Bili [ Generaďż˝ ]
Wymagania sprzętowe obecnych gier - wypowiedzi Wasze i producentów
Mam małą prośbę. Czy nie wiecie gdzie można znależć wypowiedzi producentow gier/sprzętu odnosnie obecnych wymagan sprzetowych ktore sa poprostu chore? Pisze artykul o tym wiec potrzebuje konkretnych wypowiedzi. Help!
Alaris [ Pretorianin ]
Chore? Złe stwierdzenie. Wymagania sprzętowe nowych gier zawsze będą za wysokie, dla kogoś kto ma słaby sprzęt. Tyle w tej kwesti :)
Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
Pod jakim względem chore? chodzi ci o stosunek jakości do wymagań?
gladius [ Subaru addict ]
Wymagania jak wymagania. Problem sprowadza się jedynie do kwestii, skąd wziąć pieniądze na upgrade sprzętu. Na szczęście nie jest nierozwiązywalny.
yasiu [ Generaďż˝ ]
bili - sprecyzuj pytanie... bo zaden producent gier/sprzetu raczej nie powiedzial ze wymagania sprzetowe sa chore. sa wysokie - ale zapewniam cie, ze moglyby byc jeszcze wieksze, tyle tylko, ze chodzi o to, zeby zarobic a nie robic sztuke dla sztuki... temat ogolnie ciekawy, ale nie na dyskusje z bolacym zebem :( :)
Little_Bunny [ Pretorianin ]
nie sa tak wielkie , ja na przedpotopowym sprzecie wedlug wielu z was gram w kazda gre , mam semprona 2500+ , 640 ddr i radeona 9500 i kazda gra m is msiga ,hl2 wszystko na maxa prey 1024 i detale na medium , h5 detalki na high i 1024 , nie narzekam , zreszta i tak juz nic nie dokupie , jakbym mial kupwoac to jeszcze jedne dysk bym wybral bo 410 gb to za malo dla mnie
Bili [ Generaďż˝ ]
yasiu - nie chodzi mi o to. Chodzi mi o ich ustosunkowanie do danej sytuacji. Powiem tak...Mam Xbox`a 360 i Obliviona....oblivion niemilosiernie haczy...to dla mnie ostateczne przegiecie paly. Nie bede się rozpisywał dalej o obecnym high-endowym sprzecie(PC) i jego "zywotnosci" poprostu chodzi mi o same wypowiedzi producentow.
Bili [ Generaďż˝ ]
No cóż...skonczylem pisac artykul. Nie poruszyłem strony producentów sprzętu, ale to już mniej ważne. To poprostu ostatnia praca na zaliczenie :)
Ramz [ Konsul ]
Wymagania chore ... zle stwierdzenie jak ktos juz pisal, sa wysokie. Ale moze warto zastanowic sie dlaczego one takie sa ? Niektorzy wine zwalaja na programistow, niestety jest to po czesci ich wina, ale nie tylko. Zawsze nad programista (dobrym czy zlym) stoi producent i on chce aby gierka wyszla jak najszybciej, miala super wypasiona grafe (nie jest co prawda ona wyznacznikiem "dobrosci gry" ale gra z ladna, "wypasiona" grafa lepiej sie sprzeda (niestety taka jest prawda). Producenci stojacy nad glowa programistow licza tylko kase, a im szybciej wyjdzie gierka tym szybciej mozna wziasc sie za nowa. Nastepnie okazuje sie ze karty graficzne ktore kosztuja 2,5k okazuja sie za slabe do tego megachiciora z super extra grafa, wskutek czego znowoz panowie z NVIDI i ATI mysla o wypuszczeniu nowego potwora z 60 potokami, zutyfikowanymi 120 jednostkami p/v. Nowy super potwor okazuje sie miec tak wspaniala moc ze gierki nie wykorzystuja nawet 10% i tu znowu wkraczaja programisci (ktorzy ledwo co zaczeli poznawac poprzednia karte grafiki a tu juz wychodzi nowa). Nie majac czasu na rozpoznanie nowej karty, zaczynaja pisac kolejnego super mega hiciora. I tworzy sie bledne kolo...
Niestety prawda jest ze obecnie karty nie sa w pelni wykorzystywane, a za nim poznamy jak ja wykorzystywac mamy juz 2 generacje w przod; kiedys przykladano sie do tego zeby wykorzystac maksymalnie sprzet , a dzis jak gierka slabo chodzi to niema sie czym martwic bo za 5 miechow wyjdzie nowa grafa.
Bili [ Generaďż˝ ]
I dokladnie o tym napisalem. Moze nie wyrazilem sie jasno, czasem nie potrafie wyrazac sie skrotowo
Bili [ Generaďż˝ ]
Ramz ---> Dodałem część Twojej wypowiedzi(miałem ich za mało). Mam nadzieje, że wyrażasz zgode?
Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]
Ramz -> Duży wpływ ma też środowisko programistyczne. I dlatego DirectX 10 ma być owym przełomem, bowiem ma bardzo ułatwić programistą pracę i spowodować, że programista już nie będzie się martwił specyfikacją sprzętu, a tylko i wyłącznie efektami. Może to nam wiele dobrego przynieść ;).
Ramz [ Konsul ]
Bili -> a dlaczego mialbym sie nie zgadzac :)
Dowodca_Pawel - moze i ulatwi, nie wiem bo DirectXe nie robie (narazie na etapie OPENGL). W twojej wypowiedzi martwi mnie jedno zdanie "już nie będzie się martwił specyfikacją sprzętu". Niestety działa on rowniez w dzisiejszych czasach i watpie ze sie zmieni, kiedys funkcionaowalo pojecie "zrobcie tak gre aby chodzila na 386" (mimo ze byly juz Pentiumy). A teraz wlasnie to niemartwienie o specyfikacje sprzetu ciazy na uzytkowniku ktory chcac grac musi wylozyc kase na dwie rzeczy: gre i nowa karte grafiki.