gully_ [ Konsul ]
Sposób na robienie realistycznych map??
Pytanko mam: czy są programy ułatwiające tworzenie map do Combat Mission? Chodzi o przeniesienie np. mapy ściągniętej z netu ( w jakimś określonym formacie) do gry. Chciałbym uzyskac podobny efekt, jak Sturmovik z jego fotorealistycznymi mapkami.
Prosiłbym o info i podpowiedź, do której części Combata da się coś takiego zrobić...
meryphillia [ Konsul ]
Co do Sturmovika i jego fotorealistycznych map, to bym polemizowal...
A co do Combat'a, to... Wystarczy nam tylko w miare dokladna mapa historyczna, i jakos w 70% uda sie nam te mape "przeniesc" do CM, ale niestety wlasna praca.
Zdradze, ze w przygotowaniach mam pierwsza swa misje (nawet nie misje, a cala kampanie -kilka misji) na temat pewnych walk w Polsce. :)
Amizaurus [ Pretorianin ]
A jak właściwie robi to Sturmovik ? Pisał o jakiś programach do tego ? Mam nadzieje że to nie tajemnica :-)
gully_ [ Konsul ]
Pewnie, ze można ręcznie napierać, ale moze jest jakiś nieznany sposób? Sturmovik coś wspominał o takim rozwiązaniu. Niestety przetrząsnąłem cały net i ani wzmianki :(
Merryphilia-> tak offtopic: widzę, że lubisz BO. Zetknąłeś sie może z modami do tej gry? Chodzi mi o Frontovik, Forgotten Hope. Są też jakieś elementy by przerobić BO na walki na pacyfiku...
Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Gully --> A mógłbyś podać stronę skad można zassać Forgotten Hopes? Miałem kiedys stronę twórców tego moda, ale strona jest już niedostępna od jakiegoś czasu :/
Misiek000 [ Centurion ]
Sturmowik używa programu map mission, z którego obsługą mnie również zaznajomił.
Myśle, że jak wejdzie na forum to wam o nim opowie:P
Amizaurus [ Pretorianin ]
Nie mopge takiego programu w necie znalesc :-( chyba że to dwa różne jak on pisał.
Przy okazji szukania tego znalazłem jednak tpisy na zbudowanie w CM mission editorze zniszczonego mostu i na umieszczenie działa w budynku :-P
Amizaurus [ Pretorianin ]
Działa lub czołgu. Stawiasz budynek, stawiasz obok czołg lub działo, w map editorze zdejmujesz budynek, w preview stawiasz czołg/działo w to miejsce, w map editorze stawiasz z powrotem budynek i gotowe :-). Musze sam sprawdzić jak to działa. Zgaduje że unieruchomiony czołg można uzyskać stawiając go na rubble czy czymś takim.
W podobny sposób można dodać samoloty do misji we mgle/deszczu... nie pojawią się w spisie, ale pojawią się w grze. Niestety skuteczne są chyba tak samo jak przy pięknej pogodzie więc to przegięcie.
gully_ [ Konsul ]
Sgt.Luke--> w linkach jest też adres Combat Mission Mod Database. Tam można znaleść wszystkie elementy składowe tego moda ( chyba wszystkie - jak pamietam)
Amizaur--> no to prawdziwe przegięcie :(
Amizaurus [ Pretorianin ]
Generalnie działa :-). Unieruchomiony czołg - po prostu postawić na rubble (że tam wjechał i utknał) albo rough. Czołg w budynku lub lesie - oczywiście nie może wyjechać, jest też od razu wykrywany przez npla, jakby w ogóle nie był ukryty. Widocznie dla czołgów gra liczy tylko ZA czym on stoi, a nie na czym (z wyjątkiem scattered trees). Hmm, może odległość była za niska, dlatego czołg w lesie był wykryty, może w scattered trees też by był. Czołg w lesie w drugim rzędzie drzew - teraz już ok, niewykryty dopóki nie zaczał strzelać.
Działa w bydynkach i rubble - również ok, początkowo niewidoczne, pojawiły się dopiero po oddaniu jednego-dwóch strzałów. Oczywiście dział z budynków również nie da się wyprowadzić...
I nie da się chyba wstawić działa na piętro... :-)
Czyli - można ukryć czołg w lesie w 2 rzędzie drzew. Niespodzianka dla grającego niezła ;-). Nie może się on ruszyć (uznać że uszkodzony?) ale może strzelać i obracać się. Trudniejszy do zniszczenia niż działo. Coś jak bunkier ale może się obracać. Czołgi w budynkach - nie ma sensu, widoczne dla przeciwnika. Działa w budynkach i rubble - OK, są dobrze ukryte, nie mogą się już oczywiście wydostać. Działo w budynku - znów niezłe zaskoczenie dla grającego - nie ma lasu ani drzewek a nagle coś z budynku lub ruin strzela LOL... ale jak w życiu :-).
Myśle że działa w budynkach i ruinach można stosować w scenariuszach, fajna odmiana i zaskoczenie. Czołgi w lesie... trzeba by wymyślić co one tam robią ;-) poza tym nie różną się funkcjonalnie wiele od bunkrów...
meryphillia [ Konsul ]
:? No tak....
Z miejsca chcialbym serdecznie przeprosic Sturmovik'a :) Myslalem, ze Gully'emu chodzilo o "fotorealistyczne" mapy w Il2 Sturmovik (nawet nie pomyslalem, ze przeca to nie ma sensu) *_*
Tak to jest, jak nie czyta sie ze zrozumieniem...
Jeszcze raz. Sorki Sturmovik :)
Gully >>> tez sie napalilem na tego Pacyficznego Moda :) Niestety znalazlem tylko troche materialow na temat tla historycznego, ale zadnych jednostek i pojazdow, choc na kilku stronach widzialem screeny z jednostkami (glownie japonska piechota) na malowniczych wysepkach z palmami.
Mysle ze zrobienie elementow terenu nie przysporzyloby nam zadnych problemow :)) O tyle raczej nie pokusilbym sie o tworzenie bitmapek dla jednostek. Wolalbym dostac je juz na tacy :P
gully_ [ Konsul ]
Merryphilia -> to wszystko jest! Tyle, ze niestety jako japoński czołg średni robi dziwnie pomalowany Tygrys. Japończycy nie mają oryginalnych modeli pojazdów, ani ( co zrozumiałe ) podmienionych nazw pojazów w grze - z tego, co wiem. Ale ogółem jednostki wszystkich stron, teren, ,mapy, dżwięki ( w tym japoński tekst) a nawet scenariusze . Zastanawiam się, czy by nie spróbować, ale ten Tygryso - Chi-Ha ( chyba go kociak udaje) nie bardzo mnie przekonuje...
meryphillia [ Konsul ]
Tia??? A gdzie zes to wynalazl???
gully_ [ Konsul ]
Merryphilia - > wszystko jest na Combat Mission Database. Wejdż w BO i patrz na pliki w kategorii others - znajdziesz chyba wszystko, co do szczęścia na Pacyfiku potrzebne.
sturmowik [ Pretorianin ]
Hymmm fotorealizm ;-)... tak naprawde to ruszylo mnie do dzialania to co stworzyli holendrzy w operacji November Rain (zdobycie Sevastopola) ich mapy naprawde rzucaja na kolana. gralem we wszystkie ich scenariusze i zobaczylem ze CM nie musi wcale straszyc beznadziejnmi auto mapami. jeden z tworcow november rain wspomnial o softwarze do zaminy map topogrficznych na mapki CM.
Na forum CMBB BF znalazlem odnosniki do programu Mapping Mission i CMBB Converter. pierwszy umozliwia tworzenie gigantycznych map i dzieleinie ich na male kwadraty a drugi elegancko kleji to co juz sie znalazlo w edytorze CMBB.
Co prawda samo Maping Mission nie wystarczy bo podstawowa wiedza z obrobki grafiki jest konieczna ( podzial na warstwy i przeliczanie metrow na piksele).
Sephirath [ Pretorianin ]
Ja idę, robię fotki trawy koło bloku, konwertuje a potem w odpowiednich programach nakłądam jako teksturę. W ET działało ;P
Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Sephirath --> Problem w tym że w CM mapki się robi w inny sposób xD
sturmowik [ Pretorianin ]
to jest link to pobrania programu Mapping Mission
luis4 [ Chor��y ]
Sturmowik--->miałbyś jakieś namiary na tę operację" November Rain" ? Bardzo bym chciał w to zagrać.
sturmowik [ Pretorianin ]
OTO LINK DO FORUM NA KTORYM ZNAJDZIESZ ODNOSNIKI DO POSZCZEGOLNYCH BITEW