha :))) Nie masz obrazu Ghostem zrobionego :(( Jaka szkoda ;-]]] Powodzenia w instalacji !!!

19.06.2002
11:26
smile
[66]

yar0mir [ Legionista ]

Ok następny problem ( i pewnie nie ostatni).Gościu między innymi zlecił mi oczyszczenie twierdzy(drugie zadanie to uwolnienie jakiegoś gościa).Wyszedłem z miasta i poszedłem do tej twierdzy (2 bazyliszki i skrzynia z tyłu).Jednak nie wiem jak wejść do tej twierdzy.Most jest podniesiony a kraty opuszczone.Co trzeba zrobić? Pomożecie?

19.06.2002
11:27
[67]

yar0mir [ Legionista ]

Qrcze oczywiście chodzi o m&M9

19.06.2002
11:45
smile
[68]

Adamus [ Gladiator ]

yar0mir --> Połaź, chłopie troche wokół murów, a zagadka sama sie rozwikła ;-)))))

19.06.2002
11:46
[69]

Adamus [ Gladiator ]

Jack --> No to Ty masz dopiero pecha ;-))). Bodziu --> Jak tam po urlopie?

19.06.2002
12:05
[70]

JackSmith [ ]

eee nie jest tak źle - te parcyje odzyskam przy pomocy EasyRecovery Pro, a poza tym już dawno miałem zrobić format dysku :-))))) ( napisałem to po to aby inni przypomnieli sobie o Ghoście, jednak czasami się przydaje ) .... a na jutro już wypisałem urlopik ( przy M&M 9 ) .....

19.06.2002
12:21
smile
[71]

yar0mir [ Legionista ]

ja jebie chodze koło tej twierdzy już półtoragodziny i kompletnie nic się nie dzieje :(

19.06.2002
12:30
[72]

Adamus [ Gladiator ]

yar0mir --> to popatrz dobrze na mur, na wysokości ziemi ;-))))

19.06.2002
13:44
[73]

JRK [ Generaďż˝ ]

yar0mir , a dokładnie z tyłu fortecy, w jednym z jej rogów- jest dziura w murze. Jeśli masz odpowiednio wysoką percepcję, to będzie się świecić na czerwono. Całkiem możlwie, że trzeba ją jeszcze raz uderzyć, żeb ysię powiększyła (pamięc juz zawodzi)/

19.06.2002
14:15
smile
[74]

yar0mir [ Legionista ]

Dziękuje , naprawdę jesteście fajni!.W tym problem że nie rozwijam łowcy (może to był błąd) i nie widziałem tej wnęki.Jeszcze raz dzięki i do zobaczenie przy następnym problemie :)

19.06.2002
14:37
smile
[75]

artikus [ Pretorianin ]

Gram sobie w MM9, ale niestety albo ja mam takiego pecha, albo coś jest nie tak Otóż czasami po kilkudziesięciu minutach gry, gra nagle wypada na pulpit (win98 se) i co ciekawe na pulpicie ni ma paska, a tryb pracy ustawia sie na 800x600 (przed startem miałem 1024x768). Robie restart poprzez przycisk typu reset (ctrlaltdel nie działa), a nastepnie sprawdzam temeprature procesora i hdd. Obie w normie (51, 47). Uruchomiłem Norton Win doktora - nic nie znalazł. No to uruchomiłem Divix'a i mp3 a do tego potraktowałem go jeszcze archiwizowaniem pliku 400 megowego. Wróciłem do kompa po jakiś 1,5 godzinie i chodził. Piszę to tak dokładnie, bo chcę pokazać, że to nie wina sprzętu ino gry. Co ciekawe podobną sytucję miałem z Wizardami 8 PL (hmm też od CDP). Przed MM9 grywałem sobie w Max Payn'a i Train Simulatro i nic się nie działo. Kupiłem MM w Empiku, w piąek 14 (taki byłem szczęścliwiec, bo mieli tylko 2 egzemplarze;-)). Czy moje problemy mogą być związane z wadliwym pierwszym sortem sidików? Aha, to tak btw: Napisałem o problemie do CDP (na ich www wypełniłem formularz). ZERO odpowiedzi. Nie mówię już o tym, że pisałem o problemie z W8 ze dwa-trzy m-ce temu - do dziś zero odpowiedzi. Czy naprawde tak dobre gry musi wydawać CDP?? Czy naprawde mają tak olewcze podejście do klienta?

19.06.2002
15:04
[76]

JackSmith [ ]

artikus --> to już trzecia osoba tylko w tym wątku która narzeka na niestabilność MM9 ( coś podejrzewam iż ma to jakiś związek z grafiką i DirectX ) co zaś do CDP - cóż ja już chyba 4 miesiące czekam na odpowiedź dlaczego w Setlers 4 nie dostałem numeru seryjnego, który jest NIEZBĘDNY do gry - więc nie martw się .... a najlepiej - nie dyskutujmy poprostu o niektórych aspektach ( podkreślam - niektórych ) ich "działalności" ......

19.06.2002
15:15
[77]

artikus [ Pretorianin ]

Jack --> Ulżyło mi cokolwiek, że nie jestem sam ;-) Co do CDP... też mi ulżylo, z tych samych powodów co wyżej ;-)

19.06.2002
16:12
smile
[78]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

artikus --> Jako iz nikt Ci nie odpowiedział, ja problem Twoj juz poruszyłem i bede go pilotował, gdyż jako Beta tester akurat tejże gry, czuje sie troche współwinny. Mimo iz takich jak Ty objawów, czy tez efektów w mojej wersji nie zauważam, Nic mi sie nie wywala, chodzi bezbłednie :))) Tu jako iz problem pojawił sie u wielu ludzi mam mała propozycję, abyście napisali jakie konkretnie problemy Wam sie z grą MM9PL pojawiło, ja to Wam postaram sie załatwić !

19.06.2002
16:15
smile
[79]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adamus --> Po urlopie jest praca, cholera i ładna pogoda czego nie było na urlopie :((( Normalnie pech !!!

19.06.2002
16:20
[80]

JackSmith [ ]

Bodziu -->> sami pechowcy ;-) w wątku ........ he he he he he

19.06.2002
17:09
smile
[81]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

JAck --> Chyba tak, bo ja instaluje, gram przez 2 godziny i nic, zadnych wyżej wymienionych objawów. W ten sposób każdego można oczernić. BTW. Wizardry 8PL po patche, naprawde nie było już takich problemów, chodzi u mnie Very Well !!!!

19.06.2002
17:41
smile
[82]

Korgan [ łoś ]

czy możecie powiedzieć o co w tym chodzi? mam oryginalną wersje gry. Tak samo robi mi się z HoM&M4 (też oryginał)

19.06.2002
17:56
[83]

JackSmith [ ]

aha ... a przy okazji - podczas tworzenia drużyny zdziwiłem się bardzo, kiedy okazało się, iż nie mogę żadnej z moich postaci dać na wstępie umiejętności związanej z kupiectwem ( chciałem zagrać czterema postaciami związanymi z magią -> docelowo -> druidami :-) - czyżby magicy nie umieli kupować / sprzedawać ?? ) ......

19.06.2002
18:50
smile
[84]

yar0mir [ Legionista ]

Pytanko (M&M9) dostałem zlecenie zniszczenie obrony w twierdzy czy wystarczy tylko opuścić most czy jeszcze trzeba coś zrobić?

19.06.2002
18:58
smile
[85]

Adamus [ Gladiator ]

yar0mir --> Chłopie, Ty pierwszy raz grasz w cRPGi? ;-))))))))))). Ale, żebyś nie mówił,że Ci nie chcemy pomóc, to znalazłem coś w sieci specjalnie dla Ciebie: UWAGA SPOJLER UWAGA ==================== Ravensford: Talk to the old man, wander around, talk to him again and he'll tell you to get on a ship. Get on the ship and you'll be sent to the Isle of Ashes. Isle of Ashes: Go to the northwest island and talk to Yrsa the troll. Kill off the dragonflies as she requests. She'll tell you to go see the guy on the southwest island -- he'll join your party and tell you to get past a locked door. Go back and see Yrsa again and she'll give you the key. Return to the locked door, enter it, touch the book and the whole thing blows up, the island sinks into the ocean, and poof, you're in Strumford: Strumford: Now is an excellent time to find a trainer -- he's in the far southwest corner of the map. Ludwigs manuscript: Ludwigs house is just south of where you enter the city. Visit him and get the quest to retrieve ludwigs manuscript. Ludwigs manuscript is in the sewer (numerous entrances, including ludwigs house). The manuscript is on the third level. When killing lobbers, make sure to get the lobber hanging from the ceiling first as it will continue to hatch lobber pods. Some decent items are available on level 2 -- explore it thoroughly. Your reward is 2000 gold. Slay the dragon: Kenneth Wartooh, tavern Find the Saboteur: Bjarni Herjolfssen, tarvern. The saboteur is easy to find, he's in a house to the south of the tavern. Find him, talk to him, and return to Bjarni. Easy quest, 500 gold. Anskram Keep: Bjarni Thorvaldssen, big house. Bjarni will tell you to go to the keep and clear out the imps. To find the keep, exit the city and follow the path. You can break in by attacking the wall on one of the towers (it's very hard to see, but it's there). NOTE: There is a bug in version 1.0 of the game. You must enter the keep on the TOP level, and you must not leave until you have cleared out the entire keep. If you do leave and return, the keep will not be able to finish (see the hints page for a fix). There are two levers in rooms on the right and left hand sides of the keep that you can flip. The double doors in the center work like an air-lock. Flip the switch, stand between, the door behind you will close and the one in front will open. You must destroy a total of 8 imp portals. Do this by killing all the imps until the fire goes out. Once all 8 portals are cleared, a big imp will appear in the front room. Free Ivsar Forktooth: Bjarni Thorvaldssen, big house. Take the boat to Drangheim. The prison is outside the city, past the little village with the windmill. Enter the prison and get the visitors pass. The general is on the top level. There are guard rooms with levers in each cellblock. Pull the levers to unlock the cells. For the slightly more sophisticated adventurer, there are at least two other ways to handle the prison: 1) By talking to the cook (lower level), he'll show you a shortcut to get to the top. 2) There is a rope that leads in and out of the basement, and a ladder from the basement to the top level. There is a black chest in one of the rooms. Once Isvar is free, return to Stromford and re-acquire him in the tavern. Bring him to Bjarni and collect your reward. Deliver Letter: Bjarni Thorvaldseen, big house. The letter needs to be delivered to the Jarl of Trondheim. Take the boat to Drangheim, then to Guberland, and from there you can get to Trondheim (may need to go by way of Thjorgard; I don't recall) Drangheim: Nicolai Ironfist needs a job: Nicolai, standing around by entrance. (there's circus at Thorjnar -- will this work??) Destroy Anskram Defenses: Sigmund, upper level of sigmunds house. Take the boat back to Stromford, go to Anskram keep, enter through the back door as before. Go to the top level of the keep and you'll find a trapdoor. Enter it and blast the two chains with your long range weapon -- that'll lower the drawbridge. There's a very hard to see lever below a chain in this room -- that'll raise the portcullis. Get Crona Kiga: Sigmund, upper level of sigmunds house. The chasm of death is to the northeast of the city. The first half is relatively easy, then you start running into apparitions. The apparitions will appear and attack from behind you. I suggest walking backwards, and when you see one of them, blast him with your ranged weapons as long as possible. Once you've beaten the apparitions, we have mummies, zombies, and lots of skeletons to deal with. Many of these monsters regenerate and have to be killed twice. My suggestion is to draw these monsters as few as possible at a time, range attack them while running backwards. The chasm is tough, especially if your party isn't quite up to par yet. Fortunately you will get plenty of experience. The Crona Kiga is in the area at the very end of the gorge. You can skip the two intermediate areas near the southern area of the chasm if you wish. Crusader Promotion: Guy in temple. Go to the Yabboe camp which is just north of the village with the windmill. Kill all the thieves, and pick up the herbs, plow, and doll. Return them to the townspeople. Return to the temple and collect your reward Assassin Promotion: Alti the Quick, Tavern. You need to do two things: Steal Kluso's knife. To get to Kluso's house, take the ladder up to where the Jarl is, and cross the little bridge. Climb a ladder and enter Kluso's top level. The knife is hanging on the wall above the fireplace on the bottom level. Another knife is located in a black chest, but that's not the one you want. Murder Guaire a Velsi. He's walking outside around the tavern. He looks like a bandit holding two knives. Just walk up to him and kill him. Guberland: Cleanse Town Portal: This portal is of the not-so-easy-to-find variety. It's in a building in the lower right side of the Guberland map. The map shows it as kind of a sqaurish building with two triple bar lines running across the top and bottom of it. The town portal altar has been turned into someones dining table. Promotion: Initiate->Healer: Tjolnir, temple. Tjolnir wants you to find an antidote for Nutty Nurtigan. Go to the apothcary - he's in the same building as the librarian, southwest section of town. The apothecary will ask you to get a lock of the hags hair. Leave the city and go to the northernmost section of beach, find the cave. There is a comb with a lock of hair. Take the hair back to the apothecary who makes the potion. Take the potion to Nurtigan. Then return to Tjolnir. Promotion: Healer->Priest: Gray Slemnir, Temple. Wants you to construct a temple. You will need to Find a priest for the temple -- he can be found in the monastery at Lindisfame. Talk to the head priest, then wait till morning and find your guy in the yard -- he'll say he'll meet you in guberland. Note there is a minor bug in the game in that this quest list does not show this quest as completed, but once the guys "says" he's going to guberland, you are in fact done with him. Find an icon -- the tree of life at the frosgard ruined temple. The ruined temple has a couple of puzzles: There's a room with a pedestal and some symbols on the walls. Look at the sides of pedestal to see what symbols need to be pushed, then push the button in the center. The floor will drop out. There's a room with a broken grave. Press a button on the wall to remove the headstone. Then jump in the grave and blast out the floor. The symbol is down there. Exit via a ladder in the grave room Find NATH'I A'MOR to show you the consecration ritual -- this is easy. He's simply standing near the training grounds in Frosgard city. Retrieve book of rules: Markel. The book of rules is at the academy, which is to the west of Lindisfame city. The guards in the academy are fairly weak, so slaughter them. Make you way towards a round room near the bottom of the map (it has a ladder in the center leading up to some stacks of books). There are two ways to do this: the hard way and the easy way. The hard way involves picking up books and placing them on the correct tables (up the ladder), then a secret door will open and give you a note with a code that you must decode. The easy way: simply take the stairs up out of this room (towards the room with the weapons) and you'll see a single solitary book case. Look closely and there's a book sticking out -- push the book that's sticking out and a passage will open into the room where the book of rules is. Beat Ivan the smart: Markel. Ivan the smart is in the gathering which (if memory serves) is to the southeast of the city -- it's the circus looking thing. The answers are: strumford/drangheim, verhoffin, hallenhalt, hubris, magic items, murdered, and ivan the smart. Get rid of dook: Markel. The dooks castle is to the southeast of Guberland. Go to the duke, threaten to use force and he'll "agree" to leave. Go back to Markel and he'll reward you for the quest. (hmmm... sounds too easy...) Thjorgard: Promotion: Initiate->Scholar: Tymon the Norb, University (northeast side of town). Find a magreeb. The magreeb is to the right of the city, in an area where there is a small lake. A "ding" will be heard when you have successfully studied the magreeb. Return to Tymon and get your promotion. Promotion: Scholar->Mage: Tyman the Norb/Johannes Bem, University. You need to find Verhoffin's diary. First head to the Verhoffin ruins on the Isle of Ashes. You'll run into two rooms with "terrors" in this dungeon that can be difficult -- I suggest drawing them out one at a time. There is a note and a key in a room with terrors on the lower-right side of the map. Take the key up to a locked room on the top-center of the map and get the silver book. Take it to Johannes Bem and he'll tell you it's the wrong book and give you a new key. Go to the little village outside of Drangheim. The book is under the floorboards of one of the houses. Take the book back to Johannes Bem and collect your reward. Retrieve Thjorad artifact: Forkbeard. The artifact in the monastery in Lindisfame. The Monastery is to the northeast of the city; You have to take a long winding path to get there. Four monks are working on the Thjorad and you will have to ring the prayer bells to draw them away. The prayer bells are located three ladders above the church hall. The correct sequence is 1,5,2,4,3. Fix the problem with the mine: Forkbear. There are three problems with the mine: There is a cave in. Follow the miner to where the cave-in is, fall through the crack, battle lots of easy monsters, and follow the passage to where it opens into the machine room. The machine is broken. Go to the machine room (it's a large cylindrical room to the left of the entrance). Talk to the miner and he'll tell you to find Hjarrand the fixer, back in the city (he's in the lower left section of the city). Hjarrand will meet you on the upper level of the machine room in the mine. Hjarrand will show you the part that needs to be replaced. Take the broken part to the armorer in the city and he'll fix it for you. Some hard rock needs to be removed. This is to the right of the entrance. Follow the passage until you find the hard rock, then attack it. You'll find a demon-looking female behind the rock and a lot of cats. You inadvertently release her (I assume this will come back to haunt you sometime in the future) Training Hall. Snorri the Fist. The training hall is difficult if your party is not up to it. Enter the training hall by climbing up some broken tiles, and attacking a section of wall on the roof. You'll have to fight your way through to get back out, so either have town portal handy, or you better have a decent party. Note: The training hall must be completed in full -- without resting -- for you to win this quest. Monsters without spellcasting ability can be lured into the room with the water, then you can climb the ropes and blast them. Each time you enter the training hall, it completely resets. This is a good way to build a lot of experience. I've been told there is a black chest in the crate room, but you need high perception skill to find it. Lindisfame: Crusader Promotion: Monastery. To damn a family, find the thief (at Stromgard?) and take him to jail. This damns the family. His family is in a house in the upper left section of the map. Talk to the family, including the elder son on the upper level. Get him a job by talking to the merchant in one of the shops (magic shop?). This saves the family. Trondheim: There's a desert terror in the Northeast section of town. My party couldn't defeat him, but the town guards (who seem to replenish endlessly) finished him off. I've heard reports that if YOU attack him, the desert terror GAINS hitpoints, whereas if the town guards attack him, he'll lose hitpoints. Clear out mountain pass: Jarl Kira. The mountain pass is to the southeast of the Trondheim region map. It's rather uneventful. Just kill all the monsters and near the end you'll hear the ding that signifies you are done. Return to Kira. Get rid of honkies: Jarl Kira. Go to the docks and talk to the dock master about where to send the honkies to (I sent them to Beldonia). Then return to the city and speak to each of the three honkies and tell them to meet at the docks. Prevent Murder of Forkbeard: Jarl Kira. Take boat to Thjorgard. Give the letter to Forkbeard. He'll tell you to go to the arena, which is an exit on the right side of the city map, just east of the university. Wait until the next morning, then make your way into the arena fighting area. Open one of the doors and you'll find the assassin. Confront him and return to the Jarl. Forkbeard will tell you to find Harrus Willington. I believe he's in either the armor or the weapon shop. Mercenary Promotion: Thorfinn Skullsplitter, Tavern. Take boat to Guberland. You'll find the Sigmundssen, the guy you need to protect, at the entrance to the gathering. He'll tell you to wait until 3 am by the docks. Go to the docks, wait, and kill the bandits. Around 6 am, Sigmundssen will be returning to the docks. Talk to him and he'll promote you to mercenary. Deliver Message: Dagfari the Peevish, Inn. Deliver the scroll of bad news to the temple. It is near Jarl Kira's house. Frosgard: Cleanse town portal: This town portal was especially hard for me to find. It's in the magic shop, on the south side of the town (The shop is built into the side of the hill). Clear the ice: Jarl Kira. You'll find a man along the northwest side of the city with an exploding barrel. Have him deliver the barrel to the docks and then blast it. Blast any other ice away with your ranged weapons, then return to the jarl. Kill the frost giant: Jarl Kira. The frost giant is in Yanmirs sky fort. You cannot defeat Yanmir by fighting him! To defeat him, go to the smaller passages on the right side of the map (there are some winding tunnels). Keep working your way around (there may be a secret door; I don't recall) and you'll find a way to get to some support beams uinder Yanmir's floor. Break the support beams. Then go up and lure Yanmir across them. He'll fall to his death. You have to be kind of quick about it and get off the weak spot before he steps on it, or you'll fall with him. . Yorwick: To get to Yorwick, take the "connecting tunnel" that is in the upper left side of the Tronheim map. Lost Sheep: The little girl has lost her sheep. The sheep is nearby. :War Council: Stop the Stromgard/Drangheim war: Messenger, Tronheim. Stromgard and Drangheim are at war (gee how did that happen, did someone destroy some keep defenses? break into a prison? ...) This is easy to solve. Visit both Jarls, then visit Kira to get her to make a treaty. Visit both Jarls again, then go to tronheim. Find a new Jarl for Guberland: Kira, Tronheim. Kira stuck Markel with her sword, so Guberland needs a new Jarl. I don't know how I solved this quest. I did the "stuffed dragon" quest below, and visited a bunch of people in guber, and at some point the quest went away. Will post more when I figure out what happened. Win the prize at the Thing: Yrsa, Tronheim. Yrsa pops up and demands that you win a prize for her daughter. The thing is in the upper left corner of the Thjorgard map. You must win all the games to win the stuffed dragon: Boat Contest: shoot the boat with your arrow Runestones: Click a stone on the bottom row, then click one on the top row to transfer the color. Push the button and the ones you have right will burn. Try different colors in the ones that aren't burning and push the button again. Fighter: Just click on him Bell: Click at the bottom of the bell and if it dings, you win. Stones: Place stones adjacent to your own stone -- try to wall off your opponent so you can keep placing stones and he can't. Trouble finding Yrsa's daughter? She's outside Tronheim city, hiding in some trees (go out the northwest gate of tronheim city). Once you are done, return to the war council at Tronheim. Get the Army Back: Upon returning to tronheim, talk to the guard in front of the war council room. You find Forad Dahr led them all to Yorwick. Go to Yorwick (I used a lloyd's to get me there), and you'll find the army has been defeated. Your new quest is to go to Arslegard and speak with Skraelos. So where is Arslegard? Well, you know that big castle in the sky where you go when you die (well... maybe you're the type who never dies...) -- that is Arslegard. So go drown yourself, jump off a big cliff, or do whatever it takes to get yourself killed. Writ of Fate: The Arslegard guy doesn't believe you, and sends you to get a writ of fate. He'll transport you to the Dark Passageway. Bridge Puzzle: There is a note at the beginning of the puzzle. The hilighted words are Skeleton Banshee Lich Zombie Banshee Lich Zombie Skeleton. Just press the statues in that order. The first half of the sequence takes the bridges all to the bottom and the second half brings them up to the top and in line. Abyss Room: There is a winding path to your right that you might not notice as you enter the room. Follow that path up to the top and push the skeleton statue. The big statues will begin shooting lasers. Go back down the path and enter the door that opened. Island Room: After some swimming, you'll come to an island with a cage and a crystal in it. There's a female sea monster somewhere in the water. Kill her and the cage will go away. Laser Room: One of the most annoying puzzles in the game. You need to adjust some mirrors so that a laser will fire from the crystal on a pedastal in the SE corner to a crystal on the side wall of the room. You want to direct the mirrors to fire in this order: SE(crystal) -> W -> N -> NW -> crystal. It's a lot of work, but with enough tweaking, you'll get it. Once you hit the crystal, a zillion terrors will be released, so prepare for a battle. Numbered platform room. You'll come to a room with four numbered platform and a pillar. Look at the pillar and you'll see the correct order (if memory serves, it's 3-1-2-4, but check it yourself). Flip the lever on the pillar, then step on the platforms in the correct order. The final platform will rise -- jump across to the exit when you get to the top. Okay, now that we've completed the Dark Passage of Frustration, we meet a little guy who wants us to retrieve an item from the guberland gathering and give bring to it the isle of ashes. Retrieving the Capstone of Order: Some dude at the gathering has the captsone and he wants all of the gathering prizes in order to give it to you. Go to the easiest gathering game (the bell) and play it until you are awarded all the prizes. Placing the Capstone of Order: Go to Verhoffins ruins on the isle of ashes. The captsone is placed in the lab, which is the room with the black chest just off the pentagram. The code for the pentagram is available from a note in a building to the northeast (Red, Yellow, Blue, Green, Orange). Once you are done, commit get yourself killed again and return to Arslegard. Get the Army Back (continued): Now that you have the writ of fate, you can gain entrance into Arslegard. Light the Six Fires: Skraelos is in the hall of the gods (located in Arslegard) and wants you to pay the price for the fallen army. There are several phases: Apologize to the Jarls you killed Answer some questions: "you", "i serve you", "others trusted my misjudgement", "betrayal", "pay the price", "ultimate price" and "yes". Kill the a bunch of warriors Find the Jarl's swords (there are only 5; look for them in the battlefield) Step through the fire Once you're done, go talk Skraelos again. He'll inform you Forkbeard is waiting for you. Steal the Golden Honk: Fre, hall of the gods. The cult of honk is worshiping Fre's pet goose and she wants you to steal their golden honk. The temple of honk is on the guberland map. Go there, find you way to the golden honk, take it. The elder honk in that room will turn hostile. Kill him and lloyd's or town-portal your way out. Attack the Beldonian Hordes at Frosgard: Sven Forkbeard, entrance to Hallenhalt (the entrance to the hall of the gods). Forkbeard tells you the Beldonian hordes are moving on Frosgard. Go to Frosgard where you'll find a battle is underway. Kill all the bad guys, including your old friend Forad Darre. You'll find Temur Leng in the town hall. Talk to Tamur and you'll find out that he also has a writ of fate that he is victorious. Conflicting Writs of Fate: A messenger will appear and tell you that you've been summoned before Krohn. Go to the hall of the Gods in Arslegard. Krohn will tell you that Njam the Meddler has given you both false writs of Fate and ask you to lure Njam into the tomb of 1000 terrors. Lure Njam into the Tomb of 1000 terrors: Krohn. Krohn will give you a key to Njam's house. Find Njam: Njam's house is west of the entrance to the hall of the gods. Cross over the little bridge and it'll be on your right. Open the door and it'll say "you used a key". Once you see Njam, he'll go hostile. Tomb of 1000 Terrors: Once you've got Njam's attention, go the tomb of 1000 terrors. It is at located in the grassy area next to the bath house (it's kind of hidden along the wall. Njam will teleport in every so often, beat you up a little and teleport out (gee, that makes a lot of since; An immortal god appears for ten seconds, hits you a couple of times and pops back out...). Puzzle Room: On the first level of the tomb, you'll run into the puzzle room. It has three black chests (one contains the stair key!). Once you've defeated the bad guys in that room, you'll have to solve the puzzle door. Press only the following hilighted sequence on the door: A N M J If you screw up and press any of the non-hilighed symbols, it can be kind of a pain to get things back on track. Once you've completed the puzzle room (remember to get the stair key from one of the black chests), make your way back to a stairway that is near where you entered the level. Chess Room: You'd better know how to play chess, or this will be a real pain. If you step on any square where a chesspiece can attack you, you will be knocked off the board. Here's how chesspieces work: Pawn: attacks one square diagonally Knight: one square straight, then one diagonal Bishop: attacks multiple squares diagonally. Just be careful and you'll find your way through. The chess room has the key to maze room in one of the black chests. Room with Lamp: There's a room with platforms and a lamp in the center. I pressed the lamp and some red mist came out (who knows what that did). Also of note is that there are some short pillars along the walls that you can jump into. Maze Room: The maze would be incredibly difficult were it not for the built in automap. Just hit 'm' to bring up the map and you should have no trouble spotting the path. Final Battle (second chessboard): Njam appears and says he's not going to let you pull the lever. Once you cross the second chessboard, you'll be attacked by a multitude of foes, including lesser demons, greater demons, etc. This would be a very hard battle to win. I just ran across the room and found the lever (you can see it on the automap). Pull the lever and appears and gets himself imprisoned. The gods have a little chat, show you your true writ of fate (i.e. your score) and let you continue on to do whatever you want. Congratulations, you have won the game! (... well it might be more accurate to say you will win the game as soon as you stop reading this walkthrough and go back to playing like you should be...)

19.06.2002
19:23
[86]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adamus -->> Teraz to zes przesadził ;-)) szkoda ze ksiazki nie przekopiowałeś :(( Teraz to juz po grze, taaaki Spoiler ;-)))

19.06.2002
19:29
smile
[87]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Korgan --> A ile masz CD-ROMow ??? Bo ja mam CD-ROM i CD-Rec i jak włoże do pierwszego to jest ok, ale jak do dugiego to mam podobny komunikat :)) rothon --> Twój bład jest jaki specyficzny, nie wiem ale próbowałem instalować ze 3 razy i taaakigo komunikatu nie mam :(( artikus --> Twoj problem u mnie tez sie nie pojawia :((( Nie wiem jak Ci to sie wywala ale u mnie jest OK po 4 godzinach nawet gry :)) Mam GF3 i stery 29.42 :))

19.06.2002
19:32
smile
[88]

tramer [ ]

grę testowaliśmy na bardzo wielu konfiguracjach: nigdzie nie było objawów niestabilności, ani wysypywania się instalatora. co ciekawe, przyszedł raz ktoś z reklamacją MM9 (podobno wysypującą się w instalatorze) - gość z działu pomocy technicznej wrzucił płytkę (z tej reklamowanej gry), zainstalował, uruchomił, pograł... tak więc nie zwalajcie od razu na CDP jak coś Wam nie chodzi. jeśli są problemy z weryfikacją CD to możliwe że macie cdrom który nie czyta zabezpieczeń securom. możliwe też że pechowo trafiliście na serię która się źle wytłoczyła. bywa. ale jedno jest pewne: jak komuś gra chodzi dobrze, to nic nie mówi. jak komuś coś się chrzani, to od razu daje znać. trzem osobom coś się schrzani i od razu powstaje opinia: "gra jest zjebana!". na następny raz nie rzucajcie oskarżeniami pochopnie - tutaj naprawdę wszystko było wiele razy testowane i oddany master był wolny od błędów. pozdrawiam,

19.06.2002
21:06
[89]

JackSmith [ ]

Wyjdzie na to że jącze, ale ..... nie twierdziłem że gra jest źle robiona ( lub jak mówi dosadniej Tramer ..... ), ... do tej pory nie miałem praktycznie większych kłopotów z żadną grą ( ani W8, ani MM8, ba ... nawet MM7 w poprzednim, nie CDProjektowym wydaniu u mnie chodziło, choć wszyscy mówili że się wywala ... ) ale zarówno wczoraj, jak i dziś już dwukrotnie ( po całkowitym przeinstalowaniu systemu oraz wymianie twardego dysku i ponownym przeinstalowaniu ) zawsze po jakichś 5 - 8 minutach dostaję informację że system zostanie wyłączony lub blue screen, a po przeresetowaniu znajomy komunikat "brak pliku NTLoader " ... i znika mi partycja systemowa ..... KI CZORT..... ... po wymianie dysku to uzbroiłem się już nawet w Nortona AV i aktualizację z 14 VI 2002 -> czysto ...... pozostała mi jeszcze wymiana kości pamięci, oraz poodpinanie wszystkich extra bejerów, tak że zostawię sobie napierwszej taśmie HDD a na drugiej CD-ROM ( na razie są dwa CD-ROMy ).... .... w najgorszym razie jutro pożyczę od znajomego "wersję taką z opaską na oku" i zobaczymy .... czemu mnie się gubi ta partycja systemowa ... i to na dwóch różnych dyskach ??????? chyba żeby przeinstalować z W2K na W98SE ???? - aha - moja konfiguracja to : - PIV -1.6 + ATI RADEON 32 DDR + 512 MB RAM + Seagate 40 GB / IBM 40 GB + DirectX 8.1 ... a może zainstalować tego DirectX z płyty z grą ??? ...proszę, podpowiedzcie coś ...

19.06.2002
21:58
[90]

tymczasowy37296 [ Junior ]

Czy ktoś słyszał lub grał w Dungeon Siege? Jeśli tak to jakie wrażenia?

19.06.2002
22:07
smile
[91]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

tramer --> A jednak Cie ruszyło, spokojnie ..... ;-PPP Jack --> To na pewno niekompatybilność z Intel PIV !!! ;DDDDDDDDDDDD Ja mam A1800XP i OS WinXP Prof i chodzi mi bez zarzutu, u kumpla testowałem na WinMe tez chodzi :((( Nie wiem co masz nie tak, ale powiem szczerze swego czasu próbowłaem instalować Oracle 8i (ver. 8.1.7) wyobraź sobie ze nie działał własnie na P4, zmienilismy płyte i procek, ... poszło !!!! Ale to tylko mała sugestia :)))

19.06.2002
22:28
[92]

tramer [ ]

Bodziu --> no, lekko mnie ruszyło ;-) ale teraz mam NWN i już mi lepiej ;-P

19.06.2002
22:32
smile
[93]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

tramer --> Ty mnie nawet nie wkurzaj ;-[[[

19.06.2002
22:34
[94]

tramer [ ]

;-) wiesz, graficznie nie wiedzieć czemu spodziewałem się nowego morrowinda... kto tak podejdzie do sprawy to się zawiedzie. ale czego spodziewać się po ulepszonym engine MDK2 ;-) przyznam jedno - realtime cienie zabijają... no i gameplay, czyli to co najważniejsze :-) a IWD2... no cóż... niewiele się zmieniło od IWD1... chyba oprócz nowej fabuły to nic. :-/

19.06.2002
22:54
smile
[95]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

tramer --> Spoko ! Nie bedzie tak żel, fabuła i grywalność to jest najważniejsze, po zaskoczeniu jakie MM9 mi sprawiło to z pewnością NWN mnie tak nie zawiedzie :-))

19.06.2002
23:02
[96]

Januszjt [ Pretorianin ]

--> Bodziu Ja skromny uzytkownik windy me i w miare dobrego kompa stwierdzam zero problemow z gra. To fakt. Mozna odnotowac. Gram. Daleko jeszcze do konca ale i poczatek juz dawno miniety. Gra sie milo i przyjemnie ale .. gra jest wielko niewidoma. Istrukcja skromniutka. Awanse i skile ucze sie na bledach.Poniewaz tyle razy skonczyles to mam prosbe . Czym skonczyles /jaki sklad/ i dlaczego taki a nie inny ?

19.06.2002
23:05
[97]

JackSmith [ ]

Tramer -->> nie denerwuj się .... tak poprostu jest ... i każdy o tym wie i będzie wiedział, a poza tym GOL jest właśnie takim miejscem gdzie chyba można o takie rzeczy pytać / i o takich rzeczach pisać :-))) wszak może się to stać każdemu .... dlatego, o ile masz cierpliwość, poucz nas, maluczkich i nie denerwuj się :-)) Bodziu -->> chyba nie, Intel to Intel .... ;-)))) w akcie ostatecznej desperacji, po odpięciu wszelakich dodatkowych bejerów stwierdzam iż wywalenie systemu następuję najprawdopodobniej w chwili gdy ???? gra próbuje odwołać się do CD ?? ( nic nie dała wymiana mojego poczciwego TEACA x48 na napęd DVD Compaqa ) ... z bólem serca siadam do stacji żony ( P III 700 + 256 RAM + 30 GB IBM + Riva TNT 32 + WIN 95 OSR 2 ) - każde zniknięcie jakiejkolwiek partycji na tej maszynie, to automatyczne zmniejszenie mego wzrostu ..... o głowę :-) .... instaluję M&M9, próbuję zainstalować DirectX z CD a tu komunikat .... nie ta wersja systemu operacyjnego ???? ale nic to uparcie uruchamiam grę ... ..... I CO .......... jak to mawiał jeden z czołowych expertów od misji sexualnych "Albercie .. TO DZIAŁA" :-)))))))))) zbieram zatem szybciutko do kupy moją drużynę zabijaków czyli 3 x mag człowiek + 1 x rycerz 1/2 ork ( czy u Was też nie działa [SHIFT] przy wpisywaniu wymyślonej nazwy ... na przykład "Sir Jack Smith" ... wpisuje się jako "Sir jack smith" ??? ) i ruszam na explorację terenu .... który to nawiasem mówiąc, na pierwszy rzut oka ( pomimo dość znaczych kłopotów z nową wersją obsługi klawiatury i inwentarz - niestety przez przypadek strzeliłem z łuku do pani karczmarki :-))) ) bardzo, bardzo mi się podoba ..... i po drobnych wędrówkach odwiedzam Panią Hanibal Lecters Wife, która prosi mnie o przysługę w postaci pozbycia się kłopotliwych sąsiadów, którzy hałasem podłych skrzydeł reakcji zakłucają jej poobiednie drzemki .... następnie odwiedzam jakieś ruiny, po to aby przy próbie otwarcia jakiejś tajemnej skrzyni, zostać odesłanym do HallVali :-) czyli miejsca pobytu nieudanych bohatyrów ( i tu o mało nie umarłem ze śmiechu, gdy okazało się, że jakiś facet, uchylił drewnianego wizjera, popatrzył na taką bandę łachmaniarzy i stwierdził, że czegoś takiego to on tu nie wpuści, ponieważ jest to lokal bardzo bardzo luksusowy a nas nie ma nawet na liście :-) hie hie hie ) a już tak na serio - nadal nie wiem czemu tak mi się to rozpierdzielało na mojej maszynie - chyba jednek pokuszę się o zainstalowanie zamiast Win2000 jakiejś 98 lub 95 pozdrawiam ... i wracam do giercy, bo cosik mi się żona kręci w pobliżu i pyta czy nie zjadłbym przypadkiem kolacji a ona wtedy usiadła by do nowego M&M9 :-)))))))))

19.06.2002
23:22
[98]

tramer [ ]

co jak co, ale NWN wciąga jak diabli... ta gra... to prawie IDEAŁ cRPG... eh... :-)

19.06.2002
23:28
[99]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

tramer ---> Jak przedstawia sie sprawa fabuly w NwN? No i ile osob ma druzyna?

19.06.2002
23:31
[100]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Właśnie sobie pogrywam tramer - już zapomniałem o Morrowindzie. no to pa.

19.06.2002
23:42
[101]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Zapraszam do następnej części:

19.06.2002
23:43
[102]

tramer [ ]

fabuła na poczatku niewiele wyjaśnia... jest miasto (neverwinter) trawione tajemniczą plagą... z braku innego pomysłu jakaś babka - prawa ręka herosa rządzącego miastem organizuje nabór na herosów... najbardziej obiecujący przechodzą szkolenie i... właśnie. tu się kończy intro. potem dowiadujemy się że jesteśmy jednym (jedną) z lepszych etc i zaczyna się sama gra... tak więc mamy JEDNĄ osobę. podobno później może się dołączać więcej, ale zaczynamy od jednej. możliwości stworzenia postaci są niezłe jak w Morro, ale bardziej przekładają się na rzeczywistość gry... interfejs jest bardzo wygodny - aczkolwiek lekko przypomina mmporgowy (z np. DAoC). a reszta... dowiem się jak pogram więcej. niestety w chwili obecnej nie za bardzo mam czas :-(

19.06.2002
23:43
smile
[103]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac- > Kurde założyliśmy dwa wątki równocześnie ale ja byłem o 1s szybszy ;-)) I co teraz sam decyduj

19.06.2002
23:45
smile
[104]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Jako iz pierszy założyłem wate nastepny o dwa numerki wczesnie tak tez zapraszam do kolejnej czesci:

19.06.2002
23:45
[105]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Byłeś szybszy? no to w takim razie zwracam honor. Usuwamy mój:)

19.06.2002
23:49
smile
[106]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -> A jednak to ty byłeś pierwszy o te dwa numerki :(( Ale link jest dobry do Twojego :]]]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.