GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Sposób na robienie realistycznych map??

23.06.2006
17:08
smile
[1]

gully_ [ Konsul ]

Sposób na robienie realistycznych map??

Pytanko mam: czy są programy ułatwiające tworzenie map do Combat Mission? Chodzi o przeniesienie np. mapy ściągniętej z netu ( w jakimś określonym formacie) do gry. Chciałbym uzyskac podobny efekt, jak Sturmovik z jego fotorealistycznymi mapkami.

Prosiłbym o info i podpowiedź, do której części Combata da się coś takiego zrobić...

23.06.2006
19:21
[2]

meryphillia [ Konsul ]

Co do Sturmovika i jego fotorealistycznych map, to bym polemizowal...

A co do Combat'a, to... Wystarczy nam tylko w miare dokladna mapa historyczna, i jakos w 70% uda sie nam te mape "przeniesc" do CM, ale niestety wlasna praca.

Zdradze, ze w przygotowaniach mam pierwsza swa misje (nawet nie misje, a cala kampanie -kilka misji) na temat pewnych walk w Polsce. :)

23.06.2006
20:41
[3]

Amizaurus [ Pretorianin ]

A jak właściwie robi to Sturmovik ? Pisał o jakiś programach do tego ? Mam nadzieje że to nie tajemnica :-)

23.06.2006
21:14
[4]

gully_ [ Konsul ]

Pewnie, ze można ręcznie napierać, ale moze jest jakiś nieznany sposób? Sturmovik coś wspominał o takim rozwiązaniu. Niestety przetrząsnąłem cały net i ani wzmianki :(

Merryphilia-> tak offtopic: widzę, że lubisz BO. Zetknąłeś sie może z modami do tej gry? Chodzi mi o Frontovik, Forgotten Hope. Są też jakieś elementy by przerobić BO na walki na pacyfiku...

23.06.2006
21:25
[5]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

Gully --> A mógłbyś podać stronę skad można zassać Forgotten Hopes? Miałem kiedys stronę twórców tego moda, ale strona jest już niedostępna od jakiegoś czasu :/

23.06.2006
22:08
smile
[6]

Misiek000 [ Centurion ]

Sturmowik używa programu map mission, z którego obsługą mnie również zaznajomił.

Myśle, że jak wejdzie na forum to wam o nim opowie:P

23.06.2006
22:54
[7]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Nie mopge takiego programu w necie znalesc :-( chyba że to dwa różne jak on pisał.
Przy okazji szukania tego znalazłem jednak tpisy na zbudowanie w CM mission editorze zniszczonego mostu i na umieszczenie działa w budynku :-P

23.06.2006
23:03
[8]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Działa lub czołgu. Stawiasz budynek, stawiasz obok czołg lub działo, w map editorze zdejmujesz budynek, w preview stawiasz czołg/działo w to miejsce, w map editorze stawiasz z powrotem budynek i gotowe :-). Musze sam sprawdzić jak to działa. Zgaduje że unieruchomiony czołg można uzyskać stawiając go na rubble czy czymś takim.
W podobny sposób można dodać samoloty do misji we mgle/deszczu... nie pojawią się w spisie, ale pojawią się w grze. Niestety skuteczne są chyba tak samo jak przy pięknej pogodzie więc to przegięcie.

23.06.2006
23:08
[9]

gully_ [ Konsul ]

Sgt.Luke--> w linkach jest też adres Combat Mission Mod Database. Tam można znaleść wszystkie elementy składowe tego moda ( chyba wszystkie - jak pamietam)

Amizaur--> no to prawdziwe przegięcie :(

23.06.2006
23:42
[10]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Generalnie działa :-). Unieruchomiony czołg - po prostu postawić na rubble (że tam wjechał i utknał) albo rough. Czołg w budynku lub lesie - oczywiście nie może wyjechać, jest też od razu wykrywany przez npla, jakby w ogóle nie był ukryty. Widocznie dla czołgów gra liczy tylko ZA czym on stoi, a nie na czym (z wyjątkiem scattered trees). Hmm, może odległość była za niska, dlatego czołg w lesie był wykryty, może w scattered trees też by był. Czołg w lesie w drugim rzędzie drzew - teraz już ok, niewykryty dopóki nie zaczał strzelać.
Działa w bydynkach i rubble - również ok, początkowo niewidoczne, pojawiły się dopiero po oddaniu jednego-dwóch strzałów. Oczywiście dział z budynków również nie da się wyprowadzić...
I nie da się chyba wstawić działa na piętro... :-)
Czyli - można ukryć czołg w lesie w 2 rzędzie drzew. Niespodzianka dla grającego niezła ;-). Nie może się on ruszyć (uznać że uszkodzony?) ale może strzelać i obracać się. Trudniejszy do zniszczenia niż działo. Coś jak bunkier ale może się obracać. Czołgi w budynkach - nie ma sensu, widoczne dla przeciwnika. Działa w budynkach i rubble - OK, są dobrze ukryte, nie mogą się już oczywiście wydostać. Działo w budynku - znów niezłe zaskoczenie dla grającego - nie ma lasu ani drzewek a nagle coś z budynku lub ruin strzela LOL... ale jak w życiu :-).
Myśle że działa w budynkach i ruinach można stosować w scenariuszach, fajna odmiana i zaskoczenie. Czołgi w lesie... trzeba by wymyślić co one tam robią ;-) poza tym nie różną się funkcjonalnie wiele od bunkrów...

24.06.2006
20:19
smile
[11]

meryphillia [ Konsul ]

:? No tak....
Z miejsca chcialbym serdecznie przeprosic Sturmovik'a :) Myslalem, ze Gully'emu chodzilo o "fotorealistyczne" mapy w Il2 Sturmovik (nawet nie pomyslalem, ze przeca to nie ma sensu) *_*

Tak to jest, jak nie czyta sie ze zrozumieniem...

Jeszcze raz. Sorki Sturmovik :)

Gully >>> tez sie napalilem na tego Pacyficznego Moda :) Niestety znalazlem tylko troche materialow na temat tla historycznego, ale zadnych jednostek i pojazdow, choc na kilku stronach widzialem screeny z jednostkami (glownie japonska piechota) na malowniczych wysepkach z palmami.
Mysle ze zrobienie elementow terenu nie przysporzyloby nam zadnych problemow :)) O tyle raczej nie pokusilbym sie o tworzenie bitmapek dla jednostek. Wolalbym dostac je juz na tacy :P

24.06.2006
21:22
[12]

gully_ [ Konsul ]

Merryphilia -> to wszystko jest! Tyle, ze niestety jako japoński czołg średni robi dziwnie pomalowany Tygrys. Japończycy nie mają oryginalnych modeli pojazdów, ani ( co zrozumiałe ) podmienionych nazw pojazów w grze - z tego, co wiem. Ale ogółem jednostki wszystkich stron, teren, ,mapy, dżwięki ( w tym japoński tekst) a nawet scenariusze . Zastanawiam się, czy by nie spróbować, ale ten Tygryso - Chi-Ha ( chyba go kociak udaje) nie bardzo mnie przekonuje...

24.06.2006
21:24
smile
[13]

meryphillia [ Konsul ]

Tia??? A gdzie zes to wynalazl???

24.06.2006
22:06
[14]

gully_ [ Konsul ]

Merryphilia - > wszystko jest na Combat Mission Database. Wejdż w BO i patrz na pliki w kategorii others - znajdziesz chyba wszystko, co do szczęścia na Pacyfiku potrzebne.

27.06.2006
01:03
smile
[15]

sturmowik [ Pretorianin ]

Hymmm fotorealizm ;-)... tak naprawde to ruszylo mnie do dzialania to co stworzyli holendrzy w operacji November Rain (zdobycie Sevastopola) ich mapy naprawde rzucaja na kolana. gralem we wszystkie ich scenariusze i zobaczylem ze CM nie musi wcale straszyc beznadziejnmi auto mapami. jeden z tworcow november rain wspomnial o softwarze do zaminy map topogrficznych na mapki CM.
Na forum CMBB BF znalazlem odnosniki do programu Mapping Mission i CMBB Converter. pierwszy umozliwia tworzenie gigantycznych map i dzieleinie ich na male kwadraty a drugi elegancko kleji to co juz sie znalazlo w edytorze CMBB.

Co prawda samo Maping Mission nie wystarczy bo podstawowa wiedza z obrobki grafiki jest konieczna ( podzial na warstwy i przeliczanie metrow na piksele).

27.06.2006
08:14
[16]

Sephirath [ Pretorianin ]

Ja idę, robię fotki trawy koło bloku, konwertuje a potem w odpowiednich programach nakłądam jako teksturę. W ET działało ;P

27.06.2006
11:55
[17]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

Sephirath --> Problem w tym że w CM mapki się robi w inny sposób xD

27.06.2006
13:15
smile
[18]

sturmowik [ Pretorianin ]

to jest link to pobrania programu Mapping Mission


27.06.2006
14:49
[19]

luis4 [ Chor��y ]

Sturmowik--->miałbyś jakieś namiary na tę operację" November Rain" ? Bardzo bym chciał w to zagrać.

27.06.2006
17:43
[20]

sturmowik [ Pretorianin ]

OTO LINK DO FORUM NA KTORYM ZNAJDZIESZ ODNOSNIKI DO POSZCZEGOLNYCH BITEW

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.